ik vroeg me af of er meiden waren hier met hijjaab. Kunnen we er gewoon over kletsen. Vandaar deze topic.quote:
Zulke meiden zijn er hier niet, jij bent de eerste zoals jezelf al aangaf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:37 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
ik vroeg me af of er meiden waren hier met hijjaab. Kunnen we er gewoon over kletsen. Vandaar deze topic.
ik wou het allang hoor. Maar nu is het eindelijk zover!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:34 schreef mergbot het volgende:
Waarom wil je in godsnaam een hoofddoek dragen. Als het om geloof gaat had je er al wel één gehad.
Maar wil je het omdat je het mooi vind? of omdat je iets wil uitstralen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
ik wou het allang hoor. Maar nu is het eindelijk zover!alleen word het niet door mijn zussen gesteund.
11/11 is over 3 weken al.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:43 schreef RichardDawkins het volgende:
Carnaval is toch over een paar maanden pas?
Oja klopt. Even vergeten dat het dan eigenlijk al begint.quote:
ja ik pas mijn kledingstijl aan. Draag wel gewoon skinnybroek maar dan met een lang jas of een jurk of lang top erover heen. Geen strakke bovenstukken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:44 schreef zarGon het volgende:
Wat ik me zo afvraag hè... Ga je je kledingstijl ook aanpassen?
Wat mij namelijk het meest een meh-gevoel geeft zijn meisjes met een hoofddoek op die te veel make-up opdoen en strakke kleding (skinny jeans) dragen.
hahaha dank je wel msnkquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef msnk het volgende:
zarGon doe 's lief!
Veel hijaaaab plezier phoenix
Waarom ga je een hoofddoek dragen, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
That's right! I am gonna wear hijjaab. Vanaf morgen! A whole new Joaquin Phoenix!![]()
![]()
Volgens mij ben ik dan numero uno van Fok met een hoofddoek?
Ik denk eerder dat ze kwaad is op een bepaald deel van de bevolking dat denkt te kunnen bepalen wat een ander deel van de bevolking moet dragen en daarom (terecht) recalcitrant dat soort gewaden gaat dragen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:36 schreef NDAsilenced het volgende:
Vergeet niet om een extra pilletje vitamine D in te nemen.
De grote vraag blijft natuurlijk, waarom? Je post dit bericht in het filosofie & levensbeschouwing forum, niet de general chat, het lijkt mij dat je dan iets wilt aanzwengelen kwa discussie.
Wordt je lastig gevallen door 'bepaalde' jongens wanneer je bijvoorbeeld onder het viaduct doorloopt? Is er een relatie op het oog die jou graag wat 'traditioneler' voor de dag ziet komen? etc.
Of ben je echt overtuigd van de bewering dat Allah bestaat, mohammed zijn profeet is en de koran het woord?
Ik heb al een vermoeden hoe dit gaat verlopen, maar laat maar komen.
Als dat deel groot genoeg is blijft het niet bij denken hoor, dan kunnen ze dat gewoon bepalen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:26 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze kwaad is op een bepaald deel van de bevolking dat denkt te kunnen bepalen wat een ander deel van de bevolking moet dragen en daarom (terecht) recalcitrant dat soort gewaden gaat dragen.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Waarom ga je een hoofddoek dragen, als ik vragen mag?
Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:36 schreef NDAsilenced het volgende:
Vergeet niet om een extra pilletje vitamine D in te nemen.
De grote vraag blijft natuurlijk, waarom? Je post dit bericht in het filosofie & levensbeschouwing forum, niet de general chat, het lijkt mij dat je dan iets wilt aanzwengelen kwa discussie.
Wordt je lastig gevallen door 'bepaalde' jongens wanneer je bijvoorbeeld onder het viaduct doorloopt? Is er een relatie op het oog die jou graag wat 'traditioneler' voor de dag ziet komen? etc.
Of ben je echt overtuigd van de bewering dat Allah bestaat, mohammed zijn profeet is en de koran het woord?
Ik heb al een vermoeden hoe dit gaat verlopen, maar laat maar komen.
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:11 schreef Strani het volgende:
Net je foto gezien TS en ik moet zeggen, de omschakeling van wat je daar droeg en wat je dan nu wil gaan dragen is wel verdacht groot. Wat zit daarachter?
Verder: Zonde dat zo'n mooie vrouw zich wil verschuilen. Of is het daar juist om te doen? Moe van de aandacht?
- Wat heb je aan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
ik draag alleen mascara. Meer niet.
Dank je voor je uitleg, ik vindt het boeiend om te weten waarom mensen nou precies de dingen doen die ze doen, vooral als dit iets 'groots' betreft als een religie of andere levensovertuiging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Als je niet nagestaard wil worden door jongens, draag dan geen skinny jeans en 10 cm hakken. Veel betere optie dan hoofddoeken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.
Waarom? De belangrijkste reden zit er niet bij. Het gaat om heel veel dingen. Allah swt Leidt wie Hij wilt. Elhamdullah ik ben moslim. Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel. Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim. Ook voel ik mij persoonlijk het prettigst bij het dragen van een hoofddoek. Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen. Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen. En als mensen denken dat ik nu voortaan gekleed ga in een burka, dan hebben ze dat mis (hahaha). Natuurlijk kan je je leuk kleden met een hoofddoek, we zijn namelijk diamanten. C: Iedereen die dezelfde stap als mij wil nemen tot het dragen van hoofddoek kan ik alleen maar aanmoedigen.
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek. Dat is hun keus en dat respecteer ik. Helaas zijn er genoeg meiden die gedwongen worden om een hoofddoek aan te doen.
Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Kijk, begrijp ook dat dit niet werkelijk zijn hoofdreden is waarom jij niet een hoofddoek zou moeten aandoen, het is misschien alleen een argument dat jou misschien wat meer aanspreekt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb je fobo nu gezien. Beetje zonde om dat haar onder een hoofddoekje te verbergen vind je zelf ook niet? Ik bedoel.. ik zie aan dit topic dat je al niet erg vies bent van een beetje aandacht.
Ik blijf erbij dat de verandering verdacht groot is. Op de foto die ik van je zag kleed je je duidelijk wel als iemand die mooi gevonden wil worden. Die schoenen tonen nou niet bepaald een sterk geloof in de Koran. Had je het in die tijd dan fout en ben je nu tot bezinning gekomen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.
Ik weet niet wat jij onder 'aandacht' verstaat. Deze mensen stellen mij simpele vragen en ik ben niet beetje vies van om ze te beantwoorden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb je fobo nu gezien. Beetje zonde om dat haar onder een hoofddoekje te verbergen vind je zelf ook niet? Ik bedoel.. ik zie aan dit topic dat je al niet erg vies bent van een beetje aandacht.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als je niet nagestaard wil worden door jongens, draag dan geen skinny jeans en 10 cm hakken. Veel betere optie dan hoofddoeken.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat de verandering verdacht groot is. Op de foto die ik van je zag kleed je je duidelijk wel als iemand die mooi gevonden wil worden. Die schoenen tonen nou niet bepaald een sterk geloof in de Koran. Had je het in die tijd dan fout en ben je nu tot bezinning gekomen?
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:11 schreef Strani het volgende:
Net je foto gezien TS en ik moet zeggen, de omschakeling van wat je daar droeg en wat je dan nu wil gaan dragen is wel verdacht groot. Wat zit daarachter?
Verder: Zonde dat zo'n mooie vrouw zich wil verschuilen. Of is het daar juist om te doen? Moe van de aandacht?
Het feit dat we opnieuw reageerden betekent dus dat we die post niet begrepenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.
Ja, dat zie je overal. Ik vind het ergens wel begrijpelijk, maar waarom draag je dan uberhaupt een hoofddoek?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:44 schreef zarGon het volgende:
Wat ik me zo afvraag hè... Ga je je kledingstijl ook aanpassen?
Wat mij namelijk het meest een meh-gevoel geeft zijn meisjes met een hoofddoek op die te veel make-up opdoen en strakke kleding (skinny jeans) dragen.
Achja, jouw leven. Wij geven hier simpelweg onze mening.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zeg ik dat je dat bent dan? Jij maakt toch dit topic? Je wil duidelijk aandacht. Op welke manier dan ook. Dat is niet erg.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder 'aandacht' verstaat. Deze mensen stellen mij simpele vragen en ik ben niet beetje vies van om ze te beantwoorden.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Het feit dat we opnieuw reageerden betekent dus dat we die post niet begrepenHerhalen verandert daar niets aan.
Dit is jou mening, als ik mooi gevonden wil worden, zou ik nu niet tot de beslissing komen om mij te bedekken. Vind je ook niet? Dan zou ik me toch naar het extreme gaan. Jij bent een goed voorbeeld van alle mensen die mijn uiterlijk van NU zo beoordelen, dit is ook waarom daarin verandering inbreng vanaf morgen. Ik lees al vanaf mijn 8ste tot nu (19) wel iedere avond in de Kuran en ben onlangs ook begonnen met bidden. Dat is iets wat jij in het eerste gezicht niet kunt zien door de manier hoe ik gekleed ga, dat heet vooroordelen. Ik heb nooit op straat gereageerd naar jongens met harram aandacht. Ik heb altijd zelfrespect gehad, zelfs met pumps en een skinnybroek aan. Dat je zegt dat ik niet sterk in mijn geloof sta, is tussen mij en Allah en niemand anders.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat de verandering verdacht groot is. Op de foto die ik van je zag kleed je je duidelijk wel als iemand die mooi gevonden wil worden. Die schoenen tonen nou niet bepaald een sterk geloof in de Koran. Had je het in die tijd dan fout en ben je nu tot bezinning gekomen?
Het maakt uiteindelijk niet uit hoe je er uit ziet, doe dat doek om, maakt niet uit, maar dat betekend waarschijnlijk wel dat er nog veel meer verwarrende en moeiljk regels je leven gaan beheersen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,."
Goed, het is jouw leven inderdaad. Overigens heeft de God waar ik in wil geloven wel belangrijkere dingen te doen dan zich zorgen maken over wat z'n volgers precies dragen en wat ze afdekken, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:22 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
Dit is jou mening, als ik mooi gevonden wil worden, zou ik nu niet tot de beslissing komen om mij te bedekken. Vind je ook niet? Dan zou ik me toch naar het extreme gaan. Jij bent een goed voorbeeld van alle mensen die mijn uiterlijk van NU zo beoordelen, dit is ook waarom daarin verandering inbreng vanaf morgen. Ik lees al vanaf mijn 8ste tot nu (19) wel iedere avond in de Kuran en ben onlangs ook begonnen met bidden. Dat is iets wat jij in het eerste gezicht niet kunt zien door de manier hoe ik gekleed ga, dat heet vooroordelen. Ik heb nooit op straat gereageerd naar jongens met harram aandacht. Ik heb altijd zelfrespect gehad, zelfs met pumps en een skinnybroek aan. Dat je zegt dat ik niet sterk in mijn geloof sta, is tussen mij en Allah en niemand anders.
Deze opmerking waren al eerder gemaakt en heb geen zin om telkens opnieuw en opnieuw opdezelfde opmerkingen en vragen te beantwoorden. Tot ziens.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zeg ik dat je dat bent dan? Jij maakt toch dit topic? Je wil duidelijk aandacht. Op welke manier dan ook. Dat is niet erg.
Je zegt dat je je nooit kleed voor jongens. Weet je dat zeker? Die foto in je fobo vertelt mij een ander verhaal. Daarnaast even dit.
Snap je dat jezelf als kuise moslime kleden juist een manier is om aandacht te krijgen van bepaalde types? Er zijn hele stammen marokkaanse jongens in dit land die juist helemaal wild worden van een hoofddoekje. Lekker zo'n onschuldig vroom meisje.
Hoe je het ook went of keert. Jij kleed je voor mannen. Of je intentie nou is om ze aan te trekken of ze af te schrikken.
Liever kleed je je zoals je zelf wilt. Onafhankelijk van andere mensen hun meningen of gedragingen.
Inderdaad, het is mijn leven. Daar heb je gelijk in. Ieder heeft zo zijn eigen geloof (god) en dat respecteer ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed, het is jouw leven inderdaad. Overigens heeft de God waar ik in wil geloven wel belangrijkere dingen te doen dan zich zorgen maken over wat z'n volgers precies dragen en wat ze afdekken, maar dat is een ander verhaal.
Ik ben niet weg, alleen voor Special-K ben ik weg. Ik doe nu alsof hij niet bestaat. hahaah (geintje).quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:26 schreef NDAsilenced het volgende:
Jammer dat iedereen zo hammert op haar uiterlijk, daar gaat het toch ook niet om. Nu is ze weg.
In de Kuran staat dat een moslim vrouw alleen met een moslim man mag trouwen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:23 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Het maakt uiteindelijk niet uit hoe je er uit ziet, doe dat doek om, maakt niet uit, maar dat betekend waarschijnlijk wel dat er nog veel meer verwarrende en moeiljk regels je leven gaan beheersen.
Het gaat ons (mij) erom hoe jij in het leven; een leven waarin je verder kan komen in een moderne Nederlandse samenleving en niet dat je je min of meer afzondert en alleen omgaat met een moslim-gemeenschap.
Mag jouw toekomstig vriendje (of echtgenoot) ook niet-moslim zijn?
Dan zal ik eens in je Koran schrijven dat je alles op de handwas moet doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik ben niet weg, alleen voor Special-K ben ik weg. Ik doe nu alsof hij niet bestaat. hahaah (geintje).
[..]
In de Kuran staat dat een moslim vrouw alleen met een moslim man mag trouwen.
Daar gaat de topic niet over. (En ik ben niet bekeerd. Mijn ouders zijn elhamdullah moslimquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:25 schreef mrk.n het volgende:
Sowieso, westerse meiden/vrouwen die zich bekeren tot de Islam zijn imo zwakke vrouwen.
Vaak komt het gewoon door de aandacht die ze krijgen van de moslims en de positieve reacties van de moslims. Ik heb dit nu twee keer meegemaakt bij vriendinnen van mijn zusje; gingen om met moslima's, kwamen daar vaak over de vloer en opeens ook moslima's geworden. Werden dan ook overal bij betrokken; waren net een soort familie geworden. Allebei trouwens naieve meisjes.
Ik denk dat dat sommige mensen aantrekt. Gewaardeerd worden, veel complimenten krijgen, familie gevoel enzovoort.
Dat is aan Allah(god) om te beoordelen, niet de mensen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
En wat als je al die geboden had overtreden ondanks je geloof in Allah? Ga je dan naar de hel en is Allah alles behalve barmhartig?
Stoort je dat dan niet, dat dat er staat?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik ben niet weg, alleen voor Special-K ben ik weg. Ik doe nu alsof hij niet bestaat. hahaah (geintje).
[quote]
Gelukkig![]()
[..]
Als hij dat mag beoordelen, waarom volg je die dingen dan? Volg je dat omdat je twijfels hebt hoe barmhartig die is of aan je geloof in hem en is elk beetje mooi meegenomen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:31 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dat is aan Allah(god) om te beoordelen, niet de mensen.
Mensen zullen je leuk vinden omdat je graag jezelf verbergt voor de wereld.. yeah right.quote:Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.
Inderdaad, als je kuran gaat lezen,bidden Of naar de moskee gaat. In alles waar alcohol in zit, is verboden,quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:31 schreef mrk.n het volgende:
En in de Koran staat ook dat je geen parfum op mag doen (geen enkel luchtje) dus ook geen deo. Houd je d'r maar aan.
Je persoonelijkheid. Van binnen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mensen zullen je leuk vinden omdat je graag jezelf verbergt voor de wereld.. yeah right.
Ja, en hoe jij jezelf kleedt komt ook van binnen, en dat duidt bij mij toch op jezelf verstoppen, niet aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:34 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Je persoonelijkheid. Van binnen.
En je mag mannen eigenlijk niet in de ogen aankijken. Staat er ook in.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Inderdaad, als je kuran gaat lezen,bidden Of naar de moskee gaat. In alles waar alcohol in zit, is verboden,
Waarom zou ik me eraan storen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:32 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Stoort je dat dan niet, dat dat er staat?
Naar de grond kijken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:34 schreef mrk.n het volgende:
[..]
En je mag mannen eigenlijk niet in de ogen aankijken. Staat er ook in.
Dat is jou mening.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, en hoe jij jezelf kleedt komt ook van binnen, en dat duidt bij mij toch op jezelf verstoppen, niet aantrekkelijk.
En jouw toekomstige man mag jou een corrigerende tik geven als hij jou heeft gewaarschuwd voor iets waar hij zich aan stoort maar jij niet luistert.quote:
Ja en wat is jouw mening? Dichter bij allah staan ofzo? Want je innerlijk zal er echt niet mooier op worden.quote:
Drink geen alcohol, doe geen parfum op, eet geen varkensvlees, doe een hoofddoek om, trouw niet met een niet-moslims, ga naar de moskee, etc. Doe het allemaal, maar denk niet dat dat allemaal moet of goed is omdat er daadwerkelijk een god is die dat allemaal aan je vraagt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Inderdaad, als je kuran gaat lezen,bidden Of naar de moskee gaat. In alles waar alcohol in zit, is verboden,
Ik vind het ook behoorlijk naïef...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:37 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Drink geen alcohol, doe geen parfum op, eet geen varkensvlees, doe een hoofddoek om, trouw niet met een niet-moslims, ga naar de moskee, etc. Doe het allemaal, maar denk niet dat dat allemaal moet of goed is omdat er daadwerkelijk een god is die dat allemaal aan je vraagt.
hahaahaha Er staat ook in dat je partner, moeder, zussen. Als een kostbare diamant moet behandelen. Zie je mijn display?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:36 schreef mrk.n het volgende:
[..]
En jouw toekomstige man mag jou een corrigerende tik geven als hij jou heeft gewaarschuwd voor iets waar hij zich aan stoort maar jij niet luistert.
Moet je even een pagina terug lezen meneer koekepeer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja en wat is jouw mening? Dichter bij allah staan ofzo? Want je innerlijk zal er echt niet mooier op worden.
Kom er maar voor uit. Het staat erin, dat houdt dus in dat zodra jouw toekomstige partner jou een flinke mep verkoopt, en nog één, en nog één, enzovoort, je het dus moet accepteren. Het staat namelijk in de Koran en Allah accepteert het, het zal immers wel jouw eigen schuld zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:38 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hahaahaha Er staat ook in dat je partner, moeder, zussen. Als een kostbare diamant moet behandelen. Zie je mijn display?
Nou zeg, ik ben helemaal geen koekepeer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:39 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Moet je even een pagina terug lezen meneer koekepeer.
koekiemonsterquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou zeg, ik ben helemaal geen koekepeer.
Stel je bent stapelverliefd op Mark, Jimmy of Lars, dat is dan verboden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Waarom zou ik me eraan storen?
Je wilt kenbaar zijn als moslima... Yeah whatever als jou dat je leuk lijkt moet je het vooral doen, maar impliceren dat er een god is die jou op deze manier geschapen heeft die dan vervolgens verteld dat je jezelf moet bedekken... Wie heeft dat sowieso opgeschreven dan? Wat god wilt?quote:
Dat werkt prima in dar al-islam en niet in dar al-harb!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:41 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Stel je bent stapelverliefd op Mark, Jimmy of Lars, dat is dan verboden.
Zie je dan echt niet dat een dergelijke regel hele groepen mensen van elkaar doet vervreemden? Dat is toch niet hoe je met elkaar wilt samenleven?
Laten we niet op alle fronten kritiek gaan spuien, lijkt me niet echt bevordelijk. Overigens niks mis met Joacquin.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:44 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind je na het zien van je fotoboek ook hypocriet.. waarom staat die enge vent daar? Toch niet omdat hij zo een mooi innerlijk heeft of wat?
Tjah wel een beetje waarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:47 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Laten we niet op alle fronten kritiek gaan spuien, lijkt me niet echt bevordelijk. Overigens niks mis met Joacquin.
Lastiggevallen? Ja dat is wel kut dan... Maar wat men ziet, heeft men nog nietquote:Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen
Op een of andere manier heeft het dragen van een hoofddoek een bepaald effect op jongens waardoor de draagster gewoon genegeerd wordt. Misschien omdat je beseft dat ze gelovig zijn en dus zelf herinnerd wordt aan zedelijkheid. Het alleen niet dragen van skinny jeans en hakken hebben die effect niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als je niet nagestaard wil worden door jongens, draag dan geen skinny jeans en 10 cm hakken. Veel betere optie dan hoofddoeken.
Profeet Muhammed (saw)quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je wilt kenbaar zijn als moslima... Yeah whatever als jou dat je leuk lijkt moet je het vooral doen, maar impliceren dat er een god is die jou op deze manier geschapen heeft die dan vervolgens verteld dat je jezelf moet bedekken...
Wie heeft dat sowieso opgeschreven dan? Wat god wilt?
Ik heb meer gezegd dan dat 'ik herken wil zijn als moslima.' Zomaar zeg je van niet. Kijk al myn vorige post man. Before you start pointing your fingers, make sure your hands are clean.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah wel een beetje waarMaargoed, ik vind het gewoon erg onbegrijpelijk aangezien het niet echt voortkomt uit haar eigen gedachtes, behalve dan dat ze graag als moslima herkent wilt worden.
[..]
Lastiggevallen? Ja dat is wel kut dan... Maar wat men ziet, heeft men nog niet
Dat stond toch in mijn post?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:55 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik heb meer gezegd dan dat 'ik herken wil zijn als moslima.' Zomaar zeg je van niet. Kijk al myn vorige post man. Before you start pointing your fingers, make sure your hands are clean.
Aha, zowat de minst genoemde profeet in het gehele werk van de Koran.quote:
Ben jij gelovig? Wist je dat niet alleen de moslims dit in hun heilige boek hebben staan. Heb je al die nonnen wel eens gezien. Denk je dat hun dit ook zomaar moet van God? Heel vroeger droegen vrouwen ook hoofdoekjes of lapjes om hun haar.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ah voor 1400 mocht het nog wel gewoon dus
Vertel..? Ja sorry, ik vind het triest dat dan een hoofddoek uitkomst zou moeten biedenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
lastiggevallen? Veel meer dan dat ook!
denk je ik ken hem van het uitgaan ? Haha. Gladiator. Films. Gewoon een fan van hem, ik ken al zijn films. Is dit hypocriet. Je hecht te veel waarde aan mijn fobo. Voor sommige mensen hier is fobo hun leven ofzo?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:44 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind je na het zien van je fotoboek ook hypocriet.. waarom staat die enge vent daar? Toch niet omdat hij zo een mooi innerlijk heeft of wat?
zoals ik al EERDER heb verteld. DIT ALLEMAAL HEB IK AL UITGELEGD IN MIJN VORIGE POSTS. Doei hequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vertel..? Ja sorry, ik vind het triest dat dan een hoofddoek uitkomst zou moeten bieden
Ik ben fan van meisjes met een uitnodigende uitstralingquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
denk je ik ken hem van het uitgaan ? Haha. Gladiator. Films. Gewoon een fan van hem, ik ken al zijn films. Is dit hypocriet. Je hecht te veel waarde aan mijn fobo. Voor sommige mensen hier is fobo hun leven ofzo?
Je hoeft niet boos te worden... Ik lees nergens de slechte ervaringen van jou met jongens hoor.. en ik vind dat je die ervaringen hebt gehad triest.. en ik vind het dan ook triest dat je een hoofddoek nodig zou moeten hebben om deze ervaringen niet meer te krijgen, thats it.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:07 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
zoals ik al EERDER heb verteld. DIT ALLEMAAL HEB IK AL UITGELEGD IN MIJN VORIGE POSTS. Doei he
Dat wij moslima's niet mogen trouwen met niet moslims. Betekent niet gelijk dat we allemaal vervreemd zijn van de rest van de wereld. Ik ken een moslima die getrouwd is met een bekeerde nederlander. Ik ken een moslim jongen die getrouwd is met een niet bekeerde aziatisch vrouw. Er zijn genoeg moslimse meisje die stiekem een relatie aan ga met nederlandse, surinaamse etc jongens. Myn beste vriendinnen zin ongelovig. Allemaal. Myn buurvrouw is Joods. En we toch komen we allemaal bij elkaar thuis en koken voor elkaar en gastvrij voor elkaar. Mijn god vraagt ook om gastvrij te zijn voor iedereen en goed te zijn voor de aarde. Kom mij niet vertellen dat we vervreemd zijn. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Het enige waar ik van vervreemd ben is mijn verloren land Koerdistan. En toch heb ik het geaccepteerd en leef ik samen met Nederlanders in Nederland als Nederlander zelf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:41 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Stel je bent stapelverliefd op Mark, Jimmy of Lars, dat is dan verboden.
Zie je dan echt niet dat een dergelijke regel hele groepen mensen van elkaar doet vervreemden? Dat is toch niet hoe je met elkaar wilt samenleven?
Verloren land? Dat was toch Atlantis? Nee, dat doe je niet, want hier draagt men doorgaans geen hoofddoekje.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:15 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dat wij moslima's niet mogen trouwen met niet moslims. Betekent niet gelijk dat we allemaal vervreemd zijn van de rest van de wereld. Ik ken een moslima die getrouwd is met een bekeerde nederlander. Ik ken een moslim jongen die getrouwd is met een niet bekeerde aziatisch vrouw. Er zijn genoeg moslimse meisje die stiekem een relatie aan ga met nederlandse, surinaamse etc jongens. Myn beste vriendinnen zin ongelovig. Allemaal. Myn buurvrouw is Joods. En we toch komen we allemaal bij elkaar thuis en koken voor elkaar en gastvrij voor elkaar. Mijn god vraagt ook om gastvrij te zijn voor iedereen en goed te zijn voor de aarde. Kom mij niet vertellen dat we vervreemd zijn. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Het enige waar ik van vervreemd ben is mijn verloren land Koerdistan. En toch heb ik het geaccepteerd en leef ik samen met Nederlanders in Nederland als Nederlander zelf.
je begrijpt me verkeerd. Ik heb in een heel stukje tekst uitgelegd waarom ik voor mezelf tot een keuze bent gekomen om een hoofddoek te dragen. Nu zit ik op me mobiel, dus kan ik helaas dit stukje niet qoute voor je. Helaas pindakaas. En ik ben niet boos . Ik respecteer je mening en ik snap de je allemaal vragen hebt. Heb alleen ter verduidelijk mijn zin in capslock gezet. Boos zijn zou ik het anders uiten, met boos emoticon ofzo toch hahahahahaaahaha C: pannekoekquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden... Ik lees nergens de slechte ervaringen van jou met jongens hoor.. en ik vind dat je die ervaringen hebt gehad triest.. en ik vind het dan ook triest dat je een hoofddoek nodig zou moeten hebben om deze ervaringen niet meer te krijgen, thats it.
Als je over Kurdistan vragen hebt. Zit je in de verkeerde topic.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Verloren land? Dat was toch Atlantis? Nee, dat doe je niet, want hier draagt men doorgaans geen hoofddoekje.
quote:Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
lastiggevallen? Veel meer dan dat ook!
Ik snap je inderdaad niet...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:18 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
je begrijpt me verkeerd. Ik heb in een heel stukje tekst uitgelegd waarom ik voor mezelf tot een keuze bent gekomen om een hoofddoek te dragen.
Ok gelukkigquote:Nu zit ik op me mobiel, dus kan ik helaas dit stukje niet qoute voor je. Helaas pindakaas. En ik ben niet boos . Ik respecteer je mening en ik snap de je allemaal vragen hebt. Heb alleen ter verduidelijk mijn zin in capslock gezet. Boos zijn zou ik het anders uiten, met boos emoticon ofzo toch hahahahahaaahaha C: pannekoek
M'n vragen zijn jou iets te confronterend? Even voor de goede orde. Ik vind het prima dat jij een hoofddoekje draagt. Alleen vind ik het interessant om jou te confronteren met de eventuele achterliggende psychologie en consequenties daaraan. Als jij dat meteen als iets ziet om iemand te negeren (of dat als geintje te stellen als een reden om iemand te negeren) dan zegt dat mij vrij veel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Geen land, maar een geografische benaming.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Als je over Kurdistan vragen hebt. Zit je in de verkeerde topic.
Ja, want een Joden en Arabieren staan bekend om hun Westerse gebruiken? Volgens mij komt dat toch allemaal uit het M-Oosten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Als je over Kurdistan vragen hebt. Zit je in de verkeerde topic.
Edit' mijn Nederlandse Joodse buurvrouw draagt ook doekje buiten.er is geen wet voor een doekje. Geert Wilder heeft het geprobeerd, maar heel hard gefaald.
Ik zeg niet dat je vervreemd bent maar wel dat dat mogelijk is. Ik kan hier nog verder op reageren maar dat wordt misschien te langdraadig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:15 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dat wij moslima's niet mogen trouwen met niet moslims. Betekent niet gelijk dat we allemaal vervreemd zijn van de rest van de wereld. Ik ken een moslima die getrouwd is met een bekeerde nederlander. Ik ken een moslim jongen die getrouwd is met een niet bekeerde aziatisch vrouw. Er zijn genoeg moslimse meisje die stiekem een relatie aan ga met nederlandse, surinaamse etc jongens. Myn beste vriendinnen zin ongelovig. Allemaal. Myn buurvrouw is Joods. En we toch komen we allemaal bij elkaar thuis en koken voor elkaar en gastvrij voor elkaar. Mijn god vraagt ook om gastvrij te zijn voor iedereen en goed te zijn voor de aarde. Kom mij niet vertellen dat we vervreemd zijn. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Het enige waar ik van vervreemd ben is mijn verloren land Koerdistan. En toch heb ik het geaccepteerd en leef ik samen met Nederlanders in Nederland als Nederlander zelf.
Haha omgosh. Je vraagt dezelfde vragen, DIE IK AL IN EEN LAP TEKST beantwoord hebt. Dan is het logisch dat dit geen confrontatie heet voor mij persoonlijk, maar IRRITANT.C: Als alle vragen die jullie allemaal te confronteren vond, zou ik er überhaupt niet op reageren! Maar als jij dit confrontatie vind, dat vind ik dat prima.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
M'n vragen zijn jou iets te confronterend? Even voor de goede orde. Ik vind het prima dat jij een hoofddoekje draagt. Alleen vind ik het interessant om jou te confronteren met de eventuele achterliggende psychologie en consequenties daaraan. Als jij dat meteen als iets ziet om iemand te negeren (of dat als geintje te stellen als een reden om iemand te negeren) dan zegt dat mij vrij veel.
Hoe kom je daar nou bij? Kijk deze Nederlandse boerenfamilie, die vrouwen hebben ook een stuk doek over hun haren (op hun eigen manier). Niks mis mee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen land, maar een geografische benaming.
[..]
Ja, want een Joden en Arabieren staan bekend om hun Westerse gebruiken? Volgens mij komt dat toch allemaal uit het M-Oosten.
Ik zie hier slechts een stuk waarin je aangeeft het te willen doen voor Allah. Maar je geeft ook op andere plekken aan dat het om jongens gaat en dat je je niet wilt kleden voor jongens.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Haha omgosh. Je vraagt dezelfde vragen, DIE IK AL IN EEN LAP TEKST beantwoord hebt. Dan is het logisch dat dit geen confrontatie heet voor mij persoonlijk, maar IRRITANT.C: Als alle vragen die jullie allemaal te confronteren vond, zou ik er überhaupt niet op reageren! Maar als jij dit confrontatie vind, dat vind ik dat prima.
hij is was de laatste boodschapper van Allah, de Quran, de Kaba, de natuur, leven op aarde etc.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:24 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je vervreemd bent maar wel dat dat mogelijk is. Ik kan hier nog verder op reageren maar dat wordt misschien te langdraadig.
Kan je nog een reactie geven waarom je denkt dat mohammed een profeet van Allah was? of waarom je denkt dat Allah uberhaupt bestaat?
Die hebben iets op het hoofd, niet iets wat het haar compleet bedekt. En daarnaast draagt niemand dat normaal behalve om wat dinari van toeristen te krijgenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Kijk deze Nederlandse boerenfamilie, die vrouwen hebben ook een stuk doek over hun haren (op hun eigen manier). Niks mis mee. [ afbeelding ]
Dat is wat moslims zeggen, maar niet een antwoord mijn vraag.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hij is was de laatste boodschapper van Allah, de Quran, de Kaba, de natuur, leven op aarde etc.
Als je wilt weten of God bestaat, is dat jou zoektocht. Niet de mijne, ik kan je er alleen bij helpen. Ik heb je net gezegd wat de antwoorden zijn voor mij persoonlijk op jou vraag. Meer kan ik niet voor je doen. Lees eens de Kuran, Thora (tawrat), De Psalmer (zaboer), het bijbelse Evangelie (indjil) voor al je vragen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Dat is wat moslims zeggen, maar niet een antwoord mijn vraag.
Alsnog, vroeger was dat in Nederland wel zo. En sommige dragen het nog steeds. Is wel een stukje van jullie cultuur vroeger. Leuk voor de toeristen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die hebben iets op het hoofd, niet iets wat het haar compleet bedekt. En daarnaast draagt niemand dat normaal behalve om wat dinari van toeristen te krijgen
Bedekt het haar anders niet echt hoor. Het is meer bedoeld voor als je in de regen kwam en je op het platteland staat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:49 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Alsnog, vroeger was dat in Nederland wel zo. En sommige dragen het nog steeds. Is wel een stukje van jullie cultuur vroeger. Leuk voor de toeristen.
Wie is jullie? Ben jij geen Nederlander?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:49 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Alsnog, vroeger was dat in Nederland wel zo. En sommige dragen het nog steeds. Is wel een stukje van jullie cultuur vroeger. Leuk voor de toeristen.
Dat zeg ik toch. Op hun eigen manier.....quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bedekt het haar anders niet echt hoor. Het is meer bedoeld voor als je in de regen kwam en je op het platteland staat.
Nee, dat is een mythe. Ze zijn ooit geïntroduceerd in W-Europa door de Turken. Ze groeien ook gewoon in Zuid-oost Europa tot en met China.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:50 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
En tulpen komen niet uit Nederland, uit Turkije. Dayuuuummm
Maar ja, het verschil zit hem dus dat het hier dar al harb is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Op hun eigen manier.....
En elk moslim draagt de hoofddoek ook anders, sommige dragen helemaal extreem, sommige dragen helemaal geen, sommige dragen dat je toch wel haar ziet etc. Ook hun eigen manier en hun eigen kijk op de Islam.
Oorspronkelijke bewoners van Nederland. De eckte eckte kaaskopfen hahahaquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wie is jullie? Ben jij geen Nederlander?
Jij denkt dat cultuur iets genetisch is?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:59 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Oorspronkelijke bewoners van Nederland. De eckte eckte kaaskopfen hahaha
En dat wij qua genen mogelijk duidelijk te onderscheiden zijn van Vlamingen en Duitsers? Dit is biologie uit de jaren 40.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij denkt dat cultuur iets genetisch is?
In de zestiende eeuw begint in Turkije de geschiedenis van de tulp zoals wij die kennen. Deze bloem bloeide in overvloed in de paleistuinen aan de oevers van Istanbuls Gouden Hoorn (Halic). Vanuit Turkije kwamen de allereerste tulpen, niet als een in het wild groeiend gewas, maar als een gekweekte gevormde bloem, naar het westen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat is een mythe. Ze zijn ooit geïntroduceerd in W-Europa door de Turken. Ze groeien ook gewoon in Zuid-oost Europa tot en met China.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
In de zestiende eeuw begint in Turkije de geschiedenis van de tulp zoals wij die kennen. Deze bloem bloeide in overvloed in de paleistuinen aan de oevers van Istanbuls Gouden Hoorn (Halic). Vanuit Turkije kwamen de allereerste tulpen, niet als een in het wild groeiend gewas, maar als een gekweekte gevormde bloem, naar het westen.
Heden ten dage is het bekend, dat die tulpen gewoon in het wild groeiden in een gebied tussen de kusten van de Middellandse Zee tot over de grenzen van China. Ontdekkingsreizigers gingen in de 19de eeuw op zoek naar de wilde oersoorten van de tulp, uit deze ontdekkingsreis zijn vele nieuwe nu populaire tulpensoorten bekend geworden.
De oorsprong van de tulp ligt in het Ottomaanse rijk van sultan Süleyman ?, hij leefde van 1494- 1566. Tijdens de heersing van Süleyman ? ( bijgenaamd de Luisterrijke) is Istanbul de zetel geworden van de Hoge Porte. Süleymans rijk bestond uit geheel Kleinazië, een groot deel van de Balkan en de landen rondom de Zwarte Zee, strekte zich verder uit tot de Perzische Golf en langs de Zuidelijke oevers van de Middellandse Zee, tot pal tegenover Gibraltar.
Süleyman was een bijzonder getalenteerd vorst, maar ook een man vol tegenstrijdigheden. Süleyman ? was een deskundig, maar wreed legeraanvoerder. Ook was Süleyman ? een groot liefhebber van alles wat groeide en bloeide, en hij was met name zeer gecharmeerd van de tulp, die hierdoor aan zijn hof de favoriete bloem werd.
De tulp is afkomstig uit Turkije en werd door Ogier Ghislain de Busbecq (1522-1592), de gezant van de duitse keizer, naar Europa gebracht. Busbecq heeft enkele bollen aan zijn vriend Carolus Clusius gegeven die toen de leider van de keizerlijke plantentuin in Praag was. Later, werd Clusius hoogleraar in Leiden en nam de tulp mee. Dankzij de zandige bodem in het Hollandse kustgebied werd het kweken van de tulp daar een bijzonder succes. Tulpen werden al gauw als zeer kostbaar beschouwd
Dat dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat is een mythe. Ze zijn ooit geïntroduceerd in W-Europa door de Turken. Ze groeien ook gewoon in Zuid-oost Europa tot en met China.
Wil ik weten of god bestaat? Lees jij wel? Je doet alsof je eigenlijk geen flauw benul hebt van de dingen waarover je spreekt. Als een mak lammetje dat verdwaald is en zonder vragen overneemt wat de imam, de koran en je ouders hebben gezegd. Je zal misschien protesteren en dit tegenspreken, maar je hebt nog geen bewijs van het tegendeel laten zien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:47 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Als je wilt weten of God bestaat, is dat jou zoektocht. Niet de mijne, ik kan je er alleen bij helpen. Ik heb je net gezegd wat de antwoorden zijn voor mij persoonlijk op jou vraag. Meer kan ik niet voor je doen. Lees eens de Kuran, Thora (tawrat), De Psalmer (zaboer), het bijbelse Evangelie (indjil) voor al je vragen.
Wil je weten of god bestaat. Je vraagt aan mij ........quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:19 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wil ik weten of god bestaat? Lees jij wel? Je doet alsof je eigenlijk geen flauw benul hebt van de dingen waarover je spreekt. Als een mak lammetje dat verdwaald is en zonder vragen overneemt wat de imam, de koran en je ouders hebben gezegd. Je zal misschien protesteren en dit tegenspreken, maar je hebt nog geen bewijs van het tegendeel laten zien.
In de grote mensenwereld noemen we dit identity-shopping, je wilt ergens bijhoren waar je net wat meer respect en erkenning denkt te krijgen dan in die saaie moeilijke moderne maatschappij van al die Nederlanders die niet niet jouw achtergrond delen en ook nog eens jouw tulpen hebben 'gestolen'.
IK gaf je daarop antwoord hoe ik weet dat Allah bestaat!!!!!! De KURAN! Lees jij maar eens de kuran. Dat is de bewijs!!!! Kom mij niet vertellen dat ik als een lammetje verdwaalt ben en ergens erbij wil horen. Geloof is niet ' ergens erbij willen horen' . Je maakt het moeilijker voor jezelf. Jij komt de vraag stellen of ik zeker weet of god bestaat. Kijk eens om je heen alles wat god creëert heeft! De openbaring van de Kuran, de verzen etc. Ik ben overtuigd over wat ik weet. Ik zit al vanaf mijn achtste op Islam studie les. Ik hoef jou niks te bewijzen! Ik doe alsof ik niks weet waarover ik spreek. Jij bent degene met al je vragen alsof je niks weet!!!!!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:24 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je vervreemd bent maar wel dat dat mogelijk is. Ik kan hier nog verder op reageren maar dat wordt misschien te langdraadig.
Kan je nog een reactie geven waarom je denkt dat mohammed een profeet van Allah was? of waarom je denkt dat Allah uberhaupt bestaat?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:47 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Als je wilt weten of God bestaat, is dat jou zoektocht. Niet de mijne, ik kan je er alleen bij helpen. Ik heb je net gezegd wat de antwoorden zijn voor mij persoonlijk op jou vraag. Meer kan ik niet voor je doen. Lees eens de Kuran, Thora (tawrat), De Psalmer (zaboer), het bijbelse Evangelie (indjil) voor al je vragen.
Dank je welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:00 schreef Pu22el het volgende:
Jammer dat een topic dat geopend is om ervaringen uit te wisselen uit moet monden in een onzinnige aanval op het geloof, de afkomst en het fobo van ts.
Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar je motieven hoor, vooral omdat je aangeeft dat je omgeving hier eigenlijk heel anders over denkt. Als je het echt uit geloof en gehoorzaamheid doet, heb ik er veel respect voor!
Wat zijn de reacties die je uit je omgeving hebt gehad?
De Torah, de Bijbel, de Bhagavad gita, de Kojiki, de Dhammapada, de Avesta etc zeggen toch allemaal wat anders. En ik heb hier in mijn boekenkast ook nog boeken liggen van hele slimme mensen die zeggen dat god helemaal niet bestaat of dat men zijn bestaan op zijn hoogst niet kan kennen. Er zijn zoveel mensen geweest die beweerden een profeet te zijn. Hoe zit dat dan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:46 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
IK gaf je daarop antwoord hoe ik weet dat Allah bestaat!!!!!! De KURAN! Lees jij maar eens de kuran. Dat is de bewijs!!!!
Dit is het filosofieforum. Hoe weet jij of die verhalen wel kloppen? wel eens wat over evolutie gelezen?quote:Jij komt de vraag stellen of ik zeker weet of god bestaat. Kijk eens om je heen alles wat god creëert heeft! De openbaring van de Kuran, de verzen etc. Ik ben overtuigd over wat ik weet.
Je kon net zo goed op sprookjes studie les hebben gezeten. Wel mooi zo jong, op latere leeftijd stellen kinderen namelijk van die lastige vragen.quote:Ik zit al vanaf mijn achtste op Islam studie les.
Klopt, je hoeft mij niks te bewijzen, je kan je computer nu uitzetten of deze pagina sluiten. Hoe komt dat over? als iemand die zijn vingers in de oren stopt en hardop "lalalalala" roept.quote:Ik hoef jou niks te bewijzen! Ik doe alsof ik niks weet waarover ik spreek. Jij bent degene met al je vragen alsof je niks weet!!!!!
Jammer dat ze haar foto heeft verwijderd.. ben nu wel nieuwsgierigquote:Op zondag 23 oktober 2011 00:52 schreef Strani het volgende:
Het is middernacht geweest, dus ik wil graag een toost uitbrengen op de herinnering van de schoonheid van TS.
Ik vond haar mooi, hoewel ik haar niet goed kende. Onze tijd samen duurde niet lang maar de kwaliteit van dat korte moment maakte alles meer dan goed.
Rust zacht, schoonheid van TS.
Hef het glas, mensen.
Inderdaad jammer!quote:Op zondag 23 oktober 2011 01:02 schreef miss-Whisky het volgende:
[..]
Jammer dat ze haar foto heeft verwijderd.. ben nu wel nieuwsgierig
Waarom is dat knap en waarom zou je ergens in geloven?quote:Ik vind het knap dat jij nog scheit hebt aan je omgeving en dat je voor iets gaat waar je in gelooft
Tjah, zonde van je schoonheid inderdaad.. wat hou ik er eigenlijk wel niet van om contact te hebben met mooie vrouwen.. En dan met name oogcontactquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:53 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dank je wel. De reacties uit mijn omgeving waren positief. Mijn vrienden respecteren mijn keuze, alleen vinden ze het wel even wennen en zonde van me schoonheid zeggen ze. Mijn ouders zijn er natuurlijk blij. Mijn zussen geloven het niet en willen het niet geloven, en negeren mijn keuze. Mijn broers die zijn simpel, die zeggen eerste zien en dan geloven.
nou toedeloeeee, morgen my first day!!!!!!
Goed zo meid. Je hebt mijn steunquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.
Waarom? De belangrijkste reden zit er niet bij. Het gaat om heel veel dingen. Allah swt Leidt wie Hij wilt. Elhamdullah ik ben moslim. Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel. Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim. Ook voel ik mij persoonlijk het prettigst bij het dragen van een hoofddoek. Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen. Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen. En als mensen denken dat ik nu voortaan gekleed ga in een burka, dan hebben ze dat mis (hahaha). Natuurlijk kan je je leuk kleden met een hoofddoek, we zijn namelijk diamanten. C: Iedereen die dezelfde stap als mij wil nemen tot het dragen van hoofddoek kan ik alleen maar aanmoedigen.
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek. Dat is hun keus en dat respecteer ik. Helaas zijn er genoeg meiden die gedwongen worden om een hoofddoek aan te doen.
Vrouwen die westers zijn, omdat het van ze verwacht wordt, zijn ook naïef. Sterker nog, ik kan niet veel mensen opnoemen die sterk genoeg zijn om niet zich te laten beïnvloeden door andere mensen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:25 schreef mrk.n het volgende:
Sowieso, westerse meiden/vrouwen die zich bekeren tot de Islam zijn imo zwakke vrouwen.
Vaak komt het gewoon door de aandacht die ze krijgen van de moslims en de positieve reacties van de moslims. Ik heb dit nu twee keer meegemaakt bij vriendinnen van mijn zusje; gingen om met moslima's, kwamen daar vaak over de vloer en opeens ook moslima's geworden. Werden dan ook overal bij betrokken; waren net een soort familie geworden. Allebei trouwens naieve meisjes.
Ik denk dat dat sommige mensen aantrekt. Gewaardeerd worden, veel complimenten krijgen, familie gevoel enzovoort.
Als je zo'n ding prettig vindt zitten en mooi vindt, wie ben ik om je tegen te houden?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel.
Deze vind ik al iets eigenaardiger. Waarom wil je eigenlijk herkenbaar zijn als moslim? Is dit een soort bekeringsdrang of is het iets anders?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim.
Hm, zo natuurlijk is dat helemaal niet. Hoe dan ook heeft dit argument niet bijster veel met religie te maken lijkt me?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen.
Maar vraagt Allah dat wel van je? Zoals eerder opgemerkt komt het woord 'hoofddoek' in de hele Koran niet voor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Niet roken en niet drinken is een prima voorbeeld voor kinderen, no doubt. Maar kinderen vertellen dat ze zich moeten beschermen tegen mannen die zich, naar jij veronderstelt, niet in kunnen houden om vrouwen lastig te vallen vind ik al een wat vreemder voorbeeld. Moet je jongetjes niet gewoon leren dat het niet normaal is om vrouwen lastig te vallen? Moet je meisjes niet leren dat niet alle mannen verkrachters zijn?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen.
Je respecteert hun keuze, maar vind je dat zij een verkeerd voorbeeld geven aan hun kinderen of geen respect hebben voor je ouders en Allah?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek.
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven.. En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooftquote:Op zondag 23 oktober 2011 03:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom is dat knap en waarom zou je ergens in geloven?
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze een oude levensstijl van zich af wil zetten en daarbij in extremen vervalt. Maar dat kan gewoon een gevoel zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:30 schreef miss-Whisky het volgende:
[..]
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven.. En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooftja slap he...
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurusquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze een oude levensstijl van zich af wil zetten en daarbij in extremen vervalt. Maar dat kan gewoon een gevoel zijn.
Haha, zo bedoel ik dat niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurus.
Hm, ik vind het een behoorlijk extreme verandering voor iemand die voorheen geen hoofddoek droeg. De beslissing om voor de rest van je leven een groot deel van je hoofd te verbergen.. ja, dat vind ik extreem.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurus.
Wél als je bijvoorbeeld met haar een relatie wilt aangaan. Wil ik dat? dat zeg ik niet, maar het is wel een stap achteruit als je wantrouwen tussen culturen wilt wegnemen. De columniste van buitenhof vanmiddag had gelijk in haar column:quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:30 schreef miss-Whisky het volgende:
[..]
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven..
Op de vraag of ze ook open staat voor niet-moslims geeft ze duidelijk aan dat de Koran hierin voor haar leidend is. -1 voor de integratie. Wat denk je dat er gebeurd als hele grote groepen mensen deze mening erop nahouden? Nogmaals, het gaat niet om de hoofddoek, het gaat om de gedachtes die automatisch dan ook onder die hoofddoek spelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Mag jouw toekomstig vriendje (of echtgenoot) ook niet-moslim zijn?
Inderdaad, het klinkt als witte ruis op een televisiequote:En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooftja slap he...
succes vandaag, ben benieuwd hoe het je vergaat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:53 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dank je wel. De reacties uit mijn omgeving waren positief. Mijn vrienden respecteren mijn keuze, alleen vinden ze het wel even wennen en zonde van me schoonheid zeggen ze. Mijn ouders zijn er natuurlijk blij. Mijn zussen geloven het niet en willen het niet geloven, en negeren mijn keuze. Mijn broers die zijn simpel, die zeggen eerste zien en dan geloven.
nou toedeloeeee, morgen my first day!!!!!!
\quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:47 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Vrouwen die westers zijn, omdat het van ze verwacht wordt, zijn ook naïef. Sterker nog, ik kan niet veel mensen opnoemen die sterk genoeg zijn om niet zich te laten beïnvloeden door andere mensen.
Alles is er mis mee. Dit zou dan simpelweg betekenen dat je niet instaat bent om onafhankelijk voor jezelf na te denken. Dit is juist waarop gelovigen afgerekend worden, terwijl iedereen blijkbaar volgens jou niet onafhankelijk van anderen kan nadenken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:49 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
\
Natuurlijk laat iedereen zich beïnvloeden door andere mensen....niks mis mee.
Westers is een smaak, mode, manier van doen, taal, etc. Oftewel, het heeft alles van doen met de 'aankleding' van iemand. Je kan hindoe, moslim, joods, afrikaan, japanner zijn én westers tegelijkertijd. Dat heeft helemaal niets te maken of je zelfstandig kan denken of niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Alles is er mis mee. Dit zou dan simpelweg betekenen dat je niet instaat bent om onafhankelijk voor jezelf na te denken. Dit is juist waarop gelovigen afgerekend worden, terwijl iedereen blijkbaar volgens jou niet onafhankelijk van anderen kan nadenken.
Dit een drogredennatie. Je gaat ervan uit dat het wetenschappelijk bewijs de enige vorm van bewijzen is. Je gaat daarnaast ervan uit dat de wetenschap niet overeind staat vanwege juist het vertrouwen in de methodiek.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:11 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Westers is een smaak, mode, manier van doen, taal, etc. Oftewel, het heeft alles van doen met de 'aankleding' van iemand. Je kan hindoe, moslim, joods, afrikaan, japanner zijn én westers tegelijkertijd. Dat heeft helemaal niets te maken of je zelfstandig kan denken of niet.
Waar het hier om gaat is het vermogen en de bereidwilligheid om te twijfelen om zaken van objectieve aard. Als je van mening bent dat de islamitische manier de juiste manier is is dat niet omdat je daar wetenschappelijk bewijs voor hebt maar omdat je vertrouwen hebt in het woord van God. Bestaat God niet, is er ook geen Woord' en valt de basis voor vertrouwen weg.
Welke andere reden kan je dan nog hebben om een hoofddoek te dragen, om jezelf te verbieden te trouwen met een ongelovige, etc etc?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat TS van zichzelf ook niet meer het internet op mag..zal ook wel ergens in de Quran staan, dat internet slecht is voor vrouwen.
Ik doe normaal, het is toch opvallend dat ze sinds die dag niet meer is teruggekomen en het zou niet voor het eerst zijn dat mensen allemaal regeltjes bedenken die niet eens in het door hun gevolgde heilige boek staan.quote:
Dankzij de wetenschap hebben we meer kennis dan ooit te voren en die kennis groeit dagelijks. Zo weten we meer dan ooit over de werking van het universum, de ontwikkeling van het leven en blijven we dramatisch grote stappen qua technologie in diverse gebieden maken etc. waar ook jij dagelijks van profiteert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dit een drogredennatie. Je gaat ervan uit dat het wetenschappelijk bewijs de enige vorm van bewijzen is. Je gaat daarnaast ervan uit dat de wetenschap niet overeind staat vanwege juist het vertrouwen in de methodiek.
Oftewel ik kan je redenering aanpassen zodat:
Als je van mening bent dat de wetenschap de juiste manier is, is dat niet omdat je daar wetenschappelijk bewijs voor hebt. Maar omdat je vertrouwen hebt in de methodiek. Is de methode fout, is er ook geen kenniswerving vanuit waarneming en valt de basis voor vertrouwen weg.
Nee, ze is bang dat ze luizen van jou krijgt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:12 schreef darpios het volgende:
Hoofddoek? Bang dat er zand uit de zandbak in je haar komt?
Dat ook academici gelovig zijn, klopt. (Zij het in mindere mate.)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:41 schreef deVerdeler het volgende:
Terrystone... Zoek even uit waarom studenten na afstuderen lange zwarte gewaden en zwarte hoedjes dragen. Waar komt dit vandaan?
Zoek even uit waar de eerste universiteit gevestigd is. Zoek even uit wie de eerste sociologen, economen etc waren. Zoek even uit waar Columbus zijn informatie vandaan haalde.
De Islaam heeft qua wetenschap veel voor Europa betekent. Geloof en wetenschap kunnen gewoon hand in hand.
Nee, dat doe ik niet. Welke vorm van bewijs is er nog meer?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dit een drogredennatie. Je gaat ervan uit dat het wetenschappelijk bewijs de enige vorm van bewijzen is. Je gaat daarnaast ervan uit dat de wetenschap niet overeind staat vanwege juist het vertrouwen in de methodiek.
Ik ben mij zeer bewust van de grenzen van de wetenschap. Maar wetenschap is wel de meest fundamentele benadering van kenniswerving.quote:Oftewel ik kan je redenering aanpassen zodat:
Als je van mening bent dat de wetenschap de juiste manier is, is dat niet omdat je daar wetenschappelijk bewijs voor hebt. Maar omdat je vertrouwen hebt in de methodiek. Is de methode fout, is er ook geen kenniswerving vanuit waarneming en valt de basis voor vertrouwen weg.
Ik denk dat de post van Molurus goed uitlegt (wellicht nog beter dan ik het kan) wat er mankeert aan die statements. Daarnaast wil ik erbij vermelden dat het toch nogal treurig is dat je eeuwen terug moet kijken om de positieve punten mbt islam en wetenschap te vinden, hoe kan dit dan als deze zo uitstekend samen gaan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:41 schreef deVerdeler het volgende:
Terrystone... Zoek even uit waarom studenten na afstuderen lange zwarte gewaden en zwarte hoedjes dragen. Waar komt dit vandaan?
Zoek even uit waar de eerste universiteit gevestigd is. Zoek even uit wie de eerste sociologen, economen etc waren. Zoek even uit waar Columbus zijn informatie vandaan haalde.
De Islaam heeft qua wetenschap veel voor Europa betekent. Geloof en wetenschap kunnen gewoon hand in hand.
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Ancient_Greek_sciencequote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:41 schreef deVerdeler het volgende:
De Islaam heeft qua wetenschap veel voor Europa betekent.
De twee kunnen niet verder uit elkaar staan.quote:Geloof en wetenschap kunnen gewoon hand in hand.[/i]
Geloof is toch per definitie niet te bewijzen? Dan is het dus geen geloof meer..?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:05 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Ancient_Greek_science
[..]
De twee kunnen niet verder uit elkaar staan.
Welke methode hanteer je wanneer wetenschap een bewering vanuit het geloof weerlegt?
tuurlijk is geloof te bewijzen. Geloof dat het gaat regen met Metereologische data etc.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geloof is toch per definitie niet te bewijzen? Dan is het dus geen geloof meer..?
?.. dan is het geen geloof meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:17 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
tuurlijk is geloof te bewijzen. Geloof dat het gaat regen met Metereologische data etc.
En toen kwamen de moslimfundamentalisten en vernietigden al de kennis en wetenschappen en was het terug van af. Averroes o.a.,wou de griekse filosofie en wetenschappen herstellen, maar moest zijn werk noodgedwongen buiten Spanje smokkelen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroesquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:41 schreef deVerdeler het volgende:
Sluit hier perfect aan bij mijn post. ( had uw post nog niet gelezen als ik dit reeds had geschreven )quote:Dat de Islam in de 8e tot 11e eeuw veel heeft betekend voor de wetenschap kwam vooral doordat die cultuur in die tijd heel tolerant stond tegenover intellectuelen en andersdenkenden. Dat is in de 11e eeuw resoluut omgeslagen dankzij ene Al-Ghazali, en de Islam is daar sindsdien nooit van hersteld.
Nah, ik denk dat de invasie door de Mongolen een grotere invloed heeft gehad dan Al-Ghazali. Het zou wel vreemd zijn dat één auteur/geleerde zoveel invloed heeft gehadquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat de Islam in de 8e tot 11e eeuw veel heeft betekend voor de wetenschap kwam vooral doordat die cultuur in die tijd heel tolerant stond tegenover intellectuelen en andersdenkenden. Dat is in de 11e eeuw resoluut omgeslagen dankzij ene Al-Ghazali, en de Islam is daar sindsdien nooit van hersteld.
Ik viel wetenschap ook niet aan. Ik viel jouw redenatie aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:00 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Welke vorm van bewijs is er nog meer?
[..]
Ik ben mij zeer bewust van de grenzen van de wetenschap. Maar wetenschap is wel de meest fundamentele benadering van kenniswerving.
Voor alles wat je doet en beweert kunnen altijd de overtreffende vragen gesteld worden
Maar is het logisch? Is er bewijs voor? Is het de meest simpele verklaring?
'
Jouw 'tegenwerping" is een hele oude en armoedige filosofische gedachte, technisch juist maar niet iets waarmee wetenschap aan kracht verliest.
En hoe zit het dan met Averroes ? De Mongolen zijn bij mijn weten nooit in Spanje geweest...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat de invasie door de Mongolen een grotere invloed heeft gehad dan Al-Ghazali. Het zou wel vreemd zijn dat één auteur/geleerde zoveel invloed heeft gehad.
Eens, ik weet dat dit F&L is maar soms wordt het wel erg wetenschappelijk hie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:59 schreef Moonwalk het volgende:
Jammer dat jullie het topic van TS de hele tijd kapen.
TS hoe bevalt het nu en hoe heb je het de afgelopen dagen ervaren?
Je vergelijking ging niet op. Je kan islam en wetenschap niet op dezelfde manier gebruiken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:22 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik viel wetenschap ook niet aan. Ik viel jouw redenatie aan.
waarom draag je dan wel mascara?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Het bevalt me superrrrrrrrrrrrr. Dit had ik veel eerder moeten doen! I'm so happyquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:59 schreef Moonwalk het volgende:
Jammer dat jullie het topic van TS de hele tijd kapen.
TS hoe bevalt het nu en hoe heb je het de afgelopen dagen ervaren?
omdat ik het wil, net als dat ik een hoofddoek dragen wil. Ik wil het mascara opdoen wel zoiezo afleren, maar stap voor stap.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:59 schreef hoatzin het volgende:
[..]
waarom draag je dan wel mascara?
DIT DUS! dit gaat zo eindeloos saai. Klaar we respecteren elkaars mening, jullie maken er een welles en nietes spel van.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens, ik weet dat dit F&L is maar soms wordt het wel erg wetenschappelijk hie.
Dankjewelquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:24 schreef deVerdeler het volgende:
Sommige reacties hier zijn echt grappig hahahaha... Als je moslima bent geworden, dan kan ik het goed begrijpen waarom je de hijaab wil dragen. Nu hopen dat je niet plots scheef wordt aangekeken door je mede burgers.
HAHAAHAH NOT -_-quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat TS van zichzelf ook niet meer het internet op mag..zal ook wel ergens in de Quran staan, dat internet slecht is voor vrouwen.
Nee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Volgens mij ben ik dan numero uno van Fok met een hoofddoek?
Grappig ik heb de Koran in tig talen helemaal uitgelezen. Nooit gezienquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:31 schreef mrk.n het volgende:
En in de Koran staat ook dat je geen parfum op mag doen (geen enkel luchtje) dus ook geen deo. Houd je d'r maar aan.
De jeugd gelooft dat deze luchtjes noodzakelijke levensvoorwaarden zijnquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:31 schreef mrk.n het volgende:
Dit staat me dan toch tegen, je doet het namelijk vaker: je kan misschien gelijk hebben dat het niet met naam en toenaam in de koran staat maar je laat onbenoemd dat het wél een uitspraak van de profeet mohammed was die het afkeurt, en dus relevant voor elke moslim, ook TS/ JoaquinPhoenix.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappig ik heb de Koran in tig talen helemaal uitgelezen. Nooit gezien
quote:Abu Moosa al-Ash’ari said: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Any woman who puts on perfume then passes by people so that they can smell her fragrance, is an adulteress.”
http://islam-qa.com/en/ref/7850
Als we / hij het over Hadith had, zou mijn reactie ook daarop aangepast zijn, hij had het over de Koran, ik reageer vervolgens ook op de claim van de Koran waarbij zelfs met de door jou geciteerde hadith wat hij zegt absurd is:quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:06 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Dit staat me dan toch tegen, je doet het namelijk vaker: je kan misschien gelijk hebben dat het niet met naam en toenaam in de koran staat maar je laat onbenoemd dat het wél een uitspraak van de profeet mohammed was die het afkeurt, en dus relevant voor elke moslim, ook TS/ JoaquinPhoenix.
[..]
1. Koran punt is onjuist.quote:En in de Koran staat ook dat je geen parfum op mag doen (geen enkel luchtje) dus ook geen deo. Houd je d'r maar aan.
Raymond je vergeet de djins. Wel consequent blijven he in je repliek.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Haha TS gelooft in goden, sprookjes, boze geesten en zonnen die in modderpoelen ondergaan.
In dit topic heb je te maken met users die, als niet-moslim, de islam benaderen en bekritiseren op de botsingen in zowel de praktijk als theorie tussen het islamitische leven en het moderne westerse leven. Zij zijn echter geen islam-theologen, en dat zou ook niet vereist moeten zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als we / hij het over Hadith had, zou mijn reactie ook daarop aangepast zijn, hij had het over de Koran, ik reageer vervolgens ook op de claim van de Koran waarbij zelfs met de door jou geciteerde hadith wat hij zegt absurd is:
[..]
1. Koran punt is onjuist.
2. Dat je geen parfum mag op doen, geen enkel, dus ook geen deo is onjuist.
De hadith die jij aanhaalt en waar hij het over heeft zijn totaal verschillende zaken, de één is zodat mannen er van kunnen genieten, de ander is een totalitair verbod op het opdoen van parfum of een deo vrouw zijnde.
Als je me voortaan gaat bekritiseren op X en Y, doe het dan met een goed onderbouwde punt ipv appels met peren vergelijken.
Klopt, niemand hoeft een islamoloog of theoloog te zijn om de Islam in zijn beleving te mogen bekritiseren, wat wel gewenst is (lees: geen vereiste) dat wanneer er iets beweerd wordt, dit wel op juiste wijze wordt gedaan, dan wel enigszins wat ingelezen is in de materie.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:21 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
In dit topic heb je te maken met users die, als niet-moslim, de islam benaderen en bekritiseren op de botsingen in zowel de praktijk als theorie tussen het islamitische leven en het moderne westerse leven. Zij zijn echter geen islam-theologen, en dat zou ook niet vereist moeten zijn.
Ten eerste was het geen discussie over de rol van parfum in de Islam, maar heel concreet over wat de Koran zegt over Koran, ware het dat het ging over wat de Islam zegt over parfum, dan waren er zeker wel hadiths etc bijgehaald.quote:Nogmaals, je laat onbenoemd dat er een hadith is die weldegelijk zeer restrictief is wat betreft het gebruik van parfum, praktisch gezien is dan namelijk alleen binnenshuis gebruik toegestaan.
Wat jij overigens ook met mijn reactie doet, je probeert een intentie te lezen uit een oneliner wat op z'n beurt weer voorkomt uit een oneliner. Ik schroom niet weg van een discussie over parfum ( voor vrouwen) in de Islam, zeker niet met jou of hem wanneer ik er op reageer.. en zeker niet op een forum.quote:Je geeft je eigen invulling van de semantiek van zijn post, bedoelde hij expliciet de koran of is voor hem de koran in feite synoniem met de islaam? Aardige kans dat het laatste wel eens waar kan zijn, en daar ga je gemakshalve overheen. Je corrigeert, verdedigt maar blijft stil over de mogelijke bron en dus ook kern van zijn kritiek, en dat is een vorm van 'intellectual dishonesty' in mijn ogen.
Want hoe relevant voor de praktijk is het dan eigenlijk? dat verschil, tussen een leefregel voortkomend uit de koran en één voortkomend uit een Hadith?
eensquote:Op zondag 30 oktober 2011 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, niemand hoeft een islamoloog of theoloog te zijn om de Islam in zijn beleving te mogen bekritiseren, wat wel gewenst is (lees: geen vereiste) dat wanneer er iets beweerd wordt, dit wel op juiste wijze wordt gedaan, dan wel enigszins wat ingelezen is in de materie.
Nogmaals, dat is dan de semantiek die wij zelf invullen. TS is dit topic begonnen met het verkondigen dat zij een hoofddoek gaat dragen. Nu is het zo dat (met mijn relatieve kennis) er alleen in de hadith expliciet gesproken wordt over de hoofddoek(hajib), en niet de Koran. Dat betekend dat de TS dus zelf de volle breedte van de islam opzoekt, niet alleen de Koran, en binnen dit kader, opgesteld door de TS, discussieren wij hier.quote:Ten eerste was het geen discussie over de rol van parfum in de Islam, maar heel concreet over wat de Koran zegt over Koranparfum. Ware het dat het ging over wat de Islam zegt over parfum, dan waren er zeker wel hadiths etc bijgehaald.
Ik zeg ook niet dat je het ontkent.quote:Ten tweede zeg jij dat ik onbenoemd laat dat er in de Islam via hadiths weldegelijk een restrictief rol is wat betreft het gebruik van parfum, klopt, zal ik ook niet ontkennen, werd in geen enkel post van mij in dit topic geclaimd,
1. Waar is parfum voor bedoeld?quote:dat gezegd hebbende: Hoe komt het dan dat jij zaken onbenoemd laat de door jou geciteerde hadith & icm met de post waar je het over hebt dat:
1. De hadith heel concreet gaat over het opdoen van parfum zodat anderen je ruiken.
2. De reactie in kwestie van betreffende user het ook had over bijvoorbeeld deo en zelf totalitair als het gaat om :'geen enkel luchtje'?
Mwah, dit soort interacties meen ik hier vaker gezien te hebben. Typisch iets voor islam-apologeten, maar dat is misschien weer te simpel.quote:[..]
Wat jij overigens ook met mijn reactie doet, je probeert een intentie te lezen uit een oneliner wat op z'n beurt weer voorkomt uit een oneliner. Ik schroom niet weg van een discussie over parfum ( voor vrouwen) in de Islam, zeker niet met jou of hem wanneer ik er op reageer.. en zeker niet op een forum.
De hadith zoals ik hem gelezen heb spreekt juist helemaal niet over de reden achter de geur, behalve dan dat de geur door anderen geroken mag worden. Ik kan mij bij deze hadith goed voorstellen dat de profeet in feite bedoeld heeft dat de intentie achter een geur niet ambigu mag blijven. Ook al is de vrouw in kwestie niet op zoek naar een relatie, de mannelijke voorbijgangers kunnen dat natuurlijk niet 'ruiken'quote:Wat betreft het verschil in praktijk? Weinig tot niets, tenzij je spreekt over Koranieten, wat maar een heel klein portie van de Islamitische wereld is of Shieten. Ten tweede, hadith spreekt niet over vrouwen die parfum opdoen vanwege andere redenen dan heel duidelijk aandacht vragen.
Alles goed met je hoofddoek?quote:Op zondag 13 november 2011 14:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Lang geleden zeg! Feeling so great!
Dus jullie zijn een stelletje nu?quote:Op zondag 13 november 2011 20:13 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Haha met mijn hoofddoek gaat alles goed......
Dank je. Heb er tot nu toe geen spijt van. Zo te zien lijkt het alsof mijn hele omgeving het zonde vind, behalve mijn ouders.quote:Op zondag 13 november 2011 20:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus jullie zijn een stelletje nu?![]()
Ik hoop dat je er geluk in kan vinden, maar weet wel dat ik het zonde vind :p
Je had niks te doen?!quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:53 schreef Montelly het volgende:
Update Joaquin? Hoe is het ermee, hoe gaat je omgeving mee om.?
Idd veel plezier met het dragen van het uniform van de haat god.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef msnk het volgende:
zarGon doe 's lief!
Veel hijaaaab plezier phoenix
Op mij kom je over als een oersaaie muts. Je wordt geleefd en bent daar nog blij mee ook. Angst voor jongens/mannen. Géén genotsmiddelen. Seks voor het plezier moet je waarschijnlijk ook niet aan denken..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:25 schreef NDAsilenced het volgende:
Dit is een verderfelijk forum vol verleidingen.
quote:Op maandag 26 maart 2012 00:16 schreef DontGiveAFok het volgende:
Vind het een dappere keuze in deze tijd. Dus respect
Mooie vondst.quote:Spelfout in de TT: Hoofddoek mijden topic
"omdat ik het wil". Ja dat is wel heel makkelijk. Ik vraag waarom, maar dat ontgaat je of je wil er niet op antwoorden. Ben je zelf niet nieuwsgierig waarom?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:25 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
omdat ik het wil, net als dat ik een hoofddoek dragen wil. Ik wil het mascara opdoen wel zoiezo afleren, maar stap voor stap.
Gaat goed !quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:53 schreef Montelly het volgende:
Update Joaquin? Hoe is het ermee, hoe gaat je omgeving mee om.?
Nee ik heb alles nog en zelfs het dubbele ervan teruggekregen elhamd.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:53 schreef RickoKun het volgende:
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Heel veel, ik kan een heel boek schrijven wat ik er voor terug heb gekregen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:14 schreef kingtoppie het volgende:
Definieer wat je ervoor teruggekregen hebt
Begin maar met schrijven... Zolang ben je niet weggeweest..quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Heel veel, ik kan een heel boek schrijven wat ik er voor terug heb gekregen.
hahaha, laat ik het zo zeggen, sinds ik een hoofddoek ben gaan dragen gebeuren alleen positieve dingen in mijn leven. Ik weet niet of je mijn before foto zag. maar voordat ik een hoofddoek droeg, zag ik er misschien uit als een meisje dat gelukkig was. Maar dat was ik dus niet. Nu ben ik echt Gelukkig en vooral DANKBAAR.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Begin maar met schrijven... Zolang ben je niet weggeweest..
MashAllahquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:38 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hahaha, laat ik het zo zeggen, sinds ik een hoofddoek ben gaan dragen gebeuren alleen positieve dingen in mijn leven. Ik weet niet of je mijn before foto zag. maar voordat ik een hoofddoek droeg, zag ik er misschien uit als een meisje dat gelukkig was. Maar dat was ik dus niet. Nu ben ik echt Gelukkig en vooral DANKBAAR.
Ik vind het leuk dat je tevreden bent met je "security blanket".quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:38 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hahaha, laat ik het zo zeggen, sinds ik een hoofddoek ben gaan dragen gebeuren alleen positieve dingen in mijn leven. Ik weet niet of je mijn before foto zag. maar voordat ik een hoofddoek droeg, zag ik er misschien uit als een meisje dat gelukkig was. Maar dat was ik dus niet. Nu ben ik echt Gelukkig en vooral DANKBAAR.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind het leuk dat je tevreden bent met je "security blanket".
Van alles om mij heen wat in mijn leven zich afspeelt en wat binnen in mij zich afspeelt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef kingtoppie het volgende:
Maar waar haal je dat gelukkige gevoel en die dankbaarheid dan uit?
Wat heeft die hoofddoek er dan mee te makenquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Van alles om mij heen wat in mijn leven zich afspeelt en wat binnen in mij zich afspeelt.
Denk dat ze zich nu gewaardeerd voelt door allah oid.... ''Hij zal vast trots op me zijn nu ik een hoofddoek draag''... ''En ik ben trots dat hij trots op mij is, want hij is de almachtige.''quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat heeft die hoofddoek er dan mee te maken
Ik ben wel benieuwd naar before/after pic van jou Joaquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Van alles om mij heen wat in mijn leven zich afspeelt en wat binnen in mij zich afspeelt.
En dat je een massamoordende pedofiel als de mooiste mens ooit aanbid helpt ook mee natuurlijkquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
nee niet interessantquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:16 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar before/after pic van jou Joa
Een deel. Een belangrijke deel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat heeft die hoofddoek er dan mee te maken
Wat dan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Een deel. Een belangrijke deel.
quote:
Ik wilde Rabobank zeggen, maar nee doe maar niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
En die lange omajurken. Die beschermen je tegen stijve verkrachtende piemels.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:36 schreef Scabies het volgende:
ik vind het goed van je dat je een hoofddoek draagt, alle mannen zijn beesten en kunnen zich onmogelijk beheersen als ze de wapperende haren van een vrouw zien... zo breng je ze ook niet in de verleiding je aan te randen...
De gedachte achter een hoofddoek is wel een probleem.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:01 schreef Strani het volgende:
Ik ben geen fan van het idee dat je bepaalde dingen moet doen of dragen vanwege een religie maar ik voel plaatsvervangende schaamte voor de domheid, hardheid en het gebrek aan tolerantie dat door sommige mensen in dit topic wordt getoond.
Hoofddoeken zijn niet het probleem in deze samenleving. Gebrek aan tolerantie (soms van beide kanten) wel.
Als dat het probleem is / de reden om een hoofddoek te dragen dan kun je die mannen beter een blinddoekje geven.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:36 schreef Scabies het volgende:
ik vind het goed van je dat je een hoofddoek draagt, alle mannen zijn beesten en kunnen zich onmogelijk beheersen als ze de wapperende haren van een vrouw zien... zo breng je ze ook niet in de verleiding je aan te randen...
Hier ben ik het mee eens. Het zet mannen neer als seksbeluste beesten en legt vervolgens de verantwoordelijkheid daarvoor bij vrouwen neer. Die gedachtengang is op elke denkbare manier verwerpelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De gedachte achter een hoofddoek is wel een probleem.
Niet voor mij. Is hun probleem. Als jij het ook jouw probleem maakt moet je misschien een probleem voor jezelf gaan zoeken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De gedachte achter een hoofddoek is wel een probleem.
Dat daarmee de suggestie wordt gewekt dat jij zonder die hoofddoekjes je hormonen niet kunt bedwingen vind jij geen probleem?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet voor mij. Is hun probleem. Als jij het ook jouw probleem maakt moet je misschien een probleem voor jezelf gaan zoeken.
Ik vind het voor die mensen jammer dat zij die indruk hebben en als ze er toegankelijk voor zijn zal ik het niet nalaten op een nette en begripvolle manier mijn mening te delen. En mocht ik dat doen, dan doe ik dat niet uit misplaatste kwaadheid maar uit oprechte zorg voor diegene.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat daarmee de suggestie wordt gewekt dat jij zonder die hoofddoekjes je hormonen niet kunt bedwingen vind jij geen probleem?
Ik denk niet dat er iets misplaatst is aan die kwaadheid. Dat mensen die suggestie als beledigend ervaren, daar heb ik alle begrip voor. Net zoals ik er alle begrip voor heb wanneer ongelovigen kwaad worden wanneer iemand suggereert dat ongelovigen immoreel zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het voor die mensen jammer dat zij die indruk hebben en als ze er toegankelijk voor zijn zal ik het niet nalaten op een nette en begripvolle manier mijn mening te delen. En mocht ik dat doen, dan doe ik dat niet uit misplaatste kwaadheid maar uit oprechte zorg voor diegene.
Mensen hier schoppen om het schoppen want ze weten zelf ook wel dat hun hardheid geen oplossingen zal bieden.
Niet? Ik voel me persoonlijk echt niet beledigd door vrouwen die een hoofddoek dragen hoor. Maar als je je ongenoegen toont zou dat toch met de bedoeling moeten zijn dat je een verbetering in de situatie zoekt. Anders is het pure energieverspilling.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iets misplaatst is aan die kwaadheid. Dat mensen die suggestie als beledigend ervaren, daar heb ik alle begrip voor. Net zoals ik er alle begrip voor heb wanneer ongelovigen kwaad worden wanneer iemand suggereert dat ongelovigen immoreel zijn.
Of er oplossingen voortkomen uit het uiten van dat ongenoegen doet op zich helemaal niet ter zake.
Niet per se. Het hangt af van de motieven. Als iemand een hoofddoek gewoon mooi vindt of die draagt puur met religieuze motieven zie ik geen probleem.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet? Ik voel me persoonlijk echt niet beledigd door vrouwen die een hoofddoek dragen hoor.
Als iemand je beledigt dan mag daar best iets van gezegd worden. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat buiten een religieuze context jij je ook niet zomaar laat beledigen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:42 schreef Strani het volgende:
Maar als je je ongenoegen toont zou dat toch met de bedoeling moeten zijn dat je een verbetering in de situatie zoekt. Anders is het pure energieverspilling.
Vind je jezelf nou een niet beetje "zweverig" overkomen Joa? Typetje ala teveel happinez gelezen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:38 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
U behoort dus tot de Gekwetstequote:Op donderdag 3 mei 2012 21:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iets misplaatst is aan die kwaadheid. Dat mensen die suggestie als beledigend ervaren, daar heb ik alle begrip voor. Net zoals ik er alle begrip voor heb wanneer ongelovigen kwaad worden wanneer iemand suggereert dat ongelovigen immoreel zijn.
Of er oplossingen voortkomen uit het uiten van dat ongenoegen doet op zich helemaal niet ter zake.
anderzijds...als je zelf oprecht gelukkig van wordt, who cares..quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:49 schreef Montelly het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou een niet beetje "zweverig" overkomen Joa? Typetje ala teveel happinez gelezen.
Persoonlijk kan ik me over die hoofddoekjes niet zo heel druk maken. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb als mensen dat als beledigend ervaren.quote:
Mijn mening is dat iemand die echt denkt dat alle mannen potentiële verkrachters zijn, zichzelf meer pijn doet dan mij. Ik zou toch al geen vrienden zijn met zo iemand dus ik verlies er niets mee. Zo'n vrouw sluit een hele hoop mensen uit als mogelijke vrienden en sluit zichzelf dus af.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik me over die hoofddoekjes niet zo heel druk maken. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb als mensen dat als beledigend ervaren.
Gekwetstheid gebeurt inderdaad als aan de kant van de ontvanger, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je alle ongefundeerde vooroordelen - of dat nu is ten aanzien van mannen, moslims of ongelovigen - over je kant moet laten gaan met "och, maak je niet zo druk".
Wanneer iemand 1 van de volgende uitspraken doet:
- moslims zijn terroristen
- mannen zijn verkrachters
- ongelovigen zijn immoreel
dan mag je daar best kwaad over worden. Waarom niet?
Als er een kern van waarheid zou zitten in die uitspraken is er overigens wel sprake van een andere situatie.
En dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat was niet de vraag. De vraag was of eventuele kwaadheid daarover misplaatst zou zijn. Persoonlijk vind ik van niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn mening is dat iemand die echt denkt dat alle mannen potentiële verkrachters zijn, zichzelf meer pijn doet dan mij. Ik zou toch al geen vrienden zijn met zo iemand dus ik verlies er niets mee. Zo'n vrouw sluit een hele hoop mensen uit als mogelijke vrienden en sluit zichzelf dus af.
Ik vind het dus vooral erg zielig voor de mensen die zo denken.
Dat je gewoon beargumenteerd op een forum waarom je denkt dat de reden van het dragen van eenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik me over die hoofddoekjes niet zo heel druk maken. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb als mensen dat als beledigend ervaren.
Gekwetstheid gebeurt inderdaad als aan de kant van de ontvanger, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je alle ongefundeerde vooroordelen - of dat nu is ten aanzien van mannen, moslims of ongelovigen - over je kant moet laten gaan met "och, maak je niet zo druk".
Wanneer iemand 1 van de volgende uitspraken doet:
- moslims zijn terroristen
- mannen zijn verkrachters
- ongelovigen zijn immoreel
dan mag je daar best kwaad over worden. Waarom niet?
Als er een kern van waarheid zou zitten in die uitspraken is er overigens wel sprake van een andere situatie.
Hoe is de suggestie dat mannen in het algemeen verkrachters zijn iets anders dan "schoppen om het schoppen"? Als je daar kritiek op hebt, heb dan tenminste ook kritiek op TS.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Dat je gewoon beargumenteerd op een forum waarom je denkt dat de reden van het dragen van een
hoofddoek misplaatst is.....prima
Maar kom dan niet aanzetten met "Ik ervaar het als beledigend"
"Kom nou zeg, stel je niet aan" is een reactie die veel meer op zijn plaats is dan "ik heb wel begrip voor die reactie"
Het is gewoon zoals @Strani zegt, schoppen om het schoppen en je dan ook nog eens verschuilen achter "Ik voel me gekwetst"
Welnee. Maar als je me een schop geeft schop ik wel terug.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef Eventjes-dan het volgende:
Beledigd zijn en vervolgens kwaad worden is enkel een teken dat je je emoties niet onder controle hebt en de verantwoordelijk daarvoor bij de ander legt.
Dat verdien je geen begrip maar een schop onder je reet.
kom op zeg...
[hoop niet dat ik iemand nu kwets overigens]
Wat is er mis met kritiek?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is de suggestie dat mannen in het algemeen verkrachters zijn iets anders dan "schoppen om het schoppen"? Als je daar kritiek op hebt, heb dan tenminste ook kritiek op TS.
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet voor mij. Is hun probleem. Als jij het ook jouw probleem maakt moet je misschien een probleem voor jezelf gaan zoeken.
Doeken praten niet, als je denkt dat doeken praten, moet je minder blowen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doeken praten niet, als je denkt dat doeken praten, moet je minder blowen.
Dat is toch haar probleem? Je kan ook denken, die vrouw vergist zich, niet alle mannen zijn niet te vertrouwen... en je loopt vervolgens door.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.
Geloven dat een omnipotent wezen mijn gemekker aanhoort, komt alsnog over het algemeen vaker voor dan denken dat een doek iets kan zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]misschien wel de domste reply ever... En dat van iemand die op zijn knieën in zichzelf lulde en dacht dat een omnipotent wezen zijn gemekker aanhoorde.
Het gaat dan ook niet om het dragen van een hoofddoek op zich, maar om de uitleg die onder meer TS daaraan geeft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doeken praten niet, als je denkt dat doeken praten, moet je minder blowen.
Maakte jij ook zo een iets wat 'apart' opmerking dan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gaat me dan ook niet om het dragen van een hoofddoek op zich, maar de uitleg die onder meer TS daaraan geeft.
Ik weet niet precies wat je bedoelt?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maakte jij ook zo een iets wat 'apart' opmerking dan?
Ik wil het heel graag netjes uitdrukken, maar ik heb er serieus geen ander woord voor dan 'idioot',quote:
Zo idioot was die opmerking niet. Doekjes praten inderdaad niet, maar dat is voor TS wel 1 van de redenen om er 1 te dragen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wil het heel graag netjes uitdrukken, maar ik heb er serieus geen ander woord voor dan 'idioot',
ik reageerde op een naar mijn inziens een vrij idioot opmerking, waarop jij vervolgens weer reageerde alsof ik jou aansprak.
En Nazi's en Hindoes hebben eigen redenen om de Swastika te propageren, een Jood om het met man en macht te vermijden, wetende dat er zoveel diversiteit zit in een symbool en vooral een persoonlijke beleving is, maakt het vrij idioot om te stellen dat een doek iets zegt, het zegt juist niets meer dan je eigen persoonlijke referentiekader.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo idioot was die opmerking niet. Doekjes praten inderdaad niet, maar dat is voor TS wel 1 van de redenen om er 1 te dragen.
Zucht je gaat nog door in die onzin ook? Alsof kleding, symbolen en gebruiken geen betekenis kunnen hebben. Maar dat wist je zelf ook wel dus je getroll is vrij kansloos.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloven dat een omnipotent wezen mijn gemekker aanhoort, komt alsnog over het algemeen vaker voor dan denken dat een doek iets kan zeggen.
En als jij de kern van mijn reactie niet snapt, dan is niet mijn reply dom, maar liggen de tekortkomingen elders
Zou je kunnen stellen dat het idee dat zo'n hoofddoek een vrouw beschermt tegen mannelijke hormonen een uitzondering is onder de draagsters daarvan? Of is het juist een heel algemene opvatting?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Nazi's en Hindoes hebben eigen redenen om de Swastika te propageren, een Jood om het man en macht te vermijden, wetende dat er zoveel diversiteit zit in een symbool en vooral een persoonlijke beleving is, maakt het vrij idioot om te stellen dat een doek iets zegt, het zegt juist niets meer dan je eigen persoonlijke referentiekader.
En zo'n uitspraak heb ik dan best een beetje moeite mee.quote:Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen.
Jij hebt blijkbaar één lezing van een voorwerp verhogen tot absolutisme ondanks diversiteit niet echt begrepen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht je gaat nog door in die onzin ook? Alsof kleding, symbolen en gebruiken geen betekenis kunnen hebben. Maar dat wist je zelf ook wel dus je getroll is vrij kansloos.
Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Nazi's en Hindoes hebben eigen redenen om de Swastika te propageren, een Jood om het met man en macht te vermijden, wetende dat er zoveel diversiteit zit in een symbool en vooral een persoonlijke beleving is, maakt het vrij idioot om te stellen dat een doek iets zegt, het zegt juist niets meer dan je eigen persoonlijke referentiekader.
Tegen mannelijke hormonen? Ja absoluut. Koranisch gezien staat een hoofddoek voor vroomheid en zelfrespect, niet voor de man.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zou je kunnen stellen dat het idee dat zo'n hoofddoek een vrouw beschermt tegen mannelijke hormonen een uitzondering is onder de draagsters daarvan? Of is het juist een heel algemene opvatting?
Maar ik heb ook niets tegen persoonlijke belevenissen van wat een hoofddoek is per individu, zeker niet van wat jij er of TS er van maakt, maar meer dan dat is het ook niet.quote:Wat mij betreft zegt die doek wat de specifieke draagster ervan zegt. In dit geval TS dus:
[..]
En zo'n uitspraak heb ik dan best een beetje moeite mee.
Vanwege Islamitische voorschriften? Denk jij dat de moslima's die een hoofddoek dragen en zich vervolgens anaal laten nemen om 'maagd' te blijven dat doen vanwege Islamitische voorschriften? Denk je dat hoofddoek biddende meisjes die niet kunnen bidden het doen vanwege Islamitische voorschriften of cultureel gezien, hmm?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.
Hoe vroom een vrouw is hangt toch helemaal niet af van hoe mannen op haar reageren?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tegen mannelijke hormonen? Ja absoluut. Koranisch gezien staat een hoofddoek voor vroomheid en zelfrespect, niet voor de man.
Je zou in ieder geval kunnen bedenken dat niet iedere hoofddoek gedragen wordt omdat mannen niet te vertrouwen zouden zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.
De man is dan ook een bijzaak hé, je weet dat een vrouw ook zichzelf op gelijke wijze moet bedekken als ze gaat bidden of de gaat lezen, al is er geen man bij, moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen, maar dit wel doen tijdens het bidden of Koranlezen doen het vanwege vroomheid en een gebod van god.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe vroom een vrouw is hangt toch helemaal niet af van hoe mannen op haar reageren?
Daarom zeg ik ook, dat is één lezing, niet de lezing, zeker niet in het geval van een verplicht hoofddoek bij het bidden.quote:Bovendien is het nogal raar is om te veronderstellen dat vrouwen beschermd moeten worden tegen aandacht van mannen. Ik zou dat bijna "idioot" noemen.
Zoals gezegd, iemand die er 1 draagt uit puur religieuze motieven heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De man is dan ook een bijzaak hé, je weet dat een vrouw ook zichzelf op gelijke wijze moet bedekken als ze gaat bidden of de gaat lezen, al is er geen man bij, moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen, maar dit wel doen tijdens het bidden of Koranlezen doen het vanwege vroomheid en een gebod van god.
Ik las de opmerking die jij idioot noemde dan ook in de context van de lezing die TS daaraan (onder meer) geeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Daarom zeg ik ook, dat is één lezing, niet de lezing, zeker niet in het geval van een verplicht hoofddoek bij het bidden.
Persoonlijke opvattingen triomferenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd, iemand die er 1 draagt uit puur religieuze motieven heb ik geen enkel probleem mee.
[..]
Ik las de opmerking die jij idioot noemde dan ook in de context van de lezing die TS daaraan (onder meer) geeft.
Laten we het onderverdelen in twee groepen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die oprecht beledigd zijn door de insinuatie dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. En dat mag. Maar er zijn ook mensen die het hoofddoekje gebruiken om een soort 'zie je wel, die vervelende moslims doen het weer!!' ten toon te stellen. En die mensen zijn in dit topic ook aanwezig.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat was niet de vraag. De vraag was of eventuele kwaadheid daarover misplaatst zou zijn. Persoonlijk vind ik van niet.
Die doek zegt wel iets meer dan dat hoor, je legt nu de nadruk heel sterk op net dat ene aspect. Nogmaals, voor mij hoeft het niet, maar als vrouwen een hoofddoek willen dragen dan moeten ze dat vooral zelf weten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De reden dat vrouwen een hoofddoek dragen is niet omdat ze denken dat mannen potentiële verkrachters zijn, maar omdat, volgens het geloof, zowel de mannen als de vrouwen hun "kuisheid" moeten bewaren en bescheiden moeten zijn. Dit houdt dus ook in niet naar het andere geslacht loeren en dit gaat eenmaal makkelijker als de vrouw bedekt is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:22 schreef Strani het volgende:
Overigens zouden we er verstandiger aan doen ons af te vragen waarom sommige vrouwen met hoofddoeken het idee hebben dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. Laat men dat eerst eens analiseren voordat men meteen moord en brand schreeuwt.
Juist. En dat is dan ook waar ik tegen ageer, dat mensen hier er direct van uit lijken te gaan dat dit de enige reden is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:20 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
De reden dat vrouwen een hoofddoek dragen is niet omdat ze denken dat mannen potentiële verkrachters zijn, maar omdat, volgens het geloof, zowel de mannen als de vrouwen hun "kuisheid" moeten bewaren en bescheiden moeten zijn. Dit houdt dus ook in niet naar het andere geslacht loeren en dit gaat eenmaal makkelijker als de vrouw bedekt is.
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:46 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dit een verwerpelijke gedachte vinden en daarom van mening zijn dat de moslima tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
Sommige vinden zelfs dat hoofddoekjes verboden moeten worden.
Deze mensen zien de islam vaak als een starre, intolerante godsdienst,
Een godsdienst die voor andere bepaald hoe ze moeten leven...
Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
Ik zal eerlijk zijn: Ik respecteer vrouwen niet méér omdat ze een hoofddoek dragen en heb er zelf een 'moet dat nou echt, jezelf zo afsluiten'-gevoel bij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:47 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee.
De intolerantie tegenover hoofddoekjes is ronduit belachelijk.
Een vrouw die er zo bijloopt behandel ik met 0 respect.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
Ja, mijn nicht werd "intens gelukkig" toen ze zich ineens bekeerde tot het christendom. Mijn ex is nadat ik het heb uitgemaakt ook ineens zwaar christelijk geworden en helemaal "blij en in den Heer".quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dit is ook een van de redenen maar ook heb ik religieuze redenen en ook vind het mooi. Dus klopt niet wat je zegt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet per se. Het hangt af van de motieven. Als iemand een hoofddoek gewoon mooi vindt of die draagt puur met religieuze motieven zie ik geen probleem.
Als iemand dit doet *omdat* mannen anders hun gedachten niet onder controle zouden kunnen houden zoals TS aangeeft, dan zie ik wel een probleem. Dat is een regelrecht beledigend en ongefundeerd vooroordeel ten aanzien van mannen.
Wanneer ik bijvoorbeeld zeg 'alle moslims zijn terroristen' dan neem ik aan dat je ook vindt dat dat niet door de beugel kan.
[..]
Als iemand je beledigt dan mag daar best iets van gezegd worden. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat buiten een religieuze context jij je ook niet zomaar laat beledigen.
Je hoeft niet een potje terug te gaan schelden, maar dat betekent nog niet dat je maar alles moet pikken.
Dat je ook andere motieven hebt verandert niets aan het motief waar ik me wel aan stoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dit is ook een van de redenen maar ook heb ik religieuze redenen en ook vind het mooi. Dus klopt niet wat je zegt.
Sorry hoor ik vind dit echt reinste flauwe kul. Als vrouwen met hijaab/hoofddoek o zo nodig geen lust object willen zijn en bescheidenheid willen uitstralen, waarom dan zoveel make-up, sexy kleding, sletterig gedrag?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat de aversie tegen hoofddoeken heeft weinig te maken met de argumenten die ertegen gebruikt worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 03:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn: Ik respecteer vrouwen niet méér omdat ze een hoofddoek dragen en heb er zelf een 'moet dat nou echt, jezelf zo afsluiten'-gevoel bij.
Maar tegelijkertijd ga ik er van uit dat mijn leven en dat van een vrouw met een hoofddoek vaak al zo ver uit elkaar liggen kwa overtuigingen en interesses dat we waarschijnlijk toch nooit vrienden zouden worden, dus niemand verliest er iets mee.
Zodoende vind ik het niet echt een probleem en zeker niet voor mij
quote:Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
En dat is nou juist het probleem met geloven... De paus is ook tegen condooms bijvoorbeeldquote:En je kunt de moslims niet kwalijk nemen dat de eeuwen oude gewoontes niet 1,2,3 veranderen.
Het heeft gewoon tijd nodig.
Ah het is de schuld van het geloof... misschien ligt de moeite wel gewoon bij het veranderen van aangeleerde gewoontes.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef kingtoppie het volgende:
Stiekem eens met ems, maarja daar kunnen zij niks aan doen, jarenlange indoctrinatie enzo
[..]
En dat is nou juist het probleem met geloven...![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Ah het is de schuld van het geloof... misschien ligt de moeite wel gewoon bij het veranderen van aangeleerde gewoontes.
De zelfde reden waarom jij zo'n moeite hebt met een veranderende maatschappij.
De pot verwijt de ketel noemt men dat....
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om geloof de schuld te geven, of morele bezwaren tegen andermans gewoontes te opperen in een poging je onderliggende motieven te rechtvaardigen.
Ik doelde dan ook niet op de chicks die hoofddoek dragen en daarnaast strakke kleding make up etc maar idd die hem op de juiste manier dragenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:22 schreef Montelly het volgende:
[..]
Sorry hoor ik vind dit echt reinste flauwe kul. Als vrouwen met hijaab/hoofddoek o zo nodig geen lust object willen zijn en bescheidenheid willen uitstralen, waarom dan zoveel make-up, sexy kleding, sletterig gedrag?
Dan verdien je in mijn geval heel weinig respect, mede door je schijnheilige vertoning. Liever iemand die halfnaakt bij loopt en daar voor uitkomt dan iemand die twee gezichten heeft.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (bekeerde nederlandse meiden die zijn doorgeslagen met hun nieuw ontdekte geloof, en dikke moslimas die maar niet aan de man geraken en uiteindelijk met een neanderthaler trouwen)
Er is geen juiste manier om zo'n ding te dragen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:27 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook niet op de chicks die hoofddoek dragen en daarnaast strakke kleding make up etc maar idd die hem op de juiste manier dragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |