Je zou in ieder geval kunnen bedenken dat niet iedere hoofddoek gedragen wordt omdat mannen niet te vertrouwen zouden zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.
De man is dan ook een bijzaak hé, je weet dat een vrouw ook zichzelf op gelijke wijze moet bedekken als ze gaat bidden of de gaat lezen, al is er geen man bij, moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen, maar dit wel doen tijdens het bidden of Koranlezen doen het vanwege vroomheid en een gebod van god.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe vroom een vrouw is hangt toch helemaal niet af van hoe mannen op haar reageren?
Daarom zeg ik ook, dat is één lezing, niet de lezing, zeker niet in het geval van een verplicht hoofddoek bij het bidden.quote:Bovendien is het nogal raar is om te veronderstellen dat vrouwen beschermd moeten worden tegen aandacht van mannen. Ik zou dat bijna "idioot" noemen.
Zoals gezegd, iemand die er 1 draagt uit puur religieuze motieven heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De man is dan ook een bijzaak hé, je weet dat een vrouw ook zichzelf op gelijke wijze moet bedekken als ze gaat bidden of de gaat lezen, al is er geen man bij, moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen, maar dit wel doen tijdens het bidden of Koranlezen doen het vanwege vroomheid en een gebod van god.
Ik las de opmerking die jij idioot noemde dan ook in de context van de lezing die TS daaraan (onder meer) geeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Daarom zeg ik ook, dat is één lezing, niet de lezing, zeker niet in het geval van een verplicht hoofddoek bij het bidden.
Persoonlijke opvattingen triomferenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd, iemand die er 1 draagt uit puur religieuze motieven heb ik geen enkel probleem mee.
[..]
Ik las de opmerking die jij idioot noemde dan ook in de context van de lezing die TS daaraan (onder meer) geeft.
Laten we het onderverdelen in twee groepen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die oprecht beledigd zijn door de insinuatie dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. En dat mag. Maar er zijn ook mensen die het hoofddoekje gebruiken om een soort 'zie je wel, die vervelende moslims doen het weer!!' ten toon te stellen. En die mensen zijn in dit topic ook aanwezig.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat was niet de vraag. De vraag was of eventuele kwaadheid daarover misplaatst zou zijn. Persoonlijk vind ik van niet.
Die doek zegt wel iets meer dan dat hoor, je legt nu de nadruk heel sterk op net dat ene aspect. Nogmaals, voor mij hoeft het niet, maar als vrouwen een hoofddoek willen dragen dan moeten ze dat vooral zelf weten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.
De reden dat vrouwen een hoofddoek dragen is niet omdat ze denken dat mannen potentiële verkrachters zijn, maar omdat, volgens het geloof, zowel de mannen als de vrouwen hun "kuisheid" moeten bewaren en bescheiden moeten zijn. Dit houdt dus ook in niet naar het andere geslacht loeren en dit gaat eenmaal makkelijker als de vrouw bedekt is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:22 schreef Strani het volgende:
Overigens zouden we er verstandiger aan doen ons af te vragen waarom sommige vrouwen met hoofddoeken het idee hebben dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. Laat men dat eerst eens analiseren voordat men meteen moord en brand schreeuwt.
Juist. En dat is dan ook waar ik tegen ageer, dat mensen hier er direct van uit lijken te gaan dat dit de enige reden is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:20 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
De reden dat vrouwen een hoofddoek dragen is niet omdat ze denken dat mannen potentiële verkrachters zijn, maar omdat, volgens het geloof, zowel de mannen als de vrouwen hun "kuisheid" moeten bewaren en bescheiden moeten zijn. Dit houdt dus ook in niet naar het andere geslacht loeren en dit gaat eenmaal makkelijker als de vrouw bedekt is.
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:46 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dit een verwerpelijke gedachte vinden en daarom van mening zijn dat de moslima tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
Sommige vinden zelfs dat hoofddoekjes verboden moeten worden.
Deze mensen zien de islam vaak als een starre, intolerante godsdienst,
Een godsdienst die voor andere bepaald hoe ze moeten leven...
Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
Ik zal eerlijk zijn: Ik respecteer vrouwen niet méér omdat ze een hoofddoek dragen en heb er zelf een 'moet dat nou echt, jezelf zo afsluiten'-gevoel bij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:47 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee.
De intolerantie tegenover hoofddoekjes is ronduit belachelijk.
Een vrouw die er zo bijloopt behandel ik met 0 respect.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
Ja, mijn nicht werd "intens gelukkig" toen ze zich ineens bekeerde tot het christendom. Mijn ex is nadat ik het heb uitgemaakt ook ineens zwaar christelijk geworden en helemaal "blij en in den Heer".quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Van alles om mij heen wat in mijn leven zich afspeelt en wat binnen in mij zich afspeelt.
Dit is ook een van de redenen maar ook heb ik religieuze redenen en ook vind het mooi. Dus klopt niet wat je zegt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet per se. Het hangt af van de motieven. Als iemand een hoofddoek gewoon mooi vindt of die draagt puur met religieuze motieven zie ik geen probleem.
Als iemand dit doet *omdat* mannen anders hun gedachten niet onder controle zouden kunnen houden zoals TS aangeeft, dan zie ik wel een probleem. Dat is een regelrecht beledigend en ongefundeerd vooroordeel ten aanzien van mannen.
Wanneer ik bijvoorbeeld zeg 'alle moslims zijn terroristen' dan neem ik aan dat je ook vindt dat dat niet door de beugel kan.
[..]
Als iemand je beledigt dan mag daar best iets van gezegd worden. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat buiten een religieuze context jij je ook niet zomaar laat beledigen.
Je hoeft niet een potje terug te gaan schelden, maar dat betekent nog niet dat je maar alles moet pikken.
Dat je ook andere motieven hebt verandert niets aan het motief waar ik me wel aan stoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dit is ook een van de redenen maar ook heb ik religieuze redenen en ook vind het mooi. Dus klopt niet wat je zegt.
Sorry hoor ik vind dit echt reinste flauwe kul. Als vrouwen met hijaab/hoofddoek o zo nodig geen lust object willen zijn en bescheidenheid willen uitstralen, waarom dan zoveel make-up, sexy kleding, sletterig gedrag?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat de aversie tegen hoofddoeken heeft weinig te maken met de argumenten die ertegen gebruikt worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 03:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn: Ik respecteer vrouwen niet méér omdat ze een hoofddoek dragen en heb er zelf een 'moet dat nou echt, jezelf zo afsluiten'-gevoel bij.
Maar tegelijkertijd ga ik er van uit dat mijn leven en dat van een vrouw met een hoofddoek vaak al zo ver uit elkaar liggen kwa overtuigingen en interesses dat we waarschijnlijk toch nooit vrienden zouden worden, dus niemand verliest er iets mee.
Zodoende vind ik het niet echt een probleem en zeker niet voor mij
quote:Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
En dat is nou juist het probleem met geloven... De paus is ook tegen condooms bijvoorbeeldquote:En je kunt de moslims niet kwalijk nemen dat de eeuwen oude gewoontes niet 1,2,3 veranderen.
Het heeft gewoon tijd nodig.
Ah het is de schuld van het geloof... misschien ligt de moeite wel gewoon bij het veranderen van aangeleerde gewoontes.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef kingtoppie het volgende:
Stiekem eens met ems, maarja daar kunnen zij niks aan doen, jarenlange indoctrinatie enzo
[..]
En dat is nou juist het probleem met geloven...![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Ah het is de schuld van het geloof... misschien ligt de moeite wel gewoon bij het veranderen van aangeleerde gewoontes.
De zelfde reden waarom jij zo'n moeite hebt met een veranderende maatschappij.
De pot verwijt de ketel noemt men dat....
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om geloof de schuld te geven, of morele bezwaren tegen andermans gewoontes te opperen in een poging je onderliggende motieven te rechtvaardigen.
Ik doelde dan ook niet op de chicks die hoofddoek dragen en daarnaast strakke kleding make up etc maar idd die hem op de juiste manier dragenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:22 schreef Montelly het volgende:
[..]
Sorry hoor ik vind dit echt reinste flauwe kul. Als vrouwen met hijaab/hoofddoek o zo nodig geen lust object willen zijn en bescheidenheid willen uitstralen, waarom dan zoveel make-up, sexy kleding, sletterig gedrag?
Dan verdien je in mijn geval heel weinig respect, mede door je schijnheilige vertoning. Liever iemand die halfnaakt bij loopt en daar voor uitkomt dan iemand die twee gezichten heeft.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (bekeerde nederlandse meiden die zijn doorgeslagen met hun nieuw ontdekte geloof, en dikke moslimas die maar niet aan de man geraken en uiteindelijk met een neanderthaler trouwen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |