abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:06:33 #151
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104678523
Ja een cursus vinden die je bij je past is het belangrijkst denk ik :).
pi_104678564
mijn schoonmoeder geeft ons nu de sint geld om een nieuwe droger te halen
mijn moeder zegt nee bel eerst een monteur

:')
hrmpf
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104678634
Ooooh ik heb zat gelezen! En TVprogramma's gezien, maar op dat moment kwam het gewoon niet in me op!
Bij een cursus oefen je het echt, dat lijkt mij een beetje schelen. En anders dat m'n vriend het dan kan voordoen?haha
pi_104678710
Absoluut Fee! Ik ben gewoon het type niet om een paar weken met allemaal zwangere mutsen 'oefeningen' te doen ofzo... En een cursus 'Samen Bevallen' of zoiets past al helemaal niet bij ons :)

Prima als het bij je past en je het leuk vind :Y vooral doen! Maar voor mij hoeft het niet zo :@ maar ik ben dan ook blij dat ik medisch ben en bij een gyn loop. Gewoon kort maar krachtig over de hoofdzaken en verder niks :P ik vond het ook helemaal niks bij de vlos :@ thuisbevallen hoeft voor mij ook niet. En dan tóch aan de hypnobirthing huh :+

Ga dit keer misschien wel weer zwangerschapszwemmen (vorige keer welgeteld 1 keer gedaan, samen met Tessie :') :D) maar dat lijkt me wel lekker, beetje walvissen!
pi_104678839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:49 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is ook een bietje ver :P Heb er eentje in Breda gevonden nu, is wat beter te doen..
Flugel heb je toevallig een naam of linkje voor me...plz
pi_104678849
Zwangerschapszwemmen lijkt me ook wel wat :Y

Misschien een x proberen als de misselijkheid/duizeligheid weg is.
Zo durf ik niet :@
pi_104678899
Jaaaaa ik wou ook zwangerschapszwemmen! maar dat kan alleen in Amsterdam-Zuid en ik woon in Noord -O- dus dan maar niet gedaan
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104679029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:17 schreef bitterend het volgende:
Jaaaaa ik wou ook zwangerschapszwemmen! maar dat kan alleen in Amsterdam-Zuid en ik woon in Noord -O- dus dan maar niet gedaan
Ben blij dat ik in een klein stadje woon :P alles is 5-10min fietsen ongv
(fysio, vk, sportcentra, action ;), supermarkt, de stad enz)

Maargoed, wel heel anders dan A'dam natuurlijk :9
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:21:24 #159
250838 Fee-nix
pi_104679080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:11 schreef Orea het volgende:
Absoluut Fee! Ik ben gewoon het type niet om een paar weken met allemaal zwangere mutsen 'oefeningen' te doen ofzo... En een cursus 'Samen Bevallen' of zoiets past al helemaal niet bij ons :)

Prima als het bij je past en je het leuk vind :Y vooral doen! Maar voor mij hoeft het niet zo :@ maar ik ben dan ook blij dat ik medisch ben en bij een gyn loop. Gewoon kort maar krachtig over de hoofdzaken en verder niks :P ik vond het ook helemaal niks bij de vlos :@ thuisbevallen hoeft voor mij ook niet. En dan tóch aan de hypnobirthing huh :+

Ga dit keer misschien wel weer zwangerschapszwemmen (vorige keer welgeteld 1 keer gedaan, samen met Tessie :') :D) maar dat lijkt me wel lekker, beetje walvissen!
Ja zwemmen lijkt mij ook nog wel ok :Y .

Vorige keer heb ik een 'standaard' pufcursus gedaan. Beetje ouwehoeren over hoe het nou met iedereen ging. (Erg focussen op alle kwaaltjes enzo...pfff), wat oefeningetjes doen, wat ik helemaal niet prettig vond (ik ben ook zeer lui ingesteld op sportgebied moet ik zeggen :P) en een oersaaaaaaaaie partneravond waar de bevalling werd doorgenomen en waar je eigenlijk niks nieuws leerde. Heb dus ook echt helemaal niks aan die cursus gehad. Zelfs aan het 'puffen' niet, want dat hielp voor mijn gevoel helemaal niet de weeen op te vangen.

En in mijn omgeving doen veel vrouwen de 'zwanger en fit' cursus... ofzoiets. Maar dat is dus met nog veel meer oefeningen. 'Lekker in beweging blijven' ;). Dus ook niks voor mij. (Maar ieder z'n ding hoor!)

En dit past dus wel bij me: concentratie, ontspanning en leren over de processen in je lichaam en hoe je geest daar invloed op kan hebben.
pi_104679268
Zwemmen lijkt me ook wel lekker. Maar ook hier niet in de buurt.

Op zich ben ik wel blij met mijn cursus. Is een mengeling van oefeningen (op een goede manier bewegen en trainen), theorie (wat gebeurt er in mijn lijf) en ontspanning (ademhaling etc). Totaal 10 lessen waarvan 4 met partner en straks nog 5 na de bevalling waar we echt gedrild gaan worden om weer in shape te komen. Vorige week best zware been oefeningen maar vanavond gaan we ontspannen schijnt.
pi_104679312
Die zwanger en fit leek mij dus wel helemaal geweldig, alleen is hier niet echt in de buurt.
pi_104679545
Hier heb je dus wel zwangerschapszwemmen, alleen op de meest onmogelijke rottijden (dwz precies op momenten dat t mij niet uitkomt, t lijkt wel babyzwemmen :'))
Namelijk maandagmiddag, op zich kan ik dan wel, maar dan meot ik oppas voor Floris gaan regelen. Of op donderdagavond vanaf kwart voor 7. Ik ben dan amper thuis uit mn werk.
Das dan in t buurdorp trouwens. Hier in t dorp is t om kwart voor 7. Maar tis maar een half uur, eigenlijk net te kort vind ik.
Oh en t andere zwembad is beter aldus mijn vriend.

En ben eigenlijk ook niet echt het type voor zwangerschapsgymachtige dingen, maar ga me er wel even op orienteren.
Net als op kraamzorg :') Even aan de vk navragen met welke kraamzorgorganisatie ze goede ervaringen hebben. Waar k vorige keer zat ga ik dus echt neit meer heen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:32:57 #163
250838 Fee-nix
pi_104679571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:59 schreef Troeta het volgende:

[..]

Het kwam ook niet in me op om te gaan puffen, dus deze keer ga ik wel een cursus doen MET vriend!
Dit vind ik dus ook zo fijn: dat de partner heel erg erbij betrokken wordt, bij hypnobirthing. We hebben nu al veel meer het idee dat we dit samen gaan doen O+ .

quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:26 schreef Kyara het volgende:
Die zwanger en fit leek mij dus wel helemaal geweldig, alleen is hier niet echt in de buurt.
Jij klinkt als een sportief type :{w ;) . Bij die zwanger en fit zitten idd ook nog lessen voor na de bevalling, om weer 'in shape' te komen. En daar had ik nou helemaaaaaaaal geen zin. Haha. Wel het in shape komen natuurlijk, maar niet alweer zo snel na de bevalling. Ik geloof dat het 6 weken na de bevalling weer begint. En zo snel ging ik zelf nog niet sporten hoor.
pi_104679584
Ik vraag me af wat bij me zou passen
heb hekel aan sport :') ouwehoeren over kwaaltjes..muah, en als het te zweverig is net als die yoga nu dan vind ik het ook niks...ben gewoon moeilijk :P
pi_104679585
Zonder even helemaal bij te lezen, ivm met aandachttrekkende kleuter:
Het wordt weer een groot koppie en korte pootjes. Hoofd zit nu op 38+, terwijl ik maar 35+ ben.. Volgende week overleg met de VK, maar zal wel advies krijgen om naar het ziekenhuis te gaan.
Verder alles wel ok. En alles binnen de grenzen, alleen een gemiddeld zwaar kindje gaat dit niet worden.. :%
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:34:45 #166
250838 Fee-nix
pi_104679646
DF mooi dat alles goed was! Alleen moet je dus niet van die grote hoofden bakken ;) hihi.
pi_104679671
DF mooi zo! alleen ga maar niet voordringen he :6 :9
pi_104679722
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier heb je dus wel zwangerschapszwemmen, alleen op de meest onmogelijke rottijden (dwz precies op momenten dat t mij niet uitkomt, t lijkt wel babyzwemmen :'))
Namelijk maandagmiddag, op zich kan ik dan wel, maar dan meot ik oppas voor Floris gaan regelen. Of op donderdagavond vanaf kwart voor 7. Ik ben dan amper thuis uit mn werk.
Das dan in t buurdorp trouwens. Hier in t dorp is t om kwart voor 7. Maar tis maar een half uur, eigenlijk net te kort vind ik.
Oh en t andere zwembad is beter aldus mijn vriend.

En ben eigenlijk ook niet echt het type voor zwangerschapsgymachtige dingen, maar ga me er wel even op orienteren.
Net als op kraamzorg :') Even aan de vk navragen met welke kraamzorgorganisatie ze goede ervaringen hebben. Waar k vorige keer zat ga ik dus echt neit meer heen.
Waarom vond je de kraamzorgorganisatie niet zo'n succes?

ik hoop dat het hier gaat bevallen...heb echt een klein huis en dan komen ze 6 uur per dag! ik schijn het nodig te hebben dus we zullen het zien
pi_104679760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:32 schreef Fee-nix het volgende:
Jij klinkt als een sportief type :{w ;) . Bij die zwanger en fit zitten idd ook nog lessen voor na de bevalling, om weer 'in shape' te komen. En daar had ik nou helemaaaaaaaal geen zin. Haha. Wel het in shape komen natuurlijk, maar niet alweer zo snel na de bevalling. Ik geloof dat het 6 weken na de bevalling weer begint. En zo snel ging ik zelf nog niet sporten hoor.
Dat had ik zelf ook niet gedacht maar ik mis het bewegen en sporten best wel eigenlijk. Normaal sport ik 2 x per week en loop ik ook redelijk veel. Nu eigenlijk vrij weinig en dat voelt toch minder goed. Ik zal blij zijn als ik straks weer lekker aan de bak kan.
pi_104679796
DF, naar ziekenhuis is dan omdat de kleine zo groot is? Moet je dan ook onder begeleiding van de gyn of gewoon voor de zekerheid poliklinisch bevallen?
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:39:40 #171
250838 Fee-nix
pi_104679850
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat had ik zelf ook niet gedacht maar ik mis het bewegen en sporten best wel eigenlijk. Normaal sport ik 2 x per week en loop ik ook redelijk veel. Nu eigenlijk vrij weinig en dat voelt toch minder goed. Ik zal blij zijn als ik straks weer lekker aan de bak kan.
Snap ik hoor, als je dat gewend bent! Ik train zelf op een crosstrainer gewoon thuis. (Al sinds het begin van de zwangerschap niet meer hoor, ivm lage bloeddruk). Ik zal niet zeggen dat ik het echt mis, maar ik ga zeker weer beginnen na de bevalling! Ik voel me dan wel fitter.
pi_104679869
ik vind alleen fietsen leuk! dat kan ik altijd :Y heb wel hardlopen geprobeerd en allerlei andere dingen maar vond het niks aan...ik ben gewoon erg lui van natuur
pi_104679964
Hardlopen werkt hier ook niet hoor. Sowieso werkt niets dat ik zelf moet doen, alleen in groepsverband.
pi_104680277
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:36 schreef bitterend het volgende:

[..]

Waarom vond je de kraamzorgorganisatie niet zo'n succes?

ik hoop dat het hier gaat bevallen...heb echt een klein huis en dan komen ze 6 uur per dag! ik schijn het nodig te hebben dus we zullen het zien
Nou uhmz waar moet ik beginnen :D
Ik had wel een aardige kraamverzorgster hoor, maar we wilden minder uur. Werd echt onwijs moeilijk over gedaan. R was namelijk ook thuis die week. Alles liep hier gewoon prima.
Die kraamverzrogster zat in de tijd dat ik rustte beneden tijdschriften te lezen, in t kraamdossier te lezen enz. De trap heeft ze de hele week niet gestofzuigd. T enige dat ze schoonmaakte was onze slaapkamer (wel fijn uiteraard), de wc beneden en boven (en ook alleen omdat R zei dat k ze allebei gebruikte, was niet zo was ;))
Ze heeft niet eens de vloer van de badkamer gedweild ofzo (en wel zeggen dat ik mn slippers aan moest ivm mogelijke infecties).
Oh ja en ze was er niet om schoon te maken vond ze. Nou hoeft dat ook echt neit, maar de punten hierboven vond ik wel vreemd. Mja in die week hadden we ook geen energie/zin om moeilijk te doen.
Toen werd t weekend (Floris is op zondag geboren), toen moest er nog een nieuwe kraam komen. Daar raakte ik al van in de stress toen ik dr zag (onze koosnaam: grevomom, ik kwam dr een keer tegen in de kruidvat, ben er als een malloot langsgelopen voor t geval ze me zou herkennen). Die is gelukkig maar 1 dag geweest, maar die vond t echt gewoon NIET kunnen dat we niet getrouwd zijn (toen ze daar achterkwam heeft ze wel 5x gezegd dat ze blij zou zijn als al dr kinderen getrouwd zijn). heb de hele middag op bed gelegen en gedaan of ik sliep :')
Ze kwam om 10 uur en toen was k aan t douchen. Toen ik om kwart over 10 beneden kwam en met dr stond te praten MOEST ik zitten van dr, want kraamvrouw, kan niks enz. Ik was letterlijk een kwartier mn bed uit.
Oh ja en ze was dus de avond ervoor bij ons aan de deur en we waren er niet. Waren even naar mn schoonouders, even de deur uit. Kon natuurlijk ook niet :')
Wel grappig, vlos begreep ons helemaal. De kraam zei soort van afkeurend tegen haar dat we dus weg waren geweest. En de vlos toen: Heerlijk toch als t zo goed gaat, zo zou t overal moeten gaan (extra overdrijven zeg maar)
Maar wat een idioot was dat mens zeg.

Wij dus een brief geschreven naar de organisatie, was in augustus ofzo. Kregen we in december (!!!) echt een lulverhaal terug over dat de vlos de uren indiceert en dat zij er niets aan kunnen doen.
Beetje te commercieel bedrijf. Beetje jammer. Wij hadden gewoon geen zin stennis te gaan trappen, moeilijk te gaan doen toen,. En jammer dat je t met die ergernissen moet bekopen dan mja.
Volgende keer ga ik dit van te voren gewoon aangeven. Ik wil de uren wel, want je weet niet hoe het nu gaat, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben aan te geven dat ik die uren niet nodig heb als dit zo is.

Sorry voor het lange verhaal :@ Frustraties ;)

En oh ja, ik was aan t werk :@
pi_104680348
Dat was Careyn niet?

Die hoef ik ook niet meer :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')