Hans Wiegeltrofee - Beste discussievoerder -
GSbrdr Ben het weliswaar zelden met GS eens en ik verafschuw zijn libertarische kijk op de maatschappij, maar eerlijk is eerlijk, de beste man weet zijn visie goed te onderbouwen en heeft altijd wel een antwoord klaar.
Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder -
3-voud Probleem met 3-voud is dat hij in elke discussie zijn tegenstanders met ad hominems meent te moeten bestrijden. Erg jammer, aangezien deze houding elke zinnige discussie om zeep helpt.
Gerrit Zalmtrofee - User met meeste "dossierkennis" -
Zolcon Helaas zien we deze jongen niet zo vaak meer in POL, maar op politiek vlak beschikt hij over de nodige kennis.
Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener -
Hexagon Er zijn dit jaar eigenlijk weinig kwalitatief goede topics geopend, maar Hexagon neemt tenminste nog de moeite om er iets van te maken.
Multatulitrofee - Beste schrijfstijl -
Nautilus Hautaine manier van schrijven, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat zijn teksten altijd zeer fraai geformuleerd zijn.
Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt -
Voorschrift Eigenlijk doe ik de beste jongen hier mee tekort, aangezien hij wel degelijk inhoudelijk kan reageren, maar hij is altijd aanwezig en je kan altijd met hem lachen. Dat niet-inhoudelijke moet hij voor de gein maar even wegdenken.
Pim Fortuyntrofee - Wie mis je het meest? -
Klopkoek No contest. Heerlijke linkse user die weliswaar een wat radicale mening heeft, maar die wel altijd goed weet te onderbouwen.
Elbert Dijkgraaftrofee - Beste nieuwkomer -
Robin007Bond Nog erg naief, maar hij heeft mij in positieve zin verrast met zijn kennis van zaken.
Tofik Dibitrofee - Beste vrouwelijke user
Disana Het aantal vrouwen in POL is tot een minimum gedaald. Eigenlijk zijn alleen Whiskers en Disana overgebleven en van die twee wint Disana het wat mij betreft.
Prinses Irenetrofee - Beste allochtonen-knuffelaar -
Voorschrift 
Joop den Uyltrofee - Meest dogmatisch linkse user
Betyar Van de SC'ers is Bettie de enige diehard linkserd die ten alle tijden strijdt voor de minderbedeelde Nederlander. Met de nadruk op Nederlander, want van ontwikkelingshulp moet hij niets hebben. Een echte oud-linkse dus.
Joseph Lunstrofee - Meest dogmatisch rechtse user
Voorschrift Een lastige, aangezien het in POL stikt van de rechtse dogmatici. Echter, VS is een rechtsmens die je in het woordenboek aantreft onder dat woord. Een rotzak die met zn hoofd in de reet van grote bedrijven zit en wangedrag altijd zal goedpraten indien er geld mee wordt verdiend. Een lul dus

Joop Glimmerveentrofee - Grootste xenofoob -
Die Hofstadtgruppe Niet echt een POL'er, maar wel de grootste xenofoob van FOK!
Frans Weisglastrofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt -
Fokthesystem Geen idee of de beste man altijd dronken is, maar als je zijn postings leest dan krijg je dat idee wel.
Ad Melkerttrofee - De zuurste user -
PietVerdriet Verder commentaar lijkt mij overbodig
Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent -
Arolsen Zijn linkse gedrevenheid is hartverwarmend, maar zijn topics raken meestal kant noch wal. Hij krijgt weliswaar een tien voor de moeite, maar echt nuttig zijn Arolsens topics niet.
Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen -
Fokthesystem Tsja, verder commentaar overbodig, lijkt mij.
Jolande Saptrofee - Meest meelijwekkende user -
Die Hofstadtgruppe Iemand die zo extreem bang is voor de islamisering van Nederland, heeft niet alleen een steekje los, maar is vooral erg meelijwekkend.
Hilbrand Nawijntrofee - User met de slechtste muzieksmaak -
Eriksd Tsja, een inkopper natuurlijk. Hoewel de '80 niet de meest beroerde muziekperiode is, draaft onze Erik wel een beetje door.
Stef Bloktrofee - Meest arrogante user -
Mlg Voelt zich de meest geweldige POL-users die er bestaat.