abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:05:07 #276
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111113456
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah ja moslimas dragen de hoofddoek allemaal omdat ze eigen, andere redenen hebben en helemaal niet vanwege islamitische voorschriften. Zo is die swastika van je door die neo nazi gedragen gewoon toeval en heeft het niets te maken met NS.
Je zou in ieder geval kunnen bedenken dat niet iedere hoofddoek gedragen wordt omdat mannen niet te vertrouwen zouden zijn.
Je verschuilt je gewoon achter dat argument omdat het zo lekker bekt...
Omdat het jouw hypocriete verontwaardiging lijkt te rechtvaardigen.

Wanneer je een oprechte discussie wil, kijk dan eens eerlijk naar over je motieven.
Waar nu je echte probleem ligt.
Tot die tijd ben jij je gewoon een trol.
Non scire
pi_111113480
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe vroom een vrouw is hangt toch helemaal niet af van hoe mannen op haar reageren?
De man is dan ook een bijzaak hé, je weet dat een vrouw ook zichzelf op gelijke wijze moet bedekken als ze gaat bidden of de gaat lezen, al is er geen man bij, moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen, maar dit wel doen tijdens het bidden of Koranlezen doen het vanwege vroomheid en een gebod van god.

quote:
Bovendien is het nogal raar is om te veronderstellen dat vrouwen beschermd moeten worden tegen aandacht van mannen. Ik zou dat bijna "idioot" noemen.
Daarom zeg ik ook, dat is één lezing, niet de lezing, zeker niet in het geval van een verplicht hoofddoek bij het bidden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:09:36 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111113597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De man is dan ook een bijzaak hé, je weet dat een vrouw ook zichzelf op gelijke wijze moet bedekken als ze gaat bidden of de gaat lezen, al is er geen man bij, moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen, maar dit wel doen tijdens het bidden of Koranlezen doen het vanwege vroomheid en een gebod van god.
Zoals gezegd, iemand die er 1 draagt uit puur religieuze motieven heb ik geen enkel probleem mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Daarom zeg ik ook, dat is één lezing, niet de lezing, zeker niet in het geval van een verplicht hoofddoek bij het bidden.
Ik las de opmerking die jij idioot noemde dan ook in de context van de lezing die TS daaraan (onder meer) geeft. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111113621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd, iemand die er 1 draagt uit puur religieuze motieven heb ik geen enkel probleem mee.

[..]

Ik las de opmerking die jij idioot noemde dan ook in de context van de lezing die TS daaraan (onder meer) geeft. ;)
Persoonlijke opvattingen triomferen :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:16:37 #280
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111113830
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat was niet de vraag. De vraag was of eventuele kwaadheid daarover misplaatst zou zijn. Persoonlijk vind ik van niet.
Laten we het onderverdelen in twee groepen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die oprecht beledigd zijn door de insinuatie dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. En dat mag. Maar er zijn ook mensen die het hoofddoekje gebruiken om een soort 'zie je wel, die vervelende moslims doen het weer!!' ten toon te stellen. En die mensen zijn in dit topic ook aanwezig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:20:52 #281
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111113973
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die doek zegt dat ik als man niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf niet kan beheersen.
Die doek zegt wel iets meer dan dat hoor, je legt nu de nadruk heel sterk op net dat ene aspect. Nogmaals, voor mij hoeft het niet, maar als vrouwen een hoofddoek willen dragen dan moeten ze dat vooral zelf weten.

Veel mensen zijn doodsbang dat 'de moslims' komen en ons straks gaan vertellen wat we moeten doen en wat we moeten dragen. Maar andersom probeert men het al jaren.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:22:32 #282
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111114013
Overigens zouden we er verstandiger aan doen ons af te vragen waarom sommige vrouwen met hoofddoeken het idee hebben dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. Laat men dat eerst eens analiseren voordat men meteen moord en brand schreeuwt.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:20:10 #283
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111115492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:22 schreef Strani het volgende:
Overigens zouden we er verstandiger aan doen ons af te vragen waarom sommige vrouwen met hoofddoeken het idee hebben dat alle mannen potentiële verkrachters zijn. Laat men dat eerst eens analiseren voordat men meteen moord en brand schreeuwt.
De reden dat vrouwen een hoofddoek dragen is niet omdat ze denken dat mannen potentiële verkrachters zijn, maar omdat, volgens het geloof, zowel de mannen als de vrouwen hun "kuisheid" moeten bewaren en bescheiden moeten zijn. Dit houdt dus ook in niet naar het andere geslacht loeren en dit gaat eenmaal makkelijker als de vrouw bedekt is.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:33:59 #284
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111115787
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:20 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

De reden dat vrouwen een hoofddoek dragen is niet omdat ze denken dat mannen potentiële verkrachters zijn, maar omdat, volgens het geloof, zowel de mannen als de vrouwen hun "kuisheid" moeten bewaren en bescheiden moeten zijn. Dit houdt dus ook in niet naar het andere geslacht loeren en dit gaat eenmaal makkelijker als de vrouw bedekt is.
Juist. En dat is dan ook waar ik tegen ageer, dat mensen hier er direct van uit lijken te gaan dat dit de enige reden is.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:46:35 #285
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111116022
Er zijn mensen die dit een verwerpelijke gedachte vinden en daarom van mening zijn dat de moslima tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
Sommige vinden zelfs dat hoofddoekjes verboden moeten worden.
Deze mensen zien de islam vaak als een starre, intolerante godsdienst,
Een godsdienst die voor andere bepaald hoe ze moeten leven...
:'(

[ Bericht 54% gewijzigd door Eventjes-dan op 04-05-2012 03:04:08 ]
Non scire
  vrijdag 4 mei 2012 @ 02:18:13 #286
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111116435
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:46 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dit een verwerpelijke gedachte vinden en daarom van mening zijn dat de moslima tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
Sommige vinden zelfs dat hoofddoekjes verboden moeten worden.
Deze mensen zien de islam vaak als een starre, intolerante godsdienst,
Een godsdienst die voor andere bepaald hoe ze moeten leven...
Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 02:47:01 #287
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111116664
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:18 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ik snap totaaaal niet waarom er mensen zijn die er zo moeilijk over doen. Ik vind het ook een slechte zaak als de vrouw wordt gedwongen er een te dragen, ze moet er zelf wel helemaal achter staan maar ik persoonlijk ken geen meiden die zoiets werd opgedrongen. Als zijzelf zich er goed bij voelt zie ik er geen probleem in. En waarom zou je ook, als vrouwzijnde er zo verleidelijk mogelijk bijlopen?.. Ik vind dat de bedekte vrouw respectvoller wordt behandeld door het andere geslacht dan een vrouw die er halfnaakt bijloopt. Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee.
De intolerantie tegenover hoofddoekjes is ronduit belachelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eventjes-dan op 04-05-2012 03:03:02 ]
Non scire
  vrijdag 4 mei 2012 @ 03:53:23 #288
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_111116878
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:47 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee.
De intolerantie tegenover hoofddoekjes is ronduit belachelijk.

Ik zal eerlijk zijn: Ik respecteer vrouwen niet méér omdat ze een hoofddoek dragen en heb er zelf een 'moet dat nou echt, jezelf zo afsluiten'-gevoel bij.

Maar tegelijkertijd ga ik er van uit dat mijn leven en dat van een vrouw met een hoofddoek vaak al zo ver uit elkaar liggen kwa overtuigingen en interesses dat we waarschijnlijk toch nooit vrienden zouden worden, dus niemand verliest er iets mee.

Zodoende vind ik het niet echt een probleem en zeker niet voor mij :)
pi_111117145
quote:

[..]

Een vrouw die er zo bijloopt behandel ik met 0 respect.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:15:14 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_111119824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:06 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Van alles om mij heen wat in mijn leven zich afspeelt en wat binnen in mij zich afspeelt.
Ja, mijn nicht werd "intens gelukkig" toen ze zich ineens bekeerde tot het christendom. Mijn ex is nadat ik het heb uitgemaakt ook ineens zwaar christelijk geworden en helemaal "blij en in den Heer".

Het maakt wellicht niet zoveel uit tot welke godsdienst je je wendt. Mensen kunnen gelukkig worden van religie. Je hoort bij een groep, je wordt omarmd en er zijn regels. Sommigen hebben dat nodig om structuur aan hun leven te kunnen geven.

Ik niet.
pi_111119971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet per se. Het hangt af van de motieven. Als iemand een hoofddoek gewoon mooi vindt of die draagt puur met religieuze motieven zie ik geen probleem.

Als iemand dit doet *omdat* mannen anders hun gedachten niet onder controle zouden kunnen houden zoals TS aangeeft, dan zie ik wel een probleem.
Dat is een regelrecht beledigend en ongefundeerd vooroordeel ten aanzien van mannen.

Wanneer ik bijvoorbeeld zeg 'alle moslims zijn terroristen' dan neem ik aan dat je ook vindt dat dat niet door de beugel kan.

[..]

Als iemand je beledigt dan mag daar best iets van gezegd worden. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat buiten een religieuze context jij je ook niet zomaar laat beledigen.

Je hoeft niet een potje terug te gaan schelden, maar dat betekent nog niet dat je maar alles moet pikken.
Dit is ook een van de redenen maar ook heb ik religieuze redenen en ook vind het mooi. Dus klopt niet wat je zegt.
...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:53:31 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111120903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Dit is ook een van de redenen maar ook heb ik religieuze redenen en ook vind het mooi. Dus klopt niet wat je zegt.
Dat je ook andere motieven hebt verandert niets aan het motief waar ik me wel aan stoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:22:30 #293
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111121838
quote:

[..]

Sorry hoor ik vind dit echt reinste flauwe kul. Als vrouwen met hijaab/hoofddoek o zo nodig geen lust object willen zijn en bescheidenheid willen uitstralen, waarom dan zoveel make-up, sexy kleding, sletterig gedrag?

Dan verdien je in mijn geval heel weinig respect, mede door je schijnheilige vertoning. Liever iemand die halfnaakt bij loopt en daar voor uitkomt dan iemand die twee gezichten heeft.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (bekeerde nederlandse meiden die zijn doorgeslagen met hun nieuw ontdekte geloof, en dikke moslimas die maar niet aan de man geraken en uiteindelijk met een neanderthaler trouwen)
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:26:30 #294
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111124021
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 03:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zal eerlijk zijn: Ik respecteer vrouwen niet méér omdat ze een hoofddoek dragen en heb er zelf een 'moet dat nou echt, jezelf zo afsluiten'-gevoel bij.

Maar tegelijkertijd ga ik er van uit dat mijn leven en dat van een vrouw met een hoofddoek vaak al zo ver uit elkaar liggen kwa overtuigingen en interesses dat we waarschijnlijk toch nooit vrienden zouden worden, dus niemand verliest er iets mee.

Zodoende vind ik het niet echt een probleem en zeker niet voor mij :)
Waar het mij om gaat is dat de aversie tegen hoofddoeken heeft weinig te maken met de argumenten die ertegen gebruikt worden.
De dubbele moraal druipt er van af
Die hele hoofddoek discussie is gewoon enorm hypocriet.

Waar het om gaat is dat mensen groep en-gewoontedieren zijn.
En het Nederlandse straatbeeld is de laatste decennia in een enorm snel tempo veranderd [met name in de steden].
Met die snelle verandering hebben mensen moeite, het voelt als een bedreiging omdat het in zo'n snel tempo gebeurt. Een volkomen natuurlijke reactie, de adaptieve vermogens van mensen zijn nu eenmaal beperkt en hebben tijd nodig.
Daar ligt de prikkel, niet het hoofddoekje, of de redenen van het dragen ervan.

Die argumenten lijken op het eerste gezicht wel morele bezwaren maar zijn in de kern gewoon kinderen van de angst.

Je kunt de Nederlander niet kwalijk nemen dat hij moet wenen aan het feit dat in sommige straten merendeel hoofddoekjes te zien zijn. [ Ik woon in zo'n straat ]

En je kunt de moslims niet kwalijk nemen dat de eeuwen oude gewoontes niet 1,2,3 veranderen.

Het heeft gewoon tijd nodig.
Non scire
pi_111125496
quote:
Mannen nemen je serieuzer en judgen je meer op je persoonlijkheid ipv je als lustobject te zien.
:')

Mensen die zo erg nodig willen laten zien dat ze geloven neem ik juist met een flinke korrel zout. Nu zal ik heus niet moslima's in hun gezicht uitlachen maar een lapje stof dragen om de redenen die ze daarvoor noemen klinkt mij alleen maar oerdom in de oren.
Conscience do cost.
pi_111126654
Stiekem eens met ems, maarja daar kunnen zij niks aan doen, jarenlange indoctrinatie enzo :)
quote:
En je kunt de moslims niet kwalijk nemen dat de eeuwen oude gewoontes niet 1,2,3 veranderen.

Het heeft gewoon tijd nodig.
En dat is nou juist het probleem met geloven... De paus is ook tegen condooms bijvoorbeeld :')
Rustig aan.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:49:51 #297
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111127415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef kingtoppie het volgende:
Stiekem eens met ems, maarja daar kunnen zij niks aan doen, jarenlange indoctrinatie enzo :)

[..]

En dat is nou juist het probleem met geloven... :')
Ah het is de schuld van het geloof... misschien ligt de moeite wel gewoon bij het veranderen van aangeleerde gewoontes.

De zelfde reden waarom jij zo'n moeite hebt met een veranderende maatschappij.

De pot verwijt de ketel noemt men dat....
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om geloof de schuld te geven, of morele bezwaren tegen andermans gewoontes te opperen in een poging je onderliggende motieven te rechtvaardigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eventjes-dan op 04-05-2012 13:58:55 ]
Non scire
pi_111128931
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Ah het is de schuld van het geloof... misschien ligt de moeite wel gewoon bij het veranderen van aangeleerde gewoontes.

De zelfde reden waarom jij zo'n moeite hebt met een veranderende maatschappij.

De pot verwijt de ketel noemt men dat....
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om geloof de schuld te geven, of morele bezwaren tegen andermans gewoontes te opperen in een poging je onderliggende motieven te rechtvaardigen.
:')
Geloof is uiterst conservatief, hou op met zeggen dat het niet zo is, dat is gewoon de werkelijkheid namelijk.
Rustig aan.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:27:08 #299
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111129167
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:22 schreef Montelly het volgende:

[..]

Sorry hoor ik vind dit echt reinste flauwe kul. Als vrouwen met hijaab/hoofddoek o zo nodig geen lust object willen zijn en bescheidenheid willen uitstralen, waarom dan zoveel make-up, sexy kleding, sletterig gedrag?

Dan verdien je in mijn geval heel weinig respect, mede door je schijnheilige vertoning. Liever iemand die halfnaakt bij loopt en daar voor uitkomt dan iemand die twee gezichten heeft.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (bekeerde nederlandse meiden die zijn doorgeslagen met hun nieuw ontdekte geloof, en dikke moslimas die maar niet aan de man geraken en uiteindelijk met een neanderthaler trouwen)
Ik doelde dan ook niet op de chicks die hoofddoek dragen en daarnaast strakke kleding make up etc maar idd die hem op de juiste manier dragen :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:28:16 #300
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111129215
Ja, moslima's die het niet begrepen hebben. Luister eens naar MarokkaanseKip. Die kent de eckte eckte waarheid.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')