abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120383261
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:46 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik herken sommige stukken zeker wel, maar het geheel moet ik nog even plaatsen. Ontzettend bedankt voor je tijd.
Ik vond het echt heel leuk om te doen! :)
pi_120386607
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:55 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Fijn! Ik blijf me toch afvragen hoe dat in z'n werk gaat...
Ik heb geen idee hoe het werkt. Ik ben zelf ook vrij sceptisch...
Eerst heb ik een snelle legging gedaan, als ik een keer wat meer tijd heb, zal ik graag een uitgebreide legging voor je doen.

Maar ok, kijk maar eens of dit iets voor je betekent:

1: Arcana 6, de geliefden, omgekeerd
2: Zwaarden 7, omgekeerd,
3: koning van zwaarden, omgekeerd

Als kaarten omgekeerd vallen houdt dat vaak in dat er een les tav. de betekenis van de kaart moet worden geleerd.
De eerste kaart zou kunnen betekenen dat je minder gehecht moet zijn aan dingen die eigenlijk niet belangrijk zijn..
Tweede kaart: als dat lukt zul je doelbewuster kunnen handelen en meer verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je daden. Derde kaart: tevens zul je dan een veel reeëler kijk op het leven krijgen, genuanceerder kunnen denken, minder snel bitter of paranoïde in je denken worden en realistischer verwachtingen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-12-2012 20:48:42 ]
pi_120388447
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe het werkt. Ik ben zelf ook vrij sceptisch...
Eerst heb ik een snelle legging gedaan, als ik een keer wat meer tijd heb, zal ik graag een uitgebreide legging voor je doen.

Maar ok, kijk maar eens of dit iets voor je betekent:

1: Arcana 6, de geliefden, omgekeerd
2: Zwaarden 7, omgekeerd,
3: koning van zwaarden, omgekeerd

Als kaarten omgekeerd vallen houdt dat vaak in dat er een les tav. de betekenis van de kaart moet worden geleerd.
De eerste kaart zou kunnen betekenen dat je minder gehecht moet zijn aan dingen die eigenlijk niet belangrijk zijn..
Als dat lukt zul je doelbewuster kunnen handelen en meer verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je daden. Tevens zul je dan een veel reeëler kijk op het leven krijgen, genuanceerder kunnen denken, minder snel bitter of paranoïde in je denken worden en realistischer verwachtingen hebben.
Ik bedoelde hoe je dat zelf doet, zo'n legging. ;)

De eerste kaart komt best overeen; het verbaast me, maar zelf blijf ik ook redelijk nuchter hoor.
Krijg ik later nog uitleg over de twee andere kaarten?
pi_120388837
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

De eerste kaart komt best overeen; het verbaast me, maar zelf blijf ik ook redelijk nuchter hoor.
Oh die uitleg stond er al bij, eigenlijk.. Ik ga even mijn reactie aanpassen.
pi_120389876
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh die uitleg stond er al bij, eigenlijk.. Ik ga even mijn reactie aanpassen.
^O^
pi_120390034
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Je doet het door de kaarten te schudden en te couperen en vervolgens willekeurige kaarten te trekken. Meer is er niet aan. :P
pi_120390121
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je doet het door de kaarten te schudden en te couperen en vervolgens willekeurige kaarten te trekken. Meer is er niet aan. :P
O.

8-)
pi_120416965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:29 schreef rac het volgende:
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij ook eens een legging willen doen?
Jij bent als volgende aan de beurt. Hopelijk morgen :p
Had je nog een specifieke vraag?
  maandag 17 december 2012 @ 14:54:27 #234
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_120417218
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jij bent als volgende aan de beurt. Hopelijk morgen :p
Had je nog een specifieke vraag?
Mmmm , moeilijk .

Ik denk algemeen .
Nee ik weet het zeker ! :)
pi_120418583
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:44 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zou je ook voor mij kaarten willen trekken, ik wil weten waar het naar toe gaat met mij en een ander, noem hem maar B,als het al ergens heen gaat.
pi_120430942
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de de gang..
pi_120437299
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:54 schreef rac het volgende:

[..]

Mmmm , moeilijk .

Ik denk algemeen .
De legging heb ik gedaan.. De duiding komt morgen, als ik er rustig voor kan gaan zitten.

0: staven 6 omgekeerd
1: de wereld, arcana 21
2: zwaarden 2

3: arcana 13
4: arcana 6
5: zwaarden 7
6: zwaarden 9

7: Schildknaap van zwaarden
8: staven 2
9: zwaarden 5
10: staven 7
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Purplegirl het volgende:
Zou er iemand voor mij een legging willen doen?
Deze zal ik ook morgen gaan duiden :)

0: Arcana 7, de zegewagen
1: munten 5, omgekeerd
2: de koningin van bokalen

3: arcana 14, gematigdheid
4: bekers 5
5: arcana 6: de geliefden
6: Arcana 0, de zot, omgekeerd

7: arcana 3, de keizerin
8: koningin van munten
9: arcana 2, de hogepriesteres
10: de schildknaap van bekers
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:30 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Je zit ermee omhoog he? Daarom heb ik jouw legging en de leggingen van de wachtenden, op één na, al gedaan zodat je snel aan de beurt bent. Ik weet niet of ik het morgen al voor elkaar krijgen om de legging te lezen, maar ik doe mijn best. :)

0: koning van bekers
1: arcana 15, de duivel
2: staven aas

3: koningin van staven
4: arcana 19, de zon
5: ridder van zwaarden
6: bekers 3

7: bekers 6, omgekeerd
8: staven 6
9: arcana 21
10 zwaarden 9

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-12-2012 14:16:31 ]
  maandag 17 december 2012 @ 23:18:38 #238
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_120442526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef MissVanity het volgende:
Legging voor 21 december? Ik doe mee. Ik doe even een kleine 3 kaartenlegging.
Eerste kaart De Maan. Deze kaart gaat over angst en onzekerheid. Vooral de irrationele angsten voor dat wat je niet kunt zien of aan kunt raken. Door de duisternis van deze kaart hebben we minder inzicht en controle. Alleen door de angsten onder ogen te zien komen we er vanaf.

De tweede kaart is de Koningin van Staven ondersteboven. De reacties van betrokkenen op tegenstand en verdriet. Zij is onmisbaar in tijden van een ramp of crisis door haar positiviteit. Ze geeft steun en advies. Dit komt niet voort uit plichtsbetrachting maar uit een natuurlijke impuls.

De derde kaart Pentakels 5. Armoede, onzekerheid en crisis. Langdurige ontberingen. We kunnen dit zelfs zien als voorteken dat de kerk de mensen niet zal gaan willen helpen na 21 december. De kreupele mensen op de kaart lopen langs een kerk zonder deuren.

Dit is wel een beetje een andere legging dan die van jou E_O! :P Beetje onheilspellend. Nu maar afwachten wat er gebeuren gaat.
Interessant hoor wat jullie doen! ^O^ Dit motiveert me ook om me eens door dat moeilijke Britse tarotboekje dat ik van de vakantie in Wales heb gekocht heen te worstelen en eindelijk eens te beginnen!! :7
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 17 december 2012 @ 23:30:04 #239
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_120443197
Ik wou ook graag een legging als het uitkomt, bij voorkeur door Miss_V en/of E_O! :)

Het liefst zou ik willen weten hoe mijn verdere carrière gaat verlopen (moeilijk of makkelijk of wat dan ook) en hoe het in de liefde zal gaan (of niet ;) ) de komende tijd...

Alvast bedankt! :s)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_120453790
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Je zit ermee omhoog he? Daarom heb ik jouw legging en de leggingen van de wachtenden, op één na, al gedaan zodat je snel aan de beurt bent. Ik weet niet of ik het morgen al voor elkaar krijgen om de legging te lezen, maar ik doe mijn best. :)

0: koning van bekers
1: arcana 15, de duivel
2: staven aas

3: koningin van staven
4: arcana 19, de zon
5: ridder van zwaarden
6: bekers 3

7: bekers 6, omgekeerd
8: staven 6
9: arcana 21
10 zwaarden 9
alvast hardstikke bedankt! :)
pi_120458172
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:54 schreef rac het volgende:

[..]

Mmmm , moeilijk .

Ik denk algemeen .
Hier is je duiding!:

De lezing staat in het teken van het zoeken naar liefde, maar niet per sé op de juiste manier.
Opvallend is hierbij de karakterkaart, de Wereld, die ondersteboven is gevallen. Deze staat voor gevangenschap in de stof, het is niet de geest die de materie beheerst, maar andersom.
Wellicht moeten alle lessen van het vaste kruis (kaarten 3 t/m 6) worden overgedaan.
Verder kom je voor een dilemma te staan. Er moet een belangrijke knoop worden doorgehakt.

Ik heb ooit eens iemand horen zeggen: 'eigenlijk heb je maar één ding in het leven. En dat is tijd.' Ik vind dat een mooie omschrijving van je derde kaart, de Dood.
De volgende kaart is de Geliefden: het is belangrijk om te ontdekken wat liefde in wezen inhoudt. Het is ook een raar iets. Je kunt het niet definieren maar iedereen weet wat je bedoelt. Er is natuurlijk wel een verschil tussen liefde en bezit.
Daar moet je, denk ik, je tijd voor gebruiken. Dat is, denk ik, wat de kaart in dit verband en in deze positie inhoudt.
Je bent zeer doelbewust.
Je zet de puntjes op de i. (zwaarden 9) Als je slaagt in het voorgaande zal het resultaat nagenoeg perfect zijn.

De schildknaap van zwaarden staat voor actie, je bent een echte 'doener'. Je moet wel je idealen bijstellen. Dat zou heel goed in het kader van de liefde kunnen zijn.
Je zult inderdaad een nieuw doel kiezen en heel doelbewust en daadkrachtig kunnen optreden.
Eindelijk weet je wat je wil en je bent blij met de verbeterde situatie in je leven.

Samenvattend zou je kunnen zeggen dat je in een ongelukkige situatie verkeert en dat je de juiste beslissing moet zien te nemen in een gevoelskwestie.

Als je het concreet maakt (en dat is altijd een beetje tricky, zonder vraag, hoewel dat tevens het spannendste deel is, ook al kan ik hier vreselijk mee de mist ingaan), zou ik zeggen dat je altijd de ander verantwoordelijk hebt gemaakt voor je geluk, zodat je liefde hebt willen afdwingen wat je dan tevens kwetsbaar en chantabel maakt. Je hebt nu de mogelijkheid om er wat aan te doen.
Wellicht zit je in een relatie die niet meer werkt, sta je je op het punt in de armen van een nieuwe geliefde te storten ofzoiets en moet je daarbij oppassen dat je niet in dezelfde patronen vervalt, zodat de ander uiteindelijk niets meer was dan een rebound, je afgedankt wordt en je nog steeds niets hebt bereikt.

Het is heel goed mogelijk dat dit allemaal niets betekent voor je. Ik doe dit alleen ter vermaak en zo zou het ook moeten worden opgevat. :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:28:36 #242
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_120459530
Dank voor je legging , sommige dingen zijn zeer herkenbaar!
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:45:23 #243
285174 Evienne
never odd or even
pi_120467364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een hoop belangstelling ineens :)
Het kan even duren voor ik alle lezingen heb gedaan.. Ik vind het wel heel leuk :)

[..]

Eerst maar even de kaarten voor Evienne.. Die drie kaarten gaan het snelst.

1: bekers 4, omgekeerd
2: staven 9, omgekeerd
3: Arcana 6, de geliefden.

Het is zaak juist om te gaan met eigen en andermans gevoel.
Verwarring, het oude strijdt met het nieuwe. Het is zaak goede voornemens te maken en daarnaar te handelen.
Als het allemaal lukt, dan zul je een gevoel van diepe liefde ervaren.

Ik zou zeggen dat je overweegt een nieuwe relatie te beginnen en een oude achter je te laten en/of dat je verliefd bent.
Geen idee of er iets van klopt. Ik kan er makkelijk 100% naast zitten, maar wie weet betekent het iets voor je.

Morgen begin ik aan de 'apocalypse' lezing en dan handel ik ze in volgorde af :P
Dank je wel! :*

Normaliter trek ik behoorlijk treffende kaarten, maar ik ben depressief en nu lukt het dus niet zo. Jouw kaarten kloppen veel beter! Maar niet op het gebied van liefde ;) eerder omdat ik in mijn opleiding steeds geconfronteerd word met mijn verleden en ik het heel moeilijk vind om de moed erin te houden. Ik ga wel door en hoop die diepe liefde toch ooit te ervaren... miscchien wel liefde voor mezelf?

Thanks hoor. Had wel een bemoedigend teken nodig. Het helpt. O+
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120481683
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Purplegirl het volgende:
Zou er iemand voor mij een legging willen doen?
Ok, ik heb een poging gedaan om je legging te duiden:

Je hebt alles mee, je hebt je talenten bemeesterd en je hebt alles in de hand.
Toch ben je niet gelukkig met de bereikte resultaten.
Je ontdekt dat gevoelens ook belangrijk zijn en dat je daaraan ook je geluk ontleent. Misschien wel meer dan aan carriere, status en geld.

Misschien ontdek je dat je een aantal dingen eigenlijk niet nodig hebt. Het is goed om te heroverwegen wat eigenlijk belangrijk is.
Je zult dan een diepe verbondenheid met je omgeving kunnen voelen. Je moet wel oppassen de waarheid niet teveel buiten jezelf te zoeken.

Je voelt je bijzonder geinspireerd. Daarmee boek je ook resultaten.
Ga je verder op de ingeslagen weg of niet? In combinatie met kaart 5 zou ik bijna zeggen dat je trouwplannen hebt :)
Als je doorgaat zou het, als je inderdaad een wijs besluit hebt genomen, het begin kunnen zijn van veel nieuwe ervaring en wijsheid.

Ik zou zeggen dat je je genoopt voelt een ingeslagen weg te verlaten omdat het je niet brengt wat je eigenlijk wil.
Was je een zakelijke carriere begonnen en kom je er langzamerhand achter dat je een creatief talent hebt dat je graag wil ontwikkelen en waarin je veel gelukkiger zou zijn? Beeldende kunst, wellicht?
Een hofkaart symboliseert dikwijls ook een persoon. Of word je moeder van een zoon? Heb je troost en raad gevonden bij een moederfiguur?
Misschien degene die je je creatieve talent heeft helpen ontdekken?

Ik zie er ook wel een huwelijk in of een zwangerschap. Het archetype van de moeder dat je pad kruist, je bewustzijn dat gedomineerd wordt door de liefde, (hoewel deze vele facetten en vormen heeft. Het hoeft niet per sé om minnaars te gaan.) Jij in de rol van de keizerin. Het vruchtbaarheidssymbool bij uitstek. De priesteres, die je voor een keuze stelt, die kennelijk met de liefde te maken heeft. En het resultaat: een jongen, eentje met hersens :P

het gaat dus ofwel over een keuze tussen carriere en geluk, ofwel tussen carriere en huwelijk, ofwel kiezen voor zwangerschap of niet.

Ook hier geldt, zoals altijd: niet te hard lachen als ik er helemaal naast zit. Ik ben geen helderziende en ik geef geen garanties over de resultaten. :P
pi_120526040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:44 schreef Tijger6 het volgende:
oh euhm ... Enneacanthus_Obesus
als je nog ergens wat tijd over hebt, mag je voor mij ook altijd een legging doen
Roep maar als ik je mijn vraag moet pm'en
Hier is alvast de 'trekking':P
Uitleg volgt morgen :)

0: munten 9
1: arcana 17, de ster, omgekeerd.
2:munten 2

3: staven 2
4: aas van bokalen
5: munten 7, omgekeerd
6: arcana 8, kracht

7 aas van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 0. de zot
9: ridder van bokalen, omgekeerd
10: munten 6, omgekeerd
pi_120526916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is alvast de 'trekking':P
Uitleg volgt morgen :)

0: munten 9
1: arcana 17, de ster, omgekeerd.
2:munten 2

3: staven 2
4: aas van bokalen
5: munten 7, omgekeerd
6: arcana 8, kracht

7 aas van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 0. de zot
9: ridder van bokalen, omgekeerd
10: munten 6, omgekeerd

joepie !!
Ik kan haast niet wachten op de duiding hiervan
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120543021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:41 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

joepie !!
Ik kan haast niet wachten op de duiding hiervan
De achtergrond van deze lezing wordt bepaald door munten 9,
Dat zou een nieuwe visie op je normen en waarden kunnen betekenen.
De Ster, dat is je karakterkaart in deze lezing, omdat hij omgekeerd is, zou dat kunnen betekenen dat je de neiging hebt in een fantasiewereldje te leven.
Je pad wordt gekruist door munten 2. Je bent je aan het bezinnen op je situatie.

De aard van je situatie wordt gerepresenteerd door staven 2. Je bent tegengestelde idealen aan het afwegen.
Het aas van bekers: spoedig zul je maar al te goed weten wat je wilt.
munten 7, omgekeerd, staat voor doelloosheid, verantwoordelijkheden ontlopen.. Je probeert wel te communiceren maar het komt niet altijd over. Je wilt ook graag veranderen maar de ander werkt niet mee. Of misschien wil je je partner veranderen, al naar gelang je jezelf ontwikkelt.
Arcana 8, omgekeerd. Je hebt toch niet te maken met relationeel geweld, hoop ik?

Zwaarden aas, omgekeerd. Ben je een beetje een dwarsligger? :P
De Zot, om vooruit te komen moet je het oude loslaten.
Ridder van bokalen, omgekeerd. Je moet oppassen niet tegen beter weten in het ideaalbeeld van je situatie te blijven vasthouden.
Een hofkaart kan soms ook een persoon representeren. In dit geval een schijnheilig iemand die je pad kruist. Als zijn onechtheid doorzien wordt, heeft hij de neiging zichzelf op een voetstuk te plaatsen.
Als laatste munten 6, omgekeerd. Om de lieve vrede te bewaren probeer je conflicten te vermijden. Je zou de ander niet moeten willen veranderen en er is, idealiter, een verschil tussen bezit en liefde.

Ik ben benieuwd of er iets van klopt! Zo niet, dit is alleen bedoeld als vermaak. En zo ja, dan ook. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 20-12-2012 10:28:57 ]
pi_120543960
E_O, Als je eens tijd hebt, houd ik me ook aanbevolen voor een legging!
pi_120544510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Arcana 8, omgekeerd. Je hebt toch niet te maken met relationeel geweld, hoop ik?

das het enige dat niet klopt.
Meer duiding stuur ik je wel even via een bericht.

Super hard bedankt!!
Ik voel me nu een beetje zekerder in mijn twijfels.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120546995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:46 schreef plieneminie het volgende:
E_O, Als je eens tijd hebt, houd ik me ook aanbevolen voor een legging!
Ik zal het met heel veel plezier doen, maar het kan even duren. Ik heb een wachtlijst, inmiddels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')