En wat later hakten we de knoop door:quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Christan wil Joe welEn eigenlijk wil hij Bliksem dan ook wel
Bliksem werd dus Odie (was en is af en toe nog even wennenquote:Op maandag 12 september 2011 20:59 schreef Rewimo het volgende:
Zal ik de boel dan maar even een beetje opvrolijken hier?
Joe en Bliksem komen bij ons wonenAlleen gaan we Bliksem wel omdopen in Odie, op speciaal verzoek van qltel
We gaan er niet voor naar Enschede terug. Ook al zit de sterilisatie in de prijs inbegrepen. We gaan niet met twee pas geopereerde katertjes 2 uur rijdenquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:35 schreef Troel het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de dierenartsen enzo. Want voor steriliseren moeten ze dan weer hier in de buurt zijn, of gaan jullie dat op een of andere manier proberen te regelen?
Terecht hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
We gaan er niet voor naar Enschede terug. Ook al zit de sterilisatie in de prijs inbegrepen. We gaan niet met twee pas geopereerde katertjes 2 uur rijden
Dus de sterilisatie laten we bij onze eigen DA doen. Die zit hier 10 minuten vandaan. Dan zijn we zo weer thuis met ze en kunnen ze rustig bijkomen
Ga ik wel vanuit. Wij halen de kittens bij Oognip op en regelen met haar het papierwerk en de betaling. Omdat wij niet naar Enschede kunnen als het asiel open is, de openingstijden vallen nogal onhandig voor ons. Dus eh... ze hebben het maar te begrijpenquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:46 schreef Troel het volgende:
Terecht hoorNeem aan dat het asiel daar ook wel begrip voor heeft?
Niet alleen voor jullie hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ga ik wel vanuit. Wij halen de kittens bij Oognip op en regelen met haar het papierwerk en de betaling. Omdat wij niet naar Enschede kunnen als het asiel open is, de openingstijden vallen nogal onhandig voor ons. Dus eh... ze hebben het maar te begrijpen
Nee, maar wij moeten er wel 2 uur voor rijden, enkele reisquote:
Dat is de bedoeling jaquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:12 schreef Lienekien het volgende:
Wat leuk! Die gaan het heel erg leuk en fijn bij jullie krijgen!
Ik woonde dichterbij.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, maar wij moeten er wel 2 uur voor rijden, enkele reis
Klopt, maar jouw poezels waren al vergeven...quote:
Niet in den beginne.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar jouw poezels waren al vergeven...
Guus (die jij bedoelt) is vorig jaar helaas tegen een auto opgelopen. De auto was sterkerquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:52 schreef Adelante het volgende:
Wat is er met jullie oude katten gebeurd dan rewimo?Zo'n mooie rode brit toch o.a.?
Leuke kittens wel
In den beginne was er nog geen sprake van dat wij kittens in huis gingen nemenquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:49 schreef Cat22 het volgende:
Niet in den beginne.![]()
2 rondrennende kittens is trouwens een stuk rustiger dan een peloton van 5!![]()
Had je die anders gewild?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar jouw poezels waren al vergeven...
Morgen ga ik naar het asiel met Socks, hopelijk krijg ik de papieren dan mee. Het asiel vindt het helemaal niet erg als je ze niet laat castreren hier in de buurt zolang je ze maar laat castrerenquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ga ik wel vanuit. Wij halen de kittens bij Oognip op en regelen met haar het papierwerk en de betaling. Omdat wij niet naar Enschede kunnen als het asiel open is, de openingstijden vallen nogal onhandig voor ons. Dus eh... ze hebben het maar te begrijpen
Ik was wel ernstig verliefd op Eccoquote:
Als je toch gaatquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Morgen ga ik naar het asiel met Socks, hopelijk krijg ik de papieren dan mee. Het asiel vindt het helemaal niet erg als je ze niet laat castreren hier in de buurt zolang je ze maar laat castreren
Dat gaat in elk geval gebeurenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:20 schreef Oognip het volgende:
Morgen ga ik naar het asiel met Socks, hopelijk krijg ik de papieren dan mee. Het asiel vindt het helemaal niet erg als je ze niet laat castreren hier in de buurt zolang je ze maar laat castreren
Het komt vanzelf als ze een half jaar zijn hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je toch gaatKan je dan toevallig vragen of ze de brieven voor mijn jongens sterilisatie alvast op kunnen sturen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb jij al een topic aangemaakt voor je schatjes?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee nog niet, morgen want ik heb zoveel foto's gemaakt, maar niet allemaal even goed dus die ga ik morgen eerst uitzoeken.![]()
En dan moet ik ook nog wat kittens begeleiden door de rest van het huis en voorstellen aan de overige katten , dus het wordt een drukke dag morgen
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
Mooi zo.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik was wel ernstig verliefd op Ecco![]()
Gelukkig ben ik nu verliefd op Joe en Odie
Ik begrijp het helemaal,quote:Op woensdag 21 september 2011 14:35 schreef qltel het volgende:
Intussen wordt er nu al voor de derde dag een grote doos bezorgd voor onze 2 nieuwe katten. De Duitse economie vaart er wel bij..
quote:Op woensdag 21 september 2011 14:35 schreef qltel het volgende:
Intussen wordt er nu al voor de derde dag een grote doos bezorgd voor onze 2 nieuwe katten. De Duitse economie vaart er wel bij..
quote:Op woensdag 21 september 2011 14:48 schreef Oognip het volgende:
Ik vraag me af of dan al het bestelde nu binnen is maar ik vrees (voor jou) van niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]Een beetje qltel ongerust maken hè?
Er komt niks meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht dat je dat kattengrit ook had besteld
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Nee, we hebben nog 2 zakken staanquote:Op woensdag 21 september 2011 17:21 schreef Oognip het volgende:
Ik dacht dat je dat kattengrit ook had besteld
Oh dat is genoeg voor 1 week!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, we hebben nog 2 zakken staan
Eh, hij is groter dan ik geloof ik. Groot genoeg voor 2 kittens in elk geval. Met huisje en plankjes en de hele mikmakquote:Op woensdag 21 september 2011 17:50 schreef Oognip het volgende:
Oh dat is genoeg voor 1 week!
Je had nog een krabpaal van de vorige katten toch? Wat voor?
Oooh gaaafquote:Op woensdag 21 september 2011 17:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eh, hij is groter dan ik geloof ik. Groot genoeg voor 2 kittens in elk geval. Met huisje en plankjes en de hele mikmak
Ik heb een tijdje dreadlocks gehad en dat vonden onze destijds kittens ook heel leukquote:Op donderdag 22 september 2011 20:50 schreef Oognip het volgende:
Rewimo, ik heb wel wat te melden
Joe is heeeeeel goed in haren kammen en hoofdhuid krabbenAls ik buk om hem te aaien hangt ie in mijn haar
Gelukkig dat jullie geen lang haar hebben
Je hebt van alles 1, maar je hebt 2 kattenquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:20 schreef Rewimo het volgende:
Zo, even gezocht in diverse hoeken en gaten:
- 1 grote mand
- 1 kleine mand
- 1 hangmat (waar de tweede is)
- 1 pop-up tentje
- 1 katvormig tentje
- 1 mand met schuimrubber dat hopeloos uit vorm is (die moet ik maar opentornen om het goed te krijgen denk ik, of gewoon wegmikken)
Zou dat genoeg zijn?
Ze zijn nog klein, ze passen overal samen inquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:30 schreef Oognip het volgende:
Je hebt van alles 1, maar je hebt 2 katten
Het was een grapje hequote:Op vrijdag 23 september 2011 16:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze zijn nog klein, ze passen overal samen in
En we hebben twee hangmatjes, alleen is de ene een beetje zoek
Ze willen toch alleen maar ergens in liggen als de ander er al in ligtquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je hebt van alles 1, maar je hebt 2 katten
O'jee dat is niet handigquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:50 schreef Rewimo het volgende:
De Wet van FOK! doet het nog. Mandje is gevonden
Nu de reismandjes nog. Die hadden we uitgeleend aan qltels broer. Volgens qltel hebben we ze ook teruggekregen. Alleen zie ik ze nergens en qltel is de hort op
Dat kan ook nogquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:51 schreef Rewimo het volgende:
Ja! Of we hebben ze zo afgemat dat ze in katzwijm liggen
Vergeet de nieuwe kattentaal nietquote:Op zondag 25 september 2011 17:26 schreef Rewimo het volgende:
Foto's komen er zo aan, J&O zijn uit de reismand en zitten nu samen onderin een kastje kop-aan-kop elkaar moed in te praten. 't Is allemaal nog een beetje eng, nieuwe mensen, nieuw huis, nieuwe geuren...
Kan heel snel gaan, Pol ligt momenteel op mijn voet (kramp inmiddels!quote:Op zondag 25 september 2011 17:34 schreef Rewimo het volgende:
Ja, die vindt het geweldigHet liefst wil hij meteen met ze gaan spelen maar dat heeft even tijd nodig
quote:Op zondag 25 september 2011 21:31 schreef Rewimo het volgende:
Joe zit nu in de keuken achter de jukeboxEn Odie zit
Ze zijn in elk geval op pad.
Heb je enig idee hoeveel verstopplekken er in dit huis zijn? Zeker sinds vanmorgen iemand de voorraadkast open heeft gelaten..quote:Op maandag 26 september 2011 06:42 schreef Rewimo het volgende:
qltel moet straks maar eens even zoeken waar ze zitten. Ik moet zo weg.
In ons huis heb je overal veel ruimte. We wilden ze eigenlijk in de keuken + gang opsluiten, maar dat zijn we geloof ik vergeten..quote:Op maandag 26 september 2011 09:22 schreef Oognip het volgende:
Ik dacht dat jullie ze 's nachts in d gang deden waar ze minder ruimte hebben of hebben ze daar ook heel veel ruimte?
Hopelijk vind je ze snel, qltel
Wil je dat ook even tegen Lynn zeggenquote:Op maandag 26 september 2011 09:50 schreef elvhenk het volgende:
Ze melden zich vast wel weer bij de etensbakjes. Jonge katjes wennen altijd heel snel.
Wel kans dat ze een lekker slaapplekje hebben gezocht op een onmogelijke plek, achter de verwarming oid.
Wat een beeldig kattenmandjes trouwens...
Nee sorry, de balzalen heb ik allemaal al gecontroleerd..quote:Op maandag 26 september 2011 19:01 schreef Mry het volgende:
Hoe wonen jullie eigenlijk? Door al die posts over de grootte van jullie huis zie ik het nu echt voor me als een Duits middeleeuws kasteel waarin Joe en Odie eindeloos door de vele balzalen dwalen.![]()
Doe mij ook maar zo'n vakantieoptrekjequote:Op maandag 26 september 2011 20:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze in de linker toren zitten
Maar ze zijn nog niet op de vis afgekomen dusquote:Op maandag 26 september 2011 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Fornuis kunnen ze niet achter, is ingebouwd
Stoelen en banken ook niet of ze moeten zelf een gat hebben gegravenEn we hebben ze gehoord boven. Daar staan kastjes langs schuine wanden, ideaal verstopplekje.
Huh, ik dacht dat ze in de zuidtoren zaten..quote:Op dinsdag 27 september 2011 06:34 schreef Rewimo het volgende:
De vis is op
En we weten waar de heren zitten: op de vide achter een schot![]()
Foutquote:Op dinsdag 27 september 2011 07:45 schreef qltel het volgende:
Huh, ik dacht dat ze in de zuidtoren zaten..
En de kattenbakquote:Op dinsdag 27 september 2011 06:55 schreef indaha het volgende:
He gelukkig dat je nu weet waar ze uithangenen dat ze gegeten hebben
,
Nu moeten ze alleen je schoot nog vinden
quote:Op maandag 26 september 2011 21:41 schreef Barbaaf het volgende:
En ik denk in de bibliotheek, met de kandelaar.
Dat is het plan. Nu de uitvoering nogquote:Op dinsdag 27 september 2011 10:14 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat jullie ze gezien hebben en weten waar ze verstopt zitten
Kunnen jullie ze nu niet vangen en naar een kleinere ruimte brengen?
Niet met de vis van gisteren en ook niet met kaassnoepjes van vandaag.quote:
Mee eensquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:42 schreef indaha het volgende:
Ja ik denk ook dat als ze niet zelf komen , dat je ze beter kunt vangen want nu blijven ze angstig en wennen ze niet aan jullie en ook met zindelijk zijn schiet het niet op.
Veel succes ook van mij
Heel goed dat jullie dan toch gaan breken. Het levert wel wat stress op, maar dan kunnen ze wel mooi aan jullie wennen en dat doen ze nu nietquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef Rewimo het volgende:
Gaan we ook doen, we proberen het nog een keertje met sardientjes (qltel ligt nu op de loer) en als dat niet lukt gaan we breken. Dat proberen we te voorkomen omdat dat ook weer een hoop stress geeft.
Ojee zit Odie nog op de plek of is ie niet veilig?quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:18 schreef Rewimo het volgende:
Joe zit veilig in de gang. Odie is een ander verhaalStraks meer.
Als hij honger krijgt komt hij wel toch?quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:03 schreef Rewimo het volgende:
Nee, het probleem is natuurlijk dat ie elke keer weer wegkruipt als wij naar hem toe gaan.
Dit is echt niet leukChristan staat onder de douche om de glaswol van zich af te spoelen, wij gaan ook nog. Als Odie er niet zelf achter vandaan komt, zullen we Christans zeekamer moeten slopen
Als het nodig is doen we dat uiteraard. Maar dat arme ding zit daar maar.
Aww sorry als het zo overkomt. Natuurlijk snap ik heel goed dat jullie je erge zorgen maken. Hoop dat hij snel terug is, en dan zonder dingen hoeven te slopen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:04 schreef Rewimo het volgende:
Sorry, jullie vinden het vast heel grappig maar wij kunnen dat niet zo waarderen momenteel, we maken ons heel erg zorgen over Odie.
Nee,het is niet grappig, het is zielig voor Odie en heel sneu voor jullie, ik hoop echt dat je hem snel te pakken krijgtquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:04 schreef Rewimo het volgende:
Sorry, jullie vinden het vast heel grappig maar wij kunnen dat niet zo waarderen momenteel, we maken ons heel erg zorgen over Odie.
Als Odie bang is is ie bang en niet te lokkenquote:Op dinsdag 27 september 2011 20:21 schreef Ansu het volgende:
Kun je hem niet lokken via de andere poes? Die ff in een kooitje doen en dan miauwt ie vanzelf, miss dat Odie dan komt kijken?
quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:19 schreef Oognip het volgende:
Kut zeg Rewimo
Heeft het denk je zin als ik jullie kant op kom zodat hij misschien komt doordat hij mijn stem herkent? Ik zou het zo doen.
Maar als Joe dan in een kooitje zit kan Odie er natuurlijk niet bij in dus dan zouden Rewimo en co erbij moeten blijven. Dat heeft Odie door en komt ie niet (denk ik)quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:26 schreef Ansu het volgende:
Maar nu trekken ze zich aan elkaar op, het lijkt me een betere optie dan van alles te moeten slopen, dus je kunt het iig proberen? Wat een rot situatie, maar je hebt er gelukkig al eentje!
Fijn dat de vangkooi geregeld is zeg!quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:58 schreef Rewimo het volgende:
Met Joe gaat het goed, ik heb hem alweer opgepakt en geknuffeld. Hij had qltel wel een flinke jaap in zijn vingers gegeven
We hebben al een vangkooi kunnen regelen, die kunnen we morgen ophalen. Vannacht gaan we het met een doos proberen, dat was een tip van de kattenopvangmevrouw hier in het dorp. Eten en een dekentje in een doos doen, zodat het een beschut plekje is. Doos morgen meteen dichtdoen en dan pas oppakken en hopen dat ie erin zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Je laat het maar weten. Ik kom met veel plezier een etmaal op mijn buik naast de voorzetwand liggenquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:12 schreef Rewimo het volgende:
Als ik iemand nodig heb om Odie uit die wand te plukken dan weet ik wel wie ik moet hebben, Elies
quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:16 schreef Rewimo het volgende:
We gaan het eerst wel met die andere doos proberen
Ah, een ploegendienst van F&F'ers die hier op hun buik komen liggen..quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je laat het maar weten. Ik kom met veel plezier een etmaal op mijn buik naast de voorzetwand liggen
Jij kijkt ernaar uit zie ikquote:Op dinsdag 27 september 2011 22:26 schreef qltel het volgende:
Ah, een ploegendienst van F&F'ers die hier op hun buik komen liggen..
Ik ga heel hard voor jullie duimen mop!quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:07 schreef Rewimo het volgende:
De doos staat op scherp, geladen met sardientjes en brokjes. Hopelijk werkt het.
Wat jammer,quote:Op woensdag 28 september 2011 06:46 schreef Rewimo het volgende:
Geen Odie in de doos helaas. Er zijn wel wat hapjes sardine verdwenen
Dat vroeg ik me al een beetje af, ja. Anders zal ik de kooi met wat gewicht "op scherp" moeten zetten.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef Barbaaf het volgende:
Vergeeet niet te testen of die kooi wel reageert op zo'n licht katje
Als het goed is reageert de vangkooi op zo'n lichtje katje. Odie is natuurlijk zelf ook een tijdje geleden gevangen en toen woog hij nog veel minder.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me al een beetje af, ja. Anders zal ik de kooi met wat gewicht "op scherp" moeten zetten.
Mogelijk... ik herinner me nog zo'n Animal Cops of -Rescue programma waar men een groep vermagerde katten probeerde te vangen met zo'n vangkooi, na een dag hadden de katten goed gegeten maar was er maar eentje gevangen doordat hij zelf op de agenten was afgelopen, de rest slaagde erin het eten te pakken te krijgen zonder de kooi te triggeren.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als het goed is reageert de vangkooi op zo'n lichtje katje. Odie is natuurlijk zelf ook een tijdje geleden gevangen en toen woog hij nog veel minder.
Nou, ik denk dat zelfs regen deze kooi triggert..quote:Op woensdag 28 september 2011 09:25 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Mogelijk... ik herinner me nog zo'n Animal Cops of -Rescue programma waar men een groep vermagerde katten probeerde te vangen met zo'n vangkooi, na een dag hadden de katten goed gegeten maar was er maar eentje gevangen doordat hij zelf op de agenten was afgelopen, de rest slaagde erin het eten te pakken te krijgen zonder de kooi te triggeren.
Nog niet, overdag laat hij zich toch niet zien en anders staat hij voor de Wii waar Christan nogal vaak is..quote:
Allebeiquote:Op woensdag 28 september 2011 17:51 schreef Adelante het volgende:
Als je 'm gevangen hebt, gaat ie dan een ruimte in waar ie niet meer kan vluchten of maken jullie het schot dicht?
Is hij al rustig genoeg voor een fotootjequote:Op woensdag 28 september 2011 19:05 schreef Rewimo het volgende:
Net weer een knuffelsessie met Joe gehadAls ik alleen met hem ben ontspant hij snel en begint hij te spinnen. Hij lag lekker tegen me aan met zijn pootjes te trappelen
Met hem spelen lukt nog niet, dat vindt hij nog te eng.
Ze worden lekker verwend bij jou,quote:Op woensdag 28 september 2011 19:44 schreef Rewimo het volgende:
Joe heeft gegeten en Odie heeft gedronkenDe kooi staat nu boven met heerlijke gemengde vis in zalmcrème
Joe vond het lekker en Odie dus hopelijk ook. Ik heb expres vis genomen omdat ik van Oognip weet dat ze graag vis eten en bovendien ruikt het sterk
En dat weet ik inmiddels omdat Joe eerst niet wilde eten maar toen ik hem optilde en het bakje voor hem hield begon hij te smikkelen. Onder mijn neusEven later at hij wel uit het bakje op de grond.
Odie heeft gisteren gegeten en gedronken. En dat drinken heeft hij gedaan terwijl wij hier waren. Ik heb dus goede hoop dat hij vandaag nog gevangen wordt.quote:Op donderdag 29 september 2011 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar betekent dat dan ook dat Odie nog niet gegeten heeft? Of dat wel?
Nee, hij laat zich wel horen, maar niet zien.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:40 schreef Barbaaf het volgende:
Dus hij laat zich wel zien? Misschien is hij dan wel te lokken met een knuffel- en spinsessie met Joe, dat Odie doorkrijgt dat jullie toch niet zo eng zijn
We hebben de vangkooi pas sinds gisteravond.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef loecje het volgende:
hij eet, drinkt en komt op de kattenbak, maar zit niet in de vangkooi.
misschien rare vraag maar waarom klapt de vangkooi niet dicht als hij komt eten/drinken of staat er eten/drinken buiten de vangkooi.
Alleen in de vangkooi staat eten. Ik heb het water voorin de vangkooi gezet (dus nog voor het plankje waarop hij moet gaan staan om de kooi dicht te laten klappen) omdat water te belangrijk is en ik niet wil dat hij dat mist. Het eten staat helemaal achterin de kooi.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Oognip het volgende:
Weet je wel zeker dat hij in de buurt van de vangkooi zit? Heb je op meerdere plekken eten staan of alleen in de vangkooi? Als het op meerdere plekken staat heb je logisch minder kans dat hij in de vangkooi gaat zitten.
Adem in, adem uit. Ik snap je bezorgdheid heel goed en als het Basje was geweest, dan had ik er maar moeilijk van kunnen slapen. Maar ik ken Rewimo en qltel en ik ken het huis. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze er niet alles aan doen om dit op te lossen. En er is echt geen reden om ze nu iets te verwijten. En neem alsjeblieft van me aan dat er geen enkele logische reden is om de kamer van Christan af te breken. In tegendeel; het zorgt alleen maar voor meer stress en je krijgt Odie er écht niet mee te pakken.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:24 schreef Oognip het volgende:
Ik wil echt niet vervelend doen hoor, maar het lijkt me zaak dat hij nu snel gepakt wordt.
Odie is hier snotterig weggegaan en we hebben afgesproken dat jullie hem wel op zouden halen, maar heel goed in de gaten zouden houden de eerste dagen en mocht hij ziek worden dan zou hij terug naar mij gaan (mochten jullie het ziek zijn niet 'aan kunnen').
Nu is hij al 5 dagen verhuisd en jullie hebben hem nog geen moment goed kunnen bekijken. Misschien is hij wel zieker geworden? Zo te lezen eet hij weinig en dat kan hij niet hebben.
Maar je mening over de oplossing klopt niet. Elk huis zit vol kieren en gaten tussen plafonds, vloeren en muren. Een gipsen binnenmuur slopen zorgt voor a) herrie, b) stof, c) stress en d) een Odie die zijn heil elders zoekt. Gaat gewoon niet werken.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Oognip het volgende:
Van het slopen van de kamer van Christan krijgt Odie uiteraard meer stress, maar dat is maar even. Zodra ze hem gevangen hebben kan het wennen beginnen.
Ik maak me gewoon zorgen om Odie. Hij is hier snotterig weg gegaan op de voorwaarde dat hij de eerste dagen heel goed in de gaten gehouden wordt en dat kan nu niet en dat vind ik jammer.
Uiteraard weet ik dat Rewimo en qltel het beste met Odie (en Joe) voor hebben, maar daarom kan mijn mening over de oplossing wel anders zijn
Oogknip hoe hecht zijn Odie en Joe? is het anders een idee als iemand met Joe aan een tuigje op zolder te gaan spelen? dan kan Joe niet ontsnappen maar welicht hoort/ziet Odie dan Joe en komt uit zijn verstopplek?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Oognip het volgende:
Van het slopen van de kamer van Christan krijgt Odie uiteraard meer stress, maar dat is maar even. Zodra ze hem gevangen hebben kan het wennen beginnen.
Ze vinden elkaar leuk, spelen en slapen samen, maar ik denk niet dat Odie te lokken is door Joe. Volgens mij is hij nu gewoon te bang en komt hij alleen uit zijn verstopplek om te eten en drinken. Maar goed het is te proberen.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:19 schreef loecje het volgende:
[..]
Oogknip hoe hecht zijn Odie en Joe? is het anders een idee als iemand met Joe aan een tuigje op zolder te gaan spelen? dan kan Joe niet ontsnappen maar welicht hoort/ziet Odie dan Joe en komt uit zijn verstopplek?
geen idee of dat werkt maar ff een idee.
Tuurlijk zit elk huis vol kieren en gaten, mijn mening is dan ook niet dat ze hadden kunnen voorkomen dat Odie ergens zich kan verstoppen. Rewimo en qltel konden ook niet weten dat hij zich in zo'n onmogelijk plek zou verstoppen, anders hadden ze er wel wat aan gedaan.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar je mening over de oplossing klopt niet. Elk huis zit vol kieren en gaten tussen plafonds, vloeren en muren. Een gipsen binnenmuur slopen zorgt voor a) herrie, b) stof, c) stress en d) een Odie die zijn heil elders zoekt. Gaat gewoon niet werken.
Dat je het jammer vindt, is logisch. Je bent op zeker niet de enige. Maar het benadrukken dat er 'voorwaarden' waren en impliceren dat Rewimo en qltel zich daar niet aan hebben gehouden, is onnodig. Eigenlijk wil je gewoon zeggen: "Gofter, jullie hebben niet goed op hem gelet, hoewel je dat wel had beloofd en daar baal ik van." Nou, prima; waarvan akte. Als ze hadden kunnen vermoeden dat Odie in de tussenmuur zou kruipen, dan hadden ze er wel voor gezorgd dat dat niet had kunnen gebeuren. Hebben ze niet, helaas, maar het slopen van de kamer (om maar aan jou te laten zien dat ze het serieus menen) is geen oplossing.
Speaking of which: inmiddels heb ik ontdekt dat ook hier in huis twee plekken zijn waar iets heel kleins tussen de plafonds kan kruipen. Was eerder nooit in me opgekomen.
Daarbij stip ik nog maar even aan: hij zit er gewoon niet achter! Ik kan heel de achterkant van die muur overzien als ik me in een vreemde bocht wring door een dinsdagavond gemaakt gat en ik kan de andere muur zien, ik zie spinnenwebben enzo, maar ik zie Odie niet. Hij zit daar dus gewoon niet. Intussen zoek ik rustig verder zonder al teveel overhoop te halen om Odie nog niet meer in paniek te maken en hoop ik dat hij alsnog op eten afkomt.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar je mening over de oplossing klopt niet. Elk huis zit vol kieren en gaten tussen plafonds, vloeren en muren. Een gipsen binnenmuur slopen zorgt voor a) herrie, b) stof, c) stress en d) een Odie die zijn heil elders zoekt. Gaat gewoon niet werken.
Je ziet het inderdaad anders, namelijk verkeerd. Sloop de muur en hij gaat achter de wand langs een kamer verderop. Het heeft gewoon geen zin. Maar zolang jij dat niet inziet, blijf je vasthouden aan het slopen van Christans kamer, en verwijt je R&Q impliciet dat ze het nog steeds niet hebben gedaan.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:47 schreef Oognip het volgende:
Ik heb het alleen over de oplossing. En nee de muur slopen is niet ideaal, er komt stof vrij en het levert stress op. Maar mijn inziens minder stress dan dagen uit angst verstopt zitten. Als hij uiteindelijk gevangen is kan Odie samen met Joe op de gang en kan hij zijn heil niet meer ergens anders zoeken.
Ik wil Rewimo en qltel absoluut niet af vallen, ik zie het gewoon anders.
En in die kamer verderop zitten misschien geen moeilijke hoekjes waar Rewimo en qltel niet bij kunnen. Niet in elke kamer zitten onmogelijke hoekjes (niet bij mij iig).quote:Op donderdag 29 september 2011 12:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je ziet het inderdaad anders, namelijk verkeerd. Sloop de muur en hij gaat achter de wand langs een kamer verderop. Het heeft gewoon geen zin. Maar zolang jij dat niet inziet, blijf je vasthouden aan het slopen van Christans kamer, en verwijt je R&Q impliciet dat ze het nog steeds niet hebben gedaan.
Ik wil je niet dwarszitten - echt niet - maar je zit niet op het goede spoor.
Nee, maar wel bij R&Q (en bij menig verbouwd huis).quote:Op donderdag 29 september 2011 12:59 schreef Oognip het volgende:
En in die kamer verderop zitten misschien geen moeilijke hoekjes waar Rewimo en qltel niet bij kunnen. Niet in elke kamer zitten onmogelijke hoekjes (niet bij mij iig).
Dat is een goede vraag. En daar weet ik het antwoord zo ook niet op. Maar een beetje een levend wezen is uit op overleven. Dat betekent veiligheid en voer. Er is nu geen enkele logische reden voor Odie om verder te gaan zoeken (bijvoorbeeld een weg naar buiten). Dat gaat ie niet doen. Hij zal op zoek naar de plek waar hij volgens zichzelf redelijk safe zit en van daaruit zal hij op zoek naar iets eetbaars. Gewoon, omdat ie dat ingebakken heeft zitten. Het toeval wil dat prima voer in de vangkooi zit, dus is het logisch dat hij daar gewoon naar toe gaat. Tenzij hij het idee heeft dat dat niet veilig is (omdat mensen en lawaai).quote:Op donderdag 29 september 2011 13:08 schreef Oognip het volgende:
Dat ziet er inderdaad heel lastig uit, dat moet ik toegeven. Maar stel nou (en dan loop ik wat op de zaken vooruit) dat Odie niet in de vangkooi gaat zitten, wat dan?
Het zou inderdaad logisch zijn als het mannetje op voer af komt. Maar naar wat ik begrijp heeft hij vannacht niet gegeten en dat vind ik zorgwekkend. Een kat die ziek is eet meestal niet dus dan zit hij daar maar. Maar ja de reden van dat hij niet eet weten we natuurlijk niet dus het is speculeren...quote:Op donderdag 29 september 2011 13:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. En daar weet ik het antwoord zo ook niet op. Maar een beetje een levend wezen is uit op overleven. Dat betekent veiligheid en voer. Er is nu geen enkele logische reden voor Odie om verder te gaan zoeken (bijvoorbeeld een weg naar buiten). Dat gaat ie niet doen. Hij zal op zoek naar de plek waar hij volgens zichzelf redelijk safe zit en van daaruit zal hij op zoek naar iets eetbaars. Gewoon, omdat ie dat ingebakken heeft zitten. Het toeval wil dat prima voer in de vangkooi zit, dus is het logisch dat hij daar gewoon naar toe gaat. Tenzij hij het idee heeft dat dat niet veilig is (omdat mensen en lawaai).
Hell, het is vreselijk! En daar is gelukkig iedereen het over eens. Ik wilde dat ik het nummer had van Rewimo, want dan had ik gebeld dat ik met mijn superpowers op mijn buik tussen het glaswol kwam liggen om het geluid van een hulpeloos doch smakelijk babymuisje na te doen.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:15 schreef Oognip het volgende:
Nu ik het plaatje bij het huis gezien heb snap ik jullie (R en Q) wel meer moet ik zeggen, maar toch is het geen prettige situatie (en daar zijn jullie het gelukkig mee eens).
Ik heb het telefoonnummerquote:Op donderdag 29 september 2011 13:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hell, het is vreselijk! En daar is gelukkig iedereen het over eens. Ik wilde dat ik het nummer had van Rewimo, want dan had ik gebeld dat ik met mijn superpowers op mijn buik tussen het glaswol kwam liggen om het geluid van een hulpeloos doch smakelijk babymuisje na te doen.
Jij wilt mij met mijn lasermuisje, pluim aan een hengel, feliwayspray en supervangpowers voor lul zien liggen hequote:
Dit is een gaaskooi. Ik heb wel een dekentje erin gelegd, zodat hij er lekker in kan gaan liggen. Ik heb idd ook gedacht aan een dekentje eroverheen, maar het vervelende is dat ik dan het mechanisme wellicht verstoor, dat zit namelijk aan de buitenkant.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:32 schreef lisa het volgende:
Ik weet niet hoe die vangkooi eruit ziet. Maar de vangkooien die ik ken zijn van metaal. Zou het een idee zijn om een plaid o.i.d. over die kooi te doen (niet over de opening natuurlijk) zodat hij misschien het idee heeft dat het ook een lekker verstopplekje is?
SMS? Die DM die je van me kreeg bevatte ons vaste nummer..quote:Op donderdag 29 september 2011 13:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb een sms gestuurd en ga met veel plezier over een kwartier rijden; no prob!
Hi hi; je telefoon gaatquote:Op donderdag 29 september 2011 13:35 schreef qltel het volgende:
SMS? Die DM die je van me kreeg bevatte ons vaste nummer..
ElisaB staat voor nietsquote:Op donderdag 29 september 2011 13:35 schreef qltel het volgende:
[..]
SMS? Die DM die je van me kreeg bevatte ons vaste nummer..
ElisaB is ontzettend lief!quote:Op donderdag 29 september 2011 13:37 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
ElisaB staat voor niets. En ik weet niet hoe groot die vangkooi is, past er een grote kartonnen doos over? (met een opening aan de vangkant?). Als er iets onweerstaanbaar voor katten is... vooral als het de doos van een grote dure krabpaal is
Ja, als het ElisaB al niet lukt...quote:Op donderdag 29 september 2011 14:02 schreef elvhenk het volgende:
ElisaB to the rescue!!! Nou hebben we hooggespannen verwachtingen he!
Natuurlijk gaat het lukken, houd moedquote:Op donderdag 29 september 2011 14:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, als het ElisaB al niet lukt...
Kom op kop op houd moed. Denk dogwhisperer negatief denken geeft een negatieve uitstraling bla bla bla. Dus nieuwe mantra: Eliesje gaat hem vangen.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, als het ElisaB al niet lukt...
Haha ik bedoelde het niet negatief hoorquote:Op donderdag 29 september 2011 14:13 schreef indaha het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het lukken, houd moed
Hier sluit ik me bij aan. Ik was een thriller aan het lezen maar ik vind dit verhaal spannender :-)quote:Op donderdag 29 september 2011 16:46 schreef Cwen het volgende:
Ik heb het zojuist zitten lezen: wat een toestand!! Arme Odie, arme Joe, arme Oognip en ook zéker arme Rewimo, qltel en Christan!![]()
Dit had toch niemand kunnen zien aankomen... Ik hoop maar dat ElisaB kan helpen en dat het kleine ventje snel weer boven water is!
*duimen draaien mee...*
Nouja, het was wellicht verstandiger geweest om te beginnen in een kleine ruimte in plaats van in een grote ruimte, maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijkquote:Op donderdag 29 september 2011 16:46 schreef Cwen het volgende:
Ik heb het zojuist zitten lezen: wat een toestand!! Arme Odie, arme Joe, arme Oognip en ook zéker arme Rewimo, qltel en Christan!![]()
Dit had toch niemand kunnen zien aankomen... Ik hoop maar dat ElisaB kan helpen en dat het kleine ventje snel weer boven water is!
*duimen draaien mee...*
Voor jou een vraag, voor ons een weet..quote:Op donderdag 29 september 2011 17:59 schreef Greys het volgende:
Ik ben zo benieuwd hoe Elies er nu bij ligt!
Ah, toe, doe eens een beschrijving?quote:Op donderdag 29 september 2011 18:02 schreef qltel het volgende:
[..]
Voor jou een vraag, voor ons een weet..
We hebben nog steeds een ren en het washok bestaat ook nog. Maar dat vonden we niet zo geschikt voor twee van die kleintjes en ook erg ongezellig.Ze moeten tenslotte eerst aan het huis en aan ons wennen. Dus we hadden ze in de gang en de keuken zitten. Ruimte zat en bovendien gezellig bij ons in de buurt. Alleen hadden we 's avonds de deur niet goed dichtgedaanquote:Op donderdag 29 september 2011 17:09 schreef Troel het volgende:
Nouja, het was wellicht verstandiger geweest om te beginnen in een kleine ruimte in plaats van in een grote ruimte, maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk
Ik dacht altijd dat ze daar zo'n mooie poezenren hadden met een aansluitend hok, maar blijkbaar is dat niet meer?
Zou ik ook gevonden hebben denk ik, dat de ren ongezellig zou zijn voor de ukken.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
We hebben nog steeds een ren en het washok bestaat ook nog. Maar dat vonden we niet zo geschikt voor twee van die kleintjes en ook erg ongezellig.Ze moeten tenslotte eerst aan het huis en aan ons wennen. Dus we hadden ze in de gang en de keuken zitten. Ruimte zat en bovendien gezellig bij ons in de buurt. Alleen hadden we 's avonds de deur niet goed dichtgedaan
Nee, alleen achter een schot, DAT is gezellig!quote:Op donderdag 29 september 2011 19:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou ik ook gevonden hebben denk ik, dat de ren ongezellig zou zijn voor de ukken.
Eerst maar eens aan gezelschap wennen.
Alsof ze dat zo gepland hadden.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, alleen achter een schot, DAT is gezellig!
Weer een van je sarcastische hoogstandjes?quote:Op donderdag 29 september 2011 19:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, alleen achter een schot, DAT is gezellig!
Ik vind je vervelend worden hoor,quote:Op donderdag 29 september 2011 19:49 schreef Troel het volgende:
EDIT: ophouden met je stemmingmakerij.
Okquote:Op donderdag 29 september 2011 19:54 schreef Greys het volgende:
Het was al weg, Indaha
Niet op in gaan verder.
Zoals Rewimo hierboven uitlegt was het helemaal niet de bedoeling dat ze door het hele huis kondenquote:Op donderdag 29 september 2011 19:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Scherp en bot
Ik moet bekennen dat dat mijn allereerste instinctieve reactie was, waarom loslaten in zo'n groot huis, maar dat is echt het allereerste instinct, vervolgens denk ik, ik was er niet bij, ik weet niet hoe het is gegaan. En Rewimo post al een poosje en die komt me nou niet over als laks of iets dergelijks en wel als iemand met een hart voor dieren, dus ik heb mijn instinctieve reactie heul snel weggestopt.
En ik kan het mij zo goed voorstellen, wij lieten de poes ook in het hele huis (alleen is mijn huis net zo groot als hun toilet gok ik zo hihi) want alleen in een hoekje is ook zo ongezellig.. En mijn poes was ook alleen zonder maatje.
Dat snap ik, vandaar mijn zin, ik was er niet bij, dus ik zeg ook nietsquote:Op donderdag 29 september 2011 20:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals Rewimo hierboven uitlegt was het helemaal niet de bedoeling dat ze door het hele huis kondenMaar alleen in de gang en keuken. Alleen de deur is niet helemaal goed dicht gedaan, kan gebeuren, hoe rot ook. Had iedereen kunnen overkomen.
Mijn kat mag helemaal niet naar buiten (alleen in de ren) en hoe goed ik ook altijd oplet, toch is hij al twee keer per ongeluk in de tuin gekomen. Je hoeft soms maar 1 seconde niet goed op te letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |