quote:Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Drebbelman het volgende:
We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen.![]()
Het was echt exact falling skies, maar dan met dino's in plaats van aliens:
* Een grijze generaal die een speciale band heeft met een kid zonder ouders
* Een post apocalyptische wereld
* Een familie met het bijbehorende eo-drama (i love you daddy...)
* Een rebelse zoon
* Een vader die zich ontpopt tot de held
* Een scharrel voor elke rondhuppelende teen
* Een dokter die rondloopt alsof het ineens de enige dokter is
* Iemand met een harnas, oh nee, het is een bloedzuiger
* Een rivaliserende bende
* Add a little mystery.... en klaar is Steven
quote:Op donderdag 29 september 2011 10:43 schreef Symer het volgende:
Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.
Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:
Hun kleine budgetBen je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Ja eigenlijk wel, maar had al iets klaar staan toen ik 297 posts zag in het vorige topic.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Eigenlijk moet de lapo'er 'm openen ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
De heule grote maan misschien?quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef KingLysandus het volgende:
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.
Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De heule grote maan misschien?
Nee. Van die die grote spotlights ergens op de achtergrond.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De heule grote maan misschien?
Ja? De pilot van Lost koste 14 miljoen en zij hadden geen dino's. Sterker nog: Terra Nova heeft ongeveer 4 miljoen en zes weken per aflevering te besteden.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:
[..]
Hun kleine budgetBen je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Symer het volgende:
[..]
Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
Ze hebben mijnen, er ontplofte eentje toen ze net waren overgestoken. Verder staan er windmolens, dus ook aan de energie-voorziening is gedacht.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles
Valt ook wel mee, die brachiosaurus en carnosaurus-scènes waren overdag. Die slasher-scène begon ook bij daglicht en ging later over in nacht.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef fwokker het volgende:
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
het mag dan een duur project zijn maar het blijft nog steeds tv, en voor die normen ziet het er gewoon goed uit. Als dit een grote bioscoopfilm was dan was het onder de maat, nu nietquote:Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.
Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
Ik weet dat ze die andere kosten ook maken maar dat is niet iets om respect voor te hebben maar gewoon slecht budgetbeheer. Dat op locatie opnemen alleen al is zo'n idiote geldverspilling als je overal een cgi-filter overheen plakt.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.
Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:
[..]
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
zulke dingen kan ik me dan wel aan storen, waarom zoiets erbij halen als het niet kan? Maar ze zitten ook in een andere tijdlijn dus misschien ook wel op een andere planeet. Ze kunnen zoveel kanten op met dit verhaal, dat vind ik wel mooiquote:Op donderdag 29 september 2011 11:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.
Dus hebben ze nogal overdreven in de serie.
Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:51 schreef Symer het volgende:
[..]
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.
Ah dat had ik even gemist, maar goed dat hoeft ook niet heel veel te betekenen.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Symer het volgende:
[..]
In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.
Braga ken ik alleen van Star Trek: The Next Generation, en dan vooral om zijn tijdreis-afleveringen waar altijd mega-plotholes in zatenquote:Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:
[..]
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nog eerste aflevering kijken. Eén ding; de mensheid ligt uit te sterven in 2149. Ze gaan 85 miljoen jaar terug in de tijd. We weten allemaal dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven. De mensheid heeft dus in deze opzet ook maximaal 20 miljoen jaar te gaan...
Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?
Er was idd geen keus. Die nieuwslezeres in 2149 vertelde op de achtergrond dat wetenschappers een scheur in de ruimtetijd ontdekt hebben dat naar 85 miljoen jaar geleden leidt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.
Brannon Braga als show-runner/executive producer biedt voor mij weinig hoop, veruit het meeste wat die man heeft aangeraakt is gecancelled en van zeer bedenkelijk niveau.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, johquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:58 schreef Symer het volgende:
Goeie aflevering wederom![]()
Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
Het verbaast me al dat de wekelijks extra die het loodje legt geen rood shirt aan heeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:06 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh
Ha, dus ik heb geen slechte keuze gemaakt om na 20minuten van Terra Nova ep1 te stoppen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef Bot13 het volgende:
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.
Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten.Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:16 schreef angel008 het volgende:
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.
die amerikanen zijn ook maar maf.
Ratings zijn niet echt te vergelijken omdat FS op een kleine basic cable-zender zat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Exact dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).
Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ssssttt... Niet te hard, de kinderen slapen hiernaast"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).
Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
De tijdmachine blijkt dus te werken!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef =HellFire= het volgende:
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan.Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
En hij gaat voor het meisje uit de toekomst, want zijn ware liefde. Meisje van eerdere pilgrimage wordt rancuneus en zet de poort open voor dino's. Place your bets!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef Demure het volgende:
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:
-
- Een gitaar. "You play pretty good."![]()
![]()
Als dat mokkeltje die gitaar voor 'm koopt, kap ik met deze serie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen.
Oh ja er moest nog even overduidelijk gemaakt worden dat zij elkaar wel zien zitten, maar dat hij een vriendin heeft in de toekomst.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |