ik vroeg me af of er meiden waren hier met hijjaab. Kunnen we er gewoon over kletsen. Vandaar deze topic.quote:
Zulke meiden zijn er hier niet, jij bent de eerste zoals jezelf al aangaf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:37 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
ik vroeg me af of er meiden waren hier met hijjaab. Kunnen we er gewoon over kletsen. Vandaar deze topic.
ik wou het allang hoor. Maar nu is het eindelijk zover!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:34 schreef mergbot het volgende:
Waarom wil je in godsnaam een hoofddoek dragen. Als het om geloof gaat had je er al wel één gehad.
Maar wil je het omdat je het mooi vind? of omdat je iets wil uitstralen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
ik wou het allang hoor. Maar nu is het eindelijk zover!alleen word het niet door mijn zussen gesteund.
11/11 is over 3 weken al.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:43 schreef RichardDawkins het volgende:
Carnaval is toch over een paar maanden pas?
Oja klopt. Even vergeten dat het dan eigenlijk al begint.quote:
ja ik pas mijn kledingstijl aan. Draag wel gewoon skinnybroek maar dan met een lang jas of een jurk of lang top erover heen. Geen strakke bovenstukken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:44 schreef zarGon het volgende:
Wat ik me zo afvraag hè... Ga je je kledingstijl ook aanpassen?
Wat mij namelijk het meest een meh-gevoel geeft zijn meisjes met een hoofddoek op die te veel make-up opdoen en strakke kleding (skinny jeans) dragen.
hahaha dank je wel msnkquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:40 schreef msnk het volgende:
zarGon doe 's lief!
Veel hijaaaab plezier phoenix
Waarom ga je een hoofddoek dragen, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
That's right! I am gonna wear hijjaab. Vanaf morgen! A whole new Joaquin Phoenix!![]()
![]()
Volgens mij ben ik dan numero uno van Fok met een hoofddoek?
Ik denk eerder dat ze kwaad is op een bepaald deel van de bevolking dat denkt te kunnen bepalen wat een ander deel van de bevolking moet dragen en daarom (terecht) recalcitrant dat soort gewaden gaat dragen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:36 schreef NDAsilenced het volgende:
Vergeet niet om een extra pilletje vitamine D in te nemen.
De grote vraag blijft natuurlijk, waarom? Je post dit bericht in het filosofie & levensbeschouwing forum, niet de general chat, het lijkt mij dat je dan iets wilt aanzwengelen kwa discussie.
Wordt je lastig gevallen door 'bepaalde' jongens wanneer je bijvoorbeeld onder het viaduct doorloopt? Is er een relatie op het oog die jou graag wat 'traditioneler' voor de dag ziet komen? etc.
Of ben je echt overtuigd van de bewering dat Allah bestaat, mohammed zijn profeet is en de koran het woord?
Ik heb al een vermoeden hoe dit gaat verlopen, maar laat maar komen.
Als dat deel groot genoeg is blijft het niet bij denken hoor, dan kunnen ze dat gewoon bepalen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:26 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze kwaad is op een bepaald deel van de bevolking dat denkt te kunnen bepalen wat een ander deel van de bevolking moet dragen en daarom (terecht) recalcitrant dat soort gewaden gaat dragen.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Waarom ga je een hoofddoek dragen, als ik vragen mag?
Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:36 schreef NDAsilenced het volgende:
Vergeet niet om een extra pilletje vitamine D in te nemen.
De grote vraag blijft natuurlijk, waarom? Je post dit bericht in het filosofie & levensbeschouwing forum, niet de general chat, het lijkt mij dat je dan iets wilt aanzwengelen kwa discussie.
Wordt je lastig gevallen door 'bepaalde' jongens wanneer je bijvoorbeeld onder het viaduct doorloopt? Is er een relatie op het oog die jou graag wat 'traditioneler' voor de dag ziet komen? etc.
Of ben je echt overtuigd van de bewering dat Allah bestaat, mohammed zijn profeet is en de koran het woord?
Ik heb al een vermoeden hoe dit gaat verlopen, maar laat maar komen.
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:11 schreef Strani het volgende:
Net je foto gezien TS en ik moet zeggen, de omschakeling van wat je daar droeg en wat je dan nu wil gaan dragen is wel verdacht groot. Wat zit daarachter?
Verder: Zonde dat zo'n mooie vrouw zich wil verschuilen. Of is het daar juist om te doen? Moe van de aandacht?
- Wat heb je aan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
ik draag alleen mascara. Meer niet.
Dank je voor je uitleg, ik vindt het boeiend om te weten waarom mensen nou precies de dingen doen die ze doen, vooral als dit iets 'groots' betreft als een religie of andere levensovertuiging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Als je niet nagestaard wil worden door jongens, draag dan geen skinny jeans en 10 cm hakken. Veel betere optie dan hoofddoeken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.
Waarom? De belangrijkste reden zit er niet bij. Het gaat om heel veel dingen. Allah swt Leidt wie Hij wilt. Elhamdullah ik ben moslim. Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel. Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim. Ook voel ik mij persoonlijk het prettigst bij het dragen van een hoofddoek. Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen. Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen. En als mensen denken dat ik nu voortaan gekleed ga in een burka, dan hebben ze dat mis (hahaha). Natuurlijk kan je je leuk kleden met een hoofddoek, we zijn namelijk diamanten. C: Iedereen die dezelfde stap als mij wil nemen tot het dragen van hoofddoek kan ik alleen maar aanmoedigen.
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek. Dat is hun keus en dat respecteer ik. Helaas zijn er genoeg meiden die gedwongen worden om een hoofddoek aan te doen.
Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Kijk, begrijp ook dat dit niet werkelijk zijn hoofdreden is waarom jij niet een hoofddoek zou moeten aandoen, het is misschien alleen een argument dat jou misschien wat meer aanspreekt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb je fobo nu gezien. Beetje zonde om dat haar onder een hoofddoekje te verbergen vind je zelf ook niet? Ik bedoel.. ik zie aan dit topic dat je al niet erg vies bent van een beetje aandacht.
Ik blijf erbij dat de verandering verdacht groot is. Op de foto die ik van je zag kleed je je duidelijk wel als iemand die mooi gevonden wil worden. Die schoenen tonen nou niet bepaald een sterk geloof in de Koran. Had je het in die tijd dan fout en ben je nu tot bezinning gekomen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:02 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.
Ik weet niet wat jij onder 'aandacht' verstaat. Deze mensen stellen mij simpele vragen en ik ben niet beetje vies van om ze te beantwoorden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb je fobo nu gezien. Beetje zonde om dat haar onder een hoofddoekje te verbergen vind je zelf ook niet? Ik bedoel.. ik zie aan dit topic dat je al niet erg vies bent van een beetje aandacht.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als je niet nagestaard wil worden door jongens, draag dan geen skinny jeans en 10 cm hakken. Veel betere optie dan hoofddoeken.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat de verandering verdacht groot is. Op de foto die ik van je zag kleed je je duidelijk wel als iemand die mooi gevonden wil worden. Die schoenen tonen nou niet bepaald een sterk geloof in de Koran. Had je het in die tijd dan fout en ben je nu tot bezinning gekomen?
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:11 schreef Strani het volgende:
Net je foto gezien TS en ik moet zeggen, de omschakeling van wat je daar droeg en wat je dan nu wil gaan dragen is wel verdacht groot. Wat zit daarachter?
Verder: Zonde dat zo'n mooie vrouw zich wil verschuilen. Of is het daar juist om te doen? Moe van de aandacht?
Het feit dat we opnieuw reageerden betekent dus dat we die post niet begrepenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zie mijn vorige reactie aan NDAsilenced. Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,.". Ik snap hun wel, hun zijn anders opgevoed dan mij. Ik heb me nooit gekleed voor een jongen, ik kleed me niet om in de smaak te vallen bij jongens of wie dan ook. En ik denk ook dat mij ook niet gelukkig zal maken. Een hoofddoek dragen is een stapje dichterbij mijzelf. Mensen zullen je leuk vinden om je wie je echt bent, dat is meer waardevoller.
Ja, dat zie je overal. Ik vind het ergens wel begrijpelijk, maar waarom draag je dan uberhaupt een hoofddoek?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:44 schreef zarGon het volgende:
Wat ik me zo afvraag hè... Ga je je kledingstijl ook aanpassen?
Wat mij namelijk het meest een meh-gevoel geeft zijn meisjes met een hoofddoek op die te veel make-up opdoen en strakke kleding (skinny jeans) dragen.
Achja, jouw leven. Wij geven hier simpelweg onze mening.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zeg ik dat je dat bent dan? Jij maakt toch dit topic? Je wil duidelijk aandacht. Op welke manier dan ook. Dat is niet erg.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder 'aandacht' verstaat. Deze mensen stellen mij simpele vragen en ik ben niet beetje vies van om ze te beantwoorden.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Het feit dat we opnieuw reageerden betekent dus dat we die post niet begrepenHerhalen verandert daar niets aan.
Dit is jou mening, als ik mooi gevonden wil worden, zou ik nu niet tot de beslissing komen om mij te bedekken. Vind je ook niet? Dan zou ik me toch naar het extreme gaan. Jij bent een goed voorbeeld van alle mensen die mijn uiterlijk van NU zo beoordelen, dit is ook waarom daarin verandering inbreng vanaf morgen. Ik lees al vanaf mijn 8ste tot nu (19) wel iedere avond in de Kuran en ben onlangs ook begonnen met bidden. Dat is iets wat jij in het eerste gezicht niet kunt zien door de manier hoe ik gekleed ga, dat heet vooroordelen. Ik heb nooit op straat gereageerd naar jongens met harram aandacht. Ik heb altijd zelfrespect gehad, zelfs met pumps en een skinnybroek aan. Dat je zegt dat ik niet sterk in mijn geloof sta, is tussen mij en Allah en niemand anders.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat de verandering verdacht groot is. Op de foto die ik van je zag kleed je je duidelijk wel als iemand die mooi gevonden wil worden. Die schoenen tonen nou niet bepaald een sterk geloof in de Koran. Had je het in die tijd dan fout en ben je nu tot bezinning gekomen?
Het maakt uiteindelijk niet uit hoe je er uit ziet, doe dat doek om, maakt niet uit, maar dat betekend waarschijnlijk wel dat er nog veel meer verwarrende en moeiljk regels je leven gaan beheersen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:12 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Hierbij wil ook toevoegen dat alle Nederlandse vriendinnen van mij ook dit soort reacties geven als Strani zoals "je bent een mooi meisje, je heb mooi lichaam, moet je niet doen, het is zonde, zo word je onaantrekkelijk etc,."
Goed, het is jouw leven inderdaad. Overigens heeft de God waar ik in wil geloven wel belangrijkere dingen te doen dan zich zorgen maken over wat z'n volgers precies dragen en wat ze afdekken, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:22 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
Dit is jou mening, als ik mooi gevonden wil worden, zou ik nu niet tot de beslissing komen om mij te bedekken. Vind je ook niet? Dan zou ik me toch naar het extreme gaan. Jij bent een goed voorbeeld van alle mensen die mijn uiterlijk van NU zo beoordelen, dit is ook waarom daarin verandering inbreng vanaf morgen. Ik lees al vanaf mijn 8ste tot nu (19) wel iedere avond in de Kuran en ben onlangs ook begonnen met bidden. Dat is iets wat jij in het eerste gezicht niet kunt zien door de manier hoe ik gekleed ga, dat heet vooroordelen. Ik heb nooit op straat gereageerd naar jongens met harram aandacht. Ik heb altijd zelfrespect gehad, zelfs met pumps en een skinnybroek aan. Dat je zegt dat ik niet sterk in mijn geloof sta, is tussen mij en Allah en niemand anders.
Deze opmerking waren al eerder gemaakt en heb geen zin om telkens opnieuw en opnieuw opdezelfde opmerkingen en vragen te beantwoorden. Tot ziens.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zeg ik dat je dat bent dan? Jij maakt toch dit topic? Je wil duidelijk aandacht. Op welke manier dan ook. Dat is niet erg.
Je zegt dat je je nooit kleed voor jongens. Weet je dat zeker? Die foto in je fobo vertelt mij een ander verhaal. Daarnaast even dit.
Snap je dat jezelf als kuise moslime kleden juist een manier is om aandacht te krijgen van bepaalde types? Er zijn hele stammen marokkaanse jongens in dit land die juist helemaal wild worden van een hoofddoekje. Lekker zo'n onschuldig vroom meisje.
Hoe je het ook went of keert. Jij kleed je voor mannen. Of je intentie nou is om ze aan te trekken of ze af te schrikken.
Liever kleed je je zoals je zelf wilt. Onafhankelijk van andere mensen hun meningen of gedragingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |