Huisarts is over 10 min pas bereikbaar. Gezien het feit dat ik deze pijn al had voordat ik gestript werd denk ik dat de pijn ergens anders vandaan komt en dan heeft de vlos er niet zoveel mee te maken zeg maar. Vriendlief zei met nog dat de pijnlijke plek precies is waar mijn rechter nier zit. Nu maak ik me zorgen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 07:44 schreef Soempie het volgende:
Je was me net voor. Heb je nog gebeld? En ik hoop dat het jouw topic wordt.
Hier weer een waardeloze nacht. Maar gelukkig werk ik zo maar tot 16.00 uur en brengt en haalt m'n man me.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Ok, ook de huisarts denkt aan nierproblemen. Ik moet dus zo snel mogelijk langskomen.
Vriendlief dus maar gebeld. Hij aas net op zijn werk en had zijn jas nog aan. Die kan dus meteen weer terugkomen.
Bah, ik vind dit echt niet leuk!
Is ook niet leuk vrouw! Maar ze houden je echt wel goed in de gaten!! Huppakee, aktie in de tent! Denk aan je!quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Ok, ook de huisarts denkt aan nierproblemen. Ik moet dus zo snel mogelijk langskomen.
Vriendlief dus maar gebeld. Hij aas net op zijn werk en had zijn jas nog aan. Die kan dus meteen weer terugkomen.
Hier het zelfde, totaal nergens last van alleen moe, wat juist het gene is wat me onzeker maakt omdat je zelf nog niets merkt dat je echt zwanger bent.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:09 schreef Orea het volgende:
That sucks Fluug!
Ik deed uiteraard weer testjes vanmorgen en de test streep is nu donkerder dan de controle streep. En toch durf/kan ik het nog steeds niet geloven. Ik heb ook nergens last van, misschien is dat het wel. Het idee dat het allemaal niet waar is...Ik ben echt naar maandag aan het toeleven (echo) ik hoop dat ik het dan durf te gaan geloven??
Het is zo anders dan bij de muppet dit keer... maarja toen natuurlijk he-le-maal onder de hormonen, dus logisch dat het allemaal anders voelde en ik meer 'klachtjes' had.. Op wat moeheid na heb ik echt nergens last vanSuper fijn ergens, maar toch... stomme onzekerheid!
Ja fysio lijkt me verstandig, ik ging gister in bed liggen op andere zij en ik voelde de pijn gewoon wegtrekken toen Pietertje de andere kant in zakte. Dat gaat ie natuurlijk niet lang meer kunnen dus ik vrees dat er wel iets in het beklemde zenuw verhaal zit. Vandaag overigens alleen last van de heupen en niet meer van achterbeen... * afkloptquote:Op dinsdag 22 november 2011 08:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Och SB toch..![]()
Lieve orea toch, al die onzekerheid, zou ze zo graag wegnemen ., maar denk zelfs al zou je klachten hebben dat je zou twijfelen hoop dat de echo iig weer voor even gerustheid geeft en dat je snel leven in je buik voelt!![]()
Fluugs stom systeem gedoega je nog Naar de fysio?
Rustig meisjequote:Op dinsdag 22 november 2011 08:11 schreef SummerBreeze het volgende:
+1quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:38 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!
Evenstar, wat heb ik een bewondering voor je! Dat moest ik ff kwijt!
Laatste posts herhalen hoeft toch ook helemaal niet. Als men wil teruglezen klikken ze maar op het knopje hoor!quote:Op dinsdag 22 november 2011 07:40 schreef SummerBreeze het volgende:
Ivm mobiel ga ik geen laatste posts herhalen. Als je wil, mag iedereen dat voor zichzelf doen.
Zou dit nou volgens de FOK!-traditie 'mijn' topic worden?
Ik ben nog aan het teruglezen, maar ik herken deze pijn ook. Alsof er iets op slot zit. In bepaalde houdingen/belanstingen krijg ik opeens een felle steek op die plek, als ik dan anders ga staan/zitten is het weer weg.quote:Op maandag 21 november 2011 21:55 schreef Incantrix het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals ik het van mijn fysio begreep loopt de zenuw vanaf je onderrug door je bekken heen je been in (zie je ook op de vergroting bij dit plaatje) en die doorgang door het bekken kan dus bekneld raken als je, laten we zeggen, een gewicht zoals een baby erop laat leunen. Ik weet natuurlijk niet of dat het bij jou ook het probleem kan zijn, bij mij begon de pijn veel hoger, maar ik hoop ECHT dat het ies anders is meis
Nee lekker ben jij. Wel braaf doen wat de man zegt die niet eens de telefoon op wil nemen.... en niet naar ons luisteren, je steun en toeverlatenquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:58 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb gisteren (terecht) van mijn man op mijn kop gekregen dus nu doe ik maar braaf wat hij zegt
quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:13 schreef Kersjes het volgende:
Ooooooh, ik ben zojuist gesmolten![]()
Zat ik net een boekje te lezen met Toby, legt hij ineens zijn hoofd op mijn buik "Baaaabyyyyyy, ben je dan? Waar issie nou, baby?"
En dat terwijl we het er na gisteravond niet meer over hebben gehad![]()
Toen waren we zo bezig met Devin en zijn vragen beantwoorden, Toby had er minder aandacht voor, bleef gewoon verder spelen, maar hij heeft het dus toch begrepen! Een beetje dan![]()
Hij weet nu dat de baby heeeeeel klein is en dat je hem nog niet kan zien. "Vehstopt?"
Ja, de baby speelt verstoppertje in mama d'r buik
Hij zag dat ik bruine afscheiding had bij het afvegen toen we samen op de badkamer waren. Had ik hem niet gezegd.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nee lekker ben jij. Wel braaf doen wat de man zegt die niet eens de telefoon op wil nemen.... en niet naar ons luisteren, je steun en toeverlaten.
![]()
Ik snap dat het heeeel frustrerend en vervelend is hoor! Maar hij heeft wel gelijk. Het zijn toch signalen van je lichaam die je wel serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij zag dat ik bruine afscheiding had bij het afvegen toen we samen op de badkamer waren. Had ik hem niet gezegd.
Dus nou mag ik echt heel echt niks meer doen van hem en moet ik alles vragen aan hem, vooral qua tillen. Dus ik heel droog: blijf je morgen thuis dan?
Maar ik vind het wel heel lief.
Zijn letterlijke woorden: verkloot dit nu niet, dit is je laatste zwangerschap en ik weet dat het niet over rozen gaat, maar verkloot het nou niet door eigenwijs te doen...
Dus nou moet ik op mijn handen zitten dat ik niet iets aan de was doe en ik kan ook geen wandelingetje gaan maken met de overbuurvrouw en kids...
Sja dat weet ik wel lieve schat en ik ga me pas hier melden als ik wakker ben en dat is na 10 uur ivm niet kunnen slapen in de nachtquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:18 schreef NotTheSame het volgende:
BITTEREND? Schone slaapster, je hebt nog steeds meldplicht schat
!
Ha! Toen ik het eerste deel van je zin las, dacht ik dat je bevallen wasquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:20 schreef bitterend het volgende:
ow het ging best snel gisteren hier....wil iemand me een samenvatting geven?
Aha! goede samenvatting inderdaad!quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:43 schreef Fee-nix het volgende:
Ff vluchtig bijgelezen... jullie gingen hard zeg!
Ik zag een nieuwe zwangere: Kersjes gefeliciteerd!![]()
SB wat naar allemaal... ik hoop dat de bevalling vandaag op gang komt!
Sproetje een jongen![]()
![]()
TJ met dat herstel gaat het helemaal goedkomen hoor. Maar ik herken het 'oude-oma- gevoel' zeker. En ik ben zoooooo benieuwd naar Rayen!
flugel heeft pijn. Ik hoop dat je nu niet de rest van zwangerschap last houdt!
Orea, ik snap je onzekerheid als je niks voelt, maar echt: heeeeel erg veel vrouwen hebben die eerste weken nergens last van. Je bent echt zwanger.
Hopelijk vergeet ik nu niet heel veel mensen... Anders:![]()
Zelf lekker geslapen. Jesper sliep tot kwart voor negen! Heerlijk. En ik had vannacht een bh aan met oude sokken erin, haha! Bij gebrek aan zoogcompressen. Die heb ik nog niet in huis en ik lekte de nacht hiervoor zo erg in bed. Nu was t bed verschoont en moest ik even met een noodoplossing komen
.
Jeetje mina weer een jongenquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:24 schreef Kuukske het volgende:
Oeh en sproetje krijgt een jongen. Whoei! Wat een hoop jongens.
Je zet je wekker maar om 7.00uur, doet je ff melden en daarna weer verderquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:21 schreef bitterend het volgende:
[..]
Sja dat weet ik wel lieve schat en ik ga me pas hier melden als ik wakker ben en dat is na 10 uur ivm niet kunnen slapen in de nacht
Geweldig lief!quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:13 schreef Kersjes het volgende:
Zat ik net een boekje te lezen met Toby, legt hij ineens zijn hoofd op mijn buik "Baaaabyyyyyy, ben je dan? Waar issie nou, baby?"
Toen waren we zo bezig met Devin en zijn vragen beantwoorden, Toby had er minder aandacht voor, bleef gewoon verder spelen, maar hij heeft het dus toch begrepen! Een beetje dan![]()
Hij weet nu dat de baby heeeeeel klein is en dat je hem nog niet kan zien. "Vehstopt?"
Ooooh wat lief!quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:13 schreef Kersjes het volgende:
Dit Asyquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:21 schreef Fee-nix het volgende:
Ik snap dat het heeeel frustrerend en vervelend is hoor! Maar hij heeft wel gelijk. Het zijn toch signalen van je lichaam die je wel serieus moet nemen.
Mja, en dan mij tot rust manen hè?quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:33 schreef flugeltje het volgende:
Ik werk momenteel extra vaak thuis waar ik een stretcher op de werkkamer bijgezet heb, als het zitten klote wordt ga ik effe liggen
Alles voor de baas
Lief is dat he.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:31 schreef jaantje_ het volgende:
[..]
Geweldig lief!
Mijn nichtje van 3 keek mij ook wel wat vreemd aan toen we vertelden dat ik een baby in m'n buik heb. Mijn andere zus stond op springen, dus ze vond het wat gek dat mijn buik nog niet zo groot was. Ook maar even uitgelegd dat de baby nu pas 2 cm groot is
.
Zelfde categorie; Hoe komt die baby nou UIT je buik mama?quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn nichtje (bijna 4) vroeg toen we het vertelden: maar hoe komt die baby dan in Sonnetjes buik?![]()
Nee, maar áls het zover is, ben je allang te ver gegaanquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:46 schreef flugeltje het volgende:
Het is gewoon heel moeilijk toegeven Asy, je wilt ook niemand tot last zijn... Ik merk dat ik gister m'n mamadag heb gehad en dat ik Willem vaker optil dan ik denk... Daar heb ik nu last van. Morgen moet ik naar de gyn en heb ik ook gesprek met werk, ik leg het wel even voor en dan zien we wel. Valt gewoon tegen, bij Willem hoefde dit ook niet...
Maar ik heb heul nog geen bloed of bruinverlies dus jij bent veul eigenwijzerder dan ikke
Meaui, jij bent een stuk eerder uitgerekend dan ikke, dus als het een jongen blijkt, heb ik wat te doen bij jequote:Op dinsdag 22 november 2011 12:43 schreef Webkim het volgende:
Kers![]()
![]()
Gefeliciteerd!
En hoera voor jongensbaby's: leuk Sproetjes!
Ik ga he-le-maal los op leuke babyjongenskleertjes nu, want ik had alles onder maat 68/ 74 al weggedaan.
Dus degenen die na mij een jochie krijgen hebben zo'n mazzel.![]()
![]()
En! We boeken vorderingen op het namenfront.
@MJ Ik wilde zeggen dat je hoe moeilijk het misschien ook is ook moet proberen te genieten deze zwangerschap. Probeer te genieten van de kleine momenten en je kleintje heeft 2 grote zussen die over hem/haar waken. Het zal soms heel moeilijk zijn en extra onzeker wat ik helemaal snap maar ik zou het zo verdrietig vinden als je over 34 weken terugkijkt en je realiseert dat je je alleen maar zorgen hebt gemaakt en dat dat die kleine genietmomentjes volledig overschaduwd.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:22 schreef miss-jones25 het volgende:
@roosje nu maak je me natuurlijk wel nieuwsgierig, hoezo anders overkomt ?![]()
@PureEvil, ik heb al een afspraak gehad hoor maarja toen was er nog niet veel te zien. Nu vast ook nog niet veel, dit is gewoon een kut periode want merk niets van t zwanger zijn waardoor je veel gaat nadenken en twijfelen of t goed gaat.
water en poedersuiker, is een vrij simpel klusje.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:40 schreef bitterend het volgende:
ohja kan ik zelf ook maken maar als ik net ben bevallen dan heb ik daar geen zin in
jup ik heb weer eens blaasontsteking
Ik vraag me af of je inmiddels niet resistent bent geworden voor de antibiotica....? Heeft je HA daar nog iets over gezegd?quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:33 schreef bitterend het volgende:
urgh banaan eten = maagzuur![]()
![]()
fijn dat je eerder mag MJ!!![]()
zo, mijn 7de ab kuur opgehaald
oh ik heb muisjes gehaald! en muffins! maar kon geen glazuur vinden![]()
Stomme Dirk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:49 schreef bitterend het volgende:
ja die had de Dirk niet Faithz! ik kijk zaterdag bij de appie en anders idd gewoon chocoladesaus !
BE http://yummyinmytummy.nl/zoet/glazuur-zoet/cakejes-glazuren/ maar weet niet of mijn man zin heeft in dat lol
quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:00 schreef Kyara het volgende:
Ik ook Orea! Maar goed, ik kan vanaf volgende week elke dag in joggingbroek op de bank. Hoewel de to-do lijst ook alleen maar langer wordt
Cursus was hartstikke leuk! En interessant. Het zijn vier lessen. Ze duren allemaal van 9.30 tot 12.45, dus een hele ochtend!quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:57 schreef Kyara het volgende:
Ja inderdaad Fee-nix. Ben benieuwd naar Rayen!
Fee, hoe was je cursus eigenlijk? Wat het theorie of meer ademhalingstechnieken? Was het eenmalig of volgen er meer lessen?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:04 schreef bitterend het volgende:
gaat hem niet worden...sex + blaasontsteking = aaauuww![]()
3xquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:29 schreef WupWup het volgende:
bitterend, is je urine wel minimaal een keertje op kweek gezet?
Ja dat boek heb ik ookquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:59 schreef bitterend het volgende:
http://www.bookdepository(...)Mongan/9780757302664
deze
Haha o sorryquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:16 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix! was je bij mij in de stad en heb je niet eens gezegd
Ai, is wel erg ver weg voor mij. Ik heb al een dtv'tje uitstaan op twitter of iemand er ook eentje hier in de buurt weet...quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:13 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja dat boek heb ik ook. Krijg je bij de cursus.
En flugeltje, ik volg het bij haar:
http://www.hypnobirthing.nl/wie_geeft_het.php
In Amsterdam is dat. (Ja ik woon in het Noorden he). Ze geeft de cursus ook in Soest.
Kan er hier in de buurt (Tilburg) maar eentje vinden tot nu toe. Uiteraard was ik al op google geweestquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:27 schreef Kyara het volgende:
waar zit je dan ergens?
google is your friend.
Dat sowieso.... maar ik vind dat de cursus ook wel een grote toegevoegde waarde heeft hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:31 schreef bitterend het volgende:
je kan ook het boek kopen en dat volgenzitten veel ontspanningsoefeningen erin
quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:33 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix ja denk het ook maar voor diegene die te laat zijn voor een cursus (net als ik of Kyara) is het boek ook super
Haha, ik bak al bijna nooit een taart, laat staan als ik weeen heb! Benieuwd hoe zo'n taart er uit gaat zien danquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:40 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het ook jammer dat ik niet eerder aan heb gedacht Fee-nix! ik vind de yoga die ik heb gevolgd niet echt zinnigs! elke les zegt ze "als de weeën beginnen, ga lekker een taart bakken, ga lekker in huis rommelen"
JAAAHAAA na 4x dat hebben gehoord had ik zoiets vanmisschien kan je ons wat nuttigs vertellen over weeën opvangen en ademhalingstechnieken?? maar goed
![]()
Fijn dat je meer vertrouwen krijgt in je lichaam!
Dat is super nieuws!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:46 schreef Sam1993 het volgende:
Jessie: wat een mooi jochie heb je en zoveel haartjes:O Doet me denken aan Ambertje
Tj: waar blijven de foto's???
Jeej bij advocaat geweest:D Ons meisje kan niet thuisgehouden worden door haar mama aangezien de omgansgregeling dus wel rechtsgeldig is. wil zij deze verranderen moet ze naar de rechter en daar is geen aanleiding voor plus ze heeft hem pas 3 weekjes geleden getekent. Wanneer zij zich niet houd aan de omgansgregeling van ieder weekend en het brengen word er een kort geding aangetekent. Jeej:D Kan nu hopelijk gaan genieten van mijn zwangerschap en gewoon weer rustig ademhalen:D wat heb ik me druk gemaakt.
Leuk om te lezen! Vooral van die bilspierquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:44 schreef Orea het volgende:
Ik heb helemaal niks gedaan vorige zwangerschapwel heb ik het hypnobirthing boek gekocht en deels doorgenomen... Heeft zeker een heleboel geholpen, al denk ik dat ik het nóg beter in de praktijk zou kunnen brengen.
Belangrijkste wat ik eruit haalde was: hoe moeilijk ook, zoveel mogelijk proberen te ontspannen! Tegen een cm of 7 ging dat niet echt meer (maarja, de laatste 3 cm gingen in een half uur zoietsen mijn meneer maar heel lief roepen: schat ONTSPANNEN! En ik die terug blérde: ja DAT gaat nu dus niet meer!!
) maar de eerste uren heeft het heel goed geholpen.. als een wee maar aan bleef houden voor mijn gevoel, bedacht ik me waar ik nog 'aan het tegenstribbelen' was (vaak een bilspier die ik onbewust aangespannen hield
) en als ik die ontspande, ebte de wee weg...
De ontsluiting ging ook lekker vlot, dus ik denk dat het zeker geholpen heeft! Ik wil me er dit keer wel meer in verdiepen zodat ik hopelijk ook de laatste heftige cm's beter kan opvangen
O haha, ja ik weet ook eigenlijk helemaal niet waar ze woontquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:46 schreef Orea het volgende:
Volgens mij kan ze dan net zo goed naar Amsterdam
Dat is ook een bietje verquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:45 schreef Fee-nix het volgende:
Flugeltje, ik heb er eentje gevonden in Maastricht:
http://www.hypnobirthinglimburg.nl/index.html
Misschien is dat wat?
Kiek 'ns onder m'n usernamequote:Op dinsdag 22 november 2011 15:48 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
O haha, ja ik weet ook eigenlijk helemaal niet waar ze woont. Ik dacht 'het Zuiden', nou dit is behoorlijk zuidelijk
.
Nee hoor, dat moet helemaal niet! Wat je zelf wilt. Op het moment dat je gaat bevallen helpt je verloskundige je wel met leren puffenquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:48 schreef Sam1993 het volgende:
Amsterdam is dan inderdaad vrijwel hetzelfde. van tilburg naar maastricht is toch zeker 130 km en je doet er anderhalf uur over;) zelfde met de trein. denk toch teveel voor een cursus??
Moet je eigenlijk zwangerschapsgym doen? ik zie het niet zitten alleen te gaan en mijn vriend zijn werk doet erg moeilijk dus vrij krijgt hij niet.
Dat enge film was helemaal mijn schuld sorryquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:48 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Leuk om te lezen! Vooral van die bilspier. Maar dat is het ook: vaak span je toch onbewust dingen aan in je lichaam. Ik heb dat vaak met mijn mond: lippen op elkaar knijpen.
Ja leuk als je je er meer in gaat verdiepen! Na 1 cursusdag heb ik in ieder geval al een heel positief gevoel. (En dat was een beetje weg na dat Zembla filmpje en de angst dat mijn litteken zou scheuren terwijl er geen ok team in het ziekenhuis is. Ik zat echt te denken of ik mijn droom van een natuurlijke bevalling maar zou opgeven. Nu niet meer.)
Mijn vk zei dit ook he, dus ik geen cursus doen, want ze zou me wel helpen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:50 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moet helemaal niet! Wat je zelf wilt. Op het moment dat je gaat bevallen helpt je verloskundige je wel met leren puffenbeetje inlezen op het web kan ook wel helpen
quote:
Nee joh! Geeft niks. Ik had er zelf voor gekozen om te kijken. Dan moet ik dat ook maar niet doenquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dat enge film was helemaal mijn schuld sorry![]()
Toen ik het keek bleef ik hangen in het feit dat we in NL veel meer overtijd lopen en dat soort verhaal...heb helemaal niet bij stil gestaan dat er geen ok personeel is snachts enzo![]()
ik ben iig blij om te horen dat je je hoop op een natuurlijke bevalling niet hebt opgegeven
Maar dan is het misschien handig je in te lezen via internet? Ik hoor ook zat verhalen van mensen die wél een cursus hebben gedaan en er geen bal aan gehad hebbenquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
Mijn vk zei dit ook he, dus ik geen cursus doen, want ze zou me wel helpen.
Bij de eerste echte wee was ze weg gegaan en niet meer terug gekomen, verpleging had geen tijd, dus ik heb helemaal niet gepuft, alleen maar alles zitten verbijten.
Het kwam ook niet in me op om te gaan puffen, dus deze keer ga ik wel een cursus doen MET vriend!
Flugel heb je toevallig een naam of linkje voor me...plzquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:49 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is ook een bietje verHeb er eentje in Breda gevonden nu, is wat beter te doen..
Ben blij dat ik in een klein stadje woonquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef bitterend het volgende:
Jaaaaa ik wou ook zwangerschapszwemmen! maar dat kan alleen in Amsterdam-Zuid en ik woon in Noorddus dan maar niet gedaan
Ja zwemmen lijkt mij ook nog wel okquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:11 schreef Orea het volgende:
Absoluut Fee! Ik ben gewoon het type niet om een paar weken met allemaal zwangere mutsen 'oefeningen' te doen ofzo... En een cursus 'Samen Bevallen' of zoiets past al helemaal niet bij ons![]()
Prima als het bij je past en je het leuk vindvooral doen! Maar voor mij hoeft het niet zo
maar ik ben dan ook blij dat ik medisch ben en bij een gyn loop. Gewoon kort maar krachtig over de hoofdzaken en verder niks
ik vond het ook helemaal niks bij de vlos
thuisbevallen hoeft voor mij ook niet. En dan tóch aan de hypnobirthing huh
Ga dit keer misschien wel weer zwangerschapszwemmen (vorige keer welgeteld 1 keer gedaan, samen met Tessie![]()
) maar dat lijkt me wel lekker, beetje walvissen!
Dit vind ik dus ook zo fijn: dat de partner heel erg erbij betrokken wordt, bij hypnobirthing. We hebben nu al veel meer het idee dat we dit samen gaan doenquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het kwam ook niet in me op om te gaan puffen, dus deze keer ga ik wel een cursus doen MET vriend!
Jij klinkt als een sportief typequote:Op dinsdag 22 november 2011 16:26 schreef Kyara het volgende:
Die zwanger en fit leek mij dus wel helemaal geweldig, alleen is hier niet echt in de buurt.
Waarom vond je de kraamzorgorganisatie niet zo'n succes?quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier heb je dus wel zwangerschapszwemmen, alleen op de meest onmogelijke rottijden (dwz precies op momenten dat t mij niet uitkomt, t lijkt wel babyzwemmen)
Namelijk maandagmiddag, op zich kan ik dan wel, maar dan meot ik oppas voor Floris gaan regelen. Of op donderdagavond vanaf kwart voor 7. Ik ben dan amper thuis uit mn werk.
Das dan in t buurdorp trouwens. Hier in t dorp is t om kwart voor 7. Maar tis maar een half uur, eigenlijk net te kort vind ik.
Oh en t andere zwembad is beter aldus mijn vriend.
En ben eigenlijk ook niet echt het type voor zwangerschapsgymachtige dingen, maar ga me er wel even op orienteren.
Net als op kraamzorgEven aan de vk navragen met welke kraamzorgorganisatie ze goede ervaringen hebben. Waar k vorige keer zat ga ik dus echt neit meer heen.
Dat had ik zelf ook niet gedacht maar ik mis het bewegen en sporten best wel eigenlijk. Normaal sport ik 2 x per week en loop ik ook redelijk veel. Nu eigenlijk vrij weinig en dat voelt toch minder goed. Ik zal blij zijn als ik straks weer lekker aan de bak kan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:32 schreef Fee-nix het volgende:
Jij klinkt als een sportief type![]()
. Bij die zwanger en fit zitten idd ook nog lessen voor na de bevalling, om weer 'in shape' te komen. En daar had ik nou helemaaaaaaaal geen zin. Haha. Wel het in shape komen natuurlijk, maar niet alweer zo snel na de bevalling. Ik geloof dat het 6 weken na de bevalling weer begint. En zo snel ging ik zelf nog niet sporten hoor.
Snap ik hoor, als je dat gewend bent! Ik train zelf op een crosstrainer gewoon thuis. (Al sinds het begin van de zwangerschap niet meer hoor, ivm lage bloeddruk). Ik zal niet zeggen dat ik het echt mis, maar ik ga zeker weer beginnen na de bevalling! Ik voel me dan wel fitter.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat had ik zelf ook niet gedacht maar ik mis het bewegen en sporten best wel eigenlijk. Normaal sport ik 2 x per week en loop ik ook redelijk veel. Nu eigenlijk vrij weinig en dat voelt toch minder goed. Ik zal blij zijn als ik straks weer lekker aan de bak kan.
Nou uhmz waar moet ik beginnenquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:36 schreef bitterend het volgende:
[..]
Waarom vond je de kraamzorgorganisatie niet zo'n succes?
ik hoop dat het hier gaat bevallen...heb echt een klein huis en dan komen ze 6 uur per dag! ik schijn het nodig te hebben dus we zullen het zien
M2! Baal er zo van dat ik nu al zoveel weken niks actiefs heb kunnen doen!quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:54 schreef covie het volgende:
Oh en zwangerschapszwemmen ga ik doen omdat ik zwemmen leuk vind
Ik zou het doen! En als je toch bezig bent, doe dan meteen de keuken er ook even bij.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:55 schreef NotTheSame het volgende:
Twijfeltwijfel hier... Zal ik de badkamer nog gaan poetsen, of laat ik em liggen voor morgen...
Voor de zekerheid, dus verplaatste thuisbevalling.. De waardes liggen binnen de normale grenzen. En mijn totaalruptuur is ook geen directe reden om medisch te worden. Maar wil niet het risico lopen dat ik met een nieuwe ruptuur in de ambu moet na de geboorte. Dan liever naar het ziekenhuis, en 2 uur na de geboorte naar huis..quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:38 schreef Kyara het volgende:
DF, naar ziekenhuis is dan omdat de kleine zo groot is? Moet je dan ook onder begeleiding van de gyn of gewoon voor de zekerheid poliklinisch bevallen?
yepquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat was Careyn niet?
Die hoef ik ook niet meer![]()
Niet je door NTS slecht laten voelen, die heeft een overdreven vorm van poetsen!quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zou het doen! En als je toch bezig bent, doe dan meteen de keuken er ook even bij.
![]()
echt, door jouw poetswoede voel ik me echt zo'n mislukte huisvrouw. Je wordt bedankt!![]()
Het bleek erg druk toen ik beviel (heerlijk, zomervakanties enzoquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:31 schreef octopussy het volgende:
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!)De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus
Ik vrees dat ik winquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:32 schreef Susie het volgende:
[..]
Niet je door NTS slecht laten voelen, die heeft een overdreven vorm van poetsen!Iedereen is vergeleken bij NTS een mislukte huisvrouw
ja daar baalde ik van he.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Orea het volgende:
[..]
Het bleek erg druk toen ik beviel (heerlijk, zomervakanties enzo) vandaar ook de zzp'er die ons opgedrongen werd... Denk ik!
Mijn kraamzorg deed de badkamer niet eens, alleen wc schoonmaken...en ik kwam ook gewoon benedenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef flugeltje het volgende:
Overigens vertelde Coby me destijds dat ze het niet hoeven doen, alleen de ruimtes waar de kraamvrouw verblijft hoeven (wc, badkamer, slaapkamer), maar zij kon er niet goed tegen als dat dan blonk en de rest bleef liggen, dat was d'r eer te na![]()
Topwijf, heb ook gewoon weer om d'r gevraagd dit keer... (ze is niet zo heel gewild vlgens mij omdat ze rookt, maar daar heb ik geen problemen mee. Anders zou ik m'n moeder ook buiten moeten zetten)
Nee sorryquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Zwanger en fit heb ik ook gedaan. Samen met ElmoZoveel wordt er nou ook weer niet in bewogen hoor! Vooral veel gekletst
Ow en ik heb de cursus vooral gedaan om mensen in de omgeving te leren kennen met een kindje in dezelfde leeftijd. Dit keer ga ik geen cursus doen. Misschien dat ik nog een hypnobirthing-boek van iemand leen iemand die het wil uitlenen?![]()
Oi DF, dat wordt dus een meloen uitpoepen
De kraamvogel had het druk. Ik had wel een oké verzorgster, niets bijzonders. Deze keer ga ik voor een andere organisatie even vergelijken!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:31 schreef octopussy het volgende:
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!)De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:43 schreef octopussy het volgende:
Ik ga er gewoon maar lekker vanuit dat ik tot 40 weken doorloop en dan het eerste baby'tje van 2012 ga werpen
Nou ja zeg!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:44 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee sorryik leen het niet meer uit, ga me er zelf weer in verdiepen! Kun je het niet bij de bieb lenen??
Het heet Hypnobirthing, the Mongan Method. ISBN 978-0-7573-0266-4 (staat nog een ISBN nummer bij, geen idee welke je moet hebben, maar das 0-7573-0266-1)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:21 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ja zeg!![]()
de bieb! Goed idee! Heb je een auteur en/of titel voor me?
Ow frietjes!
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:28 schreef flugeltje het volgende:
Er zijn geen veren genoeg op de wereld om haar hele aarsje te vullen
Nouja, slapen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef Kyara het volgende:
Auw, dat klinkt pijnlijk SB.
Gelukkig dat de inleidafspraak nog staat. nog 2 nachtjes slapen toch?
Haha jaaaaaaaa! Inderdaad! Ze verheugde zich er nog wel zo op om hem aan ons te laten zien! (Zou ze misschien toch nog een dagje extra in het zkh zijn gehouden?)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef Kyara het volgende:
TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
WAAR BLIJFT DIE FOTO NOU!!!!!
Ach, dat is 1 keer gelukt. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over..quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Oi DF, dat wordt dus een meloen uitpoepen
Shake hands... Ik krijg regelmatig de vraag of ik smetvrees heb, ook voor m'n zwangerschap. Ach en dan werkt het ook nog niet mee dat wij beneden een witte tegelvloer hebben, een wit gelakte trap, een spierwitte badkamer EN dat ik een huisstofmijtallergie hebquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik winik ben niet zwanger al een vreselijke poets-nesteldrang muts, dat is zwanger alleen nog maar 500.000 erger
erg vermoeiend, dat wel
Zijn er maar een paar hoor die elkaar al kennen, alleen ouwehoeren we zoveel dat het inderdaad niet zomaar bij te houden isquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Kraamzorg moet ik binnenkort ook al gaan uitzoeken volgens mij, pffff.
Kan dat allemaal niet wachten tot na de echo? Dan weet ik zeker dat het goed zit.. Ik vind die onzekerheid echt zo naar.
Hier wekelijks op dinsdag een miniem beetje bloedverlies met slijm, stelt nauwelijks wat voor, maar genoeg om het iedere week weer erg spannend te maken.. Ben blij als het 8 december is geweest en ik een goede echo heb gehad. Probeer nu wel te genieten, maar het lukt me erg slecht, stiekem.
En wat gaan jullie snel hier! ik vind het af en toe moeilijk om mee te lezen en te posten. Ook omdat jullie elkaar allemaal lijken te kennen enzo, en omdat het lijkt dat iedereen al met de tweede bezig is en ik pas met de eerste
Waar smaakt dat naar? Heb er van de week naar staan kijken en getwijfeld...quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:48 schreef flugeltje het volgende:
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik hier een Chunky Monkey zit te verorberen?
Bananenijs met stukken chocolade erin en walnoot... Briljant!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Waar smaakt dat naar? Heb er van de week naar staan kijken en getwijfeld...
Herkenbaar, ze zit tegen je kringspieren aan en die staan met elkaar in verbinding waardoor het lijkt alsof ze op je anus drukt...quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef bitterend het volgende:
even een vraagje
hadden jullie ook tegen het einde dat jullie kleine zooooo hard tegen het anus/baarmoedermond drukt???
lijkt alsof ze echt eruit wil ofzo ik kan niet meer recht zitten zo hard drukt ze daar![]()
Klinkt naarquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:49 schreef bitterend het volgende:
even een vraagje
hadden jullie ook tegen het einde dat jullie kleine zooooo hard tegen het anus/baarmoedermond drukt???
lijkt alsof ze echt eruit wil ofzo ik kan niet meer recht zitten zo hard drukt ze daar![]()
Zelfs niet bij de persdrang?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Klinkt naar
Niet herkenbaar hier (gelukkig)
ik roep tegen haar dat als ze zo graag eruit wilt dat ze dat hormoon aan moet maken die weeën gaan veroorzaken!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:50 schreef flugeltje het volgende:
Herkenbaar, ze zit tegen je kringspieren aan en die staan met elkaar in verbinding waardoor het lijkt alsof ze op je anus drukt...
Bij mij wel ja (alleen dan veel sterker natuurlijkquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:54 schreef bitterend het volgende:
Aha dus zo voelt persdrang? ongeveer dan
Heb je al voorwerk ook? Of is het echt alleen dit?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:57 schreef bitterend het volgende:
ja dat is wel heel duidelijk hoor...fijn als het ook zo gaat voelen tijdens het persen![]()
het is nu een beetje heftig omdat het niet ophoudt
Ik vind het ook lastig af en toe hoor, maar gooi er gewoon af en toe wat reactie inquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Kraamzorg moet ik binnenkort ook al gaan uitzoeken volgens mij, pffff.
Kan dat allemaal niet wachten tot na de echo? Dan weet ik zeker dat het goed zit.. Ik vind die onzekerheid echt zo naar.
Hier wekelijks op dinsdag een miniem beetje bloedverlies met slijm, stelt nauwelijks wat voor, maar genoeg om het iedere week weer erg spannend te maken.. Ben blij als het 8 december is geweest en ik een goede echo heb gehad. Probeer nu wel te genieten, maar het lukt me erg slecht, stiekem.
En wat gaan jullie snel hier! ik vind het af en toe moeilijk om mee te lezen en te posten. Ook omdat jullie elkaar allemaal lijken te kennen enzo, en omdat het lijkt dat iedereen al met de tweede bezig is en ik pas met de eerste
Dat zou wat zijn zegquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:04 schreef bitterend het volgende:
Haha Katy!! geen sorry zeggen lol ik weet niet of dit überhaupt wel voorwerk is of gewoon een gekke baby die uit de verkeerde gat uit probeert te komen
heb je een ruggenprik gehad of andere vorm van pijnstilling?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was ook niet heel diep ingedaald idd
En dat oergevoel bij het persen herinner k me.ook niet.
De vaccuumpomp kan k ook niet herinneren kwa pijn. Alleen van t staan van t hoofdje weet k nog.dat t pijn deed![]()
Verder was k goed verdoofd denk ik
Niet fijn zo'n anus drukkert. Andere houdingen heb je zeker allemaal al geprobeerd?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:04 schreef bitterend het volgende:
Haha Katy!! geen sorry zeggen lol ik weet niet of dit überhaupt wel voorwerk is of gewoon een gekke baby die uit de verkeerde gat uit probeert te komen
Ja zo gek voelt het! alsof ik moet persen ofzo...quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Bitterend, ik had dat ook vrij snel toen bij mij de weeën begonnen, dat het een verkeerd drukkend gevoel was alsof je al moest persen. Misschien is je baby een sterrekijkertje?
Nee heb niks gehad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:05 schreef bitterend het volgende:
[..]
heb je een ruggenprik gehad of andere vorm van pijnstilling?
Ukkie ligt sinds 2 weken vast hier in de bekken
Ja zou dat doen. Nu vind ik het ineens spannend, net of dit een begin isquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:07 schreef bitterend het volgende:
Katy: ja..hmm misschien even een stukje wandelen met man...
Ik bedoel dat weten ze niet van te voren of een kind een sterrekijker is..quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, dat was bij mij wel het geval tijdens de bevalling
vind je het jammer dat je geen weeën hebt gehad?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Of een echo van te voren.
Klinkt niet fijn bitterend.
Ik kan niet mee praten over oergevoel/staan van een hoofdje/weeën ed.
Eigenlijk zou ik dan nog een keer zwanger moeten zijn om dat allemaal een keer te mogen ervaren.
hihi ja of het kan zo stoppen en ik mag nog 2 en een half weken wachtenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja zou dat doen. Nu vind ik het ineens spannend, net of dit een begin is!
Nee nee, positief denken. Het zou écht kunnenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
hihi ja of het kan zo stoppen en ik mag nog 2 en een half weken wachten
ohh dat dacht ik omdat je zei dat alles goed verdoofd was!quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nee heb niks gehad.
Ik wilde wel, maar bij ctg (standaard hier als je pijnstilling wil) kregen ze xmi hartje niet goed te pakken en hij viel ook regelmatig weg (waarschijnlijk door de intensiteit van de weeen). Dus met vaccuumpomp gehaald en dus alleen een verdoving voor.de.knip+pomp
Welkom in de wereld die zwangerschap heetquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef KatyM het volgende:
Maar een handje via de anus! Ik moet me echt meer inlezen.
Ik ben zo verstrooid nu. Normaal heb ik alles piekfijn geregeld en onder controle.
Nu binnen 1 week:
Deuk in m'n auto, fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets, 3 x naar de appie gelopen voor wc papier, 3 x teruggekomen met chips, chocola, koekjes en zonder wc papier. Oh en dit was nog maar het begin, waar gaat het heen.
Nee, dat wisten ze niet. Maar ik zat op 2cm al met persdrang en achteraf las ik via google dat dit wel een aanwijzing kan zijn. Vandaar dat ik het hier schreef.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik bedoel dat weten ze niet van te voren of een kind een sterrekijker is..
nou ik ben benieuwd of dit allemaal wat betekend!
Hoe kan het precies, wil je er iets over uitweiden (quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wist van tevoren ook niet dat het mogelijk was hoor KatyM
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef KatyM het volgende:
fiets neergezet en m'n hangslot om een andere fiets gedaan en het rek, ipv m'n eigen fiets
Ja na 3 dagen kwam ik erachter. Dus ik kon wel met m'n eigen fiets weg, naar de Dirk. In de Dirk m'n man opgebeld "JA ALS JE MN FIETS LEENT MOET JE MN SLOT NIET KWIJTMAKEN, HIJ IS WEG, KIJK DAN TOCH UIT" . Toen ineens bij de kassa dacht ik... "het zal toch niet"... Dus ik kom terug. Zie de fiets naast mijn plek met 2 hangsloten. Gelukkig was het donker dus heb hem snel geswitcht. Zonder briefje achter te latenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Fee-nix het volgende:
[..]Kwam je er wel op tijd achter? Ik ben daar een keer 'slachtoffer' van geweest. Diegene had wel het hangslot om z'n eigen fiets, maar per ongeluk ook door het kabeltje van mijn versnelling gehaald. Ik was not amused toen ik uit de trein kwam en bleek dat ik naar huis moest lopen. Ok, t is niet ver, maar ik was moeoeoeoe. Heb een boos briefje achtergelaten en kreeg dat briefje ook weer terug met verontschuldiging erop, hihi.
Whaha! Nouja, je hebt tenminste het excuus dat je zwanger bentquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:18 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja na 3 dagen kwam ik erachter. Dus ik kon wel met m'n eigen fiets weg, naar de Dirk. In de Dirk m'n man opgebeld "JA ALS JE MN FIETS LEENT MOET JE MN SLOT NIET KWIJTMAKEN, HIJ IS WEG, KIJK DAN TOCH UIT" . Toen ineens bij de kassa dacht ik... "het zal toch niet"... Dus ik kom terug. Zie de fiets naast mijn plek met 2 hangsloten. Gelukkig was het donker dus heb hem snel geswitcht. Zonder briefje achter te laten.
Nu voel ik me toch beetje schuldig. Ik zal er morgen toch maar een briefje opplakken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:20 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Whaha! Nouja, je hebt tenminste het excuus dat je zwanger bent.
Ja dat is toch het begin van je echte band met je kind denk ik. Mijn meisje was er ineens en ook weer nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
vind je het jammer dat je geen weeën hebt gehad?
Ahhhh...quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef KatyM het volgende:
[..]
Nu voel ik me toch beetje schuldig. Ik zal er morgen toch maar een briefje opplakken.
Ja dat is ook wel logischquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat is toch het begin van je echte band met je kind denk ik. Mijn meisje was er ineens en ook weer niet
mooi zo! dat ie toch is gaan draaien! ik lees net dat een bevalling van een sterrekijker moeilijker isquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:25 schreef Faithz het volgende:
Tijdens de bevalling is Danne is heel even een sterrenkijkertje geweest maar toch weer gedraaid.
Ze legden ons uit dat dit pas bij tijdens bevalling bepaald wordt bij het in bekken dalen (anders/verder dan indalen). Danne heeft zichzelf gelukkig nog gedraaid voordat Nirak kon persen
Oh dat begrijp ik nu pas dankzij jouw postquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:31 schreef Soempie het volgende:
sterrenkijkertje, dat is het enige wat ik op de voorlichting geleerd heb. Ik dacht altijd dat ze een ander sterretje bedoelden.Maar kwam er toen dus achter dat de baby dan naar boven kijkt en dus niet met z'n gat voor de uitgang ligt.
Als het een geplande ks is kun je er wellicht naar toe leven. Je mag dan ook snel weer naar je kindje toe. En tegenwoordig mag het zelfs even bij je blijven.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel logischeen ex collega van mij heeft 2 keer een geplande KS gehad...door een probleem in haar bekken (weet niet precies wat) maar zij heeft dus nooit weeën gehad..ik vroeg haar een keer of ze het niet gek idee vond maar ze vond het prima
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef KatyM het volgende:
[..]
Oh dat begrijp ik nu pas dankzij jouw post![]()
!
I dunnoquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:15 schreef KatyM het volgende:
[..]
Hoe kan het precies, wil je er iets over uitweiden ()?
Jammer dat ik dan weer gelijk aan zoiets banaals denkquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:35 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vond het eerst zo'n rare benaming. Maar na de uitleg vond ik het weer heel mooi, dat je baby naar de sterren kijkt.![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
I dunno![]()
Er is mij eerst alleen verteld dat ik inwendig zodanig gescheurd was dat het gehecht moest worden op de O.K.
De volgende ochtend vertelden ze me dat de arts-assistent van de bevalling had gezegd dat het handje zich via de anus presenteerde en dat hij het weer omhoog geduwd had.
Maar op de O.K. vonden ze niet dat de schade dit verhaal onderbouwde.
Dus schiet mij maar lek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |