Ik heb dit jaar duidelijk te weinig gepost, omdat ik vorig jaar meer (en betere) nominaties had, maar het was privé dan ook een druk jaartje en om eerlijk te zijn had ik niet altijd zin om wéér over diezelfde onderwerpen te gaan hakketakken (soms ook wel natuurlijk

).
Hierdoor heb ik ook een minder goed beeld van wat er nu zoal op fok is gebeurd, maar ik probeer het bij deze:
1. Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder.
Bolkesteijn maakt een kansje dit jaar dus daar doe ik een schep bovenop. Privé ook een intelligente en sympathieke jongen. De Stef Blok van het forum, maar dat wordt hier schijnbaar niet als compliment gezien. GSborder is een goede tweede keus. Vorig jaar du_ke genomineerd, de beste linkse discussievoerder.
2. Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
Arolsen kan het gewoon niet. Hij gaat niet in op feiten, er zit geen diepgang in. De bedoelingen zijn goed maar het komt niet uit de verf. Er zijn nog meer (en slechtere) discussievoerders maar hopelijk ziet hij dit als een kans om het volgend jaar beter te doen.

3. Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis".
DS4is enorm goed in muggeziften over details. Of hij de meeste kennis heeft weet ik niet, maar hij kan in elk geval goed de schijn ophouden en dat verdient zeker een Gerrit Zalmtroffee, nietwaar?
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Koos Vogels. Zelden de juiste analyse, maar altijd leuke onderwerpen.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Reya. Lyrebird schijft niet het mooiste proza, maar het leest op de een of andere manier wel. Het is meeslepend. En dat is niet alleen omdat hij mij genomineerd heeft.
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. Volgens mij is dat
Whiskers. In elk geval is ze gezellig.

7. Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest?
Klopkoek kon als één van de weinigen het linkse geluid goed verdedigen zonder dat het dat zuigerige kreeg dat je bij bepaalde linkse users nogal ziet. Andere grote aderlatingen zijn StefanP en scaurus geweest.
8. Elbert Dijkgraaftrofee - Beste nieuwkomer.
Geen idee9. Tofik Dibitrofee - Beste vrouwelijke user.
Voorschrift10. Prinses Irenetrofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Bluesdude, althans de ergste. Degene die het overtuigend weet te maken is du_ke.
11. Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user.
De enige die het linkse denken in foute zin des woords beheerst is
Papierversnipperaar. Tegen de overheid, tegen religie, tegen burgerlijkheid, echt met zijn hoofd in de jaren '60 blijven hangen (terwijl hij die niet eens heeft meegemaakt).
12. Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Volgens sommigen ben ik dat, maar ik weet niet eens wie Joseph Luns is.

Voorschrift is al geweest als nominatie dus dat wordt'm ook niet. Lyrebird is best rechts maar ook wel sympathiek, die krijgt 'm evenmin.
Ik geef 'm aan
Pietverdriet. Die geeft nooit een duimbreed toe in discussies.
13. Joop Glimmerveentrofee - Grootste xenofoob
Aan zo'n links initiatief doe ik niet mee.
14. Frans Weisglastrofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
Hikke wazzetnie. Ik verdenk
HenriOsewoudt. Die komt volgens mij uitsluitend nog op rare momenten met korte posts.
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user. Ryan3 kan soms enorm venijnig zijn, om vervolgens de ander verzuurd te noemen en net te zoen alsof hij de redelijkheid zelve is en van de prins geen kwaad weet. Een echte Ad Melkert dus.
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
zie punt 1717. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
fokthesystem is de nieuwe henkway
18. Jolande Saptrofee - Meest meelijwekkende user
zie punt 17.
19. Hilbrand Nawijntrofee - User met de slechtste muzieksmaak
Sneakypete mag dan een lans breken voor hoge cultuur, stiekem luistert hij naar afgrijselijke voorbeelden van hoe dat dus niet klinkt.
20. Stef Bloktrofee - Meest arrogante user
Monidique Heet in werkelijkheid Harry Blok.