abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 10:46:57 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102505986

TERRA NOVA follows an ordinary family embarking on an incredible journey back in time to prehistoric Earth as a small part of a massive experiment to save the human race.
In the year 2149 the world is dying. The planet is overdeveloped, overcrowded and overpolluted. With the majority of plant and animal life extinct, devotion to science has brought mankind to the brink of destruction, but has also provided its only hope for salvation. Knowing there is no way to reverse the damage to the planet, a coalition of scientists has managed to open up a fracture in the space-time continuum, creating a portal to prehistoric Earth.

Production
The series is based on an idea by British writer Kelly Marcel. Alex Graves signed on to direct the pilot. Brannon Braga serves as showrunner.
The two-hour pilot was filmed in Australia over 26 days in late November to December 2010. The shoot was plagued by torrential rain and additional material had to be shot in 2011, with a total estimated cost between $10 to $20 million to be amortized over the season.
More than 250 sets were constructed. An episode takes eight to nine days to shoot, like most television dramas, but six weeks in post-production, twice the television average.
The average episode budget is about $4 million. Fox Entertainment president Kevin Reilly stated, "This thing is going to be huge. It's going to take an enormous production commitment."

Ratings
After numerous production delays, an initial investment of tens of millions of dollars and a relentless marketing campaign, Fox's prehistoric drama debuted Monday to an audience that were dino-lite.
Per preliminary Nielsen data from Fox, the two-hour drama for the family drama averaged 9 million viewers and a 3.0 rating with chompers under 50.
On the positive tip, that's about double what Fox drew with the nearly as hyped (albeit far less expensive) Lone Star, which debuted (and died) on Monday night a year ago this month.
Compared to expectations, the number, has to be considered a disappointment: ABC's Revenge and Pan Am, along with CBS's Person of Interest, all earned higher premiere week ratings among new dramas. bron

Deel 1: Terra Nova = Jurassic Park als TV-serie

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 08:59 schreef Drebbelman het volgende:

We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen. :')

Het was echt exact falling skies, maar dan met dino's in plaats van aliens:
* Een grijze generaal die een speciale band heeft met een kid zonder ouders
* Een post apocalyptische wereld
* Een familie met het bijbehorende eo-drama (i love you daddy...)
* Een rebelse zoon
* Een vader die zich ontpopt tot de held
* Een scharrel voor elke rondhuppelende teen
* Een dokter die rondloopt alsof het ineens de enige dokter is
* Iemand met een harnas, oh nee, het is een bloedzuiger
* Een rivaliserende bende
* Add a little mystery.... en klaar is Steven
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:43 schreef Symer het volgende:

Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.

Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:

Hun kleine budget :') Ben je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:49:15 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_102506077
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.

Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
----
pi_102506080
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Oh en goede TT. Great minds he :+
  donderdag 29 september 2011 @ 10:51:35 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102506114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Oh hoeft de last post hem niet te maken? Gooi mijne maar dicht dit is toch een betere OP.
Ja eigenlijk wel, maar had al iets klaar staan toen ik 297 posts zag in het vorige topic.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:52:21 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_102506136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef fwokker het volgende:
Eigenlijk moet de lapo'er 'm openen ja.
pi_102506159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef KingLysandus het volgende:
Ze hadden de poort nog niet goed afgesteld. Dat vertelde hij toch?
Daarom zat hij 160 dagen alleen.

Het enigste waar ik me aan erg zijn de onverklaarbare lichtbronnen 's nachts in de jungle.
De heule grote maan misschien?
pi_102506189
Het eerste wat bij me opkwam: waarom 85 miljoen jaar terug om opnieuw te beginnen? Waarom niet 100.000 jaar, wat veel minder grote gevaarlijke beesten geeft.
Toen zag ik het: Steven Spielberg. Die knakker leeft op z'n roem van dino's, en gaat daar op verder...

Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles, maar hebben ze wel zeer luxe huizen, met overvloedig materiaalgebruik en verlichting. Waar komt dat vandaan? Uit de rugzak die ze bij zich hadden?
Los daarvan is dit natuurlijk gedoemd te mislukken: ook 85 miljoen jaar geleden zou de mens z'n eigen planeet verzieken, uitsterven, waarna natuurlijke selectie het gewoon weer overneemt.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Wat de maan toen dichterbij de aarde stond, valt in het niet bij de 10% variatie die er sowieso zit in de afstand aarde-maan.
censuur :O
pi_102506215
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nee. Van die die grote spotlights ergens op de achtergrond.
----
pi_102506225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef fwokker het volgende:

[..]

Hun kleine budget :') Ben je nou serieus? De eerste aflevering kostte 20 miljoen man, en de serie is tig keer uitgesteld dus aan de productietijd zal het ook niet liggen.
Ja? De pilot van Lost koste 14 miljoen en zij hadden geen dino's. Sterker nog: Terra Nova heeft ongeveer 4 miljoen en zes weken per aflevering te besteden.

Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
pi_102506321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Symer het volgende:

[..]
Als ze daarmee regelmatig dino's net zo goed als de in de pilot mee weten te maken is dat echt een prestatie van formaat.
Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
censuur :O
pi_102506354
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Verder vind ik de aanpak nogal knullig. Als je zoiets doet, waarom begin je dan met een klein dorpje? Je moet het groot aanpakken: 10000 vierkante kilometer veiligstellen, mijnen aanleggen, energiecentrales, etc.!
Gek genoeg doen ze niets van dat alles
Ze hebben mijnen, er ontplofte eentje toen ze net waren overgestoken. Verder staan er windmolens, dus ook aan de energie-voorziening is gedacht.

En hoe groter je kamp, hoe meer werk natuurlijk. Lijkt me dat je beter klein kunt beginnen om in ieder geval snel een veilig onderkomen te hebben voor de eerste groepen, en daarna pas uitbreiden als de nood er is en je de arbeiders er voor hebt.
pi_102506361
Je hoeft het niet te kijken natuurlijk. Ik vond het wel aardig eigenlijk, wel te zoetsappig. Kijk nog 2-3 afleveringen aan en dan zien we wel weer verder.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 29 september 2011 @ 11:01:03 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_102506400
Summary van de gehele serie

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_102506404
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
pi_102506407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net als in Jurassic Park is het voornamelijk heel donker... Wat nog ontbreekt is de regen, om het laatste beetje zicht te verbloemen.
Valt ook wel mee, die brachiosaurus en carnosaurus-scènes waren overdag. Die slasher-scène begon ook bij daglicht en ging later over in nacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 29-09-2011 11:09:11 ]
pi_102506455
ik ben niet zo negatief als de meeste hier. Jammer genoeg zijn er wel van die standaard karakters en huilies die vrijwel hetzelfde zijn als in Falling Skies. De zoon is een regelrechte kopie uit die serie en ook uit V.

Maar blijf het zeker volgen, leuk vermaak, niet al te moeilijk en visueel ziet het er, voor en TV SERIE!!! gewoon goed uit. Niet aan alle shots is evenveel aandacht besteedt en het ziet er ook vaak te greenscreen achtig uit maar dat is ze vergeven. Verhaal met die sixers, de grottekeningen en wat er in de toekomst gebeurt is wel redelijk interessant maar niet erg origineel. Maar toch een stuk beter dan Falling Skies, op alle gebieden
pi_102506517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef fwokker het volgende:
Als je 20 miljoen voor een aflevering niet veel vindt dan heeft verder discussiëren hier geen zin meer. Daarnaast had Lost inderdaad ook een hele dure pilot maar die was tenminste goed geschreven en geacteerd.
Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.

Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
pi_102506599
Overigens lees ik hier dat ze helemaal geen 20 miljoen hadden voor de pilot alleen, maar dat het bedrag ("tussen de 10 en 20 miljoen") een initiële investering is die uitgesmeerd wordt over het hele seizoen.
pi_102506889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Terra Nova wordt aan de andere kant van de wereld opgenomen alwaar ze 250 sets (!) hebben gemaakt. Daarnaast hebben ze de hele toekomst-wereld uit de computer gehaald.

Naar die 20 miljoen wijzen en dan betere dino's willen hebben laat louter zien dat je weinig begrip en respect hebt voor de enorme kosten die ze op alle andere fronten moeten maken.
het mag dan een duur project zijn maar het blijft nog steeds tv, en voor die normen ziet het er gewoon goed uit. Als dit een grote bioscoopfilm was dan was het onder de maat, nu niet
pi_102506908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik weet dat ze die andere kosten ook maken maar dat is niet iets om respect voor te hebben maar gewoon slecht budgetbeheer. Dat op locatie opnemen alleen al is zo'n idiote geldverspilling als je overal een cgi-filter overheen plakt.

MAAR dit is allemaal irrelevant omdat de schrijvers/acteurs sowieso al kut zijn dus ik ben weg.
pi_102507326
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:30:11 #23
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_102507411
Nouja het is natuurlijk simpel. Als de serie je niet bevalt kijk je niet, post je dat hier een keer of wat en dan ben je weg en laat je het topic aan ons die het wel leuk vinden. Hoeven we er allebei geen energie meer in te steken :). Geen slechte deal toch?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 29 september 2011 @ 11:41:56 #24
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102507810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:28 schreef Symer het volgende:
Brannon Braga en David Fury vind ik geen kutschrijvers? De acteurs ken ik niet goed genoeg maar ik vind dat ze het prima doen.
David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.

Brannon Braga vind ik geen imposant c.v. hebben, zeker als je de dingen weg laat waar hij samenwerkte met Ron Moore.
pi_102508171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

David Fury heeft niets geschreven voor Terra Nova en is voor dat de productie begon afgehaakt om creative differences redenen.
Echt waar? Ik had ergens gelezen dat hij na het schrijven van initiële script is vertrokken. Vandaar ook de writing credits voor Fury.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')