Toch even quoten ter bevestiging van bovenstaande gedane uiting, en heimelijk als tvp zodat ik 't later kan invullen (be afraid).quote:
Jij krijgt de Bas van der Vlies-trofee, voor grootste reliquote:
Ik voel me weer zeer gevleid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:10 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jij krijgt de Bas van der Vlies-trofee, voor grootste reli
Je maakt een goede kans denk ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:13 schreef Voorschrift het volgende:
Ik ga voor de Stef Blok, toch nog enige eer aan m'n geaardheid doen.
Jammer dat Koning David nooit POL bezoekt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:10 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jij krijgt de Bas van der Vlies-trofee, voor grootste reli
Eerder voor de Tofik Dibitrofee.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik overweeg VS te nomineren voor de trofee voor de meest dogmatische rechtse user.
Voor de Hilbrand Nawijn-trofee?quote:
De Erica Terpstra trofee is figuurlijk bedoeld.quote:
Had je eerder moeten verzinnen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Vroegah hadden we nog inbreng in de nominatie van de trofeeën zelf.
Ja en ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:24 schreef Dutchnative het volgende:
Nog even een paar domme vragen:
1. Moet ik mijn keuzen hier gewoon in het topic neerplempen?
2. Zo ja, is dat niet erg onoverzichtelijk?
Als je het in 1 post doet valt het met dat overzicht wel een beetje mee.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:24 schreef Dutchnative het volgende:
Nog even een paar domme vragen:
1. Moet ik mijn keuzen hier gewoon in het topic neerplempen?
2. Zo ja, is dat niet erg onoverzichtelijk?
De kerst valt dit jaar ook niet vroegerquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:23 schreef du_ke het volgende:
Ze komen elk jaar rond deze tijd. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Stemming opent pas op 20 november.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je het in 1 post doet valt het met dat overzicht wel een beetje mee.
Nee dan sluit de stembus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stemming opent pas op 20 november.
Oh verdomd. Effe wakker worden.quote:
quote:
1. Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder.
Bolkestein
2. Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
- Geen uitschieters, oftewel meerdere.
3. Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis".
freako (Verschilt per onderwerp dus eigenlijk zouden hier meerdere moeten staan)
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Hexagon
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Reya
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Whiskers2009
7. Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
StefanP
8. Elbert Dijkgraaftrofee - Beste nieuwkomer.
De_Nuance
9. Tofik Dibitrofee - Beste vrouwelijke user.
Disana
10. Prinses Irenetrofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Linkse_Boomknuffelaar
11. Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user.
Arolsen
12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Illiberal
13. Joop Glimmerveentrofee - Grootste xenofoob
Dr.Nikita
14. Frans Weisglastrofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
KoosVogels
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
dotCommunism
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
- Moeilijk te zeggen.
17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
- Geef hem maar aan Richard de Mos himself.
18. Jolande Saptrofee - Meest meelijwekkende user
EchtGaaf
19. Hilbrand Nawijntrofee - User met de slechtste muzieksmaak
Boze_Appel
20. Stef Bloktrofee - Meest arrogante user
Voorschrift
Friek_. Ik weet niet precies hoe het komt, maar Friek weet altijd wel de vinger op de zere plek te leggen. Post regelmatig op een wijze die mij aan het denken zet, en aangezien ik nagenoeg nooit nadenk, is dat een hele prestatie.quote:1. Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder.
Zienswijze. Blijft hangen in zijn dogmatische denkbeelden.quote:2. Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
Bolkestijn. Altijd uitvoerig onderbouwde posts, soms zelfs zo uitvoerig dat ik het meteen skip om als vanouds met een oneliner het gehele effect weer ongedaan te maken.quote:3. Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis".
GSbrder. Zijn "massamoordtopic" was een van de meest controversiële topics van de afgelopen tijd. Dus dan is het een goed topic. Besteedt er ook de nodige zorg aan.quote:4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Nautilus. Durf zelf geen "mooie woorden" meer te gebruiken. In ieder geval, doe er wat mee. Al gaat dat wel goedkomen geloof ik.quote:5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Cerbie. Persoonlijke favoriet van mij. Relt lekker mee in andere fora en lijkt mij een geschikte gast.quote:6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Klopkoek. Konden elkaar niet luchten of zien, maar was echt een waardige forumgenoot.quote:7. Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
Bram_van_loon. Net als Bolkesteijn veel dossierkennis, maar omdat laatstgenoemde hier langer actief is en nog steeds van die uitvoerige posts maakt, krijgt hij in die categorie de voorkeur. Laat onverlet dat Bram_van_loon een waardige nieuwkomer is.quote:8. Elbert Dijkgraaftrofee - Beste nieuwkomer.
Voorschrift. Do I need to say more?quote:9. Tofik Dibitrofee - Beste vrouwelijke user.
Echtgaaf. Preekt veelvuldig voor naastenliefde en verdraagzaamheid, om vervolgens soms toch weer onverdraagbaar te zijn. Affijn, lieve jongen.quote:10. Prinses Irenetrofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Arolsen. Geen land mee te bezeilen.quote:11. Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user.
GSbrder. Daar is hij weer. Onze neoliberaal.quote:12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Dat is geheel langs mij gegaan. Geen nominatie derhalve.quote:13. Joop Glimmerveentrofee - Grootste xenofoob
Koosvogels. Altijd brak als hij gedronken heeft. Ook als hij niet gedronken heeft trouwens. Tongt met orka's, heeft een oogje op de telegraaf en bovenal een vlotte pen. En een zuiplap.quote:14. Frans Weisglastrofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
Ryan3. Komt denk ik door een generatiekloof.quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
Holograph. De OP vormt meestal de LaPo.quote:16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
Remlof. Door de ouderdom uiteraard. En zijn hosanna over de Arabische lente wordt zijn waterloo. Tem begint ook al aardig richting de halve eeuw te gaan, een goede tweede.quote:17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
Du_ke. Je zou dit zooitje maar moeten modereren. Is ook nog links dus dubbele pech.quote:18. Jolande Saptrofee - Meest meelijwekkende user
Stargazer met zijn John Mayer en Bob Dylan. Voorts iedereen die mijn smaak niet deelt.quote:19. Hilbrand Nawijntrofee - User met de slechtste muzieksmaak
Ik bespeur weinig arrogantie in POL. Kan aan mij liggen.quote:20. Stef Bloktrofee - Meest arrogante user
De beste discussievoerder heb ik een tijdlang over na moeten denken, zodoende ook als laatst ingevuld. Ik denk dat Reya de beste discussievoerder is. Stelt scherpe, terechte vragen, maakt sterke observaties, is kritisch en relativeert.quote:1. Hans Wiegeltrofee
De slechtste discussievoerder is voor mij toch zeker sneakypete. Nauwelijks inhoudelijk, slechte argumenten en haalt er te pas en te onpas filosofen bij om een beetje mee te snoeven. Heeft volgens mij ooit eens een boekje 'conservatisme voor dummies' gelezen en is in dat niveau blijven hangen. StefanP doet hard zijn best voor die tweede plaats.quote:2. Boer Koekoektrofee
Lastige, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor als GSbrdr als user met meeste "dossierkennis". Weet z'n posts propvol te zetten met redenaties, informatie puttend uit verschillende invalshoeken (met name economische). Bolkesteijn verdient hier een eervolle vermelding.quote:3. Gerrit Zalmtrofee
Lijkt me duidelijk hier: Hexagon is de beste topicopener. Opent de juiste topics op het juiste tijdstip. GSbrdr verdient een eervolle vermelding.quote:4. Hans van Mierlotrofee
Een venijnig gevecht tussen meerdere literair verantwoorde users, maar uiteindelijk komt TitusPullo uit de bus met de beste schrijfstijl. Reya en Nautilus. verdienen een eervolle vermelding.quote:5. Multatulitrofee
robin007bond lijkt mij het schoolvoorbeeld van de leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. De adoratie voor libertarische of neoliberale denkers is volop aanwezig, maar de concrete argumenten ontbreken vaak. Da's jammer, maar ik geloof wel dat de jongen meer kan.quote:6. Erica Terpstratrofee
dotCommunism mis ik het meest. Leuke dame, goede humor, fijne muzieksmaak; zeldzame combinatie.quote:7. Pim Fortuyntrofee
Ik moet zeggen dat de posts van Bram_van_Loon me altijd wel opvallen. Hij is er pas sinds kort heb ik het idee, zodoende de beste nieuwkomer.quote:8. Elbert Dijkgraaftrofee
Waarom deze trofee de Tofik Dibitrofee heet is me een raadsel, maar de beste vrouwelijke user is uiteraard Disana. Lieve, behulpzame vrouw, al is ze ook goed in stoken.quote:9. Tofik Dibitrofee
Mutant01 is de beste bomen/allochtonen-knuffelaar. Hij is er immers zelf één!quote:10. Prinses Irenetrofee
Wat ik zoal van Arolsen lees is dat een halve marxist die nog wacht op de val van het kapitalisme zodat de arbeidersklasse het zaakje overneemt. Zodoende meest dogmatisch linkse user.quote:11. Joop den Uyltrofee
Nogal lastig, maar StefanP lijkt me wel de meest dogmatisch rechtse user. Als Barack Obama de volgende presidentsverkiezingen wint voorspel ik een kleine scheldoorlog in de gerelateerde USA-topics.quote:12. Joseph Lunstrofee
Dr.Nikita doet met haar posts erg denken aan het Hongaarse vrouwtje van Geert Wilders. Zeker de grootste xenofoob.quote:13. Joop Glimmerveentrofee
Een bittere strijd tussen remlof en KoosVogels, welke KoosVogels uiteindelijk wint door telkens uit zijn slof te schieten over rechtse politici/users. Vaak dronken. Het is de user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt.quote:14. Frans Weisglastrofee
3-voud heb ik in zijn hele postcarrière nog geen enkele positieve opmerking zien maken. Ergo: de zuurste user.quote:15. Ad Melkerttrofee
fokthesystem heeft een aantal flinke parels van topics op zijn naam staan. Graag verwijs ik u door naar zijn topic over 'sheeples'. De onbetwiste user die de meest nutteloze topics opent.quote:16. Marianne Thiemetrofee
Aangezien ik geen dubbele trofeeën wil uitdelen scoort bij dezen phpmystyle de trofee voor user met het meest beperkte cognitief vermogen. Niet slagen voor je VMBO-examen is een kunst op zich. Gefeliciteerd php!quote:17. Richard de Mostrofee
Vaak voel ik een bepaald soort medelijden wanneer ik de posts van Holograph lees. Hoewel ik vaak moet lachen om zijn anti-D66-sentiment, lijkt het er erg vaak op alsof hij het nog meent ook. De meest meelijwekkende user.quote:18. Jolande Saptrofee
Eriksd. Behoeft geen uitleg. De user met de slechtste muzieksmaak.quote:19. Hilbrand Nawijntrofee
In mijn leven en op dit forum ben ik heel wat arrogante lui tegengekomen, maar niemand kan het ego van onze Voorschrift overtreffen. Zie ook zijn signature. De meest arrogante user.quote:20. Stef Bloktrofee
quote:arrogant
Uitspraak: ɑroˈxɑnt Bijvoeglijk naamwoord iemand die zichzelf heel goed vindt en op anderen neerkijkt. Synoniem: verwaand. Synoniem: hooghartig. Synoniem: zelfgenoegzaam `een arrogante houding` een arrogante bal/kwal (= een verwaande man)
Bolkestijn, hij weet me altijd te verbazen met z'n inhoudelijke kennis en on-topic postgedrag en van elke discussie een goede discussie tracht te maken met steekhoudende argumenten. Chapeau. GSbrder verdient uiteraard een meer dan eervolle vermelding, maar post met wat meer "off-topic flair" dan Bolkestijn, wat ik zeker waardeer maar Reya kiest voor deze kut trofee dus enfin.quote:1. Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder.
Moeilijke dit aangezien de lijst ellenlang is en ik zelf vaak niet de moeite doe om ook maar enigszins met ze in discussie te gaan, maar ik moet denk ik toch deze eervolle trofee aan Fokthesystem toekennen, simpelweg omdat ik er geen fuck van snap.quote:2. Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
Close tie tussen GSbrder en Bolkestijn, maar ik ga in deze toch voor GSbrder aangezien ik die in een breder scala qua inhoud in topics heb zien posten.quote:3. Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis".
Ik kom bijna nooit ergens buiten de SC dus al sla je me dood, maar net als Erik moet ik bekennen dat dat ene topic van GSbrder me nog zo vers in het geheugen staat als geweldige aanzwenger van de discussie dat ik hem toch voor wens te dragen.quote:4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Dat kan uiteraard niet anders dan onze expat Reya zijn die de Belgen tegenwoordig onderwijst met Nederlands uit de oude doos waar Filip Freriks nog een puntje aan kan zuigen, gefeliciteerd.quote:5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Godvertyfus iedereen is gezellig in POL met een paar kleine uitzonderingen, who de fuck moet dit wel niet zijn. Anyway, doe dan maar Koosvogels want iemand die werkt voor de lokale pers en schrijft over de verloren kat van buurvrouw Sanneke kan nooit iets inhoudelijks bijdragen.quote:6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Dat moet natuurlijk die graftak van een dotCommunism zijn, geflipt mens maar je wordt gemist meid*. (*neem ik maar aan).quote:7. Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
Uiteraard Robin007, een andere nieuwkomer die zeker gewaardeerd wordt is natuurlijk De_Nuance maar aangezien dat toch een pseudoniem is ga ik maar niet valsspelen.quote:8. Elbert Dijkgraaftrofee - Beste nieuwkomer.
Die dubieuze eer gaat natuurlijk niet aan Disana's huisje voorbij.quote:9. Tofik Dibitrofee - Beste vrouwelijke user.
Wederom Disana, hoevaak ik met haar wel niet discussies tot bloed onder de nagels vandaan halende over allochtonen. Ergo ze mag niet missen in dit rijtje. Maar het is uiteraard pure nostalgie.quote:10. Prinses Irenetrofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Na de scheldtirade van Betyar naar circlejerk amice GS na de meet gaat deze zwaar dubieuze (en beledigende) trofee uiteraard naar hem. Zijn eeuwig radicale linkse voorstellen en daaropvolgende tirades helpen natuurlijk ook mee, maar don't touch my homies jwtz. Anders ging deze wellicht naar Koos of Remlof maar die hebben een VVD verleden dus het zij ze vergeven.quote:11. Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user.
Er zijn er maar weinig die ik dogmatisch rechts mag eren aangezien er maar weinig rechts van mij staan, maar als er dan toch maar een gekozen moet worden dan is Zienswijze de overduidelijke winnaar, een die leraren zelfs wil wegbezuinigen door robots is geknipt voor deze trofee.quote:12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Dr. Nikita, 'nuff said.quote:13. Joop Glimmerveentrofee - Grootste xenofoob
Wederom close tie tussen Koosvogels en remlof, maar ik ga voor Koos aangezien hij altijd heerlijk uit z'n slof schiet en de kanker, tyfus, homo en kutmongool altijd vrolijk voorbij vliegen op de vroege ochtend, chapeau zuiplap.quote:14. Frans Weisglastrofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
Deze eer gaat natuurlijk naar iemand die niet bedrijfsgoddelijk is naar eigen zeggen en dat gaarne mededeelt; EchtGaaf.quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
Tweede nominatie voor deheer Fokthesystem, sorry man maar ik snap nooit ene ruk van je.quote:16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
Gaarne schaar ik mij achter Friek_ en wens ik deze postuum uit te keren aan PHP, zelden zo'n hersenloze idioot meegemaakt, hij laat FTS nog een professor wiskunde lijken. Hoewel dat natuurlijk niet al te lastig is gezien het resultaat VMBO Wiskunde.quote:17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
Deze gaat naar EchtGaaf wederom, ik heb werkelijk te doen met z'n situatie, z'n uitleg hiervan en het feit dat hij overgeleverd is aan de scrupules van de Gristenhonden.quote:18. Jolande Saptrofee - Meest meelijwekkende user
Die gaat natuurlijk naar die bolle, hoe kan je nou van Phil Collins houden? Yegh! Het enige positieve aan die nasaal disfunctionele zanger is z'n schoonzoon Taylor Lautner, mjum.quote:19. Hilbrand Nawijntrofee - User met de slechtste muzieksmaak
Als arrogante kuthomo nomineer ik mezelf want ik ben als enige waardig genoeg.quote:20. Stef Bloktrofee - Meest arrogante user
WTF?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:08 schreef betyar het volgende:
19. Hilbrand Nawijntrofee - User met de slechtste muzieksmaak
ErikSD Want
Shit, die bedoelde ik ook. Kon enkel niet meer op zijn username komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:55 schreef robin007bond het volgende:
7. Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
StefanP heeft een controversiële discussiestijl en is de enige echte republikein op FOK!.
Hij is gebanned.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:23 schreef Hexagon het volgende:
StefanP is niet weg. Die komt gewoon zo nu en dan hier even op Obama en links schelden. Als hij weer met zijn verkeerde been uit bed is gestapt.
Verbalquote:1. Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder.
Zienswijze.quote:2. Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
Weltschmerzquote:3. Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis".
Ryan3quote:4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Monidiquequote:5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Scaurus Inderdaad. Wat een figuur.quote:Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
Dr.Nikita.quote:9. Tofik Dibitrofee - Beste vrouwelijke user.
Wat een onzin awardquote:10. Prinses Irenetrofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Aorlsenquote:11. Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user.
sneakypetequote:12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user.
LXIVquote:13. Joop Glimmerveentrofee - Grootste xenofoob
Papierversnipperaar.quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
Aorlsenquote:16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
Johhny_bravoquote:17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
fokthesystemquote:18. Jolande Saptrofee - Meest meelijwekkende user
Zienswijzequote:20. Stef Bloktrofee - Meest arrogante user
Och hij moest ergens zijn frustraties over het zo verschrikkelijke Nederland in kwijt kunnen. Want door ons te overtuigen dat Nederland een in verval zijnde bananenrepubliek is kon hij bevestiging krijgen voor zijn keuze om hier te vertrekken naar het superieure Amerika.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:46 schreef Voorschrift het volgende:
Hm ik ken hem niet zo goed, maar ken menig Amerikaans republikein en hij was zelfs vergeleken met de Amerikanen zelf een karikatuur van een GOP partijlid. Kon 't weinig serieus nemen.
Die Maobama woordgrappen zal ik zo missenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:46 schreef Voorschrift het volgende:
Hm ik ken hem niet zo goed, maar ken menig Amerikaans republikein en hij was zelfs vergeleken met de Amerikanen zelf een karikatuur van een GOP partijlid. Kon 't weinig serieus nemen.
Ja ik ben zelf ook een neocon maar bij lange na niet zo extreem, ik vind Obama ook niks maar ik tracht nergens enige superioriteit te creeren ten nadele van Nederland. Uiteraard voel(de) ik me meer thuis in een Angelsaksisch land en dan met name de wat veramerikaniseerd Australie, maar ik ben nog wel van mening dat de Nederlander an sich weinig te klagen heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och hij moest ergens zijn frustraties over het zo verschrikkelijke Nederland in kwijt kunnen. Want door ons te overtuigen dat Nederland een in verval zijnde bananenrepubliek is kon hij bevestiging krijgen voor zijn keuze om hier te vertrekken naar het superieure Amerika.
Helaas kwam de Neocon-regering ten einde en toen is hij meer in een soort Amerikaans zelfbeklag vervallen.
Sterker nog, hij noemde zichzelf libertariërquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik ben zelf ook een neocon maar bij lange na niet zo extreem, ik vind Obama ook niks maar ik tracht nergens enige superioriteit te creeren ten nadele van Nederland. Uiteraard voel(de) ik me meer thuis in een Angelsaksisch land en dan met name de wat veramerikaniseerd Australie, maar ik ben nog wel van mening dat de Nederlander an sich weinig te klagen heeft.
Maar goed, tot die conclusie kwam ik ook pas na te hebben gewoond in Afrika en iets zegt mij dat StefanP die ervaring mist dus zijn politieke overtuiging als enige meetlat wenst te gebruiken. Begrijpelijk uiteraard als dat het enige is dat je kent als verschil, en je het principieel oneens bent met Nederlands beleid, maar qua leven hebben we het "hier" niet slecht(er dan de rest).
Grosso modo is Nederland gewoon een lekker landje.
Libertarier en Neo-conservatisme zijn twee niet verenigbare politieke stromingen, enkel op economisch vlak.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sterker nog, hij noemde zichzelf libertariër
Mwah, als neocon hoef je bijvoorbeeld niet per definitie een nachtwakersstaat niet te zien zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Libertarier en Neo-conservatisme zijn twee niet verenigbare politieke stromingen, enkel op economisch vlak.
Het gaat dan ook niet om de grootte van de staat, het gaat om de mate van invloed die je uit wenst te oefenen en vrijheid die je wenst te geven aan de populatie. Neo-conservatisme (zie Patriot act bijvoorbeeld) is daar veel minder gul in dan een Libertarier zou zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, als neocon hoef je bijvoorbeeld niet per definitie een nachtwakersstaat niet te zien zitten.
Ik denk dat het wel meer raakvlakken kent, ook in het klein houden van de overheid. Thatcher is bijvoorbeeld ook heel erg beïnvloed door Hayek.
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de grootte van de staat, het gaat om de mate van invloed die je uit wenst te oefenen en vrijheid die je wenst te geven aan de populatie. Neo-conservatisme (zie Patriot act bijvoorbeeld) is daar veel minder gul in dan een Libertarier zou zijn.
Klopt, maar aangezien we het in Nederland in veel gevallen met sociaal-liberalen hebben moeten doen en de liberale kijk op de abortus, euthanasie, softdrugs en andere persoonlijke vrijheden als gemeengoed hebben aangenomen, kunnen we momenteel meer met een conservatief-klassiek liberale partij dan met een sociaal-liberaal clubje bewindslieden. Er zijn simpelweg minder civiele vrijheden te heroveren in Nederland dan economische vrijheden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de grootte van de staat, het gaat om de mate van invloed die je uit wenst te oefenen en vrijheid die je wenst te geven aan de populatie. Neo-conservatisme (zie Patriot act bijvoorbeeld) is daar veel minder gul in dan een Libertarier zou zijn.
Mee eens, ik wens het dan ook niet te extrapoleren naar Nederlandse politiek, ik denk dat mijn politieke mening meer een globale opvatting is van hoe ik de wereld interpreteer en zou willen zien. Maar zoals ik hierboven al aangaf, dat zijn kleine verschillen tegenwoordig in de Westerse wereld en het is de moeite niet daar over te gaan bakkeleien.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, maar aangezien we het in Nederland in veel gevallen met sociaal-liberalen hebben moeten doen en de liberale kijk op de abortus, euthanasie, softdrugs en andere persoonlijke vrijheden als gemeengoed hebben aangenomen, kunnen we momenteel meer met een conservatief-klassiek liberale partij dan met een sociaal-liberaal clubje bewindslieden. Er zijn simpelweg minder civiele vrijheden te heroveren in Nederland dan economische vrijheden.
Volgens mij zal dat voor elke genuanceerd POL-lid gelden, want niemand, hoe extreem ook, wilt een dictator spelen die als alleenheerser zijn ideeen over de samenleving kan uitrollen. Ik heb voor mijzelf slechts een kader, waarbij ik de wereld wat klassiek-liberaal zou willen zien, maar nog steeds blijven er verschillen tussen de betrokken actoren, dat besef ik.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mee eens, ik wens het dan ook niet te extrapoleren naar Nederlandse politiek, ik denk dat mijn politieke mening meer een globale opvatting is van hoe ik de wereld interpreteer en zou willen zien. Maar zoals ik hierboven al aangaf, dat zijn kleine verschillen tegenwoordig in de Westerse wereld en het is de moeite niet daar over te gaan bakkeleien.
Dat is al heel wat. Geen ethische bezwaren hebben tegen mijn wereldbeeld, is een uitzondering.quote:Ik als Neo-con zou echter juist weer wat vrijheden willen inperken, en daar scheiden de wegen dan alweer meteen. Ofwel, buiten economische vrijheden en een kleine effectieve overheid hebben we weinig gemeen.
Volgens mij zijn we het op dat punt wel redelijk eens, alleen verschillen we nogal van mening over de invloed die we er op kunnen (en moeten) uitoefenen en welk gereedschap we daarvoor in kunnen zetten en tot op welke hoogte. Maar dat is altijd al een klassiek verschil geweest tussen klassiek liberalen/paleo-conservatieven en de wat recentelijkere neo-conservatieven (het blijft een relatief moderne stroming).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij zal dat voor elke genuanceerd POL-lid gelden, want niemand, hoe extreem ook, wilt een dictator spelen die als alleenheerser zijn ideeen over de samenleving kan uitrollen. Ik heb voor mijzelf slechts een kader, waarbij ik de wereld wat klassiek-liberaal zou willen zien, maar nog steeds blijven er verschillen tussen de betrokken actoren, dat besef ik.
Jouw wereldbeeld is vooral pragmatisch, daar hou ik wel van, en past ook wel binnen het neo-conservatieve gedachtengoed. Het enige verschil is actieve bemoeienis en in welke mate.quote:Dat is al heel wat. Geen ethische bezwaren hebben tegen mijn wereldbeeld, is een uitzondering.
Op mijn werk sta ik te boek als << 1,0 % verzuim.quote:
Je hebt gelijk, daarvoor heb ik dit topic geopend: POL-verkiezingen: commentaren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:24 schreef remlof het volgende:
Kunnen jullie de slowchat in het POLcafé houden?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, daarvoor heb ik dit topic geopend: POL-verkiezingen: commentaren.
Volgens mij is dat ook een traditie.
Daarom dus.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:02 schreef 3-voud het volgende:
And the nominees are...
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent - Ryan3
Onzin, het was een traditie om tegelijkertijd een uithuil topic te openen. Maar ja dat weet jij als zuurtje natuurlijk niet.quote:
Tut-tut... jij gaat vast in de prijzen vallen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin, het was een traditie om tegelijkertijd een uithuil topic te openen. Maar ja dat weet jij als zuurtje natuurlijk niet.
Nope, geen kloon...this is me! Geen inlevingsgevoel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:10 schreef Ryan3 het volgende:
17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
Ronnie_bravo
Hij kan natuurlijk ook een gimmick kloon zijn, maar hoe dan ook, behept met een vrij beperkt inlevingsgevoel iig.
.
Ja ga stemmen ofzo lamme klaploper, we wachten vol spanning.quote:
Snap ik maar ik ga toch even opruimen. Dit leidt nogal af van het doelquote:Op woensdag 2 november 2011 19:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Excuus. Ik dacht: ik plaats even de reden van zijn permaban, dan weet iedereen het wat er met de grote StefanP is gebeurd.
Gewoon zoeken op het woord subsidiekoeien en je hebt al zijn klonen binnen no-time boven water...quote:
* IkeDubaku99 kijkt met een schuin oog naar de organisators.quote:Op zondag 20 november 2011 20:59 schreef du_ke het volgende:
Ja ik moet ook nog, maar ga dat vandaag niet redden. Misschien moeten we de deadline iets verplaatsen?
Ah thanks, ik was al bang dat ik te laat was.quote:Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef Reya het volgende:
Gezien ik geen herinnering heb geplaatst, zal ik de deadline uitstellen tot 25 november.
GSbrdr. Goede onderbouwingen van de posts.quote:1. Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder.
3. Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis".
Zonder enige twijfel Lord_Vetinari. Die heb ik nog nooit op een inhoudelijk argument kunnen betrappen.quote:2. Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
Klopkoek. Opvallend figuur, schoot vaak uit zijn slof, maar was af en toe nog wel te bewegen tot een inhoudelijke discussie.quote:7. Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
Arolsen. Maar die is aandoenlijk geworden.quote:11. Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user.
StefanP.quote:12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Lord_Vetinari. Geef hem een komkommer en vijf minuten later is het een augurk geworden.quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
Lulkoek!quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:32 schreef Nautilus. het volgende:
Ik zal zo rond de klok van half elf mijn stem uitbrengen.
Je hebt natuurlijk in de vorm van Bendk een illustere voorganger.quote:Op zondag 27 november 2011 11:07 schreef cempexo het volgende:
12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user. Cempexo, ook vanwege de bijzonder verachtingswaardige manier waarop hij hier invulling aan geeft.
En dat in totaal 3 weken bij elkaar gescoord...
Ik kan niet wachten, alsof pakjesavond voor de deur staat!quote:
Ik stopte met lezen na de eerste trofee.quote:Op zondag 27 november 2011 14:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om eriksd als zuipschuit te zien gaat me ook weer wat ver.
literaire vrijheid.quote:Op zondag 27 november 2011 14:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om eriksd als zuipschuit te zien gaat me ook weer wat ver.
Ik ben op tijd.quote:Op zondag 27 november 2011 16:33 schreef Reya het volgende:
De stemmen zijn geteld, vanavond zal ik het uitslagentopic aanmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |