Hier werkt sudocreme juist erg goed als ik er maar een heel klein beetje opsmeerquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
Tegenwoordig werkt sudo wel, maar vooral als er echt een dikke laag op gaat.
Hebben de laatste tijd veel kapotte billen
maar toen ie baby was had k dat alleen als ie verkeerde luiers aan had. Dan was t even smeren en was t weer weg.
Action heeft ook fijne, heb ik ontdekt...quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja dat! Ticootje deed altijd van die coorigerende hemdjes van de Hema aan tegen een rilbuik, geloof ik. In elk geval ga ik zorgen dat ik ze dit jaar in huis heb!
grr, bij mij moesten ze weer mn anus hebben. Het zat er zo in, verder geen overleg o.i.d. , wat ik vreemd vond. Als ik zo eens over mijn bevalling nadenk, voel ik me toch wel overrompeld. Ik kom niet uit een ei, had me goed ingelezen, me goed laten informeren, las al maanden mee hier in oud en dan nog gebeurden er tijdens mijn bevalling zo veel dingen waarvan ik achteraf denk: als ik dat geweten had, dan...of echt dingen die volslagen nieuw voor me waren, zoals die zetpil (verder niet erg hoor, maar ik wist van niks), het feit dat je bij een inleiding direct en definitief aan bed gekluisterd bent door infuus, ctg. Het feit dat als er een pomp en knip aan te pas komt, ze dan de onderste helft van je bed weghalen (waarvan ik in paniek raakte). Dat je een zuurstofmasker kan krijgen als de ademhaling van je baby dipt. Dat het gemiddelde ziekenhuisprotocol zegt dat je een uur zelf moet persen voor er een gyn komt, ookal is al duidelijk dat de baby er niet vanzelf uit gaat komen. Allemaal niet heel ernstig of traumatisch ofzo, maar ik denk er nog wel regelmatig aan. Dat gevoel van overrompeling, verrassing en geen controle. Daarom post ik hier af en toe nog mee. Niet om af te schrikken maar om mijn ervaring te delen. Je kan het maar weten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
die kreeg ik in prikvorm. of nou ja, ik kreeg een spuit voor sneller knijpen van de baarmoeder. Geen zetpil in prikvorm
oopsquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:
Oh gezellig, heel OUD zit in Z&G![]()
Weet je trouwens wat er ook in het hypnobirthing boek staat: dat je vooral niet moet toelaten dat anderen hun bevallingsverhalen uitgebreid gaan vertellen omdat ze je alleen maar bang maken. En angst!= ontspanning....
Doen we toch iets verkeerd hier
Bevallen is zennnnnnnnquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:
Weet je trouwens wat er ook in het hypnobirthing boek staat: dat je vooral niet moet toelaten dat anderen hun bevallingsverhalen uitgebreid gaan vertellen omdat ze je alleen maar bang maken. En angst!= ontspanning....
Ik vind dit echt ontzettend nuttig juist om te lezen. Tegen de adviezen van het boek in. Als je weet wat er kan gebeuren en het kom je bekend voor lijkt het me toch iets geruststellender voelen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
grr, bij mij moesten ze weer mn anus hebben. Het zat er zo in, verder geen overleg o.i.d. , wat ik vreemd vond. Als ik zo eens over mijn bevalling nadenk, voel ik me toch wel overrompeld. Ik kom niet uit een ei, had me goed ingelezen, me goed laten informeren, las al maanden mee hier in oud en dan nog gebeurden er tijdens mijn bevalling zo veel dingen waarvan ik achteraf denk: als ik dat geweten had, dan...of echt dingen die volslagen nieuw voor me waren, zoals die zetpil (verder niet erg hoor, maar ik wist van niks), het feit dat je bij een inleiding direct en definitief aan bed gekluisterd bent door infuus, ctg. Het feit dat als er een pomp en knip aan te pas komt, ze dan de onderste helft van je bed weghalen (waarvan ik in paniek raakte). Dat je een zuurstofmasker kan krijgen als de ademhaling van je baby dipt. Dat het gemiddelde ziekenhuisprotocol zegt dat je een uur zelf moet persen voor er een gyn komt, ookal is al duidelijk dat de baby er niet vanzelf uit gaat komen. Allemaal niet heel ernstig of traumatisch ofzo, maar ik denk er nog wel regelmatig aan. Dat gevoel van overrompeling, verrassing en geen controle. Daarom post ik hier af en toe nog mee. Niet om af te schrikken maar om mijn ervaring te delen. Je kan het maar weten.
Ik heb ook een zetpil gekregen, een hele flinke ook nogquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
grr, bij mij moesten ze weer mn anus hebben. Het zat er zo in, verder geen overleg o.i.d. , wat ik vreemd vond. Als ik zo eens over mijn bevalling nadenk, voel ik me toch wel overrompeld. Ik kom niet uit een ei, had me goed ingelezen, me goed laten informeren, las al maanden mee hier in oud en dan nog gebeurden er tijdens mijn bevalling zo veel dingen waarvan ik achteraf denk: als ik dat geweten had, dan...of echt dingen die volslagen nieuw voor me waren, zoals die zetpil (verder niet erg hoor, maar ik wist van niks), het feit dat je bij een inleiding direct en definitief aan bed gekluisterd bent door infuus, ctg. Het feit dat als er een pomp en knip aan te pas komt, ze dan de onderste helft van je bed weghalen (waarvan ik in paniek raakte). Dat je een zuurstofmasker kan krijgen als de ademhaling van je baby dipt. Dat het gemiddelde ziekenhuisprotocol zegt dat je een uur zelf moet persen voor er een gyn komt, ookal is al duidelijk dat de baby er niet vanzelf uit gaat komen. Allemaal niet heel ernstig of traumatisch ofzo, maar ik denk er nog wel regelmatig aan. Dat gevoel van overrompeling, verrassing en geen controle. Daarom post ik hier af en toe nog mee. Niet om af te schrikken maar om mijn ervaring te delen. Je kan het maar weten.
Op mij had het juist een positief effect, hoewel ik moet toegeven dat ik wel zorgvuldig probeerde de verhalen te lezen die niet al te heftig of naar warenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef octopussy het volgende:
check, twee keer gehad. Daar had ik al wel over gelezen in oud, dus daar keek ik niet van op. Was niet pijnlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:43 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, ook zo fijn: je blaas moet leeg raken om de baarmoeder te kunnen laten krimpen. Ze gaven me een deadline, ik lag op een zeiltje en MOEST plassen. Lukte niet, kreeg ik er uiteindelijk een katheter in
Nou, het lijkt me dat het gevoel van niet in controle zijn, en dat je van veel niets weet ondanks dat je goed bent voorbereid je een beetje "sukkelig"laat voelen. en dat helpt niet. je ligt al zo in onmacht, voel je je ook nog eens klein.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben het er ook niet echt mee eens hoor, wat in het boek staat. Volgens mij beginnen heel veel vrouwen aan een bevalling met geen flauw idee wat er kan gebeuren, om er vervolgens getraumatiseerd uit te komen. Maar ik ben zelf ook wel meer het type dat goed beslagen ten ijs wil komenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op mij had het juist een positief effect, hoewel ik moet toegeven dat ik wel zorgvuldig probeerde de verhalen te lezen die niet al te heftig of naar waren
Tijdens het inbrengen ook wel, maar heb daarna nog best lang last gehad bij het plassen. Was die keer niet ingeknipt of gehecht, het branderige en pijnlijke gevoel kwam dus echt door die katheter.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
check, twee keer gehad. Daar had ik al wel over gelezen in oud, dus daar keek ik niet van op. Was niet pijnlijk.
dat is dus zo denk ik. Stel, ik had 'mijn' verhaal vooraf gelezen, dan had ik gevraagd of ik een mobiel infuus mocht. En dan was ik niet zo in paniek geraakt van het nog een uur zelf moeten persen en dat mijn bed werd weggehaald. Nu kwam het zo rauw op mijn dak allemaal. Ik werd daardoor passief en angstig, terwijl ik doorgaans prima mondig ben en kan aangeven wat ik wel en niet wil.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:55 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ik vind dit echt ontzettend nuttig juist om te lezen. Tegen de adviezen van het boek in. Als je weet wat er kan gebeuren en het kom je bekend voor lijkt het me toch iets geruststellender voelen.
Ja dat zou mij ook kunnen overkomen hoor. Je denkt dan toch "zij zullen het wel weten". Goed dat ik het nu weetquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
dat is dus zo denk ik. Stel, ik had 'mijn' verhaal vooraf gelezen, dan had ik gevraagd of ik een mobiel infuus mocht. En dan was ik niet zo in paniek geraakt van het nog een uur zelf moeten persen en dat mijn bed werd weggehaald. Nu kwam het zo rauw op mijn dak allemaal. Ik werd daardoor passief en angstig, terwijl ik doorgaans prima mondig ben en kan aangeven wat ik wel en niet wil.
Ben er helemaal moe vanquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Fee-nix het volgende:
Ja joh... anders lullen jullie ff een heel topic vol als ik 1 seconde niet kijk. Dit ga ik dus niet allemaal meer teruglezen he...
Welterusten allemaal en tot morgen!
Wauw, gefeliciteerd!quote:
hadden ze iets anders kunnen doen denk je waardoor jij je minder machteloos had gevoeld?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:18 schreef Aventura het volgende:
Nou ja, ze weten het ook wel, ze zijn medisch opgeleid en doen hun handelingen met als doel een baby op de wereld te zetten, zodanig dat zowel baby als moeder zo gezond mogelijk uit de strijd komen. Daarbij vergeten ze soms dat jij je machteloos voelt. En meestal bedoelen artsen en verloskundigen het goed hoor, ze zijn vriendelijk, vertellen bij elke handeling dat ze het gaan doen, hoe en vaak ook waarom. En geven daarbij graag antwoord op je vraag, als je die hebt. Dat deden ze bij mij ook. En dan nóg voelde ik me overruled, gewoon door het feit dat ik daar lag en zij al die dingen deden die ik niet al ver van te voren kon zien aankomen. Heeft ook wel te maken met hoe ik met dingen omga, hoor. Berusten, vertrouwen, geen sterke eigenschappen van mij.
Hey Aventura. Ik vind het heel vervelend voor je als ik het zo lees. Nirak had daar gelukkig geen last van en ik en een artsassistent kon goed helpen met vasthouden van de benen, daardoor ging t wat prettiger.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Aventura het volgende:
Dat vond ik juist onprettig, troeta .zoals ik aangaf was opeens de onderste helft van mijn bed weg, terwijl ik comleet uitgeput was en mn benen wilde neerleggen. Maar nee, ik moest in de beugels. Bij elke pers moest ik mijn benen daar trouwens uit halen en ze vasthouden.
ik denk dat het bij ons toen ook best druk was, want ik heb tot kort voor de 10 cm ontsluiting zelden iemand gezien. Ik vond het wel best, ik was druk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voelde me de eerste keer wel in goede handen, maar de tweede keer niet. Het was toen erg druk in het ziekenhuis. Ik moest lang wachten voor er een volgende stap werd ondernomen bij het inleiden (telkens langer dan beloofd), er was niemand die even mee bleef kijken hoe ik een wee opving, toen ik een ruggenprik wou moest ik daar 2,5 uur op wachten, en de verloskundige heb ik alleen even gezien toen ze Lena opving.
Doordat het mijn tweede keer was weet ik nu dat dit niet gebruikelijk is, en dat het ook niet aan mij lag. Ik werd gewoon in de steek gelaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |