Nee sorryquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Zwanger en fit heb ik ook gedaan. Samen met ElmoZoveel wordt er nou ook weer niet in bewogen hoor! Vooral veel gekletst
Ow en ik heb de cursus vooral gedaan om mensen in de omgeving te leren kennen met een kindje in dezelfde leeftijd. Dit keer ga ik geen cursus doen. Misschien dat ik nog een hypnobirthing-boek van iemand leen iemand die het wil uitlenen?![]()
Oi DF, dat wordt dus een meloen uitpoepen
De kraamvogel had het druk. Ik had wel een oké verzorgster, niets bijzonders. Deze keer ga ik voor een andere organisatie even vergelijken!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:31 schreef octopussy het volgende:
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!)De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:43 schreef octopussy het volgende:
Ik ga er gewoon maar lekker vanuit dat ik tot 40 weken doorloop en dan het eerste baby'tje van 2012 ga werpen
Nou ja zeg!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:44 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee sorryik leen het niet meer uit, ga me er zelf weer in verdiepen! Kun je het niet bij de bieb lenen??
Het heet Hypnobirthing, the Mongan Method. ISBN 978-0-7573-0266-4 (staat nog een ISBN nummer bij, geen idee welke je moet hebben, maar das 0-7573-0266-1)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:21 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ja zeg!![]()
de bieb! Goed idee! Heb je een auteur en/of titel voor me?
Ow frietjes!
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:28 schreef flugeltje het volgende:
Er zijn geen veren genoeg op de wereld om haar hele aarsje te vullen
Nouja, slapen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef Kyara het volgende:
Auw, dat klinkt pijnlijk SB.
Gelukkig dat de inleidafspraak nog staat. nog 2 nachtjes slapen toch?
Haha jaaaaaaaa! Inderdaad! Ze verheugde zich er nog wel zo op om hem aan ons te laten zien! (Zou ze misschien toch nog een dagje extra in het zkh zijn gehouden?)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef Kyara het volgende:
TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
WAAR BLIJFT DIE FOTO NOU!!!!!
Ach, dat is 1 keer gelukt. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over..quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Oi DF, dat wordt dus een meloen uitpoepen
Shake hands... Ik krijg regelmatig de vraag of ik smetvrees heb, ook voor m'n zwangerschap. Ach en dan werkt het ook nog niet mee dat wij beneden een witte tegelvloer hebben, een wit gelakte trap, een spierwitte badkamer EN dat ik een huisstofmijtallergie hebquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik winik ben niet zwanger al een vreselijke poets-nesteldrang muts, dat is zwanger alleen nog maar 500.000 erger
erg vermoeiend, dat wel
Zijn er maar een paar hoor die elkaar al kennen, alleen ouwehoeren we zoveel dat het inderdaad niet zomaar bij te houden isquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Kraamzorg moet ik binnenkort ook al gaan uitzoeken volgens mij, pffff.
Kan dat allemaal niet wachten tot na de echo? Dan weet ik zeker dat het goed zit.. Ik vind die onzekerheid echt zo naar.
Hier wekelijks op dinsdag een miniem beetje bloedverlies met slijm, stelt nauwelijks wat voor, maar genoeg om het iedere week weer erg spannend te maken.. Ben blij als het 8 december is geweest en ik een goede echo heb gehad. Probeer nu wel te genieten, maar het lukt me erg slecht, stiekem.
En wat gaan jullie snel hier! ik vind het af en toe moeilijk om mee te lezen en te posten. Ook omdat jullie elkaar allemaal lijken te kennen enzo, en omdat het lijkt dat iedereen al met de tweede bezig is en ik pas met de eerste
Waar smaakt dat naar? Heb er van de week naar staan kijken en getwijfeld...quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:48 schreef flugeltje het volgende:
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik hier een Chunky Monkey zit te verorberen?
Bananenijs met stukken chocolade erin en walnoot... Briljant!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Waar smaakt dat naar? Heb er van de week naar staan kijken en getwijfeld...
Herkenbaar, ze zit tegen je kringspieren aan en die staan met elkaar in verbinding waardoor het lijkt alsof ze op je anus drukt...quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef bitterend het volgende:
even een vraagje
hadden jullie ook tegen het einde dat jullie kleine zooooo hard tegen het anus/baarmoedermond drukt???
lijkt alsof ze echt eruit wil ofzo ik kan niet meer recht zitten zo hard drukt ze daar![]()
Klinkt naarquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef bitterend het volgende:
even een vraagje
hadden jullie ook tegen het einde dat jullie kleine zooooo hard tegen het anus/baarmoedermond drukt???
lijkt alsof ze echt eruit wil ofzo ik kan niet meer recht zitten zo hard drukt ze daar![]()
Zelfs niet bij de persdrang?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Klinkt naar
Niet herkenbaar hier (gelukkig)
ik roep tegen haar dat als ze zo graag eruit wilt dat ze dat hormoon aan moet maken die weeën gaan veroorzaken!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:50 schreef flugeltje het volgende:
Herkenbaar, ze zit tegen je kringspieren aan en die staan met elkaar in verbinding waardoor het lijkt alsof ze op je anus drukt...
Bij mij wel ja (alleen dan veel sterker natuurlijkquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:54 schreef bitterend het volgende:
Aha dus zo voelt persdrang? ongeveer dan
Heb je al voorwerk ook? Of is het echt alleen dit?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:57 schreef bitterend het volgende:
ja dat is wel heel duidelijk hoor...fijn als het ook zo gaat voelen tijdens het persen![]()
het is nu een beetje heftig omdat het niet ophoudt
Ik vind het ook lastig af en toe hoor, maar gooi er gewoon af en toe wat reactie inquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Kraamzorg moet ik binnenkort ook al gaan uitzoeken volgens mij, pffff.
Kan dat allemaal niet wachten tot na de echo? Dan weet ik zeker dat het goed zit.. Ik vind die onzekerheid echt zo naar.
Hier wekelijks op dinsdag een miniem beetje bloedverlies met slijm, stelt nauwelijks wat voor, maar genoeg om het iedere week weer erg spannend te maken.. Ben blij als het 8 december is geweest en ik een goede echo heb gehad. Probeer nu wel te genieten, maar het lukt me erg slecht, stiekem.
En wat gaan jullie snel hier! ik vind het af en toe moeilijk om mee te lezen en te posten. Ook omdat jullie elkaar allemaal lijken te kennen enzo, en omdat het lijkt dat iedereen al met de tweede bezig is en ik pas met de eerste
Dat zou wat zijn zegquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:04 schreef bitterend het volgende:
Haha Katy!! geen sorry zeggen lol ik weet niet of dit überhaupt wel voorwerk is of gewoon een gekke baby die uit de verkeerde gat uit probeert te komen
heb je een ruggenprik gehad of andere vorm van pijnstilling?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was ook niet heel diep ingedaald idd
En dat oergevoel bij het persen herinner k me.ook niet.
De vaccuumpomp kan k ook niet herinneren kwa pijn. Alleen van t staan van t hoofdje weet k nog.dat t pijn deed![]()
Verder was k goed verdoofd denk ik
Niet fijn zo'n anus drukkert. Andere houdingen heb je zeker allemaal al geprobeerd?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:04 schreef bitterend het volgende:
Haha Katy!! geen sorry zeggen lol ik weet niet of dit überhaupt wel voorwerk is of gewoon een gekke baby die uit de verkeerde gat uit probeert te komen
Ja zo gek voelt het! alsof ik moet persen ofzo...quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Bitterend, ik had dat ook vrij snel toen bij mij de weeën begonnen, dat het een verkeerd drukkend gevoel was alsof je al moest persen. Misschien is je baby een sterrekijkertje?
Nee heb niks gehad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:05 schreef bitterend het volgende:
[..]
heb je een ruggenprik gehad of andere vorm van pijnstilling?
Ukkie ligt sinds 2 weken vast hier in de bekken
Ja zou dat doen. Nu vind ik het ineens spannend, net of dit een begin isquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:07 schreef bitterend het volgende:
Katy: ja..hmm misschien even een stukje wandelen met man...
Ik bedoel dat weten ze niet van te voren of een kind een sterrekijker is..quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, dat was bij mij wel het geval tijdens de bevalling
vind je het jammer dat je geen weeën hebt gehad?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Of een echo van te voren.
Klinkt niet fijn bitterend.
Ik kan niet mee praten over oergevoel/staan van een hoofdje/weeën ed.
Eigenlijk zou ik dan nog een keer zwanger moeten zijn om dat allemaal een keer te mogen ervaren.
hihi ja of het kan zo stoppen en ik mag nog 2 en een half weken wachtenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja zou dat doen. Nu vind ik het ineens spannend, net of dit een begin is!
Nee nee, positief denken. Het zou écht kunnenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
hihi ja of het kan zo stoppen en ik mag nog 2 en een half weken wachten
ohh dat dacht ik omdat je zei dat alles goed verdoofd was!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nee heb niks gehad.
Ik wilde wel, maar bij ctg (standaard hier als je pijnstilling wil) kregen ze xmi hartje niet goed te pakken en hij viel ook regelmatig weg (waarschijnlijk door de intensiteit van de weeen). Dus met vaccuumpomp gehaald en dus alleen een verdoving voor.de.knip+pomp
Welkom in de wereld die zwangerschap heetquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef KatyM het volgende:
Maar een handje via de anus! Ik moet me echt meer inlezen.
Ik ben zo verstrooid nu. Normaal heb ik alles piekfijn geregeld en onder controle.
Nu binnen 1 week:
Deuk in m'n auto, fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets, 3 x naar de appie gelopen voor wc papier, 3 x teruggekomen met chips, chocola, koekjes en zonder wc papier. Oh en dit was nog maar het begin, waar gaat het heen.
Nee, dat wisten ze niet. Maar ik zat op 2cm al met persdrang en achteraf las ik via google dat dit wel een aanwijzing kan zijn. Vandaar dat ik het hier schreef.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik bedoel dat weten ze niet van te voren of een kind een sterrekijker is..
nou ik ben benieuwd of dit allemaal wat betekend!
Hoe kan het precies, wil je er iets over uitweiden (quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wist van tevoren ook niet dat het mogelijk was hoor KatyM
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef KatyM het volgende:
fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets
Ja na 3 dagen kwam ik erachter. Dus ik kon wel met m'n eigen fiets weg, naar de Dirk. In de Dirk m'n man opgebeld "JA ALS JE MN FIETS LEENT MOET JE MN SLOT NIET KWIJTMAKEN, HIJ IS WEG, KIJK DAN TOCH UIT" . Toen ineens bij de kassa dacht ik... "het zal toch niet"... Dus ik kom terug. Zie de fiets naast mijn plek met 2 hangsloten. Gelukkig was het donker dus heb hem snel geswitcht. Zonder briefje achter te latenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Fee-nix het volgende:
[..]Kwam je er wel op tijd achter? Ik ben daar een keer 'slachtoffer' van geweest. Diegene had wel het hangslot om z'n eigen fiets, maar per ongeluk ook door het kabeltje van mijn versnelling gehaald. Ik was not amused toen ik uit de trein kwam en bleek dat ik naar huis moest lopen. Ok, t is niet ver, maar ik was moeoeoeoe. Heb een boos briefje achtergelaten en kreeg dat briefje ook weer terug met verontschuldiging erop, hihi.
Whaha! Nouja, je hebt tenminste het excuus dat je zwanger bentquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:18 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja na 3 dagen kwam ik erachter. Dus ik kon wel met m'n eigen fiets weg, naar de Dirk. In de Dirk m'n man opgebeld "JA ALS JE MN FIETS LEENT MOET JE MN SLOT NIET KWIJTMAKEN, HIJ IS WEG, KIJK DAN TOCH UIT" . Toen ineens bij de kassa dacht ik... "het zal toch niet"... Dus ik kom terug. Zie de fiets naast mijn plek met 2 hangsloten. Gelukkig was het donker dus heb hem snel geswitcht. Zonder briefje achter te laten.
Nu voel ik me toch beetje schuldig. Ik zal er morgen toch maar een briefje opplakken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Whaha! Nouja, je hebt tenminste het excuus dat je zwanger bent.
Ja dat is toch het begin van je echte band met je kind denk ik. Mijn meisje was er ineens en ook weer nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
vind je het jammer dat je geen weeën hebt gehad?
Ahhhh...quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef KatyM het volgende:
[..]
Nu voel ik me toch beetje schuldig. Ik zal er morgen toch maar een briefje opplakken.
Ja dat is ook wel logischquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat is toch het begin van je echte band met je kind denk ik. Mijn meisje was er ineens en ook weer niet
mooi zo! dat ie toch is gaan draaien! ik lees net dat een bevalling van een sterrekijker moeilijker isquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:25 schreef Faithz het volgende:
Tijdens de bevalling is Danne is heel even een sterrenkijkertje geweest maar toch weer gedraaid.
Ze legden ons uit dat dit pas bij tijdens bevalling bepaald wordt bij het in bekken dalen (anders/verder dan indalen). Danne heeft zichzelf gelukkig nog gedraaid voordat Nirak kon persen
Oh dat begrijp ik nu pas dankzij jouw postquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:31 schreef Soempie het volgende:
sterrenkijkertje, dat is het enige wat ik op de voorlichting geleerd heb. Ik dacht altijd dat ze een ander sterretje bedoelden.Maar kwam er toen dus achter dat de baby dan naar boven kijkt en dus niet met z'n gat voor de uitgang ligt.
Als het een geplande ks is kun je er wellicht naar toe leven. Je mag dan ook snel weer naar je kindje toe. En tegenwoordig mag het zelfs even bij je blijven.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel logischeen ex collega van mij heeft 2 keer een geplande KS gehad...door een probleem in haar bekken (weet niet precies wat) maar zij heeft dus nooit weeën gehad..ik vroeg haar een keer of ze het niet gek idee vond maar ze vond het prima
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef KatyM het volgende:
[..]
Oh dat begrijp ik nu pas dankzij jouw post![]()
!
I dunnoquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:15 schreef KatyM het volgende:
[..]
Hoe kan het precies, wil je er iets over uitweiden ()?
Jammer dat ik dan weer gelijk aan zoiets banaals denkquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:35 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vond het eerst zo'n rare benaming. Maar na de uitleg vond ik het weer heel mooi, dat je baby naar de sterren kijkt.![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
I dunno![]()
Er is mij eerst alleen verteld dat ik inwendig zodanig gescheurd was dat het gehecht moest worden op de O.K.
De volgende ochtend vertelden ze me dat de arts-assistent van de bevalling had gezegd dat het handje zich via de anus presenteerde en dat hij het weer omhoog geduwd had.
Maar op de O.K. vonden ze niet dat de schade dit verhaal onderbouwde.
Dus schiet mij maar lek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |