Gelukkig is mijn mening in het echt wel veel genuanceerder, maar dit is fok en hier chargeren we allen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen hoge pet van op, om eerlijk te zijn.
-Niet galant of charmant
-Niet bepaald aantrekkelijk, weinig aandacht voor het uiterlijk
-Grote bek
-Arrogant en vaak overdrijven van eigen prestaties
-Helpen relatief weinig in het huishouden
-Weinig aandacht voor het gezin, brengen die uurtjes liever door op het werk om hun eigen prestaties te kunnen overdrijven
-Kunnen niet autorijden
-Klagen steen en been
-Zijn nauwelijks 'gehard' en kruipen snel in de slachtofferrol
-Het is nooit hun fout
-Slecht in bed
-Zelf zijn ze echter niet bescheiden en denken ze dat ze heel wat zijn
-Kunnen niet koken!!! Ken vele buitenlandse mannen die echter goed kunnen koken. De Nederlandse hork vindt zichzelf al heel wat als hij chinees heeft gehaald.![]()
Mja, in mijn optiek zijn er gewoon relatief veel Nederlandse mannen die denken dat ze heel wat zijn. Er zijn er gelukkig ook wel wat die wel gewoon OK en bescheiden zijn. Eigenlijk is al het gezeik op de Nederlandse vrouw ook van toepassing op onze mannen. De Nederlandse cultuur is er niet bepaald één om trots op te zijn.
quote:-Kunnen niet autorijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Haha, +1.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:35 schreef HostiMeister het volgende:
Sinds wanneer staan er computers in de keuken?
Ja, het is me wat.quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:35 schreef HostiMeister het volgende:
Sinds wanneer staan er computers in de keuken?
Ongewenste reactie!!!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:32 schreef Silenus het volgende:
'klagen steen en been', aldus een vrouw.
'kunnen niet autorijden', aldus een vrouw.
En dan zeuren over niet kunnen koken, helpen in het huishouden etc. Ja, da's de taak van de vrouw ook!
Alsof wij mannen gaan zeuren dat de vrouw niet eens de badkamer kan verbouwen.
Tsjongejonge zeg.
Culture/nature debat dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:29 schreef Sjeen het volgende:
Ha, volgens mij bestaat er niet zoiets als 'de Nederlandse man', ik geloof er niet in dat nationaliteit een leidraad is voor karakter en gedrag.
Typisch de Nederlandse vrouw. In een discussie altijd boos worden als de ander een goed argument aandraagt en dan maar wat gaan roepen.quote:
En wat waren jouw argumenten dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Typisch de Nederlandse vrouw. In een discussie altijd boos worden als de ander een goed argument aandraagt en dan maar wat gaan roepen.
Ik heb een leuke bescheiden vent die wel kan autorijden en ook nog eens goed kookt!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:39 schreef Helpmefok het volgende:
Kom maar eens lekker bij me eten hoor meid. Dan wil je nooit meer anders.
Once you've gone white, you know you've done right.
Sja. Op internet kan je bij gebrek aan inhoudelijke argumenten niet beginnen met huilen natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Typisch de Nederlandse vrouw. In een discussie altijd boos worden als de ander een goed argument aandraagt en dan maar wat gaan roepen.
Dan is er nog steeds geen 'Nederlandse' man, om mat Maxima te spreken. Er zijn veel te veel verschillen. Zet een Fries, een Limburger en een Zeeuw naast en elkaar en er zijn meer verschillen dan overeenkomstenquote:
Dit dus, hetzelfde als bij vrouwen. Niets nieuws onder de horizonquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:34 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik ga hier ook niet mee instemmen want wat is nou de Nederlandse man? Elke man is anders, er zitten klootzakken tussen, luilakken en galante mannen.
Punt.
What in THE name of HELL zit je dan te zeiken??? En dan beweert ze dat over mannenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb een leuke bescheiden vent die wel kan autorijden en ook nog eens goed kookt!
Frusti!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
is er een man die op 1 van deze 13 punten op "1" puntje kan toegeven.
NEE want jullie hebben altijd gelijk!! toch
Niet op die 13 punten, hoewel ik wel een lompe hork ben. Dit punt staat echter niet vermeld op de dusdanige lijst.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Jawel. Ik ben arrogant.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Au contraire, ma chérie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Ik ben immers geen wijf.quote:weinig aandacht voor het uiterlijk
Eens.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jawel. Ik ben arrogant.
Maar tegelijkertijd bescheiden. En ik heb reden genoeg om arrogant te zijn. Vooral vergeleken met de gemiddelde NL man
Nou ja, het uitblijven van een antwoord impliceert dat wij 'erboven staan'. Dat is ook weer nergens voor nodig.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:44 schreef Copycat het volgende:
Generalisatietopic als antwoord op een generalisatietopic?
Maar natuurlijk.
ik sta graag boven generalisaties.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:54 schreef Seven. het volgende:
Nou ja, het uitblijven van een antwoord impliceert dat wij 'erboven staan'. Dat is ook weer nergens voor nodig.
Geen enkele Nederlandse man zal zich herkennen in de omschrijving.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:44 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik herken mijzelf totaal niet in jouw omschrijving Seven. Maar ik ben dan ook in het verkeerde land geboren denk ik, want ik heb eigenlijk weinig met Nederland, en hekel voornamelijk het softe getruttel in dit land.
Omdat? Ik heb genoeg zelfkennis en zelfkritiek om objectief te kunnen zeggen dat die omschrijving niet bij mij past. Net zoals ik niet bij Nederland pas.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen enkele Nederlandse man zal zich herkennen in de omschrijving.
Punt 1: niet charmant/galantquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet op die 13 punten, hoewel ik wel een lompe hork ben. Dit punt staat echter niet vermeld op de dusdanige lijst.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
What in THE name of HELL zit je dan te zeiken??? En dan beweert ze dat over mannen
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:48 schreef ElectricEye het volgende:
Laat TS maar lekker snel een 'buitenlandse' man zoeken, de gefrustreerde zelfhaat druipt eruit.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
In plaats van ons enorm laten kennen kunnen we natuurlijk ook gewoon meedenken!
Zo luister ik slecht. Zeker naar mijn vriendin.
Interesseer ik me enorm weinig voor wat zij gedaan heeft vandaag (of gisteren, of vorige week).
Kaap ik de ab.en als ik hem niet heb zit ik heel snel achter mijn PC te gamen.
Leef ik me niet in in haar situatie.
Zeg ik altijd dat het eten gesmaakt heeft, ook al was het niet te vreten, omdat ik anders zelf moet koken.
Vind ik zuipen met vrienden belangrijker dan de verjaardag van haar oma en zeg ik nooit eerlijk dat ze echt te dik is!
Ik ben een typische Nederlandse man, liever lui dan moe, dus ik ben wel een redelijke autoriteit op dit gebied.
Dat heeft geen zier te maken met het zijn van een lompe hork. Navraag kan gedaan worden bij mijn vrouw.quote:
Klopt, Nederlandse vrouwen bakken er ook weinig van in de keuken (en mogelijk ook in bed). En qua geschiedenis.. tja, of we op ons koloniaal verleden zo trots moeten zijn weet ik niet en ook wat geschiedenis betreft waren er ooit veel grotere heerschers (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Romeinen, Inca's en Azteken en noem maar op).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:47 schreef Silenus het volgende:
Ik zal even serieus reageren. Je kunt namelijk wel roepen 'de Nederlandse man bestaat niet' (lekker makkelijk, Maxima napraten) maar er bestaat natuurlijk wel degelijk zoiets als 'de Nederlandse man' in vergelijking met bijvoorbeeld 'de Belgische man'.
Een Nederlander herken je immers ook direct in het buitenland. Aan z'n bleue boerenkinkelhoofd weliswaar, maar toch.
Sommige stereotyperingen (stereotyperingen zijn vaak gewoon waar mensen, niet politiek correct om te zeggen maar ze zijn er ook niet voor niets) kloppen. Een Nederlandse man is vaak een lompe boerenhork, niet de beste minnaar in bed, arrogant en niet charmant. Koken kunnen ze ook niet goed, maar er is dan ook geen noemenswaardige 'Hollandse keuken.' Geef ze een Knorr-wereldgerechtje en ze gaan los.
Met andere genoemde stereotyperingen valt het echt wel mee. Autorijden bijv., ga eens in een willekeurig ander land autorijden? Op de Scandinavische landen en Duitsland na rijdt werkelijk elke wereldburger als een doldrieste mongool.
Bovendien, aangezien in dit topic de Nederlandse man wordt weggezet als een sukkel met grote mond, de Nederlandse man is gewoon een fucking koning. Ik ben ook een Nederlandse man. (en een koning)
We zijn, ook op wereldniveau, erg succesvol als je het afzet tegen het aantal inwoners/oppervlakte. Op veel sportgebieden boeken we grote prestaties. Veel grote bedrijven zijn van Nederlandse makelij. In de geschiedenis heersten we over de zeven zeeën. Ik hoef jullie denk ik niet te vertellen of daar allemaal mannen of vrouwen verantwoordelijk voor waren.
Het moge duidelijk zijn: TS, ga toch koken. Hop, tssk!!!
nerdquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, Nederlandse vrouwen bakken er ook weinig van in de keuken (en mogelijk ook in bed). En qua geschiedenis.. tja, of we op ons koloniaal verleden zo trots moeten zijn weet ik niet en ook wat geschiedenis betreft waren er ooit veel grotere heerschers (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Romeinen, Inca's en Azteken en noem maar op).
Maar die hadden een veel groter achterland. Wij waren met weinig man en hebben toch veel bereikt. De brutalen hebben de halve wereld, zeg maar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, Nederlandse vrouwen bakken er ook weinig van in de keuken (en mogelijk ook in bed). En qua geschiedenis.. tja, of we op ons koloniaal verleden zo trots moeten zijn weet ik niet en ook wat geschiedenis betreft waren er ooit veel grotere heerschers (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Romeinen, Inca's en Azteken en noem maar op).
Interesseer ik me enorm weinig voor wat zij gedaan heeft vandaag (of gisteren, of vorige week).
Zeg ik altijd dat het eten gesmaakt heeft, ook al was het niet te vreten, omdat ik anders zelf moet koken.
Vind ik zuipen met vrienden belangrijker dan de verjaardag van haar oma en zeg ik nooit eerlijk dat ze echt te dik is!
Ik ben een typische Nederlandse man, liever lui dan moe, dus ik ben wel een redelijke autoriteit op dit gebied.
Omdat ik algemene kennis van geschiedenis bezit? Ik ben een nerd omdat ik alles van Star Trek minstens 2 keer gezien heb, maar bovenstaande informatie zou toch elke Nederlander moeten kunnen opsommen?quote:
Groot gelijk... 't Is alleen zo leuk om te happen...quote:Doe mij maar de Nederlandse man die over een topic als dit lekker zijn schouders ophaalt.
Dat is wel iets waar mijn vriendin zich enorm aan kan ergeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:12 schreef Lienekien het volgende:
Doe mij maar de Nederlandse man die over een topic als dit lekker zijn schouders ophaalt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:12 schreef Lienekien het volgende:
Doe mij maar de Nederlandse man die over een topic als dit lekker zijn schouders ophaalt.
Als ik nou een pan boerenkool kook, kom jij dan langs met je worst?quote:
Alleen als ik hem in je jus mag stekenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik nou een pan boerenkool kook, kom jij dan langs met je worst?
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:17 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Alleen als ik hem in je jus mag steken
Uiteraard.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:17 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Alleen als ik hem in je jus mag steken
Hmmmmz okok, maar is een andere discussie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:04 schreef Silenus het volgende:
[..]
Maar die hadden een veel groter achterland. Wij waren met weinig man en hebben toch veel bereikt. De brutalen hebben de halve wereld, zeg maar.
Dat we niet altijd even netjes waren klopt, maar dat was niemand in die tijd.
Dus je vind jezelf slecht in bed.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je met een bepaalde arrogantie en brutaliteit ook dingen kan bereiken die charmante homo's uit bijv. Italië niet kunnen klaarspelen. Toen zij nog bij hun mama woonden en hun haartjes zaten te doen verdienden wij geld door Heineken-fabrieken te openen in Botswana. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hmmmmz okok, maar is een andere discussie.
Klopt, Nederlandse vrouwen krijgen de mannen die ze verdienen.quote:-Niet galant of charmant
Klopt ook, ik ben lelijk en lui.quote:-Niet bepaald aantrekkelijk, weinig aandacht voor het uiterlijk
Klopt, dit doe ik om mijn onzekerheid te verhullen.quote:-Grote bek
Alleen als het op zijn plaats is.quote:-Arrogant en vaak overdrijven van eigen prestaties
Vrouwentaak.quote:-Helpen relatief weinig in het huishouden
Ik haat kinderen.quote:-Weinig aandacht voor het gezin, brengen die uurtjes liever door op het werk om hun eigen prestaties te kunnen overdrijven
Ik mag niet eens autorijden.quote:-Kunnen niet autorijden
Nope, klagen is voor papkindjes en vrouwen.quote:-Klagen steen en been
Ik maak slachtoffers. Viva Rohypnol!quote:-Zijn nauwelijks 'gehard' en kruipen snel in de slachtofferrol
Het is niet fout als het gelukt is.quote:-Het is nooit hun fout
Ik heb slaapproblemen.quote:-Slecht in bed
Dat komt omdat valse bescheidenheid de vervelendste karaktereigenschap is.quote:-Zelf zijn ze echter niet bescheiden en denken ze dat ze heel wat zijn
Koken is dodelijk, water is gemaakt om te koken en sterft niet als het boven de 100 graden komt, mensen wel.quote:-Kunnen niet koken!!!
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:22 schreef beelz het volgende:
Koken is dodelijk, water is gemaakt om te koken en sterft niet als het boven de 100 graden komt, mensen wel.
Erg herkenbaar, ik heb dit ook. Ik maak me alleen druk over dingen die ik zelf kan veranderen, en wil ook nooit kiezen, behalve wanneer mijn vriendin iets kiest dat ik echt niet wil, dan ineens wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar mijn vriendin zich enorm aan kan ergeren.
Ik haal 9 van de 10 keer mijn schouders op. Boeiend. Kan ik niks aan veranderen. Lekker belangrijk. Lekker laten gaan. Ik ga me er niet druk om maken.
Dan krijg ik het verwijt dat ik apatisch zou zijn. Dus ik denk ook dat ik, als Nederlandse man, redelijk apatisch ben.Ik bewaar liever de goeie vrede door me bek te houden dan dat ik de confrontatie aan ga.
Russen zijn altijd bezopen... door altijd bezopen te zijn krijgt TS gelijk over alle punten. Maar dan voor Russen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:15 schreef Xeanor het volgende:
Tijd om een Rus te importeren, Seven.
Nou ja, die charmante homo's hadden echter wel een rijk waar vandaag de dag nog films en series over gemaakt worden (inspirationeel!). Over onze brutaliteit hoor je vandaag de dag echter weinig meer, zelfs niet binnen onze eigen landsgrenzen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:21 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je met een bepaalde arrogantie en brutaliteit ook dingen kan bereiken die charmante homo's uit bijv. Italië niet kunnen klaarspelen. Toen zij nog bij hun mama woonden en hun haartjes zaten te doen verdienden wij geld door Heineken-fabrieken te openen in Botswana. Bijvoorbeeld.
Dat is dan het voordeel, de NL vrouw heeft een gelijkaardige instelling en dat levert geen hinder op.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:22 schreef Fes1-2 het volgende:
De hele OP klopt als een bus TS! Daarbij vind ik fijn dat de wereld zo in elkaar steekt dat ik er 0,0 hinder van ondervind.
Jij generaliseert nu het generaliseren en vooroordelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:26 schreef Killaht het volgende:
GeneraliserenStereotypes
Vooroordelen
![]()
Jij generaliseert nu generaliseren van het generaliseren van generaliseren en voordelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Jij generaliseert nu het generaliseren en vooroordelen.
Haha, ben ik ook wel benieuwd naar. Elke nationaliteit vrouwen en mannen heeft z'n plus- en minpunten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:34 schreef Barbusse het volgende:
TS: met welke nationaliteit vrouwen en mannen gaat het eigenlijk wel goed?
Er zullen ongetwijfeld horden vrouwen zijn die meer initiatief en fantasie tonen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus je vind jezelf slecht in bed.![]()
En ja, we mogen trots zijn op onze geschiedenis aangezien we ooit een wereldmacht zijn geweest op de 7 zeeen en qua handel.
Voor de rest herken ik mezelf totaal niet in de OP.
Yep, maar mij maakt dat geen reet uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:29 schreef Killaht het volgende:
[..]
Jij generaliseert nu generaliseren van het generaliseren van generaliseren en voordelen.
Lijkt mij ook, maar dat is offtopic in dit topic! Vlaamse mannen zijn véél te afwachtend in ieder geval. Qua relaties etc. vind ik Britten altijd wel OK. Amerikanen hebben ook zo hun charmes. Spanjaarden, Italianen, Fransozen, Afrikanen, Duitsers etc etc kan ik doorgaans op dat vlak weinig mee, maar uiteindelijk kan ik in elke hoek wel een geschikte vlam vinden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld horden vrouwen zijn die meer initiatief en fantasie tonen.
Jij bagatelliseert nu het generaliseren van het generaliseren van het generaliseren van generaliseren en voordelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:36 schreef beelz het volgende:
[..]
Yep, maar mij maakt dat geen reet uit.
Nederlandse vrouwen praten altijd veel tegen zichzelf, trouwens.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar dat is offtopic in dit topic! Vlaamse mannen zijn véél te afwachtend in ieder geval. Qua relaties etc. vind ik Britten altijd wel OK. Amerikanen hebben ook zo hun charmes. Spanjaarden, Italianen, Fransozen, Afrikanen, Duitsers etc etc kan ik doorgaans op dat vlak weinig mee, maar uiteindelijk kan ik in elke hoek wel een geschikte vlam vinden.
quote:"…Dutch women here are rude, arrogant and unfriendly. They do not wish to communicate with people outside their own circle of friends. They have this idea that they are among 'the most beautiful women upon earth,"
quote:Dutch men seem more prepared to date foreigners, so they must be a good match for expats, right?
Not necessarily so, say about 50-percent of the ladies who spoke to Expatica. Dutch men tend to be boring, unimaginative and have an aversion to making 'real' contact.
The only thing they have really taken to heart is 'going Dutch', warns a New Zealander. So ladies, when he asks you out to dinner, don't forget your wallet. And don't expect him to hold doors open for you either.
If that is not enough, there is a post on the Expatica site about the guy who asked his dating partner for her friend's number. Another one tells how a guy who "forgot" about his significant other when she went on holiday to the UK. He was too busy painting the house.
Ben jij nu serieus met jezelf in discussie? Verder gaat alles wel goed?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:39 schreef Seven. het volgende:
Lijkt mij ook, maar dat is offtopic in dit topic! Vlaamse mannen zijn véél te afwachtend in ieder geval. Qua relaties etc. vind ik Britten altijd wel OK. Amerikanen hebben ook zo hun charmes. Spanjaarden, Italianen, Fransozen, Afrikanen, Duitsers etc etc kan ik doorgaans op dat vlak weinig mee, maar uiteindelijk kan ik in elke hoek wel een geschikte vlam vinden.
De Nederlandse vrouw neemt zichzelf veel te serieus.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:40 schreef Silenus het volgende:
Nederlandse vrouwen praten altijd veel tegen zichzelf, trouwens.
Nederlanders in het algemeen nemen zichzelf veel te serieus.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De Nederlandse vrouw neemt zichzelf veel te serieus.
Eens maar offtopic. Wat het ontopic maakt is dat ik toevallig van mening ben dat de NL man dit ook doet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De Nederlandse vrouw neemt zichzelf veel te serieus.
Merde.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:40 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen praten altijd veel tegen zichzelf, trouwens.
Juist niet. Kijk maar eens naar carnaval of een gemiddelde wedstrijd van het Nederlands elftal. De gemiddelde Nederlander is juist een ontzettende debiel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nederlanders in het algemeen nemen zichzelf veel te serieus.
Uitzonderingsevenementen die de regel bevestigen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef Silenus het volgende:
Juist niet. Kijk maar eens naar carnaval of een gemiddelde wedstrijd van het Nederlands elftal. De gemiddelde Nederlander is juist een ontzettende debiel.
'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' is echter het perfecte voorbeeld dat het wel een kern van waarheid zou kunnen bevatten. Een dag zon maakt nog geen zomer, of hoe dat spreekwoord ook luidt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef Silenus het volgende:
[..]
Juist niet. Kijk maar eens naar carnaval of een gemiddelde wedstrijd van het Nederlands elftal. De gemiddelde Nederlander is juist een ontzettende debiel.
Alleen in het Zuiden des Lands.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:44 schreef Copycat het volgende:
Temeer daar carnaval van origine een omkeringsritueel is.
quote:The only thing they have really taken to heart is 'going Dutch', warns a New Zealander. So ladies, when he asks you out to dinner, don't forget your wallet. And don't expect him to hold doors open for you either.
Een debiel, ja. Maar wel eentje die zichzelf ipv anderen serieus neemt. True story.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bedoel je niet die zwaluw?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' is echter het perfecte voorbeeld dat het wel een kern van waarheid zou kunnen bevatten. Een dag zon maakt nog geen zomer, of hoe dat spreekwoord ook luidt.
Gaat terug tot het oude Rome ...quote:
Waarom dequote:
Euhm....wel eens Spaanse of Italiaanse voetbalfans gezien?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bedoel je niet die zwaluw?
Ik vind de Nederlander zeker niet serieus. Ook als ik in het buitenland naar de kroeg ga kun je lang niet overal 'los gaan'. Zeker de kroegcultuur kennen ze daar niet echt. Blije apres-skimuziek vind je ook lang niet in elk land.
Met voetbal is er geen volk wat debieler doet dan wij. Veel feestjes hier. Ik vind ons best een maf volkske.
Nee joh. Alleen Hollanders zijn echt lekker gek! Mannen én vrouwen!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:47 schreef Barbusse het volgende:
Euhm....wel eens Spaanse of Italiaanse voetbalfans gezien?
Ik heb echt nog nooit mijn date de helft van de rekening laten betalen. Faal ik nu?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom de? Hierin onderscheiden Nederlanders zich heel duidelijk van alle andere landen ten slotte.
Aan de andere kant, het Holland House is tijdens grote evenementen altijd zeer populair.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, heb ik ook nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit mijn date de helft van de rekening laten betalen. Faal ik nu?
Met hun glaasje rosé op de bank....quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee joh. Alleen Hollanders zijn echt lekker gek! Mannen én vrouwen!
Ja. Spaanse voetbalfans zijn de meest suffe supoprters die bestaan (zat twee weken geleden nog met Ajax in Bernabeu) en de Italianen zijn alleen fanatiek met clubvoetbal..amper met hun nationale elftal.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De Romeinen zijn nooit boven de rivieren gekomen. Anders waren we allemaal lekker gek met carnaval.quote:
Ja, omdat aapjes kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het Holland House is tijdens grote evenementen altijd zeer populair.
A-typische Hollander!!!!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit mijn date de helft van de rekening laten betalen. Faal ik nu?
Sure.quote:
De perfecte vrouw is doofstom, eeuwig 18 en eigenaar van een slijterij. Dit is waarom wetenschappers tof zijn, alles wat we uitvinden is bedoeld om de perfecte vrouw te maken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
De NL man is niet perfect en de NL vrouw is niet perfect.
De perfecte man/vrouw bestaat niet.
Ik ben tijdens het WK toch echt andere voetbalfans tegengekomen danquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja. Spaanse voetbalfans zijn de meest suffe supoprters die bestaan (zat twee weken geleden nog met Ajax in Bernabeu) en de Italianen zijn alleen fanatiek met clubvoetbal..amper met hun nationale elftal.
Ik ben dan ook geen volledige Nederlanderquote:
Je vergeet nooit ongesteld en altijd zin om te neuken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:51 schreef beelz het volgende:
[..]
De perfecte vrouw is doofstom, eeuwig 18 en eigenaar van een slijterij. Dit is waarom wetenschappers tof zijn, alles wat we uitvinden is bedoeld om de perfecte vrouw te maken.
Het monster van Frankenstein heette Adam.
Dat kan, maar over het algemeen zijn Spanjaarden niet zo fanatiek. Reizen ook nooit met hun club mee naar het buitenland. Italianen weer iets meer, zeker in clubverband, maar je zal nooit taferelen zien dat ze met 120.000 man op grote schermen in een buitenlandse speelstad kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben tijdens het WK toch echt andere voetbalfans tegengekomen dan
Nou ja, ik chargeer natuurlijk, geheel indachtig de wens van TS. Maar ik zie hier regelmatig vooral zuid-Europeanen met verbazing kijken naar het gedrag van Nederlanders. Niet dat ze het direct afkeuren, maar vreemd vinden ze het vaak wel.quote:
Als iemand al jaren buiten de landsgrenzen woont bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:58 schreef Flepke het volgende:
Hoe de fuck kan je een objectief beeld van een cultuur geven als je zelf bent opgegroeid met die cultuur....
Nooit ongesteld is een goed idee, altijd zin om te neuken niet... Altijd zin om te neuken als ik zin heb wel. Wetenschap is moeilijkquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je vergeet nooit ongesteld en altijd zin om te neuken.
Tuurlijk vinden ze het vreemd omdat het in hun cultuur niet voor komt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, ik chargeer natuurlijk, geheel indachtig de wens van TS. Maar ik zie hier regelmatig vooral zuid-Europeanen met verbazing kijken naar het gedrag van Nederlanders. Niet dat ze het direct afkeuren, maar vreemd vinden ze het vaak wel.
Indien dat buitenland op een ander continent is gelegen, wellicht.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:02 schreef Seven. het volgende:
Als iemand al jaren buiten de landsgrenzen woont bijvoorbeeld.
Dat soort hoffelijkheid komt in 'onze' cultuur dan weer steeds minder voor, helaas.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Tuurlijk vinden ze het vreemd omdat het in hun cultuur niet voor komt.
Zeer mooi voorbeeld vind ik die brief die de burgemeester van Basel had ingestuurd naar de NL kranten om ons te bedanken voor de geweldige sfeer tijdens het EK een aantal jaar geleden.
Dat kan wel degelijk. Kwestie van afstand nemen en alles drie keer dubbel onderbouwen. Wel heel erg confronterend omdat het meteen ook wat over jou zelf zegt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:58 schreef Flepke het volgende:
Hoe de fuck kan je een objectief beeld van een cultuur geven als je zelf bent opgegroeid met die cultuur....
Vervelende constatering maar wel waar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat soort hoffelijkheid komt in 'onze' cultuur dan weer steeds minder voor, helaas.
Uiteraardquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tuurlijk vinden ze het vreemd omdat het in hun cultuur niet voor komt.
Zeer mooi voorbeeld vind ik die brief die de burgemeester van Basel had ingestuurd naar de NL kranten om ons te bedanken voor de geweldige sfeer tijdens het EK een aantal jaar geleden.
Vrouwen bieden het vaak genoeg zelf aan. Wat is daar mis mee zeg.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:07 schreef Mystikvm het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel meeviel met mannen die vrouwen de helft van de rekening laten betalen. Ik doe dat nooit ik ik ken ook geen mannen die dat wel doen. Zeker niet op de eerste date.
Is dit niet gewoon zo'n urban legend die een beetje opgeblazen is geraakt?
Sja. Vrouwen willen vaak uitsluitend geëmancipeerd zijn en dezelfde rechten als mannen hebben als het net even goed uitkomt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:07 schreef Mystikvm het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel meeviel met mannen die vrouwen de helft van de rekening laten betalen. Ik doe dat nooit ik ik ken ook geen mannen die dat wel doen. Zeker niet op de eerste date.
Tuurlijk, als ze het zelf aanbiedt en na mijn aandringen er nog steeds op staat dan betaalt ze maar lekker mee. Graag zelfsquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:08 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vrouwen bieden het vaak genoeg zelf aan. Wat is daar mis mee zeg.
Beetje vrouw biedt aan om zelf de rekening te betalen, waarna er langzaam een compromis komt om dat ding in tweeën te delen. Gemekker. In de tijden dat vrouwen nog financieel afhankelijk waren kon het niet anders dan dat de man de boel betaalde. Maar tegenwoordig nodigen vrouwen ook mannen uit op dineetjes.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:08 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vrouwen bieden het vaak genoeg zelf aan. Wat is daar mis mee zeg.
Als het even kan laat ik haar heel de rekening betalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:07 schreef Mystikvm het volgende:
Dat kun jij niet bepalen, jij woont toch in NL? Of het een uur van de Nederlandse grens is of de andere kant van de wereld: het is een andere cultuur waarmee je de cultuur waarin je opgroeide kunt vergelijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Indien dat buitenland op een ander continent is gelegen, wellicht.
Een uurtje met de Fyra van de grens is natuurlijk niet genoeg afstand.
Who, me?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:11 schreef Abed het volgende:
Val eerst maar 10 kilo af, zullen we het daarna over mannen hebben.
Als ik het niet kan bepalen, dan kan jij het ook niet. De cultuur waar je nu in woont lijkt (vind ik!) teveel op de Nederlandse om dat als argument te kunnen gebruiken. Vind ik, dan he, vind ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:28 schreef Seven. het volgende:
Dat kun jij niet bepalen, jij woont toch in NL? Of het een uur van de Nederlandse grens is of de andere kant van de wereld: het is een andere cultuur waarmee je de cultuur waarin je opgroeide kunt vergelijken.
Ik zou je niet zo zeer als een metro omschrijven eerder als een latente heaumaux.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:57 schreef mrk.n het volgende:
Precies. Ik besteed veel aandacht aan mijn uiterlijk en ik ben meteen een metroseksueel op fok.
Gaat om gemiddelden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:29 schreef Sjeen het volgende:
Ha, volgens mij bestaat er niet zoiets als 'de Nederlandse man', ik geloof er niet in dat nationaliteit een leidraad is voor karakter en gedrag.
Zelf heb ik 5 jaar in het oostblok gewoond en de Nederlanders zijn op veel punten verheerlijkt, waardoor daar de meesten tegen de Nederlanders op kijken. ( Vooral de Nederlandse man )quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat kun jij niet bepalen, jij woont toch in NL? Of het een uur van de Nederlandse grens is of de andere kant van de wereld: het is een andere cultuur waarmee je de cultuur waarin je opgroeide kunt vergelijken.
Belgen en Nederlanders zijn net zo verschillend als Nederlanders en Duitsers of Nederlanders en Fransen. Maar dat kun jij dan weer niet weten. Bovendien is Brussel ook binnen België een geheel eigen subcultuur die vergelijkbaar is met Randstad-rest van Nederland.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als ik het niet kan bepalen, dan kan jij het ook niet. De cultuur waar je nu in woont lijkt (vind ik!) teveel op de Nederlandse om dat als argument te kunnen gebruiken. Vind ik, dan he, vind ik.
Verliefd over de grens is geen maatstaf. Verder zijn Nederlanders dan wel weer te gierig om een schoonmaakster in te huren, daar doen ze in het buitenland minder moeilijk over.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:08 schreef Catbert het volgende:
Ik vond dat "helpen weinig in de huishouding" wel grappig. Moet je eens die "verliefd over de grens" ofzo programma's kijken hoeveel die kerels daar bijdragen. Die moeten er aan hun haren bijgesleept worden.
Nee, ik denk dat het enige 'minpunt' aan de man in NL is dat ze iets te veel mietjes zijn geworden en dat is a-sexy. Maar je kunt geen stoere dominante kerel verwachten die dan ook nog eens het hele huishouden op zich gaat nemen.
Hoe kom je erbij dat "de nederlander" te gierig is voor een schoonmaakster?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:26 schreef Seven. het volgende:
Verliefd over de grens is geen maatstaf. Verder zijn Nederlanders dan wel weer te gierig om een schoonmaakster in te huren, daar doen ze in het buitenland minder moeilijk over.
Same here.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:28 schreef Copycat het volgende:
Ik ken bijna niemand die géén schoonmaakster inhuurt.
Hoezo, is zijn Alfa Romeo weer stuk?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:38 schreef Copycat het volgende:
De Nederlander is gewoon gierig net als de Belg dom is, de Brit een stiff upper lip heeft, de Duitser geen humor heeft en de Italiaan altijd een dief is. Alhoewel die laatste is ingehaald door de Marokkaan.
Hallo, ik ben Copycat en ik ben eigenlijk een kater.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Onmogelijk, de Nederlandse vrouw heeft geen humor.
Shitquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:45 schreef Copycat het volgende:
Hallo, ik ben Copycat en ik ben eigenlijk een kater.
Heet je toevallig Meta?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:45 schreef Copycat het volgende:
Hallo, ik ben Copycat en ik ben eigenlijk een kater.
Die had ik wel in gedachten.quote:
Hmm, de mijne heeft er wel 1 trouwens. Als het ooit van samenwonen komt, ga ik daar dankbaar gebruik van maken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:28 schreef Copycat het volgende:
Ik ken bijna niemand die géén schoonmaakster inhuurt.
Uhuh, dan heeft hij tijd om te koken en afwassen in mijn paleisje. Hij heeft *zelfs* een keer mijn was gedaan!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef Copycat het volgende:
Jouw schoonmaker heeft een schoonmaker? Nice!
Ah, nog niet uit de kast dus.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:05 schreef Seven. het volgende:
Uhuh, dan heeft hij tijd om te koken en afwassen in mijn paleisje. Hij heeft *zelfs* een keer mijn was gedaan!
Helemaal niks! Hij staat er zelfs op dat hij de rekening betaalt!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:06 schreef Copycat het volgende:
En wat betaal je voor zo'n allround schoonmaker?
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:07 schreef Copycat het volgende:
Een gay schoonmaker? Die lopen in jouw ondergoed rond. Want zo zijn gays.
MANNEN HEBBEN ALTIJD GELIJK?!?!?! !quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Ik denk dat je beter kunt vragen wie hun date wel voor de helft laat betalen. Volgens mij niemand.quote:
Voor 2/3e is het even de date betalen en neuken, blijkbaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef PARP het volgende:
Ik laat mannen mijn dates betalen. Ze werken maar hard om me te krijgen, ha,
Tsja...echt hard werken noem ik dat ook niet. Makkelijker kan het haast niet....je wappert met wat flappen en je koopt ze het bed in.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef Silenus het volgende:
[..]
Voor 2/3e is het even de date betalen en neuken, blijkbaar.
Nee. Een echte kerel betaalt de hele rekening en bedankt voor de seks.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:16 schreef Silenus het volgende:
Een echte kerel split de rekening en lult de date alsnog het bed in. "ervoor werken", wat een onzin. Ze moet blij zijn.
Ja natuurlijk wil ik ook neuken, waarom zou ik anders met hem daten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef Silenus het volgende:
[..]
Voor 2/3e is het even de date betalen en neuken, blijkbaar.
...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:27 schreef PARP het volgende:
Maar ik krijg seks en geld en hij alleen maar seks, ha ha ha ha aaa
Mag je vinden, ik doe niet aan makkelijk of moeilijk.quote:
Ik ben een buitenlander en klopt helemaal. Hoewel ik ook graag klaag.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:35 schreef Westerling het volgende:
Ik ben benieuwd of met name de volgende punten door buitenlanders onderschreven zouden worden:
-Grote bek
-Weinig aandacht voor het gezin, brengen die uurtjes liever door op het werk om hun eigen prestaties te kunnen overdrijven
-Klagen steen en been
Ik geloof er namelijk geen reet van.
Of ben ik nu te serieus?
Vanavond 11 uur? Plaats mag jij kiezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:36 schreef PARP het volgende:
[..]
Mag je vinden, ik doe niet aan makkelijk of moeilijk.
Ik wil seks,jij wil seks, oke, hoe laat en waar?
Heb wel meer eisen voor relaties natuurlijk,maar als een man knap is en humor heeft wil ik er prima een keer seks mee.
Kut, je bent nog lekker ook:pquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Vanavond 11 uur? Plaats mag jij kiezen.
En dat noem jij niet makkelijk??? Wij noemen dat gewoon een sletquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:36 schreef PARP het volgende:
[..]
Ik wil seks,jij wil seks, oke, hoe laat en waar?
Ik zo vaak. Niet dat ik het dus heb gevraagd of ze dat aub wilde doen, maar ik denk dat de vrouw in 80% van de gevallen heeft gesplit.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Eerlijk zeggen..wie van de mannelijke fokkers heeft dit weleens gedaan??
Heb je het nu over een patatje bij de snackbar of als jij een vrouw uit eten neemt??quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik zo vaak. Niet dat ik het dus heb gevraagd of ze dat aub wilde doen, maar ik denk dat de vrouw in 80% van de gevallen heeft gesplit.
Als ik een vrouw uitnodig om uit eten te gaan dan 'neem' ik haar dus uit eten en dan betaal ik. Lijkt me logisch.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:49 schreef Silenus het volgende:
Ik 'neem' een vrouw niet uit eten, dan gaan we uit eten. En ja, ik neem een vrouw nooit mee naar de snackbar.
Dat doe je goedquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:54 schreef Silenus het volgende:
Ja, dat is ook logisch. Maar meestal stelt zij het voor.
Dat was al duidelijk uit je post ja. Ik dacht zelf Antilliaans.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:36 schreef PARP het volgende:
Ik ben een buitenlander en klopt helemaal. Hoewel ik ook graag klaag.
Hoe verwacht je hetzelfde salaris en dezelfde carrieremogelijkheden te hebben als jij 24 of 32 uur per week werkt en hij een dikke 40?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:22 schreef PARP het volgende:
Ik wil gelijk zijn in salaris en werkmogelijkheid. maar ik vind dat een vrouw voor het (kleine) kind moet zorgen.
Ik krijg toch wel korting hoop ik?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:25 schreef PARP het volgende:
[..]
Op de wallen natuurlijk, ik moet werken
met zo'n koppie mag je gratis.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik krijg toch wel korting hoop ik?
Ook goed.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:27 schreef PARP het volgende:
[..]
met zo'n koppie mag je gratis.
Too bad too bad.
Ik doe het voor slechts 12,50 euro bijbetaling.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:27 schreef PARP het volgende:
[..]
met zo'n koppie mag je gratis.
Too bad too bad.
Nou goed dan,kom maar allebei langs :3quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik doe het voor slechts 12,50 euro bijbetaling.
Natuurlijk wel, er zijn geen echte vrouwen op de foks.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Jullie hebben echt niet door dat Parp een (mannelijke) troll is? Djeezzz
Mwoah, in het andere topic vond ik het serieuzer en waren de vrouwen ook wel iets feller, ze kwamen zelfs met tegenargumenten. Hier wordt er vooral gelachen en zeggen de mannen domweg 'nah, klopt niet'.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:50 schreef snakelady het volgende:
Grappig topic, omdat de mannen hier zich net zo veel aangevallen voelen en zich verdedigen als in het vrouwentopic.
En in het vrouwen topic werden vrouwen daarop geridiculiseerd door mannen...
Zo blijkt maar weer, mannen en vrouwen zijn niet zo verschillend.
Wij mannen kunnen dan ook heel goed tegen kritiek... wéér een pluspuntquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mwoah, in het andere topic vond ik het serieuzer en waren de vrouwen ook wel iets feller, ze kwamen zelfs met tegenargumenten. Hier wordt er vooral gelachen en zeggen de mannen domweg 'nah, klopt niet'.
Zo zijn mannen. Heeft een zin geirriteerd te raken over iemand die sowieso niet hier maar achter 't aanrecht hoort natuurlijk. Wij lossen dat normaal zelf onderling op, door de man in kwestie aan te spreken dat 'ie z'n vrouw aan moet lijnen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:51 schreef Seven. het volgende:
Mwoah, in het andere topic vond ik het serieuzer en waren de vrouwen ook wel iets feller, ze kwamen zelfs met tegenargumenten. Hier wordt er vooral gelachen en zeggen de mannen domweg 'nah, klopt niet'.
Na de eerste twee pagina's begon het inderdaad minder te worden, valt me wel op dat vrouwen er minder in mee gaan, het mannen afzeiken en sommige zelfs voor ze opkomen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor Nederlanders de gemiddelde vrouw tegenkomt, maar ik kan me in bovenstaande totaal niet vinden als vrouw zijnde. Dat heeft niets met de Nederlandse man te maken, dat zijn gewoon horken.quote:-Niet galant of charmant
-Niet bepaald aantrekkelijk, weinig aandacht voor het uiterlijk
-Grote bek
-Kunnen niet autorijden
-Klagen steen en been
-Zijn nauwelijks 'gehard' en kruipen snel in de slachtofferrol
-Het is nooit hun fout
-Slecht in bed
-Kunnen niet koken!!! Ken vele buitenlandse mannen die echter goed kunnen koken. De Nederlandse hork vindt zichzelf al heel wat als hij chinees heeft gehaald.
Mannen moeten hier altijd zo om lachen, maar ze vergeten voor het gemak dat Hans Teeuwen hier feitelijk de man in de zeik neemt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wij mannen kunnen dan ook heel goed tegen kritiek... wéér een pluspunt
titel niet te serieus nemen he
Ik denk dat dat ook komt doordat mannen unaniem geneigd zijn om de schuld buiten zichzelf te zoeken, immers: de schuld bij jezelf zoeken is zwakte tonen. Daardoor zijn mannen in dergelijke topics veel eerder geneigd om een tegengeluid zo hard mogelijk de grond in te boren en daar bovendien één sterk blok in te vormen. Vrouwen denken dat het allemaal aan hun ligt dat mannen zo zijn of zoquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Na de eerste twee pagina's begon het inderdaad minder te worden, valt me wel op dat vrouwen er minder in mee gaan, het mannen afzeiken en sommige zelfs voor ze opkomen.
Logisch vind ik wel aangezien ik degemiddelde Nederlandse man wel kan waarderen, maar ik waardeer de gemiddelde Nederlandse vrouw ook.
Je doet net alsof jij met Nederlandse mannen nog nooit een foute partnerkeuze hebt gemaakt. Maar ook jij hebt de nodige ellende meegemaakt (samengewoond met die computerverslaafde die niets bijdroeg in het huishouden). Of was hij geen Nederlander?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:11 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor Nederlanders de gemiddelde vrouw tegenkomt, maar ik kan me in bovenstaande totaal niet vinden als vrouw zijnde. Dat heeft niets met de Nederlandse man te maken, dat zijn gewoon horken.
Heb zelf altijd relaties met Nederlandse mannen gehad en zag bij vriendinnen met buitenlandse vriendjes vooral een hoop ellende eigenlijk. Maar ja, dan was het iig wel "spannend".
In mijn ogen is de Nederlandse man wat betrouwbaarder en dat vind ik zelf heel belangrijk.
Haha ik moest lachenquote:Goed. Tijd voor een tegengeluid.
Thanks man, goed punt en nuttige bijdrage!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Haha ik moest lachen![]()
Net alsof feminisme nog een tegengeluid moet voorstellen. Mannisme zou een tegengeluid zijn.
Niet deze zure lucht.
Keep 'm coming!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:22 schreef Rivalo het volgende:
TS is waarschijnlijk eind in de 30, dik en heeft een rood pittig kapsel.
Vind jij jezelf een typische Nederlander?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:21 schreef Nonverbaal het volgende:
Dat is wel een hele waslijst aan dingen die niet goed zijn jeetje,ik heb last van sommige dingen zoals het huishouden vreselijk en altijd met tegenzin maar ben wel weer charmant en hou van mooie kleding ben ook niet slecht in bed en zeker niet arrogant en kan helaas niet goed koken maar de rest is niet van toepassing op mij pffff wat een opluchting hahaha......
Maar 30% van alle mensen op deze aardkloot is blond of donkerblond dus dan heb je nog zeker 70% over om uit te kiezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:25 schreef La_Vita het volgende:
Ik val niet op blond of donkerblond dus dan ben je bij Nederlandse kerels ook vrij snel klaar
Haat op het andere geslacht komt eigenlijk alleen maar als je verzuurt bent.quote:
Onzin. Ik heb je helemaal gelijk gegeven.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:51 schreef Seven. het volgende:
Hier wordt er vooral gelachen en zeggen de mannen domweg 'nah, klopt niet'.
Waarschijnlijk heb jij ook volop in de andere topics gepost. Echter, jouw username is totaal nietszeggend en je posts zijn ook niet van dermate kwaliteit dat het de moeite is om je posthistory aan te klikken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:28 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Haat op het andere geslacht komt eigenlijk alleen maar als je verzuurt bent.
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan jou.
OK OK, maar ik had eerder al gezegd dat hier toch een enkeling bereid bleek om zelf ook eens in die spiegel te kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb je helemaal gelijk gegeven.
Je stemt zeker ook GroenLinks?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij ook volop in de andere topics gepost. Echter, jouw username is totaal nietszeggend en je posts zijn ook niet van dermate kwaliteit dat het de moeite is om je posthistory aan te klikken.
Dat ben je wel (of Mint_Clansell maar dan was je nu over iets anders begonnen) en ja hoor, ik snap dat onzekere mannetjes uit het andere topic mij belachelijk vinden. Een vrouw die nogal sterke meningen verkondigt is eng en dat moet met de grond gelijk gemaakt worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:30 schreef PARP het volgende:
[..]
nee ik ben geen TimMerSnap je niet dat meerdere mensen je belachelijk vinden?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik om me heen gewoon veel meer ellende heb gezien bij vriendinnen met vriendjes van buitenlandse afkomst. Wat ook niet zegt dat ik alle buitenlandse mannen over 1 kam scheer. Daarbij vind ik het niet zo nodig om persoonlijk te worden eigenlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je doet net alsof jij met Nederlandse mannen nog nooit een foute partnerkeuze hebt gemaakt. Maar ook jij hebt de nodige ellende meegemaakt (samengewoond met die computerverslaafde die niets bijdroeg in het huishouden). Of was hij geen Nederlander?
Zozo, een serieuze post. Licht eens toe? Je zou zomaar gelijk kunnen hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:33 schreef Strani het volgende:
Ik heb dat lijstje nog eens goed doorgelezen.. ik geloof niet dat veel van die dingen nou zo uniek zijn voor alleen de Nederlandse man. Dat kan je op mannen over de hele wereld toepassen. Maar niet op allemaal.
Ik ga nu huilen hoor!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:35 schreef PARP het volgende:
[..]
hahah ook niet, weer mis\
Ik ben een vrouw met een mening, maar geen drugshoer die haar kind vermoordt. Hoer.
Doe effe normaal.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:35 schreef PARP het volgende:
Ik ben een vrouw met een mening, maar geen drugshoer die haar kind vermoordt. Hoer.
Je scheert wel lekker over een kam in je OP, vind je niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Reageer er eens inhoudelijk op? Het is bewust provocatief natuurlijk.
Mooie inhoudelijke bijdrage! Jij komt er wel..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:35 schreef PARP het volgende:
[..]
Genoeg werk te doen trouwens. Maar ik persoonlijk vind eigenlijk dat er voor elke negatieve eigenschap die opgesomd werd in de andere topics, ook een mannelijk Nederlands equivalent bestaat. Dus dan is het te makkelijk om te zeggen dat de Nederlandse vrouw aan zichzelf moet werken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:30 schreef Strani het volgende:
Zodra de Nederlandse 'vrouw' aan zichzelf gaat werken, zullen wij dat ook doen. Beloofd.
Ja, dat vind ik ook, en dat staat er ook bij. Maar ik ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
Je scheert wel lekker over een kam in je OP, vind je niet?
Dan mag je dus ook concluderen dat de Nederlandse vrouw ook denkt dat het nooit haar eigen schuld is en gelijk met het vingertje naar anderen wijst.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:41 schreef Seven. het volgende:
Genoeg werk te doen trouwens. Maar ik persoonlijk vind eigenlijk dat er voor elke negatieve eigenschap die opgesomd werd in de andere topics, ook een mannelijk Nederlands equivalent bestaat. Dus dan is het te makkelijk om te zeggen dat de Nederlandse vrouw aan zichzelf moet werken.
Nou ja, Fok is natuurlijk niet erg stijlvol.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:43 schreef Kluts het volgende:
[..]
Misschien helpt het ook niet dat je het niet echt op een stijlvolle manier aanpakt.
Ik kan niet koken, dus je hebt op dat punt gelijkquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, en dat staat er ook bij. Maar ik ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.
Daar heb je ook wel een punt trouwensquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, Fok is natuurlijk niet erg stijlvol.
Dat zagen we in de andere topics ook veelal voorkomen, niet? Vrouwen die riepen 'EN ONZE MANNEN DAN!!?!!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan mag je dus ook concluderen dat de Nederlandse vrouw ook denkt dat het nooit haar eigen schuld is en gelijk met het vingertje naar anderen wijst.
Denk dat dat het grootste probleem is idd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan mag je dus ook concluderen dat de Nederlandse vrouw ook denkt dat het nooit haar eigen schuld is en gelijk met het vingertje naar anderen wijst.
Ho ho ho, daar woon ik een deel van het jaar, en niet voor drugs!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:37 schreef PARP het volgende:
Waar woon je dan, colombia om je voorraad drugs op peil te houden?
Gebrek aan zelfreflectie is het grootste probleem bij beide partijen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Welles, alle colombianen gebruiken drugs!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ho ho ho, daar woon ik een deel van het jaar, en niet voor drugs!
Nou ja, daar ging het in de OP ook voornamelijk om. Wij vrouwen krijgen hier op fok nogal vaak de wind van voren en dan reageren we daar fel op, maar de rollen zijn nooit echt omgedraaid dus ik dacht de mannen ook eens een spiegel voor te houden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gebrek aan zelfreflectie is het grootste probleem bij beide partijen.
Oh? Dat ervaar ik eigenlijk niet echt zo.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, daar ging het in de OP ook voornamelijk om. Wij vrouwen krijgen hier op fok nogal vaak de wind van voren en dan reageren we daar fel op, maar de rollen zijn nooit echt omgedraaid dus ik dacht de mannen ook eens een spiegel voor te houden.
Ik heb een zeer gevarieerde vriendenkring, jong/oud, hetero/niet hetero, lui/niet lui, werkloos/niet werkloos, lager en hoger opgeleiden. Alleen aartsconservatieve onzekere mensen zul je onder mijn vrienden niet vinden. Maar dat is niet ontopic.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:54 schreef x3ro het volgende:
Maar ff OT, na 't lezen van je OP vraag ik me af met wat voor tokkies/lompe boeren jij omgaat
Ik wel. Zie ook de nieuw ontstane trend over de vergelijking van Hollandse vrouwen met buitenlandse vrouwen en de topicstroom die dat op gang gebracht heeft, dat is slechts 1 voorbeeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh? Dat ervaar ik eigenlijk niet echt zo.
Nope, Limburger in hart en nieren, misschien hebben wij hier nog iets andere normen en waarden richting de vrouwquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb een zeer gevarieerde vriendenkring, jong/oud, hetero/niet hetero, lui/niet lui, werkloos/niet werkloos, lager en hoger opgeleiden. Alleen aartsconservatieve onzekere mensen zul je onder mijn vrienden niet vinden. Maar dat is niet ontopic.
Vind jij jezelf een typische Hollander?
Ik vind het een beetje overtrokken. Vrouwen praten over mannen en mannen praten graag over vrouwen, ik heb niet het idee dat de vrouw in zijn geheel hier altijd afgezeken wordt of iets dergelijks.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wel. Zie ook de nieuw ontstane trend over de vergelijking van Hollandse vrouwen met buitenlandse vrouwen en de topicstroom die dat op gang gebracht heeft, dat is slechts 1 voorbeeld.
Het is wel zo dat "galant" zijn in de vorm van deuren openhouden en jassen aangeven steeds minder voorkomt, maar dat heeft denk ik ook heel veel te maken met de Nederlandse vrouw die zo graag als gelijke behandeld wil worden dat ze die kleine, leuke verschilletjes niet meer kan waarderen. Toevallig had ik hier laatst een discussie over met collega's en ik was echt een van de weinige vrouwen die dat soort zaken waardeert en eigenlijk zelfs wel een must vind.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:01 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nope, Limburger in hart en nieren, misschien hebben wij hier nog iets andere normen en waarden richting de vrouw
Galant zijn is gewoon deels fatsoen en zaken als geen aandacht aan kleding en alleen maar zeiken? Ik ben me nu toch ècht af aan 't vragen of Holland geen buitenland is
Dat is het ook, maar dit is Fok (en ik heb een reputatie hoog te houdenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje overtrokken. Vrouwen praten over mannen en mannen praten graag over vrouwen, ik heb niet het idee dat de vrouw in zijn geheel hier altijd afgezeken wordt of iets dergelijks.
Daarnaast is het over een kam scheren van de Nederlandse man natuurlijk net zo idioot als het over een kam scheren van de Nederlandse vrouw.
Maar achter het aanrecht gestuurd worden is ook iets heel anders dan als een dame behandeld worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:06 schreef Seven. het volgende:
Ik begin dergelijk charmant gedrag trouwens te herontdekken. Het is leuk om je vrouw te voelen. Al voel ik nog steeds niks voor het aanrecht.
Jij snapt het, het is niet verkeerd om toe te geven dat mannen en vrouwen verschillend zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is wel zo dat "galant" zijn in de vorm van deuren openhouden en jassen aangeven steeds minder voorkomt, maar dat heeft denk ik ook heel veel te maken met de Nederlandse vrouw die zo graag als gelijke behandeld wil worden dat ze die kleine, leuke verschilletjes niet meer kan waarderen. Toevallig had ik hier laatst een discussie over met collega's en ik was echt een van de weinige vrouwen die dat soort zaken waardeert en eigenlijk zelfs wel een must vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |