abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104682375
Wow Fluug... 46 :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:42:41 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104682393
Zwanger en fit heb ik ook gedaan. Samen met Elmo O+ Zoveel wordt er nou ook weer niet in bewogen hoor! Vooral veel gekletst :D
Ow en ik heb de cursus vooral gedaan om mensen in de omgeving te leren kennen met een kindje in dezelfde leeftijd. Dit keer ga ik geen cursus doen. Misschien dat ik nog een hypnobirthing-boek van iemand leen iemand die het wil uitlenen? O-)

Oi DF, dat wordt dus een meloen uitpoepen :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:43:20 #203
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104682417
Ze is ook al 3 keer oma _O-

Ik weet niet of het een ongelukje is hoor, maar ze is er in elk geval wel blij mee... Ik vind het stoer dat ze het aandurft :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104682420
Nou, zie je wel Flugeltje: je hebt gewoon nog 10 jaar voor een 3e :P

Soempie, niet schrikken hoor! Ik zeg niet dat ik ingeleid word, dat wil ik liever niet. Alleen als de bekkenpijn dusdanig erg wordt dat ik echt niets meer kan, dan kunnen we dat overwegen. Ik ga er gewoon maar lekker vanuit dat ik tot 40 weken doorloop en dan het eerste baby'tje van 2012 ga werpen :P

Leuk om die ervaringen over de hypnobirthing cursus te lezen Fee-nix! Ik ben nog steeds bezig in het e-book, maar ik heb ook nog wel even te tijd. Al lees ik over sommige dingen wel heel snel heen hoor. Perineummassage (liefst door je partner) :') :')
Verder vraag ik me ernstig af hoe de verloskundige/gyn reageert als je aan je uitdrijving gaat beginnen en je je baby naar beneden gaat ademen ipv persen. Ik vond zelf de persdrang wel een teken om ook daadwerkelijk te persen.
pi_104682465
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Zwanger en fit heb ik ook gedaan. Samen met Elmo O+ Zoveel wordt er nou ook weer niet in bewogen hoor! Vooral veel gekletst :D
Ow en ik heb de cursus vooral gedaan om mensen in de omgeving te leren kennen met een kindje in dezelfde leeftijd. Dit keer ga ik geen cursus doen. Misschien dat ik nog een hypnobirthing-boek van iemand leen iemand die het wil uitlenen? O-)

Nee sorry :P ik leen het niet meer uit, ga me er zelf weer in verdiepen! Kun je het niet bij de bieb lenen??
pi_104682548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:31 schreef octopussy het volgende:
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!) O+ De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus :)
De kraamvogel had het druk. Ik had wel een oké verzorgster, niets bijzonders. Deze keer ga ik voor een andere organisatie even vergelijken!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:49:23 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_104682624
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:43 schreef octopussy het volgende:
Ik ga er gewoon maar lekker vanuit dat ik tot 40 weken doorloop en dan het eerste baby'tje van 2012 ga werpen :P
O+

Dat klinkt zo bijzonder, hoop voor je dat het gewoon een natuurlijke bevalling wordt en dat je als eerst aan de beurt bent in 2012. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:56:54 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104682865
Willem en ik zitten op ons eten te wachten... Lekker frietjes met salade :9 Frietdag verschoven omdat Martijn uit eten is en wij vinden dat we ook iets extra lekkers verdienen...
pi_104683296
Soempie, wat fijn!!! En inderdaad, zo kan het ook. Ik vroeg me toevallig vandaag nog af of mijn leidinggevende me nog gedag gaat zeggen deze week.....

Orea, hou dat nog maar even voor jezelf voordat ik hier nog een schoonmaakcomplex krijg :X

Flugel, 46 :o En ook al oma :o * Kyara klimt weer op haar stoel

Wat betreft kraamzorg hebben ze hier tijdens de intake heel duidelijk gezegd wat ik mag verwachten, wat ze doen en waar ik ze dus op kan spreken. Ook hebben ze me op t hart gedrukt om te bellen als iets niet bevalt. De kraamweek moet een fijne tijd zijn en ik moest me zeker laten verwennen in deze periode.

Ja, eind 2011/begin 2012 wordt het dringen wie het laatste 2011 kindje baart of de 1e 2012 baby op de wereld zet. O+

Ik heb net heel verantwoord mijn maaltijdsalade naar binnen gewerkt. :9
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:21:36 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104683816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:44 schreef Orea het volgende:

[..]

Nee sorry :P ik leen het niet meer uit, ga me er zelf weer in verdiepen! Kun je het niet bij de bieb lenen??
Nou ja zeg! o|O
de bieb! Goed idee! Heb je een auteur en/of titel voor me?

Ow frietjes! :9~
pi_104683879
Zonder bijgelezen even een update over mijn rugpijn. Huisarts was er echt niet gerust op. Uit de urine bleek, zoals al verteld, dus niks, maar ik kreeg nog niks tegen de pijn. Hij wilde eerst met het ziekenhuis overleggen. Na dat overleg belde hij mij met het verzoek toch nog ff langs te komen omdat hij toch wel erg bang was dat het om mijn nier zou gaan. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn.

De hele medische achtergrond en uitleg ben ik vergeten, maar het komt erop neer dat door mijn hypermobiliteit mijn borstbeen en dus ribbenkast kanteld staan. Daardoor heeft de kleine meid kans gezien om mij letterlijk 2 gekneusd ribben te trappen.

Pijnstilling moet komen van paracetamol, een afwisseling van warme kruiken en icepacks en een andere houding.

Helaas voor mij is door de rompslomp, de stress en de pijn het gerommel dat ik had helemaal getrokken. Gelukkig had ik toch al een inleidafspraak staan, want nu wil ik mijn kleine meid toch echt ontmoeten.

Zo, nu even eten, daarna douchen en dan op bed bijlezen
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:25:00 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104683967
SB, ik zou ook degene willen ontmoeten die mij in elkaar getrapt heeft ;)
Maar jeetje zeg, hopelijk komt ze snel :Y
pi_104683995
Auw, dat klinkt pijnlijk SB.
Gelukkig dat de inleidafspraak nog staat. nog 2 nachtjes slapen toch?
pi_104684483
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:21 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou ja zeg! o|O
de bieb! Goed idee! Heb je een auteur en/of titel voor me?

Ow frietjes! :9~
Het heet Hypnobirthing, the Mongan Method. ISBN 978-0-7573-0266-4 (staat nog een ISBN nummer bij, geen idee welke je moet hebben, maar das 0-7573-0266-1)

pi_104684575
SB :* het wordt je zo ook niet makkelijk gemaakt... morgen moet je je melden toch? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Ik hoop dat ze weinig hoeven te doen en dat je snel met je kleine druktemakertje kennis mag maken! :Y
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:41:18 #216
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104684656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:28 schreef flugeltje het volgende:

Er zijn geen veren genoeg op de wereld om haar hele aarsje te vullen
_O- Als je haar weer krijgt, dan vind ik dat deze zin in het rapport MOET komen, hahaha!

En 46 en dan nog een kind! Ja stoer hoor :). Volgens mij is TJ toch ook 45?

NTS dat bedje wordt ook al snel geleverd dus! Lekker hoor. Zal je zien dat hij bij jou nog eerder staat dan bij mij. Hier duurt het vrees ik nog wel twee weekjes voordat we er helemaal klaar voor zijn.

octo, ja dat van dat persen vroeg ik me ook al af. Want in het ziekenhuis willen ze volgens mij altijd zeggen wanneer je mag persen en wanneer niet etc. Dus ik had het in de les ook meteen gevraagd, maar ze zei dat we daar nog op terugkomen in een volgende les. Als ik het antwoord heb, hoor je het ;).

Sonnetje wat een hork had jij als kraamverzorgster! Als ik sommige ervaringen hier lees mochten wij echt in onze handjes knijpen! Zo'n heerlijk mens. Ze maakte veel schoon, lette goed op mij, maar was niet irritant aanwezig.
Oja en waarom heten alle kraamverzorgster toch 'Coby', 'Trudy' (die van ons) of 'Jos' (bij schoonzus) hihi.

Ai SB, dat klinkt pijnlijk! Ik hoop ook dat je nu snel je meisje mag ontmoeten.
pi_104684714
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef Kyara het volgende:
Auw, dat klinkt pijnlijk SB.
Gelukkig dat de inleidafspraak nog staat. nog 2 nachtjes slapen toch?
Nouja, slapen... ;)

Maar idd, donderdagochtend moeten we ons om uiterlijk 6 uur ( :X :O ) melden. Dus dat duurt ook niet zo lang meer
pi_104684816
Ja, van slapen zal wel minder terecht komen denk ik. Spannend! 6 uur is wel heel erg vroeg trouwens :X

TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
WAAR BLIJFT DIE FOTO NOU!!!!!
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:46:45 #219
250838 Fee-nix
pi_104684860
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef Kyara het volgende:

TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
WAAR BLIJFT DIE FOTO NOU!!!!!
Haha jaaaaaaaa! Inderdaad! Ze verheugde zich er nog wel zo op om hem aan ons te laten zien! (Zou ze misschien toch nog een dagje extra in het zkh zijn gehouden?)
pi_104685248
Hier hele goede ervaringen met de kraamzorg. Hebben de hele periode dezelfde gehad en van alle kanten was er een goede klik. Ik was bang dat ik me een vreemde in mijn eigen huis zou voelen maar het was net of was ze hier al veel vaker geweest. Alles ging in goed overleg. Ook mijn man was in die periode thuis en we vonden het beide heel erg dat ze weer weg ging.

Ook een paar dagen een stagiaire gehad en dit was het eerste adres waar ze van de ouders de baby in bad mocht doen. Wij vonden het erg leuk om te zien hoe voorzichtig ze was deed me echt denken aan de eerste keer dat ik een baby in bad deed O+ Ze waren gewoon beide heel erg lief voor Lotte en zeker ook voor ons.

Vlindur ben erg nieuwsgierig welke kraamzorginstantie jij had?
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:08:47 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104685846
SB, toeleven naar je datum dus. Is al snel begreep ik :)

Asyniur, alvast veel succes morgen! Ik ben erg benieuwd of je een j of m krijgt, maar je laat het later op de dag weten he?
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:11:31 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104685966
Ik had een hartstikke lieve en leuke kraamverzorgster N icole O+
Ik heb haar weer terug gevraagd :Y

Marije, zeker laat ik het weten! We lunchen nog even bij mijn schoonouders dus het wordt 's middags.
pi_104686438
Ik wil mijn oude kraam ook wel weer. Heerlijk mens, liet ons lekker ons gang gaan, en het hele huis was spik en span als ze 's middags vertrok. Maar helaas was ze toen al half met pensioen, dus nu vast helemaal..

quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Ach, dat is 1 keer gelukt. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.. :X
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:30:48 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104686817
Zo, het avondritueel zit er weer op... Tijd voor moeders :)
pi_104686924
ik voel ukkie dr handjes regelmatig terwijl ik haar voeten eigenlijk nooit voel...wel een kont enzo maar geen echt voetjes... }:|

:W goedenavond iedereen trouwens!

Son wat een trut hadden jullie zeg :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:35:27 #226
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104687037
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik win :@ ik ben niet zwanger al een vreselijke poets-nesteldrang muts, dat is zwanger alleen nog maar 500.000 erger :') erg vermoeiend, dat wel :')
Shake hands... Ik krijg regelmatig de vraag of ik smetvrees heb, ook voor m'n zwangerschap. Ach en dan werkt het ook nog niet mee dat wij beneden een witte tegelvloer hebben, een wit gelakte trap, een spierwitte badkamer EN dat ik een huisstofmijtallergie heb :') .

SummerBreeze, gekneusde ribben ;( ... Auw auw auw... Gelukkig is er niets met je nieren aan de hand. Beterschap!
pi_104687137
Kraamzorg moet ik binnenkort ook al gaan uitzoeken volgens mij, pffff.
Kan dat allemaal niet wachten tot na de echo? Dan weet ik zeker dat het goed zit.. Ik vind die onzekerheid echt zo naar.
Hier wekelijks op dinsdag een miniem beetje bloedverlies met slijm, stelt nauwelijks wat voor, maar genoeg om het iedere week weer erg spannend te maken.. Ben blij als het 8 december is geweest en ik een goede echo heb gehad. Probeer nu wel te genieten, maar het lukt me erg slecht, stiekem.

En wat gaan jullie snel hier! ik vind het af en toe moeilijk om mee te lezen en te posten. Ook omdat jullie elkaar allemaal lijken te kennen enzo, en omdat het lijkt dat iedereen al met de tweede bezig is en ik pas met de eerste :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_104687278
Marjo het is ook mijn eerste hoor :Y
gewoon mee posten :* en je kan idd wachten tot na de echo...maar denk dat het meer eraf hangt hoe druk het in jou regio is met de kraamzorg?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:40:38 #229
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_104687292
SB, jeumig, geen wonder dat je pijn hebt! :* hoop dat de pijnstilling iets voor je doet, mijn lief heeft één gekneusde rib en die is al twee weken heel zielig zonder zijn diclofenac (maar a's dan wel een vent, he? ;)).

Asy, luisteren naar je liefje hoor! o|O

En kraamzorg, wij hadden er 3 (eerst een oudgediende met een stagaire en later iemand anders) en ze waren allemaal geweldig O+ Son, wat een bizarre ervaringen had jij, hoop dat het deze keer anders zal zijn! Net als bij jou, Orea..

Tevens: had ik al eens gemeld dat ik kotsen heul niet leuk vind? :') Vandaag was wel redelijk erg wat at aangaat, ik ga het morgen toch eens ter sprake brengen bij de gyn.

Qua hypnobirthing sta ik trouwens ook weer ingeschreven, net als mijn vorige zwangerschap eigenlijk het plan was. Ik kan helaas wel pas laat terecht (maart, ben eind mei uitgerekend), maar kan vantevoren al wel leesvoer bestellen en kan an tenminste wel gewoon in mijn eigen woonplaats terecht.

Ennuhm.. Morgen echo! Vind het zo spannend! :o
3!
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:43:41 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104687428
Aah je bent nog aan het kotsen :Y)
Goed teken :*
Retespannend :Y
kijk even in dreumestopic of op mijn fb; kun je lachen ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:45:54 #231
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104687516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Kan dat allemaal niet wachten tot na de echo? Dan weet ik zeker dat het goed zit.. Ik vind die onzekerheid echt zo naar.
Hier wekelijks op dinsdag een miniem beetje bloedverlies met slijm, stelt nauwelijks wat voor, maar genoeg om het iedere week weer erg spannend te maken.. Ben blij als het 8 december is geweest en ik een goede echo heb gehad. Probeer nu wel te genieten, maar het lukt me erg slecht, stiekem.

En wat gaan jullie snel hier! ik vind het af en toe moeilijk om mee te lezen en te posten. Ook omdat jullie elkaar allemaal lijken te kennen enzo, en omdat het lijkt dat iedereen al met de tweede bezig is en ik pas met de eerste :P
Zijn er maar een paar hoor die elkaar al kennen, alleen ouwehoeren we zoveel dat het inderdaad niet zomaar bij te houden is :P Gewoon meedoen en op z'n tijd roepen dat we ons klep moeten houden... :+
pi_104687525
Marjolijn gewoon lekker meeposten hoor!
Veel kennen elkaar ook van lang meeposten nu en met een aantal was k vorige keer ook zwanger en toen zaten we dicht op elkaar, dus voelt.bekend.

Vorige keer vond k in t begin t meeposten ook lastiger hoor. Idd 1e enzo, dan is t allemaal zo onbekend.
Maar posten is altijd gezellig!

En voor je t weet is t 8december.
De 12e mag ik al :o
pi_104687531
Inca en Asy morgen echo!! leukleuk! *O*

Kotsen wat minder :* misschien kan je medicijnen er tegen krijgen van je gyn Inca!
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:48:33 #234
250838 Fee-nix
pi_104687629
Marjolijntje dat had ik in het begin ook hoor. Ken hier niemand, behalve dan van gewoon meeposten. Inderdaad: gewoon blijven doen en dan komt het vanzelf.

En met het regelen van kraamzorg kun je best wachten tot na de echo hoor! Ik snap dat je die zekerheid wel wil hebben. Elke week bloedverlies is :( .
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:48:34 #235
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104687631
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik hier een Chunky Monkey zit te verorberen? :9
pi_104687667
even een vraagje
hadden jullie ook tegen het einde dat jullie kleine zooooo hard tegen het anus/baarmoedermond drukt???
lijkt alsof ze echt eruit wil ofzo ik kan niet meer recht zitten zo hard drukt ze daar :X :X
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:49:37 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104687684
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:48 schreef flugeltje het volgende:
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik hier een Chunky Monkey zit te verorberen? :9
Waar smaakt dat naar? Heb er van de week naar staan kijken en getwijfeld...
pi_104687693
ooooh chunky monkey!!! :9~ :9~ :9~
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:50:54 #239
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104687741
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Waar smaakt dat naar? Heb er van de week naar staan kijken en getwijfeld...
Bananenijs met stukken chocolade erin en walnoot... Briljant! :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef bitterend het volgende:
even een vraagje
hadden jullie ook tegen het einde dat jullie kleine zooooo hard tegen het anus/baarmoedermond drukt???
lijkt alsof ze echt eruit wil ofzo ik kan niet meer recht zitten zo hard drukt ze daar :X :X
Herkenbaar, ze zit tegen je kringspieren aan en die staan met elkaar in verbinding waardoor het lijkt alsof ze op je anus drukt...
pi_104687783
Ik ben allergisch voor de Chunky Monkey :( zit banaan in. Maar ik had vandaag Strawberry Cheesecake! :Y)

Op de site van de verloskundige staat dat je de kraamzorg na het eerste bezoek moet regelen, maandag heb ik daar de eerste afspraak, dan zal ik het verder wel horen dan :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_104687814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef bitterend het volgende:
even een vraagje
Klinkt naar
Niet herkenbaar hier (gelukkig ;))
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:52:53 #242
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104687837
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:52 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Klinkt naar
Niet herkenbaar hier (gelukkig ;))
Zelfs niet bij de persdrang?
pi_104687881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:50 schreef flugeltje het volgende:

Herkenbaar, ze zit tegen je kringspieren aan en die staan met elkaar in verbinding waardoor het lijkt alsof ze op je anus drukt...
ik roep tegen haar dat als ze zo graag eruit wilt dat ze dat hormoon aan moet maken die weeën gaan veroorzaken!
dit is niet lekker :X
pi_104687887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:52 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zelfs niet bij de persdrang?
Nope, maar had volgens mij ook niet echt sterke persweeen.
pi_104687909
Aha dus zo voelt persdrang? ongeveer dan
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:55:17 #246
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104687965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:54 schreef bitterend het volgende:
Aha dus zo voelt persdrang? ongeveer dan
Bij mij wel ja (alleen dan veel sterker natuurlijk ;) ), dan weet je ook heel goed waar je naartoe moet persen... Heel bijzonder gevoel is het.
pi_104688110
ja dat is wel heel duidelijk hoor...fijn als het ook zo gaat voelen tijdens het persen :Y
het is nu een beetje heftig omdat het niet ophoudt :X
pi_104688146
Ik heb het ook niet gehad bij nr1. Maar Chris was ook niet ingedaald.
Die persweeen waren echt bijzonder. Een oerkracht die alle energie op het samenknijpen van de baarmoeder, en het uitduwen van de kleine stortte.. Heerlijk :Y
(en oke, het voelt niet lekker, zeker met een vacuumpomp. Maar dat oergevoel O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:00:25 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104688281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:57 schreef bitterend het volgende:
ja dat is wel heel duidelijk hoor...fijn als het ook zo gaat voelen tijdens het persen :Y
het is nu een beetje heftig omdat het niet ophoudt :X
Heb je al voorwerk ook? Of is het echt alleen dit?
pi_104688331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:37 schreef Marjolijntje het volgende:

Ik vind het ook lastig af en toe hoor, maar gooi er gewoon af en toe wat reactie in ;).

Naar dat bloedverlies elke week, het zal straks een opluchting zijn als alles goed is :). Nog even wachten helaas.

Hier ook pas voor de eerste hoor. Heb donderdagavond echo en vrijdag vrijgenomen omdat ik dan eindelijk kleertjes mag kopen van mezelf :@.

Ik wens de dames die morgen echo hebben veel succes, ik wou dat ik al zover was! :)
pi_104688370
Nee ik heb af en toe harde buiken en steken...weet niet of dat voorwerk is?
pi_104688375
Floris was ook niet heel diep ingedaald idd
En dat oergevoel bij het persen herinner k me.ook niet.
De vaccuumpomp kan k ook niet herinneren kwa pijn. Alleen van t staan van t hoofdje weet k nog.dat t pijn deed :X
Verder was k goed verdoofd denk ik :P
pi_104688436
Ik vind dit topic zelf echt onwijs leerzaam, interessant verhaal dat hypnobirthing enzo, echt fijn om op terug te vallen!

Edit: Sorry voor deze reactie midden tussen het voorwerk door :@ Dat krijg je met die newbies ;)
pi_104688575
Asy en Inca, veel succes en plezier bij de echo morgen! O+
voor Asy heb ik n jurkje klaarliggen en voor Inca een Starwars geval :s)

Flugeltje: 46? dan heb zelfs ik nog tijd :Y)
ik ben dan alleen nog niet 3x oma en dat gaat zeker niet lukken voor die tijd :N

Innepin zou dat wel kunnen : 3x stiefoma voor dr 30e :P gheghe

O en over voorwerk: pas achteraf weet je of t voorwerk was he? :D
pi_104688599
Haha Katy!! geen sorry zeggen lol ik weet niet of dit überhaupt wel voorwerk is of gewoon een gekke baby die uit de verkeerde gat uit probeert te komen :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:05:35 #256
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104688637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:04 schreef bitterend het volgende:
Haha Katy!! geen sorry zeggen lol ik weet niet of dit überhaupt wel voorwerk is of gewoon een gekke baby die uit de verkeerde gat uit probeert te komen :P
Dat zou wat zijn zeg :')

Enne Katy, gewoon onderbreken hoor. We houden vanzelf een keer op met lullen..
pi_104688662
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was ook niet heel diep ingedaald idd
En dat oergevoel bij het persen herinner k me.ook niet.
De vaccuumpomp kan k ook niet herinneren kwa pijn. Alleen van t staan van t hoofdje weet k nog.dat t pijn deed :X
Verder was k goed verdoofd denk ik :P
heb je een ruggenprik gehad of andere vorm van pijnstilling?
Ukkie ligt sinds 2 weken vast hier in de bekken :Y
pi_104688676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:04 schreef bitterend het volgende:
Niet fijn zo'n anus drukkert. Andere houdingen heb je zeker allemaal al geprobeerd?
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:07:44 #259
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104688784
Bitterend, ik had dat ook vrij snel toen bij mij de weeën begonnen, dat het een verkeerd drukkend gevoel was alsof je al moest persen. Misschien is je baby een sterrekijkertje?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_104688790
Mwah de arts-assistent beweerde dat Pucks handje zich wel via dat gat presenteerde :X

En dat oergevoel van de persweeën. Voelt een stuk nuttiger dan de ontsluitingsweeën. Staan van het hoofdje wil ik het niet eens meer over hebben ;(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104688794
Katy: ja..hmm misschien even een stukje wandelen met man...
pi_104688852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Bitterend, ik had dat ook vrij snel toen bij mij de weeën begonnen, dat het een verkeerd drukkend gevoel was alsof je al moest persen. Misschien is je baby een sterrekijkertje?
Ja zo gek voelt het! alsof ik moet persen ofzo...
Komen ze achter dat ze een sterrekijker is tijdens de bevalling?
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:10:20 #263
190853 RockabeIIa
pi_104688939
Ja, dat was bij mij wel het geval tijdens de bevalling
pi_104688944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:05 schreef bitterend het volgende:

[..]

heb je een ruggenprik gehad of andere vorm van pijnstilling?
Ukkie ligt sinds 2 weken vast hier in de bekken :Y
Nee heb niks gehad.
Ik wilde wel, maar bij ctg (standaard hier als je pijnstilling wil) kregen ze xmi hartje niet goed te pakken en hij viel ook regelmatig weg (waarschijnlijk door de intensiteit van de weeen). Dus met vaccuumpomp gehaald en dus alleen een verdoving voor.de.knip+pomp
pi_104688979
Of een echo van te voren.
Klinkt niet fijn bitterend.
Ik kan niet mee praten over oergevoel/staan van een hoofdje/weeën ed.
Eigenlijk zou ik dan nog een keer zwanger moeten zijn om dat allemaal een keer te mogen ervaren.
pi_104688990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:07 schreef bitterend het volgende:
Katy: ja..hmm misschien even een stukje wandelen met man...
Ja zou dat doen. Nu vind ik het ineens spannend, net of dit een begin is :o!
pi_104689008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, dat was bij mij wel het geval tijdens de bevalling
Ik bedoel dat weten ze niet van te voren of een kind een sterrekijker is..
nou ik ben benieuwd of dit allemaal wat betekend!
pi_104689073
Ben benieuwd of.het wat betekent bitterend! Spannend :)
pi_104689081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Of een echo van te voren.
Klinkt niet fijn bitterend.
Ik kan niet mee praten over oergevoel/staan van een hoofdje/weeën ed.
Eigenlijk zou ik dan nog een keer zwanger moeten zijn om dat allemaal een keer te mogen ervaren.
vind je het jammer dat je geen weeën hebt gehad?
pi_104689097
Maar een handje via de anus :o! Ik moet me echt meer inlezen.

Ik ben zo verstrooid nu. Normaal heb ik alles piekfijn geregeld en onder controle.

Nu binnen 1 week:
Deuk in m'n auto, fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets, 3 x naar de appie gelopen voor wc papier, 3 x teruggekomen met chips, chocola, koekjes en zonder wc papier. Oh en dit was nog maar het begin, waar gaat het heen :').
pi_104689125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ja zou dat doen. Nu vind ik het ineens spannend, net of dit een begin is :o!
hihi ja of het kan zo stoppen en ik mag nog 2 en een half weken wachten :P
pi_104689163
Ik wist van tevoren ook niet dat het mogelijk was hoor KatyM :')
The way you rock'n'roll
pi_104689164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef bitterend het volgende:

[..]

hihi ja of het kan zo stoppen en ik mag nog 2 en een half weken wachten :P
Nee nee, positief denken. Het zou écht kunnen :o! Het is mooi wandelweer ook. Dat helpt vast.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:14:43 #274
250838 Fee-nix
pi_104689178
Ben ook benieuwd bitterend! Klinkt wel als een rotgevoel iig.

Vind je dat soms ook zo gek ferrari_rood: dat je wel een kind hebt, maar dat dat kind er niet via de 'normale' uitgang is uitgekomen. Als ik eraan denk dat ik de volgende keer misschien wel weer een ks krijg, vind ik het altijd zo'n raar idee dat ik dan nooit persdrang of staan van het hoofdje mee zal maken, terwijl ik dan wel twee kinderen heb! Maargoed, kan allemaal natuurlijk. Alleen dacht ik vroeger altijd als ik moeders zag lopen: jij weet hoe het voelt. Maar dat hoeft dus helemaal niet.
pi_104689181
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:10 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nee heb niks gehad.
Ik wilde wel, maar bij ctg (standaard hier als je pijnstilling wil) kregen ze xmi hartje niet goed te pakken en hij viel ook regelmatig weg (waarschijnlijk door de intensiteit van de weeen). Dus met vaccuumpomp gehaald en dus alleen een verdoving voor.de.knip+pomp
ohh dat dacht ik omdat je zei dat alles goed verdoofd was!
ik wil ook proberen zonder pijnstilling!
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:15:25 #276
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104689213
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef KatyM het volgende:
Maar een handje via de anus :o! Ik moet me echt meer inlezen.

Ik ben zo verstrooid nu. Normaal heb ik alles piekfijn geregeld en onder controle.

Nu binnen 1 week:
Deuk in m'n auto, fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets, 3 x naar de appie gelopen voor wc papier, 3 x teruggekomen met chips, chocola, koekjes en zonder wc papier. Oh en dit was nog maar het begin, waar gaat het heen :').
Welkom in de wereld die zwangerschap heet :+

Bitterend, zou het idd niet kunnen zijn dat je een startje aan het maken bent met ontsluiten ofzo?
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:15:29 #277
190853 RockabeIIa
pi_104689220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik bedoel dat weten ze niet van te voren of een kind een sterrekijker is..
nou ik ben benieuwd of dit allemaal wat betekend!
Nee, dat wisten ze niet. Maar ik zat op 2cm al met persdrang en achteraf las ik via google dat dit wel een aanwijzing kan zijn. Vandaar dat ik het hier schreef.
pi_104689231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wist van tevoren ook niet dat het mogelijk was hoor KatyM :')
Hoe kan het precies, wil je er iets over uitweiden ( :') )?
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:16:28 #279
250838 Fee-nix
pi_104689288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef KatyM het volgende:
fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets
:o Kwam je er wel op tijd achter? Ik ben daar een keer 'slachtoffer' van geweest. Diegene had wel het hangslot om z'n eigen fiets, maar per ongeluk ook door het kabeltje van mijn versnelling gehaald. Ik was not amused toen ik uit de trein kwam en bleek dat ik naar huis moest lopen. Ok, t is niet ver, maar ik was moeoeoeoe. Heb een boos briefje achtergelaten en kreeg dat briefje ook weer terug met verontschuldiging erop, hihi.
pi_104689339
fluugje dat zal prettig zijn!

Rocka dat is duidelijk :Y
pi_104689452
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

:o Kwam je er wel op tijd achter? Ik ben daar een keer 'slachtoffer' van geweest. Diegene had wel het hangslot om z'n eigen fiets, maar per ongeluk ook door het kabeltje van mijn versnelling gehaald. Ik was not amused toen ik uit de trein kwam en bleek dat ik naar huis moest lopen. Ok, t is niet ver, maar ik was moeoeoeoe. Heb een boos briefje achtergelaten en kreeg dat briefje ook weer terug met verontschuldiging erop, hihi.
Ja na 3 dagen kwam ik erachter. Dus ik kon wel met m'n eigen fiets weg, naar de Dirk. In de Dirk m'n man opgebeld "JA ALS JE MN FIETS LEENT MOET JE MN SLOT NIET KWIJTMAKEN, HIJ IS WEG, KIJK DAN TOCH UIT" . Toen ineens bij de kassa dacht ik... "het zal toch niet"... Dus ik kom terug. Zie de fiets naast mijn plek met 2 hangsloten. Gelukkig was het donker dus heb hem snel geswitcht. Zonder briefje achter te laten :@.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:20:39 #282
250838 Fee-nix
pi_104689588
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:18 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ja na 3 dagen kwam ik erachter. Dus ik kon wel met m'n eigen fiets weg, naar de Dirk. In de Dirk m'n man opgebeld "JA ALS JE MN FIETS LEENT MOET JE MN SLOT NIET KWIJTMAKEN, HIJ IS WEG, KIJK DAN TOCH UIT" . Toen ineens bij de kassa dacht ik... "het zal toch niet"... Dus ik kom terug. Zie de fiets naast mijn plek met 2 hangsloten. Gelukkig was het donker dus heb hem snel geswitcht. Zonder briefje achter te laten :@.
Whaha! Nouja, je hebt tenminste het excuus dat je zwanger bent ;).
pi_104689713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Whaha! Nouja, je hebt tenminste het excuus dat je zwanger bent ;).
Nu voel ik me toch beetje schuldig. Ik zal er morgen toch maar een briefje opplakken.
pi_104689727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef bitterend het volgende:

[..]

vind je het jammer dat je geen weeën hebt gehad?
Ja dat is toch het begin van je echte band met je kind denk ik. Mijn meisje was er ineens en ook weer niet
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:24:10 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104689822
Pietertje is elke dag weer duidelijker te voelen, zo'n heerlijk gevoel O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:25:19 #286
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104689896
Tijdens de bevalling is Danne is heel even een sterrenkijkertje geweest maar toch weer gedraaid.

Ze legden ons uit dat dit pas bij tijdens bevalling bepaald wordt bij het in bekken dalen (anders/verder dan indalen). Danne heeft zichzelf gelukkig nog gedraaid voordat Nirak kon persen :)
Trotse mamma :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:27:03 #287
250838 Fee-nix
pi_104690022
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef KatyM het volgende:

[..]

Nu voel ik me toch beetje schuldig. Ik zal er morgen toch maar een briefje opplakken.
Ahhhh...
pi_104690044
Flugel wow 46!!
Ik ken haar niet natuurlijk, maar vind het wel vrij oud hoor eerlijk gezegd..

Ah dat boek over hypnobirthing ga ik ook maar eens zoeken.
Denk niet dat ik mijn baby naar beneden ga ademen, maar zelf hypnotherapie gehad voor wat anders en het werkt gewoon. Dus misschien dat ik er wel wat aan heb tijdens de weeën.
pi_104690113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:27 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ahhhh...
Ik ben in een liefhebbende bui O+.
pi_104690237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ja dat is toch het begin van je echte band met je kind denk ik. Mijn meisje was er ineens en ook weer niet
Ja dat is ook wel logisch :* een ex collega van mij heeft 2 keer een geplande KS gehad...door een probleem in haar bekken (weet niet precies wat) maar zij heeft dus nooit weeën gehad..ik vroeg haar een keer of ze het niet gek idee vond maar ze vond het prima }:|
pi_104690273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:25 schreef Faithz het volgende:
Tijdens de bevalling is Danne is heel even een sterrenkijkertje geweest maar toch weer gedraaid.

Ze legden ons uit dat dit pas bij tijdens bevalling bepaald wordt bij het in bekken dalen (anders/verder dan indalen). Danne heeft zichzelf gelukkig nog gedraaid voordat Nirak kon persen :)
mooi zo! dat ie toch is gaan draaien! ik lees net dat een bevalling van een sterrekijker moeilijker is
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:31:00 #292
30252 Soempie
Procreating
pi_104690300
sterrenkijkertje, dat is het enige wat ik op de voorlichting geleerd heb. Ik dacht altijd dat ze een ander sterretje bedoelden. :') Maar kwam er toen dus achter dat de baby dan naar boven kijkt en dus niet met z'n gat voor de uitgang ligt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:32:39 #293
30252 Soempie
Procreating
pi_104690395
KatyM, ik heb letterlijk m'n beeldscherm ondergeproest. _O-
pi_104690412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:31 schreef Soempie het volgende:
sterrenkijkertje, dat is het enige wat ik op de voorlichting geleerd heb. Ik dacht altijd dat ze een ander sterretje bedoelden. :') Maar kwam er toen dus achter dat de baby dan naar boven kijkt en dus niet met z'n gat voor de uitgang ligt.
Oh dat begrijp ik nu pas dankzij jouw post :o :')!
pi_104690429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel logisch :* een ex collega van mij heeft 2 keer een geplande KS gehad...door een probleem in haar bekken (weet niet precies wat) maar zij heeft dus nooit weeën gehad..ik vroeg haar een keer of ze het niet gek idee vond maar ze vond het prima }:|
Als het een geplande ks is kun je er wellicht naar toe leven. Je mag dan ook snel weer naar je kindje toe. En tegenwoordig mag het zelfs even bij je blijven.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:35:50 #296
30252 Soempie
Procreating
pi_104690558
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef KatyM het volgende:

[..]

Oh dat begrijp ik nu pas dankzij jouw post :o :')!
:D

Ik vond het eerst zo'n rare benaming. Maar na de uitleg vond ik het weer heel mooi, dat je baby naar de sterren kijkt. O+ :')
pi_104690613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:15 schreef KatyM het volgende:

[..]

Hoe kan het precies, wil je er iets over uitweiden ( :') )?
I dunno :N
Er is mij eerst alleen verteld dat ik inwendig zodanig gescheurd was dat het gehecht moest worden op de O.K.
De volgende ochtend vertelden ze me dat de arts-assistent van de bevalling had gezegd dat het handje zich via de anus presenteerde en dat hij het weer omhoog geduwd had.
Maar op de O.K. vonden ze niet dat de schade dit verhaal onderbouwde.
Dus schiet mij maar lek :')
The way you rock'n'roll
pi_104690619
KatyM _O-

Ik was ook even bang over die sterrenkijker :') maar het valt mee dus. pfieuw
pi_104690630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D

Ik vond het eerst zo'n rare benaming. Maar na de uitleg vond ik het weer heel mooi, dat je baby naar de sterren kijkt. O+ :')
Jammer dat ik dan weer gelijk aan zoiets banaals denk :o. Maar na deze uitleg is het een mooie benaming :+.
pi_104690922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

I dunno :N
Er is mij eerst alleen verteld dat ik inwendig zodanig gescheurd was dat het gehecht moest worden op de O.K.
De volgende ochtend vertelden ze me dat de arts-assistent van de bevalling had gezegd dat het handje zich via de anus presenteerde en dat hij het weer omhoog geduwd had.
Maar op de O.K. vonden ze niet dat de schade dit verhaal onderbouwde.
Dus schiet mij maar lek :')
:o Zoiets had ik dus verwacht bij de benaming van sterrenkijkertje :o
Maar dan gaat er wel iets heeeeeeeeeel erg mis lijkt me... :?
Dan verlies je toch ontzettend veel bloed en weet ik wat voor een complicaties meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')