abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:10:39 #151
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115790325
:) Hallo. Ik ben best sceptisch, maar toch wel benieuwd .. Dus als iemand voor mij een legging zou willen doen, graag.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_115800096
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De info is genoeg hoor.. Ik werk graag met zo weinig mogelijk informatie. Daarom vind het ook leuk om online lezingen te doen. Je sluit voorkennis en coldreading uit als je weinig weet en de persoon niet kan zien.
Ik ga eindelijk zo eens beginnen. :)
Yeah, ben benieuwd!! :Y
Leven is meervoud van lef - loesje
pi_115806506
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

Yeah, ben benieuwd!! :Y
Hier is ie dan!

0: Munten aas
1: koning van bokalen
2: De Gehangene
3: Zwaarden 9 omgekeerd
4: koningin van zwaarden
5: Arcana 17
6: munten 4, omgekeered
7: Arcana 6, omgekeerd
8: Staven 10
kaart 9: Arcan 8: Kracht.
10: koning van zwaarden omgekeerd

Werk je in de ondernemerswereld? Heb je mss. ergens ook te maken met oneerlijke bejegening en is dat ook de motor achter de switch die je overweegt?
Je zult in een adviserende functie veel meer bevrediging vinden dan in een financiele. Verwar je geld en gewin niet teveel met geluk?
Is het niet een harde wereld waarin je je moet handhaven? Strookt dat wel met je eigen ethische waarden?
Moet je ergens wellicht kiezen tussen de liefde en je carriere?
Inderdaad sta je op het punt je hele leven om te gooien. Je zult in staat zijn om knopen door te hakken dat leidt tot het inzicht wat werkelijk belangrijk is in het leven.
Volgens de kaarten heb je moeite om de liefde toe te laten in je leven, je acties worden ingegeven door woede of hartstocht. (wat dit met het dilemma te maken heeft, snap ik ook niet, maar goed)
Als je de knoop hebt doorgehakt, word je je veel bewuster van wat je wilt bereiken en weet je ook meer dan ooit wat je wilt. Je hebt kennelijk veel te bieden, maar ja, je nieuwe loopbaan vereist een nieuwe manier van denken en het zal niet meevallen om dat los te laten.
pi_115812310
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is ie dan!

0: Munten aas
1: koning van bokalen
2: De Gehangene
3: Zwaarden 9 omgekeerd
4: koningin van zwaarden
5: Arcana 17
6: munten 4, omgekeered
7: Arcana 6, omgekeerd
8: Staven 10
kaart 9: Arcan 8: Kracht.
10: koning van zwaarden omgekeerd
Bedankt voor de legging ^O^

quote:
Werk je in de ondernemerswereld? Heb je mss. ergens ook te maken met oneerlijke bejegening en is dat ook de motor achter de switch die je overweegt?
Nee, ik werk niet in de ondernemerswereld, ik heb wel het gevoel dat mijn functie van te weinig waarde is in het bedrijf

quote:
Je zult in een adviserende functie veel meer bevrediging vinden dan in een financiele. Verwar je geld en gewin niet teveel met geluk?
Ik ben al vanaf begin af aan opzoek naar een functie als projectmanager of consultant, ik krijg het alleen niet voor elkaar :N Vroeger wilde ik per se een carrièrevrouw worden, nu hoeft dat niet meer. Alhoewel ik wel van luxe houd en leuke dingen doen, dus daar is ook weer geld voor nodig ;)

quote:
Is het niet een harde wereld waarin je je moet handhaven? Strookt dat wel met je eigen ethische waarden? Moet je ergens wellicht kiezen tussen de liefde en je carriere?
Ik heb laatste tijd het idee dat ik inderdaad wel iets gevoeliger ben dan dat ik altijd dacht :@
Mijn eigen ethische waarden zijn dus door zelfkennis aan het verschuiven

quote:
Inderdaad sta je op het punt je hele leven om te gooien. Je zult in staat zijn om knopen door te hakken dat leidt tot het inzicht wat werkelijk belangrijk is in het leven.
Gelukkig ^O^ Het wordt ook wel eens tijd

quote:
Volgens de kaarten heb je moeite om de liefde toe te laten in je leven, je acties worden ingegeven door woede of hartstocht. (wat dit met het dilemma te maken heeft, snap ik ook niet, maar goed)
Liefde heb ik inderdaad beetje moeite mee :@ hihi maar dat is een andere issue. Dat laatste volg ik ook niet helemaal. Alhoewel, als ik iets bedenkt wat mij wel leuk lijkt (hartstocht) dan ga ik er ook altijd voor de volle 100% voor

quote:
Als je de knoop hebt doorgehakt, word je je veel bewuster van wat je wilt bereiken en weet je ook meer dan ooit wat je wilt. Je hebt kennelijk veel te bieden, maar ja, je nieuwe loopbaan vereist een nieuwe manier van denken en het zal niet meevallen om dat los te laten.
Klinkt goed, vind ik ook :Y

Impliceert die omgekeerde zwaarden koning niet dat het een lastige opgave gaat worden?

[ Bericht 16% gewijzigd door fallen_angel123 op 21-08-2012 08:58:52 ]
pi_115812537
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 21 augustus 2012 08:42 schreef fallen_angel123 het volgende:

Impliceert die omgekeerde zwaarden koning niet dat het een lastige opgave gaat worden?
De omgekeerde zwaardenkoning kan ook starheid en dogmatiek betekenen.
pi_115812571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De omgekeerde zwaardenkoning kan ook starheid en dogmatiek betekenen.
Hmm :N Klinkt niet goed, moet dus daarvoor maar waken
pi_115812811
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:00 schreef fallen_angel123 het volgende:

[..]

Hmm :N Klinkt niet goed, moet dus daarvoor maar waken
In combinatie met munten 4, omgekeerd, zou het door gehechtheid aan oude omstandigheden kunnen komen.

Ik hoop dat je wat aan de lezing hebt, trouwens. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-08-2012 09:21:19 ]
pi_115812898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In combinatie met munten 4, omgekeerd, zou het door gehechtheid aan oude omstandigheden kunnen komen.
Klinkt logisch, zou natuurlijk heel goed kunnen

quote:
Ik hoop dat je er wat aan de lezing hebt, trouwens. :)
Momenteel is het helaas nog geen eye-opener, maar alle beetjes informatie helpen.
pi_115813082
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:10 schreef missbehavin het volgende:
:) Hallo. Ik ben best sceptisch, maar toch wel benieuwd .. Dus als iemand voor mij een legging zou willen doen, graag.
Hoi! Ik heb morgen hopelijk tijd voor een legging.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:31:06 #160
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ah cool, thanks! Ik ben echt een leek, dus wat moet je weten verder? :)
pi_115813138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:31 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ah cool, thanks! Ik ben echt een leek, dus wat moet je weten verder? :)
Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je die stellen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:36:28 #162
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813189
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je een specifieke vraag hebt, dan kun je die stellen.
Mjah, ik zit nogal met wat onrust om verschillende redenen, en ik vraag me af of ik nog eens in rustiger vaarwater terecht ga komen..
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:47:16 #163
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115901127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd! Enig idee wanneer je tijd hebt? :)
pi_115905613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:47 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd! Enig idee wanneer je tijd hebt? :)
Ik doe het vanavond nog of morgen.. Er zijn even wat dingen in de privésfeer. :P
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:04:53 #165
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115906021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik doe het vanavond nog of morgen.. Er zijn even wat dingen in de privésfeer. :P
Uiteraard geen probleem :*
pi_115934494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:04 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Uiteraard geen probleem :*
Zo, eindelijk is ie er dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan ook zijn dat het alleen maar nonsens is. Dit is alleen bedoeld als vermaak.

0: aas van bekers, omgekeerd
1: koning van zwaarden
2: aas van zwaarden, omgekeerd
3: zwaarden 9, omgekeerd
4: koningin van staven, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: staven 7, omgekeerd
7: staven 9
8: schildknaap van zwaarden
9: munten 2
10: Arcana 5, de Hierofant

Het lijkt te gaan om een dilemma tussen starre dogmatiek en wetmatigheden en je eigen idealen. Je moet je maar groot zien te houden, terwijl je veel gevoeliger en idealistischer bent dan je kunt laten blijken. Ben je een binnenvetter? Het lijkt alsof je meer diepgang zou willen ervaren in het leven.

Wellicht voel je je eenzaam in onbegrepen? je bent een controlfreak en een perfectionist in de positieve zin van het woord. Volg je een exacte studie? Je bent in ieder geval een kordaat persoontje. Je hebt alles goed voor elkaar. Desondanks word je inspanning niet op waarde geschat. Je hebt echter niet zoveel contole op je situatie als je zou willen. Heb je te mken met meerderen die je onrechtvaardig behandelen?
Dat leidt ertoe dat je ontevreden bent en je anderen afbrandt vanwege hun imperfectie.
Wees trouw aan je zelf. Het is belangrijk om je idealen na te streven en daar trouw aan te zijn.
Inderdaad lijk je wat rusteloos en impulsief.
Je hebt een hoop goede voornemens en je moet je niet laten belemmeren tot actie over te gaan. Als je doet wat je echt wilt dan krijg je ongetwijfeld nieuwe ontplooiingskansen.
Als je de oorzaak van je onrust hebt ontdekt, dan zul je anderen niet meer omlaag hoeven halen, maar ze juist stimuleren omdat je wat te bieden hebt.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:56:38 #167
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115940918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zo, eindelijk is ie er dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan ook zijn dat het alleen maar nonsens is. Dit is alleen bedoeld als vermaak.

0: aas van bekers, omgekeerd
1: koning van zwaarden
2: aas van zwaarden, omgekeerd
3: zwaarden 9, omgekeerd
4: koningin van staven, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: staven 7, omgekeerd
7: staven 9
8: schildknaap van zwaarden
9: munten 2
10: Arcana 5, de Hierofant

Het lijkt te gaan om een dilemma tussen starre dogmatiek en wetmatigheden en je eigen idealen. Je moet je maar groot zien te houden, terwijl je veel gevoeliger en idealistischer bent dan je kunt laten blijken. Ben je een binnenvetter? Het lijkt alsof je meer diepgang zou willen ervaren in het leven.

Wellicht voel je je eenzaam in onbegrepen? je bent een controlfreak en een perfectionist in de positieve zin van het woord. Volg je een exacte studie? Je bent in ieder geval een kordaat persoontje. Je hebt alles goed voor elkaar. Desondanks word je inspanning niet op waarde geschat. Je hebt echter niet zoveel contole op je situatie als je zou willen. Heb je te mken met meerderen die je onrechtvaardig behandelen?
Dat leidt ertoe dat je ontevreden bent en je anderen afbrandt vanwege hun imperfectie.
Wees trouw aan je zelf. Het is belangrijk om je idealen na te streven en daar trouw aan te zijn.
Inderdaad lijk je wat rusteloos en impulsief.
Je hebt een hoop goede voornemens en je moet je niet laten belemmeren tot actie over te gaan. Als je doet wat je echt wilt dan krijg je ongetwijfeld nieuwe ontplooiingskansen.
Als je de oorzaak van je onrust hebt ontdekt, dan zul je anderen niet meer omlaag hoeven halen, maar ze juist stimuleren omdat je wat te bieden hebt.
Oj, best uncanny... :D
Je hebt me eigenlijk heel goed weten te vangen.
Food for thought. Dankjewel! :*
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:17:04 #168
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115941078
Alleen dat 'alles goed voor elkaar hebben' en die exacte studie dan :')
pi_115955139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:56 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oj, best uncanny... :D
Je hebt me eigenlijk heel goed weten te vangen.
Food for thought. Dankjewel! :*
Wat leuk om te horen. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
pi_118342565
Dit topic is tè interessant om te laten wegzakken. Tijd voor een kick, dus. Zijn er mensen die de kaarten gelegd willen hebben? Of zijn er mensen die zich bezig houden met pendelen, tarotlezingen, astrollogie, kristalzien, dobbelen, koffiedik kijken, whatever en dit graag eens voor een ander willen doen?
Meld je dan hier! :P
pi_118367764
Ik zou wel graag een legging ontvangen, redelijk sceptisch, erg benieuwd, niet close minded :) bestaat er zoiets als een algemene legging zonder specifieke vraag?
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_118375883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:36 schreef DrParanoid het volgende:
Ik zou wel graag een legging ontvangen, redelijk sceptisch, erg benieuwd, niet close minded :) bestaat er zoiets als een algemene legging zonder specifieke vraag?
Ja hoor, dat kan! Met een beetje geluk heb ik er morgen tijd voor. :)
pi_118377363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan! Met een beetje geluk heb ik er morgen tijd voor. :)
Tx, kijk er naar uit!
pi_118429083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Tx, kijk er naar uit!
Hier is ie dan:

Lezingen zonder vraag vind ik interessant omdat je hiermee nòg een stuk voorkeniis uitsluit. Buiten het feit dat ik de vrager niet kan zien en er dus ook geen sprake kan zijn van coldreading en vrijwel niets van hem weet en hem niet ken, zodat voorkennis goeddeels wordt uitgesloten.
Het kan dus heel goed zijn dat er alleen maar onzin uitkomt.

0: Arcana 16, de Toren.
1: Arcaba 20, het Oordeel.
2: bekers 10
3: bekers 8
4: Arcana 10
5: Staven aas
6: zwaarden 5
7: staven 8
8: bekers 2
9: staven 4
10: bekers 7

Gefeliciteerd! Ze is zwanger :P Wie weet krijg je een tweeling.

Ok, dat was wel een heel beknopte uitleg. :) De grondslag voor deze legging is de Toren, in dit geval zou ik zeggen dat het een fallussymbool is, de bliksem een orgasme en de mensen die de wereld in worden geworpen je kinderen.
Het oordeel, je tweede kaart wijst daar ook op. Deze kaart is de verwezenlijking van de 6e kaart van de grote arcana, de Geliefden. Hier is deze uitgegroeid tot universele liefde en bezit de kracht om dood materiaal tot leven te wekken. Deze kaart wordt ook vaak in verband gebracht met het laatste oordeel of de jongste dag, maar houdt natuurlijk ook de kracht in om leven te scheppen.
Bekers 10, ga je sammenwonen?
Je laat je ietwat bittere verleden achter je. Dat kan te maken hebben met je jeugd en/of je ouders of vorige relaties.
Je begint aan een nieuwe levensfase en je bent wild enthousiast. Zwaarden 5 wijst er ook op dat je iets aan het organiseren bent. Je bent bezig met de kinderkamer, wellicht? :D
Het betekent hoe dan ook een nieuw begin, een doorbraak en het afsluiten van het verleden. Je relatie gaat een nieuwe fase in of je leert je partner nu of binnenkort kennen. Je weet wat je doet en waarvoor je het doet en je behaalt in ieder geval een nieuwe mijlpaal in je leven.
pi_118435754
Hi Enneacanthus_Obesus,

Ik ben benieuw of je tijd hebt voor deze legging, het gaat over mij en nog een persoon.

1 uitgangspositie) zwaarden 2 omgekeerd
2 doorkruising) zwaarden koningin omgekeerd
3 bewuste niveau) zwaarden 4
4 onbewuste niveau) zwaarden sk
5 recente verleden) rad van fortuin
6 nabije toekomst) pentakels 8
7 hoe kijk ik er tegenaan) bekers 3 omgekeerd
8 De omgeving, invloed van anderen) staven 2 omgekeerd
9 hoop en angst) pentakels 3
10 uitkomst) bekers aas
pi_118448417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is ie dan:

Lezingen zonder vraag vind ik interessant omdat je hiermee nòg een stuk voorkeniis uitsluit. Buiten het feit dat ik de vrager niet kan zien en er dus ook geen sprake kan zijn van coldreading en vrijwel niets van hem weet en hem niet ken, zodat voorkennis goeddeels wordt uitgesloten.
Het kan dus heel goed zijn dat er alleen maar onzin uitkomt.

0: Arcana 16, de Toren.
1: Arcaba 20, het Oordeel.
2: bekers 10
3: bekers 8
4: Arcana 10
5: Staven aas
6: zwaarden 5
7: staven 8
8: bekers 2
9: staven 4
10: bekers 7

Gefeliciteerd! Ze is zwanger :P Wie weet krijg je een tweeling.

Ok, dat was wel een heel beknopte uitleg. :) De grondslag voor deze legging is de Toren, in dit geval zou ik zeggen dat het een fallussymbool is, de bliksem een orgasme en de mensen die de wereld in worden geworpen je kinderen.
Het oordeel, je tweede kaart wijst daar ook op. Deze kaart is de verwezenlijking van de 6e kaart van de grote arcana, de Geliefden. Hier is deze uitgegroeid tot universele liefde en bezit de kracht om dood materiaal tot leven te wekken. Deze kaart wordt ook vaak in verband gebracht met het laatste oordeel of de jongste dag, maar houdt natuurlijk ook de kracht in om leven te scheppen.
Bekers 10, ga je sammenwonen?
Je laat je ietwat bittere verleden achter je. Dat kan te maken hebben met je jeugd en/of je ouders of vorige relaties.
Je begint aan een nieuwe levensfase en je bent wild enthousiast. Zwaarden 5 wijst er ook op dat je iets aan het organiseren bent. Je bent bezig met de kinderkamer, wellicht? :D
Het betekent hoe dan ook een nieuw begin, een doorbraak en het afsluiten van het verleden. Je relatie gaat een nieuwe fase in of je leert je partner nu of binnenkort kennen. Je weet wat je doet en waarvoor je het doet en je behaalt in ieder geval een nieuwe mijlpaal in je leven.
Haha, thanks, heeft idd wel wat raakvlakken, beknopte uitleg voor jou is ook leuk en is onderweg in PM :)
pi_118465487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hi Enneacanthus_Obesus,

Ik ben benieuw of je tijd hebt voor deze legging, het gaat over mij en nog een persoon.

10 uitkomst) bekers aas
Ik ga er zo mee aan de gang. Ben benieuwd :)
pi_118469378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Hi Enneacanthus_Obesus,

10 uitkomst) bekers aas
Dit is wat ik er in zie:

Dit gaat volgens mij over een relaie die in zwaar weer verkeert. Je weet niet of je een toekomst wilt met die man (of vrouw, natuurlijk, for that matter. :P ), die zijn traumatische verleden niet verwerkt heeft. Dat is best een zware last en de verhouding is dan ook niet gelijkwaardig. Je hebt hem wellicht graag willen helpen en je wilt graag in hem blijven geloven. Eigenlijk weet je heel goed wat je moet doen maar je hebt je er flink in vastgebeten. Je link met hem is je verlatingsangst of angst voor eenzaamheid. Daar wordt gebruik van gemaakt.
Je zult een cruciale beslissing moeten nemen. Je bent nu nog wat besluitloos. Als je een duidelijke beslissing neemt is er wel veel kans op groei en een nieuwe fase in je leven.
Je bent bezig om je leven op orde te brengen en bepaalde dingen goed te organiseren. Je verlangt naar een fris, nieuw begin.
Uiteindelijk zul je gaan inzien wat belangrijk is in het leven, en zelfs als zou je er materieel gezien iets op achteruit gaan, het zal je veel zekerheid en zelfvertrouwen geven.

Tot zover deze poging. :P Misschien betekent het iets voor je, of mss. is het totale nonsens.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:45:15 #179
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118476410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit topic is tè interessant om te laten wegzakken. Tijd voor een kick, dus. Zijn er mensen die de kaarten gelegd willen hebben? Of zijn er mensen die zich bezig houden met pendelen, tarotlezingen, astrollogie, kristalzien, dobbelen, koffiedik kijken, whatever en dit graag eens voor een ander willen doen?
Meld je dan hier! :P
Zou ik niet een legging cadeau krijgen voor m'n verjaardag? ;)
(Un)masking for the greater good.
pi_118478622
oeps! Ik ga er snel mee aan de gang..

quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou ik niet een legging cadeau krijgen voor m'n verjaardag? ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:12:32 #181
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118526633
Spannend :)
pi_118548109
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:12 schreef Natalie het volgende:
Spannend :)
Hier is ie dan, je verjaarslegging (en ik bedoel geen kledingstuk. :D):

0: munten 3
1: Arcana 16, De Toren
2: Arcana 20, Het Oordeel
3: munten 7, omgekeerd
4: arcana 4, De Keizer, omgekeerd
5: arcana 5, Hierofant.
6: Arcana 0, De Zot
7: Arcana 12, De Gehangene
8: staven 4, omgekeerd
9: Ridder van munten
10: Arcana 9, De Kluizenaar

Dit is een unieke legging! Zeven van de 10 kaarten zijn van de grote arcana. Uit ieder zevental twee kaarten en daarbij nog de Dwaas. Ieder zevental van de grote arcana staat voor een aspect van ons geestelijk leven. Met name wijsheid, kracht en schoonheid.
De oplettende lezertjes zullen hier de symboliek uit de Vrijmetselarij in herkennen. De aard van de symboliek van de tarot zoals wij die kennen wijst erop dat de oorsprong van het spel bij Europese mysteriescholen gezocht moet worden en dus zijn wortels heeft in de Keltische, middeleeuwse,hermetische en kabbalistische symboliek. In die zin is de Tarot een smeltkroes van de westerse mystiek en voor de Vrijmetselarij geldt in zekere zin hetzelfde. Er zijn dus inderdaad raakvlakken.

De wereld is voor jou op dit moment een enthousiast nieuw begin en een uitdaging.

In tegenstelling tot de vorige keer, betekent de Toren nu geen vruchtbaarheidssymbool. Wel voor een keuze tot verdere zelfontplooiïng. Je pad wordt gekruist door iets wat een unieke kans inhoudt.

Vroeger ben je nog wel eens iets begonnen zonder het af te maken. De 'unieke kans' die je pad kruist gaat daar een einde aan maken. Je bent genoopt je leven min of meer om te gooien. Misschien moet je je verstand niet altijd boven je gevoel laten prevaleren. Als het je lukt om je eigen waarheden te vinden en niet blindelings een aanname volgen.
Als dat lukt dan zul je in staat zijn een nieuw idee te adopteren. Dan kan spannend zijn. Je hebt het oude nog niet helemaal losgelaten en het nieuwe nog niet geadopteerd. Dat houdt een zekere kwetsbaarheid in. Dat is ook de betekenis van de Dwaas, die een stap in het duister moet doen en niets anders heeft dan zichzelf om op te vertrouwen.
Je zit nu in een proces van herorientatie. Alleen maar materialistisch denken is niet altijd goed. Er is meer in de wereld.
Als alles voorspoedig gaat, dan zou je jezelf veel verder kunnen ontplooien en uiteindelijk zul je wijzer worden en heel goed weten wat je doet, itt. de Dwaas die nog dwaalt.

Goed, dat is een behoorlijke abstracte uitleg en die geeft voor geen meter antwoord op de materiele vraag die je stelde, maar toch hoop ik dat je er wat aan hebt.
En zo niet: het is heel goed mogelijk dat het allemaal onzin is. Het is ook alleen maar vermaak. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 28-10-2012 19:41:48 ]
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:23:41 #183
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118551232
Aan 't materiele moest ik denken omdat we daar op dit moment mee bezig zijn. Ik was nieuwsgierig.
Maar wat leuk dat het zo'n unieke legging is. Altijd al gezegd dat ik enigszins vaag in elkaar steek ;). Wat overigens wel een waarheid is, en waar ik nu pas aan denk, is dat ik eigenlijk vooral zoekende ben naar hetgeen waar ik voor bestemd ben. Dat klinkt vager dan ik het bedoel. Het is meer: ik aan zoveel dingen gesnuffeld en toch nooit die 'dit is het!' qua hobby/werk/manier van uiten gevonden. Wie weet gaat dat nu wel gebeuren.

Ik zit idd wel in proces van een nieuwe weg vinden. Je weet een beetje van mijn verleden, en het zit nu allemaal weer op de rit. Ik ben happy, maar nog wel onzeker over welke richting ik in zal/moet slaan.
Wat dat betreft heb ik blij met deze legging. Of het nu onzin is of vermaak.

Dankjewel, Enneacanthus_Obesus!
pi_118552401
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:23 schreef Natalie het volgende:
Aan 't materiele moest ik denken omdat we daar op dit moment mee bezig zijn. Ik was nieuwsgierig.
Maar wat leuk dat het zo'n unieke legging is. Altijd al gezegd dat ik enigszins vaag in elkaar steek ;). Wat overigens wel een waarheid is, en waar ik nu pas aan denk, is dat ik eigenlijk vooral zoekende ben naar hetgeen waar ik voor bestemd ben. Dat klinkt vager dan ik het bedoel. Het is meer: ik aan zoveel dingen gesnuffeld en toch nooit die 'dit is het!' qua hobby/werk/manier van uiten gevonden. Wie weet gaat dat nu wel gebeuren.

Ik zit idd wel in proces van een nieuwe weg vinden. Je weet een beetje van mijn verleden, en het zit nu allemaal weer op de rit. Ik ben happy, maar nog wel onzeker over welke richting ik in zal/moet slaan.
Wat dat betreft heb ik blij met deze legging. Of het nu onzin is of vermaak.

Dankjewel, Enneacanthus_Obesus!
Het moet sowieso geestelijke groei inhouden, met al die Arcana-kaarten. :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:46:48 #185
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_118552830
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het moet sowieso geestelijke groei inhouden, met al die Arcana-kaarten. :P
Geestelijke groei is altijd goed :Y
  dinsdag 11 december 2012 @ 06:28:10 #186
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120178843
Hallo, zijn er mensen die een legging kunnen doen voor 21 december 2012? Ik ben erg benieuwd wat daar uit zou kunnen komen. Thx!
pi_120180569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:28 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, zijn er mensen die een legging kunnen doen voor 21 december 2012? Ik ben erg benieuwd wat daar uit zou kunnen komen. Thx!
Oh cool! Lijkt me een leuk experiment :)
pi_120182918
Zou iemand wellicht voor mij een legging willen doen? Het is wat onrustig in mijn leven :)
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_120183155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef Fiddlergurl het volgende:
Zou iemand wellicht voor mij een legging willen doen? Het is wat onrustig in mijn leven :)
Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..
pi_120184059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heel graag! Ik ga proberen deze week nog tijd te maken voor jouw legging en die voor het 'einde der tijden' ..
Geweldig, dank je wel. Wat ontzettend aardig dat je dit wil doen in je vrije tijd!
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_120185118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:39 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Geweldig, dank je wel. Wat ontzettend aardig dat je dit wil doen in je vrije tijd!
Het is heel erg leuk om te doen. :)
pi_120187939
Voor mij mag het ook wel eens... :@
Niet dat ik er zo hard in geloof, maar ik ben gewoon benieuwd of er iets bruikbaars zou kunnen uitkomen...

Extra vraagje: hoe gaat het dan precies? Hoe kun je kaarten leggen voor iemand (of nog iets anders doen) via internet als je de persoon niet IRL kent?
pi_120203355
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:
Voor mij mag het ook wel eens... :@
Niet dat ik er zo hard in geloof, maar ik ben gewoon benieuwd of er iets bruikbaars zou kunnen uitkomen...

Extra vraagje: hoe gaat het dan precies? Hoe kun je kaarten leggen voor iemand (of nog iets anders doen) via internet als je de persoon niet IRL kent?
Dat zijn juist de meest interessante lezingen. Je weet niets van de vragensteller, alleen de schermnaam en eventueel de vraag. Voorkennis, coldreading, lichaamstaal aflezen, sturende vragen.. Je kunt het allemaal uitsluiten.
pi_120203551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zijn juist de meest interessante lezingen. Je weet niets van de vragensteller, alleen de schermnaam en eventueel de vraag. Voorkennis, coldreading, lichaamstaal aflezen, sturende vragen.. Je kunt het allemaal uitsluiten.
Wat is coldreading?
pi_120203847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:13 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat is coldreading?
Dit! http://mens-en-samenlevin(...)n-hoe-werkt-het.html
pi_120204054
quote:
Hmm... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken... :)
pi_120204161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Hmm... Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken... :)
Van coldreading, bedoel je?
pi_120204176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Van coldreading, bedoel je?
Ja.
pi_120204630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:26 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja.
Nou ja, je kunt dus door middel van trucjes, zelfs onbewust, dingen sturen in een sessie.
Dat gaat niet als je alleen bent en je hebt alleen maar een stel kaarten..
pi_120208810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt dus door middel van trucjes, zelfs onbewust, dingen sturen in een sessie.
Dat gaat niet als je alleen bent en je hebt alleen maar een stel kaarten..
Ok... Ik heb toch liefst gewoon de kaarten denk ik, zonder dat cold reading. :P

Wat is de bedoeling van dobbelen? Ik ben echt een noob op dit vlak...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')