quote:Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Drebbelman het volgende:
We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen.![]()
Het was echt exact falling skies, maar dan met dino's in plaats van aliens:
* Een grijze generaal die een speciale band heeft met een kid zonder ouders
* Een post apocalyptische wereld
* Een familie met het bijbehorende eo-drama (i love you daddy...)
* Een rebelse zoon
* Een vader die zich ontpopt tot de held
* Een scharrel voor elke rondhuppelende teen
* Een dokter die rondloopt alsof het ineens de enige dokter is
* Iemand met een harnas, oh nee, het is een bloedzuiger
* Een rivaliserende bende
* Add a little mystery.... en klaar is Steven
quote:Op donderdag 29 september 2011 10:43 schreef Symer het volgende:
Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.
Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:
Hun kleine budgetBen je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Ja eigenlijk wel, maar had al iets klaar staan toen ik 297 posts zag in het vorige topic.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Eigenlijk moet de lapo'er 'm openen ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
De heule grote maan misschien?quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef KingLysandus het volgende:
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.
Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De heule grote maan misschien?
Nee. Van die die grote spotlights ergens op de achtergrond.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De heule grote maan misschien?
Ja? De pilot van Lost koste 14 miljoen en zij hadden geen dino's. Sterker nog: Terra Nova heeft ongeveer 4 miljoen en zes weken per aflevering te besteden.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:
[..]
Hun kleine budgetBen je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Symer het volgende:
[..]
Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
Ze hebben mijnen, er ontplofte eentje toen ze net waren overgestoken. Verder staan er windmolens, dus ook aan de energie-voorziening is gedacht.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles
Valt ook wel mee, die brachiosaurus en carnosaurus-scènes waren overdag. Die slasher-scène begon ook bij daglicht en ging later over in nacht.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef fwokker het volgende:
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
het mag dan een duur project zijn maar het blijft nog steeds tv, en voor die normen ziet het er gewoon goed uit. Als dit een grote bioscoopfilm was dan was het onder de maat, nu nietquote:Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.
Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
Ik weet dat ze die andere kosten ook maken maar dat is niet iets om respect voor te hebben maar gewoon slecht budgetbeheer. Dat op locatie opnemen alleen al is zo'n idiote geldverspilling als je overal een cgi-filter overheen plakt.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.
Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:
[..]
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
zulke dingen kan ik me dan wel aan storen, waarom zoiets erbij halen als het niet kan? Maar ze zitten ook in een andere tijdlijn dus misschien ook wel op een andere planeet. Ze kunnen zoveel kanten op met dit verhaal, dat vind ik wel mooiquote:Op donderdag 29 september 2011 11:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.
Dus hebben ze nogal overdreven in de serie.
Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:51 schreef Symer het volgende:
[..]
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.
Ah dat had ik even gemist, maar goed dat hoeft ook niet heel veel te betekenen.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Symer het volgende:
[..]
In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.
Braga ken ik alleen van Star Trek: The Next Generation, en dan vooral om zijn tijdreis-afleveringen waar altijd mega-plotholes in zatenquote:Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:
[..]
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nog eerste aflevering kijken. Eén ding; de mensheid ligt uit te sterven in 2149. Ze gaan 85 miljoen jaar terug in de tijd. We weten allemaal dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven. De mensheid heeft dus in deze opzet ook maximaal 20 miljoen jaar te gaan...
Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?
Er was idd geen keus. Die nieuwslezeres in 2149 vertelde op de achtergrond dat wetenschappers een scheur in de ruimtetijd ontdekt hebben dat naar 85 miljoen jaar geleden leidt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.
Brannon Braga als show-runner/executive producer biedt voor mij weinig hoop, veruit het meeste wat die man heeft aangeraakt is gecancelled en van zeer bedenkelijk niveau.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, johquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:58 schreef Symer het volgende:
Goeie aflevering wederom![]()
Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
Het verbaast me al dat de wekelijks extra die het loodje legt geen rood shirt aan heeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:06 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh
Ha, dus ik heb geen slechte keuze gemaakt om na 20minuten van Terra Nova ep1 te stoppen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef Bot13 het volgende:
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.
Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten.Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:16 schreef angel008 het volgende:
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.
die amerikanen zijn ook maar maf.
Ratings zijn niet echt te vergelijken omdat FS op een kleine basic cable-zender zat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Exact dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).
Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ssssttt... Niet te hard, de kinderen slapen hiernaast"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).
Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
De tijdmachine blijkt dus te werken!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef =HellFire= het volgende:
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan.Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
En hij gaat voor het meisje uit de toekomst, want zijn ware liefde. Meisje van eerdere pilgrimage wordt rancuneus en zet de poort open voor dino's. Place your bets!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef Demure het volgende:
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:
-
- Een gitaar. "You play pretty good."![]()
![]()
Als dat mokkeltje die gitaar voor 'm koopt, kap ik met deze serie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen.
Oh ja er moest nog even overduidelijk gemaakt worden dat zij elkaar wel zien zitten, maar dat hij een vriendin heeft in de toekomst.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is.
Jij kijkt gewoon geen kwaliteitsseries als Breaking Bad en dergelijke.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Jullie kijken nooit Amerikaanse series?
Al die series zijn zo, doe nou niet extra je best om standaard dingen belachelijk te maken
Alleen HBO series zijn anders maar die kunnen het dan ook volpompen met sex en drugs
Breaking Badquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jij kijkt gewoon geen kwaliteitsseries als Breaking Bad en dergelijke.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Breaking Bad
Vader maakt fouten, moeder verbeterd ze, zoon is boos.
Vader maakt fouten, moeder is bitch volgens zoon.
Moeder is jaloers/boos op vader vanwege zoon
Standaard shit
Of Walt die toevallig net z'n zwager red enzo____________!
Ik ben er blij om, want de actie die ik heb gezien was fucking slecht gedaan met CGI. Maar dan verwacht ik in plaats van actie wel een boeiend verhaal. En dat is niet GTST met dino's.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:44 schreef Symer het volgende:
Ik had trouwens verwacht hier een hele klaagzang aan te treffen over alle actie die buiten beeld plaats vond. Die pa die even snel twee van die vogels levend gevangen neemt en het weglokken van die zwerm bijvoorbeeld.
Maar blijkbaar is dat niet als storend ervaren? Da's wel knap opgelost van de schrijvers dan
Spijker op z'n kop, de afleveringen tot nu toe zijn doorspekt van dat soort momenten waardoor de dialoog onnatuurlijk aanvoelt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:
- Acteurs "leggen te veel uit", de dialoog is te verklarend, zeg maar. "Outpost is expecting these supplies in the morning." Duh! Dat weet die ander ook wel, daarom zitten ze al een tijd op die truck ver van Terra Nova. Ik heb 'm daar nu gepauzeerd maar het is te obvious dat die gasten zo worden genakt door een dino.
Deze serie maakt het wel heel erg bont hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al die series zijn zo, doe nou niet extra je best om standaard dingen belachelijk te maken
Nee, het kon gewoon niemand iets schelen hoe ze van die vliegende monstertjes afkwamen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:44 schreef Symer het volgende:
Maar blijkbaar is dat niet als storend ervaren? Da's wel knap opgelost van de schrijvers dan
Of men was al gestopt met kijken?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:44 schreef Symer het volgende:
Nee, ik lees gewoon overal dat men minder drama wil en meer actie, maar als die actie dan in een halve seconde buiten beeld afgehandeld wordt is dat blijkbaar prima.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:19 schreef Smeich het volgende:
[..]
Of men was al gestopt met kijken?Of doelde je op mensen in de serie die iets storend zouden moeten vinden?
Ik vond het storender toen in de eerste aflevering niet te zien was hoe hij uit de gevangenis ontsnapte. Nu viel het me wel op dat ze ineens blijkbaar die twee vogels hadden gevangen, maar dat stoorde me toch minder.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:31 schreef Symer het volgende:
[..]
Nee, ik lees gewoon overal dat men minder drama wil en meer actie, maar als die actie dan in een halve seconde buiten beeld afgehandeld wordt is dat blijkbaar prima.
Wat wordt er bedoeld met filler trouwens? Terra Nova gaat toch over een familie die zich aan moet passen aan een nieuwe wereld (met dino's), wat dat betreft ging deze aflevering over de hoofdverhaallijn. Waar moet een aflevering over gaan om geen filler te zijn?
Ik weet niet welk topic jij hebt gelezen? De kritiek gaat hier namelijk niet over de hoeveelheid drama, maar over de manier waarop menselijke relatie's worden neergezet in de serie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:31 schreef Symer het volgende:
[..]
Nee, ik lees gewoon overal dat men minder drama wil en meer actie, maar als die actie dan in een halve seconde buiten beeld afgehandeld wordt is dat blijkbaar prima.
Een 'filler episode' is een naam die gegeven wordt aan een aflevering waarin vrijwel geen plot ontwikkeling en karakter ontwikkeling plaatsvindt.quote:Wat wordt er bedoeld met filler trouwens? Terra Nova gaat toch over een familie die zich aan moet passen aan een nieuwe wereld (met dino's), wat dat betreft ging deze aflevering over de hoofdverhaallijn. Waar moet een aflevering over gaan om geen filler te zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-10-2011 01:03:50 ]
Ja want AMC, Showtime enz. kunnen dat niet. Het is leuk dat je uit de hoogte wil doen, maar ook op de grotere netwerken zijn er goede series te vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alleen HBO series zijn anders maar die kunnen het dan ook volpompen met sex en drugs
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:13 schreef robertwilson het volgende:
Tja, aflevering 3 ook gekeken. Ik zie zo veel potentie in het verhaal maar dan moet je niet aankomen met een 'filler episode', zoals het hierboven werd genoemd.
Waar zien jullie precies die potentie in? De oude wereld met dino's? Want daar valt nou eigenlijk weinig boeiends mee te doen. En personages in het kamp zijn nou ook nog niet echt ingrediënten tot iets interessants.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Introduceer Terra Nova nou eens fatsoenlijk, er valt zoveel te vertellen!
Inderdaad wat een debiele haters hier zeg. Aflevering was niet best, maar zoals sommige mensen het hier doen overkomen is dit nog erger dan Nederlandse rommel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hier kan ik me ook wel enigszins in vinden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:12 schreef Skylark. het volgende:
Ik deel jullie mening niet. Nee, het is niet diepgaand, daar ben ik het mee eens. Wel vind ik het gewoon spannend, ik vind het jammer als de episode ten einde is en het kijkt heerlijk weg. Ik ben hooked.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Breaking Bad
Vader maakt fouten, moeder verbeterd ze, zoon is boos.
Vader maakt fouten, moeder is bitch volgens zoon.
Moeder is jaloers/boos op vader vanwege zoon
Standaard shit
Of Walt die toevallig net z'n zwager red enzo____________!
Dan ben ik nog steeds benieuwd waar het over moet gaan om geen filler te zijn. De 6'ers? Die zijn gewoon onderdeel van de beproeving die de kolonisten moeten doorstaan, net als de vogels dat deze week waren. Het enige verschil is dat die verhaallijn wat langer doorloopt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een 'filler episode' is een naam die gegeven wordt aan een aflevering waarin vrijwel geen plot ontwikkeling en karakter ontwikkeling plaatsvindt.
Vaak wordt zo'n aflevering gekenmerkt door een verhaallijn die binnen één aflevering afgehandeld wordt en bovendien geen invloed heeft op het verdere verloop van de serie.
Afleveringen met een grote rode 'reset-button' dus.
Dan kijk jij echt niet de goede seriesquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nou noem ze dan opquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dan kijk jij echt niet de goede series.
Het interressante lijkt mij juist die time-portal, met een 'different time-stream'. Hoe communiceren ze? Wie zijn die verraders? Wat is the real reason, enz.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 02:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
[..]
Waar zien jullie precies die potentie in? De oude wereld met dino's? Want daar valt nou eigenlijk weinig boeiends mee te doen. En personages in het kamp zijn nou ook nog niet echt ingrediënten tot iets interessants.
Het kijkt redelijk weg hoor, maar ik zie juist weinig potentie.
Kijk, zoals bij Who's The Boss? bijvoorbeeld. Er is altijd een standaardsituatie, dan gebeurd er wat wat die standaardsituatie veranderd en op het einde van de aflevering is alles weer koek en ei wanneer er terug wordt gegaan naar de standaardsituatie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:41 schreef Symer het volgende:
[..]
Dan ben ik nog steeds benieuwd waar het over moet gaan om geen filler te zijn. De 6'ers? Die zijn gewoon onderdeel van de beproeving die de kolonisten moeten doorstaan, net als de vogels dat deze week waren. Het enige verschil is dat die verhaallijn wat langer doorloopt.
Of over die zoon van Taylor die een paar cryptische tekeningen heeft gemaakt over 'the real reason behind Terra Nova' misschien? Ik kan toch niet de enige zijn die dat maar een geforceerd mysterie vindt dat nog lang niet interessant genoeg is om alle afleveringen tot de terugkeer van dat plot af te doen als filler?
Helaas halen series met een doorlopend verhaal standaard lage kijkcijfers. TV-bazen nemen die gok dus zelden meer en willen dat de kijker er makkelijk in kan stappen. Neem een serie als Lost: die scoorde in het begin goed omdat het toen nog een beetje een Castaway verhaallijntje had met ook veel opvulafleveringen. Direct toen ze volledig op het verhaal gingen focussen zakten de kijkcijfers. Met Fringe is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Daar komt nog bij dat het hier om Sci-fi gaat, staat ook vaak garant voor weinig kijkertjes.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:29 schreef robertwilson het volgende:
[..]
Kijk, zoals bij Who's The Boss? bijvoorbeeld. Er is altijd een standaardsituatie, dan gebeurd er wat wat die standaardsituatie veranderd en op het einde van de aflevering is alles weer koek en ei wanneer er terug wordt gegaan naar de standaardsituatie.
Ik wil graag series zien waar er geen gebruik wordt gemaakt van dergelijke structuren. In eerste instantie dacht ik dat er een groots verhaal zou zijn die over de 12 afleveringen verteld zou worden, maar helaas wordt er een nieuwe setting gecreeerd en krijgen de hoofdrolspelers daar (blijkbaar) iedere aflevering een beproeving en kunnen ze dan weer terug gaan naar een standaarsituatie. Is gewoon jammer.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En afgaande op de promo komt er ook volgende week een filler episode, alleen worden de vliegende monstertjes ingewisseld voor:Soort stargate rerun in dino-landSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..................................................................................................................................................
Vind die moeder er nòg beter uitzien eerlijk gezegdquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:53 schreef Pinzon het volgende:
die Spielberg troep heeft me nog nooit kunnen bekoren.
Ik blijf overigens wel kijken.
[ afbeelding ]
Klopt, die ma is beter.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vind die moeder er nòg beter uitzien eerlijk gezegd. Ook een beetje ongeloofwaardig dat zij zo'n oude zoon heeft.
Dat is het enige dat ik mis aan deze serie volgens mijquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:53 schreef Pinzon het volgende:
die Spielberg troep heeft me nog nooit kunnen bekoren.
Ik blijf overigens wel kijken.
[ afbeelding ]
Je moet ook echt een klap van de molen gehad hebben als je seizoen 1 kan door komen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:20 schreef planethugo het volgende:
[..]
bedankt dat je dingen over Fringe verteld!!! pfff
Wat een domme opmerking...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:44 schreef kevin_ het volgende:
Ik denk dat Terra Nova voor domme mensen inderdaad wel leuk is.
Inderdaadquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:31 schreef Karina het volgende:
Het meisje onder de tafel zat ook gewoon te lachen
Als dat echt zo is stop ik direct.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Gremen het volgende:
Die Malcolm zal de mol wel zijn. Prima mogelijkheden om als onderzoeker op een field trip zo nu en dan contact te hebben met de sixers.
Vader komt erachter.
Moeder vertrouwt hem toch en dat zorgt weer voor spanning binnen het gezin....
Het uitgangspunt van de serie (aarde is op -> nieuwe kans om iets op te bouwen) biedt imo voldoende potentie, ongeacht de tijdsperiode waarin het geplaatst wordt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 02:59 schreef VacaLoca het volgende:
Waar zien jullie precies die potentie in? De oude wereld met dino's? Want daar valt nou eigenlijk weinig boeiends mee te doen. En personages in het kamp zijn nou ook nog niet echt ingrediënten tot iets interessants.
Ja, mensen die met een onderbouwde mening komen waarom iets niet geweldig is, wat een stel debiele haters zijn dat zeg.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 03:47 schreef Seam het volgende:
Inderdaad wat een debiele haters hier zeg/
Ik heb zo'n gevoel dat je theorie niet ver van de werkelijkheid zal zitten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Gremen het volgende:
Die Malcolm zal de mol wel zijn. Prima mogelijkheden om als onderzoeker op een field trip zo nu en dan contact te hebben met de sixers.
Vader komt erachter.
Moeder vertrouwt hem toch en dat zorgt weer voor spanning binnen het gezin....
Oh godquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:49 schreef neilpad het volgende:
Woo dit is me een partij matig
Na de eerste teleurstellende aflevering toch nog maar eentje gekeken, maar dit is vrij waardeloos. Totaal voorspelbare en cliché-matige karakters met dito verhaallijntjes, matig acteer werk, matige effects.
Het concept van de serie sprak me wel aan maar ze hebben het op de meest standaard en voorspelbare, middle-of-the-road achtige manier ontwikkelt. Toch wel een gemiste kans. The Walking Dead begon in ieder geval nog ietwat veelbelovend voordat het in elkaar storten, maar hier is het gewoon vanaf het begin drie keer niks.
Eigenlijk bizar dat er naast de standaard HBO series er maar weinig fatsoenlijks wordt geproduceerd tegenwoordig. Enige genre waarin je nog wat goeds kan vinden buiten HBO is comedy lijkt het. Ik had wel zin in een kwaliteits actie/adventure serie maar ik denk dat we nog wel even moeten wachten.
Haha ik kan er gewoon niks anders van maken. Ik/wij zijn gewoon verwend I guessquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:58 schreef Seam het volgende:
[..]
Oh godweer zo'n hbo snob. Als je echt uit je doppen kijkt zie je dat er behalve drama voldoende kwaliteit ook op andere netwerken is. Ik wil HBO niet meer horen in dit topic nu
HBOquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:58 schreef Seam het volgende:
[..]
Oh godweer zo'n hbo snob. Als je echt uit je doppen kijkt zie je dat er behalve drama voldoende kwaliteit ook op andere netwerken is. Ik wil HBO niet meer horen in dit topic nu
Ja leuk maar op die kanalen boeien de kijkcijfers niet zo, daar gaat het om het aantal klanten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef s0k het volgende:
[..]
HBO
Volgens mij doet Showtime het ook niet eens zo slecht met de series. En AMC met oa Dexter.
En Fox met Fringe etc etc etc etc etc. Laat die netwerken nu voor wat het is in dit topic en laten we overgaan tot deze middelmatige, doch vermakelijke familieserie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef s0k het volgende:
[..]
HBO
Volgens mij doet Showtime het ook niet eens zo slecht met de series. En AMC met oa Dexter.
Ik heb net zelfs die gare kutfilm 100 Million BC op rtl7 zitten kijken. Daar zat namelijk ook een dino in.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:39 schreef NvM het volgende:
Het is een matige kutserie maar toch blijf ik het kijken. Want dino's.
Misschien ben ik wat te naïef door te vinden dat mensen een bepaalde standaard vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:53 schreef Tim86 het volgende:
Zo groot is de rol van Spielberg toch niet?
Ga er maar vanuit dat zijn invloed nihil is, misschien ooit wat creatief denkwerk gedaan, maar die heeft geen voet op de set gezet hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:53 schreef Tim86 het volgende:
Zo groot is de rol van Spielberg toch niet?
Als ik Terra Nova zit te kijken betrap ik mezelf erop dat ik serieus denk dat ik zelfs nog in staat ben om interessantere karakters, een beter plot, achtergrondverhaal, storyarc en mythology neer te zetten dan waar de (ongetwijfeld) overbetaalde Brannon Braga mee aan durft te komen.quote:Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....
Misschien komt het wel door het belachelijke hoge budget voor een serie, dat de makers (onder druk van FOX) denken dat het slimste om te doen is, om te richten op een zo breed grote mogelijke doelgroep. Quote van wikipedia na een screening.... ''The New York Post calls it "Good family fun"quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Snap er geen ruk van, dit is net zo slecht als Falling Skies....waarom die "gezin is de hoeksteen" cliches? waarom die 'superieure, want wij zijn USA domme ideeen?
waarom zulke fouten? (0 voorbereiding voordat je zo'n kolonie start). Waarom zou een dergelijke kolonie uberhaupt militair geleid worden en waarom zijn er geen eliten die de boel runnen?
Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....Dat haalde SAAB en Firefly ook niet en dat was 100 maal beter....
en toch ga ik kijken
Dat was set-up voor meer familiedrama en bron van toekomstig conflict. Die zoon schreeuwde al dat pa hen 3 jaar alleen had gelaten en die peuter die haar vader wel/niet herkende, dat soort momentjes zullen we wel meer krijgen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:04 schreef JedaiNait het volgende:
Weet iemand overigens wat dat stuk over de 2-kind policy en de gevangenis toevoegde? Met name de uitbraak was erg ongeloofwaardig en eenmaal in 85M BC doet niemand er meer moeilijk over. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat ze hier later in de serie nog wat mee kunnen doen. Ik verwacht geen FBI agenten die terug in de tijd gaan om hem alsnog op te pakken ofzo...
Ik vind het gegeven van helemaal opnieuw beginnen wel interessant, maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden) krijg ik niet het idee dat er uitvoerig denkwerk in deze serie gestoken is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:21 schreef Adelante het volgende:
Vond iemand ook maar die vliegende kippen angstaanjagend?Als we 15 jaar geleden spannende velociraptors konden maken, had er toch wel iets meer uit de paarse vliegdino's mogen komen
![]()
Ik kijk alleen voor de natuurscenes en een evt diepere meaning (rotstekens) in de serie, want voor de verhaallijn en de characters hoef je het niet te doen.
Ik moest inderdaad ergens aan The Birds denken: die scene op de markt dat iedereen in de lucht staat te zwaaien tijdens een 'aanval' van die paarse mussen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:28 schreef Tim86 het volgende:
Fucking achterlijk..maak je een serie over dino's, zit je in de 2e (officieel 3e) aflevering, doe je een ep compleet zonder dino's en alleen een paar vogels die er net zo slecht uit zien als uit de Hitchcock tijd
Logisch dat iedereen dan afhaakt..
Er is eigenlijk niets wat wel klopt aan de serie tot op heden. Om te beginnen had ik een afl of 6 genomen in de aanloop naar de daadwerkelijk stap naar het verleden, komt character build en context gewenning alleen maar ten goede......de rest valt dan wat minder op, hoewel het wel heel erg slecht is hoor....quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:44 schreef wolfrolf het volgende:
Ik zie niemand schrijven over de regie. Ik vond er niks filmisch aan. Erg statische camera hoeken en vaak erg close up gefilmd.
Dat was verhaaltechnisch misschien beter geweest, maar kijkcijfertechnisch een fiasco. Want óf je kondigt deze serie aan als "de dino serie", maar dan zitten mensen alleen maar zes afleveringen op de dino's te wachten en is iedereen afgehaakt voor die er daadwerkelijk zijn... OF je market de serie als een SciFi serie over een dysfunctionele eco-apocalyptische maatschappij, om daar zes afleveringen later keihard vanaf te stappen en in één keer een groot deel van de kijkers te verliezen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Er is eigenlijk niets wat wel klopt aan de serie tot op heden. Om te beginnen had ik een afl of 6 genomen in de aanloop naar de daadwerkelijk stap naar het verleden, komt character build en context gewenning alleen maar ten goede......de rest valt dan wat minder op, hoewel het wel heel erg slecht is hoor....
Laat het maar aan Jon Cassar over om een peperdure productie spotgoedkoop te laten lijken. Ik denk dat je zoiets zult denkenquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb alleen de pilot gezien en ik vond het wel aardig. Cliche's ok, maar qua setting etc genoeg om later uit te bouwen... Nu ep 3 dl-en, kijken wat ik er daarna van vind.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.full stops and exclamation marks
Was idd een heel stuk minder.... veel gepraat in soapstyle en o jee, ze worden aangevallen door beestenquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:38 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Laat het maar aan Jon Cassar over om een peperdure productie spotgoedkoop te laten lijken. Ik denk dat je zoiets zult denken
Hier stopte ik al met kijken. Vond het zo tenenkrommend slecht die scene dat ik spontaan die afl stopzette. En als ik de rest van de reacties hier lees ben ik blij dat ik niet verder heb gekeken. Ik kijk deze serie wel een keer wanneer ik me echt rot verveel en de tijd moet doden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:47 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik vind het gegeven van helemaal opnieuw beginnen wel interessant, maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden) krijg ik niet het idee dat er uitvoerig denkwerk in deze serie gestoken is.
Die technologie raken we dus kwijt tussen nu en 2150quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:47 schreef Symer het volgende:
[..]
maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden)
Terra Nova vergelijken met Platvoetquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:43 schreef Rianne84 het volgende:
Bij die vliegbeesten moest ik denken aan Fladder uit Platvoet
och wat origineel...quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:08 schreef angel008 het volgende:
volgende aflevering gaat over een geheugen vretend virus.... zucht...
Dus ik kan beter alleen de laatste paar minuten checken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:05 schreef Tweek het volgende:
Weer een filler aflevering en dan in de laatste minuut nog een belachelijke expositie om toch wat info over de rest van het verhaal er in te gooien.
Het is niet zo zeer dat de serie heel erg slecht is, het is best vermakelijk uiteindelijk, maar dat ik er compleet andere, te hoge, verwachtingen van had. Ik had iets intelligenter, serieuzer verwacht, dan een simpele threat of the week show.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:46 schreef Jivis het volgende:
[..]
Terra Nova vergelijken met Platvoet. Platvoet is echt stukken vetter
!
Alles is superdoorzichtig iddquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:10 schreef zoefschildpad het volgende:
Wow, aflevering 4 is echt diep triest slecht, na 10 minuten had ik al door hoe het eindigde...
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:03 schreef s0k het volgende:
Als die common cold weer die oplossing is voor dat virus word ik gek.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]Ja. Dit was gewoon niet eens meer 'leuk bedacht' of 'lekker sci-fi', nee het is ronduit cliche geworden. Beetje droevig dat ze anno 2011 niet een beter script kunnen schrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...................................................................................................................................................
quote:Ik durf niet te kijken downloaden na het lezen van bovenstaande posts...
En ook zo dom dat ie die deur open liet toen ie ging kijken buiten naar de raptor achtige beesten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:33 schreef DJKoster het volgende:
Voorspelbaar tot en met..
- Dat haar man en 'ex' er samen naartoe zouden gaan
- Dat het verkoudheidje voor een oplossing zal zorgen.
- Dat er een dino door dat kapotte dakraam binnen ging komen.
- Dat die commando/TerraNova leider een poging doet om zichzelf van kant te maken als hij hoort dat zijn vrouw er niet meer is.
- En vast wel meer..
Hopelijk hebben ze zich 20 miljoen jaar vergist en valt er volgende week een allesvernietigende meteoor op het kamp.
Ben benieuwd of ze alle 13 afleveringen nog uit gaan zenden of dat ze over 1 of 2 afleveringen de stekker er al uit gaan trekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oh hai.
http://www.fiveminute.net/thisjustin/b7.html hihihihi "Terra Nova had the worst ratings this network has ever seen. We had to check the numbers three times before we believed them. It's like nobody was watching the show at all."
Denk niet dat 'leuk' de opdracht was, zat eerder te denken aan 'maak er iets gezapigs van waar papa's en mama's gezellig met de kinderen naar kunnen kijken'.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:17 schreef JDx het volgende:
Het is net alsof ze hebben gezegd, je hebt een open plek, een jungle, er zijn dino's, oude planten en insecten, doe er wat leuks mee. Oja, natuurlijk nog wat rebellen en een beetje romantiek en ruzie.
'The plot is dumb. Typical dumb characters that do dumb things because there needs to happen something to fill the time of the show. The characters are dull, completely un-original, their dialogue is often cringe-inducing, and sadly, the actors that portray them don't seem to be very inspired.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:39 schreef DJKoster het volgende:
Goede reviews op IMDB ook: http://www.imdb.com/title/tt1641349/reviews
/sarcasm
Nikkel schijnt vrij sterk te ruiken, net als koper. Wel eens een stuiver geproefd?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:00 schreef dikkedoelie het volgende:
Sinds wanneer eten dinosaurussen nikkel? Hoe verzin je zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met tevens een goede suggestie voor de volgende TT: One Terra Nova Hill
[ Bericht 1% gewijzigd door Seam op 12-10-2011 01:15:26 ]I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:33 schreef Abed het volgende:
[..]
'The plot is dumb. Typical dumb characters that do dumb things because there needs to happen something to fill the time of the show. The characters are dull, completely un-original, their dialogue is often cringe-inducing, and sadly, the actors that portray them don't seem to be very inspired.
It's fine to have laser guns and dinosaurs and retro-sci-fi stuff, but give us an intelligent story please. I don't want to watch another show about the estranged dad, the angsty son, the nerdy daughter, the innocent child, the worried mom, the hot girl-friend and the over-confident military guy'
Dan kan je beter een serie kijken over een stadje met een paar families.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:48 schreef remlof het volgende:
Ik vond ep4 stukken beter dan de vorige, eindelijk een beetje psychologie er in.
Die special effects hoeven van mij sowieso niet zo.
Ik ook en het valt mij ook zwaar tegen, probeer alleen optimistisch te blijvenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:43 schreef JDx het volgende:
[..]
Dan kan je beter een serie kijken over een stadje met een paar families.
Veel mensen kijken deze serie vanwege de tijd waarin het zich afspeelt.
Hoezo spuit nikkel uit een stroomkabel alsof het een tuinslang is eigenlijk?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nikkel schijnt vrij sterk te ruiken, net als koper. Wel eens een stuiver geproefd?
Ze eten het niet maar ze komen op de geur af.
Dit dus. De teloorgang wordt al in de eerste afleveringen ingezet. De dino's zagen er sowieso niet uit. De pilot was nog aardig, maar de generale totaal niet interessante afleverinkjes ala Stargate Atlantis na de eerste twee seizoenen die helemaal niets toevoegen aan een langer verhaal, beginnen nu al. En dan ook nog eens verre van origineel en met een uitwerking van een dusdanig niveau dat een kleuter er nog op had kunnen komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:19 schreef Jivis het volgende:
Oke, ik stop met kijken. Was gezellig hier jongens, tot de volgende slechte nieuwe serie die we kunnen afzeiken!
Inderdaad Spot on. De schijvers van BSG, leven die nog wel?? En wat is SAAB? Space Above and Beyond? Is dat nog de moeite waard?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]Spot on!
Zet de schrijvers van BSG, SAAB, FireFly bij elkaar en dan heb je niet eens een verhaal nodig om een bereserie te schrijven
Saab is een noodlijdende Zweedse autofabrikant in handen van zakenman Victor Mullerquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:55 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
En wat is SAAB? Space Above and Beyond? Is dat nog de moeite waard?
Dat vraag ik me ook wel eens af, er zijn toch best goede schrijvers aan dit project verbonden die hun strepen ruimschoots hebben verdiend.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:17 schreef Adelante het volgende:
Wat een butt aflevering weer: wie heeft die verhaallijnen en karakters geschreven?
Daarom zal David Fury wel afgehaakt zijn. Die baas zit nu bij Fringe trouwens!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af, er zijn toch best goede schrijvers aan dit project verbonden die hun strepen ruimschoots hebben verdiend.
Ik vermoed dat dit meer vanuit instructies van de zender komt.
Iets dat ook niet echt florissant verloopt overigens...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:40 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Daarom zal David Fury wel afgehaakt zijn. Die baas zit nu bij Fringe trouwens!
Niet mee eens, ik vind het gewoon weer tof tot nu toe. Maargoed daar is een ander topic voorquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:39 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Iets dat ook niet echt florissant verloopt overigens...
Ik denk dat Xaobotnik doelt op de kijkcijfers van het huidige seizoen, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik vind het gewoon weer tof tot nu toe. Maargoed daar is een ander topic voor
Ik twijfel wat een debielere serie is, Flashforward of Terra Nova. Als het om het snelst afhaken gaat wint die laatstequote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat Xaobotnik doelt op de kijkcijfers van het huidige seizoen, maar dat terzijde.
Iedereen die bekend is met het werk van Brannon Braga kan trouwens niet echt verrast zijn over Terra Nova. Past prima in het rijtje Star Trek: Voyager, Enterprise, Threshold en Flash Foward.
Matigheid alom, de man is in ieder geval consequent...
Threshold doet anders ook een aardige gooi naar die titel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik twijfel wat een debielere serie is, Flashforward of Terra Nova. Als het om het snelst afhaken gaat wint die laatste.
Never saw it. Gelukkig maar, als ik die imdb synopsis lees.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Threshold doet anders ook een aardige gooi naar die titel.
Met een David Fury had 't nog wat kunnen worden wellicht ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:40 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Daarom zal David Fury wel afgehaakt zijn. Die baas zit nu bij Fringe trouwens!
Terro Nova! Wat een wanhoop wordt dat zeg... Ze hadden zoveel mooie kansen: een nieuw bestaan opbouwen met realistische problemen die daarbij komen, in een hele mooie omgeving. Maar neeeeeee, het moeten weer DNA-veranderende virussen worden die heel toevallig met een verkoudheid te stoppen zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik twijfel wat een debielere serie is, Flashforward of Terra Nova. Als het om het snelst afhaken gaat wint die laatste.
Inderdaad, overdag crossen ze lekker rond met open autootjes..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef Basson het volgende:
Dino's zijn geen gevaar tenzij ze buiten het compound gaan en het donker is.
Voorraden sowieso. In de pilot kwamen ze langs om te handelen en ze wilden onder andere medicijnen en munitie hebben. Dat zijn wel twee dingen die waarschijnlijk lastig in het bos te vinden zijn en bovendien erg handig zijn in zo'n gevaarlijke omgeving.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef Basson het volgende:
De serie is eigenlijk te krap opgezet. Dino's zijn geen gevaar tenzij ze buiten het compound gaan en het donker is. Die vogels uit afl. 3 daargelatenDe Sixers? Waarom bemoeien ze zich nog met het compound? Voorraden?? Who knows...
Inderdaad. Ik was dan ook erg teleurgesteld toen ik zag in wat voor een villa ze terecht kwamen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef Basson het volgende:
Met aflevering 4 op de achtergrond....
Hoe vet zou het zijn als ze gewoon vanuit de toekomst in nog grotere pleuriszooi terecht zouden zijn gekomenEr is geen communicatie mogelijk met de toekomst, ze sturen al jaren mensen door die poort, ze komen daar aan en er is niets geregeld door allerlei tegenslagen. Door een fluke met die poort zijn de Sixers 50 jaar eerder gedropt, en daardoor verder dan de andere groepen. Die wapens doen niks tegen dino's dus er zijn vele slachtoffers.
Dát wil ik zien.
Dat was precies mijn gedachte na de pilot. Ik had de ervaringen/avonturen van de eerste lichting wel willen zien, waarbij ze landen in een wereld waar nog niets van civilisatie is. Ik ben wel benieuwd hoe zij hun eerste nacht overleefd hebben, hun eerste ervaring met dino's etc. etc.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef Basson het volgende:
Met aflevering 4 op de achtergrond....
Hoe vet zou het zijn als ze gewoon vanuit de toekomst in nog grotere pleuriszooi terecht zouden zijn gekomenEr is geen communicatie mogelijk met de toekomst, ze sturen al jaren mensen door die poort, ze komen daar aan en er is niets geregeld door allerlei tegenslagen. Door een fluke met die poort zijn de Sixers 50 jaar eerder gedropt, en daardoor verder dan de andere groepen. Die wapens doen niks tegen dino's dus er zijn vele slachtoffers.
Dát wil ik zien.
De serie is eigenlijk te krap opgezet. Dino's zijn geen gevaar tenzij ze buiten het compound gaan en het donker is. Die vogels uit afl. 3 daargelatenDe Sixers? Waarom bemoeien ze zich nog met het compound? Voorraden?? Who knows...
Twee fillers na de pilot doen mij vermoeden dat de story arc te weinig vlees heeft.
Mensen zijn natuurlijk ook gewoon zwak in dit opzicht. Verschillende dieren springen ook vanaf een hoogte die meermaals hun lengte is. Een mens breekt botten op een onherstelbare manier of laat zelfs het leven daarbij. Als wij een tand afbreken, zijn we minimaal een week van de kaart. Een hagedis verliest zo vaak tanden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:55 schreef JDx het volgende:
Sowieso snap ik ook niet waarom die dino's zo goed tegen kogels kunnen, ze schieten er vol op en er gebeurt niks.
Een koe of een leeuw schiet je ook dood met 1 kogel.
Als wij in een doornenstruik stappen met miniscule naaldjes schieten wij ook al achteruit en hebben we pijn. Die dino's voelen niks?
Dit idee heb ik dus ook. Volgens mij was het verhaal sowieso een stuk interessanter geweest vanuit het perspectief van de sixers.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:06 schreef Basson het volgende:
Twee fillers na de pilot doen mij vermoeden dat de story arc te weinig vlees heeft.
Dit dus, maar zelfs daar passen dit soort verhaaltjes per episode in animatie van maximaal 20 minuten. Het is te weinig om 40 minuten mee te vullen en dat merk je.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dit had het goed op Disney kunnen doen
Die hebben het een paar jaar geleden al geprobeerdquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dit had het goed op Disney kunnen doen
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Die hebben het een paar jaar geleden al geprobeerd
[ afbeelding ]
Dinotopia
Enterprise vond ik een prima serie eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:09 schreef Pinzon het volgende:
Brannon Braga, Startrek enterprise, flashforward, terra nova. Wanneer verbieden ze die pauper eens.
Odyssey 5. Ook zo'n halfbakken verhaal.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:09 schreef Pinzon het volgende:
Brannon Braga, Startrek enterprise, flashforward, terra nova. Wanneer verbieden ze die pauper eens.
Case-of-the-week series zijn zooooo 2003.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:47 schreef Rahl het volgende:
Aflevering 5 was wel beter. Meer rode draad ipv stand-alone ep.
Neequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:25 schreef =HellFire= het volgende:
Ben afgehaakt bij epi 4... was 5 beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |