abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104677149
je kan ook het boek kopen en dat volgen :Y zitten veel ontspanningsoefeningen erin
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:32:34 #127
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104677180
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:31 schreef bitterend het volgende:
je kan ook het boek kopen en dat volgen :Y zitten veel ontspanningsoefeningen erin
Dat sowieso.... maar ik vind dat de cursus ook wel een grote toegevoegde waarde heeft hoor.

Als ik er aan denk wil ik wel voor je vragen of zij nog wat adresjes in t zuiden heeft, flugeltje.
pi_104677217
Fee-nix ja denk het ook maar voor diegene die te laat zijn voor een cursus (net als ik of Kyara) is het boek ook super ^O^
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:35:45 #129
250838 Fee-nix
pi_104677294
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:33 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix ja denk het ook maar voor diegene die te laat zijn voor een cursus (net als ik of Kyara) is het boek ook super ^O^
:Y Klopt! Daar had ik ook al heel veel aan. Ik sta door dat boek in ieder geval al veel positiever en rustiger in deze zwangerschap!

(En in mijn geval voegt de cursus ook zoveel toe, omdat ik best veel moeite heb om weer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen na de vorige bevalling, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)
pi_104677474
Ik vind het ook jammer dat ik niet eerder aan heb gedacht Fee-nix! ik vind de yoga die ik heb gevolgd niet echt zinnigs! elke les zegt ze "als de weeën beginnen, ga lekker een taart bakken, ga lekker in huis rommelen"
JAAAHAAA na 4x dat hebben gehoord had ik zoiets van }:| misschien kan je ons wat nuttigs vertellen over weeën opvangen en ademhalingstechnieken?? maar goed -O-
Fijn dat je meer vertrouwen krijgt in je lichaam! O+
pi_104677543
Ik ga dit keer denk ook iets van zwangerschapsgebeuren doen (geen idee wat er hier allemaal is :'))
Niet dat ik t echt nodig vind (vorige keer heeft de verpleegkundige me leren puffen, al zat ze wel raar te kijken toen ik zei dat ik geen zwangerschapsgym gedaan had :P)
Maar nu lijkt t me ook wel leuk om even stil te staan bij baby in buik tzt. Vermoed dat ik een stuk drukker ben aan t eind dan bij Floris.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:43:36 #132
250838 Fee-nix
pi_104677608
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:40 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het ook jammer dat ik niet eerder aan heb gedacht Fee-nix! ik vind de yoga die ik heb gevolgd niet echt zinnigs! elke les zegt ze "als de weeën beginnen, ga lekker een taart bakken, ga lekker in huis rommelen"
JAAAHAAA na 4x dat hebben gehoord had ik zoiets van }:| misschien kan je ons wat nuttigs vertellen over weeën opvangen en ademhalingstechnieken?? maar goed -O-
Fijn dat je meer vertrouwen krijgt in je lichaam! O+
Haha, ik bak al bijna nooit een taart, laat staan als ik weeen heb! Benieuwd hoe zo'n taart er uit gaat zien dan :P.

Maar jammer dat je het gevoel hebt dat je er weinig aan hebt. Ik hoop dat je veel aan het boek zal hebben tijdens je bevalling!
pi_104677642
Ik heb helemaal niks gedaan vorige zwangerschap :D wel heb ik het hypnobirthing boek gekocht en deels doorgenomen... Heeft zeker een heleboel geholpen, al denk ik dat ik het nóg beter in de praktijk zou kunnen brengen.

Belangrijkste wat ik eruit haalde was: hoe moeilijk ook, zoveel mogelijk proberen te ontspannen! Tegen een cm of 7 ging dat niet echt meer (maarja, de laatste 3 cm gingen in een half uur zoiets :X en mijn meneer maar heel lief roepen: schat ONTSPANNEN! En ik die terug blérde: ja DAT gaat nu dus niet meer!! :')) maar de eerste uren heeft het heel goed geholpen.. als een wee maar aan bleef houden voor mijn gevoel, bedacht ik me waar ik nog 'aan het tegenstribbelen' was (vaak een bilspier die ik onbewust aangespannen hield :D) en als ik die ontspande, ebte de wee weg...

De ontsluiting ging ook lekker vlot, dus ik denk dat het zeker geholpen heeft! Ik wil me er dit keer wel meer in verdiepen zodat ik hopelijk ook de laatste heftige cm's beter kan opvangen :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:45:28 #134
250838 Fee-nix
pi_104677676
Flugeltje, ik heb er eentje gevonden in Maastricht:

http://www.hypnobirthinglimburg.nl/index.html

Misschien is dat wat?
pi_104677726
Volgens mij kan ze dan net zo goed naar Amsterdam :D
pi_104677727
Jessie: wat een mooi jochie heb je en zoveel haartjes:O Doet me denken aan Ambertje
Tj: waar blijven de foto's???

Jeej bij advocaat geweest:D Ons meisje kan niet thuisgehouden worden door haar mama aangezien de omgansgregeling dus wel rechtsgeldig is. wil zij deze verranderen moet ze naar de rechter en daar is geen aanleiding voor plus ze heeft hem pas 3 weekjes geleden getekent. Wanneer zij zich niet houd aan de omgansgregeling van ieder weekend en het brengen word er een kort geding aangetekent. Jeej:D Kan nu hopelijk gaan genieten van mijn zwangerschap en gewoon weer rustig ademhalen:D wat heb ik me druk gemaakt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_104677757
Orea ontspannen is idd een hele goede! ik kan me voorstellen dat je door angst en pijn helemaal gaat verkrampen en dat het nog meer pijn en dus meer angst oplevert!
pi_104677790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:46 schreef Sam1993 het volgende:
Jessie: wat een mooi jochie heb je en zoveel haartjes:O Doet me denken aan Ambertje
Tj: waar blijven de foto's???

Jeej bij advocaat geweest:D Ons meisje kan niet thuisgehouden worden door haar mama aangezien de omgansgregeling dus wel rechtsgeldig is. wil zij deze verranderen moet ze naar de rechter en daar is geen aanleiding voor plus ze heeft hem pas 3 weekjes geleden getekent. Wanneer zij zich niet houd aan de omgansgregeling van ieder weekend en het brengen word er een kort geding aangetekent. Jeej:D Kan nu hopelijk gaan genieten van mijn zwangerschap en gewoon weer rustig ademhalen:D wat heb ik me druk gemaakt.
Dat is super nieuws!! *O* ^O^
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:48:14 #139
250838 Fee-nix
pi_104677810
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:44 schreef Orea het volgende:
Ik heb helemaal niks gedaan vorige zwangerschap :D wel heb ik het hypnobirthing boek gekocht en deels doorgenomen... Heeft zeker een heleboel geholpen, al denk ik dat ik het nóg beter in de praktijk zou kunnen brengen.

Belangrijkste wat ik eruit haalde was: hoe moeilijk ook, zoveel mogelijk proberen te ontspannen! Tegen een cm of 7 ging dat niet echt meer (maarja, de laatste 3 cm gingen in een half uur zoiets :X en mijn meneer maar heel lief roepen: schat ONTSPANNEN! En ik die terug blérde: ja DAT gaat nu dus niet meer!! :')) maar de eerste uren heeft het heel goed geholpen.. als een wee maar aan bleef houden voor mijn gevoel, bedacht ik me waar ik nog 'aan het tegenstribbelen' was (vaak een bilspier die ik onbewust aangespannen hield :D) en als ik die ontspande, ebte de wee weg...

De ontsluiting ging ook lekker vlot, dus ik denk dat het zeker geholpen heeft! Ik wil me er dit keer wel meer in verdiepen zodat ik hopelijk ook de laatste heftige cm's beter kan opvangen :)
Leuk om te lezen! Vooral van die bilspier :D . Maar dat is het ook: vaak span je toch onbewust dingen aan in je lichaam. Ik heb dat vaak met mijn mond: lippen op elkaar knijpen.

Ja leuk als je je er meer in gaat verdiepen! Na 1 cursusdag heb ik in ieder geval al een heel positief gevoel. (En dat was een beetje weg na dat Zembla filmpje en de angst dat mijn litteken zou scheuren terwijl er geen ok team in het ziekenhuis is. Ik zat echt te denken of ik mijn droom van een natuurlijke bevalling maar zou opgeven. Nu niet meer.)
pi_104677824
Amsterdam is dan inderdaad vrijwel hetzelfde. van tilburg naar maastricht is toch zeker 130 km en je doet er anderhalf uur over;) zelfde met de trein. denk toch teveel voor een cursus??

Moet je eigenlijk zwangerschapsgym doen? ik zie het niet zitten alleen te gaan en mijn vriend zijn werk doet erg moeilijk dus vrij krijgt hij niet.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:48:53 #141
250838 Fee-nix
pi_104677843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:46 schreef Orea het volgende:
Volgens mij kan ze dan net zo goed naar Amsterdam :D
O haha, ja ik weet ook eigenlijk helemaal niet waar ze woont :P . Ik dacht 'het Zuiden', nou dit is behoorlijk zuidelijk ;).
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:49:49 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104677887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:45 schreef Fee-nix het volgende:
Flugeltje, ik heb er eentje gevonden in Maastricht:

http://www.hypnobirthinglimburg.nl/index.html

Misschien is dat wat?
Dat is ook een bietje ver :P Heb er eentje in Breda gevonden nu, is wat beter te doen..
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104677891
Zwolle heeft er ook een!
http://www.aveta.nl/hypnobirthing.php
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:50:17 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104677915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:48 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

O haha, ja ik weet ook eigenlijk helemaal niet waar ze woont :P . Ik dacht 'het Zuiden', nou dit is behoorlijk zuidelijk ;).
Kiek 'ns onder m'n username ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104677924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:48 schreef Sam1993 het volgende:
Amsterdam is dan inderdaad vrijwel hetzelfde. van tilburg naar maastricht is toch zeker 130 km en je doet er anderhalf uur over;) zelfde met de trein. denk toch teveel voor een cursus??

Moet je eigenlijk zwangerschapsgym doen? ik zie het niet zitten alleen te gaan en mijn vriend zijn werk doet erg moeilijk dus vrij krijgt hij niet.
Nee hoor, dat moet helemaal niet! Wat je zelf wilt. Op het moment dat je gaat bevallen helpt je verloskundige je wel met leren puffen ;) beetje inlezen op het web kan ook wel helpen ;)
pi_104677988
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:48 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Leuk om te lezen! Vooral van die bilspier :D . Maar dat is het ook: vaak span je toch onbewust dingen aan in je lichaam. Ik heb dat vaak met mijn mond: lippen op elkaar knijpen.

Ja leuk als je je er meer in gaat verdiepen! Na 1 cursusdag heb ik in ieder geval al een heel positief gevoel. (En dat was een beetje weg na dat Zembla filmpje en de angst dat mijn litteken zou scheuren terwijl er geen ok team in het ziekenhuis is. Ik zat echt te denken of ik mijn droom van een natuurlijke bevalling maar zou opgeven. Nu niet meer.)
Dat enge film was helemaal mijn schuld sorry :@
Toen ik het keek bleef ik hangen in het feit dat we in NL veel meer overtijd lopen en dat soort verhaal...heb helemaal niet bij stil gestaan dat er geen ok personeel is snachts enzo :@
ik ben iig blij om te horen dat je je hoop op een natuurlijke bevalling niet hebt opgegeven O+
pi_104678273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:50 schreef Orea het volgende:

[..]

Nee hoor, dat moet helemaal niet! Wat je zelf wilt. Op het moment dat je gaat bevallen helpt je verloskundige je wel met leren puffen ;) beetje inlezen op het web kan ook wel helpen ;)
Mijn vk zei dit ook he, dus ik geen cursus doen, want ze zou me wel helpen.
Bij de eerste echte wee was ze weg gegaan en niet meer terug gekomen, verpleging had geen tijd, dus ik heb helemaal niet gepuft, alleen maar alles zitten verbijten.
Het kwam ook niet in me op om te gaan puffen, dus deze keer ga ik wel een cursus doen MET vriend!
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:01:25 #148
250838 Fee-nix
pi_104678328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:50 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Kiek 'ns onder m'n username ;)
_O- Ik gooi het op hersenverweking door de zwangerschap ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:51 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dat enge film was helemaal mijn schuld sorry :@
Toen ik het keek bleef ik hangen in het feit dat we in NL veel meer overtijd lopen en dat soort verhaal...heb helemaal niet bij stil gestaan dat er geen ok personeel is snachts enzo :@
ik ben iig blij om te horen dat je je hoop op een natuurlijke bevalling niet hebt opgegeven O+
Nee joh! Geeft niks. Ik had er zelf voor gekozen om te kijken. Dan moet ik dat ook maar niet doen :).
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:04:55 #149
250838 Fee-nix
pi_104678459
Voor ons is Amsterdam trouwens ook nog zo'n drie kwartier rijden. Maar omdat het maar vier keer is en het een hele ochtend duurt, vind ik dat niet zo erg :). Voor een gewone pufcursus zou ik dat niet rijden in ieder geval (voor een uurtje in de avond ofzo).
pi_104678462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:59 schreef Troeta het volgende:

[..]

Mijn vk zei dit ook he, dus ik geen cursus doen, want ze zou me wel helpen.
Bij de eerste echte wee was ze weg gegaan en niet meer terug gekomen, verpleging had geen tijd, dus ik heb helemaal niet gepuft, alleen maar alles zitten verbijten.
Het kwam ook niet in me op om te gaan puffen, dus deze keer ga ik wel een cursus doen MET vriend!
Maar dan is het misschien handig je in te lezen via internet? Ik hoor ook zat verhalen van mensen die wél een cursus hebben gedaan en er geen bal aan gehad hebben ;)

En ook nog zat mensen die het prima geleerd hebben en bij de eerste wee alles kwijt waren :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')