*Moet even bijkomen van deze post..quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
I dunno![]()
Er is mij eerst alleen verteld dat ik inwendig zodanig gescheurd was dat het gehecht moest worden op de O.K.
De volgende ochtend vertelden ze me dat de arts-assistent van de bevalling had gezegd dat het handje zich via de anus presenteerde en dat hij het weer omhoog geduwd had.
Maar op de O.K. vonden ze niet dat de schade dit verhaal onderbouwde.
Dus schiet mij maar lek
Nou ja het was alleen het handje. Het heeft de binnenkant wel van voor naar achter opengehaald maar ik had maar minimaal bloedverlies.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef covie het volgende:
[..]Zoiets had ik dus verwacht bij de benaming van sterrenkijkertje
![]()
Maar dan gaat er wel iets heeeeeeeeeel erg mis lijkt me...![]()
Dan verlies je toch ontzettend veel bloed en weet ik wat voor een complicaties meer.
Uhh. Dit. * Kuukske steekt kop nog wat verder in het zand.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:46 schreef KatyM het volgende:
[..]
*Moet even bijkomen van deze post..
Hoe kom et?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:48 schreef Soempie het volgende:
Ik ben een beetje in shock geloof ik.
Door de post van DML.quote:
Dat helpt ook vastquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:48 schreef bitterend het volgende:
Hahaha nee ik ging plassen en chocola pakken
Oh ja nee ik snap hetquote:
Het ideequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jij vinden jullie het erg shockend? Het was alleen maar het handje
Precies, er komen wel grotere dingen uit dan dat heel kleine handjequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wehehhehequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:49 schreef flugeltje het volgende:
Okay, ik zit nu met m'n benen over elkaar m'n doosch dicht te knijpen en een hartig woordje met Pietertje te praten...
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee uit je doos is wel een fijne gedachte?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:50 schreef KatyM het volgende:
[..]
Het idee!!! Een hand uit je kont
!
Nou, als er eentje in zat zou ik toch ook wel willen dat ie eruit kwam hoor...quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:50 schreef KatyM het volgende:
[..]
Het idee!!! Een hand uit je kont
!
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:51 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Precies, er komen wel grotere dingen uit dan dat heel kleine handje
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee uit je doos is wel een fijne gedachte?
hmumm lekkerquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:52 schreef Aventura het volgende:
Je vagina en anus liggen tegen elkaar aan en worden gescheiden door dun slijmvlies. Dat kan inwendig scheuren tijdens de bevalling. Na de bevalling checken ze of alles goed is gegaan door je rectaal en vaginaal te toucheren (ze steken een vinger in je aars en een vinger in je doos). Kwam ik achter na mijn bevalling, ik vroeg wat de vk aant doen was(Bij mij gelukkig daar geen schade).
Euhw ik krijg een flashback van dat moment bij jonge dokters. Dat ze een cyste uit de eierstok gingen verwijderen met haar eropquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nou, als er eentje in zat zou ik toch ook wel willen dat ie eruit kwam hoor...
ik was verdoofd omdat de vk een naaiwerkje moest doen (knip). Ik voelde daar dus niets van. Althans, voelde wel dat ze daar iets deed, maar dan zonder pijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:52 schreef bitterend het volgende:
[..]
hmumm lekker
doet het pijn zo'n toucheer sessie? na het persen van een 3-4 kilo's grote kind bedoel ik
Ik kan het ook niet terughalen nee... Ze is daar beneden wel even aan puniken geweest, maar of ze daarbij ook verder gevoeld heeft weet ik niet..quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ben ik toch drie keer bevallen maar ik kan me echt niks herinneren van wat voor vinger dan ook en waar dan ook nadat 't ei gelegd was zeg maar.
Bij mij wel na knippen en pompen. En die vinger zat er in voor ik met mijn ogen kon knipperen! En het was ook zo weer weg hoor... Er zijn gênantere dingen te melden over een bevalling dan dit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ben ik toch drie keer bevallen maar ik kan me echt niks herinneren van wat voor vinger dan ook en waar dan ook nadat 't ei gelegd was zeg maar.
Oh das echt zo, iig op dat momentquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:55 schreef Soempie het volgende:
Ik hoop dat ik dan alle schaamte voorbij ben, ofzo.
Denk ik wel hoor. Als dat kindje er eenmaal is voelen ze maar tot ze een ons wegen hoorquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:55 schreef Soempie het volgende:
Welja joh. Je hebt gewoon een poosje een kijkdoos. ik heb me echt verbaasd over het gemak waarmee je 'onderkantje' een gezamenlijk project wordt. De vervanger van de dokter, geeft hand, duikt gelijk onder de deken, vervanger van de kraamverzorgster, welkom in mijn bed. Ja, ik had het ook niet van mijn preutse zelf verwachtquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:55 schreef Soempie het volgende:
Nou, ik heb er niet eens van kunnen genieten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Bij mij wel na knippen en pompen. En die vinger zat er in voor ik met mijn ogen kon knipperen! En het was ook zo weer weg hoor... Er zijn gênantere dingen te melden over een bevalling dan dit.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Welja joh. Je hebt gewoon een poosje een kijkdoos. ik heb me echt verbaasd over het gemak waarmee je 'onderkantje' een gezamenlijk project wordt. De vervanger van de dokter, geeft hand, duikt gelijk onder de deken, vervanger van de kraamverzorgster, welkom in mijn bed. Ja, ik had het ook niet van mijn preutse zelf verwacht
Dat heeft mijn kraam echt niet gedaan hoor!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:53 schreef Soempie het volgende:
Ik leer hier dus ook dingen die ik helemaal niet wil weten. Ik vind het al niks dat de kraamhulp straks die verbanden van me gaat controleren.
Nou idd!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Welja joh. Je hebt gewoon een poosje een kijkdoos. ik heb me echt verbaasd over het gemak waarmee je 'onderkantje' een gezamenlijk project wordt. De vervanger van de dokter, geeft hand, duikt gelijk onder de deken, vervanger van de kraamverzorgster, welkom in mijn bed. Ja, ik had het ook niet van mijn preutse zelf verwacht
Mijn antwoord daarop wil je niet weten. Trust mequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef bitterend het volgende:
Doen neuken pijn na al dit? (ik bedoel na 6 weken en als je klaar bent met vloeien enzo)
Oh, 't staat in m'n informatieboekje. Moest die zin toch wel even verwerken. Hoop dat ze het hier ook niet doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat heeft mijn kraam echt niet gedaan hoor!
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mijn antwoord daarop wil je niet weten. Trust me
Eerste keer was niet fijn (eerder gespannen door bang voor pijn denk k), maar ook dat komt.goedquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef bitterend het volgende:
Doen neuken pijn na al dit? (ik bedoel na 6 weken en als je klaar bent met vloeien enzo)
Ik heb nu helemaal geen zin in sexquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef bitterend het volgende:
Serieus, ieuwquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, 't staat in m'n informatieboekje. Moest die zin toch wel even verwerken. Hoop dat ze het hier ook niet doen.
Dat is niet fijnquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik ben een uitzondering zoals je leest
hier staat ook dat ze het vloeien en de hechtingen controlerenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, 't staat in m'n informatieboekje. Moest die zin toch wel even verwerken. Hoop dat ze het hier ook niet doen.
Ja.dat wel, maar niet.die kraamverbandenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:02 schreef flugeltje het volgende:
Mijn kraam bekeek ook elke dag m'n kruis hoor, ze moest toch de hechtingen beoordelen....
Wehehe never mind.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:02 schreef flugeltje het volgende:
Mijn kraam bekeek ook elke dag m'n kruis hoor, ze moest toch de hechtingen beoordelen....
euuhhhquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ben je moe bitterend?
En waar vraag ik dit zul je je afvragen. Het valt mij op dat je veel meer lidwoorden verkeerd gebruikt dan anders. Is het echt zo lastig voor anderstalige die lidwoorden in het Nederlands?
Dat je met niezen een soort mitrailleur wordt?quote:
Jezus wat een dooddoenerquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ben je moe bitterend?
En waar vraag ik dit zul je je afvragen. Het valt mij op dat je veel meer lidwoorden verkeerd gebruikt dan anders. Is het echt zo lastig voor anderstalige die lidwoorden in het Nederlands?
Neu, die mikte ik gewoon weg in het vuilniszakje. Wat ze elke dag verschoonde omdat die meur je heel lang bijblijftquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja.dat wel, maar niet.die kraamverbanden
Hahaquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:05 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neu, die mikte ik gewoon weg in het vuilniszakje. Wat ze elke dag verschoonde omdat die meur je heel lang bijblijft
o.a. no offence hoor ik vind nl dat je heel goed Nederlands typt een voorbeeld voor vele. Maar dit valt mij op en zo zag ik er vandaag wel meerquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:01 schreef bitterend het volgende:
Ok dus het kan wel nog goed komen na al die vaginale geweld! ik ben weer gerustgesteld
nee, daarvan moest ik zelf de status doorgeven. Mate van vloeien, geur.. Het is allemaal wat eigenlijkquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja.dat wel, maar niet.die kraamverbanden
Wacht, wat?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat je met niezen een soort mitrailleur wordt?
Oh godquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hihi no offence taken hoorquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:05 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
o.a. no offence hoor ik vind nl dat je heel goed Nederlands typt een voorbeeld voor vele. Maar dit valt mij op en zo zag ik er vandaag wel meer
Juist!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja dat dus, stolsels e.d.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nee, daarvan moest ik zelf de status doorgeven. Mate van vloeien, geur.. Het is allemaal wat eigenlijk
geur?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nee, daarvan moest ik zelf de status doorgeven. Mate van vloeien, geur.. Het is allemaal wat eigenlijk
Eerder de mate van ontbinding...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:07 schreef bitterend het volgende:
[..]
geur?
zo van het ruikt naar bloemen of natte hond?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:07 schreef bitterend het volgende:
[..]
geur?
ja helemaalquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik had meer last van het feit dat het gewoon pijn deed om een tampon in te brengenDaar ging wel een paar maanden overheen voordat dit weer normaal was.
Snap je welke richting het ook opgaat met sex bitterend?
Ik zou willen dat ik dat kon. Ik ruik ze al van heinde en verrequote:Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Het komt nooit meer goed, mensen. Zonder erbij na te denken ruik ik en plein public aan de billen van mijn kinderen om in te schatten of ze gepoept hebben. De schaamte voorbij.
Nou, ik wil ook niet te veel verklappen natuurlijk, van de wondere wereld van de kraamvrouw. Maar de geur van een kraamverband is, nou... Héél bijzonder. en als die geur dan veranderd, dan sla je helemaal plat hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:07 schreef bitterend het volgende:
[..]
geur?
doe ik nu al met mijn oksels om te kijken of ik geen deo vergeten benquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Het komt nooit meer goed, mensen. Zonder erbij na te denken ruik ik en plein public aan de billen van mijn kinderen om in te schatten of ze gepoept hebben. De schaamte voorbij.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Het ergste vond ik eigenlijk achteraf dat ik toen ze me dan eindelijk pijnstilling wilden geven tijdens de weeën ik eerst loog over mijn gewicht en het flink wat kilo's naar beneden afrondde en toen me verteld werd dat ze pijnstilling gaven adhv gewicht ik flink wat meer zei dan daadwerkelijk was
Uiteindelijk werd dat niks meer want ik was al te ver... *zucht*
En dan wordt het hier daarnaast nog voorgegaan door een overduidelijk gehngggg hggnnnn...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:09 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik dat kon. Ik ruik ze al van heinde en verre
Oh. is dat raar?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik oook hoor. En even midden op de dag of er een nieuwe lading nodig is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
doe ik nu al met mijn oksels om te kijken of ik geen deo vergeten ben
Toen mijn zwager het deed - wij waren nog kinderloos indertijd - keek ik er wat van op, zo midden in het restaurant.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh. is dat raar?
Al steeg er van de mijne meestal een soort groene damp op.
Ja hier. En ik hoor hem huilen als hij er niet isquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs als ze er niet zijn meen ik constant poep te ruiken. Gaat het ooit over?
Hier trekt de jongste nogal wit weg en zondert zich af en dan opeens heel trots 'POEP!' naar iedereen die het maar horen wil (of niet horen wil)quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En dan wordt het hier daarnaast nog voorgegaan door een overduidelijk gehngggg hggnnnn...
Aha die fameuze kraamzuiveringquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, ik wil ook niet te veel verklappen natuurlijk, van de wondere wereld van de kraamvrouw. Maar de geur van een kraamverband is, nou... Héél bijzonder. en als die geur dan veranderd, dan sla je helemaal plat hoor.is ook niet goed trouwens als dat zo is.
[me=denkt heel hard mee: kleine handjes, grote ogen, knuffelen, eerste schaterlachje...][/me]quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef KatyM het volgende:
Euhw jezus. Gelukkig duurt het nog 7 maanden voor mij.enkt aan kleertjes kopen, schattige rompertjes
, leuke schoentjes
.
Fantoomgeluiden, fantoompoep.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja hier. En ik hoor hem huilen als hij er niet is
Schattige echofoto's, leuke babykamers, het eerste woordje, de eerste stapjes. Het werkt hier, het werkt hier!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
[me=denkt heel hard mee: kleine handjes, grote ogen, knuffelen, eerste schaterlachje...][/me]
ik zag in de rapley topic brokkelpoep!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
[me=denkt heel hard mee: kleine handjes, grote ogen, knuffelen, eerste schaterlachje...][/me]
Oh god, ik had dat ook laatst, en ik vond het zo raar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
herkenbaar, ik heb het ook met kotsluchtjes. Dat komt zo nu en dan in een vlaag voorbij. Soms overigens wél met aanwezige oorzaak: mijn rechter schouder.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
'papa!', zelf een flesje vasthouden, spetteren in bad, uitgestoken handjesquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:13 schreef KatyM het volgende:
[..]
Schattige echofoto's, leuke babykamers, het eerste woordje, de eerste stapjes. Het werkt hier, het werkt hier!
Daar heb ik me dus onderuit gewurmt, dat mocht Martijn doen van Coby... Zoals ik zei, ik hou van dat mensquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef RockabeIIa het volgende:
toch zijn ze wel lief...
en hun eerste poepNet trekdrop!
Verpest het nou niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik zag in de rapley topic brokkelpoep!
Haha, ja, daar kan ik me dan weer wel op verheugen, dat kleine nieuwe.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef RockabeIIa het volgende:
toch zijn ze wel lief...
en hun eerste poepNet trekdrop!
GMTAquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Haha, ja, daar kan ik me dan weer wel op verheugen, dat kleine nieuwe.
Inca!
Warme lekker naar zwitselruikende babietjes. Zo liefquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
'papa!', zelf een flesje vasthouden, spetteren in bad, uitgestoken handjes![]()
Wacht maar!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:16 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik zie het al aankomen poep geur die je de hele dag achtervolgd!
Hier in 10 maanden tijd nog nooit gehad dus het kan ook ander dames.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja, Rugpoep, complete doorgelektheid. We zijn hard op weg naar een sliertjes en bonkjes topic
Brokkelpoep is echt een bitch. Ik háát brokkelpoep. Doe mij maar de spuitluiers die pasgeborenen kunnen hebben. Die ruiken vergeleken met de latere luiers zo lekker dat ik ze haast als mosterdsoep zou durven serveren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik zag in de rapley topic brokkelpoep!
enige keer dat ik rectaal ben getoucheerd is toen ik een scheurtje had daar....man wat deed het pijnquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een heerlijk topic weer![]()
Hier kon ik wel ruiken dat mijn hechtingen aan het onsteken waren.. Vloeide nog amper na een week, maar die lucht..![]()
En geen idee of ze direct na de bevalling mijn doos gecheckt hebben. Vast wel op de OK. En daar merk je lekker niks van. En dan na 3 dagen horen dat je toch wel aan flarden lag, woorden van de gyn..![]()
Maar het ergste was nog de nacontrole bij 6 weken. Dat hij even onverwacht rectaal toucheert..
Het was wel goed geheeld, dat was dan wel weer mooi![]()
Op naar meloen nr 2![]()
Nu die associatie is gemaakt win ik het niet meer met m'n mooie gedachten hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja, Rugpoep, complete doorgelektheid. We zijn hard op weg naar een sliertjes en bonkjes topic
Oei, die zure poep van Ko bij vlagen. Ik verheug me daarom inderdaad op die gele poepluiertjes!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Brokkelpoep is echt een bitch. Ik háát brokkelpoep. Doe mij maar de spuitluiers die pasgeborenen kunnen hebben. Die ruiken vergeleken met de latere luiers zo lekker dat ik ze haast als mosterdsoep zou durven serveren.
Ja dat moet raar zijn! een lege buik zo!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef oeke het volgende:
oh, trouwens, wel gek, maar op het moment heb ik best zin in die bevalling. Terwijl elke keer als ik hier lees dan denk ik weer oh nee!
Trouwens nog niemand heeft het gehad over die blubberbuik de eerste dagen na de bevalling. Daar ben ik banger voor dan die hele bevalling. God was wat dat een klote-gevoel.
ik heb al de hele zwangerschap natte onderbroeken...echt heel veel afscheiding!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:19 schreef KatyM het volgende:
[..]
Nu die associatie is gemaakt win ik het niet meer met m'n mooie gedachten hoor..
Dan maar weer verder. Ik heb zoveel afscheiding, jeetjemina. Ik loop zelfs met een always inlegkruisje! Dat had ik nooit! Al is dat vast t minst erge nog vergeleken met naar rotte eieren stinkende kraamverbanden
Als ik naar de wc liep, dan hield ik hem vast, hij flubberde zo dat ik er echt niet tegen kon.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef bitterend het volgende:
Ja dat moet raar zijn! een lege buik zo!
Ooooohw neequote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef Soempie het volgende:
Een vriendin van mij had de baby verschoond op de bank. Even later dacht ze dat er wat vanillevla op de bekleding lag. Voor ze het wist had ze het al op haar vinger geschoven en in haar mond.![]()
Ehhh als je iets schoonmaak, al lijkt t vla dan stop je toch niet weer je vinger in je mond ??quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef Soempie het volgende:
Een vriendin van mij had de baby verschoond op de bank. Even later dacht ze dat er wat vanillevla op de bekleding lag. Voor ze het wist had ze het al op haar vinger geschoven en in haar mond.![]()
hij is nog niet zindelijk hèquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hier in 10 maanden tijd nog nooit gehad dus het kan ook ander dames.
Hij slaapt alleen nog niet door. Dat dan weer niet
Dat nattige vind ik zo erg he. Dan ga je zitten, zo'n viezige natte plak! Jakkes!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik heb al de hele zwangerschap natte onderbroeken...echt heel veel afscheiding!
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Brokkelpoep is echt een bitch. Ik háát brokkelpoep. Doe mij maar de spuitluiers die pasgeborenen kunnen hebben. Die ruiken vergeleken met de latere luiers zo lekker dat ik ze haast als mosterdsoep zou durven serveren.
check, nog steedsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik heb al de hele zwangerschap natte onderbroeken...echt heel veel afscheiding!
Oh, ik herken het! Ik had ook wel zin in de bevalling. Op het moment van de bevalling zelf kwam ik daar trouwens snel van terug.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef oeke het volgende:
oh, trouwens, wel gek, maar op het moment heb ik best zin in die bevalling. Terwijl elke keer als ik hier lees dan denk ik weer oh nee!
Trouwens nog niemand heeft het gehad over die blubberbuik de eerste dagen na de bevalling. Daar ben ik banger voor dan die hele bevalling. God was wat dat een klote-gevoel.
Ja dat is iets wat hier ook in mindere mate gebleven is nadienquote:
kruimeldief erbij?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsen
Zij wel blijkbaar. Volgens mij zijn er zat mensen die dat zo doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:21 schreef miss-jones25 het volgende:
omg wat een geklets vandaag, zoveel om terug te lezen !!
[..]
Ehhh als je iets schoonmaak, al lijkt t vla dan stop je toch niet weer je vinger in je mond ??
Haha, er zit weer een baby in!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef bitterend het volgende:
ik doe eerst ruiken voor dat ik iets in mijn mond stop!!
Oeke is je buik nu weer wat strakker?
Die bedoel ik!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsen
Oh, maar ik was wel fit en alles, alleen dat lege flubbergevoel.:Nquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Dat nare blubberbuikgevoel heb ik beide keren niet gehad! De tweede keer stond ik alweer snel fris en fruitig naast mijn bevallingsbed (waar mijn lief in lag te slapen omdat hij kapot was). Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Poeh, wat spannend dat je het allemaal nog een keer mee gaat maken!
Je blijft poetsen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef Incantrix het volgende:
Vezelpoepidd heen-en-weervegen tot het uiteindelijk zomaar ineens op het verschoningskussen valt en zich per direct aan lichtgekleurde stofjes hecht
haha, herkenbaarquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die bedoel ik!
Doe mij maar kleipoep, daar heb je zelfs geen doekje bij nodig. Als Ivan zo'n luier heeft kan mijn dag niet meer stuk.![]()
care to explain?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef RockabeIIa het volgende:
rollende baarmoeder anyone? Nooit bij de eerste, wel bij een volgend kindje... auwdacht dat ik dood ging...
Ik had het ook niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:25 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, maar ik was wel fit en alles, alleen dat lege flubbergevoel.:N
Maar goed om te weten dat niet iedereen het heeft.
Checkquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die bedoel ik!
Doe mij maar kleipoep, daar heb je zelfs geen doekje bij nodig. Als Ivan zo'n luier heeft kan mijn dag niet meer stuk.![]()
nou he?? +1 auuuuuuuquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je op de naweeen doelt, Rocka? Die waren bij mij na de tweede ook héél pijnlijk, vooral tijdens het voeden.
ow ja, heel zielig dan. Ik doopte de doekjes van in water, dat olieachtige wat dan heel nat werd maakte het poetsen wat gemakkelijker. Of inderdaad in bad/onder de sproeier.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef debuurvrouw het volgende:
dat is echt ramppoep ja. Extra bonuserg op een zeer luieruitslagkontjedat je wel móet poetsen en dat het niet kan. Veel douchen dan maar. En fohnen.
Wat is dat precies? Ook een samentrekking?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je op de naweeen doelt, Rocka? Die waren bij mij na de tweede ook héél pijnlijk, vooral tijdens het voeden.
Oh, weet wat geleerd! Jemig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, claudia, ik bedoel echt een baarmoeder die zoveel ruimte heeft dat hij kantelt in je buik... Daar wordt je heel ziek van. Gelukkig zag mijn kraam het keer op keer en verhielp ze het door te voelen en terug te draaien of zoiets.
Ja, om het goed droog te maken. en dan calendulan zinkzalf er op. Hoef je niet te drogen. Nou hadden mijn jongens met tanden krijgen echt superkapotte billen altijd. zo zielig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow ja, heel zielig dan. Ik doopte de doekjes van in water, dat olieachtige wat dan heel nat werd maakte het poetsen wat gemakkelijker. Of inderdaad in bad/onder de sproeier.
Maar fohnen? De billetjes?
+1quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
..... stond ik alweer snel fris en fruitig naast mijn bevallingsbed (waar mijn lief in lag te slapen omdat hij kapot was).
Misschien ga ik het niet meer nodig hebben, maar ik onthou hem eventjes. Ze heeft er heel zelden last van, maar als het dan kapot is, is het ook meteen heel erg en pijniljk. Hoop het niet meer mee te maken, zo zielig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, om het goed droog te maken. en dan calendulan zinkzalf er op. Hoef je niet te drogen. Nou hadden mijn jongens met tanden krijgen echt superkapotte billen altijd. zo zielig.
Ja, ik denk dat dat het wel aardig omschrijft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef KatyM het volgende:
[..]
Wat is dat precies? Ook een samentrekking?
quote:Kraamtijd - Naweeën
Als je baby is geboren, krimpt je baarmoeder ineen totdat hij weer een normale grootte heeft gekregen. Dit kan gepaard gaan met krachtige samentrekkingen, de zogenaamde naweeën. Wanneer je baarmoeder samentrekt, worden de bloedvaten die naar je placenta liepen, afgeknepen, zodat je steeds minder bloed verliest. De naweeën zorgen zo voor een regulering van de kraamzuivering.
De kraamverzorgster controleert of je baarmoeder naar behoren samentrekt. Dit doet zij door met haar vingers onder je navel te drukken en te voelen of je baarmoeder reageert. De eerste controle vindt ongeveer een uur na de bevalling plaats. De eerste vijf dagen voelt de kraamverzorgster twee keer per dag of je baarmoeder inkrimpt, daarna één keer per dag.
Als je voor de tweede keer bent bevallen, is het goed mogelijk dat je veel meer last hebt van deze naweeën dan de eerste keer, omdat je buikspieren door je tweede zwangerschap wat slapper zijn geworden. Het aanspannen van de spieren rondom je baarmoeder kan dan behoorlijk pijn doen. Je kunt proberen om de pijnscheuten op te vangen met behulp van de technieken die je tijdens de bevalling hebt gebruikt.
Ook het beurtelings aan- en ontspannen van je bekkenbodemspieren kan helpen tegen de pijn. Sommige vrouwen bestrijden de pijn door op hun buik te gaan liggen. Je baby is geboren, dus deze houding kan weer. Als de pijn echt te erg wordt, kun je een paracetamol nemen (dat kan samen met borstvoeding). Gelukkig zijn de naweeën meestal niet langer dan twee dagen achter elkaar echt pijnlijk.
Als je borstvoeding geeft, zul je merken dat je baarmoeder vooral samentrekt wanneer je een voeding geeft. Je baarmoeder wordt namelijk gestimuleerd door het zuigen van je baby. Borstvoeding geven is dan ook bevorderlijk voor het herstel van je baarmoeder.
Bron
calendulan zinkzalf. Maar ik ben in de prehistorie bevallen hè, wellicht zijn er nu betere middelen. Sudocreme werkte hier niet iig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:31 schreef KatyM het volgende:
Wel leuk dat hier veel Amsterdamse moeders zijn trouwens.
*noteert: fohnen en calendulan
Ah bedankt. Leerzaam!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat het wel aardig omschrijft.
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef Aventura het volgende:
ik herken het wel hoor, flubbergevoel. Dat je echt ook je baarmoeder voelt. Echt een 'ril'-gevoel. Ik deed steeds een strak hemdje aan, wilde niet naakt zijn.
dat doe ik nog steedsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!
dat vond ik hier niet fijn werken...althans bij Floris werkte dat niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een tube bepanten gekregen in de kraampakket!
Owquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat vond ik hier niet fijn werken...althans bij Floris werkte dat niet.
die kreeg ik in prikvorm. of nou ja, ik kreeg een spuit voor sneller knijpen van de baarmoeder. Geen zetpil in prikvormquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Aventura het volgende:
Ik herinner me nu opeens dat de gynaecoloog vlak na de bevalling een zetpil gaf om mijn baarmoeder snel te laten krimpen. Ik heb later nog eens geprobeerd om uit te zoeken hoe dat spul nou precies heet, maar ben er niet achter gekomen. Ik hoor anderen ook eigenlijk nooit over zo'n zetpil. Het heeft denk ik wel geholpen, want napijn heb ik niet gehad en ik vloeide maar een week.
Is dat niet voor tepelkloven?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een tube bepanten gekregen in de kraampakket!
Ja, maar bij buuf weer nietquote:
euuh misschien ook wel?quote:
ja, dat denk ik wel ja, die kreeg ik wel daarvoor. Maar dat is dus krimpen van de baarmoeder zoals ik het begreep die ervoor zorgt dat de placenta loslaat.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:39 schreef bitterend het volgende:
is dat dezelfde prik die de placenta los laat van de baarmoeder?
Haha, ik ook, maar toch drilt mijn buik al lang niet meer. Niet op die manier: bibberpudding!quote:
Kan ook daarvoor gebruikt worden, maar ook voor de billen.quote:
Hier werkt sudocreme juist erg goed als ik er maar een heel klein beetje opsmeerquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
Tegenwoordig werkt sudo wel, maar vooral als er echt een dikke laag op gaat.
Hebben de laatste tijd veel kapotte billen
maar toen ie baby was had k dat alleen als ie verkeerde luiers aan had. Dan was t even smeren en was t weer weg.
Action heeft ook fijne, heb ik ontdekt...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!
grr, bij mij moesten ze weer mn anus hebben. Het zat er zo in, verder geen overleg o.i.d. , wat ik vreemd vond. Als ik zo eens over mijn bevalling nadenk, voel ik me toch wel overrompeld. Ik kom niet uit een ei, had me goed ingelezen, me goed laten informeren, las al maanden mee hier in oud en dan nog gebeurden er tijdens mijn bevalling zo veel dingen waarvan ik achteraf denk: als ik dat geweten had, dan...of echt dingen die volslagen nieuw voor me waren, zoals die zetpil (verder niet erg hoor, maar ik wist van niks), het feit dat je bij een inleiding direct en definitief aan bed gekluisterd bent door infuus, ctg. Het feit dat als er een pomp en knip aan te pas komt, ze dan de onderste helft van je bed weghalen (waarvan ik in paniek raakte). Dat je een zuurstofmasker kan krijgen als de ademhaling van je baby dipt. Dat het gemiddelde ziekenhuisprotocol zegt dat je een uur zelf moet persen voor er een gyn komt, ookal is al duidelijk dat de baby er niet vanzelf uit gaat komen. Allemaal niet heel ernstig of traumatisch ofzo, maar ik denk er nog wel regelmatig aan. Dat gevoel van overrompeling, verrassing en geen controle. Daarom post ik hier af en toe nog mee. Niet om af te schrikken maar om mijn ervaring te delen. Je kan het maar weten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
die kreeg ik in prikvorm. of nou ja, ik kreeg een spuit voor sneller knijpen van de baarmoeder. Geen zetpil in prikvorm
oopsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:
Oh gezellig, heel OUD zit in Z&G![]()
Weet je trouwens wat er ook in het hypnobirthing boek staat: dat je vooral niet moet toelaten dat anderen hun bevallingsverhalen uitgebreid gaan vertellen omdat ze je alleen maar bang maken. En angst!= ontspanning....
Doen we toch iets verkeerd hier
Bevallen is zennnnnnnnquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:
Weet je trouwens wat er ook in het hypnobirthing boek staat: dat je vooral niet moet toelaten dat anderen hun bevallingsverhalen uitgebreid gaan vertellen omdat ze je alleen maar bang maken. En angst!= ontspanning....
Ik vind dit echt ontzettend nuttig juist om te lezen. Tegen de adviezen van het boek in. Als je weet wat er kan gebeuren en het kom je bekend voor lijkt het me toch iets geruststellender voelen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
grr, bij mij moesten ze weer mn anus hebben. Het zat er zo in, verder geen overleg o.i.d. , wat ik vreemd vond. Als ik zo eens over mijn bevalling nadenk, voel ik me toch wel overrompeld. Ik kom niet uit een ei, had me goed ingelezen, me goed laten informeren, las al maanden mee hier in oud en dan nog gebeurden er tijdens mijn bevalling zo veel dingen waarvan ik achteraf denk: als ik dat geweten had, dan...of echt dingen die volslagen nieuw voor me waren, zoals die zetpil (verder niet erg hoor, maar ik wist van niks), het feit dat je bij een inleiding direct en definitief aan bed gekluisterd bent door infuus, ctg. Het feit dat als er een pomp en knip aan te pas komt, ze dan de onderste helft van je bed weghalen (waarvan ik in paniek raakte). Dat je een zuurstofmasker kan krijgen als de ademhaling van je baby dipt. Dat het gemiddelde ziekenhuisprotocol zegt dat je een uur zelf moet persen voor er een gyn komt, ookal is al duidelijk dat de baby er niet vanzelf uit gaat komen. Allemaal niet heel ernstig of traumatisch ofzo, maar ik denk er nog wel regelmatig aan. Dat gevoel van overrompeling, verrassing en geen controle. Daarom post ik hier af en toe nog mee. Niet om af te schrikken maar om mijn ervaring te delen. Je kan het maar weten.
Ik heb ook een zetpil gekregen, een hele flinke ook nogquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
grr, bij mij moesten ze weer mn anus hebben. Het zat er zo in, verder geen overleg o.i.d. , wat ik vreemd vond. Als ik zo eens over mijn bevalling nadenk, voel ik me toch wel overrompeld. Ik kom niet uit een ei, had me goed ingelezen, me goed laten informeren, las al maanden mee hier in oud en dan nog gebeurden er tijdens mijn bevalling zo veel dingen waarvan ik achteraf denk: als ik dat geweten had, dan...of echt dingen die volslagen nieuw voor me waren, zoals die zetpil (verder niet erg hoor, maar ik wist van niks), het feit dat je bij een inleiding direct en definitief aan bed gekluisterd bent door infuus, ctg. Het feit dat als er een pomp en knip aan te pas komt, ze dan de onderste helft van je bed weghalen (waarvan ik in paniek raakte). Dat je een zuurstofmasker kan krijgen als de ademhaling van je baby dipt. Dat het gemiddelde ziekenhuisprotocol zegt dat je een uur zelf moet persen voor er een gyn komt, ookal is al duidelijk dat de baby er niet vanzelf uit gaat komen. Allemaal niet heel ernstig of traumatisch ofzo, maar ik denk er nog wel regelmatig aan. Dat gevoel van overrompeling, verrassing en geen controle. Daarom post ik hier af en toe nog mee. Niet om af te schrikken maar om mijn ervaring te delen. Je kan het maar weten.
Op mij had het juist een positief effect, hoewel ik moet toegeven dat ik wel zorgvuldig probeerde de verhalen te lezen die niet al te heftig of naar warenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:
check, twee keer gehad. Daar had ik al wel over gelezen in oud, dus daar keek ik niet van op. Was niet pijnlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:43 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, ook zo fijn: je blaas moet leeg raken om de baarmoeder te kunnen laten krimpen. Ze gaven me een deadline, ik lag op een zeiltje en MOEST plassen. Lukte niet, kreeg ik er uiteindelijk een katheter in
Nou, het lijkt me dat het gevoel van niet in controle zijn, en dat je van veel niets weet ondanks dat je goed bent voorbereid je een beetje "sukkelig"laat voelen. en dat helpt niet. je ligt al zo in onmacht, voel je je ook nog eens klein.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben het er ook niet echt mee eens hoor, wat in het boek staat. Volgens mij beginnen heel veel vrouwen aan een bevalling met geen flauw idee wat er kan gebeuren, om er vervolgens getraumatiseerd uit te komen. Maar ik ben zelf ook wel meer het type dat goed beslagen ten ijs wil komenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op mij had het juist een positief effect, hoewel ik moet toegeven dat ik wel zorgvuldig probeerde de verhalen te lezen die niet al te heftig of naar waren
Tijdens het inbrengen ook wel, maar heb daarna nog best lang last gehad bij het plassen. Was die keer niet ingeknipt of gehecht, het branderige en pijnlijke gevoel kwam dus echt door die katheter.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
check, twee keer gehad. Daar had ik al wel over gelezen in oud, dus daar keek ik niet van op. Was niet pijnlijk.
dat is dus zo denk ik. Stel, ik had 'mijn' verhaal vooraf gelezen, dan had ik gevraagd of ik een mobiel infuus mocht. En dan was ik niet zo in paniek geraakt van het nog een uur zelf moeten persen en dat mijn bed werd weggehaald. Nu kwam het zo rauw op mijn dak allemaal. Ik werd daardoor passief en angstig, terwijl ik doorgaans prima mondig ben en kan aangeven wat ik wel en niet wil.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:55 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ik vind dit echt ontzettend nuttig juist om te lezen. Tegen de adviezen van het boek in. Als je weet wat er kan gebeuren en het kom je bekend voor lijkt het me toch iets geruststellender voelen.
Ja dat zou mij ook kunnen overkomen hoor. Je denkt dan toch "zij zullen het wel weten". Goed dat ik het nu weetquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
dat is dus zo denk ik. Stel, ik had 'mijn' verhaal vooraf gelezen, dan had ik gevraagd of ik een mobiel infuus mocht. En dan was ik niet zo in paniek geraakt van het nog een uur zelf moeten persen en dat mijn bed werd weggehaald. Nu kwam het zo rauw op mijn dak allemaal. Ik werd daardoor passief en angstig, terwijl ik doorgaans prima mondig ben en kan aangeven wat ik wel en niet wil.
Ben er helemaal moe vanquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Fee-nix het volgende:
Ja joh... anders lullen jullie ff een heel topic vol als ik 1 seconde niet kijk. Dit ga ik dus niet allemaal meer teruglezen he...
Welterusten allemaal en tot morgen!
Wauw, gefeliciteerd!quote:
hadden ze iets anders kunnen doen denk je waardoor jij je minder machteloos had gevoeld?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:18 schreef Aventura het volgende:
Nou ja, ze weten het ook wel, ze zijn medisch opgeleid en doen hun handelingen met als doel een baby op de wereld te zetten, zodanig dat zowel baby als moeder zo gezond mogelijk uit de strijd komen. Daarbij vergeten ze soms dat jij je machteloos voelt. En meestal bedoelen artsen en verloskundigen het goed hoor, ze zijn vriendelijk, vertellen bij elke handeling dat ze het gaan doen, hoe en vaak ook waarom. En geven daarbij graag antwoord op je vraag, als je die hebt. Dat deden ze bij mij ook. En dan nóg voelde ik me overruled, gewoon door het feit dat ik daar lag en zij al die dingen deden die ik niet al ver van te voren kon zien aankomen. Heeft ook wel te maken met hoe ik met dingen omga, hoor. Berusten, vertrouwen, geen sterke eigenschappen van mij.
Hey Aventura. Ik vind het heel vervelend voor je als ik het zo lees. Nirak had daar gelukkig geen last van en ik en een artsassistent kon goed helpen met vasthouden van de benen, daardoor ging t wat prettiger.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Aventura het volgende:
Dat vond ik juist onprettig, troeta .zoals ik aangaf was opeens de onderste helft van mijn bed weg, terwijl ik comleet uitgeput was en mn benen wilde neerleggen. Maar nee, ik moest in de beugels. Bij elke pers moest ik mijn benen daar trouwens uit halen en ze vasthouden.
ik denk dat het bij ons toen ook best druk was, want ik heb tot kort voor de 10 cm ontsluiting zelden iemand gezien. Ik vond het wel best, ik was druk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voelde me de eerste keer wel in goede handen, maar de tweede keer niet. Het was toen erg druk in het ziekenhuis. Ik moest lang wachten voor er een volgende stap werd ondernomen bij het inleiden (telkens langer dan beloofd), er was niemand die even mee bleef kijken hoe ik een wee opving, toen ik een ruggenprik wou moest ik daar 2,5 uur op wachten, en de verloskundige heb ik alleen even gezien toen ze Lena opving.
Doordat het mijn tweede keer was weet ik nu dat dit niet gebruikelijk is, en dat het ook niet aan mij lag. Ik werd gewoon in de steek gelaten.
mja toen je zn moeder t wel hoorde, wist ze wel dat t menens wasquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:42 schreef miss_sly het volgende:
cooki, misschien was dat het wel. Enige moment dat ik even heel helder was, was toen ik schaap met zijn moeder hoorde bellen, terwijl ik uit alle macht onder de douche probeerde persdrang weg te zuchten jammeren en ik dat niet zo zachtjes kon doen dat ze dat niet zouden horen aan de andere kant van de lijn
het was mijn schoonmoeder, daarvan wilde ik helemaal niet dat ze me hoorde!quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:45 schreef Cooki het volgende:
mja toen je moeder t wel hoorde, wist ze wel dat t menens was![]()
ik weet nog dat mn vriend iets in mn oor fluisterde.. en ik ineens super helder was en dacht wtfzegt ie nu?
ik was direct compleet uit mn ritme (persfase
) , maar achteraf weer leuk om te herinneren
Ik denk dat mijn bevalling categoriseerd werd als 'normaal verlopend" en daarom geen prioriteit had. Ik begrijp het ook wel. Maar ik kreeg een inleiding en belandde weer in eenzelfde weëenstorm als bij Ivan waardoor ik onmiddellijk in paniek raakte ("niet nog een keer deze hel!"). Daar had best iemand even aandacht aan mogen besteden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik denk dat het bij ons toen ook best druk was, want ik heb tot kort voor de 10 cm ontsluiting zelden iemand gezien. Ik vond het wel best, ik was druk!
Ohh.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:46 schreef oeke het volgende:
Wat fijn is dat toch, zo'n disco in je buik! o+
Vooral als ze nog zo klein zijn!
Ja, dat is dan inderdaad wel erg jammer dat ze daar niet even aandacht en tijd voor hadden. Zou je meteen een prettiger gevoel hebben gegeven.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn bevalling categoriseerd werd als 'normaal verlopend" en daarom geen prioriteit had. Ik begrijp het ook wel. Maar ik kreeg een inleiding en belandde weer in eenzelfde weëenstorm als bij Ivan waardoor ik onmiddellijk in paniek raakte ("niet nog een keer deze hel!"). Daar had best iemand even aandacht aan mogen besteden.
Het heeft me wel wat maanden verwerking gekost voor ik dit zo zag, overigens. Inmiddels heb ik er wel vrede mee.
Oh das wel heel erg niet netjes neequote:Op dinsdag 22 november 2011 22:54 schreef Brighteyes het volgende:
Dat dat stuk van het bed gehaald werd toen de pomp er aan te pas kwam vond ik ook heel vervelend. Ineens hang je letterlijk op het randje.
En toen ze na de bevalling met Sasha wegrenden en ik in mijn uppie, met wijdopen doos, daar in die beugels hing kon ik er dus ook niet uit want ik was onherroepelijk van dat bed gelazerd.![]()
maar er ad wel even een lakentje overheen gemogen van mij. Ik heb vlgs mij ook echt zo'n
-blik gegeven aan de arts(-assistent) die zijn kop om de hoek van de deur stak.
Jep. Althans, vandaag nog niet echt. Ik denk dat 'ie lekker ligt te pittenquote:Op woensdag 23 november 2011 07:42 schreef Troeta het volgende:
23 weken al kuukske, wat leuk! Voel je de baby al veel?
Of Bubbaquote:Op woensdag 23 november 2011 08:25 schreef Kuukske het volgende:
Ik ben ook héél benieuwd naar wat Asy bij zich draagt. Misschien wel een tsjikkie voor Pietertje of Smurf..
SPOILER: help :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als banden?quote:Op woensdag 23 november 2011 08:54 schreef Zoë23 het volgende:
De afgelopen nachten doet mn BM vaakpijn, alsof iemand mn BM van onder stevig vastpakt ofzo. Wat kan dit zijn?
Ja precies. Daarom ben ik er zo huiverig voor!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:38 schreef NotTheSame het volgende:
Volgens mij niet Kuuks, ik heb em in ieder geval nog nooit gehad... Maar ik heb verhalen gelezen erover... En dan heb ik echt heel erg medelijden met de mensen die het wel moeten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |