anderzijds...als je zelf oprecht gelukkig van wordt, who cares..quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:49 schreef Montelly het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou een niet beetje "zweverig" overkomen Joa? Typetje ala teveel happinez gelezen.
Persoonlijk kan ik me over die hoofddoekjes niet zo heel druk maken. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb als mensen dat als beledigend ervaren.quote:
Mijn mening is dat iemand die echt denkt dat alle mannen potentiële verkrachters zijn, zichzelf meer pijn doet dan mij. Ik zou toch al geen vrienden zijn met zo iemand dus ik verlies er niets mee. Zo'n vrouw sluit een hele hoop mensen uit als mogelijke vrienden en sluit zichzelf dus af.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik me over die hoofddoekjes niet zo heel druk maken. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb als mensen dat als beledigend ervaren.
Gekwetstheid gebeurt inderdaad als aan de kant van de ontvanger, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je alle ongefundeerde vooroordelen - of dat nu is ten aanzien van mannen, moslims of ongelovigen - over je kant moet laten gaan met "och, maak je niet zo druk".
Wanneer iemand 1 van de volgende uitspraken doet:
- moslims zijn terroristen
- mannen zijn verkrachters
- ongelovigen zijn immoreel
dan mag je daar best kwaad over worden. Waarom niet?
Als er een kern van waarheid zou zitten in die uitspraken is er overigens wel sprake van een andere situatie.
En dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat was niet de vraag. De vraag was of eventuele kwaadheid daarover misplaatst zou zijn. Persoonlijk vind ik van niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn mening is dat iemand die echt denkt dat alle mannen potentiële verkrachters zijn, zichzelf meer pijn doet dan mij. Ik zou toch al geen vrienden zijn met zo iemand dus ik verlies er niets mee. Zo'n vrouw sluit een hele hoop mensen uit als mogelijke vrienden en sluit zichzelf dus af.
Ik vind het dus vooral erg zielig voor de mensen die zo denken.
Dat je gewoon beargumenteerd op een forum waarom je denkt dat de reden van het dragen van eenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik me over die hoofddoekjes niet zo heel druk maken. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb als mensen dat als beledigend ervaren.
Gekwetstheid gebeurt inderdaad als aan de kant van de ontvanger, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je alle ongefundeerde vooroordelen - of dat nu is ten aanzien van mannen, moslims of ongelovigen - over je kant moet laten gaan met "och, maak je niet zo druk".
Wanneer iemand 1 van de volgende uitspraken doet:
- moslims zijn terroristen
- mannen zijn verkrachters
- ongelovigen zijn immoreel
dan mag je daar best kwaad over worden. Waarom niet?
Als er een kern van waarheid zou zitten in die uitspraken is er overigens wel sprake van een andere situatie.
Hoe is de suggestie dat mannen in het algemeen verkrachters zijn iets anders dan "schoppen om het schoppen"? Als je daar kritiek op hebt, heb dan tenminste ook kritiek op TS.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Dat je gewoon beargumenteerd op een forum waarom je denkt dat de reden van het dragen van een
hoofddoek misplaatst is.....prima
Maar kom dan niet aanzetten met "Ik ervaar het als beledigend"
"Kom nou zeg, stel je niet aan" is een reactie die veel meer op zijn plaats is dan "ik heb wel begrip voor die reactie"
Het is gewoon zoals @Strani zegt, schoppen om het schoppen en je dan ook nog eens verschuilen achter "Ik voel me gekwetst"
Welnee. Maar als je me een schop geeft schop ik wel terug.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef Eventjes-dan het volgende:
Beledigd zijn en vervolgens kwaad worden is enkel een teken dat je je emoties niet onder controle hebt en de verantwoordelijk daarvoor bij de ander legt.
Dat verdien je geen begrip maar een schop onder je reet.
kom op zeg...
[hoop niet dat ik iemand nu kwets overigens]
Wat is er mis met kritiek?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is de suggestie dat mannen in het algemeen verkrachters zijn iets anders dan "schoppen om het schoppen"? Als je daar kritiek op hebt, heb dan tenminste ook kritiek op TS.
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet voor mij. Is hun probleem. Als jij het ook jouw probleem maakt moet je misschien een probleem voor jezelf gaan zoeken.
Doeken praten niet, als je denkt dat doeken praten, moet je minder blowen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doeken praten niet, als je denkt dat doeken praten, moet je minder blowen.
Dat is toch haar probleem? Je kan ook denken, die vrouw vergist zich, niet alle mannen zijn niet te vertrouwen... en je loopt vervolgens door.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.
Geloven dat een omnipotent wezen mijn gemekker aanhoort, komt alsnog over het algemeen vaker voor dan denken dat een doek iets kan zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]misschien wel de domste reply ever... En dat van iemand die op zijn knieën in zichzelf lulde en dacht dat een omnipotent wezen zijn gemekker aanhoorde.
Het gaat dan ook niet om het dragen van een hoofddoek op zich, maar om de uitleg die onder meer TS daaraan geeft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doeken praten niet, als je denkt dat doeken praten, moet je minder blowen.
Maakte jij ook zo een iets wat 'apart' opmerking dan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gaat me dan ook niet om het dragen van een hoofddoek op zich, maar de uitleg die onder meer TS daaraan geeft.
Ik weet niet precies wat je bedoelt?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maakte jij ook zo een iets wat 'apart' opmerking dan?
Ik wil het heel graag netjes uitdrukken, maar ik heb er serieus geen ander woord voor dan 'idioot',quote:
Zo idioot was die opmerking niet. Doekjes praten inderdaad niet, maar dat is voor TS wel 1 van de redenen om er 1 te dragen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wil het heel graag netjes uitdrukken, maar ik heb er serieus geen ander woord voor dan 'idioot',
ik reageerde op een naar mijn inziens een vrij idioot opmerking, waarop jij vervolgens weer reageerde alsof ik jou aansprak.
En Nazi's en Hindoes hebben eigen redenen om de Swastika te propageren, een Jood om het met man en macht te vermijden, wetende dat er zoveel diversiteit zit in een symbool en vooral een persoonlijke beleving is, maakt het vrij idioot om te stellen dat een doek iets zegt, het zegt juist niets meer dan je eigen persoonlijke referentiekader.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo idioot was die opmerking niet. Doekjes praten inderdaad niet, maar dat is voor TS wel 1 van de redenen om er 1 te dragen.
Zucht je gaat nog door in die onzin ook? Alsof kleding, symbolen en gebruiken geen betekenis kunnen hebben. Maar dat wist je zelf ook wel dus je getroll is vrij kansloos.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloven dat een omnipotent wezen mijn gemekker aanhoort, komt alsnog over het algemeen vaker voor dan denken dat een doek iets kan zeggen.
En als jij de kern van mijn reactie niet snapt, dan is niet mijn reply dom, maar liggen de tekortkomingen elders
Zou je kunnen stellen dat het idee dat zo'n hoofddoek een vrouw beschermt tegen mannelijke hormonen een uitzondering is onder de draagsters daarvan? Of is het juist een heel algemene opvatting?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Nazi's en Hindoes hebben eigen redenen om de Swastika te propageren, een Jood om het man en macht te vermijden, wetende dat er zoveel diversiteit zit in een symbool en vooral een persoonlijke beleving is, maakt het vrij idioot om te stellen dat een doek iets zegt, het zegt juist niets meer dan je eigen persoonlijke referentiekader.
En zo'n uitspraak heb ik dan best een beetje moeite mee.quote:Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen.
Jij hebt blijkbaar één lezing van een voorwerp verhogen tot absolutisme ondanks diversiteit niet echt begrepen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht je gaat nog door in die onzin ook? Alsof kleding, symbolen en gebruiken geen betekenis kunnen hebben. Maar dat wist je zelf ook wel dus je getroll is vrij kansloos.
Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Nazi's en Hindoes hebben eigen redenen om de Swastika te propageren, een Jood om het met man en macht te vermijden, wetende dat er zoveel diversiteit zit in een symbool en vooral een persoonlijke beleving is, maakt het vrij idioot om te stellen dat een doek iets zegt, het zegt juist niets meer dan je eigen persoonlijke referentiekader.
Tegen mannelijke hormonen? Ja absoluut. Koranisch gezien staat een hoofddoek voor vroomheid en zelfrespect, niet voor de man.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zou je kunnen stellen dat het idee dat zo'n hoofddoek een vrouw beschermt tegen mannelijke hormonen een uitzondering is onder de draagsters daarvan? Of is het juist een heel algemene opvatting?
Maar ik heb ook niets tegen persoonlijke belevenissen van wat een hoofddoek is per individu, zeker niet van wat jij er of TS er van maakt, maar meer dan dat is het ook niet.quote:Wat mij betreft zegt die doek wat de specifieke draagster ervan zegt. In dit geval TS dus:
[..]
En zo'n uitspraak heb ik dan best een beetje moeite mee.
Vanwege Islamitische voorschriften? Denk jij dat de moslima's die een hoofddoek dragen en zich vervolgens anaal laten nemen om 'maagd' te blijven dat doen vanwege Islamitische voorschriften? Denk je dat hoofddoek biddende meisjes die niet kunnen bidden het doen vanwege Islamitische voorschriften of cultureel gezien, hmm?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.
Hoe vroom een vrouw is hangt toch helemaal niet af van hoe mannen op haar reageren?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tegen mannelijke hormonen? Ja absoluut. Koranisch gezien staat een hoofddoek voor vroomheid en zelfrespect, niet voor de man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |