Elvi,
Dank je wel voor je vraag, het wordt een uitdaging voor mij om deze te beantwoorden denk ik maar ik ga mijn best doen. "welke richting en locatie zou ik mij op kunnen richten voor een nieuwe baan".
Ok, ik begin altijd met een kleine uitleg, om verwarring te voorkomen maar misschien dat het weer andere vragen op zal roepen.
Ik leg 10 kaarten neer in een patroon, iedere positie heeft een bepaalde achtergrond waaruit de kaart gelezen word, verleden, jij, omgeving, en dat met elkaar maakt als het goed is een harmonisch verhaal, er is een kleine arcana aan kaarten in het deck, dat zijn de kaarten simpel gezegd van 1 tm 10 en boer vrouw heer aas, en je hebt de grote arcana in het deck en dat zijn meer de belangrijke kaarten die inzichten kunnen geven, levensvragen kunnen het zijn, uitdagingen die je tegenkomt. De kleine arcana kan wat vertellen over de weg die je neemt om dit tot al dan niet een succes te maken.
Goed, dat gezegd hebbende;
Kaart 1 zegt wat over jou in de vraag, huidige tijd en ik heb hier staven 5 ondersteboven liggen, wat ik zie is een strijd, wedloop om wie welke positie mag bemachtigen. Staven staan voor de ambities, de ondernemingen, we zouden hier heel goed de positie binnen een bedrijf kunnen zien waar meerdere gegadigden voor zijn en waar een wedstrijd gehouden word. Je kan ook zeggen dat dit in een sollicitatieprocedure is waar meerdere sollicitanten een gooi doen naar de functie en dat maakt dat je je gefrustreerd zou kunnen gaan voelen. Ik heb hier meteen wel het idee bij dat je het ook wel gewend bent, strijden om een positie? Dus frustratie zal niet overgaan in ergenissen maar je bent in staat om veerkrachtig op te stellen.. denk ik. Je houdt goede hoop op nieuwe uitdagingen die dan weer wel bestemd zijn voor jou.
Als onderliggende kaart in hulp of belemmeringen heb ik zwaarden 3, een wat donkere kaart, 3 zwaarden doorboorden een hart. Automatisch denk je dat aan een liefde die opgehouden is waar je hart van zeer doet maar geplaatst in je vraag denk ik aan een werkplek die je gehad hebt en je noodgedwongen waarschijnlijk moest verlaten? Dat je het op die plek waar je was het prima naar je zin had en het wat jou betreft langer had mogen duren, je hebt niet gevraagd om de huidige situatie maar maakt er toch het beste van. Dus in combinatie met de vorige kaart, noodgedwongen in een positie van solliciteren gekomen, je had het graag anders willen zien maar het is nu eenmaal zo gegaan.
Dan heb ik het verleden of de basis van de vraag, ik heb hier staven 2, wederom staven, de ambitie kaart, de mogelijkheden kaart. We zien een koopman met een wereldbol in zijn hand vol vertrouwen uitkijken naar zijn volgende pad. De globe in zijn hand zijn de afwegingen die hij maakt. De ene staaf achter hem laat zien dat hij al iets heeft bereikt, een diploma, een succes, en nu weegt hij af met de globe en staf in zijn andere hand wat zijn volgende doel is, waar ligt het succes. Hij kijkt vol vertrouwen over de wijde wereld, daarin zou je kunnen zeggen dat een reis naar een andere plek tot de mogelijkheden heeft gehoord. Heb je misschien ervaring met op een andere plek van huis jezelf te rooien, ik noem op kamers gaan in maastricht als je in groningen woont, het buitenland al eerder bezocht. Idee en mogelijkheden worden afgewogen op de kaart.
In het recente verleden heb ik de kluizenaar (grote arcana) die afwegingen vanuit de vorige kaart trekken hier door. Deze kluizenaar staat symbool voor het gaan luisteren naar de innerlijke stem. Wat is het waar ik nou gelukkig van ga worden. Laat je niet teveel vertellen wat de omgeving vind, ze hebben allemaal de beste ideeen dat jij zou moeten doen maar ga te rade bij jezelf, wat zijn je sterke punten, je minder sterke punten, wat zou je willen doen, waar word je blij van en maak een keus.
Het licht wat uit de lantaarn schijnt van deze kluizenaar zal dan de weg tonen voor je, je zal zien dat wanneer je misschien iets minder hard je best doet, het ineens heel duidelijk kan worden. Ineens valt dan je oog op die mogelijkheid. Het is een kaart van pas op de plaats maken, even terugtrekken, in meditatie gaan. Het kan ook duiden op een leraar die je tegengekomen bent. Iemand die een voorbeeld kan wezen voor jou. De kluizenaar staat immers op de top van de berg, hij heeft het behaald. Hoe heeft die oude man die top kunnen halen, dat zou je willen weten, dat is waar die leraar je wat over zou kunnen vertellen. Het recente verleden doet vermoeden dat dit onlangs ingegaan is, de ontmoeting plaats heeft gevonden of misschien dat je inderdaad nu die koopman bent die aan het afwegen is. Hoopt op een teken, dat lichtje daar.
Deze kluizenaar staat voor qua beroepen in het teken van recht en gezondheid. Wijsheid kunnen tonen, of advies inwinnen bij een gerechtelijk orgaan. Qua gezondheid denk ik aan de gezondheidssector werkzaam wezen, misschien in combinatie een onderwijzende functie bekleden in die sector?
De volgende kaart past daar qua beroep ook in, gerechtigheid. Nou de naam zegt het al, we hebben het over vrouwe justitia, dus ook over rechten en onderwijzen. Dit is de mogelijke toekomst. Ze zit tussen 2 pilaren, het afwegen, wie heeft gelijk, wie niet. Wat is de hoogte van de strafmaat en waarom. Zij is een een heel gerechtelijke invloed op de kwestie, ze heeft de positie recht uit te spreken, macht uit te oefenen, besluiten te nemen die van invloed kunnen wezen op andermans leven. Ze heeft een open perspectief, ook wijds zou ik zeggen, want ze bemoeit zich op maatschappelijke gebeurtenissen. Ligt daar misschien een mogelijke oplossing voor je vraag?
Wat mooi is in het verlengde van de vorige kaart, de vorige kaart heetf het over het onbewuste bezoeken, ga binnen kijken. Deze kaart heeft het over extraverte mogelijkheden, doen. Het lijkt mij dat de keus nu of spoedig gemaakt zal worden, die knoop doorhakken van dat is het wat ik ga doen.
Het is alleen nog een kwestie eigenlijk denk ik.. met het vrede sluiten van die gedachten waar jij mee speelt, waar die koopman nog loopt af te wegen, je zal spoedig duidelijk weten wat het gaat worden.
Als waarschuwing geef ik bij deze kaart altijd, pas voor gerechtelijke dwalingen.. hou je aan de wet want het is en blijft een gerechteliijke kaart. Gewaarschuwd mens en zo.
De maan op de nabije toekomst. Ook hier zie ik de 2 strijd, de dualiteit in terug zoals in de pilaren van de vorige kaart, en ook de staven 2 in de basis. We zien hier de 2 torens in het vooruitzicht liggen waar toch voor mijn idee een soort van in het reine komen met jezelf, of misschien zeg ik dat niet goed, je moet nog in overeenstemming komen met jezelf. Kan ik dit wel gaan doen? Mag het?
De maan is een mooie kaart, ze toont de mogelijkheden die van binnenuit opkomen, de kreeft komt uit het water, het gevoelsleven gekropen. De ratio, de stem in je hoofd vast vol met waarschuwingen of tegenstrijdige gedachten worden overwonnen en de weg van de ziel kan gevolgd worden. Dat is een beetje wat we zien gebeuren op deze kaart. De cyclus is weer begonnen, we komen weer op het juiste pad. De verwardheid komt aan een eind, we zien hier uiting geven aan creativiteit, we zien hier tonen van moed en durf. En we zien hier het doen vanuit jezelf, vanuit het weten, het weten wat je bestemming is of zal gaan worden. Ik vind dit een heel mooi perspectief bieden voor je.
Staven 8 op de plek hoe je er zelf tegenaan kijkt. Grappig is toch ook weer de liefdeskaart van Rider wat getoont word. Waar we eerst overduidelijk het hartezeer afgebeeld zagen zien we hier de pijlen van liefde. Ze raken bijna de grond, het doel is bijna duidelijk, of misschien is duidelijk cupido moet alleen de pijl loslaten en je gaat met je hart je doel achterna. De keus die gemaakt word, daar ga je je super bij voelen. Hoe kan het ook anders, het komt van binnen, dat is de weg.
de 8 is een 'alles is in beweging' kaart, denk aan het lemniscaat (zoek het anders op haha) dat betekent movement, dat betekent misschien ook reizen. Deze kaart word in het deck gezien als een reiskaart. Betekent dat dat je het verderop zou kunnen gaan zoeken, dan moet je dat gewoon doen.
Het boekt snelle vooruitgang.
De omgeving, aas van kelken. Kelken is gevoelsleven, emotie, we zien de aas in de omgeving liggen wat echt een uitstekende mogelijkheid zal bieden. Een joboffer zou je onder een aas als begin van de serie, als basis hier kunnen opgooien. Dus mogelijkheden, gevoel mag gaan stromen want we hebben het over het gevoelsleven, jij zal voelen dat het juist is waar je nu nog wat zoekt misschien. Of eigenlijk denk ik.. eigenlijk meer twijfelt nog want je weet stiekem wel wat je wilt. Tenslotte, een nieuwe liefde kan zich openbaren Want ja ik leg de liefdeskaarten uit hier in het teken van je vraag, maar de kaart is sec gezien ook de liefdeskaart, de romance die zich aanbiedt.. moet ik er toch even bij vermelden.
De hogepriesteres omgekeerd op hoop en vrees. Ja zie je weer die 2 pilaren in beeld, dit is dan ook kaart 2 in het grote arcana deel. Zij is de onderbewuste vrouw (leuk misschien voor de kluizenaar om eens kennis mee te maken) zij is de intuitie die aanklopt. Waar 1 staat voor actie en wil, staat 2 voor het weten dat het ook goed gaat komen. De energie van 1 zal daarom goed terecht gaan komen want onderbewust word deze juist gebruikt.
De betekenis kan divers wezen. Ik heb nu al een paar keer aangegeven dat je eigenlijk van binnen te rade zou moeten gaan. Of eigenlijk die knoop met jezelf moet doorhakken wat jij nou echt wilt doen, en het dan ook gewoon gaan doen. Daar zou deze kaart zeker ook weer bij aansluiten, dat zou het versterken. Dus ik geef er een iets andere wending aan, je twijfels of het inderdaad te vertrouwen is zijn ongegrond. Hoop en vrees hebben we het hier over, teveel twijfels, teveel denken, belemmeren. Je wilt heel graag al weten wat er in het verschiet ligt, deze vrouw met het gesluierde gordijn zegt dat het nu nog even niet getoond word. Komt wel. Ze heeft het over een morele kwestie die er kan spelen, zou je wel kunnen moreel gezien. Ook hier trekt de kaart gerechtigheid mij aan, zou je die richting wel op kunnen gaan want.. ik laat misschien ook mensen achter?
Ik kan daar geen antwoord op geven, dat is niet mijn beslissing om te nemen. Ik kan alleen zeggen, volg je hart, doe de dingen waar je blij van word, want wat kan er nu slecht zijn aan het volgen van je hart?
Als uitkomst heb ik toch ook weer een mooie kaart, aas van pentakels. Pentakels staat voor financieen, werkaangelegenheden, verdienen van geld, en de aas zoals ik al zei aan de basis van. Tel dat bij elkaar op en je krijgt ook weer de joboffer die ik al noemde. Hee dat is gek, ook hierin zie ik dualiteit opkomen, 2 azen in deze legging. 1 staat voor gevoelsleven, de ander staat voor de window of opportunitie. Komt toch dat moraal misschien weer bij om de hoek kijken.. ik heb de mogeliijkheid, maar mag/kan ik dat wel maken?
Goed resumerend van de legging/reading. De richting van beroep, ik denk aan maatschappelijke bezigheden, ik denk aan keuzes maken voor iemand, namens iemand. En ik denk gezondheidszorg. Ik ken je als persoon niet, je komt zachtaardig over dus lijkt mij de gezondheidszorg aanlokkelijker dan harde kwesties oplossen voor iemand. Niet dat je dat niet zou kunnen, volgens mij heb je een prima brein, geduld, en kun je overzichtelijke onderbouwde keuzes maken.
Richting van deze baan, ik denk toch aan reizen. Jij ook gezien de staven 8 kaart, dus ik zeg alleen maar waarom ook niet. Verruim de horizon koopman, kijk wat er verderop te leren is!
Benieuwd wat je er van vind, een korte toelichting zou fijn wezen