abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 10:46:57 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102505986

TERRA NOVA follows an ordinary family embarking on an incredible journey back in time to prehistoric Earth as a small part of a massive experiment to save the human race.
In the year 2149 the world is dying. The planet is overdeveloped, overcrowded and overpolluted. With the majority of plant and animal life extinct, devotion to science has brought mankind to the brink of destruction, but has also provided its only hope for salvation. Knowing there is no way to reverse the damage to the planet, a coalition of scientists has managed to open up a fracture in the space-time continuum, creating a portal to prehistoric Earth.

Production
The series is based on an idea by British writer Kelly Marcel. Alex Graves signed on to direct the pilot. Brannon Braga serves as showrunner.
The two-hour pilot was filmed in Australia over 26 days in late November to December 2010. The shoot was plagued by torrential rain and additional material had to be shot in 2011, with a total estimated cost between $10 to $20 million to be amortized over the season.
More than 250 sets were constructed. An episode takes eight to nine days to shoot, like most television dramas, but six weeks in post-production, twice the television average.
The average episode budget is about $4 million. Fox Entertainment president Kevin Reilly stated, "This thing is going to be huge. It's going to take an enormous production commitment."

Ratings
After numerous production delays, an initial investment of tens of millions of dollars and a relentless marketing campaign, Fox's prehistoric drama debuted Monday to an audience that were dino-lite.
Per preliminary Nielsen data from Fox, the two-hour drama for the family drama averaged 9 million viewers and a 3.0 rating with chompers under 50.
On the positive tip, that's about double what Fox drew with the nearly as hyped (albeit far less expensive) Lone Star, which debuted (and died) on Monday night a year ago this month.
Compared to expectations, the number, has to be considered a disappointment: ABC's Revenge and Pan Am, along with CBS's Person of Interest, all earned higher premiere week ratings among new dramas. bron

Deel 1: Terra Nova = Jurassic Park als TV-serie

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Drebbelman het volgende:

We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen. :')

Het was echt exact falling skies, maar dan met dino's in plaats van aliens:
* Een grijze generaal die een speciale band heeft met een kid zonder ouders
* Een post apocalyptische wereld
* Een familie met het bijbehorende eo-drama (i love you daddy...)
* Een rebelse zoon
* Een vader die zich ontpopt tot de held
* Een scharrel voor elke rondhuppelende teen
* Een dokter die rondloopt alsof het ineens de enige dokter is
* Iemand met een harnas, oh nee, het is een bloedzuiger
* Een rivaliserende bende
* Add a little mystery.... en klaar is Steven
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:43 schreef Symer het volgende:

Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.

Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:

Hun kleine budget :') Ben je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:49:15 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_102506077
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.

Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
----
pi_102506080
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Oh en goede TT. Great minds he :+
  donderdag 29 september 2011 @ 10:51:35 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102506114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Ja eigenlijk wel, maar had al iets klaar staan toen ik 297 posts zag in het vorige topic.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:52:21 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_102506136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Eigenlijk moet de lapo'er 'm openen ja.
pi_102506159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef KingLysandus het volgende:
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.

Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
De heule grote maan misschien?
pi_102506189
Het eerste wat bij me opkwam: waarom 85 miljoen jaar terug om opnieuw te beginnen? Waarom niet 100.000 jaar, wat veel minder grote gevaarlijke beesten geeft.
Toen zag ik het: Steven Spielberg. Die knakker leeft op z'n roem van dino's, en gaat daar op verder...

Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles, maar hebben ze wel zeer luxe huizen, met overvloedig materiaalgebruik en verlichting. Waar komt dat vandaan? Uit de rugzak die ze bij zich hadden?
Los daarvan is dit natuurlijk gedoemd te mislukken: ook 85 miljoen jaar geleden zou de mens z'n eigen planeet verzieken, uitsterven, waarna natuurlijke selectie het gewoon weer overneemt.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
censuur :O
pi_102506215
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nee. Van die die grote spotlights ergens op de achtergrond.
----
pi_102506225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:

[..]

Hun kleine budget :') Ben je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Ja? De pilot van Lost koste 14 miljoen en zij hadden geen dino's. Sterker nog: Terra Nova heeft ongeveer 4 miljoen en zes weken per aflevering te besteden.

Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
pi_102506321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Symer het volgende:

[..]
Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
pi_102506354
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles
Ze hebben mijnen, er ontplofte eentje toen ze net waren overgestoken. Verder staan er windmolens, dus ook aan de energie-voorziening is gedacht.

En hoe groter je kamp, hoe meer werk natuurlijk. Lijkt me dat je beter klein kunt beginnen om in ieder geval snel een veilig onderkomen te hebben voor de eerste groepen, en daarna pas uitbreiden als de nood er is en je de arbeiders er voor hebt.
pi_102506361
Je hoeft het niet te kijken natuurlijk. Ik vond het wel aardig eigenlijk, wel te zoetsappig. Kijk nog 2-3 afleveringen aan en dan zien we wel weer verder.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 29 september 2011 @ 11:01:03 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_102506400
Summary van de gehele serie

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_102506404
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
pi_102506407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
Valt ook wel mee, die brachiosaurus en carnosaurus-scènes waren overdag. Die slasher-scène begon ook bij daglicht en ging later over in nacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 29-09-2011 11:09:11 ]
pi_102506455
ik ben niet zo negatief als de meeste hier. Jammer genoeg zijn er wel van die standaard karakters en huilies die vrijwel hetzelfde zijn als in Falling Skies. De zoon is een regelrechte kopie uit die serie en ook uit V.

Maar blijf het zeker volgen, leuk vermaak, niet al te moeilijk en visueel ziet het er, voor en TV SERIE!!! gewoon goed uit. Niet aan alle shots is evenveel aandacht besteedt en het ziet er ook vaak te greenscreen achtig uit maar dat is ze vergeven. Verhaal met die sixers, de grottekeningen en wat er in de toekomst gebeurt is wel redelijk interessant maar niet erg origineel. Maar toch een stuk beter dan Falling Skies, op alle gebieden
pi_102506517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef fwokker het volgende:
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.

Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
pi_102506599
Overigens lees ik hier dat ze helemaal geen 20 miljoen hadden voor de pilot alleen, maar dat het bedrag ("tussen de 10 en 20 miljoen") een initiële investering is die uitgesmeerd wordt over het hele seizoen.
pi_102506889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.

Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
het mag dan een duur project zijn maar het blijft nog steeds tv, en voor die normen ziet het er gewoon goed uit. Als dit een grote bioscoopfilm was dan was het onder de maat, nu niet
pi_102506908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik weet dat ze die andere kosten ook maken maar dat is niet iets om respect voor te hebben maar gewoon slecht budgetbeheer. Dat op locatie opnemen alleen al is zo'n idiote geldverspilling als je overal een cgi-filter overheen plakt.

MAAR dit is allemaal irrelevant omdat de schrijvers/acteurs sowieso al kut zijn dus ik ben weg.
pi_102507326
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:30:11 #23
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_102507411
Nouja het is natuurlijk simpel. Als de serie je niet bevalt kijk je niet, post je dat hier een keer of wat en dan ben je weg en laat je het topic aan ons die het wel leuk vinden. Hoeven we er allebei geen energie meer in te steken :). Geen slechte deal toch?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 29 september 2011 @ 11:41:56 #24
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102507810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.

Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
pi_102508171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
pi_102508291
Eerste afleveringen vielen me reuze mee. Was bang voor een Falling Skies herhaling.
De val van de dino en het opstaan kon beter. Verder zijn de effecten goed! Mooie wereld gecreëerd.
pi_102508439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.
Dus hebben ze nogal overdreven in de serie.
pi_102508632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:59 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.
Dus hebben ze nogal overdreven in de serie.
zulke dingen kan ik me dan wel aan storen, waarom zoiets erbij halen als het niet kan? Maar ze zitten ook in een andere tijdlijn dus misschien ook wel op een andere planeet. Ze kunnen zoveel kanten op met dit verhaal, dat vind ik wel mooi
pi_102508905
Die maan gooi ik gewoon op artistic freedom. In 2149 is de maan natuurlijk niet of nauwelijks zichtbaar door de vervuilde atmosfeer en als je de maan dan voor het eerst op een heldere nacht in volle glorie ziet kan ik me voorstellen dat hij gigantisch moet lijken, of dat ding nou dichterbij staat of niet.

Dat het dan ook zo in beeld gebracht wordt om dat gevoel van ontzag over te brengen kan ik wel mee leven.
  donderdag 29 september 2011 @ 12:31:54 #30
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102509416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:51 schreef Symer het volgende:

[..]

Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.
pi_102509593
Op de minpuntjes na blijf ik het voorlopig volgen omdat het concept erg vet is.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_102509776
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:31 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.
In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.
  donderdag 29 september 2011 @ 13:07:27 #33
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102510407
Het eerste wat ik me afvroeg was waarom de zoon als enige blank was van de 3 :').
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 29 september 2011 @ 13:28:54 #34
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102510991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Symer het volgende:

[..]

In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.
Ah dat had ik even gemist, maar goed dat hoeft ook niet heel veel te betekenen.
pi_102514291
Ik las op Fury zijn twitter dat ie de serie maanden voordat de 1e scene gefilmd werd al had verlaten, helaas! Gelukkig zit hij nu bij Fringe en heeft hij de aflevering van volgende week vrijdag geschreven. David Fury is een baas.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_102514515
Gisteren de pilot gekeken. Viel me alleszins mee, het is natuurlijk ook moeilijk voor zo'n miljoenenproject om aan iedereen zijn verwachtingen te voldoen.
Sets zijn prachtig, omgeving natuurlijk ook. CGI vond ik redelijk, al ben ik benieuwd hoe dat na de pilot is, wanneer over het algemeen de productiewaarde wat afneemt.
Pogingen tot humor daarentegen vond ik niet altijd even geslaagd. Ik snap dat ze het wat luchtig willen houden voor de massa, maar wat mij betreft mag dat wel iets genuanceerder en iets minder goofy en obvious.

Even blijven volgen de komende weken, kijken of het zijn draai kan vinden en publiek vast kan houden of misschien uit kan breiden.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:53:54 #37
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102517952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
Braga ken ik alleen van Star Trek: The Next Generation, en dan vooral om zijn tijdreis-afleveringen waar altijd mega-plotholes in zaten :D.
pi_102518529
Net de eeste 2 helemaal afgekeken en ik moet zeggen dat ik hier een beter gevoel aan overhoud dan Falling Skies. Hopelijk weten ze dit vast te houden.
pi_102543272
Ik ben nog niet echt overtuigd :{

Vooral de acteerprestaties en de verhaallijnen zijn maar matig.

Maar ik geef het nog een kans.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_102546912
Oh god wat is dit slecht zeg :')
De zoon die zn vader haat :')
pi_102566648
Ben nog eerste aflevering kijken. Eén ding; de mensheid ligt uit te sterven in 2149. Ze gaan 85 miljoen jaar terug in de tijd. We weten allemaal dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven. De mensheid heeft dus in deze opzet ook maximaal 20 miljoen jaar te gaan...

Acteerprestaties tot nu toe zijn ver onder de maat maar goed, we kijken het aan. :P

"Daddy". :') |:(

OMG, een brachiosaurus te eten geven. Bloody hell... :') Terwijl je UGGS aan hebt, dat ook nog. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-09-2011 22:36:09 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_102567493
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nog eerste aflevering kijken. Eén ding; de mensheid ligt uit te sterven in 2149. Ze gaan 85 miljoen jaar terug in de tijd. We weten allemaal dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven. De mensheid heeft dus in deze opzet ook maximaal 20 miljoen jaar te gaan...
Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?
pi_102567567
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:42 schreef Symer het volgende:

[..]

Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?
Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.

Edit: Myeah, sixers nu, beetje voorspelbaar op zich. Al hebben ze op zich een paar leuke dobbers hangen. Betere serie dan Falling Skies, dat sowieso.

[ Bericht 5% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-09-2011 23:14:18 ]
pi_102570044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.
Er was idd geen keus. Die nieuwslezeres in 2149 vertelde op de achtergrond dat wetenschappers een scheur in de ruimtetijd ontdekt hebben dat naar 85 miljoen jaar geleden leidt.

Er zit dus geen knop op waarmee ze een jaartal kunnen kiezen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:53:08 #45
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102570794
Weet je ik ben allang blij als de focus niet teveel op de jongeren komt te liggen. In principe zou met de eerste aflevering het hele rebelse van die jongen opgelost kunnen zijn, dus dat zou tot het verleden kunnen behoren. De jongeren gaven ook al aan dat ze nu pioneers zijn en iedereen dus een baan heeft, net als dat één van hun al een eigen huis had. Dat is opzich een interessant gegeven. Al kunnen ze daar dus ook de kant mee opgaan dat die jongen blijft zeuren en ook een eigen huis wil. Wat me wel tegen staat, en waarvan ik denk dat het die kant opgaat, is de de oudste dochter. Die wordt te slim neergezet en dat kan niets anders betekenen, dan dat die zoon haar opjut om een keer buiten de gate mee te gaan, want ze is zo saai, wat natuurlijk het moment is om haar de vergelijkingen op de rotsen uit te laten legen, waarnaar we aflevering na aflevering kunnen gaan kijken hoe ze met dat grote geheim proberen om te gaan, meer informatie er over proberen te vinden, zonder ook maar één volwassenen in te lichten en daadwerkelijk wat aan de situatie te doen.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:42:17 #46
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102572886
^Daar vrees ik inderdaad ook voor.

Wat ik graag zou willen zien is de (rauwe) strijd van deze groep mensen om te overleven en iets op te bouwen in een vreemde en grotendeels vijandelijke wereld.
In plaats daarvan gaf de pilot mij het idee dat ze terecht kwamen in een luxe vakantiepark waar Landal Greenparcs jaloers op wordt, inclusief 5 sterren bungalows.
pi_102575661
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en vond het op zich niet zo slecht.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:42:45 #48
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102604650
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga als show-runner/executive producer biedt voor mij weinig hoop, veruit het meeste wat die man heeft aangeraakt is gecancelled en van zeer bedenkelijk niveau.
pi_102639036
tvp...morgen weer?
De enige echte.
pi_102639040
Gaat binnenkort gecancelled worden
Is gewoon te duur met te weinig viewers
gg
pi_102652481
Gekeken en vond het idee eigenlijk wel tof. Wil het dan ook best een kans geven om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Wel stoorde ik me ontzettend aan het feit dat zo'n beetje ieder denkbaar cliche al in 1 aflevering naar voren kwam. Denk aan:

-De grote aanvalsleider die al wegrijdend tegen de troepen schreeuwt dat ze moeten chargen
-De vraag die niet beantwoord kon worden, waar later excuses voor wordt aangeboden maar toch gelijk krijgt

En zo zijn er nog wel wat te bedenken. Maar voor de rest wel te pruimen. Morgen kijk ik hem wel weer. Dan is de nieuwe er toch?
pi_102654129

Na meer critics scoort Terra Nova nu maar een 6,4... en als je dat vergelijkt met de 7,1 van Falling Skies moet het wel heel dramatisch zijn. Ik denk niet dat ze een season 2 krijgen :') :D.
pi_102673710
Wie blijft er allemaal wakker voor 1x03 :D ?
pi_102676431
Ik heb de pilot gezien en dit was zo slecht. Zelden zoveel onlogische en cliché dingen in een serie gezien.
- Als je zo gemakkelijk kan ontsnappen door alleen maar een lazertje naar binnen te smokkelen zou die gevangenis ondertussen wel leeg zijn.
- Terra Nova is blijkbaar erg populair om te gaan wonen. Je zou denken dat er dan wel een beetje beveiliging is. Maar het lukt een ontsnapte gevangene + een kind in een tas om er zonder problemen te komen.
- Overdreven moderne, luxe en ruime huizen.
- Cliché boze zoon, slimme dochter :r
- Het is vanaf het begin duidelijk met wie de 2 oudste kinderen een relatie krijgen.
- Vanaf het begin was het duidelijk dat die vader zich zou bewijzen en de beveiliging in mocht.
- Hoe dom ben je als je naast 2 auto's met machinegeweren gaat rijden om ze te "vertragen".
- Waarom neemt die groep iemand mee naar hun geheime plek als ze hem pas een paar minuten kennen.
- Omdat die zoon + zijn toekomstige verkering belangrijk zijn was ik al zeker dat er niks met ze zou gebeuren tijdens de actie scene. Van de 5 van die groep + de 2 sixers waren zij uiteraard de enige zonder (ernstige) verwondingen.
- Waarom schiet je de sixers in je eigen kamp niet gewoon dood. Je bent een groep sixers + de leider kwijt + je bent geen medicijnen kwijt + je hebt je metaal.
- Uit je auto rennen met al die dino's in de buurt en het overleven...
- Dat ene hysterische kind wordt achternagezeten word door een dino maar is blijkbaar sneller want die dino is een groot stuk verder nergens meer te bekennen. Maar ze is wel zwaargewond.
- Ongeloofwaardig veel gebeurtenissen voor je eerste dag. Bijna doodgeschoten worden nadat je 1 seconde in Terra Nova ben. Introductie van terra nova, nieuw huis, nieuwe baan. Gijzeling/aanslag door een sixer. Dino's die achter die auto's aan renden. Bijna een gevecht met sixers in het kamp. Die hele slasher aanval. En tussendoor nog ff een liefde voor beide geslachtsrijpe kinderen.
pi_102677811
Spijkers op laag water aan het zoeken?

Tuurlijk gebeurt er veel, dat is elke pilot zo. Tuurlijk wonen ze niet in krotten, ten eerste is het 2149 en ten tweede is dit als klagen dat de Losties allemaal te knap waren voor gemiddelde vliegtuigpassagiers. Waarom is boze zoon, slimme dochter meer een cliché dan alle andere mogelijke eigenschappen die ze hadden kunnen hebben? Je hoeft niet sneller te zijn dan een dino, in zo'n dichtbegroeide jungle kan kleiner en wendbaarder al genoeg zijn. Met zo'n groot kamp is de beveiliging niet 100% aangezien niet iedereen beveiliger kan zijn, vandaar dat ze ook geen oorlog met de 6'ers willen. Enzovoort.

Ik zie er niet 1 punt tussen staan wat de serie 'zo slecht' maakt.
pi_102678841
Ik vind zelfs clichematig de serie al 10 keer beter als Falling Skies. In deze serie wordt er net wat echter geacteerd vind ik.
pi_102679043
Goeie aflevering wederom ^O^

Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:06:49 #58
7957 Chevalric
pi_102679247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:58 schreef Symer het volgende:
Goeie aflevering wederom ^O^

Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:08:09 #59
7957 Chevalric
pi_102679280
Al dat gemiep over waarom die Sixers nog leven, geeft alleen maar aan dat mensen de serie niet goed bekeken hebben. Er wordt aan het eind prima duidelijk dat Taylor in het geheim samenwerkt met de Sixers.
pi_102679618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:06 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh ;)
Het verbaast me al dat de wekelijks extra die het loodje legt geen rood shirt aan heeft.
pi_102681048
Het idee van de serie vind ik echt tof, en tot nu toe valt het opzich ook niet tegen. Wie verzint alleen om die verhaallijnen tussen de karakters zo 'kinderachtig' neer te zetten? Alsof je naar een gezapige romcom zit te kijken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:52:47 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102682160
"Our little molecules are finally bonding" :')!

Wat een waardeloze filler episode (zonder consequenties) en dat al als derde aflevering. Het lijkt gvd Star Trek wel.
Introduceer Terra Nova nou eens fatsoenlijk, er valt zoveel te vertellen!
Script en dialogen wederom van bedenkelijk niveau (zie bovenstaande quote).

En er is natuurlijk een nieuwe clichématige driehoeksrelatie geïntroduceerd.
Op deze manier geef ik ze één seizoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-10-2011 12:03:06 ]
pi_102682745
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.

Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten. :) Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
pi_102682920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef Bot13 het volgende:
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.

Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten. :) Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
Ha, dus ik heb geen slechte keuze gemaakt om na 20minuten van Terra Nova ep1 te stoppen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:16:36 #65
151126 angel008
pi_102682948
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.

die amerikanen zijn ook maar maf.

vanavond ep 3 kijken maar wat ik hier lees laait mijn enthousiasme niet op :(
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:26:04 #66
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102683223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:16 schreef angel008 het volgende:
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.

die amerikanen zijn ook maar maf.
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Naast alle gevestigde series die vorige week weer zijn begonnen had Terra Nova ook te maken met stevige concurrentie van een high-profile American Football wedstrijd op hetzelfde tijdstip.
Koppel dat aan het matige reviews van de serie en het negatieve ontvangst en ineens is het niet meer zo verwonderlijk.
Minder mensen zullen DVR-en of TIVO-en.

Dit is een doodgeboren kindje, gaan we na dit seizoen niks meer van horen en dat is misschien maar beter ook met dit gebrek aan creativiteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-10-2011 12:42:42 ]
pi_102683637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Ratings zijn niet echt te vergelijken omdat FS op een kleine basic cable-zender zat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:55:49 #68
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102684167
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).

Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102684580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).

Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
Exact dit.

Zoals Johan Derksen zou zeggen, minachting van de kijker. Ik snap niet dat je met zo'n goed idee en budget zulke kinderlijke en achterhaalde verhaallijnen kunt creëren tussen de verschillende karakters.

Antiklacht: moeder en dochter zijn wel lekker.
pi_102686076
Ik heb in iedergeval wel weer genoten :), het kan natuurlijk nog een stuk beter worden maar er zijn slechtere series al heb ik na Falling Skies de lat wel heel erg laag gelegd.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:08:46 #71
32402 s0k
..............................
pi_102686605
Vermakelijke serie, wel beter dan falling skies :') Maar, wederom wordt de potentie van de serie weer is niet behaald. Een serie met 13 afleveringen in een seizoen moet gewoon een sterk doorlopend verhaal hebben (bv dexter, boardwalk empire etc) en dus niet zoals dit waarbij je het idee hebt dat je al naar 3 episodes van fillers zit te kijken.
..................................................................................................................................................
pi_102687028
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan. :D Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
pi_102692750
Ik kan kort zijn over de 3e aflevering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:46:58 #74
21467 franske19
Hit the deck!
pi_102698971
Haha wat een bagger.
pi_102699893
ik haat dat achtergrondmuziekje
pi_102701187
Wel vermakelijk.
pi_102701480
Hoe kun je met dit script zo'n hoog budget krijgen? Onbegrijpelijk.
pi_102701483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:

"Ssssttt... Niet te hard, de kinderen slapen hiernaast"
pi_102703390
What's next? Een aanval van 1000en T-Rexen omdat ze daar hun eieren willen leggen? :9

Vermakelijk. Maar graag meer actie en mysterie (Alleen die Sixers is niet voldoende) en veel minder soap. (Die 'ex' . Waarom? Waarom? :{ )

T/m aflevering 3. 5/10
pi_102705769
Tot heden leuke serie, echter had ik er wel meer van verwacht maar dat zal wel komen doordat hij op het interweb redelijk gehyped werd.

Blijf er elke Dinsdag braaf naar kijken.
pi_102708899
Driehoeksverhouding, check.
Amen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:28:26 #82
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_102709056
ghegheghe
Vermakelijk hoor.
Doorspekt met clichés, zo zie je bijvoorbeeld de jaloezie en driehoeksverhouding van mijlen ver aankomen.
Lekker wegkijken op de dinsdag met een zakkie chips en een drankje.

:)
Burnt to the core but not broken
pi_102709753
Ik kijk het nog één aflevering aan, als het volgende keer weer zo is haak ik af.

Komt er natuurlijk weer zo'n kansloze fanactie als dit op punt van cancelen staat :').
Amen.
pi_102709793
Oh god, zoveel slechte verhalen lees ik hierover maar ga toch aflevering 1 kijken omdat ik stiekem 8 ben en dinosauriërs heel erg vet vind. :')
pi_102710060
De nieuwe aflevering had exact dezelfde rating als de pilot, dat is opzich best knap.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:10:32 #86
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102711797
Vond de derde aflevering niet echt om over naar huis te schrijven, het is allemaal al zo vaak gedaan en er wordt geen moeite gedaan om er wat nieuws of origineels aan toe te voegen, behalve dan dat het allemaal in een wereld met dino's plaats vindt.
Ook helemaal geen ontwikkeling in het doorlopende plot, wat een slechte zaak is als er maar 12 afleveringen in een seizoen zijn.
pi_102711815
Wel grappige aflevering. Al had ik gehoopt dat ze verder gingen met het overkoepelende verhaal. Is altijd wat verslavender dan van elkaar los staande afleveringen.
pi_102712356
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef =HellFire= het volgende:
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan. :D Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
De tijdmachine blijkt dus te werken!
pi_102712658
Vooral als het maar twaalf afleveringen schijnt te hebben , dan moet je derde aflevering vooral niet als een filler overkomen.
Het is leuk dat je ziet dat er een zooitje geld tegen aan is gegooid. Maar iets meer verhaal mag ook wel.

Death Valley op dezelfde avond heeft zowat meer karakterontwikkeling en dat is Reno 911 met zombies van MTV.

Maar dat heeft dan ook al zes afleveringen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_102712876
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
pi_102713850
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102714228
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef Demure het volgende:
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
En hij gaat voor het meisje uit de toekomst, want zijn ware liefde. Meisje van eerdere pilgrimage wordt rancuneus en zet de poort open voor dino's. Place your bets!
pi_102714315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

-
- Een gitaar. "You play pretty good." :'( ;( :'( Als dat mokkeltje die gitaar voor 'm koopt, kap ik met deze serie.
SPOILER
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_102714421
Oh, die vogelreptielbeesten ook hè...alleen die soldaat wordt keihard in z'n gezicht gehakt, alle gewone mensen kunnen gewoon gillend rondrennen. :') Pacifistosaurus.

Waaaaat? Ze hebben Terra Nova op hun broedplaats gebouwd? En die beesten hoeven maar één keer in de zoveel jaar te broeden of wat?

Die driehoek begint steeds sneuer te worden. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door SuperHarregarre op 04-10-2011 23:01:18 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:03:38 #96
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102715059
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen :').
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_102715158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen :').
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:07:00 #98
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102715276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is. :')
Oh ja er moest nog even overduidelijk gemaakt worden dat zij elkaar wel zien zitten, maar dat hij een vriendin heeft in de toekomst.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_102715835
Dat accent van die twee is ook zo irritant. "It wooooorked."

KUUUUUUUT! Dat wijf gaat die gitaar voor 'm betalen.

Die muziek klopt echt niet bij de niet-epicness van de terugkomst. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:29:43 #100
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_102716710
Jullie kijken nooit Amerikaanse series?
Al die series zijn zo, doe nou niet extra je best om standaard dingen belachelijk te maken :')

Alleen HBO series zijn anders maar die kunnen het dan ook volpompen met sex en drugs
pi_102716978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al die series zijn zo, doe nou niet extra je best om standaard dingen belachelijk te maken :')

Alleen HBO series zijn anders maar die kunnen het dan ook volpompen met sex en drugs
Jij kijkt gewoon geen kwaliteitsseries als Breaking Bad en dergelijke. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:38:13 #102
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_102717160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Jij kijkt gewoon geen kwaliteitsseries als Breaking Bad en dergelijke. :')
Breaking Bad

Vader maakt fouten, moeder verbeterd ze, zoon is boos.
Vader maakt fouten, moeder is bitch volgens zoon.
Moeder is jaloers/boos op vader vanwege zoon
Standaard shit

Of Walt die toevallig net z'n zwager red enzo

:')____________!
pi_102717301
Ze moeten gewoon die familie uit elkaar halen. Kinderen moeten bij hun love interests intrekken en hun eigen avonturen beleven en dan slechts om de paar afleveringen even bijkletsen met de ouders.

Dat zou al heel wat clichés schelen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:41:42 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_102717331
Ja, dit was een kutepisode. Hopen dat het volgende week weer beter wordt.
pi_102717460
Ik had trouwens verwacht hier een hele klaagzang aan te treffen over alle actie die buiten beeld plaats vond. Die pa die even snel twee van die vogels levend gevangen neemt en het weglokken van die zwerm bijvoorbeeld.

Maar blijkbaar is dat niet als storend ervaren? Da's wel knap opgelost van de schrijvers dan ^O^
pi_102717474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Breaking Bad

Standaard shit

:')
pi_102717525
Ik moet mij heel erg gaan vervelen wil ik dit verder kijken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_102717527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:44 schreef Symer het volgende:
Ik had trouwens verwacht hier een hele klaagzang aan te treffen over alle actie die buiten beeld plaats vond. Die pa die even snel twee van die vogels levend gevangen neemt en het weglokken van die zwerm bijvoorbeeld.

Maar blijkbaar is dat niet als storend ervaren? Da's wel knap opgelost van de schrijvers dan ^O^
Ik ben er blij om, want de actie die ik heb gezien was fucking slecht gedaan met CGI. Maar dan verwacht ik in plaats van actie wel een boeiend verhaal. En dat is niet GTST met dino's.
pi_102718630
Ik vond die vogels niet slecht gedaan anders.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:12:35 #110
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_102718788
Ik deel jullie mening niet. Nee, het is niet diepgaand, daar ben ik het mee eens. Wel vind ik het gewoon spannend, ik vind het jammer als de episode ten einde is en het kijkt heerlijk weg. Ik ben hooked.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_102718832
Tja, aflevering 3 ook gekeken. Ik zie zo veel potentie in het verhaal maar dan moet je niet aankomen met een 'filler episode', zoals het hierboven werd genoemd. Op het moment dat het op zo'n manier verder gaat haak ik af. Ik vind TV-series pas awesome als het verhaal telkens verder loopt, en niet afloopt zoals bij film, of dat er iedere aflevering weer netjes bij de normale stand van zaken wordt geeindigd.

Maar goed, wachten op Episode 4 dus. Hopen komen daar weer sixers in voor.
pi_102718957
quote:
Als dat mokkeltje die gitaar voor 'm koopt, kap ik met deze serie.
:D :D :D
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:18:32 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102718985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

- Acteurs "leggen te veel uit", de dialoog is te verklarend, zeg maar. "Outpost is expecting these supplies in the morning." Duh! Dat weet die ander ook wel, daarom zitten ze al een tijd op die truck ver van Terra Nova. Ik heb 'm daar nu gepauzeerd maar het is te obvious dat die gasten zo worden genakt door een dino.
Spijker op z'n kop, de afleveringen tot nu toe zijn doorspekt van dat soort momenten waardoor de dialoog onnatuurlijk aanvoelt.

In je real-time verslag mis ik alleen nog de -"Dad, how do I know if a boy likes me?"- scène. :')!

quote:
Deze serie maakt het wel heel erg bont hoor. :D
En HBO is inderdaad baas.

quote:

Nee, het kon gewoon niemand iets schelen hoe ze van die vliegende monstertjes afkwamen.
De last-minute technobabble oplossing verspeelde het laatste beetje spanning dat er nog was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-10-2011 00:30:13 ]
pi_102719041
quote:

Of men was al gestopt met kijken? ;) Of doelde je op mensen in de serie die iets storend zouden moeten vinden? :P
pi_102719387
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:19 schreef Smeich het volgende:

[..]

Of men was al gestopt met kijken? ;) Of doelde je op mensen in de serie die iets storend zouden moeten vinden? :P
Nee, ik lees gewoon overal dat men minder drama wil en meer actie, maar als die actie dan in een halve seconde buiten beeld afgehandeld wordt is dat blijkbaar prima.

Wat wordt er bedoeld met filler trouwens? Terra Nova gaat toch over een familie die zich aan moet passen aan een nieuwe wereld (met dino's), wat dat betreft ging deze aflevering over de hoofdverhaallijn. Waar moet een aflevering over gaan om geen filler te zijn?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:51:47 #116
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_102719922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:31 schreef Symer het volgende:

[..]

Nee, ik lees gewoon overal dat men minder drama wil en meer actie, maar als die actie dan in een halve seconde buiten beeld afgehandeld wordt is dat blijkbaar prima.

Wat wordt er bedoeld met filler trouwens? Terra Nova gaat toch over een familie die zich aan moet passen aan een nieuwe wereld (met dino's), wat dat betreft ging deze aflevering over de hoofdverhaallijn. Waar moet een aflevering over gaan om geen filler te zijn?
Ik vond het storender toen in de eerste aflevering niet te zien was hoe hij uit de gevangenis ontsnapte. Nu viel het me wel op dat ze ineens blijkbaar die twee vogels hadden gevangen, maar dat stoorde me toch minder.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:55:15 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102720019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:31 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik weet niet welk topic jij hebt gelezen? De kritiek gaat hier namelijk niet over de hoeveelheid drama, maar over de manier waarop menselijke relatie's worden neergezet in de serie.
Dat is heel wat anders.

quote:
Een 'filler episode' is een naam die gegeven wordt aan een aflevering waarin vrijwel geen plot ontwikkeling en karakter ontwikkeling plaatsvindt.
Vaak wordt zo'n aflevering gekenmerkt door een verhaallijn die binnen één aflevering afgehandeld wordt en bovendien geen invloed heeft op het verdere verloop van de serie.
Afleveringen met een grote rode 'reset-button' dus.

En afgaande op de promo komt er ook volgende week een filler episode, alleen worden de vliegende monstertjes ingewisseld voor:
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-10-2011 01:03:50 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 01:29:30 #118
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102720745
quote:

Ja want AMC, Showtime enz. kunnen dat niet. Het is leuk dat je uit de hoogte wil doen, maar ook op de grotere netwerken zijn er goede series te vinden.
pi_102721740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:13 schreef robertwilson het volgende:
Tja, aflevering 3 ook gekeken. Ik zie zo veel potentie in het verhaal maar dan moet je niet aankomen met een 'filler episode', zoals het hierboven werd genoemd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Introduceer Terra Nova nou eens fatsoenlijk, er valt zoveel te vertellen!
Waar zien jullie precies die potentie in? De oude wereld met dino's? Want daar valt nou eigenlijk weinig boeiends mee te doen. En personages in het kamp zijn nou ook nog niet echt ingrediënten tot iets interessants.

Het kijkt redelijk weg hoor, maar ik zie juist weinig potentie.
pi_102721827
quote:

Inderdaad wat een debiele haters hier zeg. Aflevering was niet best, maar zoals sommige mensen het hier doen overkomen is dit nog erger dan Nederlandse rommel.

quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:12 schreef Skylark. het volgende:
Ik deel jullie mening niet. Nee, het is niet diepgaand, daar ben ik het mee eens. Wel vind ik het gewoon spannend, ik vind het jammer als de episode ten einde is en het kijkt heerlijk weg. Ik ben hooked.
Hier kan ik me ook wel enigszins in vinden.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_102724213
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Breaking Bad

Standaard shit

:D _O_.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 09:41:38 #122
9859 crew  Karina
Woman
pi_102724434
De aflevering van gisteren heb ik nog niet gekeken, maar als ik hier lees dat dat NU al een filler is, dat vind ik wel erg vlot.

De pilot vond ik wel aardig, maar (volgens mij hier al een keertje gezegd) een beetje teveel met kinderen/tieners, daar houd ik niet zo van. De CGI vond ik reuze meevallen trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_102724442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Een 'filler episode' is een naam die gegeven wordt aan een aflevering waarin vrijwel geen plot ontwikkeling en karakter ontwikkeling plaatsvindt.
Vaak wordt zo'n aflevering gekenmerkt door een verhaallijn die binnen één aflevering afgehandeld wordt en bovendien geen invloed heeft op het verdere verloop van de serie.
Afleveringen met een grote rode 'reset-button' dus.
Dan ben ik nog steeds benieuwd waar het over moet gaan om geen filler te zijn. De 6'ers? Die zijn gewoon onderdeel van de beproeving die de kolonisten moeten doorstaan, net als de vogels dat deze week waren. Het enige verschil is dat die verhaallijn wat langer doorloopt.

Of over die zoon van Taylor die een paar cryptische tekeningen heeft gemaakt over 'the real reason behind Terra Nova' misschien? Ik kan toch niet de enige zijn die dat maar een geforceerd mysterie vindt dat nog lang niet interessant genoeg is om alle afleveringen tot de terugkeer van dat plot af te doen als filler?
pi_102726733
quote:

Dan kijk jij echt niet de goede series :').
Amen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:19:16 #125
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_102727515
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:57 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dan kijk jij echt niet de goede series :').
Nou noem ze dan op
pi_102727714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 02:59 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

[..]

Waar zien jullie precies die potentie in? De oude wereld met dino's? Want daar valt nou eigenlijk weinig boeiends mee te doen. En personages in het kamp zijn nou ook nog niet echt ingrediënten tot iets interessants.

Het kijkt redelijk weg hoor, maar ik zie juist weinig potentie.
Het interressante lijkt mij juist die time-portal, met een 'different time-stream'. Hoe communiceren ze? Wie zijn die verraders? Wat is the real reason, enz.
pi_102727887
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:41 schreef Symer het volgende:

[..]

Dan ben ik nog steeds benieuwd waar het over moet gaan om geen filler te zijn. De 6'ers? Die zijn gewoon onderdeel van de beproeving die de kolonisten moeten doorstaan, net als de vogels dat deze week waren. Het enige verschil is dat die verhaallijn wat langer doorloopt.

Of over die zoon van Taylor die een paar cryptische tekeningen heeft gemaakt over 'the real reason behind Terra Nova' misschien? Ik kan toch niet de enige zijn die dat maar een geforceerd mysterie vindt dat nog lang niet interessant genoeg is om alle afleveringen tot de terugkeer van dat plot af te doen als filler?
Kijk, zoals bij Who's The Boss? bijvoorbeeld. Er is altijd een standaardsituatie, dan gebeurd er wat wat die standaardsituatie veranderd en op het einde van de aflevering is alles weer koek en ei wanneer er terug wordt gegaan naar de standaardsituatie.

Ik wil graag series zien waar er geen gebruik wordt gemaakt van dergelijke structuren. In eerste instantie dacht ik dat er een groots verhaal zou zijn die over de 12 afleveringen verteld zou worden, maar helaas wordt er een nieuwe setting gecreeerd en krijgen de hoofdrolspelers daar (blijkbaar) iedere aflevering een beproeving en kunnen ze dan weer terug gaan naar een standaarsituatie. Is gewoon jammer.
pi_102728233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:29 schreef robertwilson het volgende:

[..]

Kijk, zoals bij Who's The Boss? bijvoorbeeld. Er is altijd een standaardsituatie, dan gebeurd er wat wat die standaardsituatie veranderd en op het einde van de aflevering is alles weer koek en ei wanneer er terug wordt gegaan naar de standaardsituatie.

Ik wil graag series zien waar er geen gebruik wordt gemaakt van dergelijke structuren. In eerste instantie dacht ik dat er een groots verhaal zou zijn die over de 12 afleveringen verteld zou worden, maar helaas wordt er een nieuwe setting gecreeerd en krijgen de hoofdrolspelers daar (blijkbaar) iedere aflevering een beproeving en kunnen ze dan weer terug gaan naar een standaarsituatie. Is gewoon jammer.
Helaas halen series met een doorlopend verhaal standaard lage kijkcijfers. TV-bazen nemen die gok dus zelden meer en willen dat de kijker er makkelijk in kan stappen. Neem een serie als Lost: die scoorde in het begin goed omdat het toen nog een beetje een Castaway verhaallijntje had met ook veel opvulafleveringen. Direct toen ze volledig op het verhaal gingen focussen zakten de kijkcijfers. Met Fringe is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Daar komt nog bij dat het hier om Sci-fi gaat, staat ook vaak garant voor weinig kijkertjes.

Gelukkig zijn er nog zenders als AMC, FX, HBO en Showtime.
Amen.
pi_102729344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nou noem ze dan op
Breaking Bad
Sons of Anarchy
Mad Men
House
Fringe
Justified

Om er maar een paar te noemen :).
Amen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:21:55 #130
32402 s0k
pi_102729625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

En afgaande op de promo komt er ook volgende week een filler episode, alleen worden de vliegende monstertjes ingewisseld voor:
SPOILER
Soort stargate rerun in dino-land :')
..................................................................................................................................................
pi_102729874
ach ik vind het nog steeds vermakelijk. Lekkere no-brainer voor 1 keer in de week. Jammer dat het opeens wel erg makkelijk ging met die vogels, dat kon ook best over 2 afleveringen uitgesmeerd worden met wat meer diepgang.

En de belachelijk slechte en standaard verhaaltjes van de zoon met vriendinnetje, dochter met vriendje en mama met vriendje.

maar hoe dan ook: ik blijf het wel kijken, ik vermaak me wel met dit concept. Het is iig een stuk beter dan Falling Skies, al is dat niet zo moeilijk
pi_102730594
die Spielberg troep heeft me nog nooit kunnen bekoren.
Ik blijf overigens wel kijken.

pi_102730653
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:53 schreef Pinzon het volgende:

[ afbeelding ]
Vind die moeder er nòg beter uitzien eerlijk gezegd :P. Ook een beetje ongeloofwaardig dat zij zo'n oude zoon heeft.
Amen.
pi_102730839
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:55 schreef Jivis het volgende:

[..]

Vind die moeder er nòg beter uitzien eerlijk gezegd :P. Ook een beetje ongeloofwaardig dat zij zo'n oude zoon heeft.
Klopt, die ma is beter.
pi_102731391
Overigens moet ik wel bekennen dat veel series filler-materiaal bevatten maar het is alleen niet zo duidelijk als in Terra Nova. Dit was pas de 2e aflevering (ik tel de promo als 1 aflevering) en deze vogelplaag was volkomen irrelevant. Ik moest ook constant aan Hitchcock's "The Birds" denken, vooral toen ze met z'n allen zo op het hek zaten. En dan komt daarbij nog dat ik de spanning en angst in The Birds beter vond neergezet dan in Terra Nova.

Maar goed, Fringe had ook enorm veel filler-materiaal, alleen wist je dat aan het begin nog niet precies, omdat de verhaallijn pas later een andere kant opging waardoor alles daarvoor irrelevant is geworden. Al die "events" in het begin zijn vrijwel irrelevant, om nog maar te zwijgen over de "events" in sommige episodes waarbij het team zelf ontdekt dat er geen connectie bestaat. Pure filler. Maar het overkoepelende verhaal is interessant en onvoorspelbaar genoeg, en de filler is niet vervelend om naar te kijken.

Wat ik gewoon mis, is een gevoel van onbehagen van de personages in de wereld. Je bent 85 miljoen jaar terug in de tijd, er is al een aanvaring geweest met 6-ers, twee aanvallen van vleeseters, nu weer een aanval van vliegende reptielen. Wanneer gaan ze zich onveilig voelen in plaats van een beetje rondhangen op de markt? Ik had meer slapeloze nachten verwacht, mensen die het niet meer trekken. Ik bedoel, ze komen uit 2149 waar alles is geregeld, betegeld en volgestort met beton en ze hebben waarschijnlijk nog nooit een beest levend gezien. Dan komen ze opeens in een junglewereld met dino's en niemand heeft psychiatrische hulp nodig? Ik ken mensen die op vakantie voor twee weken in Frankrijk al heimwee krijgen. :') Ze hebben ook nog eens familie moeten achterlaten in 2149, waarvan ze weten dat die dood zullen gaan daar. Als ze toch filler episodes willen maken, laat ze dan maar eens goed neerzetten hoe de mensen daar gebukt gaan onder dit nieuwe leven. Ik wil zien dat dit voor de mensen iets anders is dan een camping met ongemakken. Het is een fucking break met de mensenwereld, aan je lot overgelaten in plaats van de halve 1984-wereld van 2149. Ik proef het nog niet, tot nu toe.
pi_102731534
quote:
bedankt dat je dingen over Fringe verteld!!! pfff
pi_102732613
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:53 schreef Pinzon het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is het enige dat ik mis aan deze serie volgens mij :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:12:12 #138
32402 s0k
pi_102733356
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

bedankt dat je dingen over Fringe verteld!!! pfff
Je moet ook echt een klap van de molen gehad hebben als je seizoen 1 kan door komen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:06:55 #139
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102735323
Dit is echt een pijnlijk slechte serie. Vogeltjes? Echt.

Dat hek ook, dat houdt lekker beesten tegen. :')

Dan reis je helemaal terug naar de wereld van de dino's en dan krijg je dit te zien. Zonde van het geld dat erin is gaan zitten.

[ Bericht 25% gewijzigd door DenWauwelaar op 05-10-2011 15:13:08 ]
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_102736461
Kan me niet helemaal vinden in de harde kritiek hier.
Tuurlijk is dit een aflevering die wat rustiger verloopt dan de pilot, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Mijn mening: de dino's waren een stuk minder indrukwekkend deze aflevering, maar dat zal wel budgetmatige redenen hebben. Kritiek dat dit puur een dino-show zou zijn kan ik me ook niet helemaal in vinden. Dat zou prima werken in een film, maar op TV is er veel meer character development nodig, en dus zal het gezin centraal moeten staan. Hopelijk kunnen de producers een betere balans vinden tussen gezinstijd en actie/dino's. Daarnaast niet heel logisch om meteen na de pilot een soort driehoeksverhouding te introduceren, terwijl je nog niet bepaald invested bent in het hele gezinsgebeuren. Die recommendation van Malcolm geeft wel aan dat er communicatie mogelijk is tussen Terra Nova en de toekomst, dus dat zet wel een mogelijke mythology verhaallijn op, naast die van de Sixes en de drawings.
Voor de rest keek de aflevering prima weg en ben ik benieuwd naar die van volgende week. Hopelijk kunnen de schrijvers wat meer hun draai vinden en minder dino's showen omdat het moet en in plaats daarvan het gezin en de mythology van Terra Nova voorop stellen.
pi_102736889
Ik denk dat Terra Nova voor domme mensen inderdaad wel leuk is.
pi_102739300
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:44 schreef kevin_ het volgende:
Ik denk dat Terra Nova voor domme mensen inderdaad wel leuk is.
Wat een domme opmerking...
pi_102739435
Hij bedoelt waarschijnlijk "minder slim " ;)
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 17:31:07 #144
9859 crew  Karina
Woman
pi_102740647
Ik heb het net gekeken. Ik denk ook dat het geen filler was, waarschijnlijk zijn alle afleveringen aparte, afgeronde verhaaltjes (wat Jivis al zei) met een beetje een rode draad: the Sixers en de vreemde tekens op de rotsen.

Verder wat al gezegd is: het exvriendje van moeder, moet dat nou weer? Die "vogels" die met duizenden aan komen vliegen, wat normaal dat hele dorpje plat zou hebben gelegd, er lag alleen wat rommel hier en daar.

En ze waren ook totaal niet ongerust over de duizenden vogels die er laten bij zouden komen: oh ze gaan naar de kust.

Het meisje onder de tafel zat ook gewoon te lachen :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Karina op 05-10-2011 17:54:13 ]
niet zo tof doen
pi_102741499
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:31 schreef Karina het volgende:
Inderdaad :')
pi_102749545
Die Malcolm zal de mol wel zijn. Prima mogelijkheden om als onderzoeker op een field trip zo nu en dan contact te hebben met de sixers.
Vader komt erachter.
Moeder vertrouwt hem toch en dat zorgt weer voor spanning binnen het gezin.... :O
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_102752024
De volgende episode lijkt mij echt heel kut worden.
pi_102752415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Gremen het volgende:
Die Malcolm zal de mol wel zijn. Prima mogelijkheden om als onderzoeker op een field trip zo nu en dan contact te hebben met de sixers.
Vader komt erachter.
Moeder vertrouwt hem toch en dat zorgt weer voor spanning binnen het gezin.... :O
Als dat echt zo is stop ik direct.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:07:59 #149
3185 Adelante
To let it go now
pi_102752719
matig hoor, mooie beelden (behalve de dino's :')) en een flinterdunne verhaallijn :{
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:44:18 #150
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102754678
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 02:59 schreef VacaLoca het volgende:

Het uitgangspunt van de serie (aarde is op -> nieuwe kans om iets op te bouwen) biedt imo voldoende potentie, ongeacht de tijdsperiode waarin het geplaatst wordt.
Maar daar houdt de potentie voor mij op het moment ook wel op.

Alles wat volgt is tot nu toe vrij dramatisch, van het gebrek aan (geloofwaardige en likeable) personages, karakterontwikkeling en intermenselijke relaties tot beroerd geschreven dialogen, waardeloze one-liners en een weinig orgineel startplot.
Maar dat heb ik op de vorige pagina ook al gepost.

quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 03:47 schreef Seam het volgende:
Inderdaad wat een debiele haters hier zeg/
Ja, mensen die met een onderbouwde mening komen waarom iets niet geweldig is, wat een stel debiele haters zijn dat zeg.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Gremen het volgende:
Vader komt erachter.
Ik heb zo'n gevoel dat je theorie niet ver van de werkelijkheid zal zitten. :o
pi_102757339
Woo dit is me een partij matig :D
Na de eerste teleurstellende aflevering toch nog maar eentje gekeken, maar dit is vrij waardeloos. Totaal voorspelbare en cliché-matige karakters met dito verhaallijntjes, matig acteer werk, matige effects.

Het concept van de serie sprak me wel aan maar ze hebben het op de meest standaard en voorspelbare, middle-of-the-road achtige manier ontwikkelt. Toch wel een gemiste kans. The Walking Dead begon in ieder geval nog ietwat veelbelovend voordat het in elkaar storten, maar hier is het gewoon vanaf het begin drie keer niks.

Eigenlijk bizar dat er naast de standaard HBO series er maar weinig fatsoenlijks wordt geproduceerd tegenwoordig. Enige genre waarin je nog wat goeds kan vinden buiten HBO is comedy lijkt het. Ik had wel zin in een kwaliteits actie/adventure serie maar ik denk dat we nog wel even moeten wachten.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_102757676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:49 schreef neilpad het volgende:
Woo dit is me een partij matig :D
Na de eerste teleurstellende aflevering toch nog maar eentje gekeken, maar dit is vrij waardeloos. Totaal voorspelbare en cliché-matige karakters met dito verhaallijntjes, matig acteer werk, matige effects.

Het concept van de serie sprak me wel aan maar ze hebben het op de meest standaard en voorspelbare, middle-of-the-road achtige manier ontwikkelt. Toch wel een gemiste kans. The Walking Dead begon in ieder geval nog ietwat veelbelovend voordat het in elkaar storten, maar hier is het gewoon vanaf het begin drie keer niks.

Eigenlijk bizar dat er naast de standaard HBO series er maar weinig fatsoenlijks wordt geproduceerd tegenwoordig. Enige genre waarin je nog wat goeds kan vinden buiten HBO is comedy lijkt het. Ik had wel zin in een kwaliteits actie/adventure serie maar ik denk dat we nog wel even moeten wachten.
Oh god :') weer zo'n hbo snob. Als je echt uit je doppen kijkt zie je dat er behalve drama voldoende kwaliteit ook op andere netwerken is. Ik wil HBO niet meer horen in dit topic nu :r
pi_102757836
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:58 schreef Seam het volgende:

[..]

Oh god :') weer zo'n hbo snob. Als je echt uit je doppen kijkt zie je dat er behalve drama voldoende kwaliteit ook op andere netwerken is. Ik wil HBO niet meer horen in dit topic nu :r
Haha ik kan er gewoon niks anders van maken. Ik/wij zijn gewoon verwend I guess :P .
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:08:34 #154
32402 s0k
pi_102758026
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:58 schreef Seam het volgende:

[..]

HBO _O_

Volgens mij doet Showtime het ook niet eens zo slecht met de series. En AMC met oa Dexter.
pi_102758145
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef s0k het volgende:

[..]

HBO _O_

Volgens mij doet Showtime het ook niet eens zo slecht met de series. En AMC met oa Dexter.
Ja leuk maar op die kanalen boeien de kijkcijfers niet zo, daar gaat het om het aantal klanten.
Wil je op "normale tv" in Amerika kijkcijfers scoren moet je een familie thema hebben en geen 16+/18+ thema

Als deze show op HBO was hadden we allang die vader, die moeder zien aanduwen (in de gevangenis al :') )
pi_102758166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef s0k het volgende:

[..]

HBO _O_

En Fox met Fringe etc etc etc etc etc. Laat die netwerken nu voor wat het is in dit topic en laten we overgaan tot deze middelmatige, doch vermakelijke familieserie.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:14:16 #157
32402 s0k
pi_102758191
Nee.

Maak je kwaliteit, verkoop je je serie aan het buitenland. Zodoende heeft baywatch al die jaren bestaansrecht gehad.

En kwaliteit bij baywatch waren tieten uiteraard.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:39:24 #158
84048 NvM
Nevermind
pi_102758878
Het is een matige kutserie maar toch blijf ik het kijken. Want dino's.
pi_102758910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:39 schreef NvM het volgende:
Het is een matige kutserie maar toch blijf ik het kijken. Want dino's.
Ik heb net zelfs die gare kutfilm 100 Million BC op rtl7 zitten kijken. Daar zat namelijk ook een dino in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 06-10-2011 00:46:53 ]
pi_102760821
quote:
99s.gif [b]Op woensdag 5 oktober 2011 17:31
Serieus? Geven ze kinderen geen klappen voor dat soort scenes?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:49:36 #161
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_102828144
Poe poe, wat een teleurstelling. Een leuk uitgangspunt op de meest clichématige manier denkbaar uitgewerkt. Het begint voor mij al met de dertien in een dozijn personages. Goedkope tienerpulp.

Verder wordt alleen al in de pilot ieder adventure/horror-cliché aangewend om er maar voor te zorgen dat men buiten de muren van het park kan komen, binnen bereik van de dino's want tja, hoe meer dino in beeld hoe beter, toch?

Ik had al moeite de pilot door te komen en zal dan ook maar niet aan de tweede aflevering beginnen denk ik. Wat een bagger. Ik had veel meer verwacht van Spielberg, die met Jurassic Park, Jaws en Indiana Jones toch zeker heeft laten zien dat hij als geen ander weet hoe hij spanning en luchtigheid elkaar kan laten afwisselen. Nu is het helaas een ontzettend dure opeenstapeling van alle denkbare clichés.....
pi_102828305
Zo groot is de rol van Spielberg toch niet?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:10:36 #163
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102829154
Snap er geen ruk van, dit is net zo slecht als Falling Skies....waarom die "gezin is de hoeksteen" cliches? waarom die 'superieure, want wij zijn USA domme ideeen?
waarom zulke fouten? (0 voorbereiding voordat je zo'n kolonie start). Waarom zou een dergelijke kolonie uberhaupt militair geleid worden en waarom zijn er geen eliten die de boel runnen?

Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....Dat haalde SAAB en Firefly ook niet en dat was 100 maal beter....

en toch ga ik kijken :)
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:20:47 #164
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_102829719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:53 schreef Tim86 het volgende:
Misschien ben ik wat te naïef door te vinden dat mensen een bepaalde standaard vertegenwoordigen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:22:34 #165
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102829823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:53 schreef Tim86 het volgende:
Ga er maar vanuit dat zijn invloed nihil is, misschien ooit wat creatief denkwerk gedaan, maar die heeft geen voet op de set gezet hoor.
Dit is gewoon iets uit de stal van zijn productiemaatschappij en daar wordt dan het label Spielberg opgeplakt want dat trekt altijd wat extra kijkers over de streep.
Je ziet hetzelfde bij oa. Tarantino en J.J. Abrams.

Spielberg moet onderhand wel opletten dat 'ie niet z'n hele imago naar de tyfus helpt. Dit is niet de eerste keer dat hij zijn naam verbindt aan een minderwaardig project.

quote:
Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....
Als ik Terra Nova zit te kijken betrap ik mezelf erop dat ik serieus denk dat ik zelfs nog in staat ben om interessantere karakters, een beter plot, achtergrondverhaal, storyarc en mythology neer te zetten dan waar de (ongetwijfeld) overbetaalde Brannon Braga mee aan durft te komen. :@
En ik heb echt totaal geen kaas gegeten van die wereld.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-10-2011 23:33:11 ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:22:55 #166
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_102829852
SAAB O+

Burnt to the core but not broken
pi_102831470
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Snap er geen ruk van, dit is net zo slecht als Falling Skies....waarom die "gezin is de hoeksteen" cliches? waarom die 'superieure, want wij zijn USA domme ideeen?
waarom zulke fouten? (0 voorbereiding voordat je zo'n kolonie start). Waarom zou een dergelijke kolonie uberhaupt militair geleid worden en waarom zijn er geen eliten die de boel runnen?

Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....Dat haalde SAAB en Firefly ook niet en dat was 100 maal beter....

en toch ga ik kijken :)
Misschien komt het wel door het belachelijke hoge budget voor een serie, dat de makers (onder druk van FOX) denken dat het slimste om te doen is, om te richten op een zo breed grote mogelijke doelgroep. Quote van wikipedia na een screening.... ''The New York Post calls it "Good family fun"
Ga maar na... De familie.. De ''familie is de hoeksteen'' cliche is een gemakkelijke keuze om verhaaltjes te generen die ''iedereen '' zou kunnnen aanspreken ...

Pa is eigenwijze agent en mag lekker met wapens rondrennen, en scheuren met voertuigen enzo (een beetje 24 voor de actieliefhebbers), Ma is arts, komt iemand tegen waar spanning tussen is( zoals 100.000 andere ziekenhuis series waar vrouwen graag naar kijken) en dan nog de kids...
1 puber jochie, 1 puber meisie (en 1 klein kindje) die lekker eigenwijs zijn en door stoer te willen doen hun avontuurtjes beleven + het nodige jeugd love interest gebeuren (voor de kleineren die mee mogen kijken met pap en mam, omdat iedereen het op school er over heeft hoe ''vet en cool'' het wel niet is en na lang zeuren de zin krijgen van hun ouders om het te kijken)

Verschillende genre's mixen is niet makkelijk, maar zeker te doen. Doelgroepen mixen lijkt me nog veel moeilijker.....De kans dat je kant noch wal raakt is ontzettend groot.
Het idee opzich is okee en haast vanzelfsprekend. Jurrassic Parc + Lost + Avatar....lijkt mij een prima recept voor een smakelijke cocktail.

Punt is, dat het gewoon (tot nu toe) de plank misslaat, omdat het gewoon niet goed gedaan is. Qua setting en sets ziet het er erg mooi uit maar de dialogen lopen slecht, over acting is all over the place (met name door Stephen Lang - maar hij mag dat want ik heb m altijd cool gevonden- en voor mij komt hij er mee weg) en laten we over de plotholes maar niet beginnen. Komt daarbij de noodzaak om zo succesvol mogelijk te zijn (onder druk van het budget enzo), wat resulteert in een slap script vol cliche's, zonder spanning, geforceerde en dus slecht uitgewerkte humor en veel luchtigheid en optimisme (lees: gebrek aan echte drama). Sommige scenes zijn echt tenenkrommend en zelfs beschamend.

Dan mag je nog zo'n uber budget, regisseurs (Waaronder dus Jon Cassar - 24) en een paar acteurs hebben, met ervaring en enkele uitstekende werken op hun cv... inspiratieloos schrijfwerk nekt alles.

Ow .. en Space Above And Beyond .... _O_
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:15:09 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102832012
Ik heb al meer mensen gehoord over het vermeende belachelijke budget, maar voor een serie van dat kaliber is het niet exhorbitant veel hoor.
Seizoen 1 van Game of Thrones, HBO, had een totaal budget van 50-60 miljoen voor 10 afleveringen.
En in 1999 had E.R. een budget per aflevering van 6 miljoen dollar(!), zonder inflatie anno 2011.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:50:10 #169
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102836857
Je komt thuis van een nachtje kinderredden, jungle ploeteren en vechten met vliegende dinosauriers en je hebt gaat je kinderen even lekker instoppen in bed.....Get Real!, dan ga je of kapot direct naar je bed, of je geeft je vrouw een veeg, of je gaat bierzuipen met je maten.....waar is btw de kroeg in Terra Nova?? WTF??

:D!
pi_102836992
Het begin van de serie doet me een beetje denken aan Jericho. Ook die serie had een erg interessant concept, maar het eerste halve seizoen bestond alleen maar uit filler episodes. Later trok dat wel bij, maar helaas te laat om het grote publiek nog aan te trekken.

Ik hoop dat Terra Nova niet dezelfde fouten maakt, maar het concept spreekt me echt aan.

Weet iemand overigens wat dat stuk over de 2-kind policy en de gevangenis toevoegde? Met name de uitbraak was erg ongeloofwaardig en eenmaal in 85M BC doet niemand er meer moeilijk over. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat ze hier later in de serie nog wat mee kunnen doen. Ik verwacht geen FBI agenten die terug in de tijd gaan om hem alsnog op te pakken ofzo...
pi_102837142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:04 schreef JedaiNait het volgende:
Weet iemand overigens wat dat stuk over de 2-kind policy en de gevangenis toevoegde? Met name de uitbraak was erg ongeloofwaardig en eenmaal in 85M BC doet niemand er meer moeilijk over. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat ze hier later in de serie nog wat mee kunnen doen. Ik verwacht geen FBI agenten die terug in de tijd gaan om hem alsnog op te pakken ofzo...
Dat was set-up voor meer familiedrama en bron van toekomstig conflict. Die zoon schreeuwde al dat pa hen 3 jaar alleen had gelaten en die peuter die haar vader wel/niet herkende, dat soort momentjes zullen we wel meer krijgen.

Ook zet het zijn karakter op als heethoofdig en eigengereid, oftewel een held met fouten waar we ons allen mee kunnen identificeren.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:21:15 #172
3185 Adelante
To let it go now
pi_102838072
Vond iemand ook maar die vliegende kippen angstaanjagend? :') Als we 15 jaar geleden spannende velociraptors konden maken, had er toch wel iets meer uit de paarse vliegdino's mogen komen :?

Ik kijk alleen voor de natuurscenes en een evt diepere meaning (rotstekens) in de serie, want voor de verhaallijn en de characters hoef je het niet te doen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_102838226
Fucking achterlijk..maak je een serie over dino's, zit je in de 2e (officieel 3e) aflevering, doe je een ep compleet zonder dino's en alleen een paar vogels die er net zo slecht uit zien als uit de Hitchcock tijd :')

Logisch dat iedereen dan afhaakt..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_102838686
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:21 schreef Adelante het volgende:
Vond iemand ook maar die vliegende kippen angstaanjagend? :') Als we 15 jaar geleden spannende velociraptors konden maken, had er toch wel iets meer uit de paarse vliegdino's mogen komen :?

Ik kijk alleen voor de natuurscenes en een evt diepere meaning (rotstekens) in de serie, want voor de verhaallijn en de characters hoef je het niet te doen.
Ik vind het gegeven van helemaal opnieuw beginnen wel interessant, maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden) krijg ik niet het idee dat er uitvoerig denkwerk in deze serie gestoken is.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:12:38 #175
3185 Adelante
To let it go now
pi_102839442
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:28 schreef Tim86 het volgende:
Fucking achterlijk..maak je een serie over dino's, zit je in de 2e (officieel 3e) aflevering, doe je een ep compleet zonder dino's en alleen een paar vogels die er net zo slecht uit zien als uit de Hitchcock tijd :')

Logisch dat iedereen dan afhaakt..
Ik moest inderdaad ergens aan The Birds denken: die scene op de markt dat iedereen in de lucht staat te zwaaien tijdens een 'aanval' van die paarse mussen. :Y
pi_102846698
Ik zie niemand schrijven over de regie. Ik vond er niks filmisch aan. Erg statische camera hoeken en vaak erg close up gefilmd.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:18:07 #177
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102847574
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:44 schreef wolfrolf het volgende:
Ik zie niemand schrijven over de regie. Ik vond er niks filmisch aan. Erg statische camera hoeken en vaak erg close up gefilmd.
Er is eigenlijk niets wat wel klopt aan de serie tot op heden. Om te beginnen had ik een afl of 6 genomen in de aanloop naar de daadwerkelijk stap naar het verleden, komt character build en context gewenning alleen maar ten goede......de rest valt dan wat minder op, hoewel het wel heel erg slecht is hoor.... :)
pi_102848823
Tsja. Daar waar ik qua regie de pilot echt prima vind is IMO aflevering 3 echt heel matig geschoten. Ben ook nooit echt een groot Jon Cassar bewonderaar geweest.
  zondag 9 oktober 2011 @ 00:54:11 #179
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_102862078
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Er is eigenlijk niets wat wel klopt aan de serie tot op heden. Om te beginnen had ik een afl of 6 genomen in de aanloop naar de daadwerkelijk stap naar het verleden, komt character build en context gewenning alleen maar ten goede......de rest valt dan wat minder op, hoewel het wel heel erg slecht is hoor.... :)
Dat was verhaaltechnisch misschien beter geweest, maar kijkcijfertechnisch een fiasco. Want óf je kondigt deze serie aan als "de dino serie", maar dan zitten mensen alleen maar zes afleveringen op de dino's te wachten en is iedereen afgehaakt voor die er daadwerkelijk zijn... OF je market de serie als een SciFi serie over een dysfunctionele eco-apocalyptische maatschappij, om daar zes afleveringen later keihard vanaf te stappen en in één keer een groot deel van de kijkers te verliezen.

Na zes afleveringen is het meestal al besloten of een nieuwe serie wordt gecanceld of niet. Als de serie het zo lang volhoudt, dan werkt de formule blijkbaar goed genoeg. Niemand is zo gek om na zes afleveringen opeens de hele "bestaanswereld" en identiteit van een serie om te gooien, ook al zou dat het verhaal nog zoveel goed doen. Zoiets is gewoon niet te marketen.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zondag 9 oktober 2011 @ 16:15:57 #180
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_102878084
Ik heb alleen de pilot gezien en ik vond het wel aardig. Cliche's ok, maar qua setting etc genoeg om later uit te bouwen... Nu ep 3 dl-en, kijken wat ik er daarna van vind.....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_102882552
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb alleen de pilot gezien en ik vond het wel aardig. Cliche's ok, maar qua setting etc genoeg om later uit te bouwen... Nu ep 3 dl-en, kijken wat ik er daarna van vind.....
Laat het maar aan Jon Cassar over om een peperdure productie spotgoedkoop te laten lijken. Ik denk dat je zoiets zult denken ;(
pi_102882571
Eens kijken of ik het wat ga vinden.

SPOILER
full stops and exclamation marks
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:18:58 #183
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_102886951
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:38 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Laat het maar aan Jon Cassar over om een peperdure productie spotgoedkoop te laten lijken. Ik denk dat je zoiets zult denken ;(
Was idd een heel stuk minder.... veel gepraat in soapstyle en o jee, ze worden aangevallen door beesten :P Verder de standaard, zeer voorspelbare thema's.
Maar wat me het meeste ergerde was dat de 2 ouders tijdens de hele ep het probleem hebben dat ze niet kunnen neuken omdat ze kinderen hebben. Gelukkig is het eindshot dat die klotekinderen eindelijk slapen en dat ze er wel flink op kunnen. Gênant :X

Ik probeer het nog 2 eps en als dat hetzelfde blijft..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_102905754
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:47 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik vind het gegeven van helemaal opnieuw beginnen wel interessant, maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden) krijg ik niet het idee dat er uitvoerig denkwerk in deze serie gestoken is.
Hier stopte ik al met kijken. Vond het zo tenenkrommend slecht die scene dat ik spontaan die afl stopzette. En als ik de rest van de reacties hier lees ben ik blij dat ik niet verder heb gekeken. Ik kijk deze serie wel een keer wanneer ik me echt rot verveel en de tijd moet doden.
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:30:36 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_102906106
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:47 schreef Symer het volgende:

[..]

maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden)
Die technologie raken we dus kwijt tussen nu en 2150 :'(
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_102907882
Bij die vliegbeesten moest ik denken aan Fladder uit Platvoet :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:45:10 #187
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102907924
Voorlopig voordeel van de twijfel. Het komt me eigenlijk een beetje te soapy over....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_102907975
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:43 schreef Rianne84 het volgende:
Bij die vliegbeesten moest ik denken aan Fladder uit Platvoet :')
Terra Nova vergelijken met Platvoet ;(. Platvoet is echt stukken vetter O+!
Amen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:31:34 #189
32402 s0k
pi_102910886
Fladder is baas.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:22:57 #190
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_102912281
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:31 schreef s0k het volgende:
Fladder is baas.
  FOK!fotograaf maandag 10 oktober 2011 @ 14:08:31 #191
151126 angel008
pi_102913782
volgende aflevering gaat over een geheugen vretend virus.... zucht...
pi_102913895
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:08 schreef angel008 het volgende:
volgende aflevering gaat over een geheugen vretend virus.... zucht...
och wat origineel...
wat zou er gebeuren? wellicht vergeet tienerzoon zijn vorige vriendinnetje zodat hij vrij spel heeft met zn nieuwe vriendinnetje.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:22:36 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102914187
Lijkt dus vooral een kwestie van slappe scripts te zijn, wie weet herstellen ze het nog....
Get woke, go broke!
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:35:13 #194
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102916552
Deze discussie liep ook bij SGU en dat is zeker wel verbeterd, maar daar was vooral plot en verhaallijn zoek. Bij TN is ongeveer alles zoek :D net als bij Fallen Skies, maar wellicht werkt het in Yankeeland om eerst kijkers te binden met cliche's en sentiment en patriotisme en dan langzaam geloofwaardigheid, characters en verhaallijn te verbeteren.......Volgens mij gewoon scheitirigheid, ingegeven door de algehele crisis in de westerse wereld. De beste series maakte juis wel een duidelijke keus, ook de afgelopen jaren.

Afijn bij gebrek aan beter, blijven we gewoon kijken dus.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:05:15 #195
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102947570
Weer een filler aflevering en dan in de laatste minuut nog een belachelijke expositie om toch wat info over de rest van het verhaal er in te gooien.

Het is niet zo zeer dat de serie heel erg slecht is, het is best vermakelijk uiteindelijk, maar dat ik er compleet andere, te hoge, verwachtingen van had. Ik had iets intelligenter, serieuzer verwacht, dan een simpele threat of the week show.
pi_102948089
Hopeloos voorspelbare verhaallijn deze week. Denk de dino's weg en dit had zo een jaren 80-serie kunnen zijn. De beschrijving voor volgende week ziet er ook niet echt spanned uit:

SPOILER
pi_102948956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:05 schreef Tweek het volgende:
Weer een filler aflevering en dan in de laatste minuut nog een belachelijke expositie om toch wat info over de rest van het verhaal er in te gooien.

Het is niet zo zeer dat de serie heel erg slecht is, het is best vermakelijk uiteindelijk, maar dat ik er compleet andere, te hoge, verwachtingen van had. Ik had iets intelligenter, serieuzer verwacht, dan een simpele threat of the week show.
Dus ik kan beter alleen de laatste paar minuten checken? :P
pi_102949306
Wow, aflevering 4 is echt diep triest slecht, na 10 minuten had ik al door hoe het eindigde...
pi_102949428
:D

Hoe zijn de ratings eigenlijk, dit kan toch niet goed gaan?
  FOK!fotograaf dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:27:23 #200
151126 angel008
pi_102949822
dat einde ook met die 2 ''stelletjes'' my god hoe slecht..
pi_102950019
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Terra Nova vergelijken met Platvoet ;(. Platvoet is echt stukken vetter O+!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:22:55 #202
356891 Abed
hooggeleid
pi_102951531
Dit was echt een schijtaflevering weer.

Zoveel potentie, budget en goede setting. ik heb het de kans gegeven maar het is nu tijd om af te haken ben ik bang..
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:03:31 #203
32402 s0k
pi_102952819
Als die common cold weer die oplossing is voor dat virus word ik gek.
pi_102953497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:10 schreef zoefschildpad het volgende:
Wow, aflevering 4 is echt diep triest slecht, na 10 minuten had ik al door hoe het eindigde...
Alles is superdoorzichtig idd
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:45:27 #205
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_102954441
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:03 schreef s0k het volgende:
Als die common cold weer die oplossing is voor dat virus word ik gek.
SPOILER
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:32 #206
32402 s0k
pi_102955238
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:45 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja. Dit was gewoon niet eens meer 'leuk bedacht' of 'lekker sci-fi', nee het is ronduit cliche geworden. Beetje droevig dat ze anno 2011 niet een beter script kunnen schrijven.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:09:59 #207
356891 Abed
hooggeleid
pi_102955331
Spielberg :')
pi_102955720
Oke, ik stop met kijken. Was gezellig hier jongens, tot de volgende slechte nieuwe serie die we kunnen afzeiken!
Amen.
pi_102955787
150 million dollars down the drain. _O-
pi_102956192
Ik vond het best een slim plot, zoiets zie je niet vaker in scifi. Best grappig gedaan :D
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:41:07 #211
32402 s0k
pi_102956575
Ziek harde troll.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:48:41 #212
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_102964403
Die dubbele pilot was nog best ok.. maar die twee gedrochtjes erna :')
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_102964441
Ik durf niet te kijken downloaden na het lezen van bovenstaande posts...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:07:34 #214
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_102965258
Pff, twas echt tenenkrommend. Verhaaltechnisch zo voorspelbaar.
pi_102966868
Spielberg is eigenlijk gewoon een amateur.
pi_102968711
6.87 miljoen kijkers. Lekker bezig zeg ik :D
pi_102971568
Ik wou hier mensen irriteren met mijn geklaag, maar blijkbaar is iedereen het eens, wat een voorspelbare rommel zeg.

Iedereen had door na 10 minuten dat die cold zou helpen tegen het virus en ik vind ook dat ze maar bar weinig actie uit die dino's halen, af en toe er even bijhalen omdat het moet. Voegt niks toe aan het verhaal.

En dan die stomme sixers, net een soort jungle verhaal met goeien en slechten.
pi_102974488
Voorspelbaar tot en met.. :')

- Dat haar man en 'ex' er samen naartoe zouden gaan
- Dat het verkoudheidje voor een oplossing zal zorgen.
- Dat er een dino door dat kapotte dakraam binnen ging komen.
- Dat die commando/TerraNova leider een poging doet om zichzelf van kant te maken als hij hoort dat zijn vrouw er niet meer is.
- En vast wel meer..

Hopelijk hebben ze zich 20 miljoen jaar vergist en valt er volgende week een allesvernietigende meteoor op het kamp.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:09:55 #219
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102977132
quote:
Ik durf niet te kijken downloaden na het lezen van bovenstaande posts...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:11:47 #220
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102977267
Zullen we verder zeiken in het engels? misschien pikken ze het op :D
pi_102977402
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:33 schreef DJKoster het volgende:
Voorspelbaar tot en met.. :')

- Dat haar man en 'ex' er samen naartoe zouden gaan
- Dat het verkoudheidje voor een oplossing zal zorgen.
- Dat er een dino door dat kapotte dakraam binnen ging komen.
- Dat die commando/TerraNova leider een poging doet om zichzelf van kant te maken als hij hoort dat zijn vrouw er niet meer is.
- En vast wel meer..

Hopelijk hebben ze zich 20 miljoen jaar vergist en valt er volgende week een allesvernietigende meteoor op het kamp.
En ook zo dom dat ie die deur open liet toen ie ging kijken buiten naar de raptor achtige beesten.

En trouwens eerst vanuit de auto liep ie erheen alsof het koeien waren en later waren ze opeens pislink :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:15:58 #222
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102977566
Oh hai.

http://www.fiveminute.net/thisjustin/b7.html hihihihi "Terra Nova had the worst ratings this network has ever seen. We had to check the numbers three times before we believed them. It's like nobody was watching the show at all."

http://www.sythe.org/showthread.php?p=9777892

http://www.google.nl/sear(...)2de&biw=1580&bih=706

we are not alone :)
pi_102979259
Tja hier kun je toch ook niet meer omheen zo slecht :') Iedereen wil natuurlijk graag ergens dat het gewoon een succesvolle serie is met de nostalgie van Jurassic Park. Maar na 4 Afleveringen hebben ze al zoveel kapot gemaakt met alleen al de imbeciele manier van schrijven. Het is net of er gewoon nooit verder is gedacht dan de pilot en zelfs die was al niet spectaculair.
pi_102981442
Het is net alsof ze hebben gezegd, je hebt een open plek, een jungle, er zijn dino's, oude planten en insecten, doe er wat leuks mee. Oja, natuurlijk nog wat rebellen en een beetje romantiek en ruzie.
pi_102981707
Deze ep was echt tenenkrommend
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_102982051
Deze EP sloeg nergens op.
pi_102982081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oh hai.

http://www.fiveminute.net/thisjustin/b7.html hihihihi "Terra Nova had the worst ratings this network has ever seen. We had to check the numbers three times before we believed them. It's like nobody was watching the show at all."
Ben benieuwd of ze alle 13 afleveringen nog uit gaan zenden of dat ze over 1 of 2 afleveringen de stekker er al uit gaan trekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:17 schreef JDx het volgende:
Het is net alsof ze hebben gezegd, je hebt een open plek, een jungle, er zijn dino's, oude planten en insecten, doe er wat leuks mee. Oja, natuurlijk nog wat rebellen en een beetje romantiek en ruzie.
Denk niet dat 'leuk' de opdracht was, zat eerder te denken aan 'maak er iets gezapigs van waar papa's en mama's gezellig met de kinderen naar kunnen kijken'.
pi_102982496
Ik ga toch maar even 4 downloaden en kijken. Ben benieuwd en bevreesd
pi_102982716
Goede reviews op IMDB ook: http://www.imdb.com/title/tt1641349/reviews

/sarcasm
  woensdag 12 oktober 2011 @ 00:00:48 #230
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_102983726
Sinds wanneer eten dinosaurussen nikkel? Hoe verzin je zoiets?
pi_102984652
Zo te zien is het niet beter geworden na de pilot :P blij dat ik er verder geen tijd aan heb verspild.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 00:33:31 #232
356891 Abed
hooggeleid
pi_102984873
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:39 schreef DJKoster het volgende:
Goede reviews op IMDB ook: http://www.imdb.com/title/tt1641349/reviews

/sarcasm
'The plot is dumb. Typical dumb characters that do dumb things because there needs to happen something to fill the time of the show. The characters are dull, completely un-original, their dialogue is often cringe-inducing, and sadly, the actors that portray them don't seem to be very inspired.

It's fine to have laser guns and dinosaurs and retro-sci-fi stuff, but give us an intelligent story please. I don't want to watch another show about the estranged dad, the angsty son, the nerdy daughter, the innocent child, the worried mom, the hot girl-friend and the over-confident military guy'

woensdag 12 oktober 2011 @ 00:48:11 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_102985288
Ik vond ep4 stukken beter dan de vorige, eindelijk een beetje psychologie er in.
Die special effects hoeven van mij sowieso niet zo.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 00:50:49 #234
104871 remlof
Europees federalist
pi_102985346
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 00:00 schreef dikkedoelie het volgende:
Sinds wanneer eten dinosaurussen nikkel? Hoe verzin je zoiets?
Nikkel schijnt vrij sterk te ruiken, net als koper. Wel eens een stuiver geproefd?
Ze eten het niet maar ze komen op de geur af.
pi_102985752
Haha leuk artikel op tv.com:

SPOILER
Met tevens een goede suggestie voor de volgende TT: One Terra Nova Hill :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Seam op 12-10-2011 01:15:26 ]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:26:40 #236
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102987744
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 00:33 schreef Abed het volgende:

[..]

'The plot is dumb. Typical dumb characters that do dumb things because there needs to happen something to fill the time of the show. The characters are dull, completely un-original, their dialogue is often cringe-inducing, and sadly, the actors that portray them don't seem to be very inspired.

It's fine to have laser guns and dinosaurs and retro-sci-fi stuff, but give us an intelligent story please. I don't want to watch another show about the estranged dad, the angsty son, the nerdy daughter, the innocent child, the worried mom, the hot girl-friend and the over-confident military guy'

:D Spot on!

Zet de schrijvers van BSG, SAAB, FireFly bij elkaar en dan heb je niet eens een verhaal nodig om een bereserie te schrijven
pi_102988983
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 00:48 schreef remlof het volgende:
Ik vond ep4 stukken beter dan de vorige, eindelijk een beetje psychologie er in.
Die special effects hoeven van mij sowieso niet zo.
Dan kan je beter een serie kijken over een stadje met een paar families.

Veel mensen kijken deze serie vanwege de tijd waarin het zich afspeelt.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:24:49 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_102989900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:43 schreef JDx het volgende:

[..]

Dan kan je beter een serie kijken over een stadje met een paar families.

Veel mensen kijken deze serie vanwege de tijd waarin het zich afspeelt.
Ik ook en het valt mij ook zwaar tegen, probeer alleen optimistisch te blijven :P
  woensdag 12 oktober 2011 @ 11:00:39 #239
51794 Rahl
pi_102990713
Kutaflevering. Ik geef ze nog één aflevering de kans tot ik ook afhaak.
last.fm
pi_102990993
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 00:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Nikkel schijnt vrij sterk te ruiken, net als koper. Wel eens een stuiver geproefd?
Ze eten het niet maar ze komen op de geur af.
Hoezo spuit nikkel uit een stroomkabel alsof het een tuinslang is eigenlijk?
pi_102992001
En hoe kunnen ze berichten sturen naar de toekomst? Je kon toch niet terug als je eenmaal in het verleden zat?

Ze kunnen het ook niet kerven in een steen die 85 miljoen jaar gelezen wordt, want ze zitten in een andere tijd dimensie.
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 17:25:44 #242
9859 crew  Karina
Woman
pi_103003950
Wat een flutverhaaltje: genetische manipulatie, oeps er ging iets fout, yeah toevallig een medicijn gevonden! Alleen op het eind nog een beetje spanning, misschien dat, dat nog iets wordt.
niet zo tof doen
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:56:02 #243
28033 Pek
je moet wat
pi_103007017
Zeg dan meteen dat het een kleuterserie is :{w Sesamstraat met dino's :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_103034013
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:19 schreef Jivis het volgende:
Oke, ik stop met kijken. Was gezellig hier jongens, tot de volgende slechte nieuwe serie die we kunnen afzeiken!
Dit dus. De teloorgang wordt al in de eerste afleveringen ingezet. De dino's zagen er sowieso niet uit. De pilot was nog aardig, maar de generale totaal niet interessante afleverinkjes ala Stargate Atlantis na de eerste twee seizoenen die helemaal niets toevoegen aan een langer verhaal, beginnen nu al. En dan ook nog eens verre van origineel en met een uitwerking van een dusdanig niveau dat een kleuter er nog op had kunnen komen.
Voor die paar afleveringen die het wel de rode lijn beïnvloeden, blijf ik niet kijken.

Misschien als ik ergens hoor dat het weer interessant is geworden, dat ik weer ga kijken. Maar tot die tijd knal ik deze uit mijn lijst van RSS-feeds.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

:D Spot on!

Zet de schrijvers van BSG, SAAB, FireFly bij elkaar en dan heb je niet eens een verhaal nodig om een bereserie te schrijven
Inderdaad Spot on. De schijvers van BSG, leven die nog wel?? En wat is SAAB? Space Above and Beyond? Is dat nog de moeite waard?

Overigens hoeft het wat mij betreft niet eens top te zijn (liefst wel natuurlijk), immers kan niet alles een topserie zijn. Maar met het geld dat ze hierin gestoken hebben kan toch wel iets interessanters gemaakt worden? Desnoods ga je gewoon hard voor een leuke twee seizoenen, om het vervolgens uit te melken ála Lost en Prison Break. Maar begin iig goed.
pi_103034516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:55 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

En wat is SAAB? Space Above and Beyond? Is dat nog de moeite waard?
Saab is een noodlijdende Zweedse autofabrikant in handen van zakenman Victor Muller 8-).

[ Bericht 0% gewijzigd door Jivis op 13-10-2011 13:26:06 ]
Amen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:17:26 #246
3185 Adelante
To let it go now
pi_103034576
Wat een butt aflevering weer: wie heeft die verhaallijnen en karakters geschreven? :')
pi_103034861
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:17 schreef Adelante het volgende:
Wat een butt aflevering weer: wie heeft die verhaallijnen en karakters geschreven? :')
Dat vraag ik me ook wel eens af, er zijn toch best goede schrijvers aan dit project verbonden die hun strepen ruimschoots hebben verdiend.

Ik vermoed dat dit meer vanuit instructies van de zender komt.
Amen.
pi_103035333
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel eens af, er zijn toch best goede schrijvers aan dit project verbonden die hun strepen ruimschoots hebben verdiend.

Ik vermoed dat dit meer vanuit instructies van de zender komt.
Daarom zal David Fury wel afgehaakt zijn. Die baas zit nu bij Fringe trouwens!
pi_103037312
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Iets dat ook niet echt florissant verloopt overigens...
pi_103038232
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:39 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Iets dat ook niet echt florissant verloopt overigens...
Niet mee eens, ik vind het gewoon weer tof tot nu toe. Maargoed daar is een ander topic voor :P
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:58:30 #251
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103042017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik vind het gewoon weer tof tot nu toe. Maargoed daar is een ander topic voor :P
Ik denk dat Xaobotnik doelt op de kijkcijfers van het huidige seizoen, maar dat terzijde. ;)

Iedereen die bekend is met het werk van Brannon Braga kan trouwens niet echt verrast zijn over Terra Nova. Past prima in het rijtje Star Trek: Voyager, Enterprise, Threshold en Flash Foward.
Matigheid alom, de man is in ieder geval consequent...
pi_103042446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat Xaobotnik doelt op de kijkcijfers van het huidige seizoen, maar dat terzijde. ;)

Iedereen die bekend is met het werk van Brannon Braga kan trouwens niet echt verrast zijn over Terra Nova. Past prima in het rijtje Star Trek: Voyager, Enterprise, Threshold en Flash Foward.
Matigheid alom, de man is in ieder geval consequent...
Ik twijfel wat een debielere serie is, Flashforward of Terra Nova. Als het om het snelst afhaken gaat wint die laatste :').
Amen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:17:52 #253
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103042752
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:09 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik twijfel wat een debielere serie is, Flashforward of Terra Nova. Als het om het snelst afhaken gaat wint die laatste :').
Threshold doet anders ook een aardige gooi naar die titel. :Y)
pi_103043266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Threshold doet anders ook een aardige gooi naar die titel. :Y)
Never saw it. Gelukkig maar, als ik die imdb synopsis lees.
Amen.
pi_103046394
Ik heb het terra nova planeetje maar uit mijn UI gehaald en er een ekte baas gezet :P
pi_103055571
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Met een David Fury had 't nog wat kunnen worden wellicht ja.
En een director erbij als David Solomon.

Maja volgens mij zijn de mensen achter Terra Nova ook niet de meest ervaren of meest getalenteerden.

Neem een: http://www.imdb.com/name/nm2813876/
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:55:35 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103058183
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:09 schreef Jivis het volgende:

[..]

Terro Nova! Wat een wanhoop wordt dat zeg... Ze hadden zoveel mooie kansen: een nieuw bestaan opbouwen met realistische problemen die daarbij komen, in een hele mooie omgeving. Maar neeeeeee, het moeten weer DNA-veranderende virussen worden die heel toevallig met een verkoudheid te stoppen zijn :N :N
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:06:26 #258
32029 Basson
Dodge This!
pi_103058728
Met aflevering 4 op de achtergrond....

Hoe vet zou het zijn als ze gewoon vanuit de toekomst in nog grotere pleuriszooi terecht zouden zijn gekomen :D Er is geen communicatie mogelijk met de toekomst, ze sturen al jaren mensen door die poort, ze komen daar aan en er is niets geregeld door allerlei tegenslagen. Door een fluke met die poort zijn de Sixers 50 jaar eerder gedropt, en daardoor verder dan de andere groepen. Die wapens doen niks tegen dino's dus er zijn vele slachtoffers.

Dát wil ik zien.

De serie is eigenlijk te krap opgezet. Dino's zijn geen gevaar tenzij ze buiten het compound gaan en het donker is. Die vogels uit afl. 3 daargelaten :') De Sixers? Waarom bemoeien ze zich nog met het compound? Voorraden?? Who knows...

Twee fillers na de pilot doen mij vermoeden dat de story arc te weinig vlees heeft.

[ Bericht 12% gewijzigd door Basson op 13-10-2011 23:26:29 ]
pi_103064837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef Basson het volgende:
Dino's zijn geen gevaar tenzij ze buiten het compound gaan en het donker is.
Inderdaad, overdag crossen ze lekker rond met open autootjes..
pi_103065475
quote:
De serie is eigenlijk te krap opgezet. Dino's zijn geen gevaar tenzij ze buiten het compound gaan en het donker is. Die vogels uit afl. 3 daargelaten :') De Sixers? Waarom bemoeien ze zich nog met het compound? Voorraden?? Who knows...
Voorraden sowieso. In de pilot kwamen ze langs om te handelen en ze wilden onder andere medicijnen en munitie hebben. Dat zijn wel twee dingen die waarschijnlijk lastig in het bos te vinden zijn en bovendien erg handig zijn in zo'n gevaarlijke omgeving.

In aflevering 4 kregen ze ook voorraden van die barman (dat was dan ook de enige interessante minuut van de gehele aflevering!).

En blijkbaar kunnen ze op de een of andere manier communiceren met de toekomst als de poort open is, iets wat Rambo blijkbaar niet kan... Wellicht dat ze daarvoor wel in de buurt van de poort (en dus compound) moeten blijven...
pi_103066217
quote:

Hoe vet zou het zijn als ze gewoon vanuit de toekomst in nog grotere pleuriszooi terecht zouden zijn gekomen :D Er is geen communicatie mogelijk met de toekomst, ze sturen al jaren mensen door die poort, ze komen daar aan en er is niets geregeld door allerlei tegenslagen. Door een fluke met die poort zijn de Sixers 50 jaar eerder gedropt, en daardoor verder dan de andere groepen. Die wapens doen niks tegen dino's dus er zijn vele slachtoffers.

Dát wil ik zien.
Inderdaad. Ik was dan ook erg teleurgesteld toen ik zag in wat voor een villa ze terecht kwamen.
pi_103066747
quote:

Dát wil ik zien.

Twee fillers na de pilot doen mij vermoeden dat de story arc te weinig vlees heeft.
Dat was precies mijn gedachte na de pilot. Ik had de ervaringen/avonturen van de eerste lichting wel willen zien, waarbij ze landen in een wereld waar nog niets van civilisatie is. Ik ben wel benieuwd hoe zij hun eerste nacht overleefd hebben, hun eerste ervaring met dino's etc. etc.

En dan met een één richtingsverkeer-portal die op volstrekt willekeurige plaatsen mensen uitspuugt, zodat er verschillende groepen leven, die zich (darwin?) op verschillende manieren ontwikkelen. Dan had er meer spanning in gezeten als nu. Nu kunnen ze met supercamera's met warmtesensoren vogels op kilometers afstand zien zitten en wegjagen, maar dat systeem niet gebruiken als het echt uit komt, waardoor ze op gevaarlijke patrouilles moeten waarbij elke dino als een verrassing komt. Leuk, die techniek.
In the coolest little capital of the world
pi_103068442
Sowieso snap ik ook niet waarom die dino's zo goed tegen kogels kunnen, ze schieten er vol op en er gebeurt niks.

Een koe of een leeuw schiet je ook dood met 1 kogel.

Als wij in een doornenstruik stappen met miniscule naaldjes schieten wij ook al achteruit en hebben we pijn. Die dino's voelen niks?
pi_103072515
Ik geef 't op. 13 minuten in episode 4 maar al drie/vier zeikstukjes met die stelletjes, dat geheugenvretende virus ( :') ) hangt er maar een beetje bij. Wat een kutserie.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:39:16 #265
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_103073335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:55 schreef JDx het volgende:
Sowieso snap ik ook niet waarom die dino's zo goed tegen kogels kunnen, ze schieten er vol op en er gebeurt niks.

Een koe of een leeuw schiet je ook dood met 1 kogel.

Als wij in een doornenstruik stappen met miniscule naaldjes schieten wij ook al achteruit en hebben we pijn. Die dino's voelen niks?
Mensen zijn natuurlijk ook gewoon zwak in dit opzicht. Verschillende dieren springen ook vanaf een hoogte die meermaals hun lengte is. Een mens breekt botten op een onherstelbare manier of laat zelfs het leven daarbij. Als wij een tand afbreken, zijn we minimaal een week van de kaart. Een hagedis verliest zo vaak tanden.
En dino's zijn wel iets groter natuurlijk. Een olifant doe je ook weinig pijn met een naald.

Dat van die kogels, daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Als een leeuw achter je aan zit, moet je een goed gericht schot kunnen plaatsen wil je die stoppen met één kogel. Voor alles dat je kan doden is de stelregel van je minimaal met 0,500 (kogel van een halve inch in diameter (=1,27 cm)) kaliber schiet. Denk aan buffels. Neem daarbij het formaat van een dinosaurus, het gegeven dat deze je achterna zit, dat het een hagedis is met waarschijnlijk dikkere huid en dat in een automatisch geweer een veel kleiner kaliber kogels zit. Daarmee is het redelijk om aan te nemen dat Dino's wel wat kunnen hebben.

Daarnaast moet het spectakel natuurlijk wel in stand worden gehouden. En aangezien het verhaal niets voorstelt.....
quote:

Dit idee heb ik dus ook. Volgens mij was het verhaal sowieso een stuk interessanter geweest vanuit het perspectief van de sixers.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:02:08 #266
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_103074116
Of vanuit het perspectief van de dino's. 'wtf zijn dit voor wezens? Wel lekker voedsel. Omnomnom'
pi_103076848
Waarom geef je die mensen dan zulke kutwapens, als ze er toch niks aan hebben :')

En ook ja, dat ze in zo'n open buggy op pad gaan elke keer... zo dom... bah erger me overal aan, kijk heel misschien ep5 nog als ik tijd over heb, maar denk dat het exit is.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:09:32 #268
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103080758
Ik denk dat er iets teveel aandacht wordt gegeven aan dino's en de kogels. ;) Want volgens mij valt het gewoon te herleiden naar het feit dat Terra Nova een familieserie is, bedoeld voor jong en oud, dat bovendien door Fox wordt uitgezonden om 20.00u 's avonds.
Uit elkaar spattende dino's en afgehakte ledematen passen niet zo goed in dat plaatje.
pi_103081063
Het is meer een soort tienerserie. Dat zie je ook terug in de ratings:

http://www.imdb.com/title/tt1641349/ratings#reports
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:14:52 #270
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_103085441
Dit had het goed op Disney kunnen doen
pi_103085795
Het is wel duidelijk dat het een kutserie is met voorspelbare gebeurtenissen, liefdesproblemen en problemen die op een "spannende manier" door de een held in een aflevering opgelost worden. Maar ik dacht dat Amerikanen dat juist leuk vonden.
pi_103112206
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dit dus, maar zelfs daar passen dit soort verhaaltjes per episode in animatie van maximaal 20 minuten. Het is te weinig om 40 minuten mee te vullen en dat merk je.
pi_103112261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Die hebben het een paar jaar geleden al geprobeerd :D

Dinotopia :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_103186721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:14 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Die hebben het een paar jaar geleden al geprobeerd :D

[ afbeelding ]

Dinotopia :')

aflevering met dat geheugenverlies afgelopen weekend gezien. De eerste paar afleveringen waren niet super maar wel vermakelijk, maar het wordt gewoon steeds slechter en slaat nergens meer op. Er zit best wel potentie in het verhaal maar op deze manier gaat dat er nooit uitkomen
pi_103224039
In de laatste aflevering zat de jongste dochter een mooie tekening te maken..
http://dl.dropbox.com/u/8618385/shannonmilf1.png

Staat daar serieus 'Shannon milf'? :D
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:34:13 #276
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_103224045
Mily
pi_103224048
_O-

Denk dat dat een betere verklaring is.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:56:49 #278
9859 crew  Karina
Woman
pi_103224343
Ik zie dat er gisteren 2 afleveringen zijn uitgezonden, worden ze er NU al doorheengejaagd? Of is er een reden voor?
niet zo tof doen
pi_103224430
Nee, in het begin zijn er twee aflevering na elkaar uitgezonden. Sommige sites rekenen dit als als één aflevering, terwijl anderen dit als twee afleveringen tellen. Als je de de première als twee afleveringen telt is gisteren de 5e aflevering uitgezonden.
pi_103224888

Ze gebruiken gewoon nerf guns :') .
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:31:04 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103224983
^Daarom schieten ze dus nooit iets raak.
pi_103225464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:34 schreef rgras het volgende:
_O-

Denk dat dat een betere verklaring is.
"Shannon Family" staat er.

Ga nu kijken *O* :D
pi_103228891
Brannon Braga, Startrek enterprise, flashforward, terra nova. Wanneer verbieden ze die pauper eens.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:10:11 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_103228946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:09 schreef Pinzon het volgende:
Brannon Braga, Startrek enterprise, flashforward, terra nova. Wanneer verbieden ze die pauper eens.
Enterprise vond ik een prima serie eigenlijk.
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:24:02 #285
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103229477
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:09 schreef Pinzon het volgende:
Odyssey 5. Ook zo'n halfbakken verhaal.
pi_103231551
Ben afgehaakt bij epi 4... was 5 beter? :P
pi_103232149
Ik haak ook af denk ik, heb momenteel iig nog geen zin om aflevering 5 te gaan kijken
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:43:42 #288
300718 Kenju
Say It!!??
pi_103232202
Ik zie dat mijn NMT de 5e episode heeft gedownload (RSS-feed stond er nog in). Vraag me ook af of het de moeite waard is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_103232451
Voorspelbaarheid alom weer in Ep5. Tenenkrommende conversaties ook.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:53:08 #290
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_103232534
Ik heb de aflevering gezien, kvond m wel wat beter dan die van vorige week, maar t is niks voor mij. De verhaallijnen zijn zo simpel. Beetje xena warrior princess van vroeger.
pi_103233012
Het wordt blijkbaar wel een stuk beter. Ik geniet er in ieder geval van.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:47:40 #292
51794 Rahl
pi_103236770
Aflevering 5 was wel beter. Meer rode draad ipv stand-alone ep.
last.fm
pi_103238189
Leuk genoeg om te blijven kijken.
pi_103238847
nvm
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:23:56 #295
32402 s0k
pi_103240703
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:47 schreef Rahl het volgende:
Aflevering 5 was wel beter. Meer rode draad ipv stand-alone ep.
Case-of-the-week series zijn zooooo 2003.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:28:14 #296
66083 Platina
78th Element
pi_103240857
Ben tegen het einde van de pilot aflevering afgehaakt. Ik had wat interessanters en grauwers verwacht. Niet zn emotionele shit en tienerproblemen. Aan de reacties hier te zien doe ik er ook goed aan het hierbij te laten.
pi_103241955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:25 schreef =HellFire= het volgende:
Ben afgehaakt bij epi 4... was 5 beter? :P
Nee
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_103249753
Goede ep naar mijn mening, eindelijk een beetje iets aan info gekregen betreft het doel van Terra Nova.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:22:09 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_103253263
Hmmm, ep5 was geen onaardige aflevering, ondanks dat kutkind.

Het zorgde tenminste voor wat verdieping.
pi_103260950
Ik snap nog steeds dat 'control the past, control the future'-thema niet. Ze zitten toch in een andere tijdslijn waardoor niks van wat ze doen enig effect heeft op de toekomst?

Hoog tijd dat die Sint Jim wordt opgevroten trouwens :r Die vent kon Jezus zelf wel zijn. Liefdevol naar dat kind, begripvol naar die 6'ers, held van de dag (elke dag), maakt altijd de juiste beslissingen, enz.

Verder wordt er veel te veel gelachen in de serie. Waar is de dreiging, waar zijn de unieke uitdagingen die die wereld te bieden heeft? "I want to declare my intentions to begin the initial stages of courting your daughter" :r :r :r
pi_103261526
En vol :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')