abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104673728
Ja inderdaad Fee-nix. Ben benieuwd naar Rayen!

Fee, hoe was je cursus eigenlijk? Wat het theorie of meer ademhalingstechnieken? Was het eenmalig of volgen er meer lessen?
pi_104673747
Ik wil ook in joggingpak op de bank ;(

Ik zou natuurlijk morgen gewoon in joggingpak naar het werk kunnen gaan :+ kijken wat ze zeggen! O-)
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:58:31 #103
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104673755
Ohw ennnn ik was vanochtend helemaal vergeten te reageren op de foto van jessie's baby! Maar t is een plaatje O+ . En ik wil oohoooooooook!
pi_104673803
Ik ook Orea! Maar goed, ik kan vanaf volgende week elke dag in joggingbroek op de bank. Hoewel de to-do lijst ook alleen maar langer wordt :X
pi_104673854
Ik ben eigenlijk klaar nu..wasjes zijn gedraaid, muisjes in huis, vluchttas staat klaar, klossen in huis
het is nu afwachten
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104673898
nou dan kun je nu aan de pannenkoeken, ananashart, tonic en sex! Eventueel nog wat frambozenblad thee er bij en baren maar!
pi_104673940
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:00 schreef Kyara het volgende:
Ik ook Orea! Maar goed, ik kan vanaf volgende week elke dag in joggingbroek op de bank. Hoewel de to-do lijst ook alleen maar langer wordt :X
:D wij hadden in Leia's zwangerschap zóveel gedaan dat ik dacht: dit keer hebben we amper wat te doen.. Maar inmiddels is ons lijstje ook alweer mega lang! :') Maar ik wil eigenlijk weer op max. 30 weken klaar zijn.. dat betekent vanaf januari bikkelen, maar het komt wel goed... moet lukken! Ik wil straks in mijn verlof en heel weinig hoeven... Beetje genieten van het hopelijk mooie weer, met de muppet naar het strandje om de hoek, lekker walvissen enzo O+

Hopelijk gaat het allemaal lukken :')
pi_104673956
gaat hem niet worden...sex + blaasontsteking = aaauuww -O- :X
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104674035
nou ja bitterend, dan blijft er nog genoeg te eten over :D

Ik hoop het ook voor je Orea! Moet het weer ook meewerken natuurlijk....
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:11:11 #110
250838 Fee-nix
pi_104674204
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:57 schreef Kyara het volgende:
Ja inderdaad Fee-nix. Ben benieuwd naar Rayen!

Fee, hoe was je cursus eigenlijk? Wat het theorie of meer ademhalingstechnieken? Was het eenmalig of volgen er meer lessen?
Cursus was hartstikke leuk! En interessant. Het zijn vier lessen. Ze duren allemaal van 9.30 tot 12.45, dus een hele ochtend!

Dit keer legde ze vooral veel uit over de theorie en biologie achter hypnobirthing. Bijvoorbeeld hoe je baarmoeder precies werkt tijdens een bevalling (welke spieren wat doen). En ook wat angst tijdens een bevalling met je lichaam doet.

In het kort: angst zorgt ervoor dat je lichaam in de vecht/vlucht modus gaat. Dus overlevingsstand. Daarbij komt adrenaline vrij. Dat zorgt ervoor dat het lichaam bloed gaat sturen naar die gebieden in je lichaam die je nodig hebt om te vechten of te vluchten. Zoals: je benen, je ogen, je hart. Gebieden die op dat moment niet belangrijk zijn voor je overleving krijgen minder bloed en dus minder zuurstof. Bijvoorbeeld je spijsvertering en je baarmoeder. Op dat moment vind je lichaam het namelijk geen prioriteit hebben dat je aan het bevallen bent, eerst moet je 'veilig' zijn. En als je baarmoeder minder bloed/zuurstof krijgt, kunnen de spieren hun werk minder goed doen, gaan verkrampen/verzuren, et voila: pijn.

Ook is het zo dat als er adrenaline vrijkomt in je lichaam, dat het lichaam geen endorfines aan kan maken. Het is het een of het ander. En endorfines zijn je lichaamseigen pijnstiller. Dus wel handig als dat vrijkomt ;). En dat gebeurt automatisch tijdens een bevalling als je ontspannen genoeg bent.

Dus het toverwoord is: ontspanning. En op de cursus leer je dus hoe je het beste en het snelste in een staat van totale ontspanning kan komen.

We hebben wat visualisaties gedaan... om aan te tonen dat je met je geest invloed hebt op je lichaam. En volgende keer leren de mannen 'light touch massage'. Dat is een speciale techniek die ervoor zorgt dat bij de vrouw endorfines vrijkomen. Verder gaan we nog drie verschillende ademhalingstechnieken leren: eentje voor in de 'rust'periodes tussen de weeen in, eentje voor tijdens de weeen en eentje voor tijdens de persfase. Bij hypnobirthing geloven ze trouwens niet in geforceerd persen (werkt alleen maar tegen), maar in het luisteren naar je lichaam en je baby naar beneden 'ademen'. (Tuurlijk geef je af en toe druk mee, ze vergelijken het met je stoelgang, daar ga je als het goed is ook niet keihard bij zitten persen).

En we hebben wat bevallingsfilmpjes gekeken. Echt supermooi zijn die bevallingen! Zo rustig... En de babietjes hoeven ook helemaal niet te huilen als ze geboren worden. Er is geen stress voor ze. Ze kijken alleen rustig en nieuwsgierig in de rondte. O+

Sorry voor het superlange stuk, maar ik ben dus heel enthousiast :D . En ik begin er nu al wat meer vertrouwen in te krijgen dat ik dit ook wel kan...
pi_104674354
Leuk om te lezen Fee-nix!

Dat van die adrenaline/endorfine is bij ons ook uitvoerig besproken. Die heb ik ook in mijn oren geknoopt.

Ik vind het wel heel interessant hoor. Misschien toch maar eens kijken voor een boek er over.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:17:30 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104674469
Fee-nix, waar volg jij die cursus? Hebbie een linkje?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104674961
bitterend, is je urine wel minimaal een keertje op kweek gezet?
pi_104675063
Wauw fee-nix klinkt goed!

Heb weleens bevallingsfilmpjes gezien van hypnobirthing, ziet er heel fijn uit eigenlijk haha, heel anders dan bijv. Zo'n amerikaanse bevalling op tv
pi_104675081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:04 schreef bitterend het volgende:
gaat hem niet worden...sex + blaasontsteking = aaauuww -O- :X
:( -O-
pi_104675992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:29 schreef WupWup het volgende:
bitterend, is je urine wel minimaal een keertje op kweek gezet?
3x
elke keer zeggen ze dat er geen bijzonderheden zijn
wat dat ook mag betekenen! denk dat ik gewoon pech heb -O-

Fee-nix klinkt goed! ik heb na aanbeveling van Octo hier het boek hypnobirthing gekocht! :Y light touch massage staat er idd in en ook verschillende ontspanning technieken!
pi_104676111
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:13:38 #118
250838 Fee-nix
pi_104676608
quote:
Ja dat boek heb ik ook :). Krijg je bij de cursus.

En flugeltje, ik volg het bij haar:
http://www.hypnobirthing.nl/wie_geeft_het.php

In Amsterdam is dat. (Ja ik woon in het Noorden he). Ze geeft de cursus ook in Soest.
pi_104676678
Fee-nix! was je bij mij in de stad en heb je niet eens gezegd :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:19:22 #120
250838 Fee-nix
pi_104676763
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:16 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix! was je bij mij in de stad en heb je niet eens gezegd :o
Haha o sorry :@ . Volgende zondag ben ik er weer. Mag ik dan op kraamvisite komen? :P Moet je dus wel ff deze week bevallen he!
pi_104676776
Doe mijn best! :Y
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:26:41 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104676999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:13 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja dat boek heb ik ook :). Krijg je bij de cursus.

En flugeltje, ik volg het bij haar:
http://www.hypnobirthing.nl/wie_geeft_het.php

In Amsterdam is dat. (Ja ik woon in het Noorden he). Ze geeft de cursus ook in Soest.
Ai, is wel erg ver weg voor mij. Ik heb al een dtv'tje uitstaan op twitter of iemand er ook eentje hier in de buurt weet...
pi_104677029
waar zit je dan ergens?

google is your friend.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:28:37 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104677056
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:27 schreef Kyara het volgende:
waar zit je dan ergens?

google is your friend.
Kan er hier in de buurt (Tilburg) maar eentje vinden tot nu toe. Uiteraard was ik al op google geweest ;)
pi_104677131
Hier in de buurt ook maar 1, maar ik ben al wat aan de late kant en heb al een pufclub dus laat maar gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')