Oh. is dat raar?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Het komt nooit meer goed, mensen. Zonder erbij na te denken ruik ik en plein public aan de billen van mijn kinderen om in te schatten of ze gepoept hebben. De schaamte voorbij.
Ik oook hoor. En even midden op de dag of er een nieuwe lading nodig is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
doe ik nu al met mijn oksels om te kijken of ik geen deo vergeten ben
Toen mijn zwager het deed - wij waren nog kinderloos indertijd - keek ik er wat van op, zo midden in het restaurant.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh. is dat raar?
Al steeg er van de mijne meestal een soort groene damp op.
Ja hier. En ik hoor hem huilen als hij er niet isquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs als ze er niet zijn meen ik constant poep te ruiken. Gaat het ooit over?
Hier trekt de jongste nogal wit weg en zondert zich af en dan opeens heel trots 'POEP!' naar iedereen die het maar horen wil (of niet horen wil)quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En dan wordt het hier daarnaast nog voorgegaan door een overduidelijk gehngggg hggnnnn...
Aha die fameuze kraamzuiveringquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, ik wil ook niet te veel verklappen natuurlijk, van de wondere wereld van de kraamvrouw. Maar de geur van een kraamverband is, nou... Héél bijzonder. en als die geur dan veranderd, dan sla je helemaal plat hoor.is ook niet goed trouwens als dat zo is.
[me=denkt heel hard mee: kleine handjes, grote ogen, knuffelen, eerste schaterlachje...][/me]quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef KatyM het volgende:
Euhw jezus. Gelukkig duurt het nog 7 maanden voor mij.enkt aan kleertjes kopen, schattige rompertjes
, leuke schoentjes
.
Fantoomgeluiden, fantoompoep.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja hier. En ik hoor hem huilen als hij er niet is
Schattige echofoto's, leuke babykamers, het eerste woordje, de eerste stapjes. Het werkt hier, het werkt hier!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
[me=denkt heel hard mee: kleine handjes, grote ogen, knuffelen, eerste schaterlachje...][/me]
ik zag in de rapley topic brokkelpoep!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
[me=denkt heel hard mee: kleine handjes, grote ogen, knuffelen, eerste schaterlachje...][/me]
Oh god, ik had dat ook laatst, en ik vond het zo raar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
herkenbaar, ik heb het ook met kotsluchtjes. Dat komt zo nu en dan in een vlaag voorbij. Soms overigens wél met aanwezige oorzaak: mijn rechter schouder.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
'papa!', zelf een flesje vasthouden, spetteren in bad, uitgestoken handjesquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:13 schreef KatyM het volgende:
[..]
Schattige echofoto's, leuke babykamers, het eerste woordje, de eerste stapjes. Het werkt hier, het werkt hier!
Daar heb ik me dus onderuit gewurmt, dat mocht Martijn doen van Coby... Zoals ik zei, ik hou van dat mensquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef RockabeIIa het volgende:
toch zijn ze wel lief...
en hun eerste poepNet trekdrop!
Verpest het nou niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik zag in de rapley topic brokkelpoep!
Haha, ja, daar kan ik me dan weer wel op verheugen, dat kleine nieuwe.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef RockabeIIa het volgende:
toch zijn ze wel lief...
en hun eerste poepNet trekdrop!
GMTAquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Haha, ja, daar kan ik me dan weer wel op verheugen, dat kleine nieuwe.
Inca!
Warme lekker naar zwitselruikende babietjes. Zo liefquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
'papa!', zelf een flesje vasthouden, spetteren in bad, uitgestoken handjes![]()
Wacht maar!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:16 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik zie het al aankomen poep geur die je de hele dag achtervolgd!
Hier in 10 maanden tijd nog nooit gehad dus het kan ook ander dames.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja, Rugpoep, complete doorgelektheid. We zijn hard op weg naar een sliertjes en bonkjes topic
Brokkelpoep is echt een bitch. Ik háát brokkelpoep. Doe mij maar de spuitluiers die pasgeborenen kunnen hebben. Die ruiken vergeleken met de latere luiers zo lekker dat ik ze haast als mosterdsoep zou durven serveren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik zag in de rapley topic brokkelpoep!
enige keer dat ik rectaal ben getoucheerd is toen ik een scheurtje had daar....man wat deed het pijnquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een heerlijk topic weer![]()
Hier kon ik wel ruiken dat mijn hechtingen aan het onsteken waren.. Vloeide nog amper na een week, maar die lucht..![]()
En geen idee of ze direct na de bevalling mijn doos gecheckt hebben. Vast wel op de OK. En daar merk je lekker niks van. En dan na 3 dagen horen dat je toch wel aan flarden lag, woorden van de gyn..![]()
Maar het ergste was nog de nacontrole bij 6 weken. Dat hij even onverwacht rectaal toucheert..
Het was wel goed geheeld, dat was dan wel weer mooi![]()
Op naar meloen nr 2![]()
Nu die associatie is gemaakt win ik het niet meer met m'n mooie gedachten hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:17 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja, Rugpoep, complete doorgelektheid. We zijn hard op weg naar een sliertjes en bonkjes topic
Oei, die zure poep van Ko bij vlagen. Ik verheug me daarom inderdaad op die gele poepluiertjes!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Brokkelpoep is echt een bitch. Ik háát brokkelpoep. Doe mij maar de spuitluiers die pasgeborenen kunnen hebben. Die ruiken vergeleken met de latere luiers zo lekker dat ik ze haast als mosterdsoep zou durven serveren.
Ja dat moet raar zijn! een lege buik zo!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef oeke het volgende:
oh, trouwens, wel gek, maar op het moment heb ik best zin in die bevalling. Terwijl elke keer als ik hier lees dan denk ik weer oh nee!
Trouwens nog niemand heeft het gehad over die blubberbuik de eerste dagen na de bevalling. Daar ben ik banger voor dan die hele bevalling. God was wat dat een klote-gevoel.
ik heb al de hele zwangerschap natte onderbroeken...echt heel veel afscheiding!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:19 schreef KatyM het volgende:
[..]
Nu die associatie is gemaakt win ik het niet meer met m'n mooie gedachten hoor..
Dan maar weer verder. Ik heb zoveel afscheiding, jeetjemina. Ik loop zelfs met een always inlegkruisje! Dat had ik nooit! Al is dat vast t minst erge nog vergeleken met naar rotte eieren stinkende kraamverbanden
Als ik naar de wc liep, dan hield ik hem vast, hij flubberde zo dat ik er echt niet tegen kon.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef bitterend het volgende:
Ja dat moet raar zijn! een lege buik zo!
Ooooohw neequote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef Soempie het volgende:
Een vriendin van mij had de baby verschoond op de bank. Even later dacht ze dat er wat vanillevla op de bekleding lag. Voor ze het wist had ze het al op haar vinger geschoven en in haar mond.![]()
Ehhh als je iets schoonmaak, al lijkt t vla dan stop je toch niet weer je vinger in je mond ??quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef Soempie het volgende:
Een vriendin van mij had de baby verschoond op de bank. Even later dacht ze dat er wat vanillevla op de bekleding lag. Voor ze het wist had ze het al op haar vinger geschoven en in haar mond.![]()
hij is nog niet zindelijk hèquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hier in 10 maanden tijd nog nooit gehad dus het kan ook ander dames.
Hij slaapt alleen nog niet door. Dat dan weer niet
Dat nattige vind ik zo erg he. Dan ga je zitten, zo'n viezige natte plak! Jakkes!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik heb al de hele zwangerschap natte onderbroeken...echt heel veel afscheiding!
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Brokkelpoep is echt een bitch. Ik háát brokkelpoep. Doe mij maar de spuitluiers die pasgeborenen kunnen hebben. Die ruiken vergeleken met de latere luiers zo lekker dat ik ze haast als mosterdsoep zou durven serveren.
check, nog steedsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik heb al de hele zwangerschap natte onderbroeken...echt heel veel afscheiding!
Oh, ik herken het! Ik had ook wel zin in de bevalling. Op het moment van de bevalling zelf kwam ik daar trouwens snel van terug.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:18 schreef oeke het volgende:
oh, trouwens, wel gek, maar op het moment heb ik best zin in die bevalling. Terwijl elke keer als ik hier lees dan denk ik weer oh nee!
Trouwens nog niemand heeft het gehad over die blubberbuik de eerste dagen na de bevalling. Daar ben ik banger voor dan die hele bevalling. God was wat dat een klote-gevoel.
Ja dat is iets wat hier ook in mindere mate gebleven is nadienquote:
kruimeldief erbij?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsen
Zij wel blijkbaar. Volgens mij zijn er zat mensen die dat zo doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:21 schreef miss-jones25 het volgende:
omg wat een geklets vandaag, zoveel om terug te lezen !!
[..]
Ehhh als je iets schoonmaak, al lijkt t vla dan stop je toch niet weer je vinger in je mond ??
Haha, er zit weer een baby in!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef bitterend het volgende:
ik doe eerst ruiken voor dat ik iets in mijn mond stop!!
Oeke is je buik nu weer wat strakker?
Die bedoel ik!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog van die kruimeltjespoep. Niet schoon te krijgen die billen, je blijft poetsen en kruimeltjes verplaatsen
Oh, maar ik was wel fit en alles, alleen dat lege flubbergevoel.:Nquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Dat nare blubberbuikgevoel heb ik beide keren niet gehad! De tweede keer stond ik alweer snel fris en fruitig naast mijn bevallingsbed (waar mijn lief in lag te slapen omdat hij kapot was). Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Poeh, wat spannend dat je het allemaal nog een keer mee gaat maken!
Je blijft poetsen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef Incantrix het volgende:
Vezelpoepidd heen-en-weervegen tot het uiteindelijk zomaar ineens op het verschoningskussen valt en zich per direct aan lichtgekleurde stofjes hecht
haha, herkenbaarquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die bedoel ik!
Doe mij maar kleipoep, daar heb je zelfs geen doekje bij nodig. Als Ivan zo'n luier heeft kan mijn dag niet meer stuk.![]()
care to explain?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef RockabeIIa het volgende:
rollende baarmoeder anyone? Nooit bij de eerste, wel bij een volgend kindje... auwdacht dat ik dood ging...
Ik had het ook niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:25 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, maar ik was wel fit en alles, alleen dat lege flubbergevoel.:N
Maar goed om te weten dat niet iedereen het heeft.
Checkquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die bedoel ik!
Doe mij maar kleipoep, daar heb je zelfs geen doekje bij nodig. Als Ivan zo'n luier heeft kan mijn dag niet meer stuk.![]()
nou he?? +1 auuuuuuuquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je op de naweeen doelt, Rocka? Die waren bij mij na de tweede ook héél pijnlijk, vooral tijdens het voeden.
ow ja, heel zielig dan. Ik doopte de doekjes van in water, dat olieachtige wat dan heel nat werd maakte het poetsen wat gemakkelijker. Of inderdaad in bad/onder de sproeier.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef debuurvrouw het volgende:
dat is echt ramppoep ja. Extra bonuserg op een zeer luieruitslagkontjedat je wel móet poetsen en dat het niet kan. Veel douchen dan maar. En fohnen.
Wat is dat precies? Ook een samentrekking?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je op de naweeen doelt, Rocka? Die waren bij mij na de tweede ook héél pijnlijk, vooral tijdens het voeden.
Oh, weet wat geleerd! Jemig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, claudia, ik bedoel echt een baarmoeder die zoveel ruimte heeft dat hij kantelt in je buik... Daar wordt je heel ziek van. Gelukkig zag mijn kraam het keer op keer en verhielp ze het door te voelen en terug te draaien of zoiets.
Ja, om het goed droog te maken. en dan calendulan zinkzalf er op. Hoef je niet te drogen. Nou hadden mijn jongens met tanden krijgen echt superkapotte billen altijd. zo zielig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow ja, heel zielig dan. Ik doopte de doekjes van in water, dat olieachtige wat dan heel nat werd maakte het poetsen wat gemakkelijker. Of inderdaad in bad/onder de sproeier.
Maar fohnen? De billetjes?
+1quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
..... stond ik alweer snel fris en fruitig naast mijn bevallingsbed (waar mijn lief in lag te slapen omdat hij kapot was).
Misschien ga ik het niet meer nodig hebben, maar ik onthou hem eventjes. Ze heeft er heel zelden last van, maar als het dan kapot is, is het ook meteen heel erg en pijniljk. Hoop het niet meer mee te maken, zo zielig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, om het goed droog te maken. en dan calendulan zinkzalf er op. Hoef je niet te drogen. Nou hadden mijn jongens met tanden krijgen echt superkapotte billen altijd. zo zielig.
Ja, ik denk dat dat het wel aardig omschrijft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef KatyM het volgende:
[..]
Wat is dat precies? Ook een samentrekking?
quote:Kraamtijd - Naweeën
Als je baby is geboren, krimpt je baarmoeder ineen totdat hij weer een normale grootte heeft gekregen. Dit kan gepaard gaan met krachtige samentrekkingen, de zogenaamde naweeën. Wanneer je baarmoeder samentrekt, worden de bloedvaten die naar je placenta liepen, afgeknepen, zodat je steeds minder bloed verliest. De naweeën zorgen zo voor een regulering van de kraamzuivering.
De kraamverzorgster controleert of je baarmoeder naar behoren samentrekt. Dit doet zij door met haar vingers onder je navel te drukken en te voelen of je baarmoeder reageert. De eerste controle vindt ongeveer een uur na de bevalling plaats. De eerste vijf dagen voelt de kraamverzorgster twee keer per dag of je baarmoeder inkrimpt, daarna één keer per dag.
Als je voor de tweede keer bent bevallen, is het goed mogelijk dat je veel meer last hebt van deze naweeën dan de eerste keer, omdat je buikspieren door je tweede zwangerschap wat slapper zijn geworden. Het aanspannen van de spieren rondom je baarmoeder kan dan behoorlijk pijn doen. Je kunt proberen om de pijnscheuten op te vangen met behulp van de technieken die je tijdens de bevalling hebt gebruikt.
Ook het beurtelings aan- en ontspannen van je bekkenbodemspieren kan helpen tegen de pijn. Sommige vrouwen bestrijden de pijn door op hun buik te gaan liggen. Je baby is geboren, dus deze houding kan weer. Als de pijn echt te erg wordt, kun je een paracetamol nemen (dat kan samen met borstvoeding). Gelukkig zijn de naweeën meestal niet langer dan twee dagen achter elkaar echt pijnlijk.
Als je borstvoeding geeft, zul je merken dat je baarmoeder vooral samentrekt wanneer je een voeding geeft. Je baarmoeder wordt namelijk gestimuleerd door het zuigen van je baby. Borstvoeding geven is dan ook bevorderlijk voor het herstel van je baarmoeder.
Bron
calendulan zinkzalf. Maar ik ben in de prehistorie bevallen hè, wellicht zijn er nu betere middelen. Sudocreme werkte hier niet iig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:31 schreef KatyM het volgende:
Wel leuk dat hier veel Amsterdamse moeders zijn trouwens.
*noteert: fohnen en calendulan
Ah bedankt. Leerzaam!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat het wel aardig omschrijft.
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:28 schreef Aventura het volgende:
ik herken het wel hoor, flubbergevoel. Dat je echt ook je baarmoeder voelt. Echt een 'ril'-gevoel. Ik deed steeds een strak hemdje aan, wilde niet naakt zijn.
dat doe ik nog steedsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!
dat vond ik hier niet fijn werken...althans bij Floris werkte dat niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een tube bepanten gekregen in de kraampakket!
Owquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat vond ik hier niet fijn werken...althans bij Floris werkte dat niet.
die kreeg ik in prikvorm. of nou ja, ik kreeg een spuit voor sneller knijpen van de baarmoeder. Geen zetpil in prikvormquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:37 schreef Aventura het volgende:
Ik herinner me nu opeens dat de gynaecoloog vlak na de bevalling een zetpil gaf om mijn baarmoeder snel te laten krimpen. Ik heb later nog eens geprobeerd om uit te zoeken hoe dat spul nou precies heet, maar ben er niet achter gekomen. Ik hoor anderen ook eigenlijk nooit over zo'n zetpil. Het heeft denk ik wel geholpen, want napijn heb ik niet gehad en ik vloeide maar een week.
Is dat niet voor tepelkloven?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef bitterend het volgende:
Ik heb een tube bepanten gekregen in de kraampakket!
Ja, maar bij buuf weer nietquote:
euuh misschien ook wel?quote:
ja, dat denk ik wel ja, die kreeg ik wel daarvoor. Maar dat is dus krimpen van de baarmoeder zoals ik het begreep die ervoor zorgt dat de placenta loslaat.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:39 schreef bitterend het volgende:
is dat dezelfde prik die de placenta los laat van de baarmoeder?
Haha, ik ook, maar toch drilt mijn buik al lang niet meer. Niet op die manier: bibberpudding!quote:
Kan ook daarvoor gebruikt worden, maar ook voor de billen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |