Dank je welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:00 schreef Pu22el het volgende:
Jammer dat een topic dat geopend is om ervaringen uit te wisselen uit moet monden in een onzinnige aanval op het geloof, de afkomst en het fobo van ts.
Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar je motieven hoor, vooral omdat je aangeeft dat je omgeving hier eigenlijk heel anders over denkt. Als je het echt uit geloof en gehoorzaamheid doet, heb ik er veel respect voor!
Wat zijn de reacties die je uit je omgeving hebt gehad?
De Torah, de Bijbel, de Bhagavad gita, de Kojiki, de Dhammapada, de Avesta etc zeggen toch allemaal wat anders. En ik heb hier in mijn boekenkast ook nog boeken liggen van hele slimme mensen die zeggen dat god helemaal niet bestaat of dat men zijn bestaan op zijn hoogst niet kan kennen. Er zijn zoveel mensen geweest die beweerden een profeet te zijn. Hoe zit dat dan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:46 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
IK gaf je daarop antwoord hoe ik weet dat Allah bestaat!!!!!! De KURAN! Lees jij maar eens de kuran. Dat is de bewijs!!!!
Dit is het filosofieforum. Hoe weet jij of die verhalen wel kloppen? wel eens wat over evolutie gelezen?quote:Jij komt de vraag stellen of ik zeker weet of god bestaat. Kijk eens om je heen alles wat god creëert heeft! De openbaring van de Kuran, de verzen etc. Ik ben overtuigd over wat ik weet.
Je kon net zo goed op sprookjes studie les hebben gezeten. Wel mooi zo jong, op latere leeftijd stellen kinderen namelijk van die lastige vragen.quote:Ik zit al vanaf mijn achtste op Islam studie les.
Klopt, je hoeft mij niks te bewijzen, je kan je computer nu uitzetten of deze pagina sluiten. Hoe komt dat over? als iemand die zijn vingers in de oren stopt en hardop "lalalalala" roept.quote:Ik hoef jou niks te bewijzen! Ik doe alsof ik niks weet waarover ik spreek. Jij bent degene met al je vragen alsof je niks weet!!!!!
Jammer dat ze haar foto heeft verwijderd.. ben nu wel nieuwsgierigquote:Op zondag 23 oktober 2011 00:52 schreef Strani het volgende:
Het is middernacht geweest, dus ik wil graag een toost uitbrengen op de herinnering van de schoonheid van TS.
Ik vond haar mooi, hoewel ik haar niet goed kende. Onze tijd samen duurde niet lang maar de kwaliteit van dat korte moment maakte alles meer dan goed.
Rust zacht, schoonheid van TS.
Hef het glas, mensen.
Inderdaad jammer!quote:Op zondag 23 oktober 2011 01:02 schreef miss-Whisky het volgende:
[..]
Jammer dat ze haar foto heeft verwijderd.. ben nu wel nieuwsgierig
Waarom is dat knap en waarom zou je ergens in geloven?quote:Ik vind het knap dat jij nog scheit hebt aan je omgeving en dat je voor iets gaat waar je in gelooft
Tjah, zonde van je schoonheid inderdaad.. wat hou ik er eigenlijk wel niet van om contact te hebben met mooie vrouwen.. En dan met name oogcontactquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:53 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dank je wel. De reacties uit mijn omgeving waren positief. Mijn vrienden respecteren mijn keuze, alleen vinden ze het wel even wennen en zonde van me schoonheid zeggen ze. Mijn ouders zijn er natuurlijk blij. Mijn zussen geloven het niet en willen het niet geloven, en negeren mijn keuze. Mijn broers die zijn simpel, die zeggen eerste zien en dan geloven.
nou toedeloeeee, morgen my first day!!!!!!
Goed zo meid. Je hebt mijn steunquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hier een topic geopend met de vraag of er ook dames aanwezig zijn die een hoofddoek dragen, zodat we gewoon kunnen kletsen over hijjaabs etc. Topic is niet geopend voor discussies te voeren, maar als jij dat wilt kun jij dat doen met mede fokkers.
Waarom? De belangrijkste reden zit er niet bij. Het gaat om heel veel dingen. Allah swt Leidt wie Hij wilt. Elhamdullah ik ben moslim. Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel. Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim. Ook voel ik mij persoonlijk het prettigst bij het dragen van een hoofddoek. Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen. Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen. En als mensen denken dat ik nu voortaan gekleed ga in een burka, dan hebben ze dat mis (hahaha). Natuurlijk kan je je leuk kleden met een hoofddoek, we zijn namelijk diamanten. C: Iedereen die dezelfde stap als mij wil nemen tot het dragen van hoofddoek kan ik alleen maar aanmoedigen.
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek. Dat is hun keus en dat respecteer ik. Helaas zijn er genoeg meiden die gedwongen worden om een hoofddoek aan te doen.
Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Vrouwen die westers zijn, omdat het van ze verwacht wordt, zijn ook naïef. Sterker nog, ik kan niet veel mensen opnoemen die sterk genoeg zijn om niet zich te laten beïnvloeden door andere mensen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:25 schreef mrk.n het volgende:
Sowieso, westerse meiden/vrouwen die zich bekeren tot de Islam zijn imo zwakke vrouwen.
Vaak komt het gewoon door de aandacht die ze krijgen van de moslims en de positieve reacties van de moslims. Ik heb dit nu twee keer meegemaakt bij vriendinnen van mijn zusje; gingen om met moslima's, kwamen daar vaak over de vloer en opeens ook moslima's geworden. Werden dan ook overal bij betrokken; waren net een soort familie geworden. Allebei trouwens naieve meisjes.
Ik denk dat dat sommige mensen aantrekt. Gewaardeerd worden, veel complimenten krijgen, familie gevoel enzovoort.
Als je zo'n ding prettig vindt zitten en mooi vindt, wie ben ik om je tegen te houden?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Een hoofddoek dragen zit al een lange tijd in mijn hoofd en ik draag hem nu omdat ik mij er nu wel bij goed voel.
Deze vind ik al iets eigenaardiger. Waarom wil je eigenlijk herkenbaar zijn als moslim? Is dit een soort bekeringsdrang of is het iets anders?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik draag een hoofddoek omdat ik een moslim ben en herkenbaar wil zijn als moslim.
Hm, zo natuurlijk is dat helemaal niet. Hoe dan ook heeft dit argument niet bijster veel met religie te maken lijkt me?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Bij het niet dragen van een hoofddoek, word ik natuurlijk vaker lastig gevallen en gestaard door jongens. Door een hoofddoek te dragen is het ook zo dat ik me daarvan zelf probeer te beschermen.
Maar vraagt Allah dat wel van je? Zoals eerder opgemerkt komt het woord 'hoofddoek' in de hele Koran niet voor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Zelf ben ik al mijn hele leven lang bezig geweest met mijn geloof. Als Allah mij vraagt om een hoofddoek te dragen en mij tot mijn boezem te bedekken, dan doe ik dat.
Niet roken en niet drinken is een prima voorbeeld voor kinderen, no doubt. Maar kinderen vertellen dat ze zich moeten beschermen tegen mannen die zich, naar jij veronderstelt, niet in kunnen houden om vrouwen lastig te vallen vind ik al een wat vreemder voorbeeld. Moet je jongetjes niet gewoon leren dat het niet normaal is om vrouwen lastig te vallen? Moet je meisjes niet leren dat niet alle mannen verkrachters zijn?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb geen relatie en ook nooit een relatie gehad, ik drink en rook niet. Ik wil later een goed voorbeeld tonen aan mijn kinderen.
Je respecteert hun keuze, maar vind je dat zij een verkeerd voorbeeld geven aan hun kinderen of geen respect hebben voor je ouders en Allah?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ook draag ik het mede uit respect voor mijn ouders en Allah, mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om een hoofddoek om te doen. Mijn ouders zijn hajji. Mijn zussen zijn getrouwd, hebben kinderen en dragen geen hoofddoek.
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven.. En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooftquote:Op zondag 23 oktober 2011 03:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom is dat knap en waarom zou je ergens in geloven?
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze een oude levensstijl van zich af wil zetten en daarbij in extremen vervalt. Maar dat kan gewoon een gevoel zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:30 schreef miss-Whisky het volgende:
[..]
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven.. En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooftja slap he...
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurusquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze een oude levensstijl van zich af wil zetten en daarbij in extremen vervalt. Maar dat kan gewoon een gevoel zijn.
Haha, zo bedoel ik dat niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurus.
Hm, ik vind het een behoorlijk extreme verandering voor iemand die voorheen geen hoofddoek droeg. De beslissing om voor de rest van je leven een groot deel van je hoofd te verbergen.. ja, dat vind ik extreem.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een hoofddoek dragen extreem noemen is wel wat overdreven Molurus.
Wél als je bijvoorbeeld met haar een relatie wilt aangaan. Wil ik dat? dat zeg ik niet, maar het is wel een stap achteruit als je wantrouwen tussen culturen wilt wegnemen. De columniste van buitenhof vanmiddag had gelijk in haar column:quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:30 schreef miss-Whisky het volgende:
[..]
Zij gaat voor iets waar ze in gelooft.. Hoef jij niet in te geloven..
Op de vraag of ze ook open staat voor niet-moslims geeft ze duidelijk aan dat de Koran hierin voor haar leidend is. -1 voor de integratie. Wat denk je dat er gebeurd als hele grote groepen mensen deze mening erop nahouden? Nogmaals, het gaat niet om de hoofddoek, het gaat om de gedachtes die automatisch dan ook onder die hoofddoek spelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Mag jouw toekomstig vriendje (of echtgenoot) ook niet-moslim zijn?
In de Kuran staat dat een moslim vrouw alleen met een moslim man mag trouwen.
Inderdaad, het klinkt als witte ruis op een televisiequote:En waarom ze gelooft, omdat ze erin gelooftja slap he...
succes vandaag, ben benieuwd hoe het je vergaat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:53 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Dank je wel. De reacties uit mijn omgeving waren positief. Mijn vrienden respecteren mijn keuze, alleen vinden ze het wel even wennen en zonde van me schoonheid zeggen ze. Mijn ouders zijn er natuurlijk blij. Mijn zussen geloven het niet en willen het niet geloven, en negeren mijn keuze. Mijn broers die zijn simpel, die zeggen eerste zien en dan geloven.
nou toedeloeeee, morgen my first day!!!!!!
\quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:47 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Vrouwen die westers zijn, omdat het van ze verwacht wordt, zijn ook naïef. Sterker nog, ik kan niet veel mensen opnoemen die sterk genoeg zijn om niet zich te laten beïnvloeden door andere mensen.
Alles is er mis mee. Dit zou dan simpelweg betekenen dat je niet instaat bent om onafhankelijk voor jezelf na te denken. Dit is juist waarop gelovigen afgerekend worden, terwijl iedereen blijkbaar volgens jou niet onafhankelijk van anderen kan nadenken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:49 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
\
Natuurlijk laat iedereen zich beïnvloeden door andere mensen....niks mis mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |