abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104680395
Pufclub is toch meer om zwangeren uit de buurt te leren kennen die ongeveer net zo ver zijn,en dan beetje beppen, tijdens het verlof bij elkaar op de koffie. En op de club steek je ook nog wel e.e.a. op, maar is meer bijzaak :P

Tenminste dat is wel een beetje de reden waarom ik ga, vind het leuk om een paar vrouwen te leren kennen die op fietsafstand wonen en ook bezig zijn met kids.
(Bij mijn vriendenclub wordt dat nog niet wat }:| )
pi_104680453
Oh en zwangerschapszwemmen ga ik doen omdat ik zwemmen leuk vind :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:55:46 #178
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104680481
Helemaal bijgelezen ben ik niet, maar de dingetjes die ik eruit heb kunnen pikken:

Zwangerschapsgerelateerde cursussen; ik doe dus zwangerschapsgym. Maar het is niet meer dan vooral veel ouwehoeren en weinig 'doen'. Ik heb ook echt het gevoel dat alles afgeraffeld word. Zelfs (8> zei het na de partneravond. Ze kregen daar een blaadje met massagetechnieken etc. Uiteindelijk heeft ie 3x gepuft en 1x over m'n rug gestreken en toen was het weer ouwehoeren...
Dus Covie, wat jij beschrijft, klopt hier als een bus!

Ook organisatorisch steekt het niet fatsoenlijk in elkaar. Veel te grote groep in een veel te kleine ruimte, cursus tot 2x toe uitgesteld maar verzuimen om de cursisten op de hoogte te stellen etc...
En die organisatie doet hier ook de thuiszorg en kraamzorg normaal gesproken... Ben ik even blij dat ik onze kraamzorg bij een ander heb lopen...

Deepfreeze weer goedgekeurd *O* ! Ben erg benieuwd of je naar het zkh zou moeten.

Enne... Fee-nix? Ik had het aanschuifbedje vanmorgen om 12.00uur besteld... Krijg ik net een mailtje dat ze em vrijdag al komen leveren *O* ! Dus doe geen moeite meer voor de foto's ;) .

Bitterend, dat beessie op de foto mag denk ik wel een beetje van je hars lenen of niet :+ ?

Tjonge Sonnetje, daar zou ik inderdaad dus ook NOOIT meer naar terug gaan!

Twijfeltwijfel hier... Zal ik de badkamer nog gaan poetsen, of laat ik em liggen voor morgen... :?
pi_104680536
Nou ja, ik volg de cursus "bewust bewegen, bewust bevallen" en dat noem ik gekscherend pufclub maar het is echt wel meer dan wat jij zegt Covie. Ja, we zijn wel allemaal ongeveer even ver maar ja, wat moet je met een cursus over puffen en bevallen als je 12 weken zwanger bent ;-)

Nou Sonnetje, met die kraamorganisatie zou ik ook snel klaar zijn. :N
pi_104680610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:54 schreef covie het volgende:
Oh en zwangerschapszwemmen ga ik doen omdat ik zwemmen leuk vind :)
M2! Baal er zo van dat ik nu al zoveel weken niks actiefs heb kunnen doen!
Ben niet zo van t sporten maar zwemmen en wandelen vind ik wel fijn.
:( hoop zo dat ik binnenkort 1 van beide weer kan oppakken.
pi_104680619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:55 schreef NotTheSame het volgende:
Twijfeltwijfel hier... Zal ik de badkamer nog gaan poetsen, of laat ik em liggen voor morgen... :?
Ik zou het doen! En als je toch bezig bent, doe dan meteen de keuken er ook even bij.

}:|

echt, door jouw poetswoede voel ik me echt zo'n mislukte huisvrouw. Je wordt bedankt! :(
pi_104680829
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:38 schreef Kyara het volgende:
DF, naar ziekenhuis is dan omdat de kleine zo groot is? Moet je dan ook onder begeleiding van de gyn of gewoon voor de zekerheid poliklinisch bevallen?
Voor de zekerheid, dus verplaatste thuisbevalling.. De waardes liggen binnen de normale grenzen. En mijn totaalruptuur is ook geen directe reden om medisch te worden. Maar wil niet het risico lopen dat ik met een nieuwe ruptuur in de ambu moet na de geboorte. Dan liever naar het ziekenhuis, en 2 uur na de geboorte naar huis..
Maar even horen wat de VK zegt volgende week. Maar mijn gevoel is wel duidelijk..
pi_104680930
DF, ik geef je groot gelijk hoor. Zeker met de ervaring die je hebt, wil je liever geen risico lopen.
pi_104680981
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat was Careyn niet?

Die hoef ik ook niet meer :N
yep
Mn zus heeft 2 keer goede ervaringen gehad daar, ik had pech :P
Ze was wel heel lief voor Floris hoor!
En die die andere was gewoon raaaaaaaaar. Mn zus en moeder zeiden al dat ze ons nooit geloofd hadden als ze t niet met eigen ogen gezien hadden :D
Zij had trouwens wel ons halve huis in een paar uurtjes schoon :D Dat dan weer wel ;)
pi_104681397
DF, dan inderdaad misschien maar beter poliklinisch bevallen.. ben benieuwd wat je vlos zegt :)

Hier ook geen goede ervaring (met de Kraamvogel) in dit geval, maar dat lag echt aan de ZZP'er die hier over de vloer kwam.. wat een grobbetrol! We hebben er verder geen werk van gemaakt, maar ik heb dit keer, zodra ik wist dat ik zwanger was, een ellenlange mail naar ze gestuurd :P (met daarin uiteraard vermeld dat het onze schuld is dat we onze mond destijds niet hebben opengetrokken, maar dat ik dit keer wel een kraamverzorgster verwacht die er voor ons is. En niet de hele dag over haar eigen sores gaat praten, en 's morgens zuchtend en steunend de trap opkomt 'want ze heeft zo'n zware nacht gehad' (lig je daar met hechtingen, kloven en de hele rambam :') nee mijn nacht was fijn!)

Ik moest haar constant vragen of ze alsjeblieft de prullenbakjes met kraamverbanden wilde legen, wat uiteindelijk Mart constant heeft gedaan. Fijne kraamweek? Echt TOTAAL niet gehad, wat baal ik ervan dat ik niet eerder mijn mond heb opgentrokken.

Máár, ik kreeg dezelfde dag nog bericht van de kraamvogel, ben gebeld, ze hebben het hele verhaal aangehoord. Bericht is alsnog naar de teamleider gestuurd, en er is beloofd dat er dit keer goed op gelet gaat worden en ik moet METEEN bellen als ik weer zo'n geval over de vloer krijg. Want dat ze heel goed konden voorstellen dat je je laat overrulen als je net bevallen bent van de eerste...

Mart en ik zijn totaal niet op onze monden gevallen... maar toch hebben we het laten gebeuren. Misschien een tip voor alle dames hier.. klikt het niet, bevalt het niet (binnen het redelijke natuurlijk) bel METEEN met je organisatie en geef het aan. Het is JOUW week, en die moet gewoon fijn verlopen. Dat het niet klikt kán heel goed, hoef je je niet voor te schamen. Dan kunnen ze iemand anders sturen. Loopt iemand de kantjes eraf (die van ons heeft ons de hele periode laten schrijven, terwijl ze maar de helft is geweest, we waren maar wat blij als ze eerder opsoute -O- ) BEL!

/tipvanflip

Heb er dit keer wel weer zin in! Juist omdat ze zo goed naar mijn 'klacht' geluisterd hebben. Ze snappen het daar dus wel... De kraamverzorgster die we dit keer krijgen krijgt het zwaar >:)
pi_104681823
Wij hebben dus gebeld over de laatste 2 dagen dat we die niet wilden (zaterdag en zondag). De eerste die R aan de telefoon had deed heel moeilijk (stel je voor dat je je geld mis loopt :'))
De tweede iets minder moeilijk. Uiteindelijk hebben we iets van 5 uur minder gehad geloof ik.
Mijn kraam wilde ook niet eerder weg trouwens. Ze wilde ook neit dr uren schrijven en eerder weggaan, dat mocht dan niet ofzo.
Das dan wel weer netjes...

Maar je laat veel je ook overkomen, omdat je neit weet wat normaal is, je geen zin heb om moeilijk te doen enz.
Je bent gewoon ook moe, alles is nieuw, en je hebt geen zin om je energie erin te steken.
En voor de fruitdingetjes had ik de kraam ook niet nodig trouwens. Dat deed R (hij was vrij en vind t leuk om een beetje te klooien in de keuken dan).
Brood liet hij haar net nog maken ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:28:38 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104681847
Ik wil mijn Coby terug als kraamverzorgster O+

Er zijn geen veren genoeg op de wereld om haar hele aarsje te vullen, een meiske van begin 20 die in stilte tijdens ons slaapje het HELE huis schoon had :D Ze sneed m'n bammen in stukkies en was keilief voor Willem, mij en Martijn. De laatste 2 dagen kregen we een ander, maar die was minder. Die bleef een beetje rond ons heen drentelen en daar voelde ik me wat ongemakkelijk onder...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:29:47 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_104681885
Ik heb straks ook Careyn. Komen jullie nu mee. o|O :+

Over de uren deed de mevrouw die de intake deed niet moeilijk. 6 uur per dag is volgens mij heel veel, ze gaf wel aan dat het handig is bij de start van de borstvoeding, omdat ze dan vanuit kraamzorg meerdere momenten kunnen begeleiden. Als ik minder uren wil vinden ze dat wel prima gaf ze aan, ook omdat m'n man waarschijnlijk gewoon thuis is.

Verder alles bijgelezen, maar weet het allemaal niet zo meer te bedenken. Wel even een dikke :* voor SB.

Werk was wel prima vandaag. Leidinggevende heeft een tijdje naast me gezeten om mee te kijken met m'n werk en ze was erg enthousiast. Ze gaf ook aan dat ik zo'n beetje de ideale zwangere ben voor ze. Daarna bedacht ze dat anderen het misschien wel veel moeilijker hebben dan ik met kwaaltjes en opnames, dus toen begon ze wat te mompelen. En daarna weer dat ik een doorzetter ben, dat ze dat ook ziet. :D 8)7 Echt he, zo kan het dus ook. Ik ben nog steeds stomverbaasd over de baas van Zoe en die van Kyara.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_104681906
Ja die van ons gaf ons geen 'eigen' ruimte.. vreselijk! Drong zich constant op... We kregen de donderdag dat we thuis waren een meisje van mijn leeftijd, om ons te helpen opstarten, en daar had ik een MEGA klik mee.. maar helaas melde die gelijk dat ze helaas alleen op dat moment kwam om ons te helpen opstarten ;(

Maar ik ga er vanuit dat het nu goedkomt! Het andere mens gaat weer op de vergeet-block :P brrr krijg nog de rillingen als ik aan haar denk :r
pi_104681959
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!) O+ De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:32:10 #191
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104681971
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zou het doen! En als je toch bezig bent, doe dan meteen de keuken er ook even bij.

}:|

echt, door jouw poetswoede voel ik me echt zo'n mislukte huisvrouw. Je wordt bedankt! :(
Niet je door NTS slecht laten voelen, die heeft een overdreven vorm van poetsen! :D Iedereen is vergeleken bij NTS een mislukte huisvrouw :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104682012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:31 schreef octopussy het volgende:
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!) O+ De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus :)
Het bleek erg druk toen ik beviel (heerlijk, zomervakanties enzo :P) vandaar ook de zzp'er die ons opgedrongen werd... Denk ik!
pi_104682014
Nou ja hou goed in de gaten dan dat ze er niet moeilijk over doen :D
Maar jij zit wel in een andere regio dan DML en ik ;)
(wil nog niks zeggen, aangezien zus bij mij in de wijk woont en wel goede kraamzorg had).

Enige keer dat ik de kraam handig vond bij de bv was toen ik net uit t ziekenhuis was. Toen was k net thuis, kreeg Floris honger en ging t niet zo makkelijk en toen kwam ze binnen.
Toen heeft ze me wel even geholpen met aanleggen, daarna ging t gewoon prima.

En mijne was gewoon neit zo kundig denk ik, was ook pas 21, wil niks zeggen maar toch. Die vond dat mijn hechting half aan t ontsteken was, mijn baarmoeder neit goed zakte. En toen kwam de vlos op zaterdag en toen was er niets aan de hand met mn hechtingen en mn baarmoeder zat ook gewoon goed laag.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:33:38 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104682033
Overigens vertelde Coby me destijds dat ze het niet hoeven doen, alleen de ruimtes waar de kraamvrouw verblijft hoeven (wc, badkamer, slaapkamer), maar zij kon er niet goed tegen als dat dan blonk en de rest bleef liggen, dat was d'r eer te na :D

Topwijf, heb ook gewoon weer om d'r gevraagd dit keer... (ze is niet zo heel gewild vlgens mij omdat ze rookt, maar daar heb ik geen problemen mee. Anders zou ik m'n moeder ook buiten moeten zetten :') )
pi_104682038
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:32 schreef Susie het volgende:

[..]

Niet je door NTS slecht laten voelen, die heeft een overdreven vorm van poetsen! :D Iedereen is vergeleken bij NTS een mislukte huisvrouw :P
Ik vrees dat ik win :@ ik ben niet zwanger al een vreselijke poets-nesteldrang muts, dat is zwanger alleen nog maar 500.000 erger :') erg vermoeiend, dat wel :')
pi_104682068
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Orea het volgende:

[..]

Het bleek erg druk toen ik beviel (heerlijk, zomervakanties enzo :P) vandaar ook de zzp'er die ons opgedrongen werd... Denk ik!
ja daar baalde ik van he.
Overal hoor je, vakantie, dus druk enzo. Heb ik weer de pech dat ze gewoon de volle uren willen maken :')
pi_104682150
Mijn kraamverzorgers (een oude taart en een stagiaire) waren geweldig in het huishouden en voor Jelte, maar de oude tang bleef maar tegen me aan lullen met informatie die ik totaal niet boeiend vond of dubbel was. Rienk was er immers al. Ik weet alles al :')

Oh ja. De kruikenzak mag niet meer, de kruiken moeten nu in een hydrofiel worden gerold :')
Ik heb ze maar vriendelijk verteld dat ze bij ons nog gewoon in de zak gaan hoor. Wat een gedoe en onzin.

En ze dekten de tafel wel voor ons en ruimden ook af. En aten en dronken volledig van ons mee.
De eerste kraam gaven we een bloemstuk en 20 euro aan waarde bonnen. Nu hebben we voor beide een bos bloemen gedaan. tis goed hoor.

En volgens mijn man stel ik te hoge eisen, maar er moeten toch ook wél leuke kramen rondlopen?!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:37:05 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_104682164
oooh, ik vergeet octo helemaal. Met 37 weken joh. :o Dat nieuws moest je vast even goed verwerken. Maar wel goed dat ze zo op jullie letten. :Y

En als je dan wel ingeleid wordt sta ik heel lang op eenzame hoogte in de lijst. 8)7

Vind dat het hier de laatste dagen/ weken echt een achtbaan is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_104682167
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef flugeltje het volgende:
Overigens vertelde Coby me destijds dat ze het niet hoeven doen, alleen de ruimtes waar de kraamvrouw verblijft hoeven (wc, badkamer, slaapkamer), maar zij kon er niet goed tegen als dat dan blonk en de rest bleef liggen, dat was d'r eer te na :D

Topwijf, heb ook gewoon weer om d'r gevraagd dit keer... (ze is niet zo heel gewild vlgens mij omdat ze rookt, maar daar heb ik geen problemen mee. Anders zou ik m'n moeder ook buiten moeten zetten :') )
Mijn kraamzorg deed de badkamer niet eens, alleen wc schoonmaken...en ik kwam ook gewoon beneden ;) dus daar ging ze wel stofzuigen geloof ik. en mn nachtkastje deed ze ook iedere dag :') maar snap nu waarom ze de trap niet deed :') Echt hele stofvlokken he!
R heeft op zaterdag nog gedweild, wilde onze grefomom nog uit zn handen nemen (oh ja had ik al verteld dat ze t maar raaaaaaaaaaaaaar vond dat ie iets deed in huis :'))
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:40:09 #200
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104682297
Mijn nicht post net op Facebook dat ze zwanger is... 6 weken...

Zes en fucking veertig is ze :D 46!!

Stoer wijf dat het is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')