Ik denk ook dat zij sowieso in de finale zitten...quote:
In februari is het NSF deze keer. Ik denk dat ze de finalisten al in november bekend maken, omdat die dan de tijd hebben om zich voor te bereiden. Als je het geheim houdt en alleen de finalisten zelf verteld, dan lekt het toch wel uit.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben wel echt blij dat er dit jaar niet maar keuze is uit één artiest (2009, 2011) of één liedje (2010).
Maar de nationale finale is toch altijd pas in januari? Waarom de finalisten dan al bekend maken in november?
Dit denk ik ook inderdaadquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
In februari is het NSF deze keer. Ik denk dat ze de finalisten al in november bekend maken, omdat die dan de tijd hebben om zich voor te bereiden. Als je het geheim houdt en alleen de finalisten zelf verteld, dan lekt het toch wel uit.
twitter:missbrandiruss twitterde op vrijdag 04-11-2011 om 18:17:20@ESF_FOK ik heb ergens gelezen dat alles pas December bekend wordt gemaakt... Xx reageer retweet
Dat zal wel 'onbetaalbaar' zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:45 schreef TheVulture het volgende:
Misschien maken ze er nog wel een systeem van met halve finales en finale gezien het grote aantal deelnemers
Brandi d'r nummers ook geluisterd?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb de meeste hier genoemde inzendingen geluisterd en ben aardig geschrokken van het belabberde niveau. De liedjes van Earcatcher en Ben Cramer zijn de enige die ergens naar klinken.
Brandi was mij ontgaan en steekt er met kop en schouders bovenuit. "Drug Of Oblivion" is een nummer waarmee Nederland met twee vingers in de neus de finale haalt.quote:
Eens.quote:Op zondag 13 november 2011 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Brandi was mij ontgaan en steekt er met kop en schouders bovenuit. "Drug Of Oblivion" is een nummer waarmee Nederland met twee vingers in de neus de finale haalt.
Toch zit er enorm veel bagger tussen de inzendingen voor dit NSF.
Waarom houden ze in godsnaam die selectiecommissie zo lang geheim?quote:491 inzendingen voor NSF
De TROS heeft uiteindelijk 491 inzendingen ontvangen voor het Nationaal Songfestival. Dat vertelde Anouk Evers van de TROS vanavond aan Eurovisie FM op Stadsradio Breda. In eerste instantie (een dag na koffersluiting) werd een aantal van ruim 450 genoemd.
Nu alles echt geteld is bleek dit aantal dus nog een stukje hoger te liggen. Een selectiecommissie van acht tot tien personen is bezig om de nummers te beoordelen. De namen van die commissie, personen uit diverse (entertainment)stromingen, zullen bekend worden als de kandidaten bekend worden gemaakt. Dat zal in de eerste of tweede week van december zijn.
Tijdens de uitzending werd ook bekend dat het NSF waarschijnlijk weer in Hilversum zal worden gehouden.
+ Taoquote:
twitter:missbrandiruss twitterde op vrijdag 30-12-2011 om 10:42:37Blijkbaar moest ik meedoen aan een RTL programma. reageer retweet
vrees toch het ergste op dat gebied, meneer De Mol wil natuurlijk maar al te graag zijn "eigen" artiesten pluggen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:13 schreef Greys het volgende:
Als het alleen maar John de Mol programma deelnemers zijn die zijn geselecteerd, dan is van zijn geloofwaardigheid dus ook niets meer over. Dus ergens kan ik het me nog steeds niet voorstellen
Dan zou Brandi het denk ik al wel weten...quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:09 schreef grazz het volgende:
Floortje, Pearl en Kim vind ik ook erg goed maar het moet idd geen show worden met idols/TVOH kandidaten, dat zou ik wel jammer vinden. Ik verwacht toch dat Tao en hopelijk ook Brandi er bij zitten.
Ik ben er bang voor! Maar heeft Brandi al iets meer losgelaten?quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:58 schreef Fred_B het volgende:
Ik mag toch hopen dat het niet zo gaat als bij Edsilia, dat er een hele selectie-procedure wordt gehouden, en uiteindelijk de organisatie gewoon wat mensen/liedjes uit de eigen hoek aanwijst.
Nope...quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor! Maar heeft Brandi al iets meer losgelaten?
Ik ben zo bang dat ze er niet bij zit...quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:29 schreef Elfletterig het volgende:
Miss Brandi Russell - The Drug Of Oblivion
De rest mag voor de vorm meedoen. Zal me een rotzorg zijn welke nummers dat zijn, als we bovenstaand nummer maar naar het ESF sturen.
Neem aan dat de zes finalisten morgen aanwezig zijn bij de persconferentie.twitter:missbrandiruss twitterde op woensdag 04-01-2012 om 22:38:37hoping for positive news tomorrow for the #songfestival! I will leave my twitter, FB & phone on- if I get in, I want to hear it from u!! Xxx reageer retweet
OHHquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:51 schreef Greys het volgende:
Ja dat neem ik ook aan. Die weten dat echt al lang al lijkt me.
Hoe laat is die persconferentie eigenlijk?? Ik vind het zo raar dat er niet meer over bekend is, dat we nog stééds niet weten wie er nou in de selectiecommissie zaten, dat het allemaal maar zo stil stil gaat. En dat FOK! geen uitnodiging heeft gekregen voor de persconferentieIk heb er nog over gemaild.
Nah, ik denk dat ze daarmee gewoon reageerde op de geruchten over de TVOH-deelnemers.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:57 schreef Greys het volgende:
Ik denk stiekem dat Brandi is teruggefloten door de TROS, dat ze die teleurgestelde tweets had gedaan 'Kennelijk had ik aan een John de Mol programma moeten meedoen...' en dat ze nu MOET doen alsof ze het nog niet weet.
Ik heb er echt geen goed gevoel bijquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:00 schreef Greys het volgende:
Ze schrijft vanavond op Facebook:
Brandi Russell
Morgen is de bekendmaking van het Songfestival. Als ik de roddelen moet geloven, zit ik er niet bij. Maar ik geef mijn hoop niet op tot dat ik het zeker weet!!!! In iedere geval komt mijn album nog steeds uit, waar alle vier inzendingen opstaan!!! Xxxx
Like · · Share · 25 minutes ago near Almere-Stad, Flevoland ·
Vorig jaar konden we meeluisteren bij De Gouden Uren bij de bekendmaking van de nummers van de Jees. Nu kunnen we nergens meeluisteren/kijken zeker? We moeten de songfestival.nl twitter volgen morgen zag ik, die gaan live meeschrijven.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:53 schreef ItaloDancer het volgende:
11:30 las ik op een ander forum, maar don't shoot the messenger als het niet zo is
Dus als diegene echt een insider is en gelijk heeft, zaten er stuk hele sterke nummers bij de inzendingen die niet gekozen zijn. En is alles kennelijk rondom John de Mol bepaald. Hoop dat diegene ongelijk heeft en dat we positief verrast zullen worden morgenquote:de nummers, die rondom de TVOH kandidaten zijn geselecteerd, zijn van een dusdanig niveau, dat iedereen (nou ja, iedereen), de uiteindelijke keuze als “terecht” bestempelt. Het is te hopen, dat niet geselecteerde inzenders (waarbij een aantal hele sterke nummers zitten), deze nummers uitgebracht krijgen, zodat daarna de echte discussie op gang kan komen, waarom DIE nummers niet geselecteerd zijn.
Maar helaas, wie betaalt, bepaalt ….
oops!quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:58 schreef Greys het volgende:
Alsjeblieft, geen Rafaella
Ze followde de FOK! ESF twitter wel ineens vorige week ergens...
Wat "netjes" van de TROS/De Mol om niet eens een 'sorry maar helaas' bedankbriefje te sturen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:59 schreef eurogarg het volgende:
De zes finalisten weten het al; bij de persconferentie donderdag zijn zij ook aanwezig. Alleen of je dan een reactie krijgt van de TROS als je niet bent geselecteerd geen idee.
En?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
Kennelijk worden de namen van de finalisten over een paar minuten op Twitter bekendgemaakt
Stond al eerder in dit topic dat ze om 11:30 beginnen dus niet heel verrassendquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:16 schreef Elfletterig het volgende:
Duurt nog even. Ze twitteren zojuist dat ze over 15 minuten beginnen.
Alsjeblieft niet inderdaad!quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:58 schreef Greys het volgende:
Alsjeblieft, geen Rafaella
Ze followde de FOK! ESF twitter wel ineens vorige week ergens...
twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:39:32De selectiecommissie bestaat uit: Peter Kuipers, John de Mol, Daniel Dekker, André de Raad, Natascha Lammers en Cornald Maas #songfestival reageer retweet
Dat plaatje is van een uur geleden of zo, die jrournalisten gaan er niet een uur van tevoren al zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:40 schreef Greys het volgende:
WTF, ik las toch echt op twitter eerder vandaag dat er best veel mensen naar de persconferentie gingen, waar zijn die allemaal dan? Die worden nog ergens opgesloten gehouden zeker
Wat ziet het er onprofessioneel bruine kroegerig uit
Waarbij John 12 stemmen had en de rest 1?quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:39:32De selectiecommissie bestaat uit: Peter Kuipers, John de Mol, Daniel Dekker, André de Raad, Natascha Lammers en Cornald Maas #songfestival reageer retweet
twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:41:47En de eerste kandidaat voor het Nationaal Songfestival is: Raffaela Paton #songfestival reageer retweet
Ik dacht, he die ken ik niet. Misschien leuk! Maar toen die tweet:quote:
twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:46:12Ivan heeft nummers geschreven voor Ben Saunders en Sharry-Ann #songfestival reageer retweet
twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:46:12Ivan heeft nummers geschreven voor Ben Saunders en Sharry-Ann #songfestival reageer retweet
quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:42 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:41:47En de eerste kandidaat voor het Nationaal Songfestival is: Raffaela Paton #songfestival reageer retweet
Dat staat er niet. Iemand die voor hem heeft geschreven, is zelf geselecteerd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:48 schreef CommanderKeen het volgende:
Ben Saunders dus naar NSF, dat vind ik op zich wel verrassend.
Wat een farce.twitter:songfestival twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:49:38Kim de Boer is de laatste kandidaat #songfestival reageer retweet
dat dus! ik vreesde er al voor, dat John "zijn" artiesten wilde pluggen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een minachting voor iedereen die heeft lopen zwoegen op hun inzending. Hadden dus nooit een eerlijke kans.
Oh God, een hippie.quote:
Dan vind ik Raffaëlla, Pearl en zelfs Tim beter.quote:
Een dertien-in-dozijn niemandalletje. Lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:54 schreef Greys het volgende:
En is er al gezegd wat die paradepaardjes van John precies gaan zingen??
twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:53:37@ESF_FOK totaal mee eens. Ik vind het helemaal geen eerlijk spel reageer retweet
Die zal vast ook de mond gesnoerd worden door de almachtige John de Mol ....quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:56 schreef Greys het volgende:
twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:53:37@ESF_FOK totaal mee eens. Ik vind het helemaal geen eerlijk spel reageer retweet
Waarom gaat Alain dan zelf niet?twitter:mike1982nl twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:58:03@Roadeurovision Lied van Ivan Peroti is geschreven door Alain Clark reageer retweet
Alain kan niet zingen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:59 schreef Greys het volgende:
Euh... die Ivan had nummers geschreven, maar...Waarom gaat Alain dan zelf niet?twitter:mike1982nl twitterde op donderdag 05-01-2012 om 11:58:03@Roadeurovision Lied van Ivan Peroti is geschreven door Alain Clark reageer retweet
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:00 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat voor een complete rel zorgen
Kim of Pearlquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:02 schreef lezzer het volgende:
Nu vast een polletje maken wie vinden dat het moet worden?
Op basis van niks zeg maar?
Hij had een keer opgetreden in Ik Hou Van Holland (quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef roos85 het volgende:
[..]
whut???
die kan echt wel zingen hoor!
Ik heb een keer live zien optreden, ik vond het toen goed.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Hij had een keer opgetreden in Ik Hou Van Holland () en het klonk echt matig.
Maar misschien had hij zijn dag niet.
Ben benieuwd of Pearl opera gaat zingenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:04 schreef lezzer het volgende:
Ja, mijn eerste ingeving is ook Pearl. Maar dat is echt gebaseerd op helemaal niks.
Dat ze ook echt denken dat ze er mee weg komen, met deze farce...quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:06 schreef TheVulture het volgende:
Dat er misschien betere liedjes tussen hebben gezeten dan die van Brandi of Jeronimo... dat zou kunnen... maar niet als die dan 'toevallig' worden gezongen door 5 TVOH-kandidaten en TROS-boy Tim Douwsma!
Kim of Pearl.quote:
Dat denk ik ook. Die heeft (terecht) de eer maar aan zichzelf gehouden dan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:07 schreef Kidney_bean01 het volgende:
oh en trouwens, ik denk dat Gordon dit al wist/vermoedde en er daarom uitgestapt is. Wie weet het John de Mol het hem zelf wel verteld
Oh, absoluut.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:07 schreef Kidney_bean01 het volgende:
oh en trouwens, ik denk dat Gordon dit al wist/vermoedde en er daarom uitgestapt is. Wie weet het John de Mol het hem zelf wel verteld
We worden allemaal gepiepeld hoor. En dan vooral de artiesten die serieus een inzending hebben ingestuurd. Wassen neus die open inzending..quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:06 schreef TheVulture het volgende:
Dat er misschien betere liedjes tussen hebben gezeten dan die van Brandi of Jeronimo... dat zou kunnen... maar niet als die dan 'toevallig' worden gezongen door 5 TVOH-kandidaten en TROS-boy Tim Douwsma!
Ja, die zullen echt lekker opvallen tussen al dat songfestivalgeweld...quote:
ja dat denk ik ook, is toch goeie maatjes met de Mol familie? Zo heeft Gordon het nog met weinig gezichtsverlies kunnen redden..quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:09 schreef TheVulture het volgende:
Gordon is gewoon getipt door John... kan niet anders...
Precies. Uitstekende nummers zijn aan de kant geschoven voor een uitzending van The Voice Of Holland, eenmalig op Nederland 1.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:04 schreef TheVulture het volgende:
Overigens is dit wel de doodsteek voor het Songfestival in NL... er is echt geen artiest die zich er nu nog aan gaat wagen met deze communistische streken
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
We worden allemaal gepiepeld hoor. En dan vooral de artiesten die serieus een inzending hebben ingestuurd. Wassen neus die open inzending..
twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:02:20My heart goes out to all the artists and composers who have worked hard and put in efforts to submit quality work to the #songfestival. Xxxx reageer retweet
kom ik met heel racistisch vooroordeel: in Oost (en ook wel Zuidoost) Europa stemmen ze niet op donkere mensen. Dus vink Pearl en Raffaella en die onbekende jongen maar alvast af.. gaat niet werken. Ben het er totaal niet mee eens, want die mensen kunnen echt wel zingen, maar dat zijn ze in Oost Europa niet gewend.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, die zullen echt lekker opvallen tussen al dat songfestivalgeweld...![]()
Prima zangeressen hoor, maar OMG, dit wordt weer 13-in-dozijn-en-dus-totaal-niet-opvallend all over again. And again. And again...
Ja, schoot ook door mijn hoofd hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:12 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
kom ik met heel racistisch vooroordeel: in Oost (en ook wel Zuidoost) Europa stemmen ze niet op donkere mensen. Dus vink Pearl en Raffaella en die onbekende jongen maar alvast af.. gaat niet werken. Ben het er totaal niet mee eens, want die mensen kunnen echt wel zingen, maar dat zijn ze in Oost Europa niet gewend.
Ik heb het netjes gehoudenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet hoe Greys erover denkt maar ik las al dat we onze verbazing hebben getwitterd als ESF_FOK
En ik heb nu al zin in Boulevard vanavond
die kunnen we dus ook afschrijvenquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef Greys het volgende:
Kim de Boer:
Het nummer dat ik ga spelen heet ‘Children of the World’, geschreven en gecomponeerd door Martijn Schimmer, die daarbij een mooie boodschap uitdraagt naar de wereld toe.
OMG![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef Greys het volgende:
Kim de Boer:
Het nummer dat ik ga spelen heet ‘Children of the World’, geschreven en gecomponeerd door Martijn Schimmer, die daarbij een mooie boodschap uitdraagt naar de wereld toe.
OMG![]()
WTFquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef Greys het volgende:
Kim de Boer:
OMG![]()
Kim, je bent een jaar of 30 te laat met dat soort nummers op het songfestival.quote:
Ik ben het met je eens...quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
okee dan ga ik voor Joan of Tim Douwsema... wow dat ik dat oooooooooooooooit nog zou zeggen![]()
Ik heb ook niks tegen Raffaëlla.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Sponge-Bob het volgende:
Ik ben benieuwd waarom er zo`n afkeer tegen Rafaella is?
Ik vind haar wel leuk zingen en er staat teminste iemand die
gebruik maakt van het podium!
In tegen stelling tot bv een Kim de Boer.
Ze zijn daar echt in de jaren '50 blijven hangen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:12 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
kom ik met heel racistisch vooroordeel: in Oost (en ook wel Zuidoost) Europa stemmen ze niet op donkere mensen. Dus vink Pearl en Raffaella en die onbekende jongen maar alvast af.. gaat niet werken. Ben het er totaal niet mee eens, want die mensen kunnen echt wel zingen, maar dat zijn ze in Oost Europa niet gewend.
twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:18:35@mauricewijnen ja , it's show business
next year I'm auditioning for The Voice. reageer retweet
Gewoon persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Sponge-Bob het volgende:
Ik ben benieuwd waarom er zo`n afkeer tegen Rafaella is?
Ik vind haar wel leuk zingen en er staat teminste iemand die
gebruik maakt van het podium!
In tegen stelling tot bv een Kim de Boer.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon persoonlijke voorkeur.
Ik vind het een ont-zet-ten-de doos
Totaal geen sympathieke uitstraling (voor mij dan). En als ze echt zo goed was, waarom horen we dan nooit iets van haar?
Wilde er ook al een opmerking over maken jaquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:14 schreef Greys het volgende:
Kim de Boer:
OMG![]()
Is dat zo? Ik dacht juist dat ze nog jaren doorgingen (serieus).quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:18 schreef TheVulture het volgende:
Dit is het laatste jaar van de TROS toch? God wat hebben die er een bende van gemaakt
Er zijn wel meer goede zangers/zangeressen die geen succes hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon persoonlijke voorkeur.
Ik vind het een ont-zet-ten-de doos
Totaal geen sympathieke uitstraling (voor mij dan). En als ze echt zo goed was, waarom horen we dan nooit iets van haar?
twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:17:54@taohypah maybe we should power up together. Do a club tour of what should've been
xx reageer retweet
twitter:taohypah twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:28:25@missbrandiruss You read my mind! I really like your songs especially Drug of Oblivion, I was convinced you were selected! reageer retweet
Yes, het officieuze NSFquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik zou die 27 kaarten omruilen voor:twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:17:54@taohypah maybe we should power up together. Do a club tour of what should've been
xx reageer retweet
twitter:taohypah twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:28:25@missbrandiruss You read my mind! I really like your songs especially Drug of Oblivion, I was convinced you were selected! reageer retweet
Nou ja dan gewoon ff plat gezegd, ik vind d'r gewoon NIKS AN, aan Rafaellaquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Er zijn wel meer goede zangers/zangeressen die geen succes hebben.
En ook genoeg mensen die niet kunnen zingen, maar wel succes hebben (zoals Katy Perry en Taylor Swift. Die moeten echt nooit meer live zingen).
twitter:cornaldm twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:36:32Even reactie: over alles wat NIET gekozen is wordt verder niets gemeld; wel is alles eerlijk gegaan #songfestival reageer retweet
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:41 schreef Greys het volgende:
twitter:cornaldm twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:36:32Even reactie: over alles wat NIET gekozen is wordt verder niets gemeld; wel is alles eerlijk gegaan #songfestival reageer retweet
En nog jokken ook, foei Cornald!quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:41 schreef Greys het volgende:
surequote:Op donderdag 5 januari 2012 12:41 schreef Greys het volgende:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:41 schreef Greys het volgende:
http://www.songfestivalweblog.nl/2012/01/nationaal-songfestival-2012-nieuw-formatquote:Naast de kandidaten maakte de TROS ook bekend dat het Nationaal Songfestival een nieuwe opzet gaat krijgen. Daarbij wordt een systeem a la Dansk Melodi Grand Prix gehanteerd waarbij steeds twee kandidaten tegen elkaar strijden en de winnaar zich plaatst voor de volgende ronde.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:48 schreef ijs_beer het volgende:
hopsakee, ook nog eens een nieuw format!
[..]
http://www.songfestivalweblog.nl/2012/01/nationaal-songfestival-2012-nieuw-format
TVOH-light wordt dit dus
Ben heeft toch eerder meegedaan aan het NSF, dus zo verrassend zou ik dat niet gevonden hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:48 schreef CommanderKeen het volgende:
Ben Saunders dus naar NSF, dat vind ik op zich wel verrassend.
Nou, op zich scoorde Paradise Oskar toch ook wel? Maar het zal wel een soort kopie worden en dat werkt niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Kim, je bent een jaar of 30 te laat met dat soort nummers op het songfestival.
Arghhhhhhhhh
Niemand is negatief over de liedjes, want die weten we idd nog niet eensquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:58 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik vind de negativiteit wel wat voorbarig. Dit zijn prima artiesten die prima een liedje kunnen vertolken, al ken ik Ivan Peroti niet. We hebben de liedjes nog niet gehoord, dus daar kunnen we nog niks over zeggen. Wel ben ik benieuwd wat er precies uit de open inzendingen komt en wat er door de selectiecommissie zelf is bijgezocht. Er is nooit beweert dat alles uit de open inzendingen zou komen. De mogelijkheid om er zelf wat bij te zoeken is altijd open gelaten. Wel is het belangrijk voor de geloofwaardigheid van open inzendingen bij het NSF in de toekomst dat er tenminste IETS uit de open inzendingen komt en dat duidelijk wordt dat die serieus zijn genomen. Ik heb Cornald Maas hierover getweet, hopelijk reageert ie.
Verder dat zwarte artiesten slecht scoren is gewoon onzin. Ik denk wel dat "zwarte" muziek als blues, gospel en soul over het algemeen wat minder scoort op het ESF.
Idd. Dulles kon namelijk ook 'best wel zingen'.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Die 6 kunnen best wel zingen, maar een echte artiest die Europa op zijn knieën kan krijgen? Ik voorspel de op een na laatste plaats..
Hey waarom ga eigenlijk niet mee?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:06 schreef Steve het volgende:
Nog hilarischer is het als Tim Douwsma uiteindelijk naar het ESF gaat..
twitter:lexamsterdam twitterde op donderdag 05-01-2012 om 13:04:14Handtekeningenactie:Tijdens Nat. Songfestival op rode stoel met rug naar tv.En pas omdraaien als het voorbij is. (c) J de Mol #songfestival reageer retweet
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:07 schreef ItaloDancer het volgende:
twitter:lexamsterdam twitterde op donderdag 05-01-2012 om 13:04:14Handtekeningenactie:Tijdens Nat. Songfestival op rode stoel met rug naar tv.En pas omdraaien als het voorbij is. (c) J de Mol #songfestival reageer retweet
Nou ja, als je Nederland niet eens op de knieën krijgt, wat kan je dan verwachten van Europa?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Die 6 kunnen best wel zingen, maar een echte artiest die Europa op zijn knieën kan krijgen? Ik voorspel de op een na laatste plaats..
Waarheen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:07 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Hey waarom ga eigenlijk niet mee?.
twitter:ikbendries twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:34:24Begrijp niet waarom er gekozen is voor artiesten die bewezen hebben geen carrière hebben overgehouden aan deelname van talentenjachten reageer retweet
Hear, heartwitter:ikbendries twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:36:30De artiesten zijn kwalitatief goed maar hebben zelf nog iets gepresenteerd en hebben nagenoeg ook nog nooit een hit gehad! #songfestival reageer retweet
Hij lijkt inderdaad ernstig in de warquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Dries snapt het ook niet!twitter:ikbendries twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:34:24Begrijp niet waarom er gekozen is voor artiesten die bewezen hebben geen carrière hebben overgehouden aan deelname van talentenjachten reageer retweet
Hear, heartwitter:ikbendries twitterde op donderdag 05-01-2012 om 12:36:30De artiesten zijn kwalitatief goed maar hebben zelf nog iets gepresenteerd en hebben nagenoeg ook nog nooit een hit gehad! #songfestival reageer retweet
Wanneer is dat?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:11 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
NSF, als ze de uiteindelijke inzending kiezen.
26 februari, we hebben echt massaal kaartjes al besteld om zo bij elkaar te kunnen zitten enzulks. [Speciale voorverkoop] Nat. Songfestival 2012 #2 Greys regel voor Steve een kaartje?quote:
JAAAAAAAquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Zullen we gewoon met 27en dan omgekeerd gaan zitten tot het einde van de show?.
quote:Voor het Songfestival 2012 nemen wij in opdracht van Talpa/8Ball een song op. Wie de vocalist is mogen wij nog niet zeggen… Wat wel duidelijk is dat het Songfestival een ander jasje gaat krijgen. Azerbadjan here we come !
Oh ik ben toch al te laat zie ik...quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:16 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
26 februari, we hebben echt massaal kaartjes al besteld om zo bij elkaar te kunnen zitten enzulks. [Speciale voorverkoop] Nat. Songfestival 2012 #2 Greys regel voor Steve een kaartje?.
Ik ben ook te laatquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:28 schreef Steve het volgende:
[..]
Oh ik ben toch al te laat zie ik...
Zal verder niet meer offtopic gaan hier..
quote:1. Next Fool
Music & Lyrics: Ivan Peroti, Peter Gordeno, Eric van Tijn, Jochem Fluitsma
Publishing: Core Music / Talpa, Reverb Music, Talpa Music / Sony ATV, Tallpa Music / Sony ATV
Op basis van deze gegevens wordt deze song voor 75% gecontroleerd door Talpa, want zowel Ivan Peroti als Fluitsma & Van Tijn staan daarbij onder contract.
Maar da's toch met TVOH ook, allemaal mensen die ineens 'gevraagd' blijken te zijn i.p.v. zichzelf te hebben opgegeven.quote:
Mogen we het nummer niet even horen dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:35 schreef JeroenG8 het volgende:
En hier even een berichtje van FOK-ker JeroenG8.
Ik had als componist een nummer ingestuurd voor het NSF, de uitvoerende artiest is Marieke van Ginneken (bekend van o.a. Idols 1).
Zoals inmiddels bekend zitten we niet bij de zes kandidaten. Jammer maar helaas.
Binnenkort gaan we met Marieke overleggen of we iets anders met het nummer gaan doen, en mocht dat zo zijn dan horen jullie dat natuurlijk.
Aan de ene kant vind ik het jammer dat op 1 na (maar die heeft een TROS-link) het allemaal kandidaten zijn die een
link met The Voice Of Holland zijn.
Aan de andere kant hebben wij ook heel bewust gekozen om zangeressen te benaderen die aan dergelijke talentenshows hebben meegedaan, dus
wat dat betreft zaten we wel in de goede richting te denken, en ja we hebben ook met TVOH-mensen gesproken.
Grappig om te zien dat Raffaëla één van de kandidaten is, want met haar hadden we ook nog een lijntje liggen in de voorbereidingen, maar uiteindelijk zijn we
met Marieke in zee gegaan.
Geen foto, wel een filmpje...quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand trouwens een foto van Ivan Perotti? Ik heb even gegoogled, maar kreeg allerlei mensen, waaronder een Guy-achtig mannetje, geen idee wie de juiste is....
Moet eerst overleggen met Marieke, en aangezien ik morgen op vakantie ga, zal dat na mijn vakantie worden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Mogen we het nummer niet even horen dan?
http://www.songfestival.nl/index.php?id=1292quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand trouwens een foto van Ivan Perotti? Ik heb even gegoogled, maar kreeg allerlei mensen, waaronder een Guy-achtig mannetje, geen idee wie de juiste is....
quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:58 schreef alors het volgende:
wehehe hoe treurig dit, alsof wij gek zijn ofzo.. geef het gewoon toe dat dit handjeklap is geweest voor eigen artiesten.
Er zijn 6 kandidaten, dus na 1 ronde houd je er 3 over... das een oneven getal. Gaan die dan ook tegen elkaar battlen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:48 schreef ijs_beer het volgende:
hopsakee, ook nog eens een nieuw format!
[..]
http://www.songfestivalweblog.nl/2012/01/nationaal-songfestival-2012-nieuw-format
TVOH-light wordt dit dus
Zal vast wel met smsjes gebeuren...quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zelfs dat kan je nog beinvloeden dan... stel de TROS wil Tim Douwsema er zo lang mogelijk inhouden, dan zet je hem tegen de zwakste kandidaat van de zes. En wie bepaalt van die zes wie er doorgaat? Het smspubliek?
De act moet sowieso goed zijn voordat er op gestemd wordt. En kijken naar de winnende acts van afgelopen jaren is natuurlijk niet heel erg relevant, want het grootste gedeelte van de deelnemers is "blank", dus de kans dat die winnen is dan ook relatief net zo groot. Ik zou zeggen, zet de zwarte artiesten van de afgelopen 15 jaar eens op een rij en kijk hoe die gescoord hebben. Als je daarin een trend ontdekt dan kun je daar conclusies uit trekken, maar tot die tijd is het wat mij betreft een fabeltje dan zwarte artiesten niet (kunnen) scoren op het ESF. En zelfs al zou dat wel zo zijn, dan is dat natuurlijk geen reden om maar geen zwarte artiesten af te vaardigen naar het ESF!quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:20 schreef Kidney_bean01 het volgende:
oh ik las trouwens dat iemand zei dat dat van die zwarte zangeressen bullshit is (Cornald Maas zei dat ook op Twitter, want 'kijk naar Edsilia en Imaani').. nou ik kan je één ding vertellen.. de act en het nummer van Raffaella, Pearl of Ivan moeten wel héél goed zijn voordat daar op gestemd wordt. Kijk maar naar de winnende acts van de afgelopen paar jaar. Tel daarbij hoeveel donkere zangers er tussen zitten... NOT
Stel nou dat dit zes briljante nummers zijn, dan is het toch logisch dat bv. Brandi niet is geselecteerd, hoe zeer we het haar ook gunnen? Ik vind dat iedereen wel erg snel klaar met zijn mening zonder de liedjes te hebben gehoord. Laten we eerst de liedjes eens horen en dan gaan zeurenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:39 schreef grazz het volgende:
Ik lees het nieuws net en moet zeggen dat ik niet heel enthousiast ben op dit moment. Ik vind het jammer dat het een soort van TVOH reünie is geworden. Net als vele anderen krijg ik hierdoor ook de indruk dat andere artiesten niet echt een eerlijke kans heb gekregen. Was dat nummer van Tao niet goed genoeg? Als ik eerlijk ben geloof ik dat gewoon niet! Ik snap ook niet dat Brandi er niet bij zit. Zij doet echt niet onder voor één van de kandidaten. Tim doet gewoon voor spek en bonen mee om de TROS te pleasen. De winnaar is nu al bekend (net als bij alle andere talentenjachten) en daarom heen zal de show wel worden gemaakt.
Ik heb trouwens niks tegen de geselecteerden. Ik vind Joan en Pearl bijvoorbeeld erg goed dus daar kijk ik zeker wel naar uit! Ook ben ik toch wel benieuwd met wat voor show Raffaela komt, want dat is echt een podiumbeestAls we maar niet zoals voorgaande jaren weer een goede artiest sturen met een middelmatig lied...Dat we de liedjes niet kennen maakt het ook nog wel spannend
En ik vind het ook wel positief dat er voor een andere format is gekozen, ook al lijkt dat op TVOH.
Je vindt het niet errug toevallig dat ze allemaal uit dezelfde stal komen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:45 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Stel nou dat dit zes briljante nummers zijn, dan is het toch logisch dat bv. Brandi niet is geselecteerd, hoe zeer we het haar ook gunnen? Ik vind dat iedereen wel erg snel klaar met zijn mening zonder de liedjes te hebben gehoord. Laten we eerst de liedjes eens horen en dan gaan zeuren
Geloof je dat echt of is dit wishful thinking?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:45 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Stel nou dat dit zes briljante nummers zijn, dan is het toch logisch dat bv. Brandi niet is geselecteerd, hoe zeer we het haar ook gunnen? Ik vind dat iedereen wel erg snel klaar met zijn mening zonder de liedjes te hebben gehoord. Laten we eerst de liedjes eens horen en dan gaan zeuren
Kusje d'rop!quote:
In opdracht van?! Dat jasje is dan zeker een die Martijn altijd aan heeft bij the Voicequote:
Dat is niet toevallig, die zijn er door de selectiecommissie, lees John de Mol, gewoon bijgezocht. Waar ik vooral benieuwd naar ben is welke liedjes uit "de koffer" zijn geselecteerd en welke zijn gecomponeerd in opdracht van de selectiecommissie, lees John de Mol.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je vindt het niet errug toevallig dat ze allemaal uit dezelfde stal komen?
Hoeveel kandidaten wilde John nou per se hebben? 6 toch?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:15 schreef UltraR het volgende:
Het zijn ook echt de Voice kandidaten die het verst zijn gekomen zonder er een carrière aan over te houden. Eigenlijk ontbreekt alleen Esther Nijhove.
Ik ben het op zich wel met je eens, Erik. Het grote probleem is dat dat de hele selectie weinig transparant is. Er worden ons nu zes keuzes aangeboden, maar we weten niet wat er nog meer in de koffer zat en wat voor nummers is afgevallen. Bovendien weten we niet welke van de nummers/artiesten uit de open inschrijving komt, en welke er door de selectiecommissie zijn bijgezocht.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind al langer dat 6 keuzes uit bijna 500 inzendingen veel te weinig is. Maar het is zoals het al jaren is, de illusie dat het volk iets te zeggen heeft wordt minimaal in stand gehouden, te weinig invloed om daadwerkelijk iets uit te maken natuurlijk, want "de organisatie" wil natuurlijk niet dat er een artiest komt te staan die ze niet 100% zelf gevormd hebben.
Dan moeten het wel echt hele goede liedjes zijn! Ik wacht af, maar had toch Drug of Oblivion er graag bij willen hebben. Volgens mij kun je daar qua act zoveel mee doen. Wie weet kan ze dit nr insturen voor een ander land en alsnog mee doen en dan boven Nederland eindigenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:45 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Wie zouden we dan heensturen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Als wij toch eens in de organisatie zaten he...
Douwsema heeft het minst goede lied gekregen, wedden?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zelfs dat kan je nog beinvloeden dan... stel de TROS wil Tim Douwsema er zo lang mogelijk inhouden, dan zet je hem tegen de zwakste kandidaat van de zes. En wie bepaalt van die zes wie er doorgaat? Het smspubliek?
Ik durf te zeggen dat we dan allang een keer de finale hadden gehaaldquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Als wij toch eens in de organisatie zaten he...
Nathalieeeeeeeeeeeequote:
"Undercover Lover" van Bruce Smith, dat klinkt niet heel veel belovend, neequote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Douwsema heeft het minst goede lied gekregen, wedden?
Ja maar ik wil niet dat Rafaella gaat...quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben op voorhand van deze 6 wel het meest enthousiast over Joan... maar ik ben bang dat ook zij met een liedje op de proppen komt dat je al bent vergeten na 30 seconden
Ik denk dat Rafaella een uptempo-song heeft aan de titel te zien... dat zou ook best nog iets kunnen zijn
Ik vind Raffaella best leuk, maar ik heb een piemel, misschien dat dat uitmaaktquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar ik wil niet dat Rafaella gaat...
Tja ik ben dan nog best blij dat zij het is en niet Floortjequote:Op donderdag 5 januari 2012 15:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar ik wil niet dat Rafaella gaat...
Ik vind het lastig om zo een naam te noemen (maar inderdaad Nathalie zou wel een streepje voor hebben bij mequote:
Was dat niet een of ander b-televisieprogramma?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:40 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
"Undercover Lover" van Bruce Smith, dat klinkt niet heel veel belovend, nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |