abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:09:00 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102648258
Deeltje zoveel eigenlijk al, want het is volgens mij TRU's langstlopende reeks!
Het vorige deeltje vind je in ieder geval hier.

De bedoeling van dit topic is voor iedereen die zich daarvoor aanmeldt een lezing, een reading of wat je ook kan, gratis te doen. Het is voor iedereen die wat oefening kan gebruiken of om bekend te worden met de werking van een orakel zoals de I-ching of de Tarot bijvoorbeeld.

We houden hier de slowchat liever tot het minimum om het overzichtelijk te houden, mocht je graag een discussie willen voeren over de werking, wees dan zo aardig om een apart topic daarover te openen. Voor vragen over de Tarot kun je in ieder geval daar al terecht: Tarot: De basis II

Het huidige lijstje van wachtende
voor, ja wie eigenlijk?
=======================
Vogeltjesdans
ramolino
sweetdancegirl
MissVanity

Het huidige lijstje van wachtende
voor MissVanity
=======================
Plieniemienie
Fratz
Babipangang
Speedfight
Nikmans
=======================

[ Bericht 1% gewijzigd door vogeltjesdans op 22-02-2012 13:32:02 ]
The truth was in here.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:13:21 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102648390
@rac ik wacht dan nog even op reactie van Summers aangezien je bij Miss bovenaan staat. Mocht Summers snel reageren en Miss nog geen tijd hebben gehad doe ik jou er achteraan! :)
The truth was in here.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:35:56 #3
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_102649155
Prima !
pi_102650184
Even de TT aangepast en topic gelinkt, ik dacht dat dit deel drie was?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:12:46 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102650294
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
ik dacht dat dit deel drie was?
Ga jij eens snel de search gebruiken, eerder topic #25 ofzo..
The truth was in here.
pi_102650718
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ga jij eens snel de search gebruiken, eerder topic #25 ofzo..
;(

En ik doe nog wel zo mijn best ;(

TT zo goed? ^O^
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:32:39 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102650920
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

;(

TT zo goed? ^O^
Prima toch, wat boeit dat nummer nou ;)
The truth was in here.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:27:22 #8
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102652608
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

;(

TT zo goed? ^O^
Weten we toch! *;
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:36:41 #9
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_102652952
Ik ken de mensen die hier nu komen nog niet zo goed, maar mag ik even meekijken?

Misschien, als iemand geinteresseerd is, kan ik ook een legging voor iemand doen?
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:43:21 #10
342898 MissVanity
pi_102653240
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:36 schreef Spiky-Hair het volgende:
Ik ken de mensen die hier nu komen nog niet zo goed, maar mag ik even meekijken?

Misschien, als iemand geinteresseerd is, kan ik ook een legging voor iemand doen?
Welkom :D ^O^
pi_102653284
Ben wel nieuwsgierig, maar ik lees nog even mee hoe het allemaal in zijn werk gaat :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:44:55 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102653300
quote:
[quote]0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:36 schreef Spiky-Hair het volgende:
Natuurlijk , er is vast iemand die een legging wilt ^O^ ( ik sta bovenaan en ben vandaag aan de beurt :) )
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:45:50 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102653339
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:44 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk , er is vast iemand die een legging wilt ^O^ ( ik sta bovenaan en ben vandaag aan de beurt :) )
Vandaag ga ik niet meer redden, morgen dus *)
The truth was in here.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:47:00 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102653384
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vandaag ga ik niet meer redden, morgen dus *)
Cool ^O^
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:49:58 #15
342898 MissVanity
pi_102653494
@ Fratz: Om je keuze makkelijker te maken, ik ben net begonnen met leggingen. Bastard heeft meer ervaring. Maar mijn lijstje is wel korter ;)
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 16:58:25 #16
34726 Fratz
Max
pi_102653830
Hoi MissVanity!
Je mag best op mij oefenen hoor :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:10:58 #17
342898 MissVanity
pi_102654262
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:58 schreef Fratz het volgende:
Hoi MissVanity!
Je mag best op mij oefenen hoor :)
Ok :D Dan ga je op mijn lijstje ^O^
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:33:06 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102689977
Hi Summers,

Voor jou ga ik ook een ander legpatroon uitproberen! :9
Hij is gebaseerd op de kaart "de geliefden" in het spel en heeft 6 kaarten liggen.
Iedere kaart is eigenlijk een vraag op zichzelf waarmee je uiteindelijk een totaalplaatje gaat krijgen. Ik doe hem voor het eerst, ben heel benieuwd wat het gaat worden.

1. Hoe heb ik de liefde ervaren in mijn leven.
2. Wat heeft liefde gedaan.
3. Waar verlang ik naar.
4. Wat weerhoudt mij.
5. Wat vraagt de liefde van mij
6. Wat kan de liefde mij geven.

Nou ik heb de kaarten inmiddels geschud en neergelegd. Tijdens het schudden viel 1 kaart dwars (dus ineens zichtbaar) en die heb ik er voor de zekerheid bijgelegd.
Zo'n kaart die kennelijk mee wil doen wil ik altijd even benoemen en misschien dat het wat zegt, zou ook helemaal overbodig kunnen wezen dus dan focussen we verder op de 6 kaarten.
De kaart die "dwars deed" is zwaarden 7, dit is een kaart met een beetje een stiekeme heimelijke sfeer er op. Iemand die ongezien de spullen weg komt halen wanneer iedereen in rust is. Hij lijkt iemand die te vertrouwen is, maar achteraf blijkt hij een hele andere agenda er op na te houden en voor veel pijn zou kunnen zorgen.
Ik vertel dit in de 3e persoon maar dit verraadt kan ook heel goed bij de vraagsteller zelf liggen en er niet misschien eens bewust van wezen. Scheppen van moeilijkheden, opwerpen van opstakels, spelen van mindgames met mensen waar misschien zelf de humor van ingezien word maar bij de andere helemaal niet zo word beleefd. Dat zou nare gevoelens bij iemand kunnen geven wat niet de bedoeling of de intentie hoeft te wezen.
Anderzijds, deze kaart kan ook heel goed aangeven in het spel der liefde dat er gerommeld word aan iemand die al in een relatie leeft. Ondermijnen van de relatie of het huwelijk is bij die 3e persoon dan nog helemaal niet in beeld.
Nogmaals deze kaart kan 2 kanten op,, of slaan op jezelf als aanstichter dan wel slaan op jezelf als slachtoffer, in dat laatste geval zou ik kunnen denken dat de ervaringen die eerder opgedaan zijn nog steeds parten spelen in je huidige beleving van de liefde.
Ik leg deze kaart even opzij, misschien dat je mij (per pm eventueel) zou willen laten weten wat het nut van deze kaart zou wezen..

Goed, door naar kaart 1, De gehangene. De gehangene op deze positie zou kunnen aangeven dat je liefde ervaart als iets waarin jij vaker wat moet opgeven of opofferen dan de andere dat doet. Jij bent degene (vlgs de kaart dan he) die zich schikt naar de ander. Je geeft heel veel en er komt misschien weinig voor terug waardoor de relaties uiteindelijk uitlopen op crisis situaties.
Wederom word een relatie gestart en wederom loop je tegen de zelfde gehangene aan en loopt de relatie weer om min meer dezelfde reden misschien op de klippen.
Je steeds dienstbaar opstellen, alles weggeven uit je goede hart en toch blijkt het dan weer de verkeerde kerel te moeten wezen. Onzekerheid, frustraties, twijfels en misschien is een andere kijk op de situatie net wat de gehangene vraagt.

Op positie 2 (wat heeft liefde gedaan) heb ik zwaarden 3 liggen. Deze kaart beeldt uit dat er veel hartenpijn hoort bij de liefde voor jou. Misschien vanuit die opoffering waar ik het net over had en dat dan uiteindelijk blijkt dat de andere toch niet hetzelfde voelt voor jou dan dat jij dat voor hem (of haar) zou voelen. Ik heb het hier over meerdere relaties, dat bedoel ik niet zo het zou ook een eenmalige kwestie kunnen wezen van een langdurige relatie waarvan je nog steeds de gevolgen merkbaar beleeft. Vast zitten nu in de beleving van nieuwe liefde omdat iemand eerder je hart zo zeer gedaan heeft. Heel erg behoedzaam acteren nu. Wat heeft liefde gedaan, deze kaart zegt vooral veer hartenzeer.

Positie 3 waar verlang ik naar, ik heb zwaarden 9 en dat is een persoon die snachts wakker ligt en zich zorgen maakt. Dat is natuurijk niet waar je naar verlangt maar als ik er langs heen ga kijken zou ik kunnen denken dat je je wel zorgen maakt over het liefdesleven en je dat dus eigenlijk voorbij wil hebben. Je dus juist geen zorgen hoeven te maken want dan in een hele fijne en vooral vertrouwde relatie wezen. Denken "is de liefde wel voor mij weggelegd" "bestaat er wel een ware" "wanneer ben ik aan de beurt als ze potjes met geluk gaan uitdelen" dat zouden kwesties kunnen wezen waar je mee worstelt, denkpatronen.

Positie 4 wat weerhoudt mij, ik zie een bekers 5 hier.
Deze man is in rouw om bepaalde emotionele gebeurtenissen en er is een moment die hij voorzichzelf nodig heeft om daarna door te kunnen gaan.
Mocht dus die hartenpijn waar ik het eerder over heb gehad nu inderdaad zo zwaar wegen dat je eigenlijk nog niet te boven bent van die relatie dan zit je feitelijk nog steeds in die rouwperiode.
Nog steeds een stuk verwerking nodig waardoor je nog niet in staat bent om eerlijk (en daar zou die zwaarden 7 best eens op kunnen wijzen, die dwarse kaart) in een nieuwe verbintenis te gaan. Want je verwacht dat het toch hetzelfde zal gaan lopen dus heeft dat misschien geen eerlijke kans van slagen. Oook voor de partner niet.
Hier zou de gehange best bij willen helpen, omkeren, ander licht laten schijnen, nieuwe inzichten, durf en moed. Maar deze kaart laat zien dat de liefde niet optimaal beleefd zou kunnen worden daar er nog steeds sprake is van een rouwband om je gevoel heen, je kan je nog niet helemaal geven voor de nieuwe liefde wellicht.

De volgende kaart zwaarden 4 onderstebven, wat vraagt de liefde van mij. Nou gelukkig ondersteboven dan want nu word er gevraagd om hernieuwde activiteit.
Na een periode van rust (de persoon op de kaart is in staat van meditatie) is het nu tijd om op te staan en opnieuw zaken te gaan beleven. Zaken in het verleden zijn afgehandeld (de rouw heeft zijn plek gekregen) en er word nu gevraagd naar hernieuwde inspanningen, frisse kijk op de dingen hebben. Nieuwe belangstellingen tonen. Er op uit gaan.
Wat deze kaart ook betekent is dat de zaken uit het verleden aangepakt gaan worden. De persoon op de kaart is ten ruste om daarna verder te gaan met waar hij was, er was even een bezinningmoment en nu trekt hij weer ten strijde.. althans, afgeleidt aan het zwaard wat naast hem ligt krijg ik altijd het idee dat er nog strijd of een appeltje te schillen is wat natuurlijk niet zo bloeddorstig is zoals ik het nu vertel, hoeft niet, maar kan wezen dat je nu toch echt de zaken uit het verleden moet oplossen met jezelf. Hernieuwde activiteit word er gevraagd, of afrekenen met de spoken uit het verleden, of nieuwe zaken gaan aanpakken omdat die spoken al opgelost zijn en je er klaar voor bent.

Wat een mooie kaart uiteindelijk voor je als laatste kaart op de plek wat kan de liefde mij geven.
De keizerin.
De keizerin is een toonbeeld van overdaad, van stromende liefde, is de beeltenis van geven en laten groeien met liefde en kracht iets groot maken. Het is een sensuele kaart, het is een hele vrouwelijke kaart, het is moeder natuur op zijn best het is met heel veel liefde en zorg bemoederen van nieuwe ontwikkelingen. Wat de kaart dus eigenlijk zegt op deze plek is dat als er opgeruimd is er weer heel veel gevoel kan gaan stromen. En dat ga je uitstralen ook, en dat zal jezelf heel veel goeds en moois kunnen gaan brengen. Het is een kaart wat kan duiden op uitingen van liefde, zwangerschappen, trouwen, samen wonen, meestal in andere volgorde als dat ik ze nu noem waarschijnlijk maar dat soort momenten zijn keizerinmomenten.
Liefhebben, geven en krijgen, bevruchtingen, groei, dat zijn de zaken die de liefde je kan geven.. eigenlijk een hele logische kaart op deze positie!

Nou dat zijn de kaarten.. ben heel erg benieuwd in hoeverre je denkt dat het kan passen bij je eigenlijk! Hier, PM of mail, allemaal goed ;)

:*

The truth was in here.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:23:43 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102692205
Wauw mooie legging _O_

Die kaart die er spontaan uitviel was zeg maar de invloed van alles maar je hebt me helemaal gespiegeld .
Ik kom er nog wel een keer op terug in pm
maar hartstikke bedankt , je hebt mijn energie helemaal opgepakt en samengevat ^O^
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:47:20 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102693501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef Summers het volgende:
Wauw mooie legging _O_

Die kaart die er spontaan uitviel was zeg maar de invloed van alles maar je hebt me helemaal gespiegeld .
Ik kom er nog wel een keer op terug in pm
maar hartstikke bedankt , je hebt mijn energie helemaal opgepakt en samengevat ^O^
Wat leuk om te horen dat je het herkend, ik hoop dat je er ook iets mee kan!
Toch altijd belangrijk die extra kaart zie ik maar weer. ;)
The truth was in here.
pi_103071838
Ik zou graag een reading willen aan de hand van naam, geboortedatum en foto :) Ben erg benieuwd wat iemand over mij kan vertellen. Wie durft?

[ Bericht 10% gewijzigd door babipangang op 14-10-2011 13:48:22 ]
pi_103627773
Niemand? :{
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:17:25 #23
342898 MissVanity
pi_103628048
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef babipangang het volgende:
Sorry maar ik kan dat niet. Ik doe alleen kaartleggingen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:25:26 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103628385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef babipangang het volgende:
Dat heb ik wel een aantal keer gedaan maar met wisselend succes, niet goed genoeg voor mij om dat te doen voor je, maar zou best durven natuurlijk ;)
The truth was in here.
pi_103628950
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Sorry maar ik kan dat niet. Ik doe alleen kaartleggingen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat heb ik wel een aantal keer gedaan maar met wisselend succes, niet goed genoeg voor mij om dat te doen voor je, maar zou best durven natuurlijk ;)
Iets anders spiritueels ook goed hoor, noem maar wat op, ben erg nieuwsgierig :@
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:40:23 #26
342898 MissVanity
pi_103629089
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:37 schreef babipangang het volgende:

[..]

[..]

Iets anders spiritueels ook goed hoor, noem maar wat op, ben erg nieuwsgierig :@
Ik kan dus een legging voor je doen :)
pi_103629778
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik kan dus een legging voor je doen :)
Als je dat zou willen doen, zou ik heel leuk vinden :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:26:03 #28
342898 MissVanity
pi_103630935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef babipangang het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen, zou ik heel leuk vinden :)
Tuurlijk :D
pi_103631624
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:26 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Tuurlijk :D
Helemaal super! :D
Heb je iets van me nodig?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:01:45 #30
342898 MissVanity
pi_103632450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:42 schreef babipangang het volgende:

[..]

Helemaal super! :D
Heb je iets van me nodig?
Nog niet ;) Er zijn nog twee mensen voor je.
pi_103633040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Nog niet ;) Er zijn nog twee mensen voor je.
Ok ik hoor vanzelf wel een keer als je tijd hebt, bedankt alvast ! :)
pi_104171200
Lijkt alsof t topic beetje doodgevallen is, maar als iemand tijd heeft zou ik ook graag een kaartlegging willen :) groetjes
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 9 november 2011 @ 19:03:48 #33
342898 MissVanity
pi_104171512
Je mag op mijn lijstje hoor :D
pi_104367971
Hallo,

Ik zou ook wel graag een 'lezing' over mezelf willen hebben.
Dus als er iemand ooit zin, tijd en gelegenheid heeft: graag! :)
pi_104382442
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:24 schreef StevenTerpstra het volgende:
Hallo,

Ik zou ook wel graag een 'lezing' over mezelf willen hebben.
Dus als er iemand ooit zin, tijd en gelegenheid heeft: graag! :)
Bastard? MV? Wie? Zeg het maar dan pas ik het lijstje aan :P
pi_104393105
Mag ik ook een legging? MissVanity?
Ga weg
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:27:22 #37
342898 MissVanity
pi_104394087
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef Nikmans het volgende:
Mag ik ook een legging? MissVanity?
Natuurlijk ;)
pi_104395392
Geregeld. Bij wie mag StevenTerpstra op het lijstje?
pi_104395437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:27 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Natuurlijk ;)
Toppie! Hoeveel tijd gaat daar doorgaans inzitten?
Ga weg
pi_104395440
Ik zie dat er nogal een wachtlijst is, vandaar
Ga weg
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:16:34 #41
342898 MissVanity
pi_104395963
Ik doe de leggingen wanneer ik er zin in heb en tijd voor heb. Een legging zelf duurt om en nabij een uur. Ik hoop dat je geduld hebt ;)
pi_104396214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:16 schreef MissVanity het volgende:
Ik doe de leggingen wanneer ik er zin in heb en tijd voor heb. Een legging zelf duurt om en nabij een uur. Ik hoop dat je geduld hebt ;)
Tuurlijk, neem de tijd :)
Ga weg
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:09 #43
342898 MissVanity
pi_104396239
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geregeld. Bij wie mag StevenTerpstra op het lijstje?
Hij mag bij mij hoor :D
pi_104402689
Hallo,

ik ben ook wel erg nieuwsgierig, ik zou ook wel een legging willen. Vond de legging van bastard wel indrukwekkend, misschien dat ik op zijn lijstje mag?
pi_104403823
Zelf zou ik ook op Bastard lijstje willen, ben wel benieuwd wat er uit komt?
Of saté?
pi_104417903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Bastard? MV? Wie? Zeg het maar dan pas ik het lijstje aan :P
Wat betekent Bastard?
Ben een man en maakt mij niet uit wie de legging legt :)

Alvast bij voorbaat dank
pi_107366392
Ik moest hier ineens aan denken, is dit topique nog relevant?
Ga weg
pi_107368714
Goed idee! Ik wil dolgraag eens een tarotlegging of een reading ofzoiets willen laten doen, door iemand die zich daarmee bezig houdt. :)
  maandag 30 januari 2012 @ 19:56:17 #49
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107413028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:21 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Wat betekent Bastard?
Ben een man en maakt mij niet uit wie de legging legt :)

Alvast bij voorbaat dank
Dat betekent mijn lijstje denk ik :@

Ik heb een heel tumult half jaar achter de rug en ben met de kaarten niet verder gekomen dan het lezen van mythische achtergrondverhalen.
The truth was in here.
pi_107414179
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:27 schreef Nikmans het volgende:
Ik moest hier ineens aan denken, is dit topique nog relevant?
Bij tijd en wijle, punt is dat een legging best veel tijd kost.
pi_107419427
Ik zit nog te wachten op mijn legging :)
pi_107458679
ik ben ook nog aan het wachten op een legging.
pi_107505296
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Bij tijd en wijle, punt is dat een legging best veel tijd kost.
Snap ik wel, ik vroeg me alleen af of er überhaupt nog leven hierin zat aangezien er toen ik dat bericht typte al 74 dagen geen reactie was geplaatst ;(
Ga weg
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:49:31 #54
342898 MissVanity
pi_108503139
Ik ben weer terug. Mijn excuses voor mijn afwezigheid. Maar met een hoofd zo chaotisch als het mijne was de afgelopen tijd, is leggingen doen geen succes.
Babi is als eerste aan de beurt. De volgende krijgt daarna een pm :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:10:16 #55
342898 MissVanity
pi_108537778
Speedfight is als volgende aan de beurt. Je hebt een pm ontvangen :)
  maandag 12 maart 2012 @ 18:17:34 #56
47102 Elvi
miemkwien
pi_109018997
Ik zou graag ook een legging of reading of wat dan ook willen hebben. Ik heb met name werk-gerelateerde vragen waar ik antwoord op zou willen krijgen. Of iig meer inzicht. :)
pi_109950973
Zou iemand voor mij een kaartlegging willen doen? :)

Asjubliiiieeeeefff! *lief aankijkt*
Twiddel
  donderdag 5 april 2012 @ 19:31:15 #58
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109951356
Na vorig jaar hier een legging afgezegd te hebben, gooi ik mezelf toch maar in het diepe.
Is er iemand die voor mij een legging wil doen?
Doe jij het nog Bastard?
Vogeltje heeft er vorig jaar prive 1 gedaan voor mij die achteraf raak was, maar zit nu met andere vragen dan toen.
Geen prangende vragen, vragen worden toch wel beantwoord, maar een hint of een aanwijzing is toch wel welkom :)
  donderdag 5 april 2012 @ 19:44:01 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109951907
Ik doe het nog wel, hier en daar per mail nog wel maar de tijd pakken is vaak wat lastig. Het kan bij mij zo wezen dat ik nu ineens tijd heb en dan 2 weken niet, onderwijl komen er meer wachters bij en krijg ik last van zelfopgelegde druk. :@
The truth was in here.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:44:49 #60
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109951938
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:44 schreef Bastard het volgende:
Ik doe het nog wel, hier en daar per mail nog wel maar de tijd pakken is vaak wat lastig. Het kan bij mij zo wezen dat ik nu ineens tijd heb en dan 2 weken niet, onderwijl komen er meer wachters bij en krijg ik last van zelfopgelegde druk. :@
Opgelegde druk is niet fijn nee, maare.. wat is je mail? :D
pi_110125997
Iemand? ;(
Twiddel
pi_110129378
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef summer2bird het volgende:
Iemand? ;(
Wat is er? :o
pi_110130154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat is er? :o
Of iemand nog de moeite wilt doen om voor me een stel kaarten te leggen :)
Twiddel
pi_110135110
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:45 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Of iemand nog de moeite wilt doen om voor me een stel kaarten te leggen :)
Oh mss. moet ik de kaarten maar weer eens afstoffen dan :)
Ik ben alleen geen ervaren tarotist.
pi_110136023
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh mss. moet ik de kaarten maar weer eens afstoffen dan :)
Ik ben alleen geen ervaren tarotist.
Dat geeft niks :D :* O+
Twiddel
pi_110137761
Ik zit ook nog steeds te wachten :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:12:51 #67
47102 Elvi
miemkwien
pi_110137908
Ik wacht ook nog steeds...
pi_110142959
ok, dan ga ik eens kijken.. Als Miss V en Bastard het niet erg vinden, zal ik graag een paar leggingen doen.

Hoe wordt dat normaal gesproken gedaan? Via PM? Of publiekelijk?

Als mensen het willen, roepen ze maar. Dan zal ik eens zien wat ik ermee kan. Ik ga dan wel een nieuw lijstje samenstellen, want sommigen willen mss. hun legging door Bastard of Miss V. gedaan hebben.
Zoals gezegd, ik ben geen tarotist en ik kan alleen maar het keltisch kruis leggen.
Feedback van mensen die er verstand van hebben, is dan ook welkom. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 11-04-2012 12:45:46 ]
pi_110144082
Ik graag :D
Publiekelijk is ook goed :Y
Twiddel
pi_110144797
Vuur je vraag maar af dan, na de afwas ga ik er eens voor zitten. :)
pi_110145269
Oke! :D

Mijn vraag: zal het komende jaar een makkelijker jaar worden dan dit vorige jaar voor mij? Of is er weer kans dat ik het weer moeilijk ga krijgen?
Twiddel
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:30:42 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110145814
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:16 schreef summer2bird het volgende:

Mijn vraag: zal het komende jaar een makkelijker jaar worden dan dit vorige jaar voor mij? Of is er weer kans dat ik het weer moeilijk ga krijgen?
Goeie vraag iig ;)
The truth was in here.
pi_110148788
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:16 schreef summer2bird het volgende:

Ok, hier is dan de uitslag:

significator: zwaarden 6
1 De Keizer
2 staven 6

3 De Zegewagen
4 Kracht
5 Koning van pentagrammen.
6 staven 4

7 Zwaarden 7
8 De Kluizenaar
9 De zot
10 Zwaarden 3

De eerste kaart staat in dit geval denk ik voor een verbroken band met iemand waar je veel om geeft. Dat is de kern van het probleem waar je mee kampt.
Je doet echter je best je leven zo goed mogelijk te regelen.
In materieel opzicht heb je alles ook wel voor elkaar. Je bent echter vervuld van idealen. Of misschien verlang je naar de liefde. Of word je verliefd..
Dit zou dan een breuk betekenen met je oude vertrouwde bestaan.

Onbewust weet je verdomd goed wat goed voor je is. Je weet dat je op het punt staat volwassen te worden. Je zult wat minder op jezelf gericht moeten worden
Je gaat een optimistischer periode tegemoet waarin je de kans zult krijgen je wensen te vervullen.

Je krijgt het niet voor niks: je zult moeten handelen met totale inzet Je gaat een geestelijke groei doormaken. Je moet het hoofd bieden aan het loslaten van je knusse, huiselijke situatie en onbekend terrein betreden.
Tenslotte zul je volwassener worden en verantwoording kunen dragen.

Goed, dat was een zeer beknopte uitleg. Ongetwijfeld is er veel meer over te vertellen en ook zijn de kaarten vast heel anders te duiden.
Misschien betekent het wat voor je. Misschien is het alleen geraaskal.
Ik vond het in ieder geval leuk om te doen. :)

Het is een bijzondere legging, omdat er veel kaarten van de Grote Arcana in voorkomen.
pi_110149153
Bedankt ^O^
Twiddel
pi_110154147
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:35 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt ^O^
Graag gedaan! Betekent het wat voor je?

Morgen doe ik weer een legging voor de volgende . :P

edit: Wie volgt? Evi? Steven? En wat moet het zijn? Publiekelijke legging of via pm? En de vraag natuurlijk..

[ Bericht 7% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 11-04-2012 12:53:06 ]
pi_110184140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Graag gedaan! Betekent het wat voor je?

Morgen doe ik weer een legging voor de volgende . :P

edit: Wie volgt? Evi? Steven? En wat moet het zijn? Publiekelijke legging of via pm? En de vraag natuurlijk..
Een verbroken band heb ik (nog) niet.
En die zie en voel ik niet aankomen.
Verliefd of verlangen naar de liefde heb ik ook niet. Ik kan mensen niet dichtbij laten komen, daarom kan ik ook niet verliefd worden.

Loslaten van mijn huiselijke knusse situatie zit er voorlopig niet in.
Ik moet eerst mijn examens halen, ik sta nog niet eens ingeschreven voor begeleid wonen.
En mijn ouders laten mij niet gaan voordat ik of 23 ben geworden en mijn studies heb afgerond, of op begeleid wonen zit.
Op mijzelf wonen is absoluut geen optie, ik mag/kan niet eens in mijn eentje gaan kamperen.

Maar bedankt dat je de moeite hebt genomen! :) :*
Twiddel
  woensdag 11 april 2012 @ 17:51:42 #77
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110190966
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, hier is dan de uitslag:

significator: zwaarden 6
1 De Keizer
2 staven 6

3 De Zegewagen
4 Kracht
5 Koning van pentagrammen.
6 staven 4

7 Zwaarden 7
8 De Kluizenaar
9 De zot
10 Zwaarden 3

Zou je het leuk vinden als ik zou vertellen wat ik een beetje van deze kaarten zou maken tov de vraag? :)
The truth was in here.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:55:16 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110191098
En anders kan ik vanavond ook wel een legging doen voor iemand anders.. VD al gevraagd maar nog geen reactie gehad, de andere 2 op de lijst hebben in dit topic nog niet gereageerd dus zullen er niet zo mee zitten als ik vraag wie het eerst roept het eerst geholpen zal worden? :P

Ik werk graag met een vraag, werk, liefde, studie, hoe kan ik een situatie oplossen, wat moet ik kiezen, vraag maar... Ik werk ook graag met een foto waar jij alleen op staat, ik bewaar geen foto's die gooi ik na de legging meteen weer weg.
The truth was in here.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:04:38 #79
47102 Elvi
miemkwien
pi_110191462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:55 schreef Bastard het volgende:
En anders kan ik vanavond ook wel een legging doen voor iemand anders.. VD al gevraagd maar nog geen reactie gehad, de andere 2 op de lijst hebben in dit topic nog niet gereageerd dus zullen er niet zo mee zitten als ik vraag wie het eerst roept het eerst geholpen zal worden? :P

Ik werk graag met een vraag, werk, liefde, studie, hoe kan ik een situatie oplossen, wat moet ik kiezen, vraag maar... Ik werk ook graag met een foto waar jij alleen op staat, ik bewaar geen foto's die gooi ik na de legging meteen weer weg.
Hoe stuur ik een foto naar je toe? En moet het in 1 vraag want dan ga ik nog even over de vraagstelling nadenken ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 18:13:20 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110191813
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:04 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hoe stuur ik een foto naar je toe? En moet het in 1 vraag want dan ga ik nog even over de vraagstelling nadenken ;)
Kan het via PM? :@ Anders dm ik zo mijn emailadres wel even.
Graag in 1 heldere vraag ja, soms hoe duidelijker de vraag hoe duidelijker het antwoord er op kan wezen maar je mag het ook algemeen maken alsin een situatie ofzo.
Ik zie het zo wel verschijnen dan.. oh en zeg even of je het antwoord hier wil of per mail/pm terug. ;)
The truth was in here.
pi_110196867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zou je het leuk vinden als ik zou vertellen wat ik een beetje van deze kaarten zou maken tov de vraag? :)
Ja. ik ben heel benieuwd!
Ik heb weinig ervaring, dus brand los :P
  woensdag 11 april 2012 @ 20:05:21 #82
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_110197732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Weinig ervaring maar wel gevoel ervoor :)
  woensdag 11 april 2012 @ 20:51:06 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110200615
Elvi,
Dank je wel voor je vraag, het wordt een uitdaging voor mij om deze te beantwoorden denk ik maar ik ga mijn best doen. "welke richting en locatie zou ik mij op kunnen richten voor een nieuwe baan".

Ok, ik begin altijd met een kleine uitleg, om verwarring te voorkomen maar misschien dat het weer andere vragen op zal roepen. :D
Ik leg 10 kaarten neer in een patroon, iedere positie heeft een bepaalde achtergrond waaruit de kaart gelezen word, verleden, jij, omgeving, en dat met elkaar maakt als het goed is een harmonisch verhaal, er is een kleine arcana aan kaarten in het deck, dat zijn de kaarten simpel gezegd van 1 tm 10 en boer vrouw heer aas, en je hebt de grote arcana in het deck en dat zijn meer de belangrijke kaarten die inzichten kunnen geven, levensvragen kunnen het zijn, uitdagingen die je tegenkomt. De kleine arcana kan wat vertellen over de weg die je neemt om dit tot al dan niet een succes te maken.

Goed, dat gezegd hebbende;
Kaart 1 zegt wat over jou in de vraag, huidige tijd en ik heb hier staven 5 ondersteboven liggen, wat ik zie is een strijd, wedloop om wie welke positie mag bemachtigen. Staven staan voor de ambities, de ondernemingen, we zouden hier heel goed de positie binnen een bedrijf kunnen zien waar meerdere gegadigden voor zijn en waar een wedstrijd gehouden word. Je kan ook zeggen dat dit in een sollicitatieprocedure is waar meerdere sollicitanten een gooi doen naar de functie en dat maakt dat je je gefrustreerd zou kunnen gaan voelen. Ik heb hier meteen wel het idee bij dat je het ook wel gewend bent, strijden om een positie? Dus frustratie zal niet overgaan in ergenissen maar je bent in staat om veerkrachtig op te stellen.. denk ik. Je houdt goede hoop op nieuwe uitdagingen die dan weer wel bestemd zijn voor jou.

Als onderliggende kaart in hulp of belemmeringen heb ik zwaarden 3, een wat donkere kaart, 3 zwaarden doorboorden een hart. Automatisch denk je dat aan een liefde die opgehouden is waar je hart van zeer doet maar geplaatst in je vraag denk ik aan een werkplek die je gehad hebt en je noodgedwongen waarschijnlijk moest verlaten? Dat je het op die plek waar je was het prima naar je zin had en het wat jou betreft langer had mogen duren, je hebt niet gevraagd om de huidige situatie maar maakt er toch het beste van. Dus in combinatie met de vorige kaart, noodgedwongen in een positie van solliciteren gekomen, je had het graag anders willen zien maar het is nu eenmaal zo gegaan.

Dan heb ik het verleden of de basis van de vraag, ik heb hier staven 2, wederom staven, de ambitie kaart, de mogelijkheden kaart. We zien een koopman met een wereldbol in zijn hand vol vertrouwen uitkijken naar zijn volgende pad. De globe in zijn hand zijn de afwegingen die hij maakt. De ene staaf achter hem laat zien dat hij al iets heeft bereikt, een diploma, een succes, en nu weegt hij af met de globe en staf in zijn andere hand wat zijn volgende doel is, waar ligt het succes. Hij kijkt vol vertrouwen over de wijde wereld, daarin zou je kunnen zeggen dat een reis naar een andere plek tot de mogelijkheden heeft gehoord. Heb je misschien ervaring met op een andere plek van huis jezelf te rooien, ik noem op kamers gaan in maastricht als je in groningen woont, het buitenland al eerder bezocht. Idee en mogelijkheden worden afgewogen op de kaart.

In het recente verleden heb ik de kluizenaar (grote arcana) die afwegingen vanuit de vorige kaart trekken hier door. Deze kluizenaar staat symbool voor het gaan luisteren naar de innerlijke stem. Wat is het waar ik nou gelukkig van ga worden. Laat je niet teveel vertellen wat de omgeving vind, ze hebben allemaal de beste ideeen dat jij zou moeten doen maar ga te rade bij jezelf, wat zijn je sterke punten, je minder sterke punten, wat zou je willen doen, waar word je blij van en maak een keus.
Het licht wat uit de lantaarn schijnt van deze kluizenaar zal dan de weg tonen voor je, je zal zien dat wanneer je misschien iets minder hard je best doet, het ineens heel duidelijk kan worden. Ineens valt dan je oog op die mogelijkheid. Het is een kaart van pas op de plaats maken, even terugtrekken, in meditatie gaan. Het kan ook duiden op een leraar die je tegengekomen bent. Iemand die een voorbeeld kan wezen voor jou. De kluizenaar staat immers op de top van de berg, hij heeft het behaald. Hoe heeft die oude man die top kunnen halen, dat zou je willen weten, dat is waar die leraar je wat over zou kunnen vertellen. Het recente verleden doet vermoeden dat dit onlangs ingegaan is, de ontmoeting plaats heeft gevonden of misschien dat je inderdaad nu die koopman bent die aan het afwegen is. Hoopt op een teken, dat lichtje daar.
Deze kluizenaar staat voor qua beroepen in het teken van recht en gezondheid. Wijsheid kunnen tonen, of advies inwinnen bij een gerechtelijk orgaan. Qua gezondheid denk ik aan de gezondheidssector werkzaam wezen, misschien in combinatie een onderwijzende functie bekleden in die sector?

De volgende kaart past daar qua beroep ook in, gerechtigheid. Nou de naam zegt het al, we hebben het over vrouwe justitia, dus ook over rechten en onderwijzen. Dit is de mogelijke toekomst. Ze zit tussen 2 pilaren, het afwegen, wie heeft gelijk, wie niet. Wat is de hoogte van de strafmaat en waarom. Zij is een een heel gerechtelijke invloed op de kwestie, ze heeft de positie recht uit te spreken, macht uit te oefenen, besluiten te nemen die van invloed kunnen wezen op andermans leven. Ze heeft een open perspectief, ook wijds zou ik zeggen, want ze bemoeit zich op maatschappelijke gebeurtenissen. Ligt daar misschien een mogelijke oplossing voor je vraag?
Wat mooi is in het verlengde van de vorige kaart, de vorige kaart heetf het over het onbewuste bezoeken, ga binnen kijken. Deze kaart heeft het over extraverte mogelijkheden, doen. Het lijkt mij dat de keus nu of spoedig gemaakt zal worden, die knoop doorhakken van dat is het wat ik ga doen.
Het is alleen nog een kwestie eigenlijk denk ik.. met het vrede sluiten van die gedachten waar jij mee speelt, waar die koopman nog loopt af te wegen, je zal spoedig duidelijk weten wat het gaat worden.
Als waarschuwing geef ik bij deze kaart altijd, pas voor gerechtelijke dwalingen.. hou je aan de wet want het is en blijft een gerechteliijke kaart. Gewaarschuwd mens en zo.

De maan op de nabije toekomst. Ook hier zie ik de 2 strijd, de dualiteit in terug zoals in de pilaren van de vorige kaart, en ook de staven 2 in de basis. We zien hier de 2 torens in het vooruitzicht liggen waar toch voor mijn idee een soort van in het reine komen met jezelf, of misschien zeg ik dat niet goed, je moet nog in overeenstemming komen met jezelf. Kan ik dit wel gaan doen? Mag het?
De maan is een mooie kaart, ze toont de mogelijkheden die van binnenuit opkomen, de kreeft komt uit het water, het gevoelsleven gekropen. De ratio, de stem in je hoofd vast vol met waarschuwingen of tegenstrijdige gedachten worden overwonnen en de weg van de ziel kan gevolgd worden. Dat is een beetje wat we zien gebeuren op deze kaart. De cyclus is weer begonnen, we komen weer op het juiste pad. De verwardheid komt aan een eind, we zien hier uiting geven aan creativiteit, we zien hier tonen van moed en durf. En we zien hier het doen vanuit jezelf, vanuit het weten, het weten wat je bestemming is of zal gaan worden. Ik vind dit een heel mooi perspectief bieden voor je.

Staven 8 op de plek hoe je er zelf tegenaan kijkt. Grappig is toch ook weer de liefdeskaart van Rider wat getoont word. Waar we eerst overduidelijk het hartezeer afgebeeld zagen zien we hier de pijlen van liefde. Ze raken bijna de grond, het doel is bijna duidelijk, of misschien is duidelijk cupido moet alleen de pijl loslaten en je gaat met je hart je doel achterna. De keus die gemaakt word, daar ga je je super bij voelen. Hoe kan het ook anders, het komt van binnen, dat is de weg.
de 8 is een 'alles is in beweging' kaart, denk aan het lemniscaat (zoek het anders op haha) dat betekent movement, dat betekent misschien ook reizen. Deze kaart word in het deck gezien als een reiskaart. Betekent dat dat je het verderop zou kunnen gaan zoeken, dan moet je dat gewoon doen.
Het boekt snelle vooruitgang.

De omgeving, aas van kelken. Kelken is gevoelsleven, emotie, we zien de aas in de omgeving liggen wat echt een uitstekende mogelijkheid zal bieden. Een joboffer zou je onder een aas als begin van de serie, als basis hier kunnen opgooien. Dus mogelijkheden, gevoel mag gaan stromen want we hebben het over het gevoelsleven, jij zal voelen dat het juist is waar je nu nog wat zoekt misschien. Of eigenlijk denk ik.. eigenlijk meer twijfelt nog want je weet stiekem wel wat je wilt. Tenslotte, een nieuwe liefde kan zich openbaren Want ja ik leg de liefdeskaarten uit hier in het teken van je vraag, maar de kaart is sec gezien ook de liefdeskaart, de romance die zich aanbiedt.. moet ik er toch even bij vermelden.

De hogepriesteres omgekeerd op hoop en vrees. Ja zie je weer die 2 pilaren in beeld, dit is dan ook kaart 2 in het grote arcana deel. Zij is de onderbewuste vrouw (leuk misschien voor de kluizenaar om eens kennis mee te maken) zij is de intuitie die aanklopt. Waar 1 staat voor actie en wil, staat 2 voor het weten dat het ook goed gaat komen. De energie van 1 zal daarom goed terecht gaan komen want onderbewust word deze juist gebruikt.
De betekenis kan divers wezen. Ik heb nu al een paar keer aangegeven dat je eigenlijk van binnen te rade zou moeten gaan. Of eigenlijk die knoop met jezelf moet doorhakken wat jij nou echt wilt doen, en het dan ook gewoon gaan doen. Daar zou deze kaart zeker ook weer bij aansluiten, dat zou het versterken. Dus ik geef er een iets andere wending aan, je twijfels of het inderdaad te vertrouwen is zijn ongegrond. Hoop en vrees hebben we het hier over, teveel twijfels, teveel denken, belemmeren. Je wilt heel graag al weten wat er in het verschiet ligt, deze vrouw met het gesluierde gordijn zegt dat het nu nog even niet getoond word. Komt wel. Ze heeft het over een morele kwestie die er kan spelen, zou je wel kunnen moreel gezien. Ook hier trekt de kaart gerechtigheid mij aan, zou je die richting wel op kunnen gaan want.. ik laat misschien ook mensen achter?
Ik kan daar geen antwoord op geven, dat is niet mijn beslissing om te nemen. Ik kan alleen zeggen, volg je hart, doe de dingen waar je blij van word, want wat kan er nu slecht zijn aan het volgen van je hart?

Als uitkomst heb ik toch ook weer een mooie kaart, aas van pentakels. Pentakels staat voor financieen, werkaangelegenheden, verdienen van geld, en de aas zoals ik al zei aan de basis van. Tel dat bij elkaar op en je krijgt ook weer de joboffer die ik al noemde. Hee dat is gek, ook hierin zie ik dualiteit opkomen, 2 azen in deze legging. 1 staat voor gevoelsleven, de ander staat voor de window of opportunitie. Komt toch dat moraal misschien weer bij om de hoek kijken.. ik heb de mogeliijkheid, maar mag/kan ik dat wel maken?

Goed resumerend van de legging/reading. De richting van beroep, ik denk aan maatschappelijke bezigheden, ik denk aan keuzes maken voor iemand, namens iemand. En ik denk gezondheidszorg. Ik ken je als persoon niet, je komt zachtaardig over dus lijkt mij de gezondheidszorg aanlokkelijker dan harde kwesties oplossen voor iemand. Niet dat je dat niet zou kunnen, volgens mij heb je een prima brein, geduld, en kun je overzichtelijke onderbouwde keuzes maken.
Richting van deze baan, ik denk toch aan reizen. Jij ook gezien de staven 8 kaart, dus ik zeg alleen maar waarom ook niet. Verruim de horizon koopman, kijk wat er verderop te leren is!

Benieuwd wat je er van vind, een korte toelichting zou fijn wezen ;)
The truth was in here.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:21:52 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110202869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ga er vanuit dat de kaarten niet liegen maar dat de kunst is de juiste bewoording te pakken die op de kaart hoort afgeschilderd tegen de vraag..de kaart is een diamant met vele facetten en dynamieken.
De gestelde vraag is 2 ledig, het is een "of" vraag, die eigenlijk het beste beantwoord kan worden door het antwoord zelf. Dus van de "of" vraag maak je een enkele vraag van want het antwoord volgt wel dat is namelijk de ene uitkomst "of" de andere. Vraagstelling is erg belangrijk om juist te kunnen duiden.
Zwaarden 6 is de kern van vraag inderdaad maar je zou kunnen zeggen dat die mensen in de boot op zoek zijn naar betere tijden. Ja, het kan afscheid betekenen in een kwestie dan is dat een duiding. Het kan ook stormachtig water zijn waarin begeven word en gezocht word naar een veilige haven. Gezien de vraag is dat ook een optie de keizer die er op volgt geeft het zoeken naar de structuur aan inderdaad, het vorm gaan geven of willen geven. Het kan ook duiden op onder leiding staan van autheriteit en daar vanaf willen gezien de vorige kaart. Regel of op regel krijgen kan je ook zeggen.
Staven 6 zijn de idealen, de ambitie, het geboekte succes in het verleden maar ook denk ik samenwerking, steun van andere krijgen, bemoedigende woorden. Gezien de positie zou de conclusie genomen kunnen worden dat dit toen was en nu een roerige tijd, een dwaze tijd waarin gezocht word naar de keizer om daar weer vorm en structuur in aan te brengen opdat het misschien weer zo kan worden als op staven 6.
Zegewagen in combinatie met kracht doet mij denken aan een weg opdraaien waar je dingen doet waarbij enerzijds wilskracht getoond moet worden (zegewagen) maar ook zeker gevraagd om te gaan met beperkingen van binnenuit (kracht) het is erkennen van jezelf, weten wie je bent, waarom je zo doet anders kun je nooit die zegewagen met die 2 sphinxen op de weg gaan houden.
Het kan ook duiden op de weg in zijn geslagen en dan tegen je eigen beperkingen misschien aanlopen waardoor even de rust genomen moest gaan worden (we hebben het over het verleden) of over het afgelopen jaar zoals de vraag aangaf. Maar dat die rust zeker wel van essentieel belang zal wezen om weer op de goede weg te komen en weer in evenwicht terug te komen. De zegewagen is een en al balans. (net als keizer eigenlijk heel hoekig en recht)
Koning van pentagrammen, het aards bezig zijn, staven 4 is de viering, we zijn misschien op weg om volwassen te worden in het probleem aan handen, en we mogen straks vieren dat we er uit zijn gekomen. 4 staven is ook de familiekaart, het samen vieren, het samen doen, kan ook het vieren van een speciale dag wezen. De oogst is gelukt we hebben het ergens goed gedaan.
Zwaarden 7 is een kaart waarin tact word gevraagd, of waarin word gevraagd om de ogen open te houden, bewust te blijven bij de situatie anders nemen mensen misschien een loopje met je. Kijk uit voor heimelijkheid, maak je wakker, bewust. Misleiding.
De kluizenaar is de innerlijke zoektocht, samen met kracht in de legging ligt er qua soulsearching hier iets op de weg zou je kunnen denken, samen met de keizer dient hier structuur in aangebracht te worden. De zot, voelt aan als een nieuwe stap wagen, spring in het onbekende maar pas op voor de valkuilen, zwaarden 3 geeft toch een klein rouwrandje aan met dat gebroken hart. Je kan dat positief uitleggen als afscheid nemen van het ene, samen met de zot die aangeeft dat de nieuwe weg daar komt kan dat natuurlijk betekenen dat het oude voorbij is, vandaar de harte zeer. De zot kan ook beteken dat we onvoorzichtig zijn en nog te dwaas (bijna letterlijk) om verder te komen. Hartezeer is dan de uitkomst omdat we niet krijgen wat we graag zouden willen. Key in deze legging is werken aan jezelf, werken aan je innerlijk, dat is de weg naar succes en het antwoord op de vraag zou wezen dat het mogelijk is dat het volgend jaar beter gaat ja, maar dat er nog werk gedaan moet worden eerst.
Het is geen geraaskal, de kaarten liegen niet. Zou het zoiets ook kunnen wezen? ;)
The truth was in here.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:40:57 #85
47102 Elvi
miemkwien
pi_110208882
Dank je voor de legging! Er klopt heel veel van wat de kaarten zeggen. Ik heb inderdaad een diploma in de maatschappelijke sector. Sociaal cultureel om precies te zijn, met als specialisatie educatie :) (dus toch de onderwijzende kant ;) )
Gezondheidszorg... mwa ik zat net te denken om misschien het begrafeniswezen in te gaan (altijd werk in) :P

Mooi dat die reiskaart er toch in zat. Ik wil erg graag weg uit Nederland, juist omdat het me niet lukt om een baan te krijgen en ik de sollicitatierondes gewoon niet door kom.

Tsja, ik moet een knoop doorhakken maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik hoop dat er in de nabije toekomst inderdaad een lichtpuntje is.
pi_110220643
Bedankt E_O en Bastard!
E_O legde het een beetje kort uit, maar door de uitlegging van Bastard snap ik het beter.
Bedankt heren! Mijn dank is groot :)
Twiddel
pi_110221349
quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:38 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt E_O en Bastard!
E_O legde het een beetje kort uit, maar door de uitlegging van Bastard snap ik het beter.
Bedankt heren! Mijn dank is groot :)
Graag gedaan! Het viel me op dat er 4 grote arcana kaarten in je legging zaten. Daarnaast lagen er veel kaarten op de kop. Dat heb ik even buiten beschouwing gelaten omdat het de uitleg ingewikkkelder maakt en ik vond het zo al lastig genoeg. Het is echt te lang geleden. :)

Hopelijk heb je er wat aan gehadl.
pi_110244059
Deze post kan ik jullie echt niet onthouden _O-:

quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij tarotkaarten willen leggen?
Ik wil graag weten wat ze over mij zeggen.
Jouw legging, wat voor kleur heeft die?
Als je 'm aan hebt ben je vast een beauty!

pi_110265886
Ik heb vanavond of anders zondagavond nog wel tijd voor een legging.. Nog meer mensen die zitten te wachten en zo onderhand wel eens geholpen willen worden?
pi_111713857
Even een kickje:
Ik heb begrepen dat een aantal mensen al per mail een sessie heeft gehad, bij Bastard? Welke zijn dat? En wie zou er nog willen? En zijn er wellicht nieuwe gegadigden?
Ik heb dit weekend wel tijd om een legging te doen, als er belangstelling mocht zijn.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:28:48 #91
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_111720648
Wat interessant, zeg.
Sta een beetje versteld van mezelf dat ik hier nooit meer interesse in heb getoond. Wel langs zien komen, maar nooit lang genoeg om te snappen wat het nu is en hoe het werkt. Heb de intro uit 2009 van Bastard gelezen en ik denk dat ik ineens een leuk verjaardagscadeautje heb gevonden om te vragen :)
(Un)masking for the greater good.
pi_111720865
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:28 schreef Natalie het volgende:
Wat interessant, zeg.
Sta een beetje versteld van mezelf dat ik hier nooit meer interesse in heb getoond. Wel langs zien komen, maar nooit lang genoeg om te snappen wat het nu is en hoe het werkt. Heb de intro uit 2009 van Bastard gelezen en ik denk dat ik ineens een leuk verjaardagscadeautje heb gevonden om te vragen :)
Ben je binnenkort jarig? Dan krijg je legging cadeau.. Een kaartlegging wel te verstaan :D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:56:02 #93
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_111721812
Nou, in augustus pas, hoor. Maar zo tegen juni begint men vaak al te vissen, dus begin ik op tijd met mijn lijstje ;)

Een kaartlegging is een heel leuk verjaardagscadeau!
pi_111722730
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:56 schreef Natalie het volgende:
Nou, in augustus pas, hoor. Maar zo tegen juni begint men vaak al te vissen, dus begin ik op tijd met mijn lijstje ;)

Een kaartlegging is een heel leuk verjaardagscadeau!
Zo zij het! :P
pi_111740285
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Als mensen het willen, roepen ze maar.
Graag, mag publiek hoor...
Mijn vraag: wordt het nog wat in de liefde...
pi_111872732
Als het meezit, kan ik morgen de kaarten voor je leggen :)
pi_111915071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als het meezit, kan ik morgen de kaarten voor je leggen :)
Zou je dat ook voor mij willen doen?

Mijn vraag; komt het nog goed tussen mijn ex en mij.

Thnx :*
In life, every ending is a new beginning..
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:08:46 #98
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111930727
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:22 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je geen vragen stellen die met ja of nee beantwoord kunnen worden. In een wereld vol mogelijkheden zou je denk ik beter naar een advies kunnen vragen over hoe te handelen als je hem terug wil, want je hebt zelf ook altijd invloed op je handelen en de uitkomst daarvan. In plaats van stilltjes op de uitslag van een legging te zitten wachten en je lijdzaam neer te leggen bij een geinterpreteerd ja of nee, kan je denk ik beter kijken naar de mogelijkheden en wat je daarvoor moet doen.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 17:04:56 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_111933392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je geen vragen stellen die met ja of nee beantwoord kunnen worden. In een wereld vol mogelijkheden zou je denk ik beter naar een advies kunnen vragen over hoe te handelen als je hem terug wil, want je hebt zelf ook altijd invloed op je handelen en de uitkomst daarvan. In plaats van stilltjes op de uitslag van een legging te zitten wachten en je lijdzaam neer te leggen bij een geinterpreteerd ja of nee, kan je denk ik beter kijken naar de mogelijkheden en wat je daarvoor moet doen.
Allemaal goed en wel, maar welke vragen kun je dan wel stellen?
Ik denk dat als je naar een medium gaat je juist gaat om wél antwoord op vragen te krijgen, wat is de zin anders?
Een oppervlakkig advies?
pi_111934454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Op dit moment wil ik hem niet terug. Ben allern benieuwd wat er uit een kaart legging komt aangezien een medium hier ook een verspelling over heeft gedaan :)
Ben benieuwd wat de kaarten erover zeggen.
pi_111935562
ik weet niet wat de slimste manier is om vragen te stellen. Volgens mij kunnen ja/nee vragen best, maar je krijgt natuurlijk een veel genuanceerder antwoord.
Ik heb alleen begrepen dat de vraag wel duidelijk moet zijn.
Straks ga ik iig de eerste beantwoorden. :)
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:13:42 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111936284
Een vraag dient zo duidelijk mogelijk te worden gesteld, en het liefst zonder tijdsindicatie.
"Doe ik er goed om volgende week te solliciteren" is een verkeerde vraag. Er is geen tijd dus wat is volgende week? Ja/nee vragen zouden op zich wel kunnen, je kan zien aan de positieve dan wel negatieve kaarten wat het antwoord zou kunnen worden maar belangrijker nog is de uitleg van de factoren die meespelen in het antwoord. "hoe zal de weg er naar toe wezen" "is die partner ook bereidwillig" "geeft het een financiele tegenslag" "Wat is het bijkomende inzicht wanneer wel dan wel niet" zijn bijvragen die je meeneemt in je beantwoording naar de vraagsteller wanneer dat kan.

Hoe duidelijker de vraag, hoe duidelijker de kaarten kunnen wezen voor je, hoe makkelijker of toegespitser de uitleg en dus duidelijker het antwoord zal kunnen wezen.
The truth was in here.
pi_111942516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:13 schreef Bastard het volgende:
Een vraag dient zo duidelijk mogelijk te worden gesteld, en het liefst zonder tijdsindicatie.
"Doe ik er goed om volgende week te solliciteren" is een verkeerde vraag. Er is geen tijd dus wat is volgende week? Ja/nee vragen zouden op zich wel kunnen, je kan zien aan de positieve dan wel negatieve kaarten wat het antwoord zou kunnen worden maar belangrijker nog is de uitleg van de factoren die meespelen in het antwoord. "hoe zal de weg er naar toe wezen" "is die partner ook bereidwillig" "geeft het een financiele tegenslag" "Wat is het bijkomende inzicht wanneer wel dan wel niet" zijn bijvragen die je meeneemt in je beantwoording naar de vraagsteller wanneer dat kan.

Hoe duidelijker de vraag, hoe duidelijker de kaarten kunnen wezen voor je, hoe makkelijker of toegespitser de uitleg en dus duidelijker het antwoord zal kunnen wezen.
Hey bastard! Was jij nog aan de kaarten toegekomen? :)
pi_111942977
Ik probeer het hier gewoon nog een keer :)

Wie kan mij helpen aan een uitleg van een geboortehoroscoop of heeft zelf hiermee ervaring en wil mij daarbij helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank! Het mag ook via pm trouwens, miss voor degene en mij wat beter :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_111945139
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:18 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Graag, mag publiek hoor...
Mijn vraag: wordt het nog wat in de liefde...
Ok, daar gaat ie..

0: Arcane IV De keizer.
2: Arvana IX: De kluizenaar
1: Arcana 0. De zot, in dit geval omgekeerd.
3: Arcana XX: Het Oordeel
4: Arcana XXI: De Wereld
5: koningin van Pentagrammen
6: zwaarden 6
7: Arcana 5: De Hiėrofant
8: bekers 10
9: munten 8
10:koning van bekers

ad 0:Deze kaart staat voor het wezen van de gebruiker. Hier vind je de diepstliggende oorzaak van het probleem en tevens staat deze kaart voor de gevolgen daarvan. De keizer vertegenwoordigd de quintessence van de vier koningen en staat voor meesterschap. In deze positie zou ik zeggen dat het staat voor een gezonde geest in een gezond lichaam.

ad 1: Deze kaart staat voor het karakter en gemoedstoestand van de vragen. De Dwaas, symbool voor de zoekende mens die geestelijke rijkdom en inzicht zoekt. Omgekeerd kan deze kaart staan voor onwetendheid en oorzaken zoeken buiten jezelf.

ad 2: Wat het lot je brengt: De Kluizenaar is het tegendeel van de priesteres. Dit is de weg naar binnen. De Kluizenaar, soms ook de Pelgrim genomend, is zich bewust van zijn verantwoordelijkheid. Deze kaart heeft enige verwant met de Dwaas, maar waar de Dwaas een stap in het duister moet doen, verlicht de Pelgrim zijn eigen pad.

ad 3: De les die moet leren en wat zich in je onderbewustzijn afspeelt: Het Oordeel. Deze kaart staat in dit geval voor een kans om je te ontwikkelen.Je ontdekt je talenten, blokkades verdwijnen.. Je zou kunnen zeggen dat deze kaart de verwezenlijking is van Arcana 6: De Geliefden. In dit geval staat deze kaart voor de zuivere liefde, die zelfs de dood niet overwint.

ad 4: De toekomst, of dat waar je nu aan moet beginnen: De Wereld staat voor het leven waarin je zelf centraal staat.

ad 5: In deze positie, je bewuste handelen en keuzes maken, zou ik zeggen dat de kaart staat voor communicatie. Je ziet het goede in anderen en weet hen ook te inspireen.
Er zijn opvallend veel positieve kaarten. Er is er maar één omgekeerd gevallen.

ad 6: De uitkomst: je zult leren delen, de waarde van de ander erkennen.

ad 7: Deze positie staat voor jezelf, zoals je je laat zien in de wereld. De Hierofant wordt ook wel de Priester of de Paus genoemd. Ik zou denken dat je voor anderen een zekere wijsheid vertegenwoordigt. Een rots in de branding?

ad 8: Deze positie staat voor wat direct voor de hand ligt: het is zaak je zelfvertrouwen te hervinden.

ad 9: De één na laatste kaart vertegenwoordigt je hoop, je wens, je vrees en is tevens je uitdaging: munten 8 staat voor doelmatige organisatie, volharding en discipline. Als je hier moeite mee hebt is het zaak je leven goed te organiseren.

ad 10: de laatste kaart is de uitkomst: de koning van bekers. Dit is een symbool voor een wijs mens die anderen goed weet in te schatten en de consequenties van zijn beslissingen weegt.

Samengevat:
De kans die je krijgt jezelf te ontplooien zal zich vertalen naar wat je voor anderen kunt betekenen. Zodra je je zelfvertrouwenn (her)vindt, gaat er een wereld voor je open. Door goed te communiceren, zul je bestendige relaties met anderen kunnen onderhouden. (Heb je een leidinggevende positie? )
Je houdt rekening met de ander in je overwegingen.

Dit is denk ik een heel duidelijk antwoord: hoewel je nog een - vooral innerlijke - weg te gaan hebt, gaat het helemaal goedkomen met de liefde en in ruimere zin met betrekkingen met andere mensen ^O^

Overigens geef ik geen garanties :P Het is puur bedoeld als vermaak en het kan best zijn dat het alleen maar onzin is. Als het iets voor je betekent: des te beter!
pi_111960630
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:22 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Vanavond zal ik de kaarten voor je leggen :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:10:12 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111960739
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:21 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Hey bastard! Was jij nog aan de kaarten toegekomen? :)
Binnenkort/snel, rommelige weken gehad en dan is een avond 'even niks' ook wel lekker. Komt goed! ;)
The truth was in here.
pi_111961795
Ik dank u beide :D
pi_111979143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, daar gaat ie..

<KNIP>

hoewel je nog een - vooral innerlijke - weg te gaan hebt, gaat het helemaal goedkomen met de liefde en in ruimere zin met betrekkingen met andere mensen ^O^

Overigens geef ik geen garanties
Nou, hartelijk dank voor je tijd en moeite ten allereerste, maar eerlijk gezegd
snap ik van het hele verhaal geen k*t :) :) :) Maar goed, het eindigt in ieder geval
in een positief antwoord dus laten we daar de hoop dan maar inhouden :)

Enne....je bent in dit land wettelijk verplicht twee jaar garantie te geven,
dus als ik in 2014 nog steeds single ben...........weet ik je te vinden! :Y)
pi_111983051
Geen dank! Het is leuk om te doen :)

Ik gebruik het keltisch kruis bij mijn leggingen. Hier http://www.spiridoc.nl/keltisch_kruis.htm vind je er wat meer over. Dat is een methode waarbij je 10 kaarten trekt, dus. :P

De legging voor LaLouchi heb ik ook.. maar soms kan de tarot met pittige antwoorden komen en ik weet niet of ze op me gaat schieten als ik het publiceer. :@
pi_111988434
Nee hoor, ga je gang. :) ben benieuwd!
pi_111999086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:25 schreef LaLouchi het volgende:
Nee hoor, ga je gang. :) ben benieuwd!
0: bekers 2
1: koning van zwaarden
2: munten 10, omgekeerd
3: Arcana 20, het Oordeel.
4: bekers 3, omgekeerd
5: Arcana 5, de Hierofant, omgekeerd
6: Arcana 7, de Zegewagen, omgekeerd
7: koningin van zwaarden
8: Arcana 18, de Maan
9: de schildknaap van bekers
10: de ridder van pentagrammen

ad 0: Groei in verbondenheid. Zelfkennis en begrip voor de ander. Je zou een heel sociaal mens moeten zijn en staat altijd klaar voor de ander.

ad 1: Deze kaart toont het karakter of de geestesgesteldheid van de vrager. Je hebt je leven onder controle en bent een goed organisatrice. Alles is gepland, het zou me niet verbazen als deze legging ook een test is.

ad 2: Je krijgt te maken met een oud probleem. Patronen, zwakheden, gewoontes (rook je, mss en probeer je te stoppen?) en die zijn op dit moment sterker dan het nieuwe inzicht. Je bent er nog niet aan toe je te ontworstelen en werkelijk een nieuw leven te beginnen.

ad 3: Andermaal deze kaart op deze positie. Op deze positie geeft deze kaart aan dat je een les moet leren, maar dat daar wel een nieuwe kans uit voortvloeit.

ad 4: Je hebt nog last van bittere gevoelens tov. je ex. Wellicht ben je teleurgesteld in hem, had je gehoopt dat hij zou veranderen en ben je ook wat manipulatief geweest om dat te bereiken, misschien is er nu nog wat strijd en spelen onderhuidse wraakgevoelens een rol.

ad 5: Je bewuste handelen is min of meer schijnheilig, in deze situatie. Je doet zelf ook niet helemaal wat je wel van de andere verlangt. (Sorry, de tarot kan best harde antwoorden geven. Het is veel minder lief dan bv. astrologie.)

ad 6: In deze situatie heb je geen controle zoals je dat graag zou willen. Andermans leven is nou eenmaal niet controleerbaar. Het blijven hangen in oude patronen frustreert de verwezenlijking van wat je echt had kunnen bereiken.

ad 7: Als je stopt met de ander dingen te verwijten, zul je je met succes ontworstelen aan je oude fouten.
Mischien weet je het ook wel beter maar je moet de ander niet zijn gebrek aan inzicht blijven verwijten.

ad 8: Je zult in staat zijn om oude angsten los te laten, die werden gevoed door de ietwat bittere gevoelens die je hebt tov. je ex.

ad 9: Als je zelf ook doet wat je verkondigt en als je kwetsbaar durft op te stellen, zul je de ander ook kunnen ontwapenen. Deze kaart kan ook betekenen dat je ex je steeds onbevangen benadert en dat dat zelf niet kunt toelaten.

ad 10: De ridder van munten staat voor het benutten van talenten en het doen van investeringen.die zijn talenten maximaal benut en veel investeert. Je moet leren je talenten te benutten en je leven te sturen.

De legging kan op verschillende manieren uitgelegd worden en is niet erg duidelijk.
Wellicht omdat de vraag niet helemaal duidelijk was. Dit kan gebeuren als je eigenlijk iets anders wilde vragen dan je zei, of wanneer de kaartlegger niet voldoende geconcentreerd was, of door zuiver toeval, of als de vraag als een test is bedoeld en er bv. geen sprake is een gefingeerde situatie.
Het zou ook kunnen dat het type vraag niet duidelijk was. Wilde je weten wat te doen? Gaat het om wensvervulling? Een beoordeling of je al dan niet goed bezig bent?

Deze legging zou kunnen betekenen dat de omstandigheden gunstig genoeg zijn, dat er met jezelf ook helemaal niks mis is, maar dat je geestelijk wat in de problemen zit, oude patronen die nog parten spelen waardoor je verbitterd bent geraakt, de ander verwijten wat je zelf ook doet, het gevoel hebben dat je geen controle hebt over je situatie. Als gevolg daarvan stel je je misschien wat verwijtend op. Daar trauma's te verwerken en ervaringen te integreren kom je veel verder en zul je uiteindelijk in staat zijn onbevangen in het leven te staan en je talenten te ontplooien.

De uitkomst kan ook slaan op een worsteling op relationeel gebied, maar vooruitgang op materieel of cognitief gebied.

Nog een andere uitleg is de koningin van zwaarden als representatie van je persoon in de gegeven situatie en de schildknaap van bekers als je ex. Je zou dan een verwijtende houding naar je ex kunnen hebben, terwijl hij probeert open en onbevangen te zijn en je probeert met die houding te ontwapenen.

Je kunt ook een heel duidelijke ontwikkeling zien in de laatste vier kaarten. Je krijgt de mogelijkheid je te ontwikkelen van iemand die ietwat bitter is naar iemand die een trauma verwerkt, vervolgens de ander vriendelijk weet te stemmen en vervolgens in staat ben

De uitkomst is hoe dan ook goed. Zelfs als de ander - of juist omdat de ander - geen rol meer speelt in je leven, ga je erop vooruit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar mss. herken je er wel helemaal niets in.

Oh ja, Bastard heeft meer ervaring met de tarot dan ik. Dus mss. kan hij deze legging beter uitleggen dan ik. :)
pi_112005784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: bekers 2
2: munten 10, omgekeerd
3: Arcana 20, het Oordeel.
4: bekers 3, omgekeerd
5: Arcana 5, de Hierofant, omgekeerd
6: Arcana 7, de Zegewagen, omgekeerd
7: koningin van zwaarden
8: Arcana 18, de Maan
9: de schildknaap van bekers
10: de ridder van pentagrammen

ad 0: Groei in verbondenheid. Zelfkennis en begrip voor de ander. Je zou een heel sociaal mens moeten zijn en staat altijd klaar voor de ander.
klopt, er daar word vaak mosbruik van gemaakt, wat ik dan te laat inzie..
ad 1: Deze kaart toont het karakter of de geestesgesteldheid van de vrager. Je hebt je leven onder controle en bent een goed organisatrice. Alles is gepland, het zou me niet verbazen als deze legging ook een test is.
niet een test, of op zekere zin wel, ik vroeg me af of er uit de legging hetzelfde zou komen als wat mijn medium heeft gezegd
ad 2: Je krijgt te maken met een oud probleem. Patronen, zwakheden, gewoontes (rook je, mss en probeer je te stoppen?) en die zijn op dit moment sterker dan het nieuwe inzicht. Je bent er nog niet aan toe je te ontworstelen en werkelijk een nieuw leven te beginnen.
Nee ik rook niet, wel bang om verlaten te worden, dat had ik achter me gelaten, maar ex is weggegaan dus dat is weer terug gekomen. En voor mij is dat een groot probleem. Mijn oude patronen ben ik juist aanhet doorbreken, ik loop bij maatschappelijk werk en verander de laatste tijd veel in positieve zin.

ad 3: Andermaal deze kaart op deze positie. Op deze positie geeft deze kaart aan dat je een les moet leren, maar dat daar wel een nieuwe kans uit voortvloeit.
Heb inderdaad het gevoel dat ik lesgeld heb betaald. Nooit meer zo volledig op iemand bouwen, mijn onafhankelijkheid helemaal opgeven. Alles is vergankelijk.

ad 4: Je hebt nog last van bittere gevoelens tov. je ex. Wellicht ben je teleurgesteld in hem, had je gehoopt dat hij zou veranderen en ben je ook wat manipulatief geweest om dat te bereiken, misschien is er nu nog wat strijd en spelen onderhuidse wraakgevoelens een rol.
Ik heb geen wraakgevoelens, wel heel veel onbegrip. Ik heb idd lange tijd gehoopt dat hij zou veranderen (hij loog namelijk veel, over geld, andere meisjes etc) maar dat is idd niet gebeurd. Heb vaak op het punt gestaan weg te gaan, dit ook mede gedeeld, maar niet gedaan, omdat ik zoveel van hem hield. Dit zou hij op hebben kunnen gevat als manupileren.

ad 5: Je bewuste handelen is min of meer schijnheilig, in deze situatie. Je doet zelf ook niet helemaal wat je wel van de andere verlangt. (Sorry, de tarot kan best harde antwoorden geven. Het is veel minder lief dan bv. astrologie.)
schijnheilig, ik zou niet weten op welk niveau. Ik ben volledig eerlijk tegen hem. Als hij me wat vraagt. Dit vraag ik ook van hem, hij doet dat echter niet, wat ik enorm frustrerend vind. Hij blijft liegen. Dus blijf ik hameren op blijf eerlijk.. Verder kan ik niet echt een voorbeeld bedenken over iets wat ik tegen hem zou zeggen, maar zelf niet doe.

ad 6: In deze situatie heb je geen controle zoals je dat graag zou willen. Andermans leven is nou eenmaal niet controleerbaar. Het blijven hangen in oude patronen frustreert de verwezenlijking van wat je echt had kunnen bereiken.
Dit klopt helemaal. Wij zijn getrouwd, we hadden alles. En opeens trekt hij de stekker eruit. Weigerd er zelf nog maar over na te denken. Dit frustreerd.
ad 7: Als je stopt met de ander dingen te verwijten, zul je je met succes ontworstelen aan je oude fouten.
Mischien weet je het ook wel beter maar je moet de ander niet zijn gebrek aan inzicht blijven verwijten.
het lukt mij idd niet te stoppen met verwijten. Doe hier ook mijn best voor, want hierdoor ondervind ik veel hinder.
ad 8: Je zult in staat zijn om oude angsten los te laten, die werden gevoed door de ietwat bittere gevoelens die je hebt tov. je ex.
Dat hoop ik echt met heel mijn hart.

ad 9: Als je zelf ook doet wat je verkondigt en als je kwetsbaar durft op te stellen, zul je de ander ook kunnen ontwapenen. Deze kaart kan ook betekenen dat je ex je steeds onbevangen benadert en dat dat zelf niet kunt toelaten.
Ik stel me juist steeds kwetsbaar op, zeg wat ik voel, maar loop daarbij telkens tegen een enorme muur op. hij wil mij niet meer toelaten. En ik vind dat onbegrijpelijk.

ad 10: De ridder van munten staat voor het benutten van talenten en het doen van investeringen.die zijn talenten maximaal benut en veel investeert. Je moet leren je talenten te benutten en je leven te sturen.
ik zou graag weer terug willen naar school, dus ook dit klopt.
De legging kan op verschillende manieren uitgelegd worden en is niet erg duidelijk.
Wellicht omdat de vraag niet helemaal duidelijk was. Dit kan gebeuren als je eigenlijk iets anders wilde vragen dan je zei, of wanneer de kaartlegger niet voldoende geconcentreerd was, of door zuiver toeval, of als de vraag als een test is bedoeld en er bv. geen sprake is een gefingeerde situatie.
Het zou ook kunnen dat het type vraag niet duidelijk was. Wilde je weten wat te doen? Gaat het om wensvervulling? Een beoordeling of je al dan niet goed bezig bent?

Deze legging zou kunnen betekenen dat de omstandigheden gunstig genoeg zijn, dat er met jezelf ook helemaal niks mis is, maar dat je geestelijk wat in de problemen zit, oude patronen die nog parten spelen waardoor je verbitterd bent geraakt, de ander verwijten wat je zelf ook doet, het gevoel hebben dat je geen controle hebt over je situatie. Als gevolg daarvan stel je je misschien wat verwijtend op. Daar trauma's te verwerken en ervaringen te integreren kom je veel verder en zul je uiteindelijk in staat zijn onbevangen in het leven te staan en je talenten te ontplooien.

De uitkomst kan ook slaan op een worsteling op relationeel gebied, maar vooruitgang op materieel of cognitief gebied.

Nog een andere uitleg is de koningin van zwaarden als representatie van je persoon in de gegeven situatie en de schildknaap van bekers als je ex. Je zou dan een verwijtende houding naar je ex kunnen hebben, terwijl hij probeert open en onbevangen te zijn en je probeert met die houding te ontwapenen.

Je kunt ook een heel duidelijke ontwikkeling zien in de laatste vier kaarten. Je krijgt de mogelijkheid je te ontwikkelen van iemand die ietwat bitter is naar iemand die een trauma verwerkt, vervolgens de ander vriendelijk weet te stemmen en vervolgens in staat ben

De uitkomst is hoe dan ook goed. Zelfs als de ander - of juist omdat de ander - geen rol meer speelt in je leven, ga je erop vooruit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar mss. herken je er wel helemaal niets in.

Oh ja, Bastard heeft meer ervaring met de tarot dan ik. Dus mss. kan hij deze legging beter uitleggen dan ik. :)
Ik heb heel veel herkend. Sommige dingen niet, maar misschien komt dat nog. Mijn medium heeft gezegd "ik heb er een goed gevoel over, dus dan komt het goed". Dit zie ik zelf niet meer, en ik haal het ook niet uit de kaarten. Toch heb ik er veel aan. Ik ben blij dat de kaarten zeggen dat ik toch nog uit deze situatie kom. Ik voel me lang niet meer zo slecht als toen hij net wegging, maar nog steeds knaagt het ergens. Ben blij dat ik daar in de toekomst iig overheen kom, en erop vooruit ga. Vooruitgang is de toekomst.

Ik wil je heel erg bedanken voor de moeite :*
pi_112007300
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 07:31 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ik heb heel veel herkend. Sommige dingen niet, maar misschien komt dat nog. Mijn medium heeft gezegd "ik heb er een goed gevoel over, dus dan komt het goed". Dit zie ik zelf niet meer, en ik haal het ook niet uit de kaarten. Toch heb ik er veel aan. Ik ben blij dat de kaarten zeggen dat ik toch nog uit deze situatie kom. Ik voel me lang niet meer zo slecht als toen hij net wegging, maar nog steeds knaagt het ergens. Ben blij dat ik daar in de toekomst iig overheen kom, en erop vooruit ga. Vooruitgang is de toekomst.

Ik wil je heel erg bedanken voor de moeite :*
Heel graag gedaan! En wat een ellende, joh!
Ik wens je heel veel sterkte. :)
pi_112007350
Thnx, ja het is niet leuk maar ben ergens wel blij dat het nu gebeurd en niet over.10 jaar. Nu heb ik de kans nog overnieuw te beginnen, met wel een leuke man. Ik ben pas 23 nog heel leven voor me :)

Vind je wel erg goed met de tarot, was vrij treffend. Ben je ook paranormaal begaafd? :)
pi_112007448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef LaLouchi het volgende:
Thnx, ja het is niet leuk maar ben ergens wel blij dat het nu gebeurd en niet over.10 jaar. Nu heb ik de kans nog overnieuw te beginnen, met wel een leuke man. Ik ben pas 23 nog heel leven voor me :)

Vind je wel erg goed met de tarot, was vrij treffend. Ben je ook paranormaal begaafd? :)
Dat is een groot compliment! Ik ben een totale amateur met de tarot en voor zover ik weet ben ik niet paranormaal begaafd. Ik vind het vooral heel leuk om te doen. :)
pi_112007526
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is een groot compliment! Ik ben een totale amateur met de tarot en voor zover ik weet ben ik niet paranormaal begaafd. Ik vind het vooral heel leuk om te doen. :)
Ok. Ja dat vroeg ik dus juist omdat je het zo goed hebt gedaan. Paar puntjes, maar die heb ik ook beschreven. 90% had je goed. Knap hoor.

Ik dacht eigenlijk dat alleen paranormale mensen het zouden kunnen. Dat is dus niet zo? Hoe werkt zoiets dan? :)
pi_112008187
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ok. Ja dat vroeg ik dus juist omdat je het zo goed hebt gedaan. Paar puntjes, maar die heb ik ook beschreven. 90% had je goed. Knap hoor.

Ik dacht eigenlijk dat alleen paranormale mensen het zouden kunnen. Dat is dus niet zo? Hoe werkt zoiets dan? :)
Ja, hoe doe je het? Je probeert je een beetje in te voelen in de ander. Je probeert een betekenis te zien in de getrokken kaarten. Gerelateerd aan de vraag en aan de positie in de legging, natuurlijk. De kaarten kun je vaak ook weer aan elkaar relateren en zo krijg je een verhaal.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:25:47 #119
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_112008890
Hey! ik zou ook graag een legging willen, wie offert zich op? :)
pi_112009764
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, hoe doe je het? Je probeert je een beetje in te voelen in de ander. Je probeert een betekenis te zien in de getrokken kaarten. Gerelateerd aan de vraag en aan de positie in de legging, natuurlijk. De kaarten kun je vaak ook weer aan elkaar relateren en zo krijg je een verhaal.
Ok, maar aangezien je mij niet kent vind ik het toch knap :)
pi_112011379
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Dank je wel :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:25 schreef Swiffer het volgende:
Ik wil het wel doen, maar dat wordt dan volgende week. :P
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:57:11 #122
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_112012108
Vind ik niet erg, alvast bedankt, heel leuk!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:59:10 #123
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112012211
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:44 schreef LaLouchi het volgende:
Ik dank u beide :D
In de mail, wist niet of je hem hier wilde hebben. ;)
The truth was in here.
pi_112015665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

In de mail, wist niet of je hem hier wilde hebben. ;)
Thnx je hebt mail terug :)
Ben diep geraakt. :*
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:21:44 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112021703
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Thnx je hebt mail terug :)
Ben diep geraakt. :*
Ik begreep van je dat het qua gevoel overeen kwam met het antwoord van E_O. Leuk!
The truth was in here.
pi_112025167
vuur je vraag maar vast af.. Zodra ik tijd heb, ga ik ermee aan de gang. Mag ook per pm, trouwens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:57 schreef Swiffer het volgende:
Vind ik niet erg, alvast bedankt, heel leuk!
pi_112025208
wat gaaf! :)
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik begreep van je dat het qua gevoel overeen kwam met het antwoord van E_O. Leuk!
pi_112030542
Ja klopt idd. EO, leek er heel veel op :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:30:23 #129
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_112038454
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Dan krijg je juist de meest neutrale resultaten ;)
pi_112039413
Ja snap ik. Maar blijf het bijzonder vinden :)
pi_112057999
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
vuur je vraag maar vast af.. Zodra ik tijd heb, ga ik ermee aan de gang. Mag ook per pm, trouwens.

[..]

Vanavond heb ik - tegen de verwachting in - tijd om de kaarten te leggen..
pi_112448400
@ E.O. kun je een algemene legging voor mij doen?
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_112468312
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:03 schreef QEX het volgende:
@ E.O. kun je een algemene legging voor mij doen?
Vandaag lukt niet meer, maar morgen of overmorgen met heel veel plezier :)
pi_112469445
geen haast
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_112567732
Je legging heb ik gedaan.. Geef maar even aan of je hem hier wilt hebben of per PM..
pi_112569422
Hoop dat mijn legging snel uitkomt, rust in mijn kop. Blijf maar malen :N
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:10:13 #137
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112571112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:26 schreef LaLouchi het volgende:
Hoop dat mijn legging snel uitkomt, rust in mijn kop. Blijf maar malen :N
Misschien moet de vraag wezen voor jou "hoe kom ik weer in evenwicht" ?
The truth was in here.
pi_112571659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien moet de vraag wezen voor jou "hoe kom ik weer in evenwicht" ?
Ja dat zou eigenlijk een.betere vraag zijn inderdaad. :)
pi_112580044
QEX, je hebt een PM :P
pi_112822603
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:25 schreef Swiffer het volgende:
Jij bent de als volgende aan de beurt.. Heb je nog interesse? :P
pi_115643679
Na middagje lezen en zoeken over tarot bij dit topic #25 ofzo beland. Is dit de meest recente?
Leven is meervoud van lef - loesje
pi_115648349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:17 schreef fallen_angel123 het volgende:
Na middagje lezen en zoeken over tarot bij dit topic #25 ofzo beland. Is dit de meest recente?
Ik meen dat dit de meest recente is, ja. :)
pi_115660203
Yeah, maar ff nieuw leven inblazen dan, laatste bericht was alweer 2 maanden geleden...
Morgen ga ik naar een newage winkel, een beginnersetje scoren :)

Zelf spreekt mij die Zen kaarten ontzettend aan, maar ziet er inderdaad niet zo gemakkelijk uit. Dus morgen maar even uitzoeken
pi_115677371
quote:
11s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:20 schreef fallen_angel123 het volgende:
Yeah, maar ff nieuw leven inblazen dan, laatste bericht was alweer 2 maanden geleden...
Morgen ga ik naar een newage winkel, een beginnersetje scoren :)

Zelf spreekt mij die Zen kaarten ontzettend aan, maar ziet er inderdaad niet zo gemakkelijk uit. Dus morgen maar even uitzoeken
Oh gaaf! Je mag een kaartlezing voor me doen als je wilt. :)
Ik heb dat hier voor een paar anderen gedaan en het is heel leuk om te doen.
pi_115677721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh gaaf! Je mag een kaartlezing voor me doen als je wilt. :)
Ik heb dat hier voor een paar anderen gedaan en het is heel leuk om te doen.
Haha eerst maar eens uitzoeken hoe het werkt, mij sprak ook direct de dilemmalegging aan, terwijl hier toch iedereen gaat voor het keltische kruis. Maar wellicht komt dat ook omdat ikzelf al een aantal maanden met een dilemma loopt ;-)

Als jij nou eens een legging doet voor mij, doe ik binnenkort wel eens eentje voor jou :D

[ Bericht 0% gewijzigd door fallen_angel123 op 17-08-2012 13:58:16 ]
pi_115677754
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:35 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

Haha eerst maar eens uitzoeken hoe het werkt, mij sprak ook direct de dillemalegging aan, terwijl hier toch iedereen gaat voor het keltische kruis. Maar wellicht komt dat ook omdat ikzelf al een aantal maanden met een dilemma loopt ;-)

Als jij nou eens een legging doet voor mij, doe ik binnenkort wel eens eentje voor jou :D
Oh vind ik leuk! Mss. doe ik dat vanmiddag al wel. Maar wat is een dilemmalegging? Ik ken dus echt alleen het keltische kruis.. (wat ook prima voor dilemma's werkt, trouwens.)
pi_115677939
Kaart 1: stelt je dilemma voor
Kaart 2: geeft een beeld van oorzaak van het probleem
Kaart 3: laat de invloeden uit het verleden zien
Kaart 4: staat voor onthullingen - nieuwe informatie
Kaart 5: geeft advies
Kaart 6: toont je laatste hindernis
Kaart 7: geeft een beeld van actie die je nodig moet ondernemen

http://www.anja-mystery.b(...)%20de%20kaarten.html
pi_115678593
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh vind ik leuk! Mss. doe ik dat vanmiddag al wel.
^O^ Cool kijk maar... Dilemma is werk / loopbaan / carričre gerelateerd. Twijfel om een nieuwe studie te gaan doen om andere loopbaan te gaan doen omdat ik met huidige studie weinig werk te vinden is. Mijn vraag is: In wat voor werksituatie ga ik mijn geluk vinden?

Kan je daar iets mee, meer info nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door fallen_angel123 op 17-08-2012 13:09:46 ]
pi_115678832
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:43 schreef fallen_angel123 het volgende:
Kaart 1: stelt je dilemma voor
Kaart 2: geeft een beeld van oorzaak van het probleem
Kaart 3: laat de invloeden uit het verleden zien
Kaart 4: staat voor onthullingen - nieuwe informatie
Kaart 5: geeft advies
Kaart 6: toont je laatste hindernis
Kaart 7: geeft een beeld van actie die je nodig moet ondernemen

http://www.anja-mystery.b(...)%20de%20kaarten.html
Dank je! ^O^
pi_115790081
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:03 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

^O^ Cool kijk maar... Dilemma is werk / loopbaan / carričre gerelateerd. Twijfel om een nieuwe studie te gaan doen om andere loopbaan te gaan doen omdat ik met huidige studie weinig werk te vinden is. Mijn vraag is: In wat voor werksituatie ga ik mijn geluk vinden?

Kan je daar iets mee, meer info nodig?
De info is genoeg hoor.. Ik werk graag met zo weinig mogelijk informatie. Daarom vind het ook leuk om online lezingen te doen. Je sluit voorkennis en coldreading uit als je weinig weet en de persoon niet kan zien.
Ik ga eindelijk zo eens beginnen. :)
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:10:39 #151
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115790325
:) Hallo. Ik ben best sceptisch, maar toch wel benieuwd .. Dus als iemand voor mij een legging zou willen doen, graag.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_115800096
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De info is genoeg hoor.. Ik werk graag met zo weinig mogelijk informatie. Daarom vind het ook leuk om online lezingen te doen. Je sluit voorkennis en coldreading uit als je weinig weet en de persoon niet kan zien.
Ik ga eindelijk zo eens beginnen. :)
Yeah, ben benieuwd!! :Y
pi_115806506
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

Yeah, ben benieuwd!! :Y
Hier is ie dan!

0: Munten aas
1: koning van bokalen
2: De Gehangene
3: Zwaarden 9 omgekeerd
4: koningin van zwaarden
5: Arcana 17
6: munten 4, omgekeered
7: Arcana 6, omgekeerd
8: Staven 10
kaart 9: Arcan 8: Kracht.
10: koning van zwaarden omgekeerd

Werk je in de ondernemerswereld? Heb je mss. ergens ook te maken met oneerlijke bejegening en is dat ook de motor achter de switch die je overweegt?
Je zult in een adviserende functie veel meer bevrediging vinden dan in een financiele. Verwar je geld en gewin niet teveel met geluk?
Is het niet een harde wereld waarin je je moet handhaven? Strookt dat wel met je eigen ethische waarden?
Moet je ergens wellicht kiezen tussen de liefde en je carriere?
Inderdaad sta je op het punt je hele leven om te gooien. Je zult in staat zijn om knopen door te hakken dat leidt tot het inzicht wat werkelijk belangrijk is in het leven.
Volgens de kaarten heb je moeite om de liefde toe te laten in je leven, je acties worden ingegeven door woede of hartstocht. (wat dit met het dilemma te maken heeft, snap ik ook niet, maar goed)
Als je de knoop hebt doorgehakt, word je je veel bewuster van wat je wilt bereiken en weet je ook meer dan ooit wat je wilt. Je hebt kennelijk veel te bieden, maar ja, je nieuwe loopbaan vereist een nieuwe manier van denken en het zal niet meevallen om dat los te laten.
pi_115812310
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is ie dan!

0: Munten aas
1: koning van bokalen
2: De Gehangene
3: Zwaarden 9 omgekeerd
4: koningin van zwaarden
5: Arcana 17
6: munten 4, omgekeered
7: Arcana 6, omgekeerd
8: Staven 10
kaart 9: Arcan 8: Kracht.
10: koning van zwaarden omgekeerd
Bedankt voor de legging ^O^

quote:
Werk je in de ondernemerswereld? Heb je mss. ergens ook te maken met oneerlijke bejegening en is dat ook de motor achter de switch die je overweegt?
Nee, ik werk niet in de ondernemerswereld, ik heb wel het gevoel dat mijn functie van te weinig waarde is in het bedrijf

quote:
Je zult in een adviserende functie veel meer bevrediging vinden dan in een financiele. Verwar je geld en gewin niet teveel met geluk?
Ik ben al vanaf begin af aan opzoek naar een functie als projectmanager of consultant, ik krijg het alleen niet voor elkaar :N Vroeger wilde ik per se een carričrevrouw worden, nu hoeft dat niet meer. Alhoewel ik wel van luxe houd en leuke dingen doen, dus daar is ook weer geld voor nodig ;)

quote:
Is het niet een harde wereld waarin je je moet handhaven? Strookt dat wel met je eigen ethische waarden? Moet je ergens wellicht kiezen tussen de liefde en je carriere?
Ik heb laatste tijd het idee dat ik inderdaad wel iets gevoeliger ben dan dat ik altijd dacht :@
Mijn eigen ethische waarden zijn dus door zelfkennis aan het verschuiven

quote:
Inderdaad sta je op het punt je hele leven om te gooien. Je zult in staat zijn om knopen door te hakken dat leidt tot het inzicht wat werkelijk belangrijk is in het leven.
Gelukkig ^O^ Het wordt ook wel eens tijd

quote:
Volgens de kaarten heb je moeite om de liefde toe te laten in je leven, je acties worden ingegeven door woede of hartstocht. (wat dit met het dilemma te maken heeft, snap ik ook niet, maar goed)
Liefde heb ik inderdaad beetje moeite mee :@ hihi maar dat is een andere issue. Dat laatste volg ik ook niet helemaal. Alhoewel, als ik iets bedenkt wat mij wel leuk lijkt (hartstocht) dan ga ik er ook altijd voor de volle 100% voor

quote:
Als je de knoop hebt doorgehakt, word je je veel bewuster van wat je wilt bereiken en weet je ook meer dan ooit wat je wilt. Je hebt kennelijk veel te bieden, maar ja, je nieuwe loopbaan vereist een nieuwe manier van denken en het zal niet meevallen om dat los te laten.
Klinkt goed, vind ik ook :Y

Impliceert die omgekeerde zwaarden koning niet dat het een lastige opgave gaat worden?

[ Bericht 16% gewijzigd door fallen_angel123 op 21-08-2012 08:58:52 ]
pi_115812537
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 21 augustus 2012 08:42 schreef fallen_angel123 het volgende:

Impliceert die omgekeerde zwaarden koning niet dat het een lastige opgave gaat worden?
De omgekeerde zwaardenkoning kan ook starheid en dogmatiek betekenen.
pi_115812571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De omgekeerde zwaardenkoning kan ook starheid en dogmatiek betekenen.
Hmm :N Klinkt niet goed, moet dus daarvoor maar waken
pi_115812811
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:00 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

Hmm :N Klinkt niet goed, moet dus daarvoor maar waken
In combinatie met munten 4, omgekeerd, zou het door gehechtheid aan oude omstandigheden kunnen komen.

Ik hoop dat je wat aan de lezing hebt, trouwens. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-08-2012 09:21:19 ]
pi_115812898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In combinatie met munten 4, omgekeerd, zou het door gehechtheid aan oude omstandigheden kunnen komen.
Klinkt logisch, zou natuurlijk heel goed kunnen

quote:
Ik hoop dat je er wat aan de lezing hebt, trouwens. :)
Momenteel is het helaas nog geen eye-opener, maar alle beetjes informatie helpen.
pi_115813082
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:10 schreef missbehavin het volgende:
:) Hallo. Ik ben best sceptisch, maar toch wel benieuwd .. Dus als iemand voor mij een legging zou willen doen, graag.
Hoi! Ik heb morgen hopelijk tijd voor een legging.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:31:06 #160
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ah cool, thanks! Ik ben echt een leek, dus wat moet je weten verder? :)
pi_115813138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:31 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ah cool, thanks! Ik ben echt een leek, dus wat moet je weten verder? :)
Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je die stellen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:36:28 #162
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813189
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je die stellen.
Mjah, ik zit nogal met wat onrust om verschillende redenen, en ik vraag me af of ik nog eens in rustiger vaarwater terecht ga komen..
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:47:16 #163
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115901127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd! Enig idee wanneer je tijd hebt? :)
pi_115905613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:47 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd! Enig idee wanneer je tijd hebt? :)
Ik doe het vanavond nog of morgen.. Er zijn even wat dingen in de privésfeer. :P
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:04:53 #165
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115906021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik doe het vanavond nog of morgen.. Er zijn even wat dingen in de privésfeer. :P
Uiteraard geen probleem :*
pi_115934494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:04 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Uiteraard geen probleem :*
Zo, eindelijk is ie er dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan ook zijn dat het alleen maar nonsens is. Dit is alleen bedoeld als vermaak.

0: aas van bekers, omgekeerd
2: aas van zwaarden, omgekeerd
3: zwaarden 9, omgekeerd
4: koningin van staven, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: staven 7, omgekeerd
7: staven 9
8: schildknaap van zwaarden
9: munten 2
10: Arcana 5, de Hierofant

Het lijkt te gaan om een dilemma tussen starre dogmatiek en wetmatigheden en je eigen idealen. Je moet je maar groot zien te houden, terwijl je veel gevoeliger en idealistischer bent dan je kunt laten blijken. Ben je een binnenvetter? Het lijkt alsof je meer diepgang zou willen ervaren in het leven.

Wellicht voel je je eenzaam in onbegrepen? je bent een controlfreak en een perfectionist in de positieve zin van het woord. Volg je een exacte studie? Je bent in ieder geval een kordaat persoontje. Je hebt alles goed voor elkaar. Desondanks word je inspanning niet op waarde geschat. Je hebt echter niet zoveel contole op je situatie als je zou willen. Heb je te mken met meerderen die je onrechtvaardig behandelen?
Dat leidt ertoe dat je ontevreden bent en je anderen afbrandt vanwege hun imperfectie.
Wees trouw aan je zelf. Het is belangrijk om je idealen na te streven en daar trouw aan te zijn.
Inderdaad lijk je wat rusteloos en impulsief.
Je hebt een hoop goede voornemens en je moet je niet laten belemmeren tot actie over te gaan. Als je doet wat je echt wilt dan krijg je ongetwijfeld nieuwe ontplooiingskansen.
Als je de oorzaak van je onrust hebt ontdekt, dan zul je anderen niet meer omlaag hoeven halen, maar ze juist stimuleren omdat je wat te bieden hebt.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:56:38 #167
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115940918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zo, eindelijk is ie er dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan ook zijn dat het alleen maar nonsens is. Dit is alleen bedoeld als vermaak.

0: aas van bekers, omgekeerd
2: aas van zwaarden, omgekeerd
3: zwaarden 9, omgekeerd
4: koningin van staven, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: staven 7, omgekeerd
7: staven 9
8: schildknaap van zwaarden
9: munten 2
10: Arcana 5, de Hierofant

Het lijkt te gaan om een dilemma tussen starre dogmatiek en wetmatigheden en je eigen idealen. Je moet je maar groot zien te houden, terwijl je veel gevoeliger en idealistischer bent dan je kunt laten blijken. Ben je een binnenvetter? Het lijkt alsof je meer diepgang zou willen ervaren in het leven.

Wellicht voel je je eenzaam in onbegrepen? je bent een controlfreak en een perfectionist in de positieve zin van het woord. Volg je een exacte studie? Je bent in ieder geval een kordaat persoontje. Je hebt alles goed voor elkaar. Desondanks word je inspanning niet op waarde geschat. Je hebt echter niet zoveel contole op je situatie als je zou willen. Heb je te mken met meerderen die je onrechtvaardig behandelen?
Dat leidt ertoe dat je ontevreden bent en je anderen afbrandt vanwege hun imperfectie.
Wees trouw aan je zelf. Het is belangrijk om je idealen na te streven en daar trouw aan te zijn.
Inderdaad lijk je wat rusteloos en impulsief.
Je hebt een hoop goede voornemens en je moet je niet laten belemmeren tot actie over te gaan. Als je doet wat je echt wilt dan krijg je ongetwijfeld nieuwe ontplooiingskansen.
Als je de oorzaak van je onrust hebt ontdekt, dan zul je anderen niet meer omlaag hoeven halen, maar ze juist stimuleren omdat je wat te bieden hebt.
Oj, best uncanny... :D
Je hebt me eigenlijk heel goed weten te vangen.
Food for thought. Dankjewel! :*
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:17:04 #168
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115941078
Alleen dat 'alles goed voor elkaar hebben' en die exacte studie dan :')
pi_115955139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:56 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oj, best uncanny... :D
Je hebt me eigenlijk heel goed weten te vangen.
Food for thought. Dankjewel! :*
Wat leuk om te horen. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
pi_118342565
Dit topic is tč interessant om te laten wegzakken. Tijd voor een kick, dus. Zijn er mensen die de kaarten gelegd willen hebben? Of zijn er mensen die zich bezig houden met pendelen, tarotlezingen, astrollogie, kristalzien, dobbelen, koffiedik kijken, whatever en dit graag eens voor een ander willen doen?
Meld je dan hier! :P
pi_118367764
Ik zou wel graag een legging ontvangen, redelijk sceptisch, erg benieuwd, niet close minded :) bestaat er zoiets als een algemene legging zonder specifieke vraag?
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_118375883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:36 schreef DrParanoid het volgende:
Ik zou wel graag een legging ontvangen, redelijk sceptisch, erg benieuwd, niet close minded :) bestaat er zoiets als een algemene legging zonder specifieke vraag?
Ja hoor, dat kan! Met een beetje geluk heb ik er morgen tijd voor. :)
pi_118377363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan! Met een beetje geluk heb ik er morgen tijd voor. :)
Tx, kijk er naar uit!
pi_118429083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Tx, kijk er naar uit!
Hier is ie dan:

Lezingen zonder vraag vind ik interessant omdat je hiermee nņg een stuk voorkeniis uitsluit. Buiten het feit dat ik de vrager niet kan zien en er dus ook geen sprake kan zijn van coldreading en vrijwel niets van hem weet en hem niet ken, zodat voorkennis goeddeels wordt uitgesloten.
Het kan dus heel goed zijn dat er alleen maar onzin uitkomt.

0: Arcana 16, de Toren.
1: Arcaba 20, het Oordeel.
2: bekers 10
3: bekers 8
4: Arcana 10
5: Staven aas
6: zwaarden 5
7: staven 8
8: bekers 2
9: staven 4
10: bekers 7

Gefeliciteerd! Ze is zwanger :P Wie weet krijg je een tweeling.

Ok, dat was wel een heel beknopte uitleg. :) De grondslag voor deze legging is de Toren, in dit geval zou ik zeggen dat het een fallussymbool is, de bliksem een orgasme en de mensen die de wereld in worden geworpen je kinderen.
Het oordeel, je tweede kaart wijst daar ook op. Deze kaart is de verwezenlijking van de 6e kaart van de grote arcana, de Geliefden. Hier is deze uitgegroeid tot universele liefde en bezit de kracht om dood materiaal tot leven te wekken. Deze kaart wordt ook vaak in verband gebracht met het laatste oordeel of de jongste dag, maar houdt natuurlijk ook de kracht in om leven te scheppen.
Bekers 10, ga je sammenwonen?
Je laat je ietwat bittere verleden achter je. Dat kan te maken hebben met je jeugd en/of je ouders of vorige relaties.
Je begint aan een nieuwe levensfase en je bent wild enthousiast. Zwaarden 5 wijst er ook op dat je iets aan het organiseren bent. Je bent bezig met de kinderkamer, wellicht? :D
Het betekent hoe dan ook een nieuw begin, een doorbraak en het afsluiten van het verleden. Je relatie gaat een nieuwe fase in of je leert je partner nu of binnenkort kennen. Je weet wat je doet en waarvoor je het doet en je behaalt in ieder geval een nieuwe mijlpaal in je leven.
pi_118435754
Hi Enneacanthus_Obesus,

Ik ben benieuw of je tijd hebt voor deze legging, het gaat over mij en nog een persoon.

1 uitgangspositie) zwaarden 2 omgekeerd
2 doorkruising) zwaarden koningin omgekeerd
3 bewuste niveau) zwaarden 4
4 onbewuste niveau) zwaarden sk
5 recente verleden) rad van fortuin
6 nabije toekomst) pentakels 8
7 hoe kijk ik er tegenaan) bekers 3 omgekeerd
8 De omgeving, invloed van anderen) staven 2 omgekeerd
9 hoop en angst) pentakels 3
10 uitkomst) bekers aas
pi_118448417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is ie dan:

Lezingen zonder vraag vind ik interessant omdat je hiermee nņg een stuk voorkeniis uitsluit. Buiten het feit dat ik de vrager niet kan zien en er dus ook geen sprake kan zijn van coldreading en vrijwel niets van hem weet en hem niet ken, zodat voorkennis goeddeels wordt uitgesloten.

Ok, dat was wel een heel beknopte uitleg. :) De grondslag voor deze legging is de Toren, in dit geval zou ik zeggen dat het een fallussymbool is, de bliksem een orgasme en de mensen die de wereld in worden geworpen je kinderen.
Het oordeel, je tweede kaart wijst daar ook op. Deze kaart is de verwezenlijking van de 6e kaart van de grote arcana, de Geliefden. Hier is deze uitgegroeid tot universele liefde en bezit de kracht om dood materiaal tot leven te wekken. Deze kaart wordt ook vaak in verband gebracht met het laatste oordeel of de jongste dag, maar houdt natuurlijk ook de kracht in om leven te scheppen.
Je laat je ietwat bittere verleden achter je. Dat kan te maken hebben met je jeugd en/of je ouders of vorige relaties.
Je begint aan een nieuwe levensfase en je bent wild enthousiast. Zwaarden 5 wijst er ook op dat je iets aan het organiseren bent. Je bent bezig met de kinderkamer, wellicht? :D
Het betekent hoe dan ook een nieuw begin, een doorbraak en het afsluiten van het verleden. Je relatie gaat een nieuwe fase in of je leert je partner nu of binnenkort kennen. Je weet wat je doet en waarvoor je het doet en je behaalt in ieder geval een nieuwe mijlpaal in je leven.
Haha, thanks, heeft idd wel wat raakvlakken, beknopte uitleg voor jou is ook leuk en is onderweg in PM :)
pi_118465487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hi Enneacanthus_Obesus,

Ik ben benieuw of je tijd hebt voor deze legging, het gaat over mij en nog een persoon.

10 uitkomst) bekers aas
Ik ga er zo mee aan de gang. Ben benieuwd :)
pi_118469378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hi Enneacanthus_Obesus,

10 uitkomst) bekers aas
Dit is wat ik er in zie:

Dit gaat volgens mij over een relaie die in zwaar weer verkeert. Je weet niet of je een toekomst wilt met die man (of vrouw, natuurlijk, for that matter. :P ), die zijn traumatische verleden niet verwerkt heeft. Dat is best een zware last en de verhouding is dan ook niet gelijkwaardig. Je hebt hem wellicht graag willen helpen en je wilt graag in hem blijven geloven. Eigenlijk weet je heel goed wat je moet doen maar je hebt je er flink in vastgebeten. Je link met hem is je verlatingsangst of angst voor eenzaamheid. Daar wordt gebruik van gemaakt.
Je zult een cruciale beslissing moeten nemen. Je bent nu nog wat besluitloos. Als je een duidelijke beslissing neemt is er wel veel kans op groei en een nieuwe fase in je leven.
Je bent bezig om je leven op orde te brengen en bepaalde dingen goed te organiseren. Je verlangt naar een fris, nieuw begin.
Uiteindelijk zul je gaan inzien wat belangrijk is in het leven, en zelfs als zou je er materieel gezien iets op achteruit gaan, het zal je veel zekerheid en zelfvertrouwen geven.

Tot zover deze poging. :P Misschien betekent het iets voor je, of mss. is het totale nonsens.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:45:15 #179
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118476410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit topic is tč interessant om te laten wegzakken. Tijd voor een kick, dus. Zijn er mensen die de kaarten gelegd willen hebben? Of zijn er mensen die zich bezig houden met pendelen, tarotlezingen, astrollogie, kristalzien, dobbelen, koffiedik kijken, whatever en dit graag eens voor een ander willen doen?
Meld je dan hier! :P
Zou ik niet een legging cadeau krijgen voor m'n verjaardag? ;)
pi_118478622
oeps! Ik ga er snel mee aan de gang..

quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou ik niet een legging cadeau krijgen voor m'n verjaardag? ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:12:32 #181
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118526633
Spannend :)
pi_118548109
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:12 schreef Natalie het volgende:
Spannend :)
Hier is ie dan, je verjaarslegging (en ik bedoel geen kledingstuk. :D):

0: munten 3
1: Arcana 16, De Toren
2: Arcana 20, Het Oordeel
3: munten 7, omgekeerd
4: arcana 4, De Keizer, omgekeerd
5: arcana 5, Hierofant.
6: Arcana 0, De Zot
7: Arcana 12, De Gehangene
8: staven 4, omgekeerd
9: Ridder van munten
10: Arcana 9, De Kluizenaar

Dit is een unieke legging! Zeven van de 10 kaarten zijn van de grote arcana. Uit ieder zevental twee kaarten en daarbij nog de Dwaas. Ieder zevental van de grote arcana staat voor een aspect van ons geestelijk leven. Met name wijsheid, kracht en schoonheid.
De oplettende lezertjes zullen hier de symboliek uit de Vrijmetselarij in herkennen. De aard van de symboliek van de tarot zoals wij die kennen wijst erop dat de oorsprong van het spel bij Europese mysteriescholen gezocht moet worden en dus zijn wortels heeft in de Keltische, middeleeuwse,hermetische en kabbalistische symboliek. In die zin is de Tarot een smeltkroes van de westerse mystiek en voor de Vrijmetselarij geldt in zekere zin hetzelfde. Er zijn dus inderdaad raakvlakken.

De wereld is voor jou op dit moment een enthousiast nieuw begin en een uitdaging.

In tegenstelling tot de vorige keer, betekent de Toren nu geen vruchtbaarheidssymbool. Wel voor een keuze tot verdere zelfontplooiļng. Je pad wordt gekruist door iets wat een unieke kans inhoudt.

Vroeger ben je nog wel eens iets begonnen zonder het af te maken. De 'unieke kans' die je pad kruist gaat daar een einde aan maken. Je bent genoopt je leven min of meer om te gooien. Misschien moet je je verstand niet altijd boven je gevoel laten prevaleren. Als het je lukt om je eigen waarheden te vinden en niet blindelings een aanname volgen.
Als dat lukt dan zul je in staat zijn een nieuw idee te adopteren. Dan kan spannend zijn. Je hebt het oude nog niet helemaal losgelaten en het nieuwe nog niet geadopteerd. Dat houdt een zekere kwetsbaarheid in. Dat is ook de betekenis van de Dwaas, die een stap in het duister moet doen en niets anders heeft dan zichzelf om op te vertrouwen.
Je zit nu in een proces van herorientatie. Alleen maar materialistisch denken is niet altijd goed. Er is meer in de wereld.
Als alles voorspoedig gaat, dan zou je jezelf veel verder kunnen ontplooien en uiteindelijk zul je wijzer worden en heel goed weten wat je doet, itt. de Dwaas die nog dwaalt.

Goed, dat is een behoorlijke abstracte uitleg en die geeft voor geen meter antwoord op de materiele vraag die je stelde, maar toch hoop ik dat je er wat aan hebt.
En zo niet: het is heel goed mogelijk dat het allemaal onzin is. Het is ook alleen maar vermaak. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 28-10-2012 19:41:48 ]
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:23:41 #183
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118551232
Aan 't materiele moest ik denken omdat we daar op dit moment mee bezig zijn. Ik was nieuwsgierig.
Maar wat leuk dat het zo'n unieke legging is. Altijd al gezegd dat ik enigszins vaag in elkaar steek ;). Wat overigens wel een waarheid is, en waar ik nu pas aan denk, is dat ik eigenlijk vooral zoekende ben naar hetgeen waar ik voor bestemd ben. Dat klinkt vager dan ik het bedoel. Het is meer: ik aan zoveel dingen gesnuffeld en toch nooit die 'dit is het!' qua hobby/werk/manier van uiten gevonden. Wie weet gaat dat nu wel gebeuren.

Ik zit idd wel in proces van een nieuwe weg vinden. Je weet een beetje van mijn verleden, en het zit nu allemaal weer op de rit. Ik ben happy, maar nog wel onzeker over welke richting ik in zal/moet slaan.
Wat dat betreft heb ik blij met deze legging. Of het nu onzin is of vermaak.

Dankjewel, Enneacanthus_Obesus!
pi_118552401
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:23 schreef Natalie het volgende:
Aan 't materiele moest ik denken omdat we daar op dit moment mee bezig zijn. Ik was nieuwsgierig.
Maar wat leuk dat het zo'n unieke legging is. Altijd al gezegd dat ik enigszins vaag in elkaar steek ;). Wat overigens wel een waarheid is, en waar ik nu pas aan denk, is dat ik eigenlijk vooral zoekende ben naar hetgeen waar ik voor bestemd ben. Dat klinkt vager dan ik het bedoel. Het is meer: ik aan zoveel dingen gesnuffeld en toch nooit die 'dit is het!' qua hobby/werk/manier van uiten gevonden. Wie weet gaat dat nu wel gebeuren.

Ik zit idd wel in proces van een nieuwe weg vinden. Je weet een beetje van mijn verleden, en het zit nu allemaal weer op de rit. Ik ben happy, maar nog wel onzeker over welke richting ik in zal/moet slaan.
Wat dat betreft heb ik blij met deze legging. Of het nu onzin is of vermaak.

Dankjewel, Enneacanthus_Obesus!
Het moet sowieso geestelijke groei inhouden, met al die Arcana-kaarten. :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:46:48 #185
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118552830
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het moet sowieso geestelijke groei inhouden, met al die Arcana-kaarten. :P
Geestelijke groei is altijd goed :Y
  dinsdag 11 december 2012 @ 06:28:10 #186
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120178843
Hallo, zijn er mensen die een legging kunnen doen voor 21 december 2012? Ik ben erg benieuwd wat daar uit zou kunnen komen. Thx!
pi_120180569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:28 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, zijn er mensen die een legging kunnen doen voor 21 december 2012? Ik ben erg benieuwd wat daar uit zou kunnen komen. Thx!
Oh cool! Lijkt me een leuk experiment :)
pi_120182918
Zou iemand wellicht voor mij een legging willen doen? Het is wat onrustig in mijn leven :)
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_120183155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef Fiddlergurl het volgende:
Zou iemand wellicht voor mij een legging willen doen? Het is wat onrustig in mijn leven :)
Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..
pi_120184059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..
Geweldig, dank je wel. Wat ontzettend aardig dat je dit wil doen in je vrije tijd!
pi_120185118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:39 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Geweldig, dank je wel. Wat ontzettend aardig dat je dit wil doen in je vrije tijd!
Het is heel erg leuk om te doen. :)
pi_120187939
Voor mij mag het ook wel eens... :@
Niet dat ik er zo hard in geloof, maar ik ben gewoon benieuwd of er iets bruikbaars zou kunnen uitkomen...

Extra vraagje: hoe gaat het dan precies? Hoe kun je kaarten leggen voor iemand (of nog iets anders doen) via internet als je de persoon niet IRL kent?
pi_120203355
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:
Niet dat ik er zo hard in geloof, maar ik ben gewoon benieuwd of er iets bruikbaars zou kunnen uitkomen...

Extra vraagje: hoe gaat het dan precies? Hoe kun je kaarten leggen voor iemand (of nog iets anders doen) via internet als je de persoon niet IRL kent?
Dat zijn juist de meest interessante lezingen. Je weet niets van de vragensteller, alleen de schermnaam en eventueel de vraag. Voorkennis, coldreading, lichaamstaal aflezen, sturende vragen.. Je kunt het allemaal uitsluiten.
pi_120203551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zijn juist de meest interessante lezingen. Je weet niets van de vragensteller, alleen de schermnaam en eventueel de vraag. Voorkennis, coldreading, lichaamstaal aflezen, sturende vragen.. Je kunt het allemaal uitsluiten.
Wat is coldreading?
pi_120203847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:13 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat is coldreading?
Dit! http://mens-en-samenlevin(...)n-hoe-werkt-het.html
pi_120204054
quote:
Hmm... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken... :)
pi_120204161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Hmm... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken... :)
Van coldreading, bedoel je?
pi_120204176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Van coldreading, bedoel je?
Ja.
pi_120204630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:26 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja.
Nou ja, je kunt dus door middel van trucjes, zelfs onbewust, dingen sturen in een sessie.
Dat gaat niet als je alleen bent en je hebt alleen maar een stel kaarten..
pi_120208810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt dus door middel van trucjes, zelfs onbewust, dingen sturen in een sessie.
Dat gaat niet als je alleen bent en je hebt alleen maar een stel kaarten..
Ok... Ik heb toch liefst gewoon de kaarten denk ik, zonder dat cold reading. :P

Wat is de bedoeling van dobbelen? Ik ben echt een noob op dit vlak...
pi_120223577
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ok... Ik heb toch liefst gewoon de kaarten denk ik, zonder dat cold reading. :P

Wat is de bedoeling van dobbelen? Ik ben echt een noob op dit vlak...
Ik weet niet of k helemaal duidelijk was. Dat coldreading en andere storende factoren sluit je juist uit als je online een lezing doet, zonder dat de ander tegenover je zit.
pi_120223723
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet niet of k helemaal duidelijk was. Dat coldreading en andere storende factoren sluit je juist uit als je online een lezing doet, zonder dat de ander tegenover je zit.
Oh ok...
  woensdag 12 december 2012 @ 14:29:03 #203
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_120228941
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij ook eens een legging willen doen?
  woensdag 12 december 2012 @ 14:32:02 #204
285174 Evienne
never odd or even
pi_120229021
Ik wil ook wel, maar alleen een dagkaart of drie kaarten.

stiekem wil ik ook weten of het een beetje overeen komt met de kaarten die ik zelf heb getrokken :@
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120241820
Wat een hoop belangstelling ineens :)
Het kan even duren voor ik alle lezingen heb gedaan.. Ik vind het wel heel leuk :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef Evienne het volgende:
Ik wil ook wel, maar alleen een dagkaart of drie kaarten.

stiekem wil ik ook weten of het een beetje overeen komt met de kaarten die ik zelf heb getrokken :@
Eerst maar even de kaarten voor Evienne.. Die drie kaarten gaan het snelst.

1: bekers 4, omgekeerd
2: staven 9, omgekeerd
3: Arcana 6, de geliefden.

Het is zaak juist om te gaan met eigen en andermans gevoel.
Verwarring, het oude strijdt met het nieuwe. Het is zaak goede voornemens te maken en daarnaar te handelen.
Als het allemaal lukt, dan zul je een gevoel van diepe liefde ervaren.

Ik zou zeggen dat je overweegt een nieuwe relatie te beginnen en een oude achter je te laten en/of dat je verliefd bent.
Geen idee of er iets van klopt. Ik kan er makkelijk 100% naast zitten, maar wie weet betekent het iets voor je.

Morgen begin ik aan de 'apocalypse' lezing en dan handel ik ze in volgorde af :P
pi_120242245
Ok, dan mag zo'n legging voor mij ook.
pi_120243258
Zou er iemand voor mij een legging willen doen?
pi_120265989
oh euhm ... Enneacanthus_Obesus
als je nog ergens wat tijd over hebt, mag je voor mij ook altijd een legging doen
Roep maar als ik je mijn vraag moet pm'en
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120269331
quote:
0: bekers 8
1: bekers 10, omgekeerd
2: koning van bekers

3: aas van munten
4: zwaarden 4
5: arcana 20, het oordeel
6; arcana 4, de keizer

7: arcana 11, rechtvaardigheid
8: staven 4, omgekeerd
9: koning van zwaarden
10: staven 9

De grondslag van deze sessie is het loslaten van irreele verwachtingen. De geschiedenis herhaalt zich. We worden er echter wel een stukje wijzer van.
Er is geen plaats voor pessimisme. We maken het beste van de gegeven omstandigheden. Na deze datum is er meer plaats voor realiteitszin.
Het lijkt er toch op dat veel mensen zich herboren zullen gaan voelen. Ze voelen dat er nieuwe kansen liggen. Wellicht onstaat er een nieuw soort idealisme?
Wellicht wordt het gezonde verstand in ere hersteld, na 21 december.
Het kritisch vermogen wordt beter.
Het eea. gaat niet zonder slag of stoot. Hebzucht blijft nog steeds een grote rol spelen.
Het rechtvaardigheidsgevoel wordt (opnieuw) ontdekt.
Met alle nieuw kennis worden goede voornemens gemaakt. :P

Al met al geen slechte lezing. Het kan best zijn dat deze legging op jou persoonlijk slaat, inplaats van op de samenleving, of de mensheid, als geheel. Het was ook niet duidelijk hoe je dat bedoelde, eigenlijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
  donderdag 13 december 2012 @ 16:31:34 #210
342898 MissVanity
pi_120272273
Legging voor 21 december? Ik doe mee. Ik doe even een kleine 3 kaartenlegging.
Eerste kaart De Maan. Deze kaart gaat over angst en onzekerheid. Vooral de irrationele angsten voor dat wat je niet kunt zien of aan kunt raken. Door de duisternis van deze kaart hebben we minder inzicht en controle. Alleen door de angsten onder ogen te zien komen we er vanaf.

De tweede kaart is de Koningin van Staven ondersteboven. De reacties van betrokkenen op tegenstand en verdriet. Zij is onmisbaar in tijden van een ramp of crisis door haar positiviteit. Ze geeft steun en advies. Dit komt niet voort uit plichtsbetrachting maar uit een natuurlijke impuls.

De derde kaart Pentakels 5. Armoede, onzekerheid en crisis. Langdurige ontberingen. We kunnen dit zelfs zien als voorteken dat de kerk de mensen niet zal gaan willen helpen na 21 december. De kreupele mensen op de kaart lopen langs een kerk zonder deuren.

Dit is wel een beetje een andere legging dan die van jou E_O! :P Beetje onheilspellend. Nu maar afwachten wat er gebeuren gaat.
pi_120280175
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef MissVanity het volgende:
Eerste kaart De Maan. Deze kaart gaat over angst en onzekerheid. Vooral de irrationele angsten voor dat wat je niet kunt zien of aan kunt raken. Door de duisternis van deze kaart hebben we minder inzicht en controle. Alleen door de angsten onder ogen te zien komen we er vanaf.

De tweede kaart is de Koningin van Staven ondersteboven. De reacties van betrokkenen op tegenstand en verdriet. Zij is onmisbaar in tijden van een ramp of crisis door haar positiviteit. Ze geeft steun en advies. Dit komt niet voort uit plichtsbetrachting maar uit een natuurlijke impuls.

De derde kaart Pentakels 5. Armoede, onzekerheid en crisis. Langdurige ontberingen. We kunnen dit zelfs zien als voorteken dat de kerk de mensen niet zal gaan willen helpen na 21 december. De kreupele mensen op de kaart lopen langs een kerk zonder deuren.

Dit is wel een beetje een andere legging dan die van jou E_O! :P Beetje onheilspellend. Nu maar afwachten wat er gebeuren gaat.
Oh, ik vind helemaal niet dat onze leggingen zoveel uiteen lopen. In het kort komt mijn lezing erop neer dat de geschiedenis zich herhaalt en dat de hebzucht een grote rol blijft spelen.
De maan, die symbool is voor dromen, traumaverwerking en het onderbewuste dat het bewuste ontmoet, heeft naar mijn idee wel een raakvlak met bekers 8, dat veel te maken heeft met loslaten van irreėle verwachtingen.
De koningin van staven, omgekeerd, kan voor wanhoop staan, maar ook voor decadentie.. In mijn lezing wordt er een strijd geleverd tegen hebzuchtig gedrag. Wanhoop komt er niet in voor, dat is idd. een verschil. :P
Dat mensen hun geestelijke waarde ontdekken zie je ook heel duidelijk terugkomen in je laatste kaart. Hoewel ik wel een andere uitleggen geef aan munten 5 :) Het gaat om de vruchten van noeste arbeid en ontbering, die kennelijk ook tot geestelijke rijkdom kunnen leiden.
pi_120282548
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De legging heb ik gedaan, de duiding moet nog komen..

0: koningin van zwaarden
1: arcana 13, de dood., omgekeerd

3: arcana 3, de keizerin, omgekeerd
4: bekers 5, omdgekeerd
5: arcana 6, omgekeerd
6: zwaarden 3, omgekeerd

7:munten 5, omgekeerd
8: arcana 16, de toren, omgekeerd
8: arcana 17, omgekeerd
10: arcana 11,omgekeerd

Dit is een pittige legging, met maar liefst 6 arcana kaarten en bijna alle kaarten ondersteboven.
Ik heb nu geen tijd meer om deze legging te duiden, maar daar ga ik morgen - hopelijk - mee aan de gang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 13-12-2012 21:03:08 ]
pi_120286218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De legging heb ik gedaan, de duiding moet nog komen..

0: koningin van zwaarden
1: arcana 13, de dood., omgekeerd

3: arcana 3, de keizerin, omgekeerd
4: bekers 5, omdgekeerd
5: arcana 6, omgekeerd
6: zwaarden 3, omgekeerd

7:munten 5, omgekeerd
8: arcana 16, de toren, omgekeerd
8: arcana 17, omgekeerd
10: arcana 11,omgekeerd

Dit is een pittige legging, met maar liefst 6 arcana kaarten en bijna alle kaarten ondersteboven.
Ik heb nu geen tijd meer om deze legging te duiden, maar daar ga ik morgen - hopelijk - mee aan de gang.
Oeh, je maakt me wel nieuwsgierig. Alvast bedankt voor je tijd!
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:28:32 #214
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120296657
Bedankt voor de leggingen voor de 21ste.
pi_120300908
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef Spellmeista het volgende:
Bedankt voor de leggingen voor de 21ste.
Graag gedaan!
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:17 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Oeh, je maakt me wel nieuwsgierig. Alvast bedankt voor je tijd!
Ik ben er bijna uit, maar heb helaas andere verplichtingen. Morgen post ik je mijn uitleg! Ik ben ook benieuwd of er iets van klopt..
pi_120302509
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Graag gedaan!

[..]

Ik ben er bijna uit, maar heb helaas andere verplichtingen. Morgen post ik je mijn uitleg! Ik ben ook benieuwd of er iets van klopt..
Ik ook :D Ik kijk er reikhalzend naar uit. Ben morgen een dagje uit (niet met de Stichting ;)), ik zie het dus helaas pas morgenavond!
pi_120319763
quote:
daar heb je geen kaarten voor nodig er gebeurt namelijk............ NIKS!
pi_120333246
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:14 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

daar heb je geen kaarten voor nodig er gebeurt namelijk............ NIKS!
Er gebeurt wel wat! De zon komt op, hij gaat weer onder. En volgens mij wordt het een spannende dag op Fok. :P
pi_120338254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:03 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Ik ook :D Ik kijk er reikhalzend naar uit. Ben morgen een dagje uit (niet met de Stichting ;)), ik zie het dus helaas pas morgenavond!
Hier is ie dan!:

Je handelt vanuit een gerechtvaardigde verontwaardiging. Je ziet geen uitweg meer in de situatie waarin je je geplaatst ziet. Fijne dingen en veiligheid waar je op hoopte worden je (alsnog) ontzegd.
Je moest iets leren tav. je eigen groei en ontwikkeling, maar je hebt een verkeerde keuze gemaakt.
Je moet iets of iemand loslaten waaraan je veel waarde hechtte. Dit strookt niet met je rechtvaardigheidsgevoel. Het is niet eerlijk dat iets waarin je emotioneel investeerde
geen vruchten afwerpt. Is je vertrouwen misbruikt? Je maakt de verkeerde beslissingen, op basis van emotie. Rechtvaardigheidsgevoel hoeft niet hetzelfde te zijn als
rechtvaardigheid.

Misschien hoopte je zekerheid te vinden in een relatie? De energie die je erin stak is verspild. Er zou iemand van zijn voetstuk gevallen kunnen zijn. Dat heeft een crisis
veroorzaakt. Vind je het moeilijk om te maken blijven houden met iemand die je diep heeft gekrenkt? Het lijkt erop dat je ernstig belemmerd wordt in je mogelijkheden
(wellicht door die persoon zelf, voel je schaakmat gezet?) en dat je de doelen en de zekerheden die je hoopte te verwerven je zijn ontzegd, op het laatste moment nog wel.
In plaats van liefde te vinden wordt/werd je emotioneel gechanteerd.
Het is belangrijk dat je ophoudt met verkeerde beslissingen te nemen, hoewel je in de grond gelijk hebt zou niet de juiste knoop doorhakken je verdere schade kunnen berokkenen.

Meerdere interpretaties zijn natuurlijk altijd mogelijk. Het kan bv. ook om een sterfgeval of ernstige ziekte in je nabije omgeving gaan en dat je dat erg oneerlijk vindt,
maar de bovenstaande uitleg sprak me het meest aan.

Ik hou natuurlijk wel een slag om de arm. Het kan heel goed zijn dat ik er 100% naast zit. Verder is dit alleen maar bedoeld als vermaak.
pi_120338457
Bastard, zou jij voor mij een legging willen doen? Of iemand anders die graag wil ;-)
Superdank!
pi_120339461
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:23 schreef Little_Dolls het volgende:
Vanavond zal ik je kaarten trekken. :)
pi_120340014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:02 schreef Purplegirl het volgende:
Bastard, zou jij voor mij een legging willen doen? Of iemand anders die graag wil ;-)
Superdank!
Je staat op de lijst :P
pi_120347094
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Fijn! Ik blijf me toch afvragen hoe dat in z'n werk gaat...
pi_120350795
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

zou je ook voor mij kaarten willen trekken, ik wil weten waar het naar toe gaat met mij en een ander, noem hem maar B,als het al ergens heen gaat.
pi_120373042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Duiding van Enneacanthus Obesus

Dank je wel. Ik herken sommige stukken zeker wel, maar het geheel moet ik nog even plaatsen. Ontzettend bedankt voor je tijd.
pi_120383261
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:46 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik herken sommige stukken zeker wel, maar het geheel moet ik nog even plaatsen. Ontzettend bedankt voor je tijd.
Ik vond het echt heel leuk om te doen! :)
pi_120386607
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:55 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Fijn! Ik blijf me toch afvragen hoe dat in z'n werk gaat...
Ik heb geen idee hoe het werkt. Ik ben zelf ook vrij sceptisch...
Eerst heb ik een snelle legging gedaan, als ik een keer wat meer tijd heb, zal ik graag een uitgebreide legging voor je doen.

Maar ok, kijk maar eens of dit iets voor je betekent:

1: Arcana 6, de geliefden, omgekeerd
2: Zwaarden 7, omgekeerd,
3: koning van zwaarden, omgekeerd

Als kaarten omgekeerd vallen houdt dat vaak in dat er een les tav. de betekenis van de kaart moet worden geleerd.
De eerste kaart zou kunnen betekenen dat je minder gehecht moet zijn aan dingen die eigenlijk niet belangrijk zijn..
Tweede kaart: als dat lukt zul je doelbewuster kunnen handelen en meer verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je daden. Derde kaart: tevens zul je dan een veel reeėler kijk op het leven krijgen, genuanceerder kunnen denken, minder snel bitter of paranoļde in je denken worden en realistischer verwachtingen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-12-2012 20:48:42 ]
pi_120388447
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe het werkt. Ik ben zelf ook vrij sceptisch...
Eerst heb ik een snelle legging gedaan, als ik een keer wat meer tijd heb, zal ik graag een uitgebreide legging voor je doen.

Maar ok, kijk maar eens of dit iets voor je betekent:

1: Arcana 6, de geliefden, omgekeerd
2: Zwaarden 7, omgekeerd,
3: koning van zwaarden, omgekeerd

Als kaarten omgekeerd vallen houdt dat vaak in dat er een les tav. de betekenis van de kaart moet worden geleerd.
De eerste kaart zou kunnen betekenen dat je minder gehecht moet zijn aan dingen die eigenlijk niet belangrijk zijn..
Als dat lukt zul je doelbewuster kunnen handelen en meer verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je daden. Tevens zul je dan een veel reeėler kijk op het leven krijgen, genuanceerder kunnen denken, minder snel bitter of paranoļde in je denken worden en realistischer verwachtingen hebben.
Ik bedoelde hoe je dat zelf doet, zo'n legging. ;)

De eerste kaart komt best overeen; het verbaast me, maar zelf blijf ik ook redelijk nuchter hoor.
Krijg ik later nog uitleg over de twee andere kaarten?
pi_120388837
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

De eerste kaart komt best overeen; het verbaast me, maar zelf blijf ik ook redelijk nuchter hoor.
Oh die uitleg stond er al bij, eigenlijk.. Ik ga even mijn reactie aanpassen.
pi_120389876
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh die uitleg stond er al bij, eigenlijk.. Ik ga even mijn reactie aanpassen.
^O^
pi_120390034
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Je doet het door de kaarten te schudden en te couperen en vervolgens willekeurige kaarten te trekken. Meer is er niet aan. :P
pi_120390121
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je doet het door de kaarten te schudden en te couperen en vervolgens willekeurige kaarten te trekken. Meer is er niet aan. :P
O.

8-)
pi_120416965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:29 schreef rac het volgende:
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij ook eens een legging willen doen?
Jij bent als volgende aan de beurt. Hopelijk morgen :p
Had je nog een specifieke vraag?
  maandag 17 december 2012 @ 14:54:27 #234
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_120417218
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jij bent als volgende aan de beurt. Hopelijk morgen :p
Had je nog een specifieke vraag?
Mmmm , moeilijk .

Ik denk algemeen .
Nee ik weet het zeker ! :)
pi_120418583
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:44 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zou je ook voor mij kaarten willen trekken, ik wil weten waar het naar toe gaat met mij en een ander, noem hem maar B,als het al ergens heen gaat.
pi_120430942
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de de gang..
pi_120437299
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:54 schreef rac het volgende:

[..]

Mmmm , moeilijk .

Ik denk algemeen .
De legging heb ik gedaan.. De duiding komt morgen, als ik er rustig voor kan gaan zitten.

0: staven 6 omgekeerd
1: de wereld, arcana 21
2: zwaarden 2

3: arcana 13
4: arcana 6
5: zwaarden 7
6: zwaarden 9

7: Schildknaap van zwaarden
8: staven 2
9: zwaarden 5
10: staven 7
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Purplegirl het volgende:
Deze zal ik ook morgen gaan duiden :)

0: Arcana 7, de zegewagen
1: munten 5, omgekeerd
2: de koningin van bokalen

3: arcana 14, gematigdheid
4: bekers 5
5: arcana 6: de geliefden
6: Arcana 0, de zot, omgekeerd

7: arcana 3, de keizerin
8: koningin van munten
9: arcana 2, de hogepriesteres
10: de schildknaap van bekers
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Je zit ermee omhoog he? Daarom heb ik jouw legging en de leggingen van de wachtenden, op één na, al gedaan zodat je snel aan de beurt bent. Ik weet niet of ik het morgen al voor elkaar krijgen om de legging te lezen, maar ik doe mijn best. :)

0: koning van bekers
1: arcana 15, de duivel
2: staven aas

3: koningin van staven
4: arcana 19, de zon
5: ridder van zwaarden
6: bekers 3

7: bekers 6, omgekeerd
8: staven 6
9: arcana 21
10 zwaarden 9

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-12-2012 14:16:31 ]
  maandag 17 december 2012 @ 23:18:38 #238
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_120442526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef MissVanity het volgende:

Interessant hoor wat jullie doen! ^O^ Dit motiveert me ook om me eens door dat moeilijke Britse tarotboekje dat ik van de vakantie in Wales heb gekocht heen te worstelen en eindelijk eens te beginnen!! :7
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 17 december 2012 @ 23:30:04 #239
341900 Atmosphere82
pi_120443197
Ik wou ook graag een legging als het uitkomt, bij voorkeur door Miss_V en/of E_O! :)

Het liefst zou ik willen weten hoe mijn verdere carričre gaat verlopen (moeilijk of makkelijk of wat dan ook) en hoe het in de liefde zal gaan (of niet ;) ) de komende tijd...

Alvast bedankt! :s)
pi_120453790
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Je zit ermee omhoog he? Daarom heb ik jouw legging en de leggingen van de wachtenden, op één na, al gedaan zodat je snel aan de beurt bent. Ik weet niet of ik het morgen al voor elkaar krijgen om de legging te lezen, maar ik doe mijn best. :)

10 zwaarden 9
alvast hardstikke bedankt! :)
pi_120458172
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:54 schreef rac het volgende:

[..]

Mmmm , moeilijk .

Ik denk algemeen .
Hier is je duiding!:

De lezing staat in het teken van het zoeken naar liefde, maar niet per sé op de juiste manier.
Opvallend is hierbij de karakterkaart, de Wereld, die ondersteboven is gevallen. Deze staat voor gevangenschap in de stof, het is niet de geest die de materie beheerst, maar andersom.
Wellicht moeten alle lessen van het vaste kruis (kaarten 3 t/m 6) worden overgedaan.
Verder kom je voor een dilemma te staan. Er moet een belangrijke knoop worden doorgehakt.

Ik heb ooit eens iemand horen zeggen: 'eigenlijk heb je maar één ding in het leven. En dat is tijd.' Ik vind dat een mooie omschrijving van je derde kaart, de Dood.
De volgende kaart is de Geliefden: het is belangrijk om te ontdekken wat liefde in wezen inhoudt. Het is ook een raar iets. Je kunt het niet definieren maar iedereen weet wat je bedoelt. Er is natuurlijk wel een verschil tussen liefde en bezit.
Daar moet je, denk ik, je tijd voor gebruiken. Dat is, denk ik, wat de kaart in dit verband en in deze positie inhoudt.
Je bent zeer doelbewust.
Je zet de puntjes op de i. (zwaarden 9) Als je slaagt in het voorgaande zal het resultaat nagenoeg perfect zijn.

De schildknaap van zwaarden staat voor actie, je bent een echte 'doener'. Je moet wel je idealen bijstellen. Dat zou heel goed in het kader van de liefde kunnen zijn.
Je zult inderdaad een nieuw doel kiezen en heel doelbewust en daadkrachtig kunnen optreden.
Eindelijk weet je wat je wil en je bent blij met de verbeterde situatie in je leven.

Samenvattend zou je kunnen zeggen dat je in een ongelukkige situatie verkeert en dat je de juiste beslissing moet zien te nemen in een gevoelskwestie.

Als je het concreet maakt (en dat is altijd een beetje tricky, zonder vraag, hoewel dat tevens het spannendste deel is, ook al kan ik hier vreselijk mee de mist ingaan), zou ik zeggen dat je altijd de ander verantwoordelijk hebt gemaakt voor je geluk, zodat je liefde hebt willen afdwingen wat je dan tevens kwetsbaar en chantabel maakt. Je hebt nu de mogelijkheid om er wat aan te doen.
Wellicht zit je in een relatie die niet meer werkt, sta je je op het punt in de armen van een nieuwe geliefde te storten ofzoiets en moet je daarbij oppassen dat je niet in dezelfde patronen vervalt, zodat de ander uiteindelijk niets meer was dan een rebound, je afgedankt wordt en je nog steeds niets hebt bereikt.

Het is heel goed mogelijk dat dit allemaal niets betekent voor je. Ik doe dit alleen ter vermaak en zo zou het ook moeten worden opgevat. :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:28:36 #242
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_120459530
Dank voor je legging , sommige dingen zijn zeer herkenbaar!
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:45:23 #243
285174 Evienne
never odd or even
pi_120467364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een hoop belangstelling ineens :)
Het kan even duren voor ik alle lezingen heb gedaan.. Ik vind het wel heel leuk :)

[..]

Eerst maar even de kaarten voor Evienne.. Die drie kaarten gaan het snelst.

1: bekers 4, omgekeerd
2: staven 9, omgekeerd
3: Arcana 6, de geliefden.

Het is zaak juist om te gaan met eigen en andermans gevoel.
Verwarring, het oude strijdt met het nieuwe. Het is zaak goede voornemens te maken en daarnaar te handelen.
Als het allemaal lukt, dan zul je een gevoel van diepe liefde ervaren.

Ik zou zeggen dat je overweegt een nieuwe relatie te beginnen en een oude achter je te laten en/of dat je verliefd bent.
Geen idee of er iets van klopt. Ik kan er makkelijk 100% naast zitten, maar wie weet betekent het iets voor je.

Morgen begin ik aan de 'apocalypse' lezing en dan handel ik ze in volgorde af :P
Dank je wel! :*

Normaliter trek ik behoorlijk treffende kaarten, maar ik ben depressief en nu lukt het dus niet zo. Jouw kaarten kloppen veel beter! Maar niet op het gebied van liefde ;) eerder omdat ik in mijn opleiding steeds geconfronteerd word met mijn verleden en ik het heel moeilijk vind om de moed erin te houden. Ik ga wel door en hoop die diepe liefde toch ooit te ervaren... miscchien wel liefde voor mezelf?

Thanks hoor. Had wel een bemoedigend teken nodig. Het helpt. O+
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120481683
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Purplegirl het volgende:
Ok, ik heb een poging gedaan om je legging te duiden:

Je hebt alles mee, je hebt je talenten bemeesterd en je hebt alles in de hand.
Toch ben je niet gelukkig met de bereikte resultaten.
Je ontdekt dat gevoelens ook belangrijk zijn en dat je daaraan ook je geluk ontleent. Misschien wel meer dan aan carriere, status en geld.

Misschien ontdek je dat je een aantal dingen eigenlijk niet nodig hebt. Het is goed om te heroverwegen wat eigenlijk belangrijk is.
Je zult dan een diepe verbondenheid met je omgeving kunnen voelen. Je moet wel oppassen de waarheid niet teveel buiten jezelf te zoeken.

Je voelt je bijzonder geinspireerd. Daarmee boek je ook resultaten.
Ga je verder op de ingeslagen weg of niet? In combinatie met kaart 5 zou ik bijna zeggen dat je trouwplannen hebt :)
Als je doorgaat zou het, als je inderdaad een wijs besluit hebt genomen, het begin kunnen zijn van veel nieuwe ervaring en wijsheid.

Ik zou zeggen dat je je genoopt voelt een ingeslagen weg te verlaten omdat het je niet brengt wat je eigenlijk wil.
Was je een zakelijke carriere begonnen en kom je er langzamerhand achter dat je een creatief talent hebt dat je graag wil ontwikkelen en waarin je veel gelukkiger zou zijn? Beeldende kunst, wellicht?
Een hofkaart symboliseert dikwijls ook een persoon. Of word je moeder van een zoon? Heb je troost en raad gevonden bij een moederfiguur?
Misschien degene die je je creatieve talent heeft helpen ontdekken?

Ik zie er ook wel een huwelijk in of een zwangerschap. Het archetype van de moeder dat je pad kruist, je bewustzijn dat gedomineerd wordt door de liefde, (hoewel deze vele facetten en vormen heeft. Het hoeft niet per sé om minnaars te gaan.) Jij in de rol van de keizerin. Het vruchtbaarheidssymbool bij uitstek. De priesteres, die je voor een keuze stelt, die kennelijk met de liefde te maken heeft. En het resultaat: een jongen, eentje met hersens :P

het gaat dus ofwel over een keuze tussen carriere en geluk, ofwel tussen carriere en huwelijk, ofwel kiezen voor zwangerschap of niet.

Ook hier geldt, zoals altijd: niet te hard lachen als ik er helemaal naast zit. Ik ben geen helderziende en ik geef geen garanties over de resultaten. :P
pi_120526040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:44 schreef Tijger6 het volgende:
oh euhm ... Enneacanthus_Obesus
als je nog ergens wat tijd over hebt, mag je voor mij ook altijd een legging doen
Roep maar als ik je mijn vraag moet pm'en
Hier is alvast de 'trekking':P
Uitleg volgt morgen :)

0: munten 9
1: arcana 17, de ster, omgekeerd.
2:munten 2

3: staven 2
4: aas van bokalen
5: munten 7, omgekeerd
6: arcana 8, kracht

7 aas van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 0. de zot
9: ridder van bokalen, omgekeerd
10: munten 6, omgekeerd
pi_120526916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is alvast de 'trekking':P
Uitleg volgt morgen :)

0: munten 9
1: arcana 17, de ster, omgekeerd.
2:munten 2

3: staven 2
4: aas van bokalen
5: munten 7, omgekeerd
6: arcana 8, kracht

7 aas van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 0. de zot
9: ridder van bokalen, omgekeerd
10: munten 6, omgekeerd

joepie !!
Ik kan haast niet wachten op de duiding hiervan
pi_120543021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:41 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

joepie !!
Ik kan haast niet wachten op de duiding hiervan
De achtergrond van deze lezing wordt bepaald door munten 9,
Dat zou een nieuwe visie op je normen en waarden kunnen betekenen.
De Ster, dat is je karakterkaart in deze lezing, omdat hij omgekeerd is, zou dat kunnen betekenen dat je de neiging hebt in een fantasiewereldje te leven.
Je pad wordt gekruist door munten 2. Je bent je aan het bezinnen op je situatie.

De aard van je situatie wordt gerepresenteerd door staven 2. Je bent tegengestelde idealen aan het afwegen.
Het aas van bekers: spoedig zul je maar al te goed weten wat je wilt.
munten 7, omgekeerd, staat voor doelloosheid, verantwoordelijkheden ontlopen.. Je probeert wel te communiceren maar het komt niet altijd over. Je wilt ook graag veranderen maar de ander werkt niet mee. Of misschien wil je je partner veranderen, al naar gelang je jezelf ontwikkelt.
Arcana 8, omgekeerd. Je hebt toch niet te maken met relationeel geweld, hoop ik?

Zwaarden aas, omgekeerd. Ben je een beetje een dwarsligger? :P
De Zot, om vooruit te komen moet je het oude loslaten.
Ridder van bokalen, omgekeerd. Je moet oppassen niet tegen beter weten in het ideaalbeeld van je situatie te blijven vasthouden.
Een hofkaart kan soms ook een persoon representeren. In dit geval een schijnheilig iemand die je pad kruist. Als zijn onechtheid doorzien wordt, heeft hij de neiging zichzelf op een voetstuk te plaatsen.
Als laatste munten 6, omgekeerd. Om de lieve vrede te bewaren probeer je conflicten te vermijden. Je zou de ander niet moeten willen veranderen en er is, idealiter, een verschil tussen bezit en liefde.

Ik ben benieuwd of er iets van klopt! Zo niet, dit is alleen bedoeld als vermaak. En zo ja, dan ook. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 20-12-2012 10:28:57 ]
pi_120543960
E_O, Als je eens tijd hebt, houd ik me ook aanbevolen voor een legging!
pi_120544510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Arcana 8, omgekeerd. Je hebt toch niet te maken met relationeel geweld, hoop ik?

das het enige dat niet klopt.
Meer duiding stuur ik je wel even via een bericht.

Super hard bedankt!!
Ik voel me nu een beetje zekerder in mijn twijfels.
pi_120546995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:46 schreef plieneminie het volgende:
Ik zal het met heel veel plezier doen, maar het kan even duren. Ik heb een wachtlijst, inmiddels.
pi_120549176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:32 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

alvast hardstikke bedankt! :)
En jou duiding is er natuurlijk ook :P :

Ervaring, dat is waar deze lezing over gaat. Je karakterkaart is de duivel. Niet schrikken. Deze kaart staat voor macht en voor keuzemogelijheden. Niet per sé voor slechtheid.
Je wordt razend enthousiast over iets. Je krijgt een nieuw doel, idee, of ideaal. (of je wordt verliefd.)

Je moet een temperamentvol karaktertje zijn. :P Je komt iemand tegen die royaal is en gul. Ik neem althans aan dat het in dit verband om een persoon gaat, waar je wat voor voelt (staven aas die je pad kruist)
Je weet dat je tot actie moet overgaan om je doel te bereiken. Je hebt in die zin de situatie in de hand.
Je bent bereid een verbintenis aan te gaan en je durft je kwetsbaar op te stellen.

Misschien stel je je iets te afhankelijk op.. Als je verliefd bent, verlies je er dan niet in.
Wel heb je oprecht lief en heb je ware liefde als ideaal.
Je zult een geweldig gevoel van verbondenheid ervaren als je de juiste actie onderneemt.
Je zet de dingen op een rijtje.
pi_120560600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zal het met heel veel plezier doen, maar het kan even duren. Ik heb een wachtlijst, inmiddels.
Ik wacht rustig af!
pi_120565862
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik wou ook graag een legging als het uitkomt, bij voorkeur door Miss_V en/of E_O! :)

Het liefst zou ik willen weten hoe mijn verdere carričre gaat verlopen (moeilijk of makkelijk of wat dan ook) en hoe het in de liefde zal gaan (of niet ;) ) de komende tijd...

Alvast bedankt! :s)
Hier is de legging:

0: schildknaap van pentagrammen, omgekeerd
1 bekers 7
2: staven 10

3: staven 6
4: arcana 18, de maan
5: schildknaap van bokalen
6: het aas van zwaarden

7: de schildknaap van staven, omgekeerd.
8: arcana 19, de zon, omgekeerd
9: arcana 1,de magier
10: arcana 6, de geliefden

De duiding volgt zo spoedig mogelijk. :P
  donderdag 20 december 2012 @ 20:21:51 #254
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120565983
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is de legging:

1 bekers 7

E_O supertof dat jullie dit blijven doen!
  donderdag 20 december 2012 @ 21:59:06 #255
341900 Atmosphere82
pi_120572402
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is de legging:

1 bekers 7

Bedankt E_O! :) Inmiddels heb ik ook al een legging gekregen van Miss_V, maar dat maakt niet uit.

^O^
pi_120590942
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:59 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Bedankt E_O! :) Inmiddels heb ik ook al een legging gekregen van Miss_V, maar dat maakt niet uit.

^O^
Jij deed toch aan pendelen? Kunnen we ook eens een experiment mee doen :P
pi_120604013
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

10 zwaarden 9
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En jou duiding is er natuurlijk ook :P :

Ervaring, dat is waar deze lezing over gaat. Je karakterkaart is de duivel. Niet schrikken. Deze kaart staat voor macht en voor keuzemogelijheden. Niet per sé voor slechtheid.
Je wordt razend enthousiast over iets. Je krijgt een nieuw doel, idee, of ideaal. (of je wordt verliefd.)

Je moet een temperamentvol karaktertje zijn. :P Je komt iemand tegen die royaal is en gul. Ik neem althans aan dat het in dit verband om een persoon gaat, waar je wat voor voelt (staven aas die je pad kruist)
Je weet dat je tot actie moet overgaan om je doel te bereiken. Je hebt in die zin de situatie in de hand.
Je bent bereid een verbintenis aan te gaan en je durft je kwetsbaar op te stellen.

Misschien stel je je iets te afhankelijk op.. Als je verliefd bent, verlies je er dan niet in.
Wel heb je oprecht lief en heb je ware liefde als ideaal.
Je zult een geweldig gevoel van verbondenheid ervaren als je de juiste actie onderneemt.
Je zet de dingen op een rijtje.
Dank je wel EO! Ik ben benieuwd of het uitkomt. Welke legging gebruik je eigenlijk ? Het lijkt niet op het Keltische Kruis ? Overigens ben ik niet temperamentvol, eerder het tegenovergestelde. :D
Zwaarden 9 lijkt me juist een zorgelijke kaart btw

[ Bericht 1% gewijzigd door EilandjeOnline op 21-12-2012 17:38:09 ]
pi_120604215
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:25 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

[..]

Dank je wel EO! Ik ben benieuwd of het uitkomt. Welke legging gebruik je eigenlijk ? Het lijkt niet op het Keltische Kruis ? Overigens ben ik niet temperamentvol, eerder het tegenovergestelde. :D
Ik gebruik het keltische kruis, idd.
Oh wat eigenaardig, volgens de kaarten zou je veel dadendrang moeten hebben en idealistisch en temperamentvol zijn.
Ik hoop ook dat het uitkomt!
pi_120604462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik gebruik het keltische kruis, idd.
Oh wat eigenaardig, volgens de kaarten zou je veel dadendrang moeten hebben en idealistisch en temperamentvol zijn.
Ik hoop ook dat het uitkomt!
grappig! :D ik zit idd wel in een fase waarin ik heel doelgericht ben en veel MOET en WIL en wel PER DIRECT, er borrelt een hoop maar verder ben ik erg rustig.
zwaarden 9 lijkt me een zorgelijke kaart .. ?
En wat is kaart 0, want dat ken ik niet in de KK
pi_120607214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:59 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

^O^
Hier is mijn duiding. Het zou mooi zijn als ze in elkaars verlengde zouden passen:

Je wordt teveel bepaald door omstandigheden. Je ziet vooral je eigen onmogelijkheden.
Je bent er echter wel volwassener en wijzer geworden juist omdat je je altijd beperkt hebt gevoeld.
Je hebt een nieuw helderder inzicht in je doel gekregen.

Je zou een erg vriendelijk karakter moeten hebben en je hebt je idealen daarop afgestemd.
Je nieuwe inzicht en volwassenheid heb je bereikt door het integreren van oude angsten.
Je bent altijd bereid om het goede in anderen te zien.
Nu je helderder voor ogen staat wat je wilt zul je besluitvaardiger kunnen zijn. Je zult daarom doortastender kunnen optreden.

Misschien heb je weleens de neiging om over anderen heen te walsen; Als je eenmaal iets in je hoofd hebt, moet het gebeuren. :P
Bij tijd en wijle kun je je als een groot kind gedragen. Door de integratie van dat ontevreden kind in jezelf met de rest van je wezen, zul je veel beter uit de verf gaan komen.
Op jou komt het aan. Je hebt een ideaal voor ogen en daarmee je roeping gevonden.
De uitkomst wordt gerepresenteerd door de Geliefden, deze kaart staat voor de verschillende verlangens in de mens, als deze in harmonie zijn, is het gespletenheid tussen liefde, seksualiteit en hechten opgeheven. Deze evenwichtige mens heeft beslist veel te bieden en zowel relaties als zakelijke betrekkingen met andere mensen.

Ik zat erover te denken om iets meer over de symboliek van deze kaart te vertellen voor een beter begrip, maar dan wordt de lezing misschien te langdradig.
pi_120607568
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:40 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

grappig! :D ik zit idd wel in een fase waarin ik heel doelgericht ben en veel MOET en WIL en wel PER DIRECT, er borrelt een hoop maar verder ben ik erg rustig.
zwaarden 9 lijkt me een zorgelijke kaart .. ?
En wat is kaart 0, want dat ken ik niet in de KK
Kaart 0 is de Zot, die eigenlijk buiten het spel staat en van oorsprong geen nummer had. (de joker in het gewone kaartspel.)
Zwaarden 9 is niet per sé een kaart die staat voor ongerustheid. Zeker niet als deze gewoon recht valt. De 9 staat voor verbetering van een reeds beproefde methode en voor visionair inzicht en zwaarden staan voor daadkracht en besluitvaardigheid.
Ik heb niet de neiging om heel veel te kijken naar de plaatjes op de kaart (die verschillen bovendien bij iedere versie van het spel), bij de kleine arcana gaat het toch vooral om het symbool en het getal.
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:30:56 #262
341900 Atmosphere82
pi_120608156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jij deed toch aan pendelen? Kunnen we ook eens een experiment mee doen :P
Ja, dat doe ik nog steeds geregeld.
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:33:19 #263
341900 Atmosphere82
pi_120608239
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is mijn duiding. Het zou mooi zijn als ze in elkaars verlengde zouden passen:

Je wordt teveel bepaald door omstandigheden. Je ziet vooral je eigen onmogelijkheden.
Je bent er echter wel volwassener en wijzer geworden juist omdat je je altijd beperkt hebt gevoeld.
Je hebt een nieuw helderder inzicht in je doel gekregen.

Je zou een erg vriendelijk karakter moeten hebben en je hebt je idealen daarop afgestemd.
Je nieuwe inzicht en volwassenheid heb je bereikt door het integreren van oude angsten.
Je bent altijd bereid om het goede in anderen te zien.
Nu je helderder voor ogen staat wat je wilt zul je besluitvaardiger kunnen zijn. Je zult daarom doortastender kunnen optreden.

Misschien heb je weleens de neiging om over anderen heen te walsen; Als je eenmaal iets in je hoofd hebt, moet het gebeuren. :P
Bij tijd en wijle kun je je als een groot kind gedragen. Door de integratie van dat ontevreden kind in jezelf met de rest van je wezen, zul je veel beter uit de verf gaan komen.
Op jou komt het aan. Je hebt een ideaal voor ogen en daarmee je roeping gevonden.
De uitkomst wordt gerepresenteerd door de Geliefden, deze kaart staat voor de verschillende verlangens in de mens, als deze in harmonie zijn, is het gespletenheid tussen liefde, seksualiteit en hechten opgeheven. Deze evenwichtige mens heeft beslist veel te bieden en zowel relaties als zakelijke betrekkingen met andere mensen.

Ik zat erover te denken om iets meer over de symboliek van deze kaart te vertellen voor een beter begrip, maar dan wordt de lezing misschien te langdradig.
Oké bedankt! Hm, dit moet ik allemaal eens even goed overdenken. De lezing van Miss_V was redelijk anders moet ik zeggen, maar stipte ook andere zaken aan. ^O^
pi_120612883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:46 schreef plieneminie het volgende:
0: staven 4, omgekeerd
1: arcana 0, de zot
2: munten 2

3: arcana 14, matigheid, omgekeerd
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: arcana 2, de priesteres
6: staven 6

7: zwaarden 6
8: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
9: staven 7
10: munten 5, omgekeerd

Ik heb geen idee of het ergens op slaat, maar dit kwam eruit:

Zit je in een omgeving waarin eigen voordeel nagejaagd wordt? Competitieve sfeer op het werk, bv?
Je begint aan iets nieuws, maar je weet nog niet wat het je gaat brengen. je weet wel wat je hebt, maar dat zul je moeten opgeven.
Gaat het om een nieuwe baan? Nieuw huis?
Je gaat jezelf ontplooien. Je zoekt naar iets nieuws.

Vanwege je situatie en omdat je geen houvast hebt, ben je een beetje een speelbal van je emoties.
Logisch want je moet een crisissituatie het hoofd bieden.
Je hebt de gelegenheid om meer zelfkennis op te doen, op voorwaarde dat je deze keuze maakt.
Je kunt je, nadat je alles hebt meegemaakt, met passie je idealen nastreven. Het zou ook om een nieuwe, oprechte liefde kunnen gaan, trouwens.

Je liefde uit zich in daden, je accepteert tevens verantwoordelijkheid in relaties. De liefde kan natuurlijk ook een norm zijn, of een toetsteen waaraan je je daden toetst.
Soms gaat het om een relationele breuk, die je dan toch op een milde manier kunt accepteren.
Door je crisissituatie heb je te maken met zeer hevige spanningen, maar ga niet aan jezelf twijfelen.
Je hebt hoogstaande idealen.
Door alle praat je jezelf -of anderen - je het gevoel aan dat je waardeloos bent. Laat je niet je niet inpakken en blijf je liefdevolle idealen koesteren. :P
pi_120613497
Beter met quote hieronder.
pi_120613645
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: staven 4, omgekeerd
1: arcana 0, de zot
2: munten 2

3: arcana 14, matigheid, omgekeerd
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: arcana 2, de priesteres
6: staven 6

7: zwaarden 6
8: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
9: staven 7
10: munten 5, omgekeerd

Ik heb geen idee of het ergens op slaat, maar dit kwam eruit:

Zit je in een omgeving waarin eigen voordeel nagejaagd wordt? Competitieve sfeer op het werk, bv?
Je begint aan iets nieuws, maar je weet nog niet wat het je gaat brengen. je weet wel wat je hebt, maar dat zul je moeten opgeven.
Gaat het om een nieuwe baan? Nieuw huis?
Je gaat jezelf ontplooien. Je zoekt naar iets nieuws.

Vanwege je situatie en omdat je geen houvast hebt, ben je een beetje een speelbal van je emoties.
Logisch want je moet een crisissituatie het hoofd bieden.
Je hebt de gelegenheid om meer zelfkennis op te doen, op voorwaarde dat je deze keuze maakt.
Je kunt je, nadat je alles hebt meegemaakt, met passie je idealen nastreven. Het zou ook om een nieuwe, oprechte liefde kunnen gaan, trouwens.

Je liefde uit zich in daden, je accepteert tevens verantwoordelijkheid in relaties. De liefde kan natuurlijk ook een norm zijn, of een toetsteen waaraan je je daden toetst.
Soms gaat het om een relationele breuk, die je dan toch op een milde manier kunt accepteren.
Door je crisissituatie heb je te maken met zeer hevige spanningen, maar ga niet aan jezelf twijfelen.
Je hebt hoogstaande idealen.
Door alle praat je jezelf -of anderen - je het gevoel aan dat je waardeloos bent. Laat je niet je niet inpakken en blijf je liefdevolle idealen koesteren. :P
Zo da's snel!! Dank je! Zeker herkenbaar. Enkele maanden geleden een huis gekocht en op werkgebied komen er veranderingen waarbij ik vrees dat mijn werkwijzen en visie in het gedrang komen. Het kan best dat ik in dat geval eieren voor mijn geld zal kiezen want ik kan/wil niet werken volgens principes die niet de mijne zijn. Het is nog niet duidelijk wat het inhoudelijk precies gaat inhouden en wanneer de veranderingen ingaan (waarschijnlijk niet op korte termijn) maar dat ze er zullen komen is zeker. Ik ben heel benieuwd hoe het zal uitpakken. Hopelijk een niet al te grote crisis...
pi_120613668

[ Bericht 100% gewijzigd door plieneminie op 21-12-2012 21:28:02 ]
pi_120620240
Hmm heb voor mezelf en een ander de kaart gelegd (met de echte Rider Waite deck ofcourse) en het resultaat is: links The Moon, midden The World, rechts The Star. 3 Major Arcana, op zich al bijzonder lijkt me. Hoe interpreteren jullie dat? En maakt het nog uit of die ander het maar een freakshow vindt?

Ik interpreteer het als volgt: als we beiden the left hand path volgen, blijven we gevangen in ons pantser; right hand path, kunnen we geven; midden, de wereld.
Firm but Friendly.
pi_120620951
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:37 schreef PontifexMaximus het volgende:
Hmm heb voor mezelf en een ander de kaart gelegd (met de echte Rider Waite deck ofcourse) en het resultaat is: links The Moon, midden The World, rechts The Star. 3 Major Arcana, op zich al bijzonder lijkt me. Hoe interpreteren jullie dat? En maakt het nog uit of die ander het maar een freakshow vindt?

Ik interpreteer het als volgt: als we beiden the left hand path volgen, blijven we gevangen in ons pantser; right hand path, kunnen we geven; midden, de wereld.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met left hand path en right hand path.
Ik ken het systeem met drie kaarten een beetje, maar dan trek je die voor de cyclus denken, handelen en ervaren. Een ander systeem is een kaart voor het probleem, een tweede voor het handelen, of wat de juiste instelling is om ermee om te gaan en een derde voor wat je moet vermijden.
pi_120621356
Google is your friend my friend.
Firm but Friendly.
pi_120627209
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:23 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik zal een dezer dagen een uitgebreidere legging voor je doen, zoals beloofd :P
Ik geloof dat er geen wachtenden meer zijn, op dit moment.
pi_120628451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kaart 0 is de Zot, die eigenlijk buiten het spel staat en van oorsprong geen nummer had. (de joker in het gewone kaartspel.)
De dwaas (22 / 0) ken ik wel, maar ik bedoelde kaart 0 in jou KK, waar staat het over het algemeen voor. Ik ken alleen de plekken 1 tot en met 10.
1 uitgangspositie 2 doorkruising 3 bewuste niveau 4 onbewuste niveau 5 recente verleden
6 nabije toekomst 7 hoe kijk ik er tegenaan 8 De omgeving, invloed van anderen 9 hoop en angst 10 uitkomst
pi_120628515
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

De dwaas (22 / 0) ken ik wel, maar ik bedoelde kaart 0 in jou KK, waar staat het over het algemeen voor. Ik ken alleen de plekken 1 tot en met 10.
1 uitgangspositie 2 doorkruising 3 bewuste niveau 4 onbewuste niveau 5 recente verleden
6 nabije toekomst 7 hoe kijk ik er tegenaan 8 De omgeving, invloed van anderen 9 hoop en angst 10 uitkomst
Lol "De dwaas" _O-
pi_120628577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Oh zo! In de versie van het KK die ik geleerd heb, worden er feitelijk 11 kaarten getrokken ipv. 10.
Kaart 0 ligt onder kaart 1 en wordt de significator genoemd.
Deze is symbool voor je diepste wezen of voor de achtergrond van je vraag. Iedere andere kaart wordt daaraan gerelateerd.
pi_120628590
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Lol "De dwaas" _O-
De dwaas of de zot.. Tja, alle aspecten van de menselijke geest komen aan bod he? :P
pi_120628639
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De dwaas of de zot.. Tja, alle aspecten van de menselijke geest komen aan bod he? :P
Ja, dat zal wel, maar het klinkt gewoon grappig in zoiets "serieus". _O-
pi_120713484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is ie dan:

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je partner idd zwanger is..
pi_120769030
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:

Ik heb je legging gedaan, zoals je wilde. :) Ik zal hem morgen gaan duiden.
pi_120771889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb je legging gedaan, zoals je wilde. :) Ik zal hem morgen gaan duiden.
Dank ende merci.. ^O^
pi_120772176
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:19 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dank ende merci.. ^O^
Hier is alvast de legging..

0: arcana 0, de zot
2: arcana 10, het rad van fortuin

3: munten 5, omgekeerd
4: aas van bekers, omgekeerd
5: staven 7, omgekeerd
6: ridder van zwaarden, omgekeerd

7 bekers 3, omgekeerd
8: ridder van staven
9: arcana 19, de zon
10: arcana 7, de zegewagen
pi_120772214
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is alvast de legging..

0: arcana 0, de zot
2: arcana 10, het rad van fortuin

3: munten 5, omgekeerd
4: aas van bekers, omgekeerd
5: staven 7, omgekeerd
6: ridder van zwaarden, omgekeerd

7 bekers 3, omgekeerd
8: ridder van staven
9: arcana 19, de zon
10: arcana 7, de zegewagen
Jaja, ik dacht wel dat ik zot was. :+
pi_120772491
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:27 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Amai! De kaarten laten zien wie u bent, he? :P
pi_120772521
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Amai! De kaarten laten zien wie u bent, he? :P
Ik ben eens benieuwd, want op deze manier versta ik er niks van.

Welterusten.
Gegroet.
pi_120772562
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:36 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik ben eens benieuwd, want op deze manier versta ik er niks van.

Welterusten.
Gegroet.
Slaap lekker! Het is een mooie legging en morgen kun je eens gaan zien of het iets voor je betekent. :)
pi_120772578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Slaap lekker! Het is een mooie legging en morgen kun je eens gaan zien of het iets voor je betekent. :)
^O^

:W
pi_120782334
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:27 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor! :)

Hier is de duiding:

Je probeert je draai te vinden in de wereld om je heen, maar omdat je het lastig vindt je aan te passen aan veranderenende omstandigheden, gedraag je je niet altijd even aangepast.Je kunt daarmee soms het mikpunt van spot zijn.
Je bent wel zeer integer en je hebt beslist een heleboel in je mars en je kent je verantwoordelijkheid.
Waar je mee te maken krijgt, is een nieuwe confrontatie met een oude situatie, maar nu met verbeterd inzicht.

Je hebt je eerder een minderwaardigheidscomplex laten aanpraten over wat je hebt bereikt.
Dit is in wezen zelfbedrog. Je zou dat eigenlijk los moeten laten. Dan laat je onrealistsche dromen en verlangens achter je. Die zullen dan plaatsmaken voor een realistisch zelfbeeld. Nu lijkt het erop dat je een beetje een beschuldigende houding hebt to. anderen en eigenlijk niet zelf verantwoordelijk wil zijn voor het niet uitkomen van je idealen.
Als zaken anders lopen dan je wil, dan zou je je eigenlijk moeten bezinnen op de betekenis daarvan en niet boos worden..

Je hebt een wat onnodig gereserveerde houding in relatie tot anderen.
Natuurlijk wil je graag je leven ten volle leven.
Als het je lukt om de bittere beker uit het verleden achter je te laten en een wat realistischer zelfbeeld krijgt, dan zou je weleens erg gelukkig kunnen worden.
Als je leert van je fouten, zul je je doelen zeer zeker weten te verwezenlijken.
pi_120782436
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor! :)

Hier is de duiding:

Je probeert je draai te vinden in de wereld om je heen, maar omdat je het lastig vindt je aan te passen aan veranderenende omstandigheden, gedraag je je niet altijd even aangepast.Je kunt daarmee soms het mikpunt van spot zijn.
Je bent wel zeer integer en je hebt beslist een heleboel in je mars en je kent je verantwoordelijkheid.
Waar je mee te maken krijgt, is een nieuwe confrontatie met een oude situatie, maar nu met verbeterd inzicht.

Je hebt je eerder een minderwaardigheidscomplex laten aanpraten over wat je hebt bereikt.
Dit is in wezen zelfbedrog. Je zou dat eigenlijk los moeten laten. Dan laat je onrealistsche dromen en verlangens achter je. Die zullen dan plaatsmaken voor een realistisch zelfbeeld. Nu lijkt het erop dat je een beetje een beschuldigende houding hebt to. anderen en eigenlijk niet zelf verantwoordelijk wil zijn voor het niet uitkomen van je idealen.
Als zaken anders lopen dan je wil, dan zou je je eigenlijk moeten bezinnen op de betekenis daarvan en niet boos worden..

Je hebt een wat onnodig gereserveerde houding in relatie tot anderen.
Natuurlijk wil je graag je leven ten volle leven.
Als het je lukt om de bittere beker uit het verleden achter je te laten en een wat realistischer zelfbeeld krijgt, dan zou je weleens erg gelukkig kunnen worden.
Als je leert van je fouten, zul je je doelen zeer zeker weten te verwezenlijken.
Herkenbare zaken, maar realistisch ben ik zeker al. Nogal zelfs. Het is ook niet zo dat ik iemand anders snel de schuld geef van mijn problemen. Dat doe ik juist eerder bij mezelf.

Wel weer "straf" dat er toch wat zaken overeen komen...
pi_120782946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:48 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Herkenbare zaken, maar realistisch ben ik zeker al. Nogal zelfs. Het is ook niet zo dat ik iemand anders snel de schuld geef van mijn problemen. Dat doe ik juist eerder bij mezelf.

Wel weer "straf" dat er toch wat zaken overeen komen...
Het kan best zijn dat niet alles klopt of dat is mss. hier en daar me niet juist heb uitgedrukt, maar hopelijk heb je er wat aan :)
pi_120821409
Ej E_O

Zou je voor mij ook een lezing willen doen? :)
pi_120824377
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:07 schreef Boswachtertje het volgende:
Ej E_O

Ja hoor! Ik zal eens zien of ik vanavond tijd heb.. anders wordt het van het weekend.
pi_120832674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:07 schreef Boswachtertje het volgende:
Ej E_O

Hier is de legging, de duiding komt morgen of overmorgen.

0: staven 10
1: arcana 8, de kracht
2: zwaarden 2, omgekeerd

3: koning van staven
4: koning van bokalen
5: arcana 9, de pelgrim, omgekeerd
6: zwaarden 10, omgekeerd

7: munten 7
8: munten 10
9: het aas van zwaarden
10: staven 3, omgekeerd
pi_120846358
:) Ben benieuwd.. zal het lekker laten om het uit te pluizen en vertrouw helemaal op jouw duiding ^O^

thnx :Y
pi_120889606
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:16 schreef Boswachtertje het volgende:
:) Ben benieuwd.. zal het lekker laten om het uit te pluizen en vertrouw helemaal op jouw duiding ^O^

thnx :Y
Ik hoop dat er iets klopt :D
Hier is je duiding:

Het thema in deze legging wordt bepaald door staven 10. Je hebt een nieuw ideaal gevonden, een nieuw helderder inzicht in je doel.
Je laat je leiden door verstand en inzicht en minder door je driftleven en je impulsen.
Desalniettemin kun je nog weleens handelen zonder de consequenties te overzien, of je verlamd voelen in je daadkracht.

Weten wat echt is, en daarnaar handelen is een deugd. Je zult moeten leren anderen goed in te schatten.
Je zult ervaring moeten opdoen en ook daarnaar handelen. Dat betekent dat je soms streng voor jezelf of anderen moet kunnen zijn of mild, wanneer dat kan.
Dat zal je niet altijd meevallen vast te houden aan het doel dat je je hebt gesteld. Ook al omdat je niet altijd evenveel bevestiging krijgt van anderen en daarom niet altijd evenveel houvast ervaart.
Het zou best eens kunnen dat anderen je soms als een drammer ervaren, die hoe dan ook zijn zin wil krijgen.

Desalniettemin weet je je te ontplooien en lijk je aan inspiratie geen gebrek te hebben. Je hebt best goede ideenėn en weet ze ook uit te werken.
Wat je moet doen is je orienteren op nieuwe mogelijkheden. Omdat je een beter inschattingsvermogen hebt verkregen, krijg je ook een nieuw inzicht in eigen kunnen.
Het is belangrijk om het niet af te wijken van de weg die je gaat, en doortastend blijft optreden.
Je moet wel oppassen dat het strijden voor je ideaal niet hetzelfde is als je zin doordrijven.
pi_120892567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik hoop dat er iets klopt :D
Hier is je duiding:

Het thema in deze legging wordt bepaald door staven 10. Je hebt een nieuw ideaal gevonden, een nieuw helderder inzicht in je doel.
Je laat je leiden door verstand en inzicht en minder door je driftleven en je impulsen.
Desalniettemin kun je nog weleens handelen zonder de consequenties te overzien, of je verlamd voelen in je daadkracht.

Weten wat echt is, en daarnaar handelen is een deugd. Je zult moeten leren anderen goed in te schatten.
Je zult ervaring moeten opdoen en ook daarnaar handelen. Dat betekent dat je soms streng voor jezelf of anderen moet kunnen zijn of mild, wanneer dat kan.
Dat zal je niet altijd meevallen vast te houden aan het doel dat je je hebt gesteld. Ook al omdat je niet altijd evenveel bevestiging krijgt van anderen en daarom niet altijd evenveel houvast ervaart.
Het zou best eens kunnen dat anderen je soms als een drammer ervaren, die hoe dan ook zijn zin wil krijgen.

Desalniettemin weet je je te ontplooien en lijk je aan inspiratie geen gebrek te hebben. Je hebt best goede ideenėn en weet ze ook uit te werken.
Wat je moet doen is je orienteren op nieuwe mogelijkheden. Omdat je een beter inschattingsvermogen hebt verkregen, krijg je ook een nieuw inzicht in eigen kunnen.
Het is belangrijk om het niet af te wijken van de weg die je gaat, en doortastend blijft optreden.
Je moet wel oppassen dat het strijden voor je ideaal niet hetzelfde is als je zin doordrijven.
Cool! Herken me er wel in ja. Laatst besloten om nu eindelijk echt voor mezelf te kiezen en niet meer bang te zijn voor mijn geloof in God. Dat lees ik er wel in terug.
Het oriėnteren op nieuwe mogelijkheden is iets dat ik wel wil, nu alleen nog wel de knop omzetten en dit ook werkelijk toe laten. Het is nu nog een beetje geforceerd, maar ik ben er mee aan het werk.
En de laatste zin is een goede herinnering! Altijd ruimte aan de ander laten, dat zou ik ook willen dat mensen dat bij mij doen.

Superbedankt ^O^ Namasté
pi_120947871
Ik heb nu een flink aantal leggingen gedaan.. Misschien is het leuk als een ander het eens probeert? Het hoeft zich ook niet te beperken tot de Tarot. Ik weet van Miss Vanity dat ze ook de kaarten leest en ze anders uitlegt dan ik en van Atmosphere82 dat hij pendelt. Daar kunnen we ook leuke experimenten mee doen. :P
pi_121393814
Ok, kennelijk staan anderen niet te springen om ook eens te proberen te kaarten te lezen voor een ander, of te pendelen, kristalzien, whatever.
Ik heb binnenkort wel weer wat tijd om de kaarten eens te leggen. Dus als iemand nog een lezing wil.. meld je gerust. :)
pi_121916048
Ik zou wel een lezing willen. Heb je info nodig? Alvast bedankt :)
pi_121929195
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Rorata het volgende:
Ik zou wel een lezing willen. Heb je info nodig? Alvast bedankt :)
Als je een specifieke vraag hebt, mag je die hier posten. Morgen heb ik tijd voor een lezing. :)

Edit: helaas heb ik toch niet erg veel tijd gehad. Het wordt volgende week.

[ Bericht 5% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 24-01-2013 14:59:15 ]
pi_122007774
Ik heb geen specifieke vraag eigenlijk :@ is dat erg?
pi_122042460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:20 schreef Rorata het volgende:
Nee, hoor. Dat is geen probleem. Ik ga morgen de kaarten voor je leggen. :)
pi_122061529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:20 schreef Rorata het volgende:
0: staven 5
1: Staven 7, omgekeerd
2: bekers 3
3: zwaarden koningin, omgekeerd
4: zwaarden 2
5: staven 9
6: schildknaap van zwaarden, omgekeerd
7: bekers 9
8: schildknaap van bekers, omgekeerd
9: arcana 14, omgekeerd
10: arcana 10, het rad, omgekeerd.

Zoals beloofd, hier is de legging. De duiding volgt later, mss. vandaag nog, anders morgen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')