Uiteraardquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tuurlijk vinden ze het vreemd omdat het in hun cultuur niet voor komt.
Zeer mooi voorbeeld vind ik die brief die de burgemeester van Basel had ingestuurd naar de NL kranten om ons te bedanken voor de geweldige sfeer tijdens het EK een aantal jaar geleden.
Vrouwen bieden het vaak genoeg zelf aan. Wat is daar mis mee zeg.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:07 schreef Mystikvm het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel meeviel met mannen die vrouwen de helft van de rekening laten betalen. Ik doe dat nooit ik ik ken ook geen mannen die dat wel doen. Zeker niet op de eerste date.
Is dit niet gewoon zo'n urban legend die een beetje opgeblazen is geraakt?
Sja. Vrouwen willen vaak uitsluitend geëmancipeerd zijn en dezelfde rechten als mannen hebben als het net even goed uitkomt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:07 schreef Mystikvm het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel meeviel met mannen die vrouwen de helft van de rekening laten betalen. Ik doe dat nooit ik ik ken ook geen mannen die dat wel doen. Zeker niet op de eerste date.
Tuurlijk, als ze het zelf aanbiedt en na mijn aandringen er nog steeds op staat dan betaalt ze maar lekker mee. Graag zelfsquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:08 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vrouwen bieden het vaak genoeg zelf aan. Wat is daar mis mee zeg.
Beetje vrouw biedt aan om zelf de rekening te betalen, waarna er langzaam een compromis komt om dat ding in tweeën te delen. Gemekker. In de tijden dat vrouwen nog financieel afhankelijk waren kon het niet anders dan dat de man de boel betaalde. Maar tegenwoordig nodigen vrouwen ook mannen uit op dineetjes.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:08 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vrouwen bieden het vaak genoeg zelf aan. Wat is daar mis mee zeg.
Als het even kan laat ik haar heel de rekening betalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:07 schreef Mystikvm het volgende:
Dat kun jij niet bepalen, jij woont toch in NL? Of het een uur van de Nederlandse grens is of de andere kant van de wereld: het is een andere cultuur waarmee je de cultuur waarin je opgroeide kunt vergelijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Indien dat buitenland op een ander continent is gelegen, wellicht.
Een uurtje met de Fyra van de grens is natuurlijk niet genoeg afstand.
Who, me?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:11 schreef Abed het volgende:
Val eerst maar 10 kilo af, zullen we het daarna over mannen hebben.
Als ik het niet kan bepalen, dan kan jij het ook niet. De cultuur waar je nu in woont lijkt (vind ik!) teveel op de Nederlandse om dat als argument te kunnen gebruiken. Vind ik, dan he, vind ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:28 schreef Seven. het volgende:
Dat kun jij niet bepalen, jij woont toch in NL? Of het een uur van de Nederlandse grens is of de andere kant van de wereld: het is een andere cultuur waarmee je de cultuur waarin je opgroeide kunt vergelijken.
Ik zou je niet zo zeer als een metro omschrijven eerder als een latente heaumaux.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:57 schreef mrk.n het volgende:
Precies. Ik besteed veel aandacht aan mijn uiterlijk en ik ben meteen een metroseksueel op fok.
Gaat om gemiddelden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:29 schreef Sjeen het volgende:
Ha, volgens mij bestaat er niet zoiets als 'de Nederlandse man', ik geloof er niet in dat nationaliteit een leidraad is voor karakter en gedrag.
Zelf heb ik 5 jaar in het oostblok gewoond en de Nederlanders zijn op veel punten verheerlijkt, waardoor daar de meesten tegen de Nederlanders op kijken. ( Vooral de Nederlandse man )quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat kun jij niet bepalen, jij woont toch in NL? Of het een uur van de Nederlandse grens is of de andere kant van de wereld: het is een andere cultuur waarmee je de cultuur waarin je opgroeide kunt vergelijken.
Belgen en Nederlanders zijn net zo verschillend als Nederlanders en Duitsers of Nederlanders en Fransen. Maar dat kun jij dan weer niet weten. Bovendien is Brussel ook binnen België een geheel eigen subcultuur die vergelijkbaar is met Randstad-rest van Nederland.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als ik het niet kan bepalen, dan kan jij het ook niet. De cultuur waar je nu in woont lijkt (vind ik!) teveel op de Nederlandse om dat als argument te kunnen gebruiken. Vind ik, dan he, vind ik.
Verliefd over de grens is geen maatstaf. Verder zijn Nederlanders dan wel weer te gierig om een schoonmaakster in te huren, daar doen ze in het buitenland minder moeilijk over.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:08 schreef Catbert het volgende:
Ik vond dat "helpen weinig in de huishouding" wel grappig. Moet je eens die "verliefd over de grens" ofzo programma's kijken hoeveel die kerels daar bijdragen. Die moeten er aan hun haren bijgesleept worden.
Nee, ik denk dat het enige 'minpunt' aan de man in NL is dat ze iets te veel mietjes zijn geworden en dat is a-sexy. Maar je kunt geen stoere dominante kerel verwachten die dan ook nog eens het hele huishouden op zich gaat nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |