abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104682375
Wow Fluug... 46 :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:42:41 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104682393
Zwanger en fit heb ik ook gedaan. Samen met Elmo O+ Zoveel wordt er nou ook weer niet in bewogen hoor! Vooral veel gekletst :D
Ow en ik heb de cursus vooral gedaan om mensen in de omgeving te leren kennen met een kindje in dezelfde leeftijd. Dit keer ga ik geen cursus doen. Misschien dat ik nog een hypnobirthing-boek van iemand leen iemand die het wil uitlenen? O-)

Oi DF, dat wordt dus een meloen uitpoepen :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:43:20 #203
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104682417
Ze is ook al 3 keer oma _O-

Ik weet niet of het een ongelukje is hoor, maar ze is er in elk geval wel blij mee... Ik vind het stoer dat ze het aandurft :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104682420
Nou, zie je wel Flugeltje: je hebt gewoon nog 10 jaar voor een 3e :P

Soempie, niet schrikken hoor! Ik zeg niet dat ik ingeleid word, dat wil ik liever niet. Alleen als de bekkenpijn dusdanig erg wordt dat ik echt niets meer kan, dan kunnen we dat overwegen. Ik ga er gewoon maar lekker vanuit dat ik tot 40 weken doorloop en dan het eerste baby'tje van 2012 ga werpen :P

Leuk om die ervaringen over de hypnobirthing cursus te lezen Fee-nix! Ik ben nog steeds bezig in het e-book, maar ik heb ook nog wel even te tijd. Al lees ik over sommige dingen wel heel snel heen hoor. Perineummassage (liefst door je partner) :') :')
Verder vraag ik me ernstig af hoe de verloskundige/gyn reageert als je aan je uitdrijving gaat beginnen en je je baby naar beneden gaat ademen ipv persen. Ik vond zelf de persdrang wel een teken om ook daadwerkelijk te persen.
pi_104682465
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Zwanger en fit heb ik ook gedaan. Samen met Elmo O+ Zoveel wordt er nou ook weer niet in bewogen hoor! Vooral veel gekletst :D
Ow en ik heb de cursus vooral gedaan om mensen in de omgeving te leren kennen met een kindje in dezelfde leeftijd. Dit keer ga ik geen cursus doen. Misschien dat ik nog een hypnobirthing-boek van iemand leen iemand die het wil uitlenen? O-)

Nee sorry :P ik leen het niet meer uit, ga me er zelf weer in verdiepen! Kun je het niet bij de bieb lenen??
pi_104682548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:31 schreef octopussy het volgende:
Ik heb ook 2 fantastische kraamverzorgsters gehad (ook van de Kraamvogel, Orea. Het kan dus wel!) O+ De eerste heette Gerdien en de tweede Kokkie (ofzo). Allebei erg aardig, niet opdringerig, en lekker vlot en grondig met schoonmaken. Nu weer bij dezelfde organisatie dus :)
De kraamvogel had het druk. Ik had wel een oké verzorgster, niets bijzonders. Deze keer ga ik voor een andere organisatie even vergelijken!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:49:23 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_104682624
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:43 schreef octopussy het volgende:
Ik ga er gewoon maar lekker vanuit dat ik tot 40 weken doorloop en dan het eerste baby'tje van 2012 ga werpen :P
O+

Dat klinkt zo bijzonder, hoop voor je dat het gewoon een natuurlijke bevalling wordt en dat je als eerst aan de beurt bent in 2012. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:56:54 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104682865
Willem en ik zitten op ons eten te wachten... Lekker frietjes met salade :9 Frietdag verschoven omdat Martijn uit eten is en wij vinden dat we ook iets extra lekkers verdienen...
pi_104683296
Soempie, wat fijn!!! En inderdaad, zo kan het ook. Ik vroeg me toevallig vandaag nog af of mijn leidinggevende me nog gedag gaat zeggen deze week.....

Orea, hou dat nog maar even voor jezelf voordat ik hier nog een schoonmaakcomplex krijg :X

Flugel, 46 :o En ook al oma :o * Kyara klimt weer op haar stoel

Wat betreft kraamzorg hebben ze hier tijdens de intake heel duidelijk gezegd wat ik mag verwachten, wat ze doen en waar ik ze dus op kan spreken. Ook hebben ze me op t hart gedrukt om te bellen als iets niet bevalt. De kraamweek moet een fijne tijd zijn en ik moest me zeker laten verwennen in deze periode.

Ja, eind 2011/begin 2012 wordt het dringen wie het laatste 2011 kindje baart of de 1e 2012 baby op de wereld zet. O+

Ik heb net heel verantwoord mijn maaltijdsalade naar binnen gewerkt. :9
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:21:36 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104683816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:44 schreef Orea het volgende:

[..]

Nee sorry :P ik leen het niet meer uit, ga me er zelf weer in verdiepen! Kun je het niet bij de bieb lenen??
Nou ja zeg! o|O
de bieb! Goed idee! Heb je een auteur en/of titel voor me?

Ow frietjes! :9~
pi_104683879
Zonder bijgelezen even een update over mijn rugpijn. Huisarts was er echt niet gerust op. Uit de urine bleek, zoals al verteld, dus niks, maar ik kreeg nog niks tegen de pijn. Hij wilde eerst met het ziekenhuis overleggen. Na dat overleg belde hij mij met het verzoek toch nog ff langs te komen omdat hij toch wel erg bang was dat het om mijn nier zou gaan. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn.

De hele medische achtergrond en uitleg ben ik vergeten, maar het komt erop neer dat door mijn hypermobiliteit mijn borstbeen en dus ribbenkast kanteld staan. Daardoor heeft de kleine meid kans gezien om mij letterlijk 2 gekneusd ribben te trappen.

Pijnstilling moet komen van paracetamol, een afwisseling van warme kruiken en icepacks en een andere houding.

Helaas voor mij is door de rompslomp, de stress en de pijn het gerommel dat ik had helemaal getrokken. Gelukkig had ik toch al een inleidafspraak staan, want nu wil ik mijn kleine meid toch echt ontmoeten.

Zo, nu even eten, daarna douchen en dan op bed bijlezen
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:25:00 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104683967
SB, ik zou ook degene willen ontmoeten die mij in elkaar getrapt heeft ;)
Maar jeetje zeg, hopelijk komt ze snel :Y
pi_104683995
Auw, dat klinkt pijnlijk SB.
Gelukkig dat de inleidafspraak nog staat. nog 2 nachtjes slapen toch?
pi_104684483
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:21 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou ja zeg! o|O
de bieb! Goed idee! Heb je een auteur en/of titel voor me?

Ow frietjes! :9~
Het heet Hypnobirthing, the Mongan Method. ISBN 978-0-7573-0266-4 (staat nog een ISBN nummer bij, geen idee welke je moet hebben, maar das 0-7573-0266-1)

pi_104684575
SB :* het wordt je zo ook niet makkelijk gemaakt... morgen moet je je melden toch? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Ik hoop dat ze weinig hoeven te doen en dat je snel met je kleine druktemakertje kennis mag maken! :Y
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:41:18 #216
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104684656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:28 schreef flugeltje het volgende:

Er zijn geen veren genoeg op de wereld om haar hele aarsje te vullen
_O- Als je haar weer krijgt, dan vind ik dat deze zin in het rapport MOET komen, hahaha!

En 46 en dan nog een kind! Ja stoer hoor :). Volgens mij is TJ toch ook 45?

NTS dat bedje wordt ook al snel geleverd dus! Lekker hoor. Zal je zien dat hij bij jou nog eerder staat dan bij mij. Hier duurt het vrees ik nog wel twee weekjes voordat we er helemaal klaar voor zijn.

octo, ja dat van dat persen vroeg ik me ook al af. Want in het ziekenhuis willen ze volgens mij altijd zeggen wanneer je mag persen en wanneer niet etc. Dus ik had het in de les ook meteen gevraagd, maar ze zei dat we daar nog op terugkomen in een volgende les. Als ik het antwoord heb, hoor je het ;).

Sonnetje wat een hork had jij als kraamverzorgster! Als ik sommige ervaringen hier lees mochten wij echt in onze handjes knijpen! Zo'n heerlijk mens. Ze maakte veel schoon, lette goed op mij, maar was niet irritant aanwezig.
Oja en waarom heten alle kraamverzorgster toch 'Coby', 'Trudy' (die van ons) of 'Jos' (bij schoonzus) hihi.

Ai SB, dat klinkt pijnlijk! Ik hoop ook dat je nu snel je meisje mag ontmoeten.
pi_104684714
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef Kyara het volgende:
Auw, dat klinkt pijnlijk SB.
Gelukkig dat de inleidafspraak nog staat. nog 2 nachtjes slapen toch?
Nouja, slapen... ;)

Maar idd, donderdagochtend moeten we ons om uiterlijk 6 uur ( :X :O ) melden. Dus dat duurt ook niet zo lang meer
pi_104684816
Ja, van slapen zal wel minder terecht komen denk ik. Spannend! 6 uur is wel heel erg vroeg trouwens :X

TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
WAAR BLIJFT DIE FOTO NOU!!!!!
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:46:45 #219
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104684860
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef Kyara het volgende:

TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
WAAR BLIJFT DIE FOTO NOU!!!!!
Haha jaaaaaaaa! Inderdaad! Ze verheugde zich er nog wel zo op om hem aan ons te laten zien! (Zou ze misschien toch nog een dagje extra in het zkh zijn gehouden?)
pi_104685248
Hier hele goede ervaringen met de kraamzorg. Hebben de hele periode dezelfde gehad en van alle kanten was er een goede klik. Ik was bang dat ik me een vreemde in mijn eigen huis zou voelen maar het was net of was ze hier al veel vaker geweest. Alles ging in goed overleg. Ook mijn man was in die periode thuis en we vonden het beide heel erg dat ze weer weg ging.

Ook een paar dagen een stagiaire gehad en dit was het eerste adres waar ze van de ouders de baby in bad mocht doen. Wij vonden het erg leuk om te zien hoe voorzichtig ze was deed me echt denken aan de eerste keer dat ik een baby in bad deed O+ Ze waren gewoon beide heel erg lief voor Lotte en zeker ook voor ons.

Vlindur ben erg nieuwsgierig welke kraamzorginstantie jij had?
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:08:47 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104685846
SB, toeleven naar je datum dus. Is al snel begreep ik :)

Asyniur, alvast veel succes morgen! Ik ben erg benieuwd of je een j of m krijgt, maar je laat het later op de dag weten he?
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:11:31 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104685966
Ik had een hartstikke lieve en leuke kraamverzorgster N icole O+
Ik heb haar weer terug gevraagd :Y

Marije, zeker laat ik het weten! We lunchen nog even bij mijn schoonouders dus het wordt 's middags.
pi_104686438
Ik wil mijn oude kraam ook wel weer. Heerlijk mens, liet ons lekker ons gang gaan, en het hele huis was spik en span als ze 's middags vertrok. Maar helaas was ze toen al half met pensioen, dus nu vast helemaal..

quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Asyniur het volgende:
Ach, dat is 1 keer gelukt. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.. :X
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:30:48 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104686817
Zo, het avondritueel zit er weer op... Tijd voor moeders :)
pi_104686924
ik voel ukkie dr handjes regelmatig terwijl ik haar voeten eigenlijk nooit voel...wel een kont enzo maar geen echt voetjes... }:|

:W goedenavond iedereen trouwens!

Son wat een trut hadden jullie zeg :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')