abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 10:46:57 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102505986

TERRA NOVA follows an ordinary family embarking on an incredible journey back in time to prehistoric Earth as a small part of a massive experiment to save the human race.
In the year 2149 the world is dying. The planet is overdeveloped, overcrowded and overpolluted. With the majority of plant and animal life extinct, devotion to science has brought mankind to the brink of destruction, but has also provided its only hope for salvation. Knowing there is no way to reverse the damage to the planet, a coalition of scientists has managed to open up a fracture in the space-time continuum, creating a portal to prehistoric Earth.

Production
The series is based on an idea by British writer Kelly Marcel. Alex Graves signed on to direct the pilot. Brannon Braga serves as showrunner.
The two-hour pilot was filmed in Australia over 26 days in late November to December 2010. The shoot was plagued by torrential rain and additional material had to be shot in 2011, with a total estimated cost between $10 to $20 million to be amortized over the season.
More than 250 sets were constructed. An episode takes eight to nine days to shoot, like most television dramas, but six weeks in post-production, twice the television average.
The average episode budget is about $4 million. Fox Entertainment president Kevin Reilly stated, "This thing is going to be huge. It's going to take an enormous production commitment."

Ratings
After numerous production delays, an initial investment of tens of millions of dollars and a relentless marketing campaign, Fox's prehistoric drama debuted Monday to an audience that were dino-lite.
Per preliminary Nielsen data from Fox, the two-hour drama for the family drama averaged 9 million viewers and a 3.0 rating with chompers under 50.
On the positive tip, that's about double what Fox drew with the nearly as hyped (albeit far less expensive) Lone Star, which debuted (and died) on Monday night a year ago this month.
Compared to expectations, the number, has to be considered a disappointment: ABC's Revenge and Pan Am, along with CBS's Person of Interest, all earned higher premiere week ratings among new dramas. bron

Deel 1: Terra Nova = Jurassic Park als TV-serie

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Drebbelman het volgende:

We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen. :')

Het was echt exact falling skies, maar dan met dino's in plaats van aliens:
* Een grijze generaal die een speciale band heeft met een kid zonder ouders
* Een post apocalyptische wereld
* Een familie met het bijbehorende eo-drama (i love you daddy...)
* Een rebelse zoon
* Een vader die zich ontpopt tot de held
* Een scharrel voor elke rondhuppelende teen
* Een dokter die rondloopt alsof het ineens de enige dokter is
* Iemand met een harnas, oh nee, het is een bloedzuiger
* Een rivaliserende bende
* Add a little mystery.... en klaar is Steven
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:43 schreef Symer het volgende:

Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.

Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:

Hun kleine budget :') Ben je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:49:15 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_102506077
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.

Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
----
pi_102506080
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Oh en goede TT. Great minds he :+
  donderdag 29 september 2011 @ 10:51:35 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102506114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Ja eigenlijk wel, maar had al iets klaar staan toen ik 297 posts zag in het vorige topic.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:52:21 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_102506136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Eigenlijk moet de lapo'er 'm openen ja.
pi_102506159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef KingLysandus het volgende:
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.

Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
De heule grote maan misschien?
pi_102506189
Het eerste wat bij me opkwam: waarom 85 miljoen jaar terug om opnieuw te beginnen? Waarom niet 100.000 jaar, wat veel minder grote gevaarlijke beesten geeft.
Toen zag ik het: Steven Spielberg. Die knakker leeft op z'n roem van dino's, en gaat daar op verder...

Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles, maar hebben ze wel zeer luxe huizen, met overvloedig materiaalgebruik en verlichting. Waar komt dat vandaan? Uit de rugzak die ze bij zich hadden?
Los daarvan is dit natuurlijk gedoemd te mislukken: ook 85 miljoen jaar geleden zou de mens z'n eigen planeet verzieken, uitsterven, waarna natuurlijke selectie het gewoon weer overneemt.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
censuur :O
pi_102506215
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nee. Van die die grote spotlights ergens op de achtergrond.
----
pi_102506225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:

[..]

Hun kleine budget :') Ben je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Ja? De pilot van Lost koste 14 miljoen en zij hadden geen dino's. Sterker nog: Terra Nova heeft ongeveer 4 miljoen en zes weken per aflevering te besteden.

Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
pi_102506321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Symer het volgende:

[..]
Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
censuur :O
pi_102506354
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles
Ze hebben mijnen, er ontplofte eentje toen ze net waren overgestoken. Verder staan er windmolens, dus ook aan de energie-voorziening is gedacht.

En hoe groter je kamp, hoe meer werk natuurlijk. Lijkt me dat je beter klein kunt beginnen om in ieder geval snel een veilig onderkomen te hebben voor de eerste groepen, en daarna pas uitbreiden als de nood er is en je de arbeiders er voor hebt.
pi_102506361
Je hoeft het niet te kijken natuurlijk. Ik vond het wel aardig eigenlijk, wel te zoetsappig. Kijk nog 2-3 afleveringen aan en dan zien we wel weer verder.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 29 september 2011 @ 11:01:03 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_102506400
Summary van de gehele serie

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_102506404
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
pi_102506407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
Valt ook wel mee, die brachiosaurus en carnosaurus-scènes waren overdag. Die slasher-scène begon ook bij daglicht en ging later over in nacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 29-09-2011 11:09:11 ]
pi_102506455
ik ben niet zo negatief als de meeste hier. Jammer genoeg zijn er wel van die standaard karakters en huilies die vrijwel hetzelfde zijn als in Falling Skies. De zoon is een regelrechte kopie uit die serie en ook uit V.

Maar blijf het zeker volgen, leuk vermaak, niet al te moeilijk en visueel ziet het er, voor en TV SERIE!!! gewoon goed uit. Niet aan alle shots is evenveel aandacht besteedt en het ziet er ook vaak te greenscreen achtig uit maar dat is ze vergeven. Verhaal met die sixers, de grottekeningen en wat er in de toekomst gebeurt is wel redelijk interessant maar niet erg origineel. Maar toch een stuk beter dan Falling Skies, op alle gebieden
pi_102506517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef fwokker het volgende:
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.

Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
pi_102506599
Overigens lees ik hier dat ze helemaal geen 20 miljoen hadden voor de pilot alleen, maar dat het bedrag ("tussen de 10 en 20 miljoen") een initiële investering is die uitgesmeerd wordt over het hele seizoen.
pi_102506889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.

Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
het mag dan een duur project zijn maar het blijft nog steeds tv, en voor die normen ziet het er gewoon goed uit. Als dit een grote bioscoopfilm was dan was het onder de maat, nu niet
pi_102506908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik weet dat ze die andere kosten ook maken maar dat is niet iets om respect voor te hebben maar gewoon slecht budgetbeheer. Dat op locatie opnemen alleen al is zo'n idiote geldverspilling als je overal een cgi-filter overheen plakt.

MAAR dit is allemaal irrelevant omdat de schrijvers/acteurs sowieso al kut zijn dus ik ben weg.
pi_102507326
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:30:11 #23
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_102507411
Nouja het is natuurlijk simpel. Als de serie je niet bevalt kijk je niet, post je dat hier een keer of wat en dan ben je weg en laat je het topic aan ons die het wel leuk vinden. Hoeven we er allebei geen energie meer in te steken :). Geen slechte deal toch?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 29 september 2011 @ 11:41:56 #24
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102507810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.

Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
pi_102508171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
pi_102508291
Eerste afleveringen vielen me reuze mee. Was bang voor een Falling Skies herhaling.
De val van de dino en het opstaan kon beter. Verder zijn de effecten goed! Mooie wereld gecreëerd.
pi_102508439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.
Dus hebben ze nogal overdreven in de serie.
pi_102508632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:59 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Hm ja, ik zie dat de maan nu slechts gemiddeld 1% verder weg is dan 85 miljoen jaar geleden.
Dus hebben ze nogal overdreven in de serie.
zulke dingen kan ik me dan wel aan storen, waarom zoiets erbij halen als het niet kan? Maar ze zitten ook in een andere tijdlijn dus misschien ook wel op een andere planeet. Ze kunnen zoveel kanten op met dit verhaal, dat vind ik wel mooi
pi_102508905
Die maan gooi ik gewoon op artistic freedom. In 2149 is de maan natuurlijk niet of nauwelijks zichtbaar door de vervuilde atmosfeer en als je de maan dan voor het eerst op een heldere nacht in volle glorie ziet kan ik me voorstellen dat hij gigantisch moet lijken, of dat ding nou dichterbij staat of niet.

Dat het dan ook zo in beeld gebracht wordt om dat gevoel van ontzag over te brengen kan ik wel mee leven.
  donderdag 29 september 2011 @ 12:31:54 #30
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102509416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:51 schreef Symer het volgende:

[..]

Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.
pi_102509593
Op de minpuntjes na blijf ik het voorlopig volgen omdat het concept erg vet is.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_102509776
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:31 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik kom eigenlijk nergens credit voor hem tegen, daarnaast als hij weg gegaan is om een verschil in mening qua aanpak van de serie lijkt het me dat er weinig overgebleven zal zijn in de serie van zijn ideeën.
In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.
  donderdag 29 september 2011 @ 13:07:27 #33
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102510407
Het eerste wat ik me afvroeg was waarom de zoon als enige blank was van de 3 :').
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 29 september 2011 @ 13:28:54 #34
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102510991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef Symer het volgende:

[..]

In de aflevering zelf staat 'written by David Fury & Brannon Braga'. Zo'n on-screen credit krijg je niet voor niets lijkt me.
Ah dat had ik even gemist, maar goed dat hoeft ook niet heel veel te betekenen.
pi_102514291
Ik las op Fury zijn twitter dat ie de serie maanden voordat de 1e scene gefilmd werd al had verlaten, helaas! Gelukkig zit hij nu bij Fringe en heeft hij de aflevering van volgende week vrijdag geschreven. David Fury is een baas.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_102514515
Gisteren de pilot gekeken. Viel me alleszins mee, het is natuurlijk ook moeilijk voor zo'n miljoenenproject om aan iedereen zijn verwachtingen te voldoen.
Sets zijn prachtig, omgeving natuurlijk ook. CGI vond ik redelijk, al ben ik benieuwd hoe dat na de pilot is, wanneer over het algemeen de productiewaarde wat afneemt.
Pogingen tot humor daarentegen vond ik niet altijd even geslaagd. Ik snap dat ze het wat luchtig willen houden voor de massa, maar wat mij betreft mag dat wel iets genuanceerder en iets minder goofy en obvious.

Even blijven volgen de komende weken, kijken of het zijn draai kan vinden en publiek vast kan houden of misschien uit kan breiden.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:53:54 #37
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102517952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
Braga ken ik alleen van Star Trek: The Next Generation, en dan vooral om zijn tijdreis-afleveringen waar altijd mega-plotholes in zaten :D.
pi_102518529
Net de eeste 2 helemaal afgekeken en ik moet zeggen dat ik hier een beter gevoel aan overhoud dan Falling Skies. Hopelijk weten ze dit vast te houden.
pi_102543272
Ik ben nog niet echt overtuigd :{

Vooral de acteerprestaties en de verhaallijnen zijn maar matig.

Maar ik geef het nog een kans.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_102546912
Oh god wat is dit slecht zeg :')
De zoon die zn vader haat :')
pi_102566648
Ben nog eerste aflevering kijken. Eén ding; de mensheid ligt uit te sterven in 2149. Ze gaan 85 miljoen jaar terug in de tijd. We weten allemaal dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven. De mensheid heeft dus in deze opzet ook maximaal 20 miljoen jaar te gaan...

Acteerprestaties tot nu toe zijn ver onder de maat maar goed, we kijken het aan. :P

"Daddy". :') |:(

OMG, een brachiosaurus te eten geven. Bloody hell... :') Terwijl je UGGS aan hebt, dat ook nog. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-09-2011 22:36:09 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_102567493
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nog eerste aflevering kijken. Eén ding; de mensheid ligt uit te sterven in 2149. Ze gaan 85 miljoen jaar terug in de tijd. We weten allemaal dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven. De mensheid heeft dus in deze opzet ook maximaal 20 miljoen jaar te gaan...
Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?
pi_102567567
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:42 schreef Symer het volgende:

[..]

Maak jij je nu ook druk over wat er mogelijk in het jaar 20.002.011 kan gaan gebeuren?
Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.

Edit: Myeah, sixers nu, beetje voorspelbaar op zich. Al hebben ze op zich een paar leuke dobbers hangen. Betere serie dan Falling Skies, dat sowieso.

[ Bericht 5% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-09-2011 23:14:18 ]
pi_102570044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, nee, maar als je toch een tijd uitkiest, doe het dan nà de meteoriet die de wereld verneukt. Maar goed, misschien was er geen keus, dat is ook niet uitgelegd in de serie tot nu toe.
Er was idd geen keus. Die nieuwslezeres in 2149 vertelde op de achtergrond dat wetenschappers een scheur in de ruimtetijd ontdekt hebben dat naar 85 miljoen jaar geleden leidt.

Er zit dus geen knop op waarmee ze een jaartal kunnen kiezen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 23:53:08 #45
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102570794
Weet je ik ben allang blij als de focus niet teveel op de jongeren komt te liggen. In principe zou met de eerste aflevering het hele rebelse van die jongen opgelost kunnen zijn, dus dat zou tot het verleden kunnen behoren. De jongeren gaven ook al aan dat ze nu pioneers zijn en iedereen dus een baan heeft, net als dat één van hun al een eigen huis had. Dat is opzich een interessant gegeven. Al kunnen ze daar dus ook de kant mee opgaan dat die jongen blijft zeuren en ook een eigen huis wil. Wat me wel tegen staat, en waarvan ik denk dat het die kant opgaat, is de de oudste dochter. Die wordt te slim neergezet en dat kan niets anders betekenen, dan dat die zoon haar opjut om een keer buiten de gate mee te gaan, want ze is zo saai, wat natuurlijk het moment is om haar de vergelijkingen op de rotsen uit te laten legen, waarnaar we aflevering na aflevering kunnen gaan kijken hoe ze met dat grote geheim proberen om te gaan, meer informatie er over proberen te vinden, zonder ook maar één volwassenen in te lichten en daadwerkelijk wat aan de situatie te doen.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:42:17 #46
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102572886
^Daar vrees ik inderdaad ook voor.

Wat ik graag zou willen zien is de (rauwe) strijd van deze groep mensen om te overleven en iets op te bouwen in een vreemde en grotendeels vijandelijke wereld.
In plaats daarvan gaf de pilot mij het idee dat ze terecht kwamen in een luxe vakantiepark waar Landal Greenparcs jaloers op wordt, inclusief 5 sterren bungalows.
pi_102575661
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en vond het op zich niet zo slecht.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:42:45 #48
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102604650
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga als show-runner/executive producer biedt voor mij weinig hoop, veruit het meeste wat die man heeft aangeraakt is gecancelled en van zeer bedenkelijk niveau.
pi_102639036
tvp...morgen weer?
De enige echte.
pi_102639040
Gaat binnenkort gecancelled worden
Is gewoon te duur met te weinig viewers
gg
pi_102652481
Gekeken en vond het idee eigenlijk wel tof. Wil het dan ook best een kans geven om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Wel stoorde ik me ontzettend aan het feit dat zo'n beetje ieder denkbaar cliche al in 1 aflevering naar voren kwam. Denk aan:

-De grote aanvalsleider die al wegrijdend tegen de troepen schreeuwt dat ze moeten chargen
-De vraag die niet beantwoord kon worden, waar later excuses voor wordt aangeboden maar toch gelijk krijgt

En zo zijn er nog wel wat te bedenken. Maar voor de rest wel te pruimen. Morgen kijk ik hem wel weer. Dan is de nieuwe er toch?
pi_102654129

Na meer critics scoort Terra Nova nu maar een 6,4... en als je dat vergelijkt met de 7,1 van Falling Skies moet het wel heel dramatisch zijn. Ik denk niet dat ze een season 2 krijgen :') :D.
pi_102673710
Wie blijft er allemaal wakker voor 1x03 :D ?
pi_102676431
Ik heb de pilot gezien en dit was zo slecht. Zelden zoveel onlogische en cliché dingen in een serie gezien.
- Als je zo gemakkelijk kan ontsnappen door alleen maar een lazertje naar binnen te smokkelen zou die gevangenis ondertussen wel leeg zijn.
- Terra Nova is blijkbaar erg populair om te gaan wonen. Je zou denken dat er dan wel een beetje beveiliging is. Maar het lukt een ontsnapte gevangene + een kind in een tas om er zonder problemen te komen.
- Overdreven moderne, luxe en ruime huizen.
- Cliché boze zoon, slimme dochter :r
- Het is vanaf het begin duidelijk met wie de 2 oudste kinderen een relatie krijgen.
- Vanaf het begin was het duidelijk dat die vader zich zou bewijzen en de beveiliging in mocht.
- Hoe dom ben je als je naast 2 auto's met machinegeweren gaat rijden om ze te "vertragen".
- Waarom neemt die groep iemand mee naar hun geheime plek als ze hem pas een paar minuten kennen.
- Omdat die zoon + zijn toekomstige verkering belangrijk zijn was ik al zeker dat er niks met ze zou gebeuren tijdens de actie scene. Van de 5 van die groep + de 2 sixers waren zij uiteraard de enige zonder (ernstige) verwondingen.
- Waarom schiet je de sixers in je eigen kamp niet gewoon dood. Je bent een groep sixers + de leider kwijt + je bent geen medicijnen kwijt + je hebt je metaal.
- Uit je auto rennen met al die dino's in de buurt en het overleven...
- Dat ene hysterische kind wordt achternagezeten word door een dino maar is blijkbaar sneller want die dino is een groot stuk verder nergens meer te bekennen. Maar ze is wel zwaargewond.
- Ongeloofwaardig veel gebeurtenissen voor je eerste dag. Bijna doodgeschoten worden nadat je 1 seconde in Terra Nova ben. Introductie van terra nova, nieuw huis, nieuwe baan. Gijzeling/aanslag door een sixer. Dino's die achter die auto's aan renden. Bijna een gevecht met sixers in het kamp. Die hele slasher aanval. En tussendoor nog ff een liefde voor beide geslachtsrijpe kinderen.
pi_102677811
Spijkers op laag water aan het zoeken?

Tuurlijk gebeurt er veel, dat is elke pilot zo. Tuurlijk wonen ze niet in krotten, ten eerste is het 2149 en ten tweede is dit als klagen dat de Losties allemaal te knap waren voor gemiddelde vliegtuigpassagiers. Waarom is boze zoon, slimme dochter meer een cliché dan alle andere mogelijke eigenschappen die ze hadden kunnen hebben? Je hoeft niet sneller te zijn dan een dino, in zo'n dichtbegroeide jungle kan kleiner en wendbaarder al genoeg zijn. Met zo'n groot kamp is de beveiliging niet 100% aangezien niet iedereen beveiliger kan zijn, vandaar dat ze ook geen oorlog met de 6'ers willen. Enzovoort.

Ik zie er niet 1 punt tussen staan wat de serie 'zo slecht' maakt.
pi_102678841
Ik vind zelfs clichematig de serie al 10 keer beter als Falling Skies. In deze serie wordt er net wat echter geacteerd vind ik.
pi_102679043
Goeie aflevering wederom ^O^

Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:06:49 #58
7957 Chevalric
pi_102679247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:58 schreef Symer het volgende:
Goeie aflevering wederom ^O^

Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:08:09 #59
7957 Chevalric
pi_102679280
Al dat gemiep over waarom die Sixers nog leven, geeft alleen maar aan dat mensen de serie niet goed bekeken hebben. Er wordt aan het eind prima duidelijk dat Taylor in het geheim samenwerkt met de Sixers.
pi_102679618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:06 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh ;)
Het verbaast me al dat de wekelijks extra die het loodje legt geen rood shirt aan heeft.
pi_102681048
Het idee van de serie vind ik echt tof, en tot nu toe valt het opzich ook niet tegen. Wie verzint alleen om die verhaallijnen tussen de karakters zo 'kinderachtig' neer te zetten? Alsof je naar een gezapige romcom zit te kijken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:52:47 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102682160
"Our little molecules are finally bonding" :')!

Wat een waardeloze filler episode (zonder consequenties) en dat al als derde aflevering. Het lijkt gvd Star Trek wel.
Introduceer Terra Nova nou eens fatsoenlijk, er valt zoveel te vertellen!
Script en dialogen wederom van bedenkelijk niveau (zie bovenstaande quote).

En er is natuurlijk een nieuwe clichématige driehoeksrelatie geïntroduceerd.
Op deze manier geef ik ze één seizoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-10-2011 12:03:06 ]
pi_102682745
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.

Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten. :) Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
pi_102682920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef Bot13 het volgende:
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.

Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten. :) Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
Ha, dus ik heb geen slechte keuze gemaakt om na 20minuten van Terra Nova ep1 te stoppen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:16:36 #65
151126 angel008
pi_102682948
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.

die amerikanen zijn ook maar maf.

vanavond ep 3 kijken maar wat ik hier lees laait mijn enthousiasme niet op :(
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:26:04 #66
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102683223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:16 schreef angel008 het volgende:
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.

die amerikanen zijn ook maar maf.
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Naast alle gevestigde series die vorige week weer zijn begonnen had Terra Nova ook te maken met stevige concurrentie van een high-profile American Football wedstrijd op hetzelfde tijdstip.
Koppel dat aan het matige reviews van de serie en het negatieve ontvangst en ineens is het niet meer zo verwonderlijk.
Minder mensen zullen DVR-en of TIVO-en.

Dit is een doodgeboren kindje, gaan we na dit seizoen niks meer van horen en dat is misschien maar beter ook met dit gebrek aan creativiteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-10-2011 12:42:42 ]
pi_102683637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Ratings zijn niet echt te vergelijken omdat FS op een kleine basic cable-zender zat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:55:49 #68
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102684167
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).

Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102684580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).

Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
Exact dit.

Zoals Johan Derksen zou zeggen, minachting van de kijker. Ik snap niet dat je met zo'n goed idee en budget zulke kinderlijke en achterhaalde verhaallijnen kunt creëren tussen de verschillende karakters.

Antiklacht: moeder en dochter zijn wel lekker.
pi_102686076
Ik heb in iedergeval wel weer genoten :), het kan natuurlijk nog een stuk beter worden maar er zijn slechtere series al heb ik na Falling Skies de lat wel heel erg laag gelegd.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:08:46 #71
32402 s0k
..............................
pi_102686605
Vermakelijke serie, wel beter dan falling skies :') Maar, wederom wordt de potentie van de serie weer is niet behaald. Een serie met 13 afleveringen in een seizoen moet gewoon een sterk doorlopend verhaal hebben (bv dexter, boardwalk empire etc) en dus niet zoals dit waarbij je het idee hebt dat je al naar 3 episodes van fillers zit te kijken.
..................................................................................................................................................
pi_102687028
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan. :D Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
pi_102692750
Ik kan kort zijn over de 3e aflevering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:46:58 #74
21467 franske19
Hit the deck!
pi_102698971
Haha wat een bagger.
pi_102699893
ik haat dat achtergrondmuziekje
pi_102701187
Wel vermakelijk.
pi_102701480
Hoe kun je met dit script zo'n hoog budget krijgen? Onbegrijpelijk.
pi_102701483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:

"Ssssttt... Niet te hard, de kinderen slapen hiernaast"
pi_102703390
What's next? Een aanval van 1000en T-Rexen omdat ze daar hun eieren willen leggen? :9

Vermakelijk. Maar graag meer actie en mysterie (Alleen die Sixers is niet voldoende) en veel minder soap. (Die 'ex' . Waarom? Waarom? :{ )

T/m aflevering 3. 5/10
pi_102705769
Tot heden leuke serie, echter had ik er wel meer van verwacht maar dat zal wel komen doordat hij op het interweb redelijk gehyped werd.

Blijf er elke Dinsdag braaf naar kijken.
pi_102708899
Driehoeksverhouding, check.
Amen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:28:26 #82
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_102709056
ghegheghe
Vermakelijk hoor.
Doorspekt met clichés, zo zie je bijvoorbeeld de jaloezie en driehoeksverhouding van mijlen ver aankomen.
Lekker wegkijken op de dinsdag met een zakkie chips en een drankje.

:)
Burnt to the core but not broken
pi_102709753
Ik kijk het nog één aflevering aan, als het volgende keer weer zo is haak ik af.

Komt er natuurlijk weer zo'n kansloze fanactie als dit op punt van cancelen staat :').
Amen.
pi_102709793
Oh god, zoveel slechte verhalen lees ik hierover maar ga toch aflevering 1 kijken omdat ik stiekem 8 ben en dinosauriërs heel erg vet vind. :')
pi_102710060
De nieuwe aflevering had exact dezelfde rating als de pilot, dat is opzich best knap.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:10:32 #86
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102711797
Vond de derde aflevering niet echt om over naar huis te schrijven, het is allemaal al zo vaak gedaan en er wordt geen moeite gedaan om er wat nieuws of origineels aan toe te voegen, behalve dan dat het allemaal in een wereld met dino's plaats vindt.
Ook helemaal geen ontwikkeling in het doorlopende plot, wat een slechte zaak is als er maar 12 afleveringen in een seizoen zijn.
pi_102711815
Wel grappige aflevering. Al had ik gehoopt dat ze verder gingen met het overkoepelende verhaal. Is altijd wat verslavender dan van elkaar los staande afleveringen.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_102712356
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef =HellFire= het volgende:
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan. :D Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
De tijdmachine blijkt dus te werken!
pi_102712658
Vooral als het maar twaalf afleveringen schijnt te hebben , dan moet je derde aflevering vooral niet als een filler overkomen.
Het is leuk dat je ziet dat er een zooitje geld tegen aan is gegooid. Maar iets meer verhaal mag ook wel.

Death Valley op dezelfde avond heeft zowat meer karakterontwikkeling en dat is Reno 911 met zombies van MTV.

Maar dat heeft dan ook al zes afleveringen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_102712876
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
pi_102713850
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102714228
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef Demure het volgende:
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
En hij gaat voor het meisje uit de toekomst, want zijn ware liefde. Meisje van eerdere pilgrimage wordt rancuneus en zet de poort open voor dino's. Place your bets!
pi_102714315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:

-
- Een gitaar. "You play pretty good." :'( ;( :'( Als dat mokkeltje die gitaar voor 'm koopt, kap ik met deze serie.
SPOILER
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_102714421
Oh, die vogelreptielbeesten ook hè...alleen die soldaat wordt keihard in z'n gezicht gehakt, alle gewone mensen kunnen gewoon gillend rondrennen. :') Pacifistosaurus.

Waaaaat? Ze hebben Terra Nova op hun broedplaats gebouwd? En die beesten hoeven maar één keer in de zoveel jaar te broeden of wat?

Die driehoek begint steeds sneuer te worden. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door SuperHarregarre op 04-10-2011 23:01:18 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:03:38 #96
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102715059
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen :').
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_102715158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen :').
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:07:00 #98
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102715276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is. :')
Oh ja er moest nog even overduidelijk gemaakt worden dat zij elkaar wel zien zitten, maar dat hij een vriendin heeft in de toekomst.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_102715835
Dat accent van die twee is ook zo irritant. "It wooooorked."

KUUUUUUUT! Dat wijf gaat die gitaar voor 'm betalen.

Die muziek klopt echt niet bij de niet-epicness van de terugkomst. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:29:43 #100
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_102716710
Jullie kijken nooit Amerikaanse series?
Al die series zijn zo, doe nou niet extra je best om standaard dingen belachelijk te maken :')

Alleen HBO series zijn anders maar die kunnen het dan ook volpompen met sex en drugs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')