abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102757339
Woo dit is me een partij matig :D
Na de eerste teleurstellende aflevering toch nog maar eentje gekeken, maar dit is vrij waardeloos. Totaal voorspelbare en cliché-matige karakters met dito verhaallijntjes, matig acteer werk, matige effects.

Het concept van de serie sprak me wel aan maar ze hebben het op de meest standaard en voorspelbare, middle-of-the-road achtige manier ontwikkelt. Toch wel een gemiste kans. The Walking Dead begon in ieder geval nog ietwat veelbelovend voordat het in elkaar storten, maar hier is het gewoon vanaf het begin drie keer niks.

Eigenlijk bizar dat er naast de standaard HBO series er maar weinig fatsoenlijks wordt geproduceerd tegenwoordig. Enige genre waarin je nog wat goeds kan vinden buiten HBO is comedy lijkt het. Ik had wel zin in een kwaliteits actie/adventure serie maar ik denk dat we nog wel even moeten wachten.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_102757676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:49 schreef neilpad het volgende:
Woo dit is me een partij matig :D
Na de eerste teleurstellende aflevering toch nog maar eentje gekeken, maar dit is vrij waardeloos. Totaal voorspelbare en cliché-matige karakters met dito verhaallijntjes, matig acteer werk, matige effects.

Het concept van de serie sprak me wel aan maar ze hebben het op de meest standaard en voorspelbare, middle-of-the-road achtige manier ontwikkelt. Toch wel een gemiste kans. The Walking Dead begon in ieder geval nog ietwat veelbelovend voordat het in elkaar storten, maar hier is het gewoon vanaf het begin drie keer niks.

Eigenlijk bizar dat er naast de standaard HBO series er maar weinig fatsoenlijks wordt geproduceerd tegenwoordig. Enige genre waarin je nog wat goeds kan vinden buiten HBO is comedy lijkt het. Ik had wel zin in een kwaliteits actie/adventure serie maar ik denk dat we nog wel even moeten wachten.
Oh god :') weer zo'n hbo snob. Als je echt uit je doppen kijkt zie je dat er behalve drama voldoende kwaliteit ook op andere netwerken is. Ik wil HBO niet meer horen in dit topic nu :r
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_102757836
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:58 schreef Seam het volgende:

[..]

Oh god :') weer zo'n hbo snob. Als je echt uit je doppen kijkt zie je dat er behalve drama voldoende kwaliteit ook op andere netwerken is. Ik wil HBO niet meer horen in dit topic nu :r
Haha ik kan er gewoon niks anders van maken. Ik/wij zijn gewoon verwend I guess :P .
Money won is twice as sweet as money earned.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:08:34 #154
32402 s0k
..............................
pi_102758026
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:58 schreef Seam het volgende:

[..]

HBO _O_

Volgens mij doet Showtime het ook niet eens zo slecht met de series. En AMC met oa Dexter.
..................................................................................................................................................
pi_102758145
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef s0k het volgende:

[..]

HBO _O_

Volgens mij doet Showtime het ook niet eens zo slecht met de series. En AMC met oa Dexter.
Ja leuk maar op die kanalen boeien de kijkcijfers niet zo, daar gaat het om het aantal klanten.
Wil je op "normale tv" in Amerika kijkcijfers scoren moet je een familie thema hebben en geen 16+/18+ thema

Als deze show op HBO was hadden we allang die vader, die moeder zien aanduwen (in de gevangenis al :') )
pi_102758166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:08 schreef s0k het volgende:

[..]

HBO _O_

En Fox met Fringe etc etc etc etc etc. Laat die netwerken nu voor wat het is in dit topic en laten we overgaan tot deze middelmatige, doch vermakelijke familieserie.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:14:16 #157
32402 s0k
..............................
pi_102758191
Nee.

Maak je kwaliteit, verkoop je je serie aan het buitenland. Zodoende heeft baywatch al die jaren bestaansrecht gehad.

En kwaliteit bij baywatch waren tieten uiteraard.
..................................................................................................................................................
  donderdag 6 oktober 2011 @ 00:39:24 #158
84048 NvM
Nevermind
pi_102758878
Het is een matige kutserie maar toch blijf ik het kijken. Want dino's.
pi_102758910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 00:39 schreef NvM het volgende:
Het is een matige kutserie maar toch blijf ik het kijken. Want dino's.
Ik heb net zelfs die gare kutfilm 100 Million BC op rtl7 zitten kijken. Daar zat namelijk ook een dino in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symer op 06-10-2011 00:46:53 ]
pi_102760821
quote:
99s.gif [b]Op woensdag 5 oktober 2011 17:31
Het meisje onder de tafel zat ook gewoon te lachen :')
Serieus? Geven ze kinderen geen klappen voor dat soort scenes?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:49:36 #161
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_102828144
Poe poe, wat een teleurstelling. Een leuk uitgangspunt op de meest clichématige manier denkbaar uitgewerkt. Het begint voor mij al met de dertien in een dozijn personages. Goedkope tienerpulp.

Verder wordt alleen al in de pilot ieder adventure/horror-cliché aangewend om er maar voor te zorgen dat men buiten de muren van het park kan komen, binnen bereik van de dino's want tja, hoe meer dino in beeld hoe beter, toch?

Ik had al moeite de pilot door te komen en zal dan ook maar niet aan de tweede aflevering beginnen denk ik. Wat een bagger. Ik had veel meer verwacht van Spielberg, die met Jurassic Park, Jaws en Indiana Jones toch zeker heeft laten zien dat hij als geen ander weet hoe hij spanning en luchtigheid elkaar kan laten afwisselen. Nu is het helaas een ontzettend dure opeenstapeling van alle denkbare clichés.....
pi_102828305
Zo groot is de rol van Spielberg toch niet?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:10:36 #163
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102829154
Snap er geen ruk van, dit is net zo slecht als Falling Skies....waarom die "gezin is de hoeksteen" cliches? waarom die 'superieure, want wij zijn USA domme ideeen?
waarom zulke fouten? (0 voorbereiding voordat je zo'n kolonie start). Waarom zou een dergelijke kolonie uberhaupt militair geleid worden en waarom zijn er geen eliten die de boel runnen?

Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....Dat haalde SAAB en Firefly ook niet en dat was 100 maal beter....

en toch ga ik kijken :)
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:20:47 #164
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_102829719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:53 schreef Tim86 het volgende:
Misschien ben ik wat te naïef door te vinden dat mensen een bepaalde standaard vertegenwoordigen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:22:34 #165
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102829823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:53 schreef Tim86 het volgende:
Ga er maar vanuit dat zijn invloed nihil is, misschien ooit wat creatief denkwerk gedaan, maar die heeft geen voet op de set gezet hoor.
Dit is gewoon iets uit de stal van zijn productiemaatschappij en daar wordt dan het label Spielberg opgeplakt want dat trekt altijd wat extra kijkers over de streep.
Je ziet hetzelfde bij oa. Tarantino en J.J. Abrams.

Spielberg moet onderhand wel opletten dat 'ie niet z'n hele imago naar de tyfus helpt. Dit is niet de eerste keer dat hij zijn naam verbindt aan een minderwaardig project.

quote:
Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....
Als ik Terra Nova zit te kijken betrap ik mezelf erop dat ik serieus denk dat ik zelfs nog in staat ben om interessantere karakters, een beter plot, achtergrondverhaal, storyarc en mythology neer te zetten dan waar de (ongetwijfeld) overbetaalde Brannon Braga mee aan durft te komen. :@
En ik heb echt totaal geen kaas gegeten van die wereld.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-10-2011 23:33:11 ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:22:55 #166
35623 PPL
#control
pi_102829852
SAAB O+

Burnt to the core but not broken
pi_102831470
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Snap er geen ruk van, dit is net zo slecht als Falling Skies....waarom die "gezin is de hoeksteen" cliches? waarom die 'superieure, want wij zijn USA domme ideeen?
waarom zulke fouten? (0 voorbereiding voordat je zo'n kolonie start). Waarom zou een dergelijke kolonie uberhaupt militair geleid worden en waarom zijn er geen eliten die de boel runnen?

Te makkelijk, te dom, te cliche, teveel soap met SF willen mengen, te oppervlakkige characters etc...... haalt geen 2e seizoen zeg ik je.....Dat haalde SAAB en Firefly ook niet en dat was 100 maal beter....

en toch ga ik kijken :)
Misschien komt het wel door het belachelijke hoge budget voor een serie, dat de makers (onder druk van FOX) denken dat het slimste om te doen is, om te richten op een zo breed grote mogelijke doelgroep. Quote van wikipedia na een screening.... ''The New York Post calls it "Good family fun"
Ga maar na... De familie.. De ''familie is de hoeksteen'' cliche is een gemakkelijke keuze om verhaaltjes te generen die ''iedereen '' zou kunnnen aanspreken ...

Pa is eigenwijze agent en mag lekker met wapens rondrennen, en scheuren met voertuigen enzo (een beetje 24 voor de actieliefhebbers), Ma is arts, komt iemand tegen waar spanning tussen is( zoals 100.000 andere ziekenhuis series waar vrouwen graag naar kijken) en dan nog de kids...
1 puber jochie, 1 puber meisie (en 1 klein kindje) die lekker eigenwijs zijn en door stoer te willen doen hun avontuurtjes beleven + het nodige jeugd love interest gebeuren (voor de kleineren die mee mogen kijken met pap en mam, omdat iedereen het op school er over heeft hoe ''vet en cool'' het wel niet is en na lang zeuren de zin krijgen van hun ouders om het te kijken)

Verschillende genre's mixen is niet makkelijk, maar zeker te doen. Doelgroepen mixen lijkt me nog veel moeilijker.....De kans dat je kant noch wal raakt is ontzettend groot.
Het idee opzich is okee en haast vanzelfsprekend. Jurrassic Parc + Lost + Avatar....lijkt mij een prima recept voor een smakelijke cocktail.

Punt is, dat het gewoon (tot nu toe) de plank misslaat, omdat het gewoon niet goed gedaan is. Qua setting en sets ziet het er erg mooi uit maar de dialogen lopen slecht, over acting is all over the place (met name door Stephen Lang - maar hij mag dat want ik heb m altijd cool gevonden- en voor mij komt hij er mee weg) en laten we over de plotholes maar niet beginnen. Komt daarbij de noodzaak om zo succesvol mogelijk te zijn (onder druk van het budget enzo), wat resulteert in een slap script vol cliche's, zonder spanning, geforceerde en dus slecht uitgewerkte humor en veel luchtigheid en optimisme (lees: gebrek aan echte drama). Sommige scenes zijn echt tenenkrommend en zelfs beschamend.

Dan mag je nog zo'n uber budget, regisseurs (Waaronder dus Jon Cassar - 24) en een paar acteurs hebben, met ervaring en enkele uitstekende werken op hun cv... inspiratieloos schrijfwerk nekt alles.

Ow .. en Space Above And Beyond .... _O_
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:15:09 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102832012
Ik heb al meer mensen gehoord over het vermeende belachelijke budget, maar voor een serie van dat kaliber is het niet exhorbitant veel hoor.
Seizoen 1 van Game of Thrones, HBO, had een totaal budget van 50-60 miljoen voor 10 afleveringen.
En in 1999 had E.R. een budget per aflevering van 6 miljoen dollar(!), zonder inflatie anno 2011.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:50:10 #169
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102836857
Je komt thuis van een nachtje kinderredden, jungle ploeteren en vechten met vliegende dinosauriers en je hebt gaat je kinderen even lekker instoppen in bed.....Get Real!, dan ga je of kapot direct naar je bed, of je geeft je vrouw een veeg, of je gaat bierzuipen met je maten.....waar is btw de kroeg in Terra Nova?? WTF??

:D!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_102836992
Het begin van de serie doet me een beetje denken aan Jericho. Ook die serie had een erg interessant concept, maar het eerste halve seizoen bestond alleen maar uit filler episodes. Later trok dat wel bij, maar helaas te laat om het grote publiek nog aan te trekken.

Ik hoop dat Terra Nova niet dezelfde fouten maakt, maar het concept spreekt me echt aan.

Weet iemand overigens wat dat stuk over de 2-kind policy en de gevangenis toevoegde? Met name de uitbraak was erg ongeloofwaardig en eenmaal in 85M BC doet niemand er meer moeilijk over. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat ze hier later in de serie nog wat mee kunnen doen. Ik verwacht geen FBI agenten die terug in de tijd gaan om hem alsnog op te pakken ofzo...
pi_102837142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:04 schreef JedaiNait het volgende:
Weet iemand overigens wat dat stuk over de 2-kind policy en de gevangenis toevoegde? Met name de uitbraak was erg ongeloofwaardig en eenmaal in 85M BC doet niemand er meer moeilijk over. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat ze hier later in de serie nog wat mee kunnen doen. Ik verwacht geen FBI agenten die terug in de tijd gaan om hem alsnog op te pakken ofzo...
Dat was set-up voor meer familiedrama en bron van toekomstig conflict. Die zoon schreeuwde al dat pa hen 3 jaar alleen had gelaten en die peuter die haar vader wel/niet herkende, dat soort momentjes zullen we wel meer krijgen.

Ook zet het zijn karakter op als heethoofdig en eigengereid, oftewel een held met fouten waar we ons allen mee kunnen identificeren.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:21:15 #172
3185 Adelante
To let it go now
pi_102838072
Vond iemand ook maar die vliegende kippen angstaanjagend? :') Als we 15 jaar geleden spannende velociraptors konden maken, had er toch wel iets meer uit de paarse vliegdino's mogen komen :?

Ik kijk alleen voor de natuurscenes en een evt diepere meaning (rotstekens) in de serie, want voor de verhaallijn en de characters hoef je het niet te doen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_102838226
Fucking achterlijk..maak je een serie over dino's, zit je in de 2e (officieel 3e) aflevering, doe je een ep compleet zonder dino's en alleen een paar vogels die er net zo slecht uit zien als uit de Hitchcock tijd :')

Logisch dat iedereen dan afhaakt..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_102838686
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:21 schreef Adelante het volgende:
Vond iemand ook maar die vliegende kippen angstaanjagend? :') Als we 15 jaar geleden spannende velociraptors konden maken, had er toch wel iets meer uit de paarse vliegdino's mogen komen :?

Ik kijk alleen voor de natuurscenes en een evt diepere meaning (rotstekens) in de serie, want voor de verhaallijn en de characters hoef je het niet te doen.
Ik vind het gegeven van helemaal opnieuw beginnen wel interessant, maar als de aflevering dan begint met een militair voertuig dat een lekke band heeft (wat anno 2011 al niet meer kan door run-flat banden) krijg ik niet het idee dat er uitvoerig denkwerk in deze serie gestoken is.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:12:38 #175
3185 Adelante
To let it go now
pi_102839442
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:28 schreef Tim86 het volgende:
Fucking achterlijk..maak je een serie over dino's, zit je in de 2e (officieel 3e) aflevering, doe je een ep compleet zonder dino's en alleen een paar vogels die er net zo slecht uit zien als uit de Hitchcock tijd :')

Logisch dat iedereen dan afhaakt..
Ik moest inderdaad ergens aan The Birds denken: die scene op de markt dat iedereen in de lucht staat te zwaaien tijdens een 'aanval' van die paarse mussen. :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')