abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103436161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:00 schreef Pu22el het volgende:
Jammer dat een topic dat geopend is om ervaringen uit te wisselen uit moet monden in een onzinnige aanval op het geloof, de afkomst en het fobo van ts.

Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar je motieven hoor, vooral omdat je aangeeft dat je omgeving hier eigenlijk heel anders over denkt. Als je het echt uit geloof en gehoorzaamheid doet, heb ik er veel respect voor!

Wat zijn de reacties die je uit je omgeving hebt gehad?
Dank je wel :). De reacties uit mijn omgeving waren positief. Mijn vrienden respecteren mijn keuze, alleen vinden ze het wel even wennen en zonde van me schoonheid zeggen ze. Mijn ouders zijn er natuurlijk blij. Mijn zussen geloven het niet en willen het niet geloven, en negeren mijn keuze. Mijn broers die zijn simpel, die zeggen eerste zien en dan geloven.

nou toedeloeeee, morgen my first day!!!!!! :)
...
pi_103438046
Dit lees ik dan weer graag :) vuur in je tekst.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:46 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

IK gaf je daarop antwoord hoe ik weet dat Allah bestaat!!!!!! De KURAN! Lees jij maar eens de kuran. Dat is de bewijs!!!!
De Torah, de Bijbel, de Bhagavad gita, de Kojiki, de Dhammapada, de Avesta etc zeggen toch allemaal wat anders. En ik heb hier in mijn boekenkast ook nog boeken liggen van hele slimme mensen die zeggen dat god helemaal niet bestaat of dat men zijn bestaan op zijn hoogst niet kan kennen. Er zijn zoveel mensen geweest die beweerden een profeet te zijn. Hoe zit dat dan?
quote:
Jij komt de vraag stellen of ik zeker weet of god bestaat. Kijk eens om je heen alles wat god creëert heeft! De openbaring van de Kuran, de verzen etc. Ik ben overtuigd over wat ik weet.
Dit is het filosofieforum. Hoe weet jij of die verhalen wel kloppen? wel eens wat over evolutie gelezen?

quote:
Ik zit al vanaf mijn achtste op Islam studie les.
Je kon net zo goed op sprookjes studie les hebben gezeten. Wel mooi zo jong, op latere leeftijd stellen kinderen namelijk van die lastige vragen.

quote:
Ik hoef jou niks te bewijzen! Ik doe alsof ik niks weet waarover ik spreek. Jij bent degene met al je vragen alsof je niks weet!!!!!
Klopt, je hoeft mij niks te bewijzen, je kan je computer nu uitzetten of deze pagina sluiten. Hoe komt dat over? als iemand die zijn vingers in de oren stopt en hardop "lalalalala" roept.
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:47:39 #128
344052 OmarKhayyam
Zendegi mikonam, lotfan.
pi_103438535
Beste JoaquinPhoenix,
Je zegt dat je Koerdisch(?) bent, maar alles verraad dat je gewoon een Turk(?) bent. Hoe dan ook, dit is irrelevant, wat wel telt is haar Moslim-zijn.

Sommigen hier hebben getracht haar te overtuigen dat Allah eigenlijk niet bestaat, of dat Mohammad(saws) een simpel mens was met wanen. Dit klopt natuurlijk wel,- het zou een belediging tot God zijn(mochtie bestaan) om te zeggen dat hij een incoherent boek als de Koran heeft gezonden,- echter met rationele argumenten is een Moslim echt totaal niet te overtuigen. Islam is voor hun letterlijk alles, een identiteit, een leidraad, een doel in het leven. Zonder religie kunnen deze mensen niks, dus laten we slapende honden niet wakker maken.
Democratie is dat twee wolven en een lammetjes beslissen wat te eten voor dinner.
pi_103438725
Waarom moet iedereen weer zo doen? Behalve ts is hier niemand moslim, en moeten we haar aanvallen? En ts het heeft geen nut om dingen uit te leggen omdat je toch altijd 'fout' zult zitten.. Jij bent moslima (daar zit je al fout bij de meesten) en je wilt hoofddoek dragen (helemaal fout dus)... Ze zullen jou nooit begrijpen, en andersom ook niet natuurlijk... Maargoed ik zeg veel succes, this wel een grote stap natuurlijk...

In mijn omgeving heb ik ook gezien dat dames in of na hun pubertijd een hoofddoek gingen dragen.. Sommigen reageren positief ander weer niet.. En gelooof me of niet ook sommige moslimas (met en zonder hoofddoek) zullen achter je rug nare dingen zeggen.. zoals "ohhh ze heeft lekker alles geflikt en nu draagt ze een hoofddoek, wat makkelijk zeg"...Maar dat zijn weer praatjes.. sorry maar de meeste moslimas zijn echt van die achterbakse hypocriete kuttekoppen. Alleen maar elkaar beoordelen/roddelen.

Ik vind het knap dat jij nog scheit hebt aan je omgeving en dat je voor iets gaat waar je in gelooft ^O^
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:52:28 #130
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103438731
Het is middernacht geweest, dus ik wil graag een toost uitbrengen op de herinnering aan de schoonheid van TS.

Ik vond haar mooi, hoewel ik haar niet goed kende. Onze tijd samen duurde niet lang maar de kwaliteit van dat korte moment maakte alles meer dan goed.

Rust zacht, schoonheid van TS.

Hef het glas, mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strani op 23-10-2011 01:05:27 ]
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:56:45 #131
344052 OmarKhayyam
Zendegi mikonam, lotfan.
pi_103438878
psst, haram vriend ;)
Democratie is dat twee wolven en een lammetjes beslissen wat te eten voor dinner.
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:59:01 #132
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103438951
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:56 schreef OmarKhayyam het volgende:
psst, haram vriend ;)
Had ik aan gedacht, er staan een stuk of vijf glazen met spa rood, voor de liefhebbers!
pi_103439073
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:52 schreef Strani het volgende:
Het is middernacht geweest, dus ik wil graag een toost uitbrengen op de herinnering van de schoonheid van TS.

Ik vond haar mooi, hoewel ik haar niet goed kende. Onze tijd samen duurde niet lang maar de kwaliteit van dat korte moment maakte alles meer dan goed.

Rust zacht, schoonheid van TS.

Hef het glas, mensen.
Jammer dat ze haar foto heeft verwijderd.. ben nu wel nieuwsgierig :@
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:04:44 #134
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103439176
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:02 schreef miss-Whisky het volgende:

[..]

Jammer dat ze haar foto heeft verwijderd.. ben nu wel nieuwsgierig :@
Inderdaad jammer!
pi_103442562
quote:
Ik vind het knap dat jij nog scheit hebt aan je omgeving en dat je voor iets gaat waar je in gelooft ^O^
Waarom is dat knap en waarom zou je ergens in geloven?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_103443204
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:53 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Dank je wel :). De reacties uit mijn omgeving waren positief. Mijn vrienden respecteren mijn keuze, alleen vinden ze het wel even wennen en zonde van me schoonheid zeggen ze. Mijn ouders zijn er natuurlijk blij. Mijn zussen geloven het niet en willen het niet geloven, en negeren mijn keuze. Mijn broers die zijn simpel, die zeggen eerste zien en dan geloven.

Tjah, zonde van je schoonheid inderdaad.. wat hou ik er eigenlijk wel niet van om contact te hebben met mooie vrouwen.. En dan met name oogcontact :)

Maar.. hoe wil je dat dan doen trouwens, want je mag iemand niet aankijken ofzo want dat lokt ook contact uit oid?
Rustig aan.
pi_103444618
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.

Waarom? De belangrijkste reden zit er niet bij. Het gaat om heel veel dingen. Allah swt Leidt wie Hij wilt. Elhamdullah ik ben moslim. Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel. Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim. Ook voel ik mij persoonlijk het prettigst bij het dragen van een hoofddoek. Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen. Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen. En als mensen denken dat ik nu voortaan gekleed ga in een burka, dan hebben ze dat mis (hahaha). Natuurlijk kan je je leuk kleden met een hoofddoek, we zijn namelijk diamanten. C: Iedereen die dezelfde stap als mij wil nemen tot het dragen van hoofddoek kan ik alleen maar aanmoedigen.
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek. Dat is hun keus en dat respecteer ik. Helaas zijn er genoeg meiden die gedwongen worden om een hoofddoek aan te doen.

Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag! :)

Goed zo meid. Je hebt mijn steun ^O^
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_103444774
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:25 schreef mrk.n het volgende:
Sowieso, westerse meiden/vrouwen die zich bekeren tot de Islam zijn imo zwakke vrouwen.

Vaak komt het gewoon door de aandacht die ze krijgen van de moslims en de positieve reacties van de moslims. Ik heb dit nu twee keer meegemaakt bij vriendinnen van mijn zusje; gingen om met moslima's, kwamen daar vaak over de vloer en opeens ook moslima's geworden. Werden dan ook overal bij betrokken; waren net een soort familie geworden. Allebei trouwens naieve meisjes.

Ik denk dat dat sommige mensen aantrekt. Gewaardeerd worden, veel complimenten krijgen, familie gevoel enzovoort.
Vrouwen die westers zijn, omdat het van ze verwacht wordt, zijn ook naïef. Sterker nog, ik kan niet veel mensen opnoemen die sterk genoeg zijn om niet zich te laten beïnvloeden door andere mensen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:36:01 #139
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_103445917
Ik heb wel een paar vragen. :)

quote:

Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel.
Als je zo'n ding prettig vindt zitten en mooi vindt, wie ben ik om je tegen te houden?

quote:
Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim.
Deze vind ik al iets eigenaardiger. Waarom wil je eigenlijk herkenbaar zijn als moslim? Is dit een soort bekeringsdrang of is het iets anders?

quote:
Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen.
Hm, zo natuurlijk is dat helemaal niet. Hoe dan ook heeft dit argument niet bijster veel met religie te maken lijkt me?

quote:
Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Maar vraagt Allah dat wel van je? Zoals eerder opgemerkt komt het woord 'hoofddoek' in de hele Koran niet voor.

quote:
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen.
Niet roken en niet drinken is een prima voorbeeld voor kinderen, no doubt. Maar kinderen vertellen dat ze zich moeten beschermen tegen mannen die zich, naar jij veronderstelt, niet in kunnen houden om vrouwen lastig te vallen vind ik al een wat vreemder voorbeeld. Moet je jongetjes niet gewoon leren dat het niet normaal is om vrouwen lastig te vallen? Moet je meisjes niet leren dat niet alle mannen verkrachters zijn?

quote:
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek.
Je respecteert hun keuze, maar vind je dat zij een verkeerd voorbeeld geven aan hun kinderen of geen respect hebben voor je ouders en Allah?

Ik ben wel benieuwd naar je antwoorden. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_103457829
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 03:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waarom is dat knap en waarom zou je ergens in geloven?
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven.. En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooft :') ja slap he...
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:39:27 #141
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_103468808
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:30 schreef miss-Whisky het volgende:

[..]

Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven.. En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooft :') ja slap he...
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze een oude levensstijl van zich af wil zetten en daarbij in extremen vervalt. Maar dat kan gewoon een gevoel zijn.
pi_103469852
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat ze een oude levensstijl van zich af wil zetten en daarbij in extremen vervalt. Maar dat kan gewoon een gevoel zijn.
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurus :P.
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:19:17 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_103471562
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Haha, zo bedoel ik dat niet. ;) Het dragen van een hoofddoek zou ik niet extreem noemen.

Ik bedoel meer dat ik het gevoel heb dat haar huidige focus op religie redelijk extreem is in vergelijking met een levensstijl die ze van zich af probeert te zetten. Dat gevoel wordt me vooral ingegeven door haar postgeschiedenis, het beeld dat ik daarvan krijg is er ieg niet 1 van een diep religieus/spiritueel persoon.

Maar ik zou daar natuurlijk volledig naast kunnen zitten.
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:48:00 #144
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103473998
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hm, ik vind het een behoorlijk extreme verandering voor iemand die voorheen geen hoofddoek droeg. De beslissing om voor de rest van je leven een groot deel van je hoofd te verbergen.. ja, dat vind ik extreem.
pi_103474419
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:30 schreef miss-Whisky het volgende:

[..]

Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven..
Wél als je bijvoorbeeld met haar een relatie wilt aangaan. Wil ik dat? dat zeg ik niet, maar het is wel een stap achteruit als je wantrouwen tussen culturen wilt wegnemen. De columniste van buitenhof vanmiddag had gelijk in haar column:
http://www.vpro.nl/progra(...)5847/items/45240025/
Hoe komen mensen beter tot elkaar? Toch zeker als ze interesses, gebruiken en waarden met elkaar delen. Dat schiet zo niet op natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Mag jouw toekomstig vriendje (of echtgenoot) ook niet-moslim zijn?

In de Kuran staat dat een moslim vrouw alleen met een moslim man mag trouwen.
Op de vraag of ze ook open staat voor niet-moslims geeft ze duidelijk aan dat de Koran hierin voor haar leidend is. -1 voor de integratie. Wat denk je dat er gebeurd als hele grote groepen mensen deze mening erop nahouden? Nogmaals, het gaat niet om de hoofddoek, het gaat om de gedachtes die automatisch dan ook onder die hoofddoek spelen.

quote:
En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooft :') ja slap he...
Inderdaad, het klinkt als witte ruis op een televisie
pi_103486473
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:53 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

succes vandaag, ben benieuwd hoe het je vergaat.
pi_103555402
En hoe was je eerste dag met je hoofddoek? Echt goed dat je hoofddoek bent gaan dragen.
pi_103555442
joehoee ts
pi_103566281
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:47 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Vrouwen die westers zijn, omdat het van ze verwacht wordt, zijn ook naïef. Sterker nog, ik kan niet veel mensen opnoemen die sterk genoeg zijn om niet zich te laten beïnvloeden door andere mensen.
\
Natuurlijk laat iedereen zich beinvloeden door andere mensen....niks mis mee....wat kwalijk is, is om iets te doen vanwege een denkbeeldige sprookjesfiguur.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_103583511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:49 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

\
Natuurlijk laat iedereen zich beïnvloeden door andere mensen....niks mis mee.
Alles is er mis mee. Dit zou dan simpelweg betekenen dat je niet instaat bent om onafhankelijk voor jezelf na te denken. Dit is juist waarop gelovigen afgerekend worden, terwijl iedereen blijkbaar volgens jou niet onafhankelijk van anderen kan nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')