Zij wel blijkbaar. Volgens mij zijn er zat mensen die dat zo doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:21 schreef miss-jones25 het volgende:
omg wat een geklets vandaag, zoveel om terug te lezen !!
[..]
Ehhh als je iets schoonmaak, al lijkt t vla dan stop je toch niet weer je vinger in je mond ??
Haha, er zit weer een baby in!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef bitterend het volgende:
ik doe eerst ruiken voor dat ik iets in mijn mond stop!!
Oeke is je buik nu weer wat strakker?
Die bedoel ik!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsen
Oh, maar ik was wel fit en alles, alleen dat lege flubbergevoel.:Nquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Dat nare blubberbuikgevoel heb ik beide keren niet gehad! De tweede keer stond ik alweer snel fris en fruitig naast mijn bevallingsbed (waar mijn lief in lag te slapen omdat hij kapot was). Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Poeh, wat spannend dat je het allemaal nog een keer mee gaat maken!
Je blijft poetsen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef Incantrix het volgende:
Vezelpoepidd heen-en-weervegen tot het uiteindelijk zomaar ineens op het verschoningskussen valt en zich per direct aan lichtgekleurde stofjes hecht
haha, herkenbaarquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die bedoel ik!
Doe mij maar kleipoep, daar heb je zelfs geen doekje bij nodig. Als Ivan zo'n luier heeft kan mijn dag niet meer stuk.![]()
care to explain?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef RockabeIIa het volgende:
rollende baarmoeder anyone? Nooit bij de eerste, wel bij een volgend kindje... auwdacht dat ik dood ging...
Ik had het ook niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:25 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, maar ik was wel fit en alles, alleen dat lege flubbergevoel.:N
Maar goed om te weten dat niet iedereen het heeft.
Checkquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die bedoel ik!
Doe mij maar kleipoep, daar heb je zelfs geen doekje bij nodig. Als Ivan zo'n luier heeft kan mijn dag niet meer stuk.![]()
nou he?? +1 auuuuuuuquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je op de naweeen doelt, Rocka? Die waren bij mij na de tweede ook héél pijnlijk, vooral tijdens het voeden.
ow ja, heel zielig dan. Ik doopte de doekjes van in water, dat olieachtige wat dan heel nat werd maakte het poetsen wat gemakkelijker. Of inderdaad in bad/onder de sproeier.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef debuurvrouw het volgende:
dat is echt ramppoep ja. Extra bonuserg op een zeer luieruitslagkontjedat je wel móet poetsen en dat het niet kan. Veel douchen dan maar. En fohnen.
Wat is dat precies? Ook een samentrekking?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je op de naweeen doelt, Rocka? Die waren bij mij na de tweede ook héél pijnlijk, vooral tijdens het voeden.
Oh, weet wat geleerd! Jemig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, claudia, ik bedoel echt een baarmoeder die zoveel ruimte heeft dat hij kantelt in je buik... Daar wordt je heel ziek van. Gelukkig zag mijn kraam het keer op keer en verhielp ze het door te voelen en terug te draaien of zoiets.
Ja, om het goed droog te maken. en dan calendulan zinkzalf er op. Hoef je niet te drogen. Nou hadden mijn jongens met tanden krijgen echt superkapotte billen altijd. zo zielig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow ja, heel zielig dan. Ik doopte de doekjes van in water, dat olieachtige wat dan heel nat werd maakte het poetsen wat gemakkelijker. Of inderdaad in bad/onder de sproeier.
Maar fohnen? De billetjes?
+1quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
..... stond ik alweer snel fris en fruitig naast mijn bevallingsbed (waar mijn lief in lag te slapen omdat hij kapot was).
Misschien ga ik het niet meer nodig hebben, maar ik onthou hem eventjes. Ze heeft er heel zelden last van, maar als het dan kapot is, is het ook meteen heel erg en pijniljk. Hoop het niet meer mee te maken, zo zielig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, om het goed droog te maken. en dan calendulan zinkzalf er op. Hoef je niet te drogen. Nou hadden mijn jongens met tanden krijgen echt superkapotte billen altijd. zo zielig.
Ja, ik denk dat dat het wel aardig omschrijft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef KatyM het volgende:
[..]
Wat is dat precies? Ook een samentrekking?
quote:Kraamtijd - Naweeën
Als je baby is geboren, krimpt je baarmoeder ineen totdat hij weer een normale grootte heeft gekregen. Dit kan gepaard gaan met krachtige samentrekkingen, de zogenaamde naweeën. Wanneer je baarmoeder samentrekt, worden de bloedvaten die naar je placenta liepen, afgeknepen, zodat je steeds minder bloed verliest. De naweeën zorgen zo voor een regulering van de kraamzuivering.
De kraamverzorgster controleert of je baarmoeder naar behoren samentrekt. Dit doet zij door met haar vingers onder je navel te drukken en te voelen of je baarmoeder reageert. De eerste controle vindt ongeveer een uur na de bevalling plaats. De eerste vijf dagen voelt de kraamverzorgster twee keer per dag of je baarmoeder inkrimpt, daarna één keer per dag.
Als je voor de tweede keer bent bevallen, is het goed mogelijk dat je veel meer last hebt van deze naweeën dan de eerste keer, omdat je buikspieren door je tweede zwangerschap wat slapper zijn geworden. Het aanspannen van de spieren rondom je baarmoeder kan dan behoorlijk pijn doen. Je kunt proberen om de pijnscheuten op te vangen met behulp van de technieken die je tijdens de bevalling hebt gebruikt.
Ook het beurtelings aan- en ontspannen van je bekkenbodemspieren kan helpen tegen de pijn. Sommige vrouwen bestrijden de pijn door op hun buik te gaan liggen. Je baby is geboren, dus deze houding kan weer. Als de pijn echt te erg wordt, kun je een paracetamol nemen (dat kan samen met borstvoeding). Gelukkig zijn de naweeën meestal niet langer dan twee dagen achter elkaar echt pijnlijk.
Als je borstvoeding geeft, zul je merken dat je baarmoeder vooral samentrekt wanneer je een voeding geeft. Je baarmoeder wordt namelijk gestimuleerd door het zuigen van je baby. Borstvoeding geven is dan ook bevorderlijk voor het herstel van je baarmoeder.
Bron
calendulan zinkzalf. Maar ik ben in de prehistorie bevallen hè, wellicht zijn er nu betere middelen. Sudocreme werkte hier niet iig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:31 schreef KatyM het volgende:
Wel leuk dat hier veel Amsterdamse moeders zijn trouwens.
*noteert: fohnen en calendulan
Ah bedankt. Leerzaam!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat het wel aardig omschrijft.
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef Aventura het volgende:
ik herken het wel hoor, flubbergevoel. Dat je echt ook je baarmoeder voelt. Echt een 'ril'-gevoel. Ik deed steeds een strak hemdje aan, wilde niet naakt zijn.
dat doe ik nog steedsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!
dat vond ik hier niet fijn werken...althans bij Floris werkte dat niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een tube bepanten gekregen in de kraampakket!
Owquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat vond ik hier niet fijn werken...althans bij Floris werkte dat niet.
die kreeg ik in prikvorm. of nou ja, ik kreeg een spuit voor sneller knijpen van de baarmoeder. Geen zetpil in prikvormquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Aventura het volgende:
Ik herinner me nu opeens dat de gynaecoloog vlak na de bevalling een zetpil gaf om mijn baarmoeder snel te laten krimpen. Ik heb later nog eens geprobeerd om uit te zoeken hoe dat spul nou precies heet, maar ben er niet achter gekomen. Ik hoor anderen ook eigenlijk nooit over zo'n zetpil. Het heeft denk ik wel geholpen, want napijn heb ik niet gehad en ik vloeide maar een week.
Is dat niet voor tepelkloven?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een tube bepanten gekregen in de kraampakket!
Ja, maar bij buuf weer nietquote:
euuh misschien ook wel?quote:
ja, dat denk ik wel ja, die kreeg ik wel daarvoor. Maar dat is dus krimpen van de baarmoeder zoals ik het begreep die ervoor zorgt dat de placenta loslaat.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:39 schreef bitterend het volgende:
is dat dezelfde prik die de placenta los laat van de baarmoeder?
Haha, ik ook, maar toch drilt mijn buik al lang niet meer. Niet op die manier: bibberpudding!quote:
Kan ook daarvoor gebruikt worden, maar ook voor de billen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |