abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102652481
Gekeken en vond het idee eigenlijk wel tof. Wil het dan ook best een kans geven om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Wel stoorde ik me ontzettend aan het feit dat zo'n beetje ieder denkbaar cliche al in 1 aflevering naar voren kwam. Denk aan:

-De grote aanvalsleider die al wegrijdend tegen de troepen schreeuwt dat ze moeten chargen
-De vraag die niet beantwoord kon worden, waar later excuses voor wordt aangeboden maar toch gelijk krijgt

En zo zijn er nog wel wat te bedenken. Maar voor de rest wel te pruimen. Morgen kijk ik hem wel weer. Dan is de nieuwe er toch?
pi_102654129

Na meer critics scoort Terra Nova nu maar een 6,4... en als je dat vergelijkt met de 7,1 van Falling Skies moet het wel heel dramatisch zijn. Ik denk niet dat ze een season 2 krijgen :') :D.
pi_102673710
Wie blijft er allemaal wakker voor 1x03 :D ?
pi_102676431
Ik heb de pilot gezien en dit was zo slecht. Zelden zoveel onlogische en cliché dingen in een serie gezien.
- Als je zo gemakkelijk kan ontsnappen door alleen maar een lazertje naar binnen te smokkelen zou die gevangenis ondertussen wel leeg zijn.
- Terra Nova is blijkbaar erg populair om te gaan wonen. Je zou denken dat er dan wel een beetje beveiliging is. Maar het lukt een ontsnapte gevangene + een kind in een tas om er zonder problemen te komen.
- Overdreven moderne, luxe en ruime huizen.
- Cliché boze zoon, slimme dochter :r
- Het is vanaf het begin duidelijk met wie de 2 oudste kinderen een relatie krijgen.
- Vanaf het begin was het duidelijk dat die vader zich zou bewijzen en de beveiliging in mocht.
- Hoe dom ben je als je naast 2 auto's met machinegeweren gaat rijden om ze te "vertragen".
- Waarom neemt die groep iemand mee naar hun geheime plek als ze hem pas een paar minuten kennen.
- Omdat die zoon + zijn toekomstige verkering belangrijk zijn was ik al zeker dat er niks met ze zou gebeuren tijdens de actie scene. Van de 5 van die groep + de 2 sixers waren zij uiteraard de enige zonder (ernstige) verwondingen.
- Waarom schiet je de sixers in je eigen kamp niet gewoon dood. Je bent een groep sixers + de leider kwijt + je bent geen medicijnen kwijt + je hebt je metaal.
- Uit je auto rennen met al die dino's in de buurt en het overleven...
- Dat ene hysterische kind wordt achternagezeten word door een dino maar is blijkbaar sneller want die dino is een groot stuk verder nergens meer te bekennen. Maar ze is wel zwaargewond.
- Ongeloofwaardig veel gebeurtenissen voor je eerste dag. Bijna doodgeschoten worden nadat je 1 seconde in Terra Nova ben. Introductie van terra nova, nieuw huis, nieuwe baan. Gijzeling/aanslag door een sixer. Dino's die achter die auto's aan renden. Bijna een gevecht met sixers in het kamp. Die hele slasher aanval. En tussendoor nog ff een liefde voor beide geslachtsrijpe kinderen.
pi_102677811
Spijkers op laag water aan het zoeken?

Tuurlijk gebeurt er veel, dat is elke pilot zo. Tuurlijk wonen ze niet in krotten, ten eerste is het 2149 en ten tweede is dit als klagen dat de Losties allemaal te knap waren voor gemiddelde vliegtuigpassagiers. Waarom is boze zoon, slimme dochter meer een cliché dan alle andere mogelijke eigenschappen die ze hadden kunnen hebben? Je hoeft niet sneller te zijn dan een dino, in zo'n dichtbegroeide jungle kan kleiner en wendbaarder al genoeg zijn. Met zo'n groot kamp is de beveiliging niet 100% aangezien niet iedereen beveiliger kan zijn, vandaar dat ze ook geen oorlog met de 6'ers willen. Enzovoort.

Ik zie er niet 1 punt tussen staan wat de serie 'zo slecht' maakt.
pi_102678841
Ik vind zelfs clichematig de serie al 10 keer beter als Falling Skies. In deze serie wordt er net wat echter geacteerd vind ik.
pi_102679043
Goeie aflevering wederom ^O^

Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:06:49 #58
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102679247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:58 schreef Symer het volgende:
Goeie aflevering wederom ^O^

Waar ik me wel aan stoor is dat Taylor zichzelf met elke gevaarlijke missie meestuurt. De CO moet toch te allen tijde veilig in het kamp zitten om leiding te kunnen geven?
Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:08:09 #59
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102679280
Al dat gemiep over waarom die Sixers nog leven, geeft alleen maar aan dat mensen de serie niet goed bekeken hebben. Er wordt aan het eind prima duidelijk dat Taylor in het geheim samenwerkt met de Sixers.
pi_102679618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:06 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dat is al achterhaald sinds Captain Kirk op tv was, joh ;)
Het verbaast me al dat de wekelijks extra die het loodje legt geen rood shirt aan heeft.
pi_102681048
Het idee van de serie vind ik echt tof, en tot nu toe valt het opzich ook niet tegen. Wie verzint alleen om die verhaallijnen tussen de karakters zo 'kinderachtig' neer te zetten? Alsof je naar een gezapige romcom zit te kijken.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:52:47 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102682160
"Our little molecules are finally bonding" :')!

Wat een waardeloze filler episode (zonder consequenties) en dat al als derde aflevering. Het lijkt gvd Star Trek wel.
Introduceer Terra Nova nou eens fatsoenlijk, er valt zoveel te vertellen!
Script en dialogen wederom van bedenkelijk niveau (zie bovenstaande quote).

En er is natuurlijk een nieuwe clichématige driehoeksrelatie geïntroduceerd.
Op deze manier geef ik ze één seizoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-10-2011 12:03:06 ]
pi_102682745
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.

Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten. :) Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
pi_102682920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef Bot13 het volgende:
Wat een aflevering zeg. Ik heb me echt kapot zitten ergeren. Zoals hierboven al staat: filler, geen enkele échte vooruitgang in het verhaal. De connecties tussen mensen zijn kinderlijk simpel, etc etc.

Misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden om naar te kijken, maar ik vond er niks aan. Denk dat ik Terra Nova maar laat zitten. :) Zou zeggen: veel plezier aan de mensen die wél willen blijven kijken.
Ha, dus ik heb geen slechte keuze gemaakt om na 20minuten van Terra Nova ep1 te stoppen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:16:36 #65
151126 angel008
pi_102682948
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.

die amerikanen zijn ook maar maf.

vanavond ep 3 kijken maar wat ik hier lees laait mijn enthousiasme niet op :(
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:26:04 #66
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102683223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:16 schreef angel008 het volgende:
wat ik dus niet snap is hoe falling skies zo hoog kan scoren met zulk slecht acteerwerk en dat de eerste ep van terra nova redelijk goed was (niet super) en dan zo slecht scoren.

die amerikanen zijn ook maar maf.
Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Naast alle gevestigde series die vorige week weer zijn begonnen had Terra Nova ook te maken met stevige concurrentie van een high-profile American Football wedstrijd op hetzelfde tijdstip.
Koppel dat aan het matige reviews van de serie en het negatieve ontvangst en ineens is het niet meer zo verwonderlijk.
Minder mensen zullen DVR-en of TIVO-en.

Dit is een doodgeboren kindje, gaan we na dit seizoen niks meer van horen en dat is misschien maar beter ook met dit gebrek aan creativiteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-10-2011 12:42:42 ]
pi_102683637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Falling Skies was een zomer serie, dus minder concurrentie, hoe het precies met de ratings van die show zat weet ik echter niet.
Ratings zijn niet echt te vergelijken omdat FS op een kleine basic cable-zender zat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:55:49 #68
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102684167
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).

Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102684580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:
Arme Jim, ontsnap je na jaren uit de gevangenis, gaat miljoenen jaren terug in de tijd en dan kun je nog niet te bed met je vrouw omdat ze aldoor smoesjes heeft waaronder hinder van dierlijke geluiden buiten ( so strange, midden in de natuur ).

Enfin, 15 minuten in en ik zet het maar uit. Jason O'Mara is nice, helaas de rest niet.
Exact dit.

Zoals Johan Derksen zou zeggen, minachting van de kijker. Ik snap niet dat je met zo'n goed idee en budget zulke kinderlijke en achterhaalde verhaallijnen kunt creëren tussen de verschillende karakters.

Antiklacht: moeder en dochter zijn wel lekker.
pi_102686076
Ik heb in iedergeval wel weer genoten :), het kan natuurlijk nog een stuk beter worden maar er zijn slechtere series al heb ik na Falling Skies de lat wel heel erg laag gelegd.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:08:46 #71
32402 s0k
..............................
pi_102686605
Vermakelijke serie, wel beter dan falling skies :') Maar, wederom wordt de potentie van de serie weer is niet behaald. Een serie met 13 afleveringen in een seizoen moet gewoon een sterk doorlopend verhaal hebben (bv dexter, boardwalk empire etc) en dus niet zoals dit waarbij je het idee hebt dat je al naar 3 episodes van fillers zit te kijken.
..................................................................................................................................................
pi_102687028
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan. :D Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
pi_102692750
Ik kan kort zijn over de 3e aflevering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:46:58 #74
21467 franske19
Hit the deck!
pi_102698971
Haha wat een bagger.
pi_102699893
ik haat dat achtergrondmuziekje
pi_102701187
Wel vermakelijk.
pi_102701480
Hoe kun je met dit script zo'n hoog budget krijgen? Onbegrijpelijk.
pi_102701483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:55 schreef yavanna het volgende:

"Ssssttt... Niet te hard, de kinderen slapen hiernaast"
pi_102703390
What's next? Een aanval van 1000en T-Rexen omdat ze daar hun eieren willen leggen? :9

Vermakelijk. Maar graag meer actie en mysterie (Alleen die Sixers is niet voldoende) en veel minder soap. (Die 'ex' . Waarom? Waarom? :{ )

T/m aflevering 3. 5/10
pi_102705769
Tot heden leuke serie, echter had ik er wel meer van verwacht maar dat zal wel komen doordat hij op het interweb redelijk gehyped werd.

Blijf er elke Dinsdag braaf naar kijken.
pi_102708899
Driehoeksverhouding, check.
Amen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:28:26 #82
35623 PPL
#control
pi_102709056
ghegheghe
Vermakelijk hoor.
Doorspekt met clichés, zo zie je bijvoorbeeld de jaloezie en driehoeksverhouding van mijlen ver aankomen.
Lekker wegkijken op de dinsdag met een zakkie chips en een drankje.

:)
Burnt to the core but not broken
pi_102709753
Ik kijk het nog één aflevering aan, als het volgende keer weer zo is haak ik af.

Komt er natuurlijk weer zo'n kansloze fanactie als dit op punt van cancelen staat :').
Amen.
pi_102709793
Oh god, zoveel slechte verhalen lees ik hierover maar ga toch aflevering 1 kijken omdat ik stiekem 8 ben en dinosauriërs heel erg vet vind. :')
pi_102710060
De nieuwe aflevering had exact dezelfde rating als de pilot, dat is opzich best knap.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:10:32 #86
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102711797
Vond de derde aflevering niet echt om over naar huis te schrijven, het is allemaal al zo vaak gedaan en er wordt geen moeite gedaan om er wat nieuws of origineels aan toe te voegen, behalve dan dat het allemaal in een wereld met dino's plaats vindt.
Ook helemaal geen ontwikkeling in het doorlopende plot, wat een slechte zaak is als er maar 12 afleveringen in een seizoen zijn.
pi_102711815
Wel grappige aflevering. Al had ik gehoopt dat ze verder gingen met het overkoepelende verhaal. Is altijd wat verslavender dan van elkaar los staande afleveringen.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_102712356
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef =HellFire= het volgende:
Gewoon een soap van 85 miljoen jaar geleden, doorspekt met een Spielberg-smaakje. Niets meer, niets minder. Bijzonder jaren 90-gevoel krijg ik ervan. :D Nog een stuk of 10 episodes tot december en dan is de koek op. Ik vind het best.
De tijdmachine blijkt dus te werken!
pi_102712658
Vooral als het maar twaalf afleveringen schijnt te hebben , dan moet je derde aflevering vooral niet als een filler overkomen.
Het is leuk dat je ziet dat er een zooitje geld tegen aan is gegooid. Maar iets meer verhaal mag ook wel.

Death Valley op dezelfde avond heeft zowat meer karakterontwikkeling en dat is Reno 911 met zombies van MTV.

Maar dat heeft dan ook al zes afleveringen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_102712876
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
pi_102713850
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_102714228
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:27 schreef Demure het volgende:
Die zoon en dat meisje worden verliefd, net als ze willen zoenen, komt het oude vriendinnetje uit de toekomst binnen lopen. Wedden?
En hij gaat voor het meisje uit de toekomst, want zijn ware liefde. Meisje van eerdere pilgrimage wordt rancuneus en zet de poort open voor dino's. Place your bets!
pi_102714315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben nu bezig met episode drie, en ik hou weer een kort logboekje bij:

-
- Een gitaar. "You play pretty good." :'( ;( :'( Als dat mokkeltje die gitaar voor 'm koopt, kap ik met deze serie.
SPOILER
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_102714421
Oh, die vogelreptielbeesten ook hè...alleen die soldaat wordt keihard in z'n gezicht gehakt, alle gewone mensen kunnen gewoon gillend rondrennen. :') Pacifistosaurus.

Waaaaat? Ze hebben Terra Nova op hun broedplaats gebouwd? En die beesten hoeven maar één keer in de zoveel jaar te broeden of wat?

Die driehoek begint steeds sneuer te worden. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door SuperHarregarre op 04-10-2011 23:01:18 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:03:38 #96
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102715059
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen :').
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_102715158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kwaliteitsscène ook als dat kereltje met z'n vriendinnetje zit te eten en kletsen op een druk marktplein terwijl er tientallen van die horrorbeesten op het hek zitten, gelukkig wachten ze even met aanvallen :').
Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:07:00 #98
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_102715276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ze wachten tot de stroeve dialoog voorbij is. :')
Oh ja er moest nog even overduidelijk gemaakt worden dat zij elkaar wel zien zitten, maar dat hij een vriendin heeft in de toekomst.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_102715835
Dat accent van die twee is ook zo irritant. "It wooooorked."

KUUUUUUUT! Dat wijf gaat die gitaar voor 'm betalen.

Die muziek klopt echt niet bij de niet-epicness van de terugkomst. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:29:43 #100
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_102716710
Jullie kijken nooit Amerikaanse series?
Al die series zijn zo, doe nou niet extra je best om standaard dingen belachelijk te maken :')

Alleen HBO series zijn anders maar die kunnen het dan ook volpompen met sex en drugs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')