Gelukkig is mijn mening in het echt wel veel genuanceerder, maar dit is fok en hier chargeren we allen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen hoge pet van op, om eerlijk te zijn.
-Niet galant of charmant
-Niet bepaald aantrekkelijk, weinig aandacht voor het uiterlijk
-Grote bek
-Arrogant en vaak overdrijven van eigen prestaties
-Helpen relatief weinig in het huishouden
-Weinig aandacht voor het gezin, brengen die uurtjes liever door op het werk om hun eigen prestaties te kunnen overdrijven
-Kunnen niet autorijden
-Klagen steen en been
-Zijn nauwelijks 'gehard' en kruipen snel in de slachtofferrol
-Het is nooit hun fout
-Slecht in bed
-Zelf zijn ze echter niet bescheiden en denken ze dat ze heel wat zijn
-Kunnen niet koken!!! Ken vele buitenlandse mannen die echter goed kunnen koken. De Nederlandse hork vindt zichzelf al heel wat als hij chinees heeft gehaald.![]()
Mja, in mijn optiek zijn er gewoon relatief veel Nederlandse mannen die denken dat ze heel wat zijn. Er zijn er gelukkig ook wel wat die wel gewoon OK en bescheiden zijn. Eigenlijk is al het gezeik op de Nederlandse vrouw ook van toepassing op onze mannen. De Nederlandse cultuur is er niet bepaald één om trots op te zijn.
quote:-Kunnen niet autorijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Haha, +1.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:35 schreef HostiMeister het volgende:
Sinds wanneer staan er computers in de keuken?
Ja, het is me wat.quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:35 schreef HostiMeister het volgende:
Sinds wanneer staan er computers in de keuken?
Ongewenste reactie!!!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:32 schreef Silenus het volgende:
'klagen steen en been', aldus een vrouw.
'kunnen niet autorijden', aldus een vrouw.
En dan zeuren over niet kunnen koken, helpen in het huishouden etc. Ja, da's de taak van de vrouw ook!
Alsof wij mannen gaan zeuren dat de vrouw niet eens de badkamer kan verbouwen.
Tsjongejonge zeg.
Culture/nature debat dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:29 schreef Sjeen het volgende:
Ha, volgens mij bestaat er niet zoiets als 'de Nederlandse man', ik geloof er niet in dat nationaliteit een leidraad is voor karakter en gedrag.
Typisch de Nederlandse vrouw. In een discussie altijd boos worden als de ander een goed argument aandraagt en dan maar wat gaan roepen.quote:
En wat waren jouw argumenten dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Typisch de Nederlandse vrouw. In een discussie altijd boos worden als de ander een goed argument aandraagt en dan maar wat gaan roepen.
Ik heb een leuke bescheiden vent die wel kan autorijden en ook nog eens goed kookt!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:39 schreef Helpmefok het volgende:
Kom maar eens lekker bij me eten hoor meid. Dan wil je nooit meer anders.
Once you've gone white, you know you've done right.
Sja. Op internet kan je bij gebrek aan inhoudelijke argumenten niet beginnen met huilen natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Typisch de Nederlandse vrouw. In een discussie altijd boos worden als de ander een goed argument aandraagt en dan maar wat gaan roepen.
Dan is er nog steeds geen 'Nederlandse' man, om mat Maxima te spreken. Er zijn veel te veel verschillen. Zet een Fries, een Limburger en een Zeeuw naast en elkaar en er zijn meer verschillen dan overeenkomstenquote:
Dit dus, hetzelfde als bij vrouwen. Niets nieuws onder de horizonquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:34 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik ga hier ook niet mee instemmen want wat is nou de Nederlandse man? Elke man is anders, er zitten klootzakken tussen, luilakken en galante mannen.
Punt.
What in THE name of HELL zit je dan te zeiken??? En dan beweert ze dat over mannenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb een leuke bescheiden vent die wel kan autorijden en ook nog eens goed kookt!
Frusti!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
is er een man die op 1 van deze 13 punten op "1" puntje kan toegeven.
NEE want jullie hebben altijd gelijk!! toch
Niet op die 13 punten, hoewel ik wel een lompe hork ben. Dit punt staat echter niet vermeld op de dusdanige lijst.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Jawel. Ik ben arrogant.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Au contraire, ma chérie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef jannekecompeer het volgende:
Ik ben immers geen wijf.quote:weinig aandacht voor het uiterlijk
Eens.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jawel. Ik ben arrogant.
Maar tegelijkertijd bescheiden. En ik heb reden genoeg om arrogant te zijn. Vooral vergeleken met de gemiddelde NL man
Nou ja, het uitblijven van een antwoord impliceert dat wij 'erboven staan'. Dat is ook weer nergens voor nodig.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:44 schreef Copycat het volgende:
Generalisatietopic als antwoord op een generalisatietopic?
Maar natuurlijk.
ik sta graag boven generalisaties.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:54 schreef Seven. het volgende:
Nou ja, het uitblijven van een antwoord impliceert dat wij 'erboven staan'. Dat is ook weer nergens voor nodig.
Geen enkele Nederlandse man zal zich herkennen in de omschrijving.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:44 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik herken mijzelf totaal niet in jouw omschrijving Seven. Maar ik ben dan ook in het verkeerde land geboren denk ik, want ik heb eigenlijk weinig met Nederland, en hekel voornamelijk het softe getruttel in dit land.
Omdat? Ik heb genoeg zelfkennis en zelfkritiek om objectief te kunnen zeggen dat die omschrijving niet bij mij past. Net zoals ik niet bij Nederland pas.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen enkele Nederlandse man zal zich herkennen in de omschrijving.
Punt 1: niet charmant/galantquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet op die 13 punten, hoewel ik wel een lompe hork ben. Dit punt staat echter niet vermeld op de dusdanige lijst.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
What in THE name of HELL zit je dan te zeiken??? En dan beweert ze dat over mannen
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:48 schreef ElectricEye het volgende:
Laat TS maar lekker snel een 'buitenlandse' man zoeken, de gefrustreerde zelfhaat druipt eruit.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
In plaats van ons enorm laten kennen kunnen we natuurlijk ook gewoon meedenken!
Zo luister ik slecht. Zeker naar mijn vriendin.
Interesseer ik me enorm weinig voor wat zij gedaan heeft vandaag (of gisteren, of vorige week).
Kaap ik de ab.en als ik hem niet heb zit ik heel snel achter mijn PC te gamen.
Leef ik me niet in in haar situatie.
Zeg ik altijd dat het eten gesmaakt heeft, ook al was het niet te vreten, omdat ik anders zelf moet koken.
Vind ik zuipen met vrienden belangrijker dan de verjaardag van haar oma en zeg ik nooit eerlijk dat ze echt te dik is!
Ik ben een typische Nederlandse man, liever lui dan moe, dus ik ben wel een redelijke autoriteit op dit gebied.
Dat heeft geen zier te maken met het zijn van een lompe hork. Navraag kan gedaan worden bij mijn vrouw.quote:
Klopt, Nederlandse vrouwen bakken er ook weinig van in de keuken (en mogelijk ook in bed). En qua geschiedenis.. tja, of we op ons koloniaal verleden zo trots moeten zijn weet ik niet en ook wat geschiedenis betreft waren er ooit veel grotere heerschers (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Romeinen, Inca's en Azteken en noem maar op).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:47 schreef Silenus het volgende:
Ik zal even serieus reageren. Je kunt namelijk wel roepen 'de Nederlandse man bestaat niet' (lekker makkelijk, Maxima napraten) maar er bestaat natuurlijk wel degelijk zoiets als 'de Nederlandse man' in vergelijking met bijvoorbeeld 'de Belgische man'.
Een Nederlander herken je immers ook direct in het buitenland. Aan z'n bleue boerenkinkelhoofd weliswaar, maar toch.
Sommige stereotyperingen (stereotyperingen zijn vaak gewoon waar mensen, niet politiek correct om te zeggen maar ze zijn er ook niet voor niets) kloppen. Een Nederlandse man is vaak een lompe boerenhork, niet de beste minnaar in bed, arrogant en niet charmant. Koken kunnen ze ook niet goed, maar er is dan ook geen noemenswaardige 'Hollandse keuken.' Geef ze een Knorr-wereldgerechtje en ze gaan los.
Met andere genoemde stereotyperingen valt het echt wel mee. Autorijden bijv., ga eens in een willekeurig ander land autorijden? Op de Scandinavische landen en Duitsland na rijdt werkelijk elke wereldburger als een doldrieste mongool.
Bovendien, aangezien in dit topic de Nederlandse man wordt weggezet als een sukkel met grote mond, de Nederlandse man is gewoon een fucking koning. Ik ben ook een Nederlandse man. (en een koning)
We zijn, ook op wereldniveau, erg succesvol als je het afzet tegen het aantal inwoners/oppervlakte. Op veel sportgebieden boeken we grote prestaties. Veel grote bedrijven zijn van Nederlandse makelij. In de geschiedenis heersten we over de zeven zeeën. Ik hoef jullie denk ik niet te vertellen of daar allemaal mannen of vrouwen verantwoordelijk voor waren.
Het moge duidelijk zijn: TS, ga toch koken. Hop, tssk!!!
nerdquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, Nederlandse vrouwen bakken er ook weinig van in de keuken (en mogelijk ook in bed). En qua geschiedenis.. tja, of we op ons koloniaal verleden zo trots moeten zijn weet ik niet en ook wat geschiedenis betreft waren er ooit veel grotere heerschers (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Romeinen, Inca's en Azteken en noem maar op).
Maar die hadden een veel groter achterland. Wij waren met weinig man en hebben toch veel bereikt. De brutalen hebben de halve wereld, zeg maar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, Nederlandse vrouwen bakken er ook weinig van in de keuken (en mogelijk ook in bed). En qua geschiedenis.. tja, of we op ons koloniaal verleden zo trots moeten zijn weet ik niet en ook wat geschiedenis betreft waren er ooit veel grotere heerschers (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Romeinen, Inca's en Azteken en noem maar op).
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
In plaats van ons enorm laten kennen kunnen we natuurlijk ook gewoon meedenken!
Zo luister ik slecht. Zeker naar mijn vriendin.
Interesseer ik me enorm weinig voor wat zij gedaan heeft vandaag (of gisteren, of vorige week).
Kaap ik de ab.en als ik hem niet heb zit ik heel snel achter mijn PC te gamen.
Leef ik me niet in in haar situatie.
Zeg ik altijd dat het eten gesmaakt heeft, ook al was het niet te vreten, omdat ik anders zelf moet koken.
Vind ik zuipen met vrienden belangrijker dan de verjaardag van haar oma en zeg ik nooit eerlijk dat ze echt te dik is!
Ik ben een typische Nederlandse man, liever lui dan moe, dus ik ben wel een redelijke autoriteit op dit gebied.
Omdat ik algemene kennis van geschiedenis bezit? Ik ben een nerd omdat ik alles van Star Trek minstens 2 keer gezien heb, maar bovenstaande informatie zou toch elke Nederlander moeten kunnen opsommen?quote:
Groot gelijk... 't Is alleen zo leuk om te happen...quote:Doe mij maar de Nederlandse man die over een topic als dit lekker zijn schouders ophaalt.
Dat is wel iets waar mijn vriendin zich enorm aan kan ergeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:12 schreef Lienekien het volgende:
Doe mij maar de Nederlandse man die over een topic als dit lekker zijn schouders ophaalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |