quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ga jij eens snel de search gebruiken, eerder topic #25 ofzo..
Prima toch, wat boeit dat nummer nouquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En ik doe nog wel zo mijn best
TT zo goed?![]()
Weten we toch!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En ik doe nog wel zo mijn best
TT zo goed?![]()
Welkomquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:36 schreef Spiky-Hair het volgende:
Ik ken de mensen die hier nu komen nog niet zo goed, maar mag ik even meekijken?
Misschien, als iemand geinteresseerd is, kan ik ook een legging voor iemand doen?
Natuurlijk , er is vast iemand die een legging wiltquote:[quote]Op maandag 3 oktober 2011 16:36 schreef Spiky-Hair het volgende:
Ik ken de mensen die hier nu komen nog niet zo goed, maar mag ik even meekijken?
Vandaag ga ik niet meer redden, morgen dusquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:44 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk , er is vast iemand die een legging wilt( ik sta bovenaan en ben vandaag aan de beurt
)
Coolquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vandaag ga ik niet meer redden, morgen dus
Okquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:58 schreef Fratz het volgende:
Hoi MissVanity!
Je mag best op mij oefenen hoor
Wat leuk om te horen dat je het herkend, ik hoop dat je er ook iets mee kan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef Summers het volgende:
Wauw mooie legging![]()
Die kaart die er spontaan uitviel was zeg maar de invloed van alles maar je hebt me helemaal gespiegeld .
Ik kom er nog wel een keer op terug in pm
maar hartstikke bedankt , je hebt mijn energie helemaal opgepakt en samengevat
Sorry maar ik kan dat niet. Ik doe alleen kaartleggingen.quote:
Dat heb ik wel een aantal keer gedaan maar met wisselend succes, niet goed genoeg voor mij om dat te doen voor je, maar zou best durven natuurlijkquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan dat niet. Ik doe alleen kaartleggingen.
Iets anders spiritueels ook goed hoor, noem maar wat op, ben erg nieuwsgierigquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat heb ik wel een aantal keer gedaan maar met wisselend succes, niet goed genoeg voor mij om dat te doen voor je, maar zou best durven natuurlijk
Ik kan dus een legging voor je doenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:37 schreef babipangang het volgende:
[..]
[..]
Iets anders spiritueels ook goed hoor, noem maar wat op, ben erg nieuwsgierig
Als je dat zou willen doen, zou ik heel leuk vindenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ik kan dus een legging voor je doen
Tuurlijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef babipangang het volgende:
[..]
Als je dat zou willen doen, zou ik heel leuk vinden
Nog nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:42 schreef babipangang het volgende:
[..]
Helemaal super!
Heb je iets van me nodig?
Ok ik hoor vanzelf wel een keer als je tijd hebt, bedankt alvast !quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Nog nietEr zijn nog twee mensen voor je.
Bastard? MV? Wie? Zeg het maar dan pas ik het lijstje aanquote:Op maandag 14 november 2011 20:24 schreef StevenTerpstra het volgende:
Hallo,
Ik zou ook wel graag een 'lezing' over mezelf willen hebben.
Dus als er iemand ooit zin, tijd en gelegenheid heeft: graag!
Natuurlijkquote:
Tuurlijk, neem de tijdquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:16 schreef MissVanity het volgende:
Ik doe de leggingen wanneer ik er zin in heb en tijd voor heb. Een legging zelf duurt om en nabij een uur. Ik hoop dat je geduld hebt
Hij mag bij mij hoorquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geregeld. Bij wie mag StevenTerpstra op het lijstje?
Wat betekent Bastard?quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bastard? MV? Wie? Zeg het maar dan pas ik het lijstje aan
Dat betekent mijn lijstje denk ikquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:21 schreef StevenTerpstra het volgende:
[..]
Wat betekent Bastard?
Ben een man en maakt mij niet uit wie de legging legt
Alvast bij voorbaat dank
Bij tijd en wijle, punt is dat een legging best veel tijd kost.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:27 schreef Nikmans het volgende:
Ik moest hier ineens aan denken, is dit topique nog relevant?
Snap ik wel, ik vroeg me alleen af of er überhaupt nog leven hierin zat aangezien er toen ik dat bericht typte al 74 dagen geen reactie was geplaatstquote:Op maandag 30 januari 2012 20:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bij tijd en wijle, punt is dat een legging best veel tijd kost.
Opgelegde druk is niet fijn nee, maare.. wat is je mail?quote:Op donderdag 5 april 2012 19:44 schreef Bastard het volgende:
Ik doe het nog wel, hier en daar per mail nog wel maar de tijd pakken is vaak wat lastig. Het kan bij mij zo wezen dat ik nu ineens tijd heb en dan 2 weken niet, onderwijl komen er meer wachters bij en krijg ik last van zelfopgelegde druk.
Oh mss. moet ik de kaarten maar weer eens afstoffen danquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Of iemand nog de moeite wilt doen om voor me een stel kaarten te leggen
Dat geeft niksquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh mss. moet ik de kaarten maar weer eens afstoffen dan
Ik ben alleen geen ervaren tarotist.
Goeie vraag iigquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:16 schreef summer2bird het volgende:
Oke!
Mijn vraag: zal het komende jaar een makkelijker jaar worden dan dit vorige jaar voor mij? Of is er weer kans dat ik het weer moeilijk ga krijgen?
Ok, hier is dan de uitslag:quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:16 schreef summer2bird het volgende:
Oke!
Mijn vraag: zal het komende jaar een makkelijker jaar worden dan dit vorige jaar voor mij? Of is er weer kans dat ik het weer moeilijk ga krijgen?
Graag gedaan! Betekent het wat voor je?quote:
Een verbroken band heb ik (nog) niet.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Graag gedaan! Betekent het wat voor je?
Morgen doe ik weer een legging voor de volgende .
edit: Wie volgt? Evi? Steven? En wat moet het zijn? Publiekelijke legging of via pm? En de vraag natuurlijk..
Zou je het leuk vinden als ik zou vertellen wat ik een beetje van deze kaarten zou maken tov de vraag?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, hier is dan de uitslag:
significator: zwaarden 6
1 De Keizer
2 staven 6
3 De Zegewagen
4 Kracht
5 Koning van pentagrammen.
6 staven 4
7 Zwaarden 7
8 De Kluizenaar
9 De zot
10 Zwaarden 3
Hoe stuur ik een foto naar je toe? En moet het in 1 vraag want dan ga ik nog even over de vraagstelling nadenkenquote:Op woensdag 11 april 2012 17:55 schreef Bastard het volgende:
En anders kan ik vanavond ook wel een legging doen voor iemand anders.. VD al gevraagd maar nog geen reactie gehad, de andere 2 op de lijst hebben in dit topic nog niet gereageerd dus zullen er niet zo mee zitten als ik vraag wie het eerst roept het eerst geholpen zal worden?
Ik werk graag met een vraag, werk, liefde, studie, hoe kan ik een situatie oplossen, wat moet ik kiezen, vraag maar... Ik werk ook graag met een foto waar jij alleen op staat, ik bewaar geen foto's die gooi ik na de legging meteen weer weg.
Kan het via PM?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:04 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hoe stuur ik een foto naar je toe? En moet het in 1 vraag want dan ga ik nog even over de vraagstelling nadenken
Ja. ik ben heel benieuwd!quote:Op woensdag 11 april 2012 17:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zou je het leuk vinden als ik zou vertellen wat ik een beetje van deze kaarten zou maken tov de vraag?
Weinig ervaring maar wel gevoel ervoorquote:Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja. ik ben heel benieuwd!
Ik heb weinig ervaring, dus brand los
Ga er vanuit dat de kaarten niet liegen maar dat de kunst is de juiste bewoording te pakken die op de kaart hoort afgeschilderd tegen de vraag..de kaart is een diamant met vele facetten en dynamieken.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja. ik ben heel benieuwd!
Ik heb weinig ervaring, dus brand los
Graag gedaan! Het viel me op dat er 4 grote arcana kaarten in je legging zaten. Daarnaast lagen er veel kaarten op de kop. Dat heb ik even buiten beschouwing gelaten omdat het de uitleg ingewikkkelder maakt en ik vond het zo al lastig genoeg. Het is echt te lang geleden.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:38 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt E_O en Bastard!
E_O legde het een beetje kort uit, maar door de uitlegging van Bastard snap ik het beter.
Bedankt heren! Mijn dank is groot
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij tarotkaarten willen leggen?
Ik wil graag weten wat ze over mij zeggen.
Jouw legging, wat voor kleur heeft die?
Als je 'm aan hebt ben je vast een beauty!
Ben je binnenkort jarig? Dan krijg je legging cadeau.. Een kaartlegging wel te verstaanquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:28 schreef Natalie het volgende:
Wat interessant, zeg.
Sta een beetje versteld van mezelf dat ik hier nooit meer interesse in heb getoond. Wel langs zien komen, maar nooit lang genoeg om te snappen wat het nu is en hoe het werkt. Heb de intro uit 2009 van Bastard gelezen en ik denk dat ik ineens een leuk verjaardagscadeautje heb gevonden om te vragen
Zo zij het!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:56 schreef Natalie het volgende:
Nou, in augustus pas, hoor. Maar zo tegen juni begint men vaak al te vissen, dus begin ik op tijd met mijn lijstje
Een kaartlegging is een heel leuk verjaardagscadeau!
Graag, mag publiek hoor...quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als mensen het willen, roepen ze maar.
Zou je dat ook voor mij willen doen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als het meezit, kan ik morgen de kaarten voor je leggen
Eigenlijk moet je geen vragen stellen die met ja of nee beantwoord kunnen worden. In een wereld vol mogelijkheden zou je denk ik beter naar een advies kunnen vragen over hoe te handelen als je hem terug wil, want je hebt zelf ook altijd invloed op je handelen en de uitkomst daarvan. In plaats van stilltjes op de uitslag van een legging te zitten wachten en je lijdzaam neer te leggen bij een geinterpreteerd ja of nee, kan je denk ik beter kijken naar de mogelijkheden en wat je daarvoor moet doen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:22 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Zou je dat ook voor mij willen doen?
Mijn vraag; komt het nog goed tussen mijn ex en mij.
Thnx
Allemaal goed en wel, maar welke vragen kun je dan wel stellen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je geen vragen stellen die met ja of nee beantwoord kunnen worden. In een wereld vol mogelijkheden zou je denk ik beter naar een advies kunnen vragen over hoe te handelen als je hem terug wil, want je hebt zelf ook altijd invloed op je handelen en de uitkomst daarvan. In plaats van stilltjes op de uitslag van een legging te zitten wachten en je lijdzaam neer te leggen bij een geinterpreteerd ja of nee, kan je denk ik beter kijken naar de mogelijkheden en wat je daarvoor moet doen.
Op dit moment wil ik hem niet terug. Ben allern benieuwd wat er uit een kaart legging komt aangezien een medium hier ook een verspelling over heeft gedaanquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je geen vragen stellen die met ja of nee beantwoord kunnen worden. In een wereld vol mogelijkheden zou je denk ik beter naar een advies kunnen vragen over hoe te handelen als je hem terug wil, want je hebt zelf ook altijd invloed op je handelen en de uitkomst daarvan. In plaats van stilltjes op de uitslag van een legging te zitten wachten en je lijdzaam neer te leggen bij een geinterpreteerd ja of nee, kan je denk ik beter kijken naar de mogelijkheden en wat je daarvoor moet doen.
Hey bastard! Was jij nog aan de kaarten toegekomen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:13 schreef Bastard het volgende:
Een vraag dient zo duidelijk mogelijk te worden gesteld, en het liefst zonder tijdsindicatie.
"Doe ik er goed om volgende week te solliciteren" is een verkeerde vraag. Er is geen tijd dus wat is volgende week? Ja/nee vragen zouden op zich wel kunnen, je kan zien aan de positieve dan wel negatieve kaarten wat het antwoord zou kunnen worden maar belangrijker nog is de uitleg van de factoren die meespelen in het antwoord. "hoe zal de weg er naar toe wezen" "is die partner ook bereidwillig" "geeft het een financiele tegenslag" "Wat is het bijkomende inzicht wanneer wel dan wel niet" zijn bijvragen die je meeneemt in je beantwoording naar de vraagsteller wanneer dat kan.
Hoe duidelijker de vraag, hoe duidelijker de kaarten kunnen wezen voor je, hoe makkelijker of toegespitser de uitleg en dus duidelijker het antwoord zal kunnen wezen.
Ok, daar gaat ie..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:18 schreef StevenTerpstra het volgende:
[..]
Graag, mag publiek hoor...
Mijn vraag: wordt het nog wat in de liefde...
Vanavond zal ik de kaarten voor je leggenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:22 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Zou je dat ook voor mij willen doen?
Mijn vraag; komt het nog goed tussen mijn ex en mij.
Thnx
Binnenkort/snel, rommelige weken gehad en dan is een avond 'even niks' ook wel lekker. Komt goed!quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:21 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Hey bastard! Was jij nog aan de kaarten toegekomen?
Nou, hartelijk dank voor je tijd en moeite ten allereerste, maar eerlijk gezegdquote:Op woensdag 23 mei 2012 21:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, daar gaat ie..
<KNIP>
hoewel je nog een - vooral innerlijke - weg te gaan hebt, gaat het helemaal goedkomen met de liefde en in ruimere zin met betrekkingen met andere mensen
Overigens geef ik geen garanties
0: bekers 2quote:
Ik heb heel veel herkend. Sommige dingen niet, maar misschien komt dat nog. Mijn medium heeft gezegd "ik heb er een goed gevoel over, dus dan komt het goed". Dit zie ik zelf niet meer, en ik haal het ook niet uit de kaarten. Toch heb ik er veel aan. Ik ben blij dat de kaarten zeggen dat ik toch nog uit deze situatie kom. Ik voel me lang niet meer zo slecht als toen hij net wegging, maar nog steeds knaagt het ergens. Ben blij dat ik daar in de toekomst iig overheen kom, en erop vooruit ga. Vooruitgang is de toekomst.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: bekers 2
1: koning van zwaarden
2: munten 10, omgekeerd
3: Arcana 20, het Oordeel.
4: bekers 3, omgekeerd
5: Arcana 5, de Hierofant, omgekeerd
6: Arcana 7, de Zegewagen, omgekeerd
7: koningin van zwaarden
8: Arcana 18, de Maan
9: de schildknaap van bekers
10: de ridder van pentagrammen
ad 0: Groei in verbondenheid. Zelfkennis en begrip voor de ander. Je zou een heel sociaal mens moeten zijn en staat altijd klaar voor de ander.
klopt, er daar word vaak mosbruik van gemaakt, wat ik dan te laat inzie..
ad 1: Deze kaart toont het karakter of de geestesgesteldheid van de vrager. Je hebt je leven onder controle en bent een goed organisatrice. Alles is gepland, het zou me niet verbazen als deze legging ook een test is.
niet een test, of op zekere zin wel, ik vroeg me af of er uit de legging hetzelfde zou komen als wat mijn medium heeft gezegd
ad 2: Je krijgt te maken met een oud probleem. Patronen, zwakheden, gewoontes (rook je, mss en probeer je te stoppen?) en die zijn op dit moment sterker dan het nieuwe inzicht. Je bent er nog niet aan toe je te ontworstelen en werkelijk een nieuw leven te beginnen.
Nee ik rook niet, wel bang om verlaten te worden, dat had ik achter me gelaten, maar ex is weggegaan dus dat is weer terug gekomen. En voor mij is dat een groot probleem. Mijn oude patronen ben ik juist aanhet doorbreken, ik loop bij maatschappelijk werk en verander de laatste tijd veel in positieve zin.
ad 3: Andermaal deze kaart op deze positie. Op deze positie geeft deze kaart aan dat je een les moet leren, maar dat daar wel een nieuwe kans uit voortvloeit.
Heb inderdaad het gevoel dat ik lesgeld heb betaald. Nooit meer zo volledig op iemand bouwen, mijn onafhankelijkheid helemaal opgeven. Alles is vergankelijk.
ad 4: Je hebt nog last van bittere gevoelens tov. je ex. Wellicht ben je teleurgesteld in hem, had je gehoopt dat hij zou veranderen en ben je ook wat manipulatief geweest om dat te bereiken, misschien is er nu nog wat strijd en spelen onderhuidse wraakgevoelens een rol.
Ik heb geen wraakgevoelens, wel heel veel onbegrip. Ik heb idd lange tijd gehoopt dat hij zou veranderen (hij loog namelijk veel, over geld, andere meisjes etc) maar dat is idd niet gebeurd. Heb vaak op het punt gestaan weg te gaan, dit ook mede gedeeld, maar niet gedaan, omdat ik zoveel van hem hield. Dit zou hij op hebben kunnen gevat als manupileren.
ad 5: Je bewuste handelen is min of meer schijnheilig, in deze situatie. Je doet zelf ook niet helemaal wat je wel van de andere verlangt. (Sorry, de tarot kan best harde antwoorden geven. Het is veel minder lief dan bv. astrologie.)
schijnheilig, ik zou niet weten op welk niveau. Ik ben volledig eerlijk tegen hem. Als hij me wat vraagt. Dit vraag ik ook van hem, hij doet dat echter niet, wat ik enorm frustrerend vind. Hij blijft liegen. Dus blijf ik hameren op blijf eerlijk.. Verder kan ik niet echt een voorbeeld bedenken over iets wat ik tegen hem zou zeggen, maar zelf niet doe.
ad 6: In deze situatie heb je geen controle zoals je dat graag zou willen. Andermans leven is nou eenmaal niet controleerbaar. Het blijven hangen in oude patronen frustreert de verwezenlijking van wat je echt had kunnen bereiken.
Dit klopt helemaal. Wij zijn getrouwd, we hadden alles. En opeens trekt hij de stekker eruit. Weigerd er zelf nog maar over na te denken. Dit frustreerd.
ad 7: Als je stopt met de ander dingen te verwijten, zul je je met succes ontworstelen aan je oude fouten.
Mischien weet je het ook wel beter maar je moet de ander niet zijn gebrek aan inzicht blijven verwijten.
het lukt mij idd niet te stoppen met verwijten. Doe hier ook mijn best voor, want hierdoor ondervind ik veel hinder.
ad 8: Je zult in staat zijn om oude angsten los te laten, die werden gevoed door de ietwat bittere gevoelens die je hebt tov. je ex.
Dat hoop ik echt met heel mijn hart.
ad 9: Als je zelf ook doet wat je verkondigt en als je kwetsbaar durft op te stellen, zul je de ander ook kunnen ontwapenen. Deze kaart kan ook betekenen dat je ex je steeds onbevangen benadert en dat dat zelf niet kunt toelaten.
Ik stel me juist steeds kwetsbaar op, zeg wat ik voel, maar loop daarbij telkens tegen een enorme muur op. hij wil mij niet meer toelaten. En ik vind dat onbegrijpelijk.
ad 10: De ridder van munten staat voor het benutten van talenten en het doen van investeringen.die zijn talenten maximaal benut en veel investeert. Je moet leren je talenten te benutten en je leven te sturen.
ik zou graag weer terug willen naar school, dus ook dit klopt.
De legging kan op verschillende manieren uitgelegd worden en is niet erg duidelijk.
Wellicht omdat de vraag niet helemaal duidelijk was. Dit kan gebeuren als je eigenlijk iets anders wilde vragen dan je zei, of wanneer de kaartlegger niet voldoende geconcentreerd was, of door zuiver toeval, of als de vraag als een test is bedoeld en er bv. geen sprake is een gefingeerde situatie.
Het zou ook kunnen dat het type vraag niet duidelijk was. Wilde je weten wat te doen? Gaat het om wensvervulling? Een beoordeling of je al dan niet goed bezig bent?
Deze legging zou kunnen betekenen dat de omstandigheden gunstig genoeg zijn, dat er met jezelf ook helemaal niks mis is, maar dat je geestelijk wat in de problemen zit, oude patronen die nog parten spelen waardoor je verbitterd bent geraakt, de ander verwijten wat je zelf ook doet, het gevoel hebben dat je geen controle hebt over je situatie. Als gevolg daarvan stel je je misschien wat verwijtend op. Daar trauma's te verwerken en ervaringen te integreren kom je veel verder en zul je uiteindelijk in staat zijn onbevangen in het leven te staan en je talenten te ontplooien.
De uitkomst kan ook slaan op een worsteling op relationeel gebied, maar vooruitgang op materieel of cognitief gebied.
Nog een andere uitleg is de koningin van zwaarden als representatie van je persoon in de gegeven situatie en de schildknaap van bekers als je ex. Je zou dan een verwijtende houding naar je ex kunnen hebben, terwijl hij probeert open en onbevangen te zijn en je probeert met die houding te ontwapenen.
Je kunt ook een heel duidelijke ontwikkeling zien in de laatste vier kaarten. Je krijgt de mogelijkheid je te ontwikkelen van iemand die ietwat bitter is naar iemand die een trauma verwerkt, vervolgens de ander vriendelijk weet te stemmen en vervolgens in staat ben
De uitkomst is hoe dan ook goed. Zelfs als de ander - of juist omdat de ander - geen rol meer speelt in je leven, ga je erop vooruit.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar mss. herken je er wel helemaal niets in.
Oh ja, Bastard heeft meer ervaring met de tarot dan ik. Dus mss. kan hij deze legging beter uitleggen dan ik.
Heel graag gedaan! En wat een ellende, joh!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:31 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ik heb heel veel herkend. Sommige dingen niet, maar misschien komt dat nog. Mijn medium heeft gezegd "ik heb er een goed gevoel over, dus dan komt het goed". Dit zie ik zelf niet meer, en ik haal het ook niet uit de kaarten. Toch heb ik er veel aan. Ik ben blij dat de kaarten zeggen dat ik toch nog uit deze situatie kom. Ik voel me lang niet meer zo slecht als toen hij net wegging, maar nog steeds knaagt het ergens. Ben blij dat ik daar in de toekomst iig overheen kom, en erop vooruit ga. Vooruitgang is de toekomst.
Ik wil je heel erg bedanken voor de moeite
Dat is een groot compliment! Ik ben een totale amateur met de tarot en voor zover ik weet ben ik niet paranormaal begaafd. Ik vind het vooral heel leuk om te doen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef LaLouchi het volgende:
Thnx, ja het is niet leuk maar ben ergens wel blij dat het nu gebeurd en niet over.10 jaar. Nu heb ik de kans nog overnieuw te beginnen, met wel een leuke man. Ik ben pas 23 nog heel leven voor me
Vind je wel erg goed met de tarot, was vrij treffend. Ben je ook paranormaal begaafd?
Ok. Ja dat vroeg ik dus juist omdat je het zo goed hebt gedaan. Paar puntjes, maar die heb ik ook beschreven. 90% had je goed. Knap hoor.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is een groot compliment! Ik ben een totale amateur met de tarot en voor zover ik weet ben ik niet paranormaal begaafd. Ik vind het vooral heel leuk om te doen.
Ja, hoe doe je het? Je probeert je een beetje in te voelen in de ander. Je probeert een betekenis te zien in de getrokken kaarten. Gerelateerd aan de vraag en aan de positie in de legging, natuurlijk. De kaarten kun je vaak ook weer aan elkaar relateren en zo krijg je een verhaal.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:30 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ok. Ja dat vroeg ik dus juist omdat je het zo goed hebt gedaan. Paar puntjes, maar die heb ik ook beschreven. 90% had je goed. Knap hoor.
Ik dacht eigenlijk dat alleen paranormale mensen het zouden kunnen. Dat is dus niet zo? Hoe werkt zoiets dan?
Ok, maar aangezien je mij niet kent vind ik het toch knapquote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, hoe doe je het? Je probeert je een beetje in te voelen in de ander. Je probeert een betekenis te zien in de getrokken kaarten. Gerelateerd aan de vraag en aan de positie in de legging, natuurlijk. De kaarten kun je vaak ook weer aan elkaar relateren en zo krijg je een verhaal.
Dank je welquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ok, maar aangezien je mij niet kent vind ik het toch knap
Ik wil het wel doen, maar dat wordt dan volgende week.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:25 schreef Swiffer het volgende:
Hey! ik zou ook graag een legging willen, wie offert zich op?
Thnx je hebt mail terugquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
In de mail, wist niet of je hem hier wilde hebben.
Ik begreep van je dat het qua gevoel overeen kwam met het antwoord van E_O. Leuk!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Thnx je hebt mail terug
Ben diep geraakt.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:57 schreef Swiffer het volgende:
Vind ik niet erg, alvast bedankt, heel leuk!
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik begreep van je dat het qua gevoel overeen kwam met het antwoord van E_O. Leuk!
Dan krijg je juist de meest neutrale resultatenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ok, maar aangezien je mij niet kent vind ik het toch knap
Vanavond heb ik - tegen de verwachting in - tijd om de kaarten te leggen..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
vuur je vraag maar vast af.. Zodra ik tijd heb, ga ik ermee aan de gang. Mag ook per pm, trouwens.
[..]
Vandaag lukt niet meer, maar morgen of overmorgen met heel veel plezierquote:Op maandag 4 juni 2012 22:03 schreef QEX het volgende:
@ E.O. kun je een algemene legging voor mij doen?
Misschien moet de vraag wezen voor jou "hoe kom ik weer in evenwicht" ?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:26 schreef LaLouchi het volgende:
Hoop dat mijn legging snel uitkomt, rust in mijn kop. Blijf maar malen
Ja dat zou eigenlijk een.betere vraag zijn inderdaad.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Misschien moet de vraag wezen voor jou "hoe kom ik weer in evenwicht" ?
Jij bent de als volgende aan de beurt.. Heb je nog interesse?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:25 schreef Swiffer het volgende:
Hey! ik zou ook graag een legging willen, wie offert zich op?
Ik meen dat dit de meest recente is, ja.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:17 schreef fallen_angel123 het volgende:
Na middagje lezen en zoeken over tarot bij dit topic #25 ofzo beland. Is dit de meest recente?
Oh gaaf! Je mag een kaartlezing voor me doen als je wilt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:20 schreef fallen_angel123 het volgende:
Yeah, maar ff nieuw leven inblazen dan, laatste bericht was alweer 2 maanden geleden...
Morgen ga ik naar een newage winkel, een beginnersetje scoren![]()
Zelf spreekt mij die Zen kaarten ontzettend aan, maar ziet er inderdaad niet zo gemakkelijk uit. Dus morgen maar even uitzoeken
Haha eerst maar eens uitzoeken hoe het werkt, mij sprak ook direct de dilemmalegging aan, terwijl hier toch iedereen gaat voor het keltische kruis. Maar wellicht komt dat ook omdat ikzelf al een aantal maanden met een dilemma loopt ;-)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh gaaf! Je mag een kaartlezing voor me doen als je wilt.
Ik heb dat hier voor een paar anderen gedaan en het is heel leuk om te doen.
Oh vind ik leuk! Mss. doe ik dat vanmiddag al wel. Maar wat is een dilemmalegging? Ik ken dus echt alleen het keltische kruis.. (wat ook prima voor dilemma's werkt, trouwens.)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:35 schreef fallen_angel123 het volgende:
[..]
Haha eerst maar eens uitzoeken hoe het werkt, mij sprak ook direct de dillemalegging aan, terwijl hier toch iedereen gaat voor het keltische kruis. Maar wellicht komt dat ook omdat ikzelf al een aantal maanden met een dilemma loopt ;-)
Als jij nou eens een legging doet voor mij, doe ik binnenkort wel eens eentje voor jou
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh vind ik leuk! Mss. doe ik dat vanmiddag al wel.
Dank je!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:43 schreef fallen_angel123 het volgende:
Kaart 1: stelt je dilemma voor
Kaart 2: geeft een beeld van oorzaak van het probleem
Kaart 3: laat de invloeden uit het verleden zien
Kaart 4: staat voor onthullingen - nieuwe informatie
Kaart 5: geeft advies
Kaart 6: toont je laatste hindernis
Kaart 7: geeft een beeld van actie die je nodig moet ondernemen
http://www.anja-mystery.b(...)%20de%20kaarten.html
De info is genoeg hoor.. Ik werk graag met zo weinig mogelijk informatie. Daarom vind het ook leuk om online lezingen te doen. Je sluit voorkennis en coldreading uit als je weinig weet en de persoon niet kan zien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:03 schreef fallen_angel123 het volgende:
[..]Cool kijk maar... Dilemma is werk / loopbaan / carričre gerelateerd. Twijfel om een nieuwe studie te gaan doen om andere loopbaan te gaan doen omdat ik met huidige studie weinig werk te vinden is. Mijn vraag is: In wat voor werksituatie ga ik mijn geluk vinden?
Kan je daar iets mee, meer info nodig?
Yeah, ben benieuwd!!quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De info is genoeg hoor.. Ik werk graag met zo weinig mogelijk informatie. Daarom vind het ook leuk om online lezingen te doen. Je sluit voorkennis en coldreading uit als je weinig weet en de persoon niet kan zien.
Ik ga eindelijk zo eens beginnen.
Hier is ie dan!quote:
Bedankt voor de leggingquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is ie dan!
0: Munten aas
1: koning van bokalen
2: De Gehangene
3: Zwaarden 9 omgekeerd
4: koningin van zwaarden
5: Arcana 17
6: munten 4, omgekeered
7: Arcana 6, omgekeerd
8: Staven 10
kaart 9: Arcan 8: Kracht.
10: koning van zwaarden omgekeerd
Nee, ik werk niet in de ondernemerswereld, ik heb wel het gevoel dat mijn functie van te weinig waarde is in het bedrijfquote:Werk je in de ondernemerswereld? Heb je mss. ergens ook te maken met oneerlijke bejegening en is dat ook de motor achter de switch die je overweegt?
Ik ben al vanaf begin af aan opzoek naar een functie als projectmanager of consultant, ik krijg het alleen niet voor elkaarquote:Je zult in een adviserende functie veel meer bevrediging vinden dan in een financiele. Verwar je geld en gewin niet teveel met geluk?
Ik heb laatste tijd het idee dat ik inderdaad wel iets gevoeliger ben dan dat ik altijd dachtquote:Is het niet een harde wereld waarin je je moet handhaven? Strookt dat wel met je eigen ethische waarden? Moet je ergens wellicht kiezen tussen de liefde en je carriere?
Gelukkigquote:Inderdaad sta je op het punt je hele leven om te gooien. Je zult in staat zijn om knopen door te hakken dat leidt tot het inzicht wat werkelijk belangrijk is in het leven.
Liefde heb ik inderdaad beetje moeite meequote:Volgens de kaarten heb je moeite om de liefde toe te laten in je leven, je acties worden ingegeven door woede of hartstocht. (wat dit met het dilemma te maken heeft, snap ik ook niet, maar goed)
Klinkt goed, vind ik ookquote:Als je de knoop hebt doorgehakt, word je je veel bewuster van wat je wilt bereiken en weet je ook meer dan ooit wat je wilt. Je hebt kennelijk veel te bieden, maar ja, je nieuwe loopbaan vereist een nieuwe manier van denken en het zal niet meevallen om dat los te laten.
De omgekeerde zwaardenkoning kan ook starheid en dogmatiek betekenen.quote:[b]Op dinsdag 21 augustus 2012 08:42 schreef fallen_angel123 het volgende:
Impliceert die omgekeerde zwaarden koning niet dat het een lastige opgave gaat worden?
Hmmquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De omgekeerde zwaardenkoning kan ook starheid en dogmatiek betekenen.
In combinatie met munten 4, omgekeerd, zou het door gehechtheid aan oude omstandigheden kunnen komen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:00 schreef fallen_angel123 het volgende:
[..]
HmmKlinkt niet goed, moet dus daarvoor maar waken
Klinkt logisch, zou natuurlijk heel goed kunnenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In combinatie met munten 4, omgekeerd, zou het door gehechtheid aan oude omstandigheden kunnen komen.
Momenteel is het helaas nog geen eye-opener, maar alle beetjes informatie helpen.quote:Ik hoop dat je er wat aan de lezing hebt, trouwens.
Hoi! Ik heb morgen hopelijk tijd voor een legging.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:10 schreef missbehavin het volgende:
Hallo. Ik ben best sceptisch, maar toch wel benieuwd .. Dus als iemand voor mij een legging zou willen doen, graag.
Ah cool, thanks! Ik ben echt een leek, dus wat moet je weten verder?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoi! Ik heb morgen hopelijk tijd voor een legging.
Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je die stellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:31 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ah cool, thanks! Ik ben echt een leek, dus wat moet je weten verder?
Mjah, ik zit nogal met wat onrust om verschillende redenen, en ik vraag me af of ik nog eens in rustiger vaarwater terecht ga komen..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je die stellen.
Ben wel benieuwd! Enig idee wanneer je tijd hebt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoi! Ik heb morgen hopelijk tijd voor een legging.
Ik doe het vanavond nog of morgen.. Er zijn even wat dingen in de privésfeer.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:47 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd! Enig idee wanneer je tijd hebt?
Uiteraard geen probleemquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik doe het vanavond nog of morgen.. Er zijn even wat dingen in de privésfeer.
Zo, eindelijk is ie er dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan ook zijn dat het alleen maar nonsens is. Dit is alleen bedoeld als vermaak.quote:
Oj, best uncanny...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo, eindelijk is ie er dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan ook zijn dat het alleen maar nonsens is. Dit is alleen bedoeld als vermaak.
0: aas van bekers, omgekeerd
2: aas van zwaarden, omgekeerd
3: zwaarden 9, omgekeerd
4: koningin van staven, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: staven 7, omgekeerd
7: staven 9
8: schildknaap van zwaarden
9: munten 2
10: Arcana 5, de Hierofant
Het lijkt te gaan om een dilemma tussen starre dogmatiek en wetmatigheden en je eigen idealen. Je moet je maar groot zien te houden, terwijl je veel gevoeliger en idealistischer bent dan je kunt laten blijken. Ben je een binnenvetter? Het lijkt alsof je meer diepgang zou willen ervaren in het leven.
Wellicht voel je je eenzaam in onbegrepen? je bent een controlfreak en een perfectionist in de positieve zin van het woord. Volg je een exacte studie? Je bent in ieder geval een kordaat persoontje. Je hebt alles goed voor elkaar. Desondanks word je inspanning niet op waarde geschat. Je hebt echter niet zoveel contole op je situatie als je zou willen. Heb je te mken met meerderen die je onrechtvaardig behandelen?
Dat leidt ertoe dat je ontevreden bent en je anderen afbrandt vanwege hun imperfectie.
Wees trouw aan je zelf. Het is belangrijk om je idealen na te streven en daar trouw aan te zijn.
Inderdaad lijk je wat rusteloos en impulsief.
Je hebt een hoop goede voornemens en je moet je niet laten belemmeren tot actie over te gaan. Als je doet wat je echt wilt dan krijg je ongetwijfeld nieuwe ontplooiingskansen.
Als je de oorzaak van je onrust hebt ontdekt, dan zul je anderen niet meer omlaag hoeven halen, maar ze juist stimuleren omdat je wat te bieden hebt.
Wat leuk om te horen. Ik hoop dat je er wat aan hebtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:56 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oj, best uncanny...
Je hebt me eigenlijk heel goed weten te vangen.
Food for thought. Dankjewel!
Ja hoor, dat kan! Met een beetje geluk heb ik er morgen tijd voor.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:36 schreef DrParanoid het volgende:
Ik zou wel graag een legging ontvangen, redelijk sceptisch, erg benieuwd, niet close mindedbestaat er zoiets als een algemene legging zonder specifieke vraag?
Tx, kijk er naar uit!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan! Met een beetje geluk heb ik er morgen tijd voor.
Hier is ie dan:quote:
Haha, thanks, heeft idd wel wat raakvlakken, beknopte uitleg voor jou is ook leuk en is onderweg in PMquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is ie dan:
Lezingen zonder vraag vind ik interessant omdat je hiermee nņg een stuk voorkeniis uitsluit. Buiten het feit dat ik de vrager niet kan zien en er dus ook geen sprake kan zijn van coldreading en vrijwel niets van hem weet en hem niet ken, zodat voorkennis goeddeels wordt uitgesloten.
Het kan dus heel goed zijn dat er alleen maar onzin uitkomt.
0: Arcana 16, de Toren.
1: Arcaba 20, het Oordeel.
2: bekers 10
3: bekers 8
4: Arcana 10
5: Staven aas
6: zwaarden 5
7: staven 8
8: bekers 2
9: staven 4
10: bekers 7
Gefeliciteerd! Ze is zwangerWie weet krijg je een tweeling.
Ok, dat was wel een heel beknopte uitleg.De grondslag voor deze legging is de Toren, in dit geval zou ik zeggen dat het een fallussymbool is, de bliksem een orgasme en de mensen die de wereld in worden geworpen je kinderen.
Het oordeel, je tweede kaart wijst daar ook op. Deze kaart is de verwezenlijking van de 6e kaart van de grote arcana, de Geliefden. Hier is deze uitgegroeid tot universele liefde en bezit de kracht om dood materiaal tot leven te wekken. Deze kaart wordt ook vaak in verband gebracht met het laatste oordeel of de jongste dag, maar houdt natuurlijk ook de kracht in om leven te scheppen.
Bekers 10, ga je sammenwonen?
Je laat je ietwat bittere verleden achter je. Dat kan te maken hebben met je jeugd en/of je ouders of vorige relaties.
Je begint aan een nieuwe levensfase en je bent wild enthousiast. Zwaarden 5 wijst er ook op dat je iets aan het organiseren bent. Je bent bezig met de kinderkamer, wellicht?
Het betekent hoe dan ook een nieuw begin, een doorbraak en het afsluiten van het verleden. Je relatie gaat een nieuwe fase in of je leert je partner nu of binnenkort kennen. Je weet wat je doet en waarvoor je het doet en je behaalt in ieder geval een nieuwe mijlpaal in je leven.
Ik ga er zo mee aan de gang. Ben benieuwdquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hi Enneacanthus_Obesus,
Ik ben benieuw of je tijd hebt voor deze legging, het gaat over mij en nog een persoon.
1 uitgangspositie) zwaarden 2 omgekeerd
2 doorkruising) zwaarden koningin omgekeerd
3 bewuste niveau) zwaarden 4
4 onbewuste niveau) zwaarden sk
5 recente verleden) rad van fortuin
6 nabije toekomst) pentakels 8
7 hoe kijk ik er tegenaan) bekers 3 omgekeerd
8 De omgeving, invloed van anderen) staven 2 omgekeerd
9 hoop en angst) pentakels 3
10 uitkomst) bekers aas
Dit is wat ik er in zie:quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hi Enneacanthus_Obesus,
Ik ben benieuw of je tijd hebt voor deze legging, het gaat over mij en nog een persoon.
1 uitgangspositie) zwaarden 2 omgekeerd
2 doorkruising) zwaarden koningin omgekeerd
3 bewuste niveau) zwaarden 4
4 onbewuste niveau) zwaarden sk
5 recente verleden) rad van fortuin
6 nabije toekomst) pentakels 8
7 hoe kijk ik er tegenaan) bekers 3 omgekeerd
8 De omgeving, invloed van anderen) staven 2 omgekeerd
9 hoop en angst) pentakels 3
10 uitkomst) bekers aas
Zou ik niet een legging cadeau krijgen voor m'n verjaardag?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit topic is tč interessant om te laten wegzakken. Tijd voor een kick, dus. Zijn er mensen die de kaarten gelegd willen hebben? Of zijn er mensen die zich bezig houden met pendelen, tarotlezingen, astrollogie, kristalzien, dobbelen, koffiedik kijken, whatever en dit graag eens voor een ander willen doen?
Meld je dan hier!
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:45 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zou ik niet een legging cadeau krijgen voor m'n verjaardag?
Hier is ie dan, je verjaarslegging (en ik bedoel geen kledingstuk.quote:
Het moet sowieso geestelijke groei inhouden, met al die Arcana-kaarten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:23 schreef Natalie het volgende:
Aan 't materiele moest ik denken omdat we daar op dit moment mee bezig zijn. Ik was nieuwsgierig.
Maar wat leuk dat het zo'n unieke legging is. Altijd al gezegd dat ik enigszins vaag in elkaar steek. Wat overigens wel een waarheid is, en waar ik nu pas aan denk, is dat ik eigenlijk vooral zoekende ben naar hetgeen waar ik voor bestemd ben. Dat klinkt vager dan ik het bedoel. Het is meer: ik aan zoveel dingen gesnuffeld en toch nooit die 'dit is het!' qua hobby/werk/manier van uiten gevonden. Wie weet gaat dat nu wel gebeuren.
Ik zit idd wel in proces van een nieuwe weg vinden. Je weet een beetje van mijn verleden, en het zit nu allemaal weer op de rit. Ik ben happy, maar nog wel onzeker over welke richting ik in zal/moet slaan.
Wat dat betreft heb ik blij met deze legging. Of het nu onzin is of vermaak.
Dankjewel, Enneacanthus_Obesus!
Geestelijke groei is altijd goedquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het moet sowieso geestelijke groei inhouden, met al die Arcana-kaarten.
Oh cool! Lijkt me een leuk experimentquote:Op dinsdag 11 december 2012 06:28 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, zijn er mensen die een legging kunnen doen voor 21 december 2012? Ik ben erg benieuwd wat daar uit zou kunnen komen. Thx!
Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef Fiddlergurl het volgende:
Zou iemand wellicht voor mij een legging willen doen? Het is wat onrustig in mijn leven
Geweldig, dank je wel. Wat ontzettend aardig dat je dit wil doen in je vrije tijd!quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..
Het is heel erg leuk om te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:39 schreef Fiddlergurl het volgende:
[..]
Geweldig, dank je wel. Wat ontzettend aardig dat je dit wil doen in je vrije tijd!
Dat zijn juist de meest interessante lezingen. Je weet niets van de vragensteller, alleen de schermnaam en eventueel de vraag. Voorkennis, coldreading, lichaamstaal aflezen, sturende vragen.. Je kunt het allemaal uitsluiten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:
Voor mij mag het ook wel eens...
Niet dat ik er zo hard in geloof, maar ik ben gewoon benieuwd of er iets bruikbaars zou kunnen uitkomen...
Extra vraagje: hoe gaat het dan precies? Hoe kun je kaarten leggen voor iemand (of nog iets anders doen) via internet als je de persoon niet IRL kent?
Wat is coldreading?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zijn juist de meest interessante lezingen. Je weet niets van de vragensteller, alleen de schermnaam en eventueel de vraag. Voorkennis, coldreading, lichaamstaal aflezen, sturende vragen.. Je kunt het allemaal uitsluiten.
Hmm... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken...quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit! http://mens-en-samenlevin(...)n-hoe-werkt-het.html
Van coldreading, bedoel je?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Hmm... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken...
Ja.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van coldreading, bedoel je?
Nou ja, je kunt dus door middel van trucjes, zelfs onbewust, dingen sturen in een sessie.quote:
Ok... Ik heb toch liefst gewoon de kaarten denk ik, zonder dat cold reading.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt dus door middel van trucjes, zelfs onbewust, dingen sturen in een sessie.
Dat gaat niet als je alleen bent en je hebt alleen maar een stel kaarten..
Ik weet niet of k helemaal duidelijk was. Dat coldreading en andere storende factoren sluit je juist uit als je online een lezing doet, zonder dat de ander tegenover je zit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ok... Ik heb toch liefst gewoon de kaarten denk ik, zonder dat cold reading.
Wat is de bedoeling van dobbelen? Ik ben echt een noob op dit vlak...
Oh ok...quote:Op woensdag 12 december 2012 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet of k helemaal duidelijk was. Dat coldreading en andere storende factoren sluit je juist uit als je online een lezing doet, zonder dat de ander tegenover je zit.
Eerst maar even de kaarten voor Evienne.. Die drie kaarten gaan het snelst.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef Evienne het volgende:
Ik wil ook wel, maar alleen een dagkaart of drie kaarten.
stiekem wil ik ook weten of het een beetje overeen komt met de kaarten die ik zelf heb getrokken
0: bekers 8quote:Op dinsdag 11 december 2012 06:28 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, zijn er mensen die een legging kunnen doen voor 21 december 2012? Ik ben erg benieuwd wat daar uit zou kunnen komen. Thx!
Oh, ik vind helemaal niet dat onze leggingen zoveel uiteen lopen. In het kort komt mijn lezing erop neer dat de geschiedenis zich herhaalt en dat de hebzucht een grote rol blijft spelen.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef MissVanity het volgende:
Legging voor 21 december? Ik doe mee. Ik doe even een kleine 3 kaartenlegging.
Eerste kaart De Maan. Deze kaart gaat over angst en onzekerheid. Vooral de irrationele angsten voor dat wat je niet kunt zien of aan kunt raken. Door de duisternis van deze kaart hebben we minder inzicht en controle. Alleen door de angsten onder ogen te zien komen we er vanaf.
De tweede kaart is de Koningin van Staven ondersteboven. De reacties van betrokkenen op tegenstand en verdriet. Zij is onmisbaar in tijden van een ramp of crisis door haar positiviteit. Ze geeft steun en advies. Dit komt niet voort uit plichtsbetrachting maar uit een natuurlijke impuls.
De derde kaart Pentakels 5. Armoede, onzekerheid en crisis. Langdurige ontberingen. We kunnen dit zelfs zien als voorteken dat de kerk de mensen niet zal gaan willen helpen na 21 december. De kreupele mensen op de kaart lopen langs een kerk zonder deuren.
Dit is wel een beetje een andere legging dan die van jou E_O!Beetje onheilspellend. Nu maar afwachten wat er gebeuren gaat.
De legging heb ik gedaan, de duiding moet nog komen..quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..
Oeh, je maakt me wel nieuwsgierig. Alvast bedankt voor je tijd!quote:Op donderdag 13 december 2012 20:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De legging heb ik gedaan, de duiding moet nog komen..
0: koningin van zwaarden
1: arcana 13, de dood., omgekeerd
3: arcana 3, de keizerin, omgekeerd
4: bekers 5, omdgekeerd
5: arcana 6, omgekeerd
6: zwaarden 3, omgekeerd
7:munten 5, omgekeerd
8: arcana 16, de toren, omgekeerd
8: arcana 17, omgekeerd
10: arcana 11,omgekeerd
Dit is een pittige legging, met maar liefst 6 arcana kaarten en bijna alle kaarten ondersteboven.
Ik heb nu geen tijd meer om deze legging te duiden, maar daar ga ik morgen - hopelijk - mee aan de gang.
Graag gedaan!quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef Spellmeista het volgende:
Bedankt voor de leggingen voor de 21ste.
Ik ben er bijna uit, maar heb helaas andere verplichtingen. Morgen post ik je mijn uitleg! Ik ben ook benieuwd of er iets van klopt..quote:Op donderdag 13 december 2012 22:17 schreef Fiddlergurl het volgende:
[..]
Oeh, je maakt me wel nieuwsgierig. Alvast bedankt voor je tijd!
Ik ookquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Graag gedaan!
[..]
Ik ben er bijna uit, maar heb helaas andere verplichtingen. Morgen post ik je mijn uitleg! Ik ben ook benieuwd of er iets van klopt..
daar heb je geen kaarten voor nodig er gebeurt namelijk............ NIKS!quote:Op dinsdag 11 december 2012 06:28 schreef Spellmeista het volgende:
Er gebeurt wel wat! De zon komt op, hij gaat weer onder. En volgens mij wordt het een spannende dag op Fok.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:14 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
daar heb je geen kaarten voor nodig er gebeurt namelijk............ NIKS!
Hier is ie dan!:quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:03 schreef Fiddlergurl het volgende:
[..]
Ik ookIk kijk er reikhalzend naar uit. Ben morgen een dagje uit (niet met de Stichting
), ik zie het dus helaas pas morgenavond!
Vanavond zal ik je kaarten trekken.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:23 schreef Little_Dolls het volgende:
Ok, dan mag zo'n legging voor mij ook.
Je staat op de lijstquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:02 schreef Purplegirl het volgende:
Bastard, zou jij voor mij een legging willen doen? Of iemand anders die graag wil ;-)
Superdank!
Fijn! Ik blijf me toch afvragen hoe dat in z'n werk gaat...quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vanavond zal ik je kaarten trekken.
zou je ook voor mij kaarten willen trekken, ik wil weten waar het naar toe gaat met mij en een ander, noem hem maar B,als het al ergens heen gaat.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vanavond zal ik je kaarten trekken.
Dank je wel. Ik herken sommige stukken zeker wel, maar het geheel moet ik nog even plaatsen. Ontzettend bedankt voor je tijd.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Duiding van Enneacanthus Obesus
Ik vond het echt heel leuk om te doen!quote:Op zondag 16 december 2012 14:46 schreef Fiddlergurl het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik herken sommige stukken zeker wel, maar het geheel moet ik nog even plaatsen. Ontzettend bedankt voor je tijd.
Ik heb geen idee hoe het werkt. Ik ben zelf ook vrij sceptisch...quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:55 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Fijn! Ik blijf me toch afvragen hoe dat in z'n werk gaat...
Ik bedoelde hoe je dat zelf doet, zo'n legging.quote:Op zondag 16 december 2012 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het werkt. Ik ben zelf ook vrij sceptisch...
Eerst heb ik een snelle legging gedaan, als ik een keer wat meer tijd heb, zal ik graag een uitgebreide legging voor je doen.
Maar ok, kijk maar eens of dit iets voor je betekent:
1: Arcana 6, de geliefden, omgekeerd
2: Zwaarden 7, omgekeerd,
3: koning van zwaarden, omgekeerd
Als kaarten omgekeerd vallen houdt dat vaak in dat er een les tav. de betekenis van de kaart moet worden geleerd.
De eerste kaart zou kunnen betekenen dat je minder gehecht moet zijn aan dingen die eigenlijk niet belangrijk zijn..
Als dat lukt zul je doelbewuster kunnen handelen en meer verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je daden. Tevens zul je dan een veel reeėler kijk op het leven krijgen, genuanceerder kunnen denken, minder snel bitter of paranoļde in je denken worden en realistischer verwachtingen hebben.
Oh die uitleg stond er al bij, eigenlijk.. Ik ga even mijn reactie aanpassen.quote:Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik bedoelde hoe je dat zelf doet, zo'n legging.
De eerste kaart komt best overeen; het verbaast me, maar zelf blijf ik ook redelijk nuchter hoor.
Krijg ik later nog uitleg over de twee andere kaarten?
quote:Op zondag 16 december 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh die uitleg stond er al bij, eigenlijk.. Ik ga even mijn reactie aanpassen.
Je doet het door de kaarten te schudden en te couperen en vervolgens willekeurige kaarten te trekken. Meer is er niet aan.quote:Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik bedoelde hoe je dat zelf doet, zo'n legging.
De eerste kaart komt best overeen; het verbaast me, maar zelf blijf ik ook redelijk nuchter hoor.
Krijg ik later nog uitleg over de twee andere kaarten?
O.quote:Op zondag 16 december 2012 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je doet het door de kaarten te schudden en te couperen en vervolgens willekeurige kaarten te trekken. Meer is er niet aan.
Jij bent als volgende aan de beurt. Hopelijk morgen :pquote:Op woensdag 12 december 2012 14:29 schreef rac het volgende:
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij ook eens een legging willen doen?
Mmmm , moeilijk .quote:Op maandag 17 december 2012 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jij bent als volgende aan de beurt. Hopelijk morgen :p
Had je nog een specifieke vraag?
quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:44 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
zou je ook voor mij kaarten willen trekken, ik wil weten waar het naar toe gaat met mij en een ander, noem hem maar B,als het al ergens heen gaat.
De legging heb ik gedaan.. De duiding komt morgen, als ik er rustig voor kan gaan zitten.quote:Op maandag 17 december 2012 14:54 schreef rac het volgende:
[..]
Mmmm , moeilijk .
Ik denk algemeen .
Nee ik weet het zeker !
Deze zal ik ook morgen gaan duidenquote:Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Purplegirl het volgende:
Zou er iemand voor mij een legging willen doen?
Je zit ermee omhoog he? Daarom heb ik jouw legging en de leggingen van de wachtenden, op één na, al gedaan zodat je snel aan de beurt bent. Ik weet niet of ik het morgen al voor elkaar krijgen om de legging te lezen, maar ik doe mijn best.quote:
Interessant hoor wat jullie doen!quote:Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef MissVanity het volgende:
Legging voor 21 december? Ik doe mee. Ik doe even een kleine 3 kaartenlegging.
Eerste kaart De Maan. Deze kaart gaat over angst en onzekerheid. Vooral de irrationele angsten voor dat wat je niet kunt zien of aan kunt raken. Door de duisternis van deze kaart hebben we minder inzicht en controle. Alleen door de angsten onder ogen te zien komen we er vanaf.
De tweede kaart is de Koningin van Staven ondersteboven. De reacties van betrokkenen op tegenstand en verdriet. Zij is onmisbaar in tijden van een ramp of crisis door haar positiviteit. Ze geeft steun en advies. Dit komt niet voort uit plichtsbetrachting maar uit een natuurlijke impuls.
De derde kaart Pentakels 5. Armoede, onzekerheid en crisis. Langdurige ontberingen. We kunnen dit zelfs zien als voorteken dat de kerk de mensen niet zal gaan willen helpen na 21 december. De kreupele mensen op de kaart lopen langs een kerk zonder deuren.
Dit is wel een beetje een andere legging dan die van jou E_O!Beetje onheilspellend. Nu maar afwachten wat er gebeuren gaat.
alvast hardstikke bedankt!quote:Op maandag 17 december 2012 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je zit ermee omhoog he? Daarom heb ik jouw legging en de leggingen van de wachtenden, op één na, al gedaan zodat je snel aan de beurt bent. Ik weet niet of ik het morgen al voor elkaar krijgen om de legging te lezen, maar ik doe mijn best.
0: koning van bekers
1: arcana 15, de duivel
2: staven aas
3: koningin van staven
4: arcana 19, de zon
5: ridder van zwaarden
6: bekers 3
7: bekers 6, omgekeerd
8: staven 6
9: arcana 21
10 zwaarden 9
Hier is je duiding!:quote:Op maandag 17 december 2012 14:54 schreef rac het volgende:
[..]
Mmmm , moeilijk .
Ik denk algemeen .
Nee ik weet het zeker !
Dank je wel!quote:Op woensdag 12 december 2012 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een hoop belangstelling ineens
Het kan even duren voor ik alle lezingen heb gedaan.. Ik vind het wel heel leuk
[..]
Eerst maar even de kaarten voor Evienne.. Die drie kaarten gaan het snelst.
1: bekers 4, omgekeerd
2: staven 9, omgekeerd
3: Arcana 6, de geliefden.
Het is zaak juist om te gaan met eigen en andermans gevoel.
Verwarring, het oude strijdt met het nieuwe. Het is zaak goede voornemens te maken en daarnaar te handelen.
Als het allemaal lukt, dan zul je een gevoel van diepe liefde ervaren.
Ik zou zeggen dat je overweegt een nieuwe relatie te beginnen en een oude achter je te laten en/of dat je verliefd bent.
Geen idee of er iets van klopt. Ik kan er makkelijk 100% naast zitten, maar wie weet betekent het iets voor je.
Morgen begin ik aan de 'apocalypse' lezing en dan handel ik ze in volgorde af
Ok, ik heb een poging gedaan om je legging te duiden:quote:Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Purplegirl het volgende:
Zou er iemand voor mij een legging willen doen?
Hier is alvast de 'trekking':Pquote:Op donderdag 13 december 2012 13:44 schreef Tijger6 het volgende:
oh euhm ... Enneacanthus_Obesus
als je nog ergens wat tijd over hebt, mag je voor mij ook altijd een legging doen
Roep maar als ik je mijn vraag moet pm'en
joepie !!quote:Op woensdag 19 december 2012 21:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de 'trekking':P
Uitleg volgt morgen
0: munten 9
1: arcana 17, de ster, omgekeerd.
2:munten 2
3: staven 2
4: aas van bokalen
5: munten 7, omgekeerd
6: arcana 8, kracht
7 aas van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 0. de zot
9: ridder van bokalen, omgekeerd
10: munten 6, omgekeerd
De achtergrond van deze lezing wordt bepaald door munten 9,quote:Op woensdag 19 december 2012 21:41 schreef Tijger6 het volgende:
[..]
joepie !!
Ik kan haast niet wachten op de duiding hiervan
das het enige dat niet klopt.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Arcana 8, omgekeerd. Je hebt toch niet te maken met relationeel geweld, hoop ik?
Ik zal het met heel veel plezier doen, maar het kan even duren. Ik heb een wachtlijst, inmiddels.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:46 schreef plieneminie het volgende:
E_O, Als je eens tijd hebt, houd ik me ook aanbevolen voor een legging!
En jou duiding is er natuurlijk ookquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:32 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
alvast hardstikke bedankt!
Ik wacht rustig af!quote:Op donderdag 20 december 2012 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zal het met heel veel plezier doen, maar het kan even duren. Ik heb een wachtlijst, inmiddels.
Hier is de legging:quote:Op maandag 17 december 2012 23:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik wou ook graag een legging als het uitkomt, bij voorkeur door Miss_V en/of E_O!![]()
Het liefst zou ik willen weten hoe mijn verdere carričre gaat verlopen (moeilijk of makkelijk of wat dan ook) en hoe het in de liefde zal gaan (of niet) de komende tijd...
Alvast bedankt!
E_O supertof dat jullie dit blijven doen!quote:Op donderdag 20 december 2012 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is de legging:
0: schildknaap van pentagrammen, omgekeerd
1 bekers 7
2: staven 10
3: staven 6
4: arcana 18, de maan
5: schildknaap van bokalen
6: het aas van zwaarden
7: de schildknaap van staven, omgekeerd.
8: arcana 19, de zon, omgekeerd
9: arcana 1,de magier
10: arcana 6, de geliefden
De duiding volgt zo spoedig mogelijk.
Bedankt E_O!quote:Op donderdag 20 december 2012 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is de legging:
0: schildknaap van pentagrammen, omgekeerd
1 bekers 7
2: staven 10
3: staven 6
4: arcana 18, de maan
5: schildknaap van bokalen
6: het aas van zwaarden
7: de schildknaap van staven, omgekeerd.
8: arcana 19, de zon, omgekeerd
9: arcana 1,de magier
10: arcana 6, de geliefden
De duiding volgt zo spoedig mogelijk.
Jij deed toch aan pendelen? Kunnen we ook eens een experiment mee doenquote:Op donderdag 20 december 2012 21:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Bedankt E_O!Inmiddels heb ik ook al een legging gekregen van Miss_V, maar dat maakt niet uit.
quote:Op maandag 17 december 2012 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
0: koning van bekers
1: arcana 15, de duivel
2: staven aas
3: koningin van staven
4: arcana 19, de zon
5: ridder van zwaarden
6: bekers 3
7: bekers 6, omgekeerd
8: staven 6
9: arcana 21
10 zwaarden 9
Dank je wel EO! Ik ben benieuwd of het uitkomt. Welke legging gebruik je eigenlijk ? Het lijkt niet op het Keltische Kruis ? Overigens ben ik niet temperamentvol, eerder het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 20 december 2012 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En jou duiding is er natuurlijk ook:
Ervaring, dat is waar deze lezing over gaat. Je karakterkaart is de duivel. Niet schrikken. Deze kaart staat voor macht en voor keuzemogelijheden. Niet per sé voor slechtheid.
Je wordt razend enthousiast over iets. Je krijgt een nieuw doel, idee, of ideaal. (of je wordt verliefd.)
Je moet een temperamentvol karaktertje zijn.Je komt iemand tegen die royaal is en gul. Ik neem althans aan dat het in dit verband om een persoon gaat, waar je wat voor voelt (staven aas die je pad kruist)
Je weet dat je tot actie moet overgaan om je doel te bereiken. Je hebt in die zin de situatie in de hand.
Je bent bereid een verbintenis aan te gaan en je durft je kwetsbaar op te stellen.
Misschien stel je je iets te afhankelijk op.. Als je verliefd bent, verlies je er dan niet in.
Wel heb je oprecht lief en heb je ware liefde als ideaal.
Je zult een geweldig gevoel van verbondenheid ervaren als je de juiste actie onderneemt.
Je zet de dingen op een rijtje.
Ik gebruik het keltische kruis, idd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:25 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
[..]
Dank je wel EO! Ik ben benieuwd of het uitkomt. Welke legging gebruik je eigenlijk ? Het lijkt niet op het Keltische Kruis ? Overigens ben ik niet temperamentvol, eerder het tegenovergestelde.
grappig!quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik gebruik het keltische kruis, idd.
Oh wat eigenaardig, volgens de kaarten zou je veel dadendrang moeten hebben en idealistisch en temperamentvol zijn.
Ik hoop ook dat het uitkomt!
Hier is mijn duiding. Het zou mooi zijn als ze in elkaars verlengde zouden passen:quote:Op donderdag 20 december 2012 21:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Bedankt E_O!Inmiddels heb ik ook al een legging gekregen van Miss_V, maar dat maakt niet uit.
Kaart 0 is de Zot, die eigenlijk buiten het spel staat en van oorsprong geen nummer had. (de joker in het gewone kaartspel.)quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:40 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
grappig!ik zit idd wel in een fase waarin ik heel doelgericht ben en veel MOET en WIL en wel PER DIRECT, er borrelt een hoop maar verder ben ik erg rustig.
zwaarden 9 lijkt me een zorgelijke kaart .. ?
En wat is kaart 0, want dat ken ik niet in de KK
Ja, dat doe ik nog steeds geregeld.quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jij deed toch aan pendelen? Kunnen we ook eens een experiment mee doen
Oké bedankt! Hm, dit moet ik allemaal eens even goed overdenken. De lezing van Miss_V was redelijk anders moet ik zeggen, maar stipte ook andere zaken aan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is mijn duiding. Het zou mooi zijn als ze in elkaars verlengde zouden passen:
Je wordt teveel bepaald door omstandigheden. Je ziet vooral je eigen onmogelijkheden.
Je bent er echter wel volwassener en wijzer geworden juist omdat je je altijd beperkt hebt gevoeld.
Je hebt een nieuw helderder inzicht in je doel gekregen.
Je zou een erg vriendelijk karakter moeten hebben en je hebt je idealen daarop afgestemd.
Je nieuwe inzicht en volwassenheid heb je bereikt door het integreren van oude angsten.
Je bent altijd bereid om het goede in anderen te zien.
Nu je helderder voor ogen staat wat je wilt zul je besluitvaardiger kunnen zijn. Je zult daarom doortastender kunnen optreden.
Misschien heb je weleens de neiging om over anderen heen te walsen; Als je eenmaal iets in je hoofd hebt, moet het gebeuren.
Bij tijd en wijle kun je je als een groot kind gedragen. Door de integratie van dat ontevreden kind in jezelf met de rest van je wezen, zul je veel beter uit de verf gaan komen.
Op jou komt het aan. Je hebt een ideaal voor ogen en daarmee je roeping gevonden.
De uitkomst wordt gerepresenteerd door de Geliefden, deze kaart staat voor de verschillende verlangens in de mens, als deze in harmonie zijn, is het gespletenheid tussen liefde, seksualiteit en hechten opgeheven. Deze evenwichtige mens heeft beslist veel te bieden en zowel relaties als zakelijke betrekkingen met andere mensen.
Ik zat erover te denken om iets meer over de symboliek van deze kaart te vertellen voor een beter begrip, maar dan wordt de lezing misschien te langdradig.
0: staven 4, omgekeerdquote:Op donderdag 20 december 2012 10:46 schreef plieneminie het volgende:
E_O, Als je eens tijd hebt, houd ik me ook aanbevolen voor een legging!
Zo da's snel!! Dank je! Zeker herkenbaar. Enkele maanden geleden een huis gekocht en op werkgebied komen er veranderingen waarbij ik vrees dat mijn werkwijzen en visie in het gedrang komen. Het kan best dat ik in dat geval eieren voor mijn geld zal kiezen want ik kan/wil niet werken volgens principes die niet de mijne zijn. Het is nog niet duidelijk wat het inhoudelijk precies gaat inhouden en wanneer de veranderingen ingaan (waarschijnlijk niet op korte termijn) maar dat ze er zullen komen is zeker. Ik ben heel benieuwd hoe het zal uitpakken. Hopelijk een niet al te grote crisis...quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: staven 4, omgekeerd
1: arcana 0, de zot
2: munten 2
3: arcana 14, matigheid, omgekeerd
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: arcana 2, de priesteres
6: staven 6
7: zwaarden 6
8: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
9: staven 7
10: munten 5, omgekeerd
Ik heb geen idee of het ergens op slaat, maar dit kwam eruit:
Zit je in een omgeving waarin eigen voordeel nagejaagd wordt? Competitieve sfeer op het werk, bv?
Je begint aan iets nieuws, maar je weet nog niet wat het je gaat brengen. je weet wel wat je hebt, maar dat zul je moeten opgeven.
Gaat het om een nieuwe baan? Nieuw huis?
Je gaat jezelf ontplooien. Je zoekt naar iets nieuws.
Vanwege je situatie en omdat je geen houvast hebt, ben je een beetje een speelbal van je emoties.
Logisch want je moet een crisissituatie het hoofd bieden.
Je hebt de gelegenheid om meer zelfkennis op te doen, op voorwaarde dat je deze keuze maakt.
Je kunt je, nadat je alles hebt meegemaakt, met passie je idealen nastreven. Het zou ook om een nieuwe, oprechte liefde kunnen gaan, trouwens.
Je liefde uit zich in daden, je accepteert tevens verantwoordelijkheid in relaties. De liefde kan natuurlijk ook een norm zijn, of een toetsteen waaraan je je daden toetst.
Soms gaat het om een relationele breuk, die je dan toch op een milde manier kunt accepteren.
Door je crisissituatie heb je te maken met zeer hevige spanningen, maar ga niet aan jezelf twijfelen.
Je hebt hoogstaande idealen.
Door alle praat je jezelf -of anderen - je het gevoel aan dat je waardeloos bent. Laat je niet je niet inpakken en blijf je liefdevolle idealen koesteren.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met left hand path en right hand path.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:37 schreef PontifexMaximus het volgende:
Hmm heb voor mezelf en een ander de kaart gelegd (met de echte Rider Waite deck ofcourse) en het resultaat is: links The Moon, midden The World, rechts The Star. 3 Major Arcana, op zich al bijzonder lijkt me. Hoe interpreteren jullie dat? En maakt het nog uit of die ander het maar een freakshow vindt?
Ik interpreteer het als volgt: als we beiden the left hand path volgen, blijven we gevangen in ons pantser; right hand path, kunnen we geven; midden, de wereld.
Ik zal een dezer dagen een uitgebreidere legging voor je doen, zoals beloofdquote:Op woensdag 12 december 2012 20:23 schreef Little_Dolls het volgende:
Ok, dan mag zo'n legging voor mij ook.
De dwaas (22 / 0) ken ik wel, maar ik bedoelde kaart 0 in jou KK, waar staat het over het algemeen voor. Ik ken alleen de plekken 1 tot en met 10.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kaart 0 is de Zot, die eigenlijk buiten het spel staat en van oorsprong geen nummer had. (de joker in het gewone kaartspel.)
Lol "De dwaas"quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
De dwaas (22 / 0) ken ik wel, maar ik bedoelde kaart 0 in jou KK, waar staat het over het algemeen voor. Ik ken alleen de plekken 1 tot en met 10.
1 uitgangspositie 2 doorkruising 3 bewuste niveau 4 onbewuste niveau 5 recente verleden
6 nabije toekomst 7 hoe kijk ik er tegenaan 8 De omgeving, invloed van anderen 9 hoop en angst 10 uitkomst
Oh zo! In de versie van het KK die ik geleerd heb, worden er feitelijk 11 kaarten getrokken ipv. 10.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
De dwaas (22 / 0) ken ik wel, maar ik bedoelde kaart 0 in jou KK, waar staat het over het algemeen voor. Ik ken alleen de plekken 1 tot en met 10.
1 uitgangspositie 2 doorkruising 3 bewuste niveau 4 onbewuste niveau 5 recente verleden
6 nabije toekomst 7 hoe kijk ik er tegenaan 8 De omgeving, invloed van anderen 9 hoop en angst 10 uitkomst
Ja, dat zal wel, maar het klinkt gewoon grappig in zoiets "serieus".quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De dwaas of de zot.. Tja, alle aspecten van de menselijke geest komen aan bod he?
Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je partner idd zwanger is..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is ie dan:
Lezingen zonder vraag vind ik interessant omdat je hiermee nņg een stuk voorkeniis uitsluit. Buiten het feit dat ik de vrager niet kan zien en er dus ook geen sprake kan zijn van coldreading en vrijwel niets van hem weet en hem niet ken, zodat voorkennis goeddeels wordt uitgesloten.
Het kan dus heel goed zijn dat er alleen maar onzin uitkomt.
0: Arcana 16, de Toren.
1: Arcaba 20, het Oordeel.
3: bekers 8
4: Arcana 10
5: Staven aas
6: zwaarden 5
7: staven 8
8: bekers 2
9: staven 4
10: bekers 7
Gefeliciteerd! Ze is zwangerWie weet krijg je een tweeling.
Ok, dat was wel een heel beknopte uitleg.De grondslag voor deze legging is de Toren, in dit geval zou ik zeggen dat het een fallussymbool is, de bliksem een orgasme en de mensen die de wereld in worden geworpen je kinderen.
Het oordeel, je tweede kaart wijst daar ook op. Deze kaart is de verwezenlijking van de 6e kaart van de grote arcana, de Geliefden. Hier is deze uitgegroeid tot universele liefde en bezit de kracht om dood materiaal tot leven te wekken. Deze kaart wordt ook vaak in verband gebracht met het laatste oordeel of de jongste dag, maar houdt natuurlijk ook de kracht in om leven te scheppen.
Bekers 10, ga je sammenwonen?
Je laat je ietwat bittere verleden achter je. Dat kan te maken hebben met je jeugd en/of je ouders of vorige relaties.
Je begint aan een nieuwe levensfase en je bent wild enthousiast. Zwaarden 5 wijst er ook op dat je iets aan het organiseren bent. Je bent bezig met de kinderkamer, wellicht?
Het betekent hoe dan ook een nieuw begin, een doorbraak en het afsluiten van het verleden. Je relatie gaat een nieuwe fase in of je leert je partner nu of binnenkort kennen. Je weet wat je doet en waarvoor je het doet en je behaalt in ieder geval een nieuwe mijlpaal in je leven.
Ik heb je legging gedaan, zoals je wilde.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:
Voor mij mag het ook wel eens...
Niet dat ik er zo hard in geloof, maar ik ben gewoon benieuwd of er iets bruikbaars zou kunnen uitkomen...
Extra vraagje: hoe gaat het dan precies? Hoe kun je kaarten leggen voor iemand (of nog iets anders doen) via internet als je de persoon niet IRL kent?
Dank ende merci..quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb je legging gedaan, zoals je wilde.Ik zal hem morgen gaan duiden.
Hier is alvast de legging..quote:
Jaja, ik dacht wel dat ik zot was.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de legging..
0: arcana 0, de zot
2: arcana 10, het rad van fortuin
3: munten 5, omgekeerd
4: aas van bekers, omgekeerd
5: staven 7, omgekeerd
6: ridder van zwaarden, omgekeerd
7 bekers 3, omgekeerd
8: ridder van staven
9: arcana 19, de zon
10: arcana 7, de zegewagen
Amai! De kaarten laten zien wie u bent, he?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:27 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jaja, ik dacht wel dat ik zot was.
Ik ben eens benieuwd, want op deze manier versta ik er niks van.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Amai! De kaarten laten zien wie u bent, he?
Slaap lekker! Het is een mooie legging en morgen kun je eens gaan zien of het iets voor je betekent.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:36 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik ben eens benieuwd, want op deze manier versta ik er niks van.
Welterusten.
Gegroet.
quote:Op woensdag 26 december 2012 00:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Slaap lekker! Het is een mooie legging en morgen kun je eens gaan zien of het iets voor je betekent.
Dat valt wel mee hoor!quote:Op woensdag 26 december 2012 00:27 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jaja, ik dacht wel dat ik zot was.
Herkenbare zaken, maar realistisch ben ik zeker al. Nogal zelfs. Het is ook niet zo dat ik iemand anders snel de schuld geef van mijn problemen. Dat doe ik juist eerder bij mezelf.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor!
Hier is de duiding:
Je probeert je draai te vinden in de wereld om je heen, maar omdat je het lastig vindt je aan te passen aan veranderenende omstandigheden, gedraag je je niet altijd even aangepast.Je kunt daarmee soms het mikpunt van spot zijn.
Je bent wel zeer integer en je hebt beslist een heleboel in je mars en je kent je verantwoordelijkheid.
Waar je mee te maken krijgt, is een nieuwe confrontatie met een oude situatie, maar nu met verbeterd inzicht.
Je hebt je eerder een minderwaardigheidscomplex laten aanpraten over wat je hebt bereikt.
Dit is in wezen zelfbedrog. Je zou dat eigenlijk los moeten laten. Dan laat je onrealistsche dromen en verlangens achter je. Die zullen dan plaatsmaken voor een realistisch zelfbeeld. Nu lijkt het erop dat je een beetje een beschuldigende houding hebt to. anderen en eigenlijk niet zelf verantwoordelijk wil zijn voor het niet uitkomen van je idealen.
Als zaken anders lopen dan je wil, dan zou je je eigenlijk moeten bezinnen op de betekenis daarvan en niet boos worden..
Je hebt een wat onnodig gereserveerde houding in relatie tot anderen.
Natuurlijk wil je graag je leven ten volle leven.
Als het je lukt om de bittere beker uit het verleden achter je te laten en een wat realistischer zelfbeeld krijgt, dan zou je weleens erg gelukkig kunnen worden.
Als je leert van je fouten, zul je je doelen zeer zeker weten te verwezenlijken.
Het kan best zijn dat niet alles klopt of dat is mss. hier en daar me niet juist heb uitgedrukt, maar hopelijk heb je er wat aanquote:Op woensdag 26 december 2012 13:48 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Herkenbare zaken, maar realistisch ben ik zeker al. Nogal zelfs. Het is ook niet zo dat ik iemand anders snel de schuld geef van mijn problemen. Dat doe ik juist eerder bij mezelf.
Wel weer "straf" dat er toch wat zaken overeen komen...
Ja hoor! Ik zal eens zien of ik vanavond tijd heb.. anders wordt het van het weekend.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:07 schreef Boswachtertje het volgende:
Ej E_O
Zou je voor mij ook een lezing willen doen?
Hier is de legging, de duiding komt morgen of overmorgen.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:07 schreef Boswachtertje het volgende:
Ej E_O
Zou je voor mij ook een lezing willen doen?
Ik hoop dat er iets kloptquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:16 schreef Boswachtertje het volgende:
Ben benieuwd.. zal het lekker laten om het uit te pluizen en vertrouw helemaal op jouw duiding
thnx
Cool! Herken me er wel in ja. Laatst besloten om nu eindelijk echt voor mezelf te kiezen en niet meer bang te zijn voor mijn geloof in God. Dat lees ik er wel in terug.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik hoop dat er iets klopt
Hier is je duiding:
Het thema in deze legging wordt bepaald door staven 10. Je hebt een nieuw ideaal gevonden, een nieuw helderder inzicht in je doel.
Je laat je leiden door verstand en inzicht en minder door je driftleven en je impulsen.
Desalniettemin kun je nog weleens handelen zonder de consequenties te overzien, of je verlamd voelen in je daadkracht.
Weten wat echt is, en daarnaar handelen is een deugd. Je zult moeten leren anderen goed in te schatten.
Je zult ervaring moeten opdoen en ook daarnaar handelen. Dat betekent dat je soms streng voor jezelf of anderen moet kunnen zijn of mild, wanneer dat kan.
Dat zal je niet altijd meevallen vast te houden aan het doel dat je je hebt gesteld. Ook al omdat je niet altijd evenveel bevestiging krijgt van anderen en daarom niet altijd evenveel houvast ervaart.
Het zou best eens kunnen dat anderen je soms als een drammer ervaren, die hoe dan ook zijn zin wil krijgen.
Desalniettemin weet je je te ontplooien en lijk je aan inspiratie geen gebrek te hebben. Je hebt best goede ideenėn en weet ze ook uit te werken.
Wat je moet doen is je orienteren op nieuwe mogelijkheden. Omdat je een beter inschattingsvermogen hebt verkregen, krijg je ook een nieuw inzicht in eigen kunnen.
Het is belangrijk om het niet af te wijken van de weg die je gaat, en doortastend blijft optreden.
Je moet wel oppassen dat het strijden voor je ideaal niet hetzelfde is als je zin doordrijven.
Als je een specifieke vraag hebt, mag je die hier posten. Morgen heb ik tijd voor een lezing.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Rorata het volgende:
Ik zou wel een lezing willen. Heb je info nodig? Alvast bedankt
Nee, hoor. Dat is geen probleem. Ik ga morgen de kaarten voor je leggen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:20 schreef Rorata het volgende:
Ik heb geen specifieke vraag eigenlijkis dat erg?
0: staven 5quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:20 schreef Rorata het volgende:
Ik heb geen specifieke vraag eigenlijkis dat erg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |