Dat vroeg ik me al een beetje af, ja. Anders zal ik de kooi met wat gewicht "op scherp" moeten zetten.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:07 schreef Barbaaf het volgende:
Vergeeet niet te testen of die kooi wel reageert op zo'n licht katje
Als het goed is reageert de vangkooi op zo'n lichtje katje. Odie is natuurlijk zelf ook een tijdje geleden gevangen en toen woog hij nog veel minder.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me al een beetje af, ja. Anders zal ik de kooi met wat gewicht "op scherp" moeten zetten.
Mogelijk... ik herinner me nog zo'n Animal Cops of -Rescue programma waar men een groep vermagerde katten probeerde te vangen met zo'n vangkooi, na een dag hadden de katten goed gegeten maar was er maar eentje gevangen doordat hij zelf op de agenten was afgelopen, de rest slaagde erin het eten te pakken te krijgen zonder de kooi te triggeren.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als het goed is reageert de vangkooi op zo'n lichtje katje. Odie is natuurlijk zelf ook een tijdje geleden gevangen en toen woog hij nog veel minder.
Nou, ik denk dat zelfs regen deze kooi triggert..quote:Op woensdag 28 september 2011 09:25 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Mogelijk... ik herinner me nog zo'n Animal Cops of -Rescue programma waar men een groep vermagerde katten probeerde te vangen met zo'n vangkooi, na een dag hadden de katten goed gegeten maar was er maar eentje gevangen doordat hij zelf op de agenten was afgelopen, de rest slaagde erin het eten te pakken te krijgen zonder de kooi te triggeren.
Nog niet, overdag laat hij zich toch niet zien en anders staat hij voor de Wii waar Christan nogal vaak is..quote:
Allebeiquote:Op woensdag 28 september 2011 17:51 schreef Adelante het volgende:
Als je 'm gevangen hebt, gaat ie dan een ruimte in waar ie niet meer kan vluchten of maken jullie het schot dicht?
Is hij al rustig genoeg voor een fotootjequote:Op woensdag 28 september 2011 19:05 schreef Rewimo het volgende:
Net weer een knuffelsessie met Joe gehadAls ik alleen met hem ben ontspant hij snel en begint hij te spinnen. Hij lag lekker tegen me aan met zijn pootjes te trappelen
Met hem spelen lukt nog niet, dat vindt hij nog te eng.
Ze worden lekker verwend bij jou,quote:Op woensdag 28 september 2011 19:44 schreef Rewimo het volgende:
Joe heeft gegeten en Odie heeft gedronkenDe kooi staat nu boven met heerlijke gemengde vis in zalmcrème
Joe vond het lekker en Odie dus hopelijk ook. Ik heb expres vis genomen omdat ik van Oognip weet dat ze graag vis eten en bovendien ruikt het sterk
En dat weet ik inmiddels omdat Joe eerst niet wilde eten maar toen ik hem optilde en het bakje voor hem hield begon hij te smikkelen. Onder mijn neusEven later at hij wel uit het bakje op de grond.
Odie heeft gisteren gegeten en gedronken. En dat drinken heeft hij gedaan terwijl wij hier waren. Ik heb dus goede hoop dat hij vandaag nog gevangen wordt.quote:Op donderdag 29 september 2011 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar betekent dat dan ook dat Odie nog niet gegeten heeft? Of dat wel?
Nee, hij laat zich wel horen, maar niet zien.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:40 schreef Barbaaf het volgende:
Dus hij laat zich wel zien? Misschien is hij dan wel te lokken met een knuffel- en spinsessie met Joe, dat Odie doorkrijgt dat jullie toch niet zo eng zijn
We hebben de vangkooi pas sinds gisteravond.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef loecje het volgende:
hij eet, drinkt en komt op de kattenbak, maar zit niet in de vangkooi.
misschien rare vraag maar waarom klapt de vangkooi niet dicht als hij komt eten/drinken of staat er eten/drinken buiten de vangkooi.
Alleen in de vangkooi staat eten. Ik heb het water voorin de vangkooi gezet (dus nog voor het plankje waarop hij moet gaan staan om de kooi dicht te laten klappen) omdat water te belangrijk is en ik niet wil dat hij dat mist. Het eten staat helemaal achterin de kooi.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef Oognip het volgende:
Weet je wel zeker dat hij in de buurt van de vangkooi zit? Heb je op meerdere plekken eten staan of alleen in de vangkooi? Als het op meerdere plekken staat heb je logisch minder kans dat hij in de vangkooi gaat zitten.
Adem in, adem uit. Ik snap je bezorgdheid heel goed en als het Basje was geweest, dan had ik er maar moeilijk van kunnen slapen. Maar ik ken Rewimo en qltel en ik ken het huis. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze er niet alles aan doen om dit op te lossen. En er is echt geen reden om ze nu iets te verwijten. En neem alsjeblieft van me aan dat er geen enkele logische reden is om de kamer van Christan af te breken. In tegendeel; het zorgt alleen maar voor meer stress en je krijgt Odie er écht niet mee te pakken.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:24 schreef Oognip het volgende:
Ik wil echt niet vervelend doen hoor, maar het lijkt me zaak dat hij nu snel gepakt wordt.
Odie is hier snotterig weggegaan en we hebben afgesproken dat jullie hem wel op zouden halen, maar heel goed in de gaten zouden houden de eerste dagen en mocht hij ziek worden dan zou hij terug naar mij gaan (mochten jullie het ziek zijn niet 'aan kunnen').
Nu is hij al 5 dagen verhuisd en jullie hebben hem nog geen moment goed kunnen bekijken. Misschien is hij wel zieker geworden? Zo te lezen eet hij weinig en dat kan hij niet hebben.
Maar je mening over de oplossing klopt niet. Elk huis zit vol kieren en gaten tussen plafonds, vloeren en muren. Een gipsen binnenmuur slopen zorgt voor a) herrie, b) stof, c) stress en d) een Odie die zijn heil elders zoekt. Gaat gewoon niet werken.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Oognip het volgende:
Van het slopen van de kamer van Christan krijgt Odie uiteraard meer stress, maar dat is maar even. Zodra ze hem gevangen hebben kan het wennen beginnen.
Ik maak me gewoon zorgen om Odie. Hij is hier snotterig weg gegaan op de voorwaarde dat hij de eerste dagen heel goed in de gaten gehouden wordt en dat kan nu niet en dat vind ik jammer.
Uiteraard weet ik dat Rewimo en qltel het beste met Odie (en Joe) voor hebben, maar daarom kan mijn mening over de oplossing wel anders zijn
Oogknip hoe hecht zijn Odie en Joe? is het anders een idee als iemand met Joe aan een tuigje op zolder te gaan spelen? dan kan Joe niet ontsnappen maar welicht hoort/ziet Odie dan Joe en komt uit zijn verstopplek?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Oognip het volgende:
Van het slopen van de kamer van Christan krijgt Odie uiteraard meer stress, maar dat is maar even. Zodra ze hem gevangen hebben kan het wennen beginnen.
Ze vinden elkaar leuk, spelen en slapen samen, maar ik denk niet dat Odie te lokken is door Joe. Volgens mij is hij nu gewoon te bang en komt hij alleen uit zijn verstopplek om te eten en drinken. Maar goed het is te proberen.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:19 schreef loecje het volgende:
[..]
Oogknip hoe hecht zijn Odie en Joe? is het anders een idee als iemand met Joe aan een tuigje op zolder te gaan spelen? dan kan Joe niet ontsnappen maar welicht hoort/ziet Odie dan Joe en komt uit zijn verstopplek?
geen idee of dat werkt maar ff een idee.
Tuurlijk zit elk huis vol kieren en gaten, mijn mening is dan ook niet dat ze hadden kunnen voorkomen dat Odie ergens zich kan verstoppen. Rewimo en qltel konden ook niet weten dat hij zich in zo'n onmogelijk plek zou verstoppen, anders hadden ze er wel wat aan gedaan.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar je mening over de oplossing klopt niet. Elk huis zit vol kieren en gaten tussen plafonds, vloeren en muren. Een gipsen binnenmuur slopen zorgt voor a) herrie, b) stof, c) stress en d) een Odie die zijn heil elders zoekt. Gaat gewoon niet werken.
Dat je het jammer vindt, is logisch. Je bent op zeker niet de enige. Maar het benadrukken dat er 'voorwaarden' waren en impliceren dat Rewimo en qltel zich daar niet aan hebben gehouden, is onnodig. Eigenlijk wil je gewoon zeggen: "Gofter, jullie hebben niet goed op hem gelet, hoewel je dat wel had beloofd en daar baal ik van." Nou, prima; waarvan akte. Als ze hadden kunnen vermoeden dat Odie in de tussenmuur zou kruipen, dan hadden ze er wel voor gezorgd dat dat niet had kunnen gebeuren. Hebben ze niet, helaas, maar het slopen van de kamer (om maar aan jou te laten zien dat ze het serieus menen) is geen oplossing.
Speaking of which: inmiddels heb ik ontdekt dat ook hier in huis twee plekken zijn waar iets heel kleins tussen de plafonds kan kruipen. Was eerder nooit in me opgekomen.
Daarbij stip ik nog maar even aan: hij zit er gewoon niet achter! Ik kan heel de achterkant van die muur overzien als ik me in een vreemde bocht wring door een dinsdagavond gemaakt gat en ik kan de andere muur zien, ik zie spinnenwebben enzo, maar ik zie Odie niet. Hij zit daar dus gewoon niet. Intussen zoek ik rustig verder zonder al teveel overhoop te halen om Odie nog niet meer in paniek te maken en hoop ik dat hij alsnog op eten afkomt.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar je mening over de oplossing klopt niet. Elk huis zit vol kieren en gaten tussen plafonds, vloeren en muren. Een gipsen binnenmuur slopen zorgt voor a) herrie, b) stof, c) stress en d) een Odie die zijn heil elders zoekt. Gaat gewoon niet werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |