abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2011 @ 16:13:45 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101941058
Jeugd trauma's
Waar lig je soms nog wakker van?
Smacaroni?
Macaroni met een blikje tomatenpuree?
Pap met vellen?
Appelsap?
Wat is jouw culinaire jeugdtrauma?

deel 1
Jeugdtrauma

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101941079
reeks *;
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 14 september 2011 @ 16:23:03 #3
45206 Pietverdriet
pi_101941488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:14 schreef Mirjam het volgende:
reeks *;
Kan je een #2 achter de TT zetten?
pi_101941521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:56 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Smac in de macaroni? The fuck :{
smac met macaroni O+
maar komt denk ik meer door het vakantiegevoel dat het bij mij oproept
pi_101941560
smac vind ik lekker maar dan wel direct zo'n plak uit blik, niet gebakken.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 14 september 2011 @ 16:25:46 #6
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_101941616
Koude macaroni met smac, bosuitjes, blokjes kaas, blokjes ham, aromapoeder en mayonaise
Heerlijk.

Ik ben we eens een keer bijna gestikt in de pit van een pruim...:')
Nu eet ik ze niet eens meer :P
Ieder zijn ding.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:27:50 #7
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_101941705
Ja reeks heerlijke traumas
pi_101941930
mijn broertje (14) en zusje (17) vissen nog steeds alle 'dingetjes' uit hun eten.

Zelfs de inimini stukjes kruiden uit een pakje nasi of macaroni vissen ze ertussenuit omdat ze die vies vinden
pi_101941976
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:34 schreef hugsy33 het volgende:
mijn broertje (14) en zusje (17) vissen nog steeds alle 'dingetjes' uit hun eten.

Zelfs de inimini stukjes kruiden uit een pakje nasi of macaroni vissen ze ertussenuit omdat ze die vies vinden
Pakjesmacaroni is dan ook smerig. :r
  woensdag 14 september 2011 @ 16:43:50 #10
13250 Lod
Sapere aude!
pi_101942246
Tong, weet niet meer of het runder- of kalfstong was. Maar dat kreeg ik ooit in mijn vroege jeugd voorgeschoteld en ik kon het niet wegkrijgen.
Het is dat ik tegenwoordig kalfstong wel kan waarderen, anders had ik er nog nachtmerries van :{w

En 1 keer in mijn studententijd moest iemand koken voor een hele groep. Hij koos voor andijvie-stampot. Een paar van die cheap-ass pureezakjes bij de Aldi, aangelengd met water. En op tafel zag hij dat hij vergeten was de andijvie erbij te doen, dus die werd er nog snel even doorheen gemikt ;(
GNU Terry Pratchett
pi_101942394
wij hadden het vroeger niet zo breed, dus kocht mn moeder altijd van die blokken kaas.
prima hoor, lekker.

maar die dingen moesten echt tot het allerlaatste plakje op.
en hoe dichter je bij het randje/plastic komt, hoe viezer ik de kaas vind, ik vind die smaak echt om te kotsen.
maarja, het móést op, dus aan het eind van ieder stuk kaas was het weer drama
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_101942913
Soep eten bij Oma die niet meer zo goed kon zien, waardoor er allemaal nog ouwe soep resten vastgekoekt aan je lepel zaten :r
pi_101945742
Prutsoep, alle kliekjes in de pan, water erbij, beetje bouillon en roeren maar :P
pi_101953879
Gekookte pudding met vellen erop. O vreselijk!!
  woensdag 14 september 2011 @ 21:43:27 #15
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101955196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:19 schreef n105 het volgende:
Gekookte pudding met vellen erop. O vreselijk!!
Ik vond die vellen op vanillepudding juist lekker. De rest was weeïg namelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 14 september 2011 @ 21:45:25 #16
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101955306
spekkie voor je bekkie..een door mijn moeder verzonnen rijstschotel uit de oven met rijst, slagroom en spek. Ik word er elke keer weer misselijk van als ik er aan denk :S
  ESF Reporter woensdag 14 september 2011 @ 21:46:11 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_101955345
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.

Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
  woensdag 14 september 2011 @ 21:48:23 #18
42366 Staal
pi_101955462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:45 schreef RandomMoron het volgende:
spekkie voor je bekkie..een door mijn moeder verzonnen rijstschotel uit de oven met rijst, slagroom en spek. Ik word er elke keer weer misselijk van als ik er aan denk :S
Amerikaans zeker?
Un certain jeune homme
pi_101955467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:45 schreef RandomMoron het volgende:
dat klinkt ook echt als n vreselijk ranzige combinatie :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 september 2011 @ 21:56:20 #20
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101955973
geen idee hoe ze er aan komt, vast uit een of ander kookblad ofzo :P
pi_101957059
Gekookte eieren in de ochtend werden zo gekookt dat letterlijk de helft van het ei nog doorzichtig was.
Dus gewoon ipv het ei onderdompelen in water, het ei half in water en half niet in water.

Door mijzelf gemaakte ( ik was 10 ofzo :') ) aardbei ijsjes met munt.
Bah!

Sindsdien lust ik ook haast niks meer met munt behalve pepermuntjes :)
Twiddel
  woensdag 14 september 2011 @ 22:25:34 #22
42366 Staal
pi_101957828
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:14 schreef summer2bird het volgende:
Gekookte eieren in de ochtend werden zo gekookt dat letterlijk de helft van het ei nog doorzichtig was.
Dus gewoon ipv het ei onderdompelen in water, het ei half in water en half niet in water.

Door mijzelf gemaakte ( ik was 10 ofzo :') ) aardbei ijsjes met munt.
Bah!

Sindsdien lust ik ook haast niks meer met munt behalve pepermuntjes :)
Serieus, mij mag je wakker maken voor een zacht gekookt vers eitje. Met een beetje zout in de dooier, ik vind dat echt zo lekker.

Halfdoorzichtig kan eigenlijk niet. Niet zoals jij schrijft, de ene helft gaar en de andere rauw. Het zal wel je herinnering zijn, denk ik toch.
Un certain jeune homme
  woensdag 14 september 2011 @ 22:37:18 #23
45206 Pietverdriet
pi_101958630
Ik heb mijn eieren ook graag heeeel zacht.
pi_101962561
Enige echte jeugdtrauma heb ik overgehouden aan het wekelijks boodschappen doen van mijn stiefmoeder bij een supermarkt die De Kijkgrijp heette.
Destijds had je nog echte caissières die het bedrag van elke boodschap met de hand moesten inkloppen.
Mijn stiefmoeder had de vervelende gewoonte om bij thuiskomst de complete (lange) kassabon boodschap voor boodschap te controleren en zodra ze een aanslagfout ontdekte, al was het 1 cent, dat in het rood aan te strepen op de kassabon en dan mij, als kind terug naar de supermarkt te sturen om het verschil te laten verrekenen. Al ging het in totaal om 7 cent. Die moest en zou ze dan uitbetaald krijgen.

Ik heb het nu over begin jaren 60, maar het was dusdanig traumatisch dat ik het nog steeds weet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101966544
Tuinbonen... ik kreeg die krengen niet af. Moest er echt van kokhalzen maar ik moest en zou ze eten van mijn ouders, drama's zijn het geweest. Ik eet ze nu nog steeds niet, teveel negatieve asociaties.
pi_101967471
Het is niet mijn trauma, maar ik ken iemand die het bovenste deel en onderste deel van een pak yoghurt/vla niet lust.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 15 september 2011 @ 09:50:07 #27
45206 Pietverdriet
pi_101968244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:56 schreef golfer het volgende:
Enige echte jeugdtrauma heb ik overgehouden aan het wekelijks boodschappen doen van mijn stiefmoeder bij een supermarkt die De Kijkgrijp heette.
Destijds had je nog echte caissières die het bedrag van elke boodschap met de hand moesten inkloppen.
Mijn stiefmoeder had de vervelende gewoonte om bij thuiskomst de complete (lange) kassabon boodschap voor boodschap te controleren en zodra ze een aanslagfout ontdekte, al was het 1 cent, dat in het rood aan te strepen op de kassabon en dan mij, als kind terug naar de supermarkt te sturen om het verschil te laten verrekenen. Al ging het in totaal om 7 cent. Die moest en zou ze dan uitbetaald krijgen.

Ik heb het nu over begin jaren 60, maar het was dusdanig traumatisch dat ik het nog steeds weet.
Ik deed eens boodschappen met een vriend van me, we liepen pratend door de winkel terwijl hij zijn spullen pakte.
Komen al pratend bij de kassa en die kassiere zegt, dat is X, hij zegt sorry tegen me, en draait zich naar de Kassiere, zegt, dat klopt niet het moet Y zijn.
Kassiere stomverbaasd. Ja maar, ja maar, (bar code kassa)
Hij kijkt naar de kassabon en zegt, hier, het bier is de volle prijs aangeslagen, maar er is een kortingsactie.
pi_101968564
wow, of het verschil was enorm of hij is gewoon enorm autistisch....?
Ik moet toch echt de bon nakijken om het te weten.
  donderdag 15 september 2011 @ 10:13:39 #29
45206 Pietverdriet
pi_101968723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:06 schreef Oceanonix het volgende:
wow, of het verschil was enorm of hij is gewoon enorm autistisch....?
Ik moet toch echt de bon nakijken om het te weten.
Hij zei dat ie het van zijn moeder geleerd had en dat ie gewoon de prijs van de producten bij elkaar optelt
pi_101969051
als de korting niet verrekend wordt heb ik dat vaak ook wel door omdat ik die producten juist koop om de aanbieding.
pi_101970251
Ik at vroeger alles, en vond ik het niet lekker, at ik het toch op.
En redelijk zonder morren, ik dacht altijd : morgen wellicht weer iets wat ik lekker vind.
Maar 1 situatie is me bijgebleven, toen ik een jaar of 6 was had mijn moeder kalkoenenbouten gemaakt.
Ik kan me er niet alles meer van hereinneren, maar ik weet nog dat ik zo'n immens grote (zachtgekookte ?) bout in mijn handen had.
Ik zeg zachtgekookt, omdat ik niet precies weet hoe ze het had klaargemaakt, het was de jaren 70, en een oven hadden we denk ik niet, het leek er iig op dat het gekookt was.
En het vet van die bout, was in het kookproces getransformeerd in een witte blubber achtige substantie.
Na een paar keer aangegeven te hebben dat ik het toch echt niet lekker vond, zij mijn moeder toch maar door te eten.
Pas na daadwerkelijk kokhalzen (wat ik nu op mijn werk bijna weer hebt :') ) kon ik de poot laten staan.
Nog nooit heb ik iets zo ranzig gevonden als toen
  donderdag 15 september 2011 @ 11:16:12 #32
42366 Staal
pi_101970378
Xlarge, bedankt, nu ben ik ook misselijk.
Un certain jeune homme
pi_101970449
^ doet me denken aan een wat rare zwezerik die ik ooit in een restaurant kreeg, toen ik iets van 14 jaar was. Die was echt, écht vies. Het was grijs en had de structuur wat iets weg had van vis en een spons. Daar heb ik echt trauma's aan overgehouden.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 15-09-2011 12:34:42 ]
pi_101971325
quote:
11s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:16 schreef Staal het volgende:
Xlarge, bedankt, nu ben ik ook misselijk.
:D
Je kan je dan het immense trauma wel voorstellen, van een 6 jarig Rotterdams jongetje ;(
pi_102173354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.

Mijn oma. Wat was dat goor zeg. Heb het nog jarenlang gewantrouwd als er tomatensoep geserveerd werd.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:06:40 #36
42366 Staal
pi_102173451
Mijn vader deed er de inhoud van een blikje tomatenpuree bij en dan smaakte de hele soep naar metaal.
Un certain jeune homme
pi_102175332
- Margarine op brood (bij vriendjes thuis)
- Spaghetti en macaroni van verkeerd graan (bij vriendjes en familie thuis)
- Budgetpindakaas met een plas olie bovenop (bij vriendjes thuis)
- Zelfmaakchocomel (bij vriendjes thuis)
- Supermarktzoetigheid en chocola (vriendjes en familie)
- Droogsponzige slagroomtaart met slechte slagroom (v&f)
- Crackers met gebakken banaan (v)
- Dropwater
- De lucht van warme melk, en dan zo'n vel erop.
- Vierkante ham met een venstertje van vleeslijm (hypotheekrente van 14% en twee huizen, toch was die ham eenmalig, dan mijn pa maar shag roken en de auto even niet gebruiken en ik in ouwe kleren van mijn neef naar school).

Thuis was het over het algemeen echt wel goed, hoewel mijn moeder meestal moest koken en er niet echt goed in was. Maar er bleven genoeg gerechten over die ze wel onder de knie had. In de meeste huizen waar ik op bezoek kwam en meeat was minder geld en werd relatief nog minder aan eten uitgegeven. Het trauma is vooral dat ik het dan niet lekker vond maar dat ik wel het gevoel had dat ik moest doen van wel.

Soms was het ook echt bittere armoe. Surinaams-Indische ouders en dan krijg je een nasi die gewoon niet lekker is omdat er bijna niks in zit. Ik had ook totaal geen oog voor inkomensverschillen (dat is op zichzelf ook al een luxe die andere kinderen niet hadden) en al helemaal niet voor status, maar dat leidde soms ook wel tot genante situaties. Geld was iets waarvan je later ontzettend veel van ging verdienen om een sportwagen te kopen, geen actueel thema dat ook maar iets met je dagelijks leven van doen had en al helemaal niet met eten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102175523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:

Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij prima :')
pi_102175584
Mijn moeder dacht vroeger hip te koken door pannekoeken met spinazie te maken.
Als kind zagen we onze moeder in de keuken pannekoeken bakken, dus wij waren allemaal superblij, aan tafel bleken het opgerolde pannekoeken te zijn met een spinazie saus er tussen.
Bleeeeeeeeh nooit meer gegeten, was echt vies.
pi_102176452
pannenkoeken met spinazie(a la creme) en kaas :9~

kregen wij ook als we pannenkoeken als avondeten hadden. 1 pannenkoek met spinazie om toch groente binnen te krijgen. en daarna gewone pannenkoeken. de stapel was nooit groot genoeg
pi_102182432
Spruitjes :r
Feyenoord-
pi_102184796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:23 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij prima :')
Haha moeders die kinderen voor de gek houden _O_
zo ken ik er ook nog 2:
Mijn broertje die geen doperwten lustte totdat mijn moeder hem vertelde dat het franse doperwten betrof _O-
Vriendje op mijn verjaardag die alleen coca-cola lustte waarop mijn moeder met het bekertje naar de keuken loopt en met een beker 'coca-cola' terugkomt.
Kereltje heeft het zonder morren opgedronken :Y)
pi_102185799
gebakken gepaneerd visje opdienen als schnitzel, want de kinderen lusten geen vis.
Spruitjes consequent kleine chinese kooltjes noemen omdat iedereen altijd roept dat spruitjes vies zijn, dus kinderen ook
pi_102200663
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes :r
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:37:17 #45
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_102200707
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gisteren nog gehad :(
pi_102202110
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:37 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

gisteren nog gehad :(
Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaat :{w Vergif is ut :(
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:05:01 #47
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_102202225
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaat :{w Vergif is ut :(
Hmm. :)
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:08:21 #48
42366 Staal
pi_102202378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:15 schreef seasushi het volgende:
gebakken gepaneerd visje opdienen als schnitzel, want de kinderen lusten geen vis.
Spruitjes consequent kleine chinese kooltjes noemen omdat iedereen altijd roept dat spruitjes vies zijn, dus kinderen ook
Niet kinderen ook maar met name kinderen.
Dat is gewoon slim. En kinderen kun je prima aan vis laten wennen d.m.v. Kapitein Iglo.
Un certain jeune homme
pi_102202385
Wikipedia

[bewerken]Hallucinerende en toxische werking

In een lage dosis geeft nootmuskaat geen merkbare psychische of neurologische effecten. Bovenmatig gebruik van nootmuskaat kan hallucinaties veroorzaken. Men vermoedt dat dit berust op een in vivo (in het lichaam) omzetting van myristicine naar MMDA (3-methoxy-4,5-methylenedioxyamphetamine). Excessief gebruik van de werkzame stof, Myristicine (een zwak werkende MAO (monoamine oxidase) -remmer). (3-methoxy,4,5-methyleendioxy-allylbenzeen), kan gevaarlijk zijn. Bij volwassenen leidt inname van ca. 5 gram of meer van de geraspte noot al tot duidelijke klinische symptomen (buikpijn, braken, duizeligheid, onrust en bewustzijnsstoornissen). Myristicine is al eerder beschreven als een sterk hallucinogeen. Verder bevat de olie van de muskaatnoot nog andere etherische oliën die precursors (chemische voorlopers) zijn voor geestverruimende middelen (safrol, MDMA, elemicine, mescaline). Safrol en het ook in nootmuskaat voorkomende methyleugenol blijken bij dierproeven en ander onderzoek gentoxisch te zijn en daarmee mogelijk kankerverwekkend. Of nootmuskaat kankerverwekkend blijkt te zijn voor mensen moet uit nader onderzoek blijken.

Eat that, het is echt vergif :@ :(
pi_102208048
Owja, ook zo'n faal; 2 neefjes van mij lusten vroeger heel weinig, een van de dingen die ze wel lustten was vla. We aten toen bij oma, en oma heeft geen vla :P Dus mijn moeder had yogurt en roosvicee door elkaar geklopt, en ze vonden het lekker! Komt die moeder van ze aangesneld ( :r ) "jullie lusten toch geen yoghurt?"
Zij: "Is dit geen roze vla dan? :? "

:') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door robuust89 op 21-09-2011 08:15:46 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 21 september 2011 @ 08:05:06 #51
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_102208180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 07:50 schreef robuust89 het volgende:
Owja, ook zo'n faal;
Hun
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_102208302
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:05 schreef Muck het volgende:

[..]

:*
Bedankt voor je bijdrage.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_102213670
Jachtschotel.
Mijn moeder deed daar vast haar best op, maar man man..... Wat een tinnef zeg.
pi_102214300
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:05 schreef Muck het volgende:

[..]

doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.
Meestal niet
pi_102217491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.
Meestal niet
Zó herkenbaar! Hier was het ook vaak 'Husse met je neus ertussen', zoals mijn moeder het altijd noemde.
pi_102218786
Of "Als het niet lekker is dan is het wel gezond" en dat soort dingen.

"Mmmm, nou mam, gezond hoor"
"Erg voedzaam inderdaad"
"Moeders in de derde wereld zouden blij zijn met zo'n afwas"
pi_102218842
1. Huzarensalade + frikandel
2. Smacaroni
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 15:09:37 #58
91830 MaximusTG
pi_102219981
1. Huzarensalade + frikandel ?

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
  woensdag 21 september 2011 @ 15:10:57 #59
42366 Staal
pi_102220039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
Dus een kwak huzarensalade met daarnaast een frikandel lijkt jou wel lekker?
Ik hoef het iig niet.
Un certain jeune homme
pi_102220199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:

Verhaaltje: Pa en ma zijn gescheiden, zodoende zat ik vroeger de ene week bij pa, de andere week bij ma. Ma kan prima koken, maar haar smacaroni daar heb ik toch wel een traumaatje aan overgehouden. Pa is niet echt een keukenprinsesje en interesseerde het allemaal niet, die pleurt een paar frikandellen in de frituur, en een kwak huzarensalade op je bord. Als je dat dag in dag uit te vreten krijgt is het echt niet meer lekker hoor... De eerste keer gaat wel, de tweede keer heb je al zoiets van "nee, alweer!?", maar daarna ga je je niet lekkerder voelen.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 15:18:52 #61
91830 MaximusTG
pi_102220347
@Freddeh, ah, vandaar, nee, dat komt je neus wel uit op een gegeven moment.

@Staal, nou, het zou niet mijn eerste keus zijn nee, maar als ik moest kiezen tussen de dingen in dit topic dan lijkt een kwak huzarensalade met een frikandel me niet meteen heel smerig. ;).
pi_102225804
Hutspot. Vroeger altijd met lever erbij, zo goor.
Ik eet hutspot pas sinds een paar jaar weer: zonder lever maar gewoon met een gehaktbal :)
pi_102227256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Hutspot. Vroeger altijd met lever erbij, zo goor.
Ik eet hutspot pas sinds een paar jaar weer: zonder lever maar gewoon met een gehaktbal :)
Ah ja hutspot, dat vind ik nog steeds niet lekker :') Zo'n weeig-zoete baby hap vind ik het.. bah
pi_102230256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:07 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ah ja hutspot, dat vind ik nog steeds niet lekker :') Zo'n weeig-zoete baby hap vind ik het.. bah
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.
pi_102230434
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef loecje het volgende:

[..]

ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.
Alles koken, spekkies bakken, in de blender ermee en heerlijk smullen :9~
pi_102230491
Kaaskoekjes:
Gooi een homp oude kaas in de oven, en haal ze er pas uit als ze bruin zijn.

Bittere troep :r
Twiddel
pi_102231066
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is toch geen stamppot
pi_102233053
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef loecje het volgende:

[..]

Grof of fijn gestampt veranderd niets aan de smaak van wortel-aardappel ;)
pi_102233195
dat niet nee, maar dan is het geen babyhapje meer
pi_102238975
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:18 schreef MaximusTG het volgende:
@Freddeh, ah, vandaar, nee, dat komt je neus wel uit op een gegeven moment.

@Staal, nou, het zou niet mijn eerste keus zijn nee, maar als ik moest kiezen tussen de dingen in dit topic dan lijkt een kwak huzarensalade met een frikandel me niet meteen heel smerig. ;).
vind ik ook niet smerig hoor. genoeg mensen die in een snackbar een patatje, huzarenslaatje en een frikandel bestellen.
pi_102240984
Mij staat iets bij van , nasi uit een blik, brrrr.
Daarna heeft mijn moeder wel een cursus indonesisch koken gevolgd, waarschijnlijk op aandrang van man en kinderen, haha.
Dat is eens wat anders...
pi_102250232
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:09 schreef loecje het volgende:
dat niet nee, maar dan is het geen babyhapje meer
Ik doelde met ''babyhapje'' op de smaak, niet de textuur. Ik vind wortel-aardappel een van de zoetste en braafste combinaties die er bestaan.
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2011 @ 08:20:17 #73
91830 MaximusTG
pi_102250818
@FutureFairyTale; Ja precies, zal ook nog wel redelijk bij mekaar smaken lijkt me zo. Maar als je het 3x per week krijgt of zo is het wel anders :).

Hutspot (of in sommige delen van het land ook wel peeënstamp, penenstamp, peenstamp genoemd), vind ik altijd wel lekker. Mits goed klaargemaakt en op smaak gebracht. Zijn zoveel varianten van, veel verschil in verhouding tussen aardappel en wortel en ui.
Was afgelopen weekend bij de ouders van mn vriendin, en ze hadden spullen gehaald voor hutspot. Nu moesten zij 's middags weg, dus ik was maar gaan koken. Maar er lag maar 1 zakje van 500 gram met wortels én uien (voorgesneden). Voor 4 man.. Heb er maar ong. 1 kg aardappel bijgedaan, want vond het anders in verhouding veel te veel aardappel worden. Maar dat was dus niet zoveel hutspot. Wel alles in de rundvleesbouillon gekookt. Lekker een klont boter erdoor en afmaken met een beetje opgevangen kookvocht, zout en peper.
  donderdag 22 september 2011 @ 08:57:44 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102251379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:49 schreef DeZoektocht het volgende:
Haha moeders die kinderen voor de gek houden _O_
1. Zoon kokhalst van tofu
2. Zoon is dol op pasta met nep-roomsaus en ham, tot het moment dat hij rond z'n vierde allergisch blijkt voor zuivel.

Ik heb geexperimenteerd tot ik een ons woog, maar het het lukte niet een goede vervanging van die pastasaus te vinden. Tot ik silken tofu pureerde, bouillon erbij, veel knoflook zachtjes zaten zweten in olijfolie en als laatste hamstukjes erbij. Dat vond hij helemaal heerlijk.

Omdat inmiddels soya ook op z'n 'allergische lijstje' staat, hebben we hem laatst verteld waar z'n lievelingsgerecht uit bestond. Hij gelooft het nog steeds niet :D
pi_102264479
Ach ik geloof niet dat het echt een trauma is, maar ik vind het wel grappig :)
Mijn vriend heeft zijn nichtje toen ze een jaartje of 8 was verteld dat een fles cola net als een goede fles rode wijn werkt. Je mag het laatste beetje niet uitschenken/opdrinken ivm bezinksel ( ja...ze komen uit een familie die nogal van wijn houdt)
Resultaat: nichtje is inmiddels 20 en weigert nog steeds om het laatste beetje cola uit een fles te drinken, al weet ze dat het onzin is en dat er geen bezinksel in zit. Ze drinkt het dan wel weer uit een blikje of zo'n klein flesje :)
  donderdag 22 september 2011 @ 17:49:10 #76
45206 Pietverdriet
pi_102266695
quote:

[..]

Olvarit fan?
pi_102266732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:16 schreef cora4034 het volgende:
Mij staat iets bij van , nasi uit een blik, brrrr.
Daarna heeft mijn moeder wel een cursus indonesisch koken gevolgd, waarschijnlijk op aandrang van man en kinderen, haha.
Oh getver, dat maakte mijn huisgenote vroeger ook klaar, zo'n blik Suzi Wan. In een nieuwe (niet eerst afgewassen pan). Brr, wat een lucht kwam daar vanaf.
  donderdag 22 september 2011 @ 18:10:00 #78
42366 Staal
pi_102267299
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh getver, dat maakte mijn huisgenote vroeger ook klaar, zo'n blik Suzi Wan. In een nieuwe (niet eerst afgewassen pan). Brr, wat een lucht kwam daar vanaf.
Ik las die post en kon maar niet op de naam komen. Suzi Wan inderdaad uit blik. Dat moest ik ook eten. Oh wat goor, het smaakte gewoon zuur. :r.
Un certain jeune homme
  donderdag 22 september 2011 @ 18:13:02 #79
42366 Staal
pi_102267372
quote:

[..]

In de blender? -O- .

Als ik het maak is het geen babyvoeding. Maar bak de uien in roomboter i.p.v. koken en doe er bijv. een vleugje Kerrie bij. En inderdaad rundvlees, geen varkensvlees want dat versterkt elkaar qua zoetheid. Maar dat is mijn mening maar uiteraard.
Un certain jeune homme
pi_102267483
Ik wil het geen trauma noemen maar smerig was het wel: zelfgevangen paling. Na een hele tijd in ons ligbad te hebben gezwommen was het nog steeds het culinaire equivalent van een hap modder.
  donderdag 22 september 2011 @ 19:15:18 #81
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102269704
Ik hou ook niet van hutspot. Zoete hap. Maar met pittige rendang is het nou juist wel weer lekker. Dat brengt het een beetje in balans.
pi_102270295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:15 schreef RobinOok het volgende:
Ik hou ook niet van hutspot. Zoete hap. Maar met pittige rendang is het nou juist wel weer lekker. Dat brengt het een beetje in balans.
dat is een aparte combinatie :o

Ik moet altijd wel lachen om mijn vriend (hij is indo), als ik erwtensoep heb gemaakt dan gaat daar nog ketjap, gebakken uitjes en sambal doorheen :D

Btw heb aan hutspot dus alleen maar een trauma overgehouden door die lever die we erbij moesten eten :(
Nu met een gehaktbal erbij is het prima te doen
pi_102282175
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:10 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik las die post en kon maar niet op de naam komen. Suzi Wan inderdaad uit blik. Dat moest ik ook eten. Oh wat goor, het smaakte gewoon zuur. :r.
Ik wist zelf ook de naam niet meer maar inderdaad, Suzi Wan. Groen etiket.
Dat is eens wat anders...
pi_102284413
Als kind gooide ik doorgaans ketchup over mijn bord spaghetti en macaroni. Nu moet ik daar echt niet aan denken. Mijn neef ging nog een stapje verder door ook ketchup over zijn bord rijst te gieten. Zelfs ik vond dat toen niet kunnen.
pi_102287715
Mijn moeder bakte vlees over het algemeen dusdanig dat het nogal... droog was. Om die reden kan ik een schnitzel, zelfs als ie wèl goed bereid is, nog altijd niet waarderen. Dat was een taaie droge lap. Sowieso vind ik vlees al heel snel te droog nu, denk daardoor.

En macaroni met ham en kaas. Ik kwakte daar altijd een grote klodder ketchup over.

Verder was mijn moeder op zich geen dramatische kok, ze vond het alleen niet leuk dus góed was het ook niet (we hadden ook alle nieuwe pakjes als een van de eersten in huis: aardappel anders, aardappel idee, alle knorr pakjes... Ik was vroeger trouwens enorm fan van aardappel anders, aardappel idee en chicken tonight. Het is gelukkig nog goedgekomen met me ;))

Oh, en dit is toch wel de grootste denk ik: die toetjes in hoge plastic bakjes, je had twee smaken: 'vanille' en 'chocolade'. Met een enorm neppe 'slagroom' erop. Mijn oma dacht dat we die lekker vonden, dus op een gegeven moment hadden we een hele koelkast vol.

"Wil je een toetje?"
"Ja lekker"
*Haalt die smerige meuk
"Oh, bij nader inzien, ik hoef geen toetje"
"Nee, je MOET een toetje, ze moeten op!"

:'( :{ brrrr
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  vrijdag 23 september 2011 @ 03:59:10 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102287835
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 03:14 schreef cinnamon_M het volgende:
Oh, en dit is toch wel de grootste denk ik: die toetjes in hoge plastic bakjes, je had twee smaken: 'vanille' en 'chocolade'. Met een enorm neppe 'slagroom' erop. Mijn oma dacht dat we die lekker vonden, dus op een gegeven moment hadden we een hele koelkast vol.
Die behoren nog steeds tot m'n 'guilty pleasures' :@ Zo eens per 5 a 10 jaar, ofzo. En dan vooral de vanille :)
pi_102294238
Mijn vader kocht altijd het allergoedkoopste vlees wat uiteraard vaak niet te eten was en dus de helft werd weggegooit maar hij bleef het kopen omdat het zo goedkoop was :')
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 12:20:54 #88
91830 MaximusTG
pi_102294522
Tis toch eigenlijk best triest hoe slecht er af en toe gekookt wordt in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Wat vinden jullie, zou het niet een goed idee zijn om wat meer aandacht te besteden aan gezond leven en koken op bv de middelbare school. Want ik weet nog dat wij (op het VWO), 1 jaar een soort combinatie maatschappijleer en verzorging hadden, waarvan vooral het laatste zo bedroevend slecht en van een laag niveau was dat ik er niet echt iets nieuws leerde.
pi_102294907
Er zou idd best een project tegenaan gegooid mogen worden om kinderen gezond te laten eten en ze te leren hoe je gezond én lekker kunt koken.

als ouders van jongs af aan hun kinderen junkfood geven gaan kinderen dat vanzelf lekker vinden omdat het vertrouwd is.

Jamie oliver heeft in engeland het project pass it on gedaan,en school dinners. Die laatste was redelijk succesvol
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:36:10 #90
45206 Pietverdriet
pi_102294970
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:10 schreef hugsy33 het volgende:
Mijn vader kocht altijd het allergoedkoopste vlees wat uiteraard vaak niet te eten was en dus de helft werd weggegooit maar hij bleef het kopen omdat het zo goedkoop was :')
Goedkoop vlees als in dumphandel, of als in de goedkope delen van varken, koe enzo?
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:37:21 #91
45206 Pietverdriet
pi_102295005
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Tis toch eigenlijk best triest hoe slecht er af en toe gekookt wordt in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Wat vinden jullie, zou het niet een goed idee zijn om wat meer aandacht te besteden aan gezond leven en koken op bv de middelbare school. Want ik weet nog dat wij (op het VWO), 1 jaar een soort combinatie maatschappijleer en verzorging hadden, waarvan vooral het laatste zo bedroevend slecht en van een laag niveau was dat ik er niet echt iets nieuws leerde.
Jep, als ik zie wat men doorgaans eet, dan eten wij ongelofelijk goed.
pi_102296682
quote:
Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei koken :'( )

(overigens doe ik binnen mijn kring mijn best: mijn moeder krijgt vandaag voor haar verjaardag n kookboek :P (eigenlijk valt het inmiddels wel mee hoor, mijn zusje is vegetariër dus ze is aan t experimenteren geslagen jaren terug))
// wandelende paradox //
pi_102296734
Als in het goedkoopste van de supermarkt dus vaak worstjes van een frikadellenprut, hoewel frikandellen nog meer smaak hebben.en gehakt met keiharde stukjes erin ed.

en dat terwijl we absoluut geen geldzorgen hadden maar mijn vader maakte er een sport van om zo goedkoop mogelijk te eten.

Ik herinner me nou ook ineens weer deed blikken soep van elf! Cent blegh water met heel in de verte wat toegevoegde smaakstoffen
pi_102297069
quote:
Mwah, misschien worden scholen al een beetje overbelast met het moeten oplossen van elk maatschappelijk probleem. Los van de vraag of het eigenlijk wel een probleem is, betekent het feit dat een school er is om te leren niet dat kinderen buiten schooltijd niets zouden kunnen leren.

Misschien moet de overheid eens ophouden met slecht eten te stimuleren, subsidieren, faciliteren en van vals concurrentievoordeel te voorzien.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 13:58:14 #95
91830 MaximusTG
pi_102297375
Klopt, in een ideale wereld zouden kinderen dat soort dingen van hun ouders leren, of op zn minst wat basisvaardigheden in de keuken. En dan laten zien waar je (internet /boeken) meer kan leren.
Maar als de ouders het niet weten, dan kunnen ze het ook niet overdragen.
pi_102297718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:58 schreef MaximusTG het volgende:
Klopt, in een ideale wereld zouden kinderen dat soort dingen van hun ouders leren, of op zn minst wat basisvaardigheden in de keuken. En dan laten zien waar je (internet /boeken) meer kan leren.
Maar als de ouders het niet weten, dan kunnen ze het ook niet overdragen.
Nee, maar ze dragen misschien wel de "ik kies bewust"-onzin over, zoals de overheid dat aanbiedt, en de kiloknaller die de overheid zo stimuleert, diezelfde overheid die boerenkaas probeert weg te pesten. De publieke omroep zendt wel reclames uit rond kinderprogramma's, die er vaak op gericht zijn om kinderen om dat eten te laten zeuren. Ook vraag ik me af welk leerdoel er gediend is met de aanwezigheid van een frisdrankautomaat op scholen of wat er verder aan voedingsmiddelen wordt aangeboden daar, daar heb ik geen zicht op.

Eetcultuur kan echt niet van de overheid komen, maar feitelijk tegenwerken is ook niet nodig en een beetje stimuleren zou wel mogelijk zijn. Het is ook niet zo dat Nederland helemaal geen enkele eetcultuur heeft, maar dat is ondanks de overheid.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:19:36 #97
42366 Staal
pi_102298007
De overheid faciliteert wel fruitweken. Basisscholen kunnen zich hier kennelijk voor opgeven.
Kinderen maken dan kennis met verschillende soorten fruit. Kooklessen zouden zeker leuk zijn, met name op de basisschool. Die kinderen kunnen veel meer dan je denkt. Maar als ouders hun kinderen niets anders voorzetten dan hamburgers, friet of Lasagne dan houdt het al snel op.

Dat laatste overdrijf ik niet. Ik ken zo al twee kinderen voor wie dat het standaard avondeten is en nog een ander meisje wat gewoon als avondmaal boterhammen met hagelslag krijgt. Die wist niet eens wat een radijsje was. Echt schandalig. Zelfs al moet je van weinig geld rondkomen dan nog liggen er bij AH iedere week 3 andere soorten groenten voor 50% van de prijs. Er is geen excuus om dan wel al die rotzooi te kopen.

En men kweekt ook van die zeikkinderen want "dat lus ik niet". Ze lusten ook niks. Ben alles behalve een perfecte ouder maar ik ben blij dat die rups van mij gewoon overal voor openstaat en ook alles een keer wil proeven om dan pas te oordelen. Die at op haar vijfde al slakken, gewoon om te proberen. En door haar te betrekken bij het snijden en koken wordt het eigenlijk alleen maar nog leuker en het is nog gezellig ook.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:23:00 #98
42366 Staal
pi_102298115
Overigens denk ik dat mensen in het algemeen juist veel beter zijn gaan eten. De dingen die ik in deze reeks gepost heb moet je ook zien in de tijdsgeest. Ik heb het dan over eind jaren zeventig en de jaren tachtig. Het werd toen echt ontdekt allemaal.
Un certain jeune homme
pi_102299321
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef Staal het volgende:
De overheid faciliteert wel fruitweken. Basisscholen kunnen zich hier kennelijk voor opgeven.
Kinderen maken dan kennis met verschillende soorten fruit. Kooklessen zouden zeker leuk zijn, met name op de basisschool. Die kinderen kunnen veel meer dan je denkt. Maar als ouders hun kinderen niets anders voorzetten dan hamburgers, friet of Lasagne dan houdt het al snel op.

Dat laatste overdrijf ik niet. Ik ken zo al twee kinderen voor wie dat het standaard avondeten is en nog een ander meisje wat gewoon als avondmaal boterhammen met hagelslag krijgt. Die wist niet eens wat een radijsje was. Echt schandalig. Zelfs al moet je van weinig geld rondkomen dan nog liggen er bij AH iedere week 3 andere soorten groenten voor 50% van de prijs. Er is geen excuus om dan wel al die rotzooi te kopen.

En men kweekt ook van die zeikkinderen want "dat lus ik niet". Ze lusten ook niks. Ben alles behalve een perfecte ouder maar ik ben blij dat die rups van mij gewoon overal voor openstaat en ook alles een keer wil proeven om dan pas te oordelen. Die at op haar vijfde al slakken, gewoon om te proberen. En door haar te betrekken bij het snijden en koken wordt het eigenlijk alleen maar nog leuker en het is nog gezellig ook.
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:09:41 #100
42366 Staal
pi_102299621
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:

[..]

QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Geeft nog helemaal niks, als ze die smaakjes maar wel van jou meekrijgt. Sommige kinderen krijgen dat helemaal nooit mee van thuis. En vraag je ook af waarom jouw vrouw een moeilijke eter is.

Ik heb in mijn jeugd zo vies moeten eten dat ik toen ik op kamers ging ook echt niet van eten hield, dat is ook echt later pas gekomen. Kan me trouwens voorstellen dat als jij je best doet op het eten en er twee dat met lange tanden zitten te eten dat het niet erg motiverend is, maar gewoon stug volhouden. ;).
Un certain jeune homme
pi_102305300
quote:

[..]

Ik denk dat het niet zozeer om pakjes gaat, maar om goede ingredienten erbij, variatie, gezamenlijk eten, praten over eten, is het lekker, was het de vorige keer lekkerder, zal ik dit weer eens maken, proef dit eens, etc.. Dat wil niet zeggen dat ze niks moeten eten wat ze niet lekker vinden of dat ze niet hun rare voorkeuren kunnen hebben, het bijven kinderen natuurlijk. Maar proeven moet je ook leren en als ze veel verschillende dingen te proeven krijgen en de omgeving er ook naar is dat ze zich echt afvragen wat ze nou proeven, dan komt dat wel denk ik. Ik denk dat het dus aankomt op aandacht voor eten in het gezin. In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:24:41 #102
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102305976
Een volkstuintje met Rabarber welke helaas altijd bijzonder goed groeide zodat er, voor mijn gevoel, maanden Rabarber gegeten moest worden. Bordje leeg. :r
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102306314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:24 schreef yavanna het volgende:
Een volkstuintje met Rabarber welke helaas altijd bijzonder goed groeide zodat er, voor mijn gevoel, maanden Rabarber gegeten moest worden. Bordje leeg. :r
Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinnering _O_
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:53:16 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102306893
Ooit eens bij een ex-vriendje thuis: spinazie gekookt in azijn. *gruwel* :X
Flinke tijd later aten we daar weer eens spinazie en er ging een lampje branden, maar ik wist niet meer precies waarom... ;(

Macaroni met smac en kaas eten we hier zeker 2 keer in de maand. :@ Zo makkelijk en ik vind het best prima te eten af en toe. :@
pi_102307393
Spinazie in azijn? Lijkt me niks.
Door andijvie stampot gaat wel een scheutje azijn. Maar spinazie? ;(
pi_102307471
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:09 schreef fotostarter het volgende:
Spinazie in azijn? Lijkt me niks.
Door andijvie stampot gaat wel een scheutje azijn. Maar spinazie? ;(
Heerlijk, spinazie met wat azijn 8-)
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:59:40 #107
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102311922
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinnering _O_
*Gruwel*

Mijn broer hield er ook zo van. Hij schepte er dan ook een groot genoegen in om zijn rabarber smakelijk op te eten, triomfantelijk kijkende hoe ik het mijne met zeer grote tegenzin op at.

Heden ten dage ontwijk ik nog altijd rabarber. Lang leve het zelf boodschappen doen/koken. ;).
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:34:35 #108
45206 Pietverdriet
pi_102313678
Spinazie is heerlijk, mits niet gehakt of a la creme uit de diepvries maar gewoon blaadjes.
  zaterdag 24 september 2011 @ 05:55:34 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102325042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.
Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.
  zaterdag 24 september 2011 @ 05:58:19 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102325046
quote:
:D Hier geven ze ook de voorkeur aan een pot appelmoes, ipv heerlijk grove, zelfgekookte. Gaat wel over.... Ze gaan in eerste instantie gewoon voor de 'makkelijker' smaak, dus vaak zoeter en eenvoudiger. Gewoon volhouden....
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:15:05 #111
296595 foodlover
live and learn
pi_102326311
Mijn ouders hadden altijd voor een weeshuis vol aan boontjes in de tuin, deze werden dan ingevroren en jaarrond werd er 1x per week boontjes gegeten. Heeft toen ik op mezelf ging wonen enkele jaren geduurd voordat ik ze weer lekker vond...

Om 't ouderlijk huis niet helemaal af te vallen: Mams doet altijd een in roomboter aangefruit gesnipperd uitje bij de boontjes, vind ik ook lekker.
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:41:15 #112
45206 Pietverdriet
pi_102326613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 10:15 schreef foodlover het volgende:
Mijn ouders hadden altijd voor een weeshuis vol aan boontjes in de tuin, deze werden dan ingevroren en jaarrond werd er 1x per week boontjes gegeten. Heeft toen ik op mezelf ging wonen enkele jaren geduurd voordat ik ze weer lekker vond...
.
Jep, hier ook.
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:55:57 #113
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102326812
Ik beleef hier dagelijks nog jeugdtrauma. Mijn vader doet elke week de boodschappen, en er komt altijd standaard mee: Andijvie, sperziebonen, witlof en snijbonen. Soms aangevuld met broccoli, of bloemkool. Altijd met gekookt aardappels.

In de weekenden kook ik sowieso, en dan kook ik áltijd pasta, bami, nasi, rijst met curry, soep. Alles behalve een 'prakje'. Weet ook zeker dat als ik op mezelf ga, ik zelden nog gekookte aardappels en gekookte groente klaar ga maken :N

Wat er trouwens vroeger altijd op zaterdag werd gegeten was 'Bruine bonen bamipakket'. Een mengsel van een kant en klaar bamipakket, een blik bruine bonen en gehakt. En dan met aardappels of rijst. Gek genoeg zou ik daar wel weer eens zin in hebben.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_102327294
Ik snap niet waarom bruine bonen worden gecombineerd met aardappel of rijst. Voelt erg dubbelop voor mij.

Mijn ouders konden gelukkig goed koken. Niet Italiaans of Aziatisch, maar binnen hun genre smaakte bijna alles prima.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:25:02 #115
45206 Pietverdriet
pi_102327368
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet waarom bruine bonen worden gecombineerd met aardappel of rijst. Voelt erg dubbelop voor mij.

Mijn ouders konden gelukkig goed koken. Niet Italiaans of Aziatisch, maar binnen hun genre smaakte bijna alles prima.
Bonen en rijst zijn voor een groot deel van de mensen hun basisvoedsel. Rijst voor koolhydraten, bonen voor het eiwit.
pi_102327578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 05:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.
Op heel veel scholen is de warme lunch ook gewoon drie gangen, en eten een gespreksonderwerp. Dan krijg je dat.
pi_102329967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:33 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei koken :'( )

(overigens doe ik binnen mijn kring mijn best: mijn moeder krijgt vandaag voor haar verjaardag n kookboek :P (eigenlijk valt het inmiddels wel mee hoor, mijn zusje is vegetariër dus ze is aan t experimenteren geslagen jaren terug))
Oh god ja, verzorgingsles op school ;( We gingen wel een hele keer in twee jaar tijd koken: groentesoep. Met een boullionblokje en een zakje soepgroenten. Moest er volgens het recept zout in :') Niet gedaan. Wel wat extra peper. Was ie te flauw en te pittig. Heb er een zes voor gekregen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:35:59 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102330115
Ik deed zorg en welzijn, wel op het vmbo. Daar kreeg ik elke donderdagochtend 4 lesuren kookles. Iedereen werd dan verdeeld onder de grootkeuken, waarin je maaltijden in het groot kookten, of op de kleinkeuken, waar je dezelfde recepten, maar dan voor 2 personen leerde te koken. Was best nuttig.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_102339677
Ik heb op beide middelbare scholen waar ik naartoe ben geweest nooit een pan gezien of een bord, en een vak 'verzorging' heb ik ook nooit gehad. Lijkt me ook niet de bedoeling om dat op school te gaan doen. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:08:37 #120
296595 foodlover
live and learn
pi_102342906
Nog eentje dan: Mijn ouders aten (en eten) altijd het allergoedkoopste bruinbrood van Aldi of Lidl (50 ct ofzo) en presteerden het dan ook nog dit 2 dagen in de broodtrommel te bewaren (kauwgom)...

Je snapt dat in mijn tijd thuis zowel de broodrooster en het tosti-ijzer overuren maakten, of ik maakte "eierboterhammen" (geklust ei, scheutje melk, zout en daar het brood doorheen halen, bakken en kaas tussen laten smelten).
pi_102349511
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:16 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb op beide middelbare scholen waar ik naartoe ben geweest nooit een pan gezien of een bord, en een vak 'verzorging' heb ik ook nooit gehad. Lijkt me ook niet de bedoeling om dat op school te gaan doen. :D
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren :')
pi_102349620
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren :')
En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeite }:|
pi_102349645
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Hoe oud bent u, mevrouw? :D ;)
pi_102349807
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 00:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeite }:|
Ik heb aan dat verhaal over was scheiden wel iets gehad, en ik ben ook blij dat ik weet hoe mijn pil precies werkt, maar een vrome huisvrouw zal ik wel nooit worden...

quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe oud bent u, mevrouw? :D ;)
22 :')
pi_102349983
Ik verbaas me trouwens wel over al die mensen hier die dat vieze SMAC-blikvoer hebben moeten eten, mijn moeder was echt geen keukenprinses ofzo (niet dat ze slecht kon koken ofzo) maar zulke troep kwam er bij ons echt niet in hoor. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door heiden6 op 25-09-2011 01:13:57 ]
pi_102350232
Gekookte worteltjes en pudding met een vel erop. Br.
pi_102350326
Ik ben nog steeds een beetje bang voor frikadellen :@ Vroeger hoorde ik altijd dat er koeieogen en -uiers in verwerkt waren :(
pi_102353009
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 01:17 schreef mootie het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje bang voor frikadellen :@ Vroeger hoorde ik altijd dat er koeieogen en -uiers in verwerkt waren :(
:Y)
pi_102358296
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 01:17 schreef mootie het volgende:
Geeft niks, het is toch ranzige meuk :r ik weet nog steeds hoe teleurgesteld ik was toen ik een keer een frikandel nam op een kinderfeestje in plaats van een kroket omdat ik hoorde dat het zo lekker was :P
pi_102358502
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Geeft niks, het is toch ranzige meuk :r ik weet nog steeds hoe teleurgesteld ik was toen ik een keer een frikandel nam op een kinderfeestje in plaats van een kroket omdat ik hoorde dat het zo lekker was :P
Frikandel is lekker door de saus. Verder is het vooral deeg en wat vlees.
pi_102358690
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 13:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Frikandel is lekker door de saus. Verder is het vooral deeg en wat vlees.
Ik had er een zonder saus, en heb er sindsdien nooit meer een gegeten ;)
pi_102358718
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

Probeer eens met majo, uitjes en kerriesaus (frikandel speciaal). Imo een goeie combi bij patat oO<
pi_102556213
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:

[..]

dan mis je toch echt iets :) Gewoon een lekker frikandelletje speciaal halen vanavond en genieten :)
pi_102556389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:14 schreef Mirjam het volgende:
reeks *;
Echt??

Ooooo yes
pi_102561550
Mijn stiefma kookt belabberd, ze laat vaak groenten/vlees veel te lang koken/bakken, gebruikt vaak van die zakjes van Knorr en dergelijke.
Gelukkig zit ik sinds begin dit jaar op kamers, en ben ik er niet vuil van om zelf flink te koken, en ik moet zeggen dat dat toch een stuk beter is :Y

Wat betreft verzorging, dat hebben we ooit in de 2e gehad, maar dat ging dan alleen over het hebben van veilige sex enzo :')
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_102562255
Zo'n stiefmoeder heb ik zelf ook ;( .

Ze heeft ook nog eens niets in huis (geen kruiden en ook geen zaken als bloem etc) dus als ik daar moet koken wordt het vaak dat soort dingen (plus pa die niets lust).
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 10:49:03 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108038330
Dat ik alles lekker vond, en al mijn vriendjes en vriendinnetjes wel iets hadden wat ze vies vonden. Heb ik nogsteeds last van trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108039299
Met kerst bij mijn oma eten. Ze had soep met ballen gemaakt en uiteraard moest ik alles opeten. De soepballen kwamen uit een potje (met van die vette gelei oid erin), ik zat werkelijk te kokhalzen aan tafel. Ik heb ze allemaal in mijn mond gestopt en ben toen snel naar de wc gerend. Ik heb daarna 15 jaar geen soepbal gegeten, ik viste ze er altijd uit.
Een jaar of 8 geleden zou ik bij oma lunchen want ze had tomatensoep gemaakt. Dom als ik was trapte ik er natuurlijk in. Had ze een paar pakjes cup a soup opgelost in water en stukjes kipfilet erin gedaan. Op zich wel eetbaar maar natuurlijk niet lekker.

Oma had sowieso eet-issues. Ze is altijd nogal zuinig geweest en erg goed ontwikkelde smaakpapillen heeft ze niet. Ze gelooft ook niet in houdbaarheidsdata enzo. Nou zijn die ook vaak onzin maar voor een hoop dingen zijn er toch wel grenzen. De laatste jaren ging ze wat dementeren en toen volgde ze er helemaal geen fluit meer van. Ze kreeg diner van Tafeltje Dekje gelukkig maar ze wist nog genoeg vreemds te doen met de rest van haar eten. Cake met kaas bijvoorbeeld. En beschimmeld brood eten met rotte aardbeien. Ze zag en proefde het gewoon niet.
Ze begreep ook het principe koelkast en vriezer niet meer, ze was ook altijd aan de knop aan het draaien. Toen ik eens flink ging opruimen daar kwam ik een blik knakworsten in de vriezer tegen. En beschimmelde augurken in de koeling. Dan heb je het wel heel bont gemaakt.

Ze heeft een paar jaar last van chronische diarree gehad. Nu ze in het verpleeghuis woont heeft ze dat niet meer. Zou er een verband zijn?
Spoilers!
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:28:45 #139
45206 Pietverdriet
pi_108039415
" Kan merken dat jij de oorlog niet hebt meegemaakt "
pi_108039789
Gelukkig niet. Ik denk trouwens dat het eerder de aard van het beestje was dan een gevolg van de oorlog. Ze heeft gewoon geen gevoel voor eten. Alleen voor koekjes. Ze zeurt in het verpleeghuis de hele dag om koekjes O+ . Maar inmiddels kan ik een boek schrijven (of topic openen) over de gekkigheid die ze daar uithaalt, t is echt hilarisch bij vlagen.
Spoilers!
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:45:33 #141
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_108039973
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gelukkig niet. Ik denk trouwens dat het eerder de aard van het beestje was dan een gevolg van de oorlog. Ze heeft gewoon geen gevoel voor eten. Alleen voor koekjes. Ze zeurt in het verpleeghuis de hele dag om koekjes O+ . Maar inmiddels kan ik een boek schrijven (of topic openen) over de gekkigheid die ze daar uithaalt, t is echt hilarisch bij vlagen.
Wat houdt je tegen? :P
pi_108040030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
" Kan merken dat jij de oorlog niet hebt meegemaakt "
Ik denk dat mensen die een beetje feeling met voedsel hebben, in een periode als de oorlog veel meer met minder kunnen, en meer van hun afval weten te maken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_108040047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
...
ze wist nog genoeg vreemds te doen met de rest van haar eten. Cake met kaas bijvoorbeeld.
...
Waarschijnlijk had ze van iemand gehoord dat 'ie cheesecake had gegeten..
quote:
Ze heeft een paar jaar last van chronische diarree gehad. Nu ze in het verpleeghuis woont heeft ze dat niet meer. Zou er een verband zijn?
:o
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2012 @ 11:49:08 #144
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108040077
Fantastisch topic _O_

Ik heb een soort van trauma doordat een kennis macaroni met smac maakte. Gad-ver-damme. Daar hoort gehakt door }:|
Mijn ex at macaroni met kaas en ketchup. En verder niks. :r
Mijn moeder kookt redelijk goed, maar zonder zout ofzo en dat vind ik echt jammer soms.
Mijn ex-schoonmoeder kookte slechter dan haar, mijn huidige schoonmoeder kan lekker koken :9
Vroeger vond ik spruitjes verschrikkelijk, het stonk altijd zo -O- maar mijn schoonmoeder maakt dat klaar met een uitje en spekjes en paprika en dan is het gewoon lekker :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 11:54:04 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108040219
Ook hier al weer die macaroni met smac discussie, ik vind macaroni met smac prima te eten.. zou het zelf niet zo snel maken maar vies is het niet.
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2012 @ 11:56:09 #146
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108040291
Ik heb op zich niet zoveel problemen met smac, en het mag van mij ook wel door de macaroni, maar er moet minimaal groente bij :) Oh en ze kon gewoon niet koken. En maar beweren 'dat iedereen zó dol is op haar macaroni' :X
With four other people
And aliens
pi_108040651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb op zich niet zoveel problemen met smac, en het mag van mij ook wel door de macaroni, maar er moet minimaal groente bij :) Oh en ze kon gewoon niet koken. En maar beweren 'dat iedereen zó dol is op haar macaroni' :X
tja als je nooit echte macaroni op hebt...

Hier werd het vroeger ook zo gegeten, pakje conimex en smac. Vond en vind het ook geen eten maar alles moest toen zo goedkoop mogelijk bij ons en denk dat bij veel mensen die zo koken dat de achterliggende reden is aan met luiheid.
pi_108040764
als wij die avond vies zouden eten en mijn opa en oma waren bij ons, vroeg ik altijd wat zij gingen eten.

Als het bij hun lekkerder was ging ik gewoon bij hun eten :+

zo heb ik mezelf een hoop jeugdtrauma's weten te besparen O-)
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:37:07 #149
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_108041462
Ik heb geen jeugdtrauma. Ben ik nou raar?

Ik geloof dat ik m'n moeder (nog) meer credit moet gaan geven voor haar kookkunsten. Al die shit die ik hier lees, die bestond ons thuis gewoon niet. Mijn oma's konden ook belachelijk goed koken. (limbo's.... zou dat het zijn?) En m’n beste vriendje was een Indo, dus daar was het eten ook top. Die kroepoekachtige koekjes, en zelfgemaakte rozenstroop. :9 Ik had een makkelijk jeugd zie ik.

Ik ben wel opgevoed zonder paprika, daar is mijn moeder nl. allergisch voor. Rauwe paprika vind ik nu heel overheersend. Als dat dus ergens in zit word ik daar niet zo blij van. Maar dat is dus niet echt een jeugdtrauma.
Siesta & Fiesta!
pi_108043777
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!

Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.

Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgewarmd en dan was het smikkelen....blegh!!

En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:39:53 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108044980
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:

Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.

Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgeywarmd en dan was het smikkelen....blegh!!

:D :X
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:59:20 #152
365574 Leoniearienne
Student - 21jr - Amsterdam
pi_108047178
Oh ik heb echt een ei-trauma. ik vind gekookte eieren echt zo vreselijk vies (terwijl ik ze vroeger wel graag at), maar op een gegeven moment sloeg het om.

En toen had mijn vader eens asperges gemaakt. En dat vond ik al niet lekker. Toch maar de asperges geproefd maar brrrr echt niet lekker. Bij de asperges had hij een eiersaus gemaakt (alleen het geel) en wat blijkbaar gesneden eieren (alleen het wit) waren, maar ik, ui-liefhebber, dacht aaaah dat lust ik en nam een grote hap van wat ik dacht dat het ui was. Maar het was ei. BRRRR dit is echt een ernstig trauma.
http://Gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.com/
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:32:12 #153
45206 Pietverdriet
pi_108048113
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:

Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgewarmd en dan was het smikkelen....blegh!!

Zo heb ik een sperziebonen trauma. Moe was er gek op, dus zette ze in de tuin, drie keer in de week bonen, gadverdamme, ik heb zeker 15 jaar lang geen sperzieboon meer gegeten.
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 16:44:15 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108048601
Ik heb wel een soort van hekel aan blik/pot groenten, maardat is vooral omdat ik weet hoe lekker de verse versies uit eigen tuin smaken. Rode kool of bieten uit pot smaken echt heel anders dan uit 'de tuin'.

Dus dan is mijn jeugdtrauma teveel lekker eten gehad in mijn jeugd waardoor ik groenten uit blik minder waardeer.
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:45:39 #155
45206 Pietverdriet
pi_108048663
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb wel een soort van hekel aan blik/pot groenten, maardat is vooral omdat ik weet hoe lekker de verse versies uit eigen tuin smaken. Rode kool of bieten uit pot smaken echt heel anders dan uit 'de tuin'.

Dus dan is mijn jeugdtrauma teveel lekker eten gehad in mijn jeugd waardoor ik groenten uit blik minder waardeer.
Macaroni met smac?
pi_108080361
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
pi_108080448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
Toet? :')

Echt te smerig voor woorden wat je vertelt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:23:22 #158
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108080714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Wát?! :D

Whahaha! :D _O-
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108080722
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Toet? :')

Echt te smerig voor woorden wat je vertelt.
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek :')
pi_108081026
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek :')
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt. :D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:04:09 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_108088313
Wel.
pi_108088445
Aaaah i jinxed it, vanavond risotto met smac -O-
pi_108089112
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Toet is hier een ander woord voor plastic zak :D
pi_108089826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Spam spam spam spam spam spaaaam, lovely spaaaam!
pi_108093184
Toet O+
pi_108099571
Groen stipjesbrood.
Dat mijn moeder dan die stukjes schimmel wegsneed.
"Want de rest van het brood was immers nog goed."
:'( :'( :'(
pi_108099757
WTF echt? :D Oorlog meegemaakt? :')
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:16:31 #168
45206 Pietverdriet
pi_108099925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Hoezo?
Hou je niet van Italiaans eten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:17:09 #169
45206 Pietverdriet
pi_108099953
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt. :D
Wellus
pi_108099967
Mijn oma zei toet die was in 1903 geboren.
pi_108103577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 22:13 schreef Isegrim het volgende:
WTF echt? :D Oorlog meegemaakt? :')
Nee, als ik het dan niet gewoon op at dan kreeg ik oorlog. ;(
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:07:48 #172
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108895798
quote:

[..]

Juist wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108900439
Een moeder die altijd gezond wilde koken, maar vooral zo goedkoop mogelijk.
- zo'n goedkoop zakje sate kopen, openknippen en met saus en al in een pannetje water mikken, had ze meteen satesaus voor iedereen.
- salade? Kropsla in milimeterstukjes met een dressing van water en yoghurt
- macaroni met smac en tomatenpuree
- jus was bakvet met een scheut water
- alles was droog
- door gerechten waar room in moest, ging geen room, maar een scheut koffiemelk

Pas toen ik voor mijzelf ging koken vond ik rijst en aardappelen lekker. Want met een goede jus en/of een lekkere groentecombi, was het eten helemaal niet droog. Dan kom je er trouwens achter dat goedkoop koken geen schraal koken hoeft te zijn.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_108901680
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...

Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt") :)

Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.

Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!

De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!

En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
pi_108904631
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti. :r Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door. :r Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen. :'(
pi_108906115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti. :r Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door. :r Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen. :'(
Paprika. _O_

Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk. :9~
pi_108906169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:

Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt") :)

Verder een schooltrauma:

Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!

De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...

Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Dat jeugdtrauma van de schoolmelk deel ik, gadverdamme zeg, jaar in jaar uit elke dag die gore witte troep drinken. De laatste keer dat ik ooit melk heb gedronken was op de laatste dag dat ik op de basisschool zat, toen heb ik het voor altijd afgezworen. :r
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:03:23 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108906240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:

Verder een schooltrauma:

Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?

Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
pi_108906507
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Paprika. _O_

Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk. :9~
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar ik kom er niet van af. :'(
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 15:20:10 #180
91830 MaximusTG
pi_108906778
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?

Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
pi_108908831
quote:

[..]

jawel hoor, er zijn nog altijd mensen die de term 'toet' gebruiken tegen hun kinderen O-)
"kom schat, even je toetje boenen met een toetenboenerdoekje" :D

ontopic; gekookte niertjes. gadverdamme *ril* gewoon niertjes in water geplemt en gekookt. ieeeeeeeew
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 16:29:14 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108909005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijnde :Y
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 16:35:12 #183
91830 MaximusTG
pi_108909194
Zou je wel verwachten he? In de praktijk is dat toch een stuk lastiger..
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 16:37:50 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108909282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
haha ik had dat ook met bier de eerste keer dat ik ervan moest kotsen (herinner de rest van de avond niet en zulks) toen heb ik toch minstens een week bier niet lekker gevonden :') maarja toen was het weer weekend :P
pi_108909284
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijnde :Y
Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.
pi_108912594
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tsja, na zo'n 4 jaar vieze, warme, melk (Advies van een paar leraren: Neus dicht en drinken maar!) is melk voor mij gelijk aan vieze, zure, warme zooi.

Zelfde met de pannenkoeken: Als ik aan die dingen denk, denk ik automatisch aan die dikke, half vloeibare, dingen van school.
(Overigens hadden heel veel klasgenootjes met schoolmelk hetzelfde probleem, en drinkt mijn broertje bijvoorbeeld ook nog altijd uitsluitend chocolademelk ipv melk)
pi_109001500
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.
Voor mij geldt precies hetzelfde, elke keer met uitgaan ruik ik het weer en draait mijn maag zich bijna om haha. Gelukkig heb ik er verder geen aversie voor anijs door opgelopen, alleen de geur van sambuca in combinatie met de wetenschap dat het sambuca is haha
pi_109003277
Ik heb tot mijn 7 de jaar regelmatig in het ziekenhuis gelegen. En kreeg altijd babyvoeding. De geur alleen al maakt me over me nek gaan. :r

Daarnaast bloedworst elke zaterdag bij opa :r En pekelvlees op je boterham :r
pi_109015748
quote:
Dat heb ik met frikandellen. :') We zijn nu ruim 20 jaar verder en zo af en toe eet ik er eentje en gruwel dan nog maar een heel klein beetje. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 12 maart 2012 @ 17:04:51 #190
45206 Pietverdriet
pi_109016504
quote:
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
pi_109016669
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
dat heeft niks met die buikgriep van doen, kruidnagel *is* gewoon smerig :r
  maandag 12 maart 2012 @ 17:31:08 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109017404
NIET!
  maandag 12 maart 2012 @ 17:33:24 #193
45206 Pietverdriet
pi_109017489
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 17:34:20 #194
91830 MaximusTG
pi_109017528
Nee, kruidnagel is juist een onmisbare smaakmaker in veel gerechten! Tenzij je er dus van over je nek van gaat :P.
Maar het is wel duidelijk, met mijn verhaal, Bosbeetle, nijenhuisjeroen, Cat22, Pietverdriet, dat geconditioneerde smaakaversie iets is wat prima op mensen toepasbaar is...
pi_109020134
Ow ja, een vriendin die maizena door diepvriesspinazie deed... waarna ik heel verbaasd vroeg wat voor snot er op mn bord lag. Om het af te maken deed ze er vervolgens nog een kwak curryketchup overheen. Rrrrril.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  maandag 12 maart 2012 @ 18:57:58 #196
45206 Pietverdriet
pi_109020344
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:50 schreef Jannuk het volgende:
Ow ja, een vriendin die maizena door diepvriesspinazie deed... waarna ik heel verbaasd vroeg wat voor snot er op mn bord lag. Om het af te maken deed ze er vervolgens nog een kwak curryketchup overheen. Rrrrril.
Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmm
  maandag 12 maart 2012 @ 19:39:55 #197
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_109022179
op de basisschool naar de boer om te zien waar melk vandaan kwam (alsof we dat nog niet wisten), met zijn allen ff verse melk proeven. Ik ging over mijn nek en heb sindsdien nooit meer melk gedronken. Uitzonderingen zijn melk met een smaakje.
En aardbei :'( mijn broertje was en is nog steeds een ontzettende zeur met eten. En omdat hij zo slecht at en van alle vruchten alleen maar aardbei lust, was alles met aardbei; aardbei ranja, aardbeien jam, aardbei kwarktaart, aardbeien snoepje. Ik was blij als ik ergens anders iets kreeg wat niet naar aardbei smaakte. Ik weiger nu ook producten met aardbei te eten, verse aardbeien gaan er nog wel in.
Sla eten bij oma! Vers uit de tuin, met gratis vlees dat nog kruipt met huisje en al natuurlijk. Owja en met overmatig slasaus. Sowieso blanco slasaus :{
Een goede vriendin waar ik een tijdje veel at, daar aten ze alleen maar draadjesvlees. Gruwel.
Op een uitwisseling naar Italië 2x daags pasta; maar dan ook alleen spaghetti met simpele tomatensaus. Ik heb echt maanden daarna geen pasta willen eten.
En dan het macaroni verhaal; mijn moeder maakt het met boterhamworst en ham uit blik, een beetje prei en een zakje macaroni kruiden. Bleh, ik eet dat dus mooi ook niet.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:41:51 #198
91830 MaximusTG
pi_109022276
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:44:26 #199
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_109022405
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
ik kom uit de achterhoek... waar iedereen wel iemand kende die boer was, met de dochter van een melkboer in de klas...
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:49:56 #200
91830 MaximusTG
pi_109022708
Oh, ja, ik uit Gelderland, ook een vrij boerige regio. Weet nog goed dat ze op een gegeven moment zo'n houten koe hadden met een rubberen uier met melk. Mocht je zelf melken :+.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:54:11 #201
45206 Pietverdriet
pi_109022925
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Had eind jaren 90 een collega die op een bepaald moment geen melk meer dronk omdat hij er achter gekomen was dat melk uit koeien kwam. Die was rond de 25
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:57:26 #202
91830 MaximusTG
pi_109023087
Whaha! Biefstuk had ie zeker minder problemen mee :P?
pi_109023900
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit, maar dan met Pringles ipv kruidnagels
pi_109024165
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:11 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dit, maar dan met Pringles ipv kruidnagels
Ik heb n keer kebab met knoflooksaus gehad, de hele nacht boven de wc gehangen, en heb het nooit meer gegeten. Kan de geur nog niet verdragen, jaren later :{

Toch jammer, want daarvoor at ik het met veel plezier.
  maandag 12 maart 2012 @ 21:27:04 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109028287
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had eind jaren 90 een collega die op een bepaald moment geen melk meer dronk omdat hij er achter gekomen was dat melk uit koeien kwam. Die was rond de 25
Ok, nou zit je ze te verzinnen!
Spoilers!
pi_109034147
Kant en klare bami van de Lidl bij opa en oma op 2e kerstdag :X
pi_109042039
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmm
Spinazie vind ik nu ook heerlijk, even in de wok, of gewoon heel kort gekookt. Maar als ik maizena en curry in 1 kast zie staan, krijg ik wel de rillingen.
Love is for real, today!
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 10:58:23 #208
91830 MaximusTG
pi_109042753
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:58 schreef Xanteh het volgende:
Kant en klare bami van de Lidl bij opa en oma op 2e kerstdag :X
Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staan :D.

edit: deze:

Dat moet haast wel vies zijn..
pi_109043267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staan :D.

edit: deze: [ afbeelding ]

Deze ken ik niet, maar je hebt ook van die hamlappen in blik die er megasmerig uitzien, maar als ze eenmaal warm zijn eigenlijk best goed te eten zijn :P
pi_109043460
quote:

[..]

Zulke dingen durf ik niet te proeven :X
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:30:41 #211
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_109043648
Een boterham meekoken met de spruitjes :'( :r :r
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_109048566
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:49 schreef MaximusTG het volgende:
Oh, ja, ik uit Gelderland, ook een vrij boerige regio. Weet nog goed dat ze op een gegeven moment zo'n houten koe hadden met een rubberen uier met melk. Mocht je zelf melken :+.
Voor zover ik weet ligt de achterhoek ook in gelderland haha. Woon zelf ook in de achterhoek, in het uiterste oosten :)
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 14:34:26 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109048599
Zo'n houten koe met uiers hebben ze toch op elke kinderboerderij door het hele land?
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:36:16 #214
91830 MaximusTG
pi_109048659
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:33 schreef nijenhuisjeroen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ligt de achterhoek ook in gelderland haha. Woon zelf ook in de achterhoek, in het uiterste oosten :)
Achterhoek = Gelderland, maar Gelderland != (per se) Achterhoek. :)

@Bosbeetle:
Dat zou goed kunnen, ik kom niet zo vaak bij kinderboerderijen ;).
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:59:49 #215
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109049403
Vlees ;( ik kreeg dat maar niet weg. Kauwen tot je een droge, grijze bal had en dan stapelen op de rand van je bord. :{
pi_109049457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:59 schreef jerney het volgende:
Vlees ;( ik kreeg dat maar niet weg. Kauwen tot je een droge, grijze bal had en dan stapelen op de rand van je bord. :{
Brrr... Je mocht dat dan wel weggooien? :{
pi_109050378
quote:

[..]

Mijn vader at dat vroeger, Suzi Wan heette dat toen en dat was echt goor. Echt met brokken Nasi erin. :r

Maar het grootste trauma heb ik wel overgehouden aan de macaroni van mijn ma. Met saus uit een zakje waar dan die gore stukjes gedroogde paprika inzat. ;( En het er dan vakkundig uitvissen, je bestek op bord leggen als je klaar bent met de lepel over die stukjes heen.
En ma die dan zei: "ja, en nu ook nog ff die hap onder je lepel opeten!'. :r :r :r

Ik eet nu nog steeds geen macaroni eigenlijk, puur vanwege de associatie met die gore saus. ;(
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:35:18 #218
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109050455
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:01 schreef Selestha het volgende:

[..]

Brrr... Je mocht dat dan wel weggooien? :{
Gelukkig wel :D
Werd nergens toe gedwongen, gelukkig. Had ook niet veel zin, want ik vond het niet erg om heel de avond aan tafel te blijven zitten of zonder eten naar bed te gaan.
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:26:20 #219
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109084764
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:32 schreef Kluts het volgende:

[..]

Mijn vader at dat vroeger, Suzi Wan heette dat toen en dat was echt goor. Echt met brokken Nasi erin. :r

Maar het grootste trauma heb ik wel overgehouden aan de macaroni van mijn ma. Met saus uit een zakje waar dan die gore stukjes gedroogde paprika inzat. ;( En het er dan vakkundig uitvissen, je bestek op bord leggen als je klaar bent met de lepel over die stukjes heen.
En ma die dan zei: "ja, en nu ook nog ff die hap onder je lepel opeten!'. :r :r :r

Ik eet nu nog steeds geen macaroni eigenlijk, puur vanwege de associatie met die gore saus. ;(
En voor die tijd heette het Koen Visser. :r

Vanwege een imago probleem werd het toendertijd omgedoopt naar Suzi Wan.
pi_109098166
Er schoot er bij mij net nog een binnen....

Maceroni met smac of gehakt, zakjessaus met de hierboven genoemde gedroogde stukjes paprika en mn grote vijand...

Brrrr :X
En wat was het ooit hilarisch toen mn vader er een flinke scheut van die troep over zijn eten drapeerde en de slasaus zuur bleek te zijn :D
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:26:18 #221
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109100125
Net zolang aan tafel moeten blijven zitten tot je bord helemaal leeg was, ook al was het eten inmiddels koud en stijf :r

En als het naar zijn zin echt te lang duurde kieperde die ouwe de yoghurt er gewoon overheen _O-
pi_109100724
Mijn zus weigerde vaak aardappels te eten.

Als m'n vader dan vroeg of ze er jus over wilde hield ze net zolang der mond dicht tot hij het erover goot, en dan zei ze Ja nou hoef ik het niet meer! :')
pi_109104617
quote:
18s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
Er schoot er bij mij net nog een binnen....

Maceroni met smac of gehakt, zakjessaus met de hierboven genoemde gedroogde stukjes paprika en mn grote vijand...
[ afbeelding ]

En wat was het ooit hilarisch toen mn vader er een flinke scheut van die troep over zijn eten drapeerde en de slasaus zuur bleek te zijn :D
Wij hadden een keer de bakplaat op tafel en toen was daar per ongeluk een maïskorrel op terecht gekomen, waar we pas achter kwamen toen er een stukje popcorn bij mijn vader op zijn bord vloog. _O_
pi_109105023
:D
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:06:12 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109105907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef kibo het volgende:
Net zolang aan tafel moeten blijven zitten tot je bord helemaal leeg was, ook al was het eten inmiddels koud en stijf :r

En als het naar zijn zin echt te lang duurde kieperde die ouwe de yoghurt er gewoon overheen _O-
Dat deed mijn moeder ook! Het gebeurde ook regelmatig dat mijn schaaltje yoghurt naast mijn bord werd gezet en dan mocht ik na elke hap prak een hap yoghurt. Meestal spoelde ik mijn eten eigenlijk met yoghurt weg.

Als mijn ouders aan het afwassen waren zat ik vrijwel altijd nog aan tafel. Een keer was de kat 's avonds niet weg te slaan bij de planten in de vensterbank naast de tafel en er allemaal in aan het graven. Ik was op het lumineuze idee gekomen om mijn draadjesvlees in de planten te verstoppen :D.
Spoilers!
pi_109107904
Balkenbrij! :r :r :r :r :r
en bloedleverworst/baklever :r :r :r
brrr.. moest het vroeger eten van m'n ma terwijl ik het echt niet lustte.. ze heeft het geweten, voelde me niet goed, dus op bed -> half uurtje later bed+muur (bovenste bed van stapelbed) ondergekotst! heb t nooit meer hoeven eten, maar nu nog.. de geur alleen al doet me kokhalzen blegh
en ook: elke dag gekookte aardappels/vlees/groente.. nu ik op mezelf woon nog nooooit gekookte aardappelen/vlees/groente gekookt, meer rijst/pasta/ovenschotels
  ESF Reporter woensdag 14 maart 2012 @ 22:02:20 #227
87554 Cee
Welluk?
pi_109109253
quote:
18s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:44 schreef douche-eendje het volgende:

[ afbeelding ]

Slasaus! *O* en :X
M'n zusje en ik deden overal slasaus op. Maar steevast bij gekookte aardappelen, anders lustte ik ze niet. Verder bij bloemkool, vlees, rode kool, spinazie. Hup, slasaus erbij. Bij voorkeur nog een beetje appelmoes, mengen en mjam mjam mjam.

Destijds de gewoonste zaak van de wereld. Nu ik eraan terug denk komen drie letters in me op:
W, T en F.
  donderdag 15 maart 2012 @ 06:00:34 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_109118614
quote:

[..]

Heb t weleens op! Was niet top, wat droog etc, maar vond het geen straf toendertijd. :o
pi_109639881
Eet tegenwoordig alles wel zon beetje.
Maar de eerste keer een hap rauwe witlof... brrrrrr. Enige wat ik later deed was de stukjes appel er tussen uit zoeken :/
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:03:31 #230
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109703689

[ Bericht 100% gewijzigd door kibo op 30-03-2012 19:04:22 ]
pi_109729995
Mijn moeder kan best goed koken, maar vroeger had ze daar niet zo'n zin in denk ik, logisch met 4 mensen aan tafel die alleen maar konden zeiken over wat er niet goed aan was.

Maar haar vaste leus was destijds 'ach kan (nog) best'. Bijvoorbeeld bij aangebrand eten, eten over de datum, keiharde gekookte -nog halfrauwe- aardappels, spinazie vol met zand, chili con carne met áchterlijk veel peper er in, enz.
Ik lustte vroeger ook bijna niks en wou alleen maar appelmoes (dat kon ze trouwens wel heel lekker maken, maar dat deed ze maar 2x per jaar).

Eigenlijk is het grootste trauma altijd eten precies om 17.45 uur. Geen minuut later. Geen uitzonderingen. Kon niet een keer wat later.
pi_109730661
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:30 schreef Jula123 het volgende:
Mijn moeder kan best goed koken, maar vroeger had ze daar niet zo'n zin in denk ik, logisch met 4 mensen aan tafel die alleen maar konden zeiken over wat er niet goed aan was.

Maar haar vaste leus was destijds 'ach kan (nog) best'. Bijvoorbeeld bij aangebrand eten, eten over de datum, keiharde gekookte -nog halfrauwe- aardappels, spinazie vol met zand, chili con carne met áchterlijk veel peper er in, enz.
Ik lustte vroeger ook bijna niks en wou alleen maar appelmoes (dat kon ze trouwens wel heel lekker maken, maar dat deed ze maar 2x per jaar).

Eigenlijk is het grootste trauma altijd eten precies om 17.45 uur. Geen minuut later. Geen uitzonderingen. Kon niet een keer wat later.
Mensen die zo autistisch leven. :')

Sowieso erg vroeg, zeker in de zomer.
pi_109733320
Mijn vader is ook zo'n autist. Wil precies om 18.00 eten en geen seconde later.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_109736561
Van dat overgare vlees, wat in een grijze droge bal verandert als je het kauwt :')
Doodgekookte groenten, want dat prakt zo lekker. Altijd en eeuwig braadworst met af en toe zo'n keihard ondefinieerbaar stukje erin.
Salade, bestaande uit van die slappe groene bladsla met als dressing een flinke kwak mayo en (godzijdank) wat bieslook.
Eén zo'n klein potje erwtjes voor 4 personen. Terwijl diepvrieserwtjes zoveel lekkerder zijn :{

Balkenbrij, bloedworst en spekjes + witbrood met spekvet & suiker, daar heb ik dan wel weer goede herinneringen aan :9
  Manager PR/Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 23:20:04 #235
269689 crew  Viv
pi_109746665
Op de basisschool ging ik altijd tussen de middag naar huis om te lunchen, en daar stond dan een beker melk klaar die leeg moest voordat ik terug naar school mocht. Ik vond het zó vies, en hoe langer ik treuzelde, hoe lauwer en viezer het werd. :'( Of ik nu moest kokhalzen of te laat terug dreigde te komen op school, dat maakte weinig indruk op mijn moeder. Gevolg is dat ik nu op mijn 28ste nog altijd niet aan een glas melk kan denken zonder kokhalsneigingen te krijgen. ;(
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:48:30 #236
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109747581
Ik snap echt niet wat voor ouders dat zijn, die hun kinderen zo martelen.
pi_109748486
Ik moest aan tafel blijven zitten tot het op was, tot ik naar bed moest, en als het dan nog niet op was kreeg ik het gewoon weer als ontbijt. Bami is als ontbijt gewoon nog net een beetje viezer, dus toen at ik het wel op. Je kunt kinderen niet altijd hun zin geven lijkt me..
  Manager PR/Moderator zondag 1 april 2012 @ 00:58:01 #238
269689 crew  Viv
pi_109750183
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 23:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap echt niet wat voor ouders dat zijn, die hun kinderen zo martelen.
Andere tijden. Volgens de huidige inzichten op dit gebied is het verstandig dat de ouders bepalen wat er gegeten wordt en wanneer, en het kind bepaalt hoeveel. Destijds dwongen ouders veel meer de hoeveelheden af (beker melk moet leeg, bord moet leeg), uit angst dat het kind anders tekort zou komen. Dat gebeurde dus met de beste bedoelingen, maar natuurlijk met een totaal averechts effect.
  zondag 1 april 2012 @ 01:15:50 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109750820
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:11 schreef Merel1808 het volgende:
Ik moest aan tafel blijven zitten tot het op was, tot ik naar bed moest, en als het dan nog niet op was kreeg ik het gewoon weer als ontbijt. Bami is als ontbijt gewoon nog net een beetje viezer, dus toen at ik het wel op. Je kunt kinderen niet altijd hun zin geven lijkt me..
Ten eerste kan dat best. Alles kan.

Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?

Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.

Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.

Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
  zondag 1 april 2012 @ 01:22:36 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109751027
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Andere tijden.
Ook in andere tijden waren er aardige, lieve, meelevende ouders.
pi_109751539
quote:

[..]

Nee! met een eitje erbij is het best lekker
pi_109754744
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?

Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.

Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.

Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
Laten we even vooropstellen dat mijn ouders niet naar, gemeen of kut zijn, dat ze meer van mij en m'n broer houden dan al het andere in de wereld, en dat mijn moeders bami heerlijk is.

Verder denk ik niet dat ik nog iets tegen jou kan zeggen waardoor je niet weer mijn ouders af gaat lopen kraken, dus ik houd er mee op.
pi_109754835
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 09:06 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Laten we even vooropstellen dat mijn ouders niet naar, gemeen of kut zijn, dat ze meer van mij en m'n broer houden dan al het andere in de wereld, en dat mijn moeders bami heerlijk is.

Verder denk ik niet dat ik nog iets tegen jou kan zeggen waardoor je niet weer mijn ouders af gaat lopen kraken, dus ik houd er mee op.
Ze kraakt niemand af, alleen de manier van doen. Heb zelf een zoontje van 4 welke ook niet altijd alles wilt eten.
Maar die laat ik zijn avondeten ook niet de volgende morgen alsnog opeten.
Ze heeft gewoon een punt waar ik het mee eens ben :)
Iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeding, ook jouw ouders, en daar is niet iedereen het mee eens ;)
Geen stress meid.
pi_109755001
Mgihghig, van voedseltrauma's naar verkrachting *O* (Want eik is eten IN je lichaam stoppen een soort penetratie he, en ongewenste penetratie IS verkrachting!) door ouders *O* in 4 posts... MHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI fok!

Ik denk dat met name die melktrauma's wel afgeschoven kunnen worden op "andere tijden" want toen heerste nog het onwankelbare geloof in melk en hoe het kanker, aids en uitvallende tanden zou voorkomen :Y.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109755059
quote:

[..]

Dan kweek je volwassenen die alleen patat en gebakken aardappels lusten.

s ochtends het eten van de volgende dag eten gaat ook redelijk ver, dat zijn hele strenge ouders, maar ook die dachten in het belang van het kind te handelen met hun strengheid.
pi_109755237
Als het 's ochtends weer werd opgewarmd dan is dat toch niet extreem vies?
pi_109755430
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 09:53 schreef Tegan het volgende:
Het was inderdaad gewoon warm, met ketjap en kroepoek erbij, met mes en vork, precies zoals de avond ervoor. Het is misschien ook maar 2 of 3 keer voorgekomen, maar toen heb ik wel geleerd dat ik mijn bord moest leegeten. Ik mocht al (in beperkte mate) zelf bepalen hoeveel ik kreeg, maar dat moest dan wel gewoon op, punt uit.
Ik vind niet dat dat mijn ouders 'nare, gemene kutouders' maakt, al vond ik dat toen op dat moment misschien wel.
  zondag 1 april 2012 @ 12:27:59 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109758502
Dat ze van je hielden twijfel ik eigenlijk niet eens aan. Dat maakt het des te vreemder, in mijn ogen. Wat ouders hun kinderen aandoen in naam der liehieeefde.

Maar ik zie dus duidelijk een verschil in bijvoorbeeld "niet buiten mogen spelen voordat je je kamer opruimt" of "niet van tafel mogen en ook de volgende dag niet voordat je iets waar je van walgt in je mond stopt en doorslikt".

Ik ben ook nog nooit een jeugdtrauma-topic tegengekomen waarin mensen vertellen hoe erg het was dat ze vroeger hun speelgoed moesten opruimen en hun ouders hun daartoe dwongen.
pi_109762012
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 09:53 schreef Tegan het volgende:
Het hangt misschien een beetje van de achtergrond van de ouders af, maar het is natuurlijk ook een manier om kinderen voor te bereiden op het studentenleven.
  zondag 1 april 2012 @ 14:34:12 #250
42366 Staal
pi_109763132
quote:

[..]

Het zijn geen hele nare gemene kutouders die dat doen. Het zijn bezorgde ouders die tot zulke nare acties kunnen overgaan.

Als je een baby krijgt wordt je meteen al gek gemaakt. Maak je wel voldoende moedermelk aan of faal je? Groeit het wel goed? Om de zoveel weken naar het consultatiebureau dat niets meer om het lijf heeft dan een vleeskeuring of je baby wel gezond is geen kromme beentje heeft noem maar op.

Dan de medemoeders: "die van mij zegt al papa" "Oh, die van jou nog niet?" :{ . "Die van mij kan al lopen" "Oh, die van jou nog niet?" Hmm. :{.
Dan nog de bladen en al helemaal niet te vergeten alle Nutriciareclame etc.

Die trend zorgt naar mijn idee voor een heleboel onnodige onzekerheid en zijn ouders als de dood dat kinderen onvoldoende voeding binnen krijgen en gaan daarom over tot dat soort acties. Dat het niet goed of aardig is dat is een ander verhaal.
Un certain jeune homme
pi_109764559
zelf opgeschept of niet maakt ook uit. ik herinner mijn broertje nog die zn bord helemaal volschepte, dan 3 happen nam en de rest wilde gooien. :N
  zondag 1 april 2012 @ 15:25:15 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109765315
quote:

[..]

Zo dan _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109765379
Je reinste verkrachting Hara! Je reinste verkrachting!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109792838
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....

Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
pi_109793475
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:30 schreef Blistering het volgende:
Een boterham meekoken met de spruitjes :'( :r :r
Waarom...?
pi_109806909
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:40 schreef Yellowcard het volgende:
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....

Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?
  maandag 2 april 2012 @ 16:42:41 #257
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_109809482
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
pi_109813307
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:42 schreef littlepea het volgende:
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
Hoezo niet pedagogisch verantwoord? Je moeder had gewoon toe moeten geven dat het niet te vreten was en lekker een eitje moeten bakken en erom lachen.
pi_109813979
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?
Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
pi_109815574
quote:

[..]

Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet :{ )
pi_109815643
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:

[..]

Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet :{ )
gelukkig is er een middenweg tussen de uitersten die jullie nu noemen :)
en elk kind is anders! je weet niet wat achter zit wanneer een kind niet wil.
pi_109816425
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
Gadverdamme, het idee alleen al. :r

Het is sowieso nergens op gebaseerd allemaal, de obsessie met melk niet en je moeders theorie over koude melk op een lege maag al helemaal niet.
  maandag 2 april 2012 @ 19:39:05 #263
45206 Pietverdriet
pi_109816731
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
pi_109817388
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
WTF? :') Arme jongen. O+
pi_109817570
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.

Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.

Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Neil LOVES Carrots!
pi_109817734
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ewl, ik zie zo'n vieze dampende drab voor me (met of zonder vel).
Neil LOVES Carrots!
pi_109817959
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
pi_109818026
Die fluoride spoelde ik er zo gauw mogelijk weer af, bah, wat smerig was dat. :') Prima gebit verder. :D
  maandag 2 april 2012 @ 20:32:53 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109819951
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:

[..]

Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
pi_109821351
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maar :N
pi_109824596
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef Tegan het volgende:
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
Mijn ouders vonden dat hele idee van fluoride onzin, dus ze logen tegen de tandarts dat ik fluoridepilletjes kreeg. Dus ik hoefde geen fluoridehapje (nooit gehad ;))

Wat betreft dat dwingen te eten... ik moest ook net zo lang aan tafel zitten tot ik het ophad, al was de rest al twee uur van tafel (moet toegeven dat ik het wel een paar keer in de prullenbak heb gemikt of door de wc gespoeld ;)). En een paar keer, toen ik het zelfs toen nog niet at, dreigde mijn vader dat ik het de volgende ochtend moest eten. Volgens mij uiteindelijk maar 1 keer gebeurd. Maar ik heb daar geen trauma over. Ik vond het toen niet leuk natuurlijk, maar nu ben ik blij dat ik opgevoed ben met alles proeven en opeten wat je opschept.

Wij schepten overigens zelf op vanaf een bep leeftijd en vanaf dat moment gold de regel "wat je opschept eet je op". En alles wat me vies leek moest ik proeven iig, en van met name groenten die ik niet lekker vond minimaal 1 opscheplepel. Ik vind het een goede manier van opvoeden!
// wandelende paradox //
  maandag 2 april 2012 @ 21:37:15 #272
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109824766
@ fluoride: dat was bij mij op school ineens een of ander projectje... iedere maandag met zn allen in de klas 1 minuut spoelen met een fluorideoplossing :r
En het heeft niet geholpen want door alle antibiotica en ventolin die ik vroeger heb gehad is mijn gebit een grote ramp :X
pi_109824844
Ja, verplicht een hap gebakken lever. Tot nu toe nooit een hertest gedaan.
pi_109825031
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 19:53 schreef Gitank2 het volgende:
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.

Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.

Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak. _O_
  maandag 2 april 2012 @ 22:17:11 #275
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_109827830
Na jarenlang gezeik over het eten vonden mijn ouders het een goed idee om mijn broers en zussen 1 keer per week te trakteren op "boterhammen met tevredenheid". Dit betekende een keer per week geen vlees, kaas, jam etc. alleen een boterham met boter. De boodschap zonk na een aantal jaar pas in, maar zit nog steeds in mijn geheugen gegrift.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 2 april 2012 @ 23:21:33 #276
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109831519
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:52 schreef deerntie het volgende:

[..]

Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maar :N
Stop ze op scouting en laat ze mee gaan op kamp! ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 2 april 2012 @ 23:33:01 #277
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109831979
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Stop ze op scouting en laat ze mee gaan op kamp! ;)
Lol, daar heb ik mijn naam Kabouter Theeweigeraar nog aan te danken _O- .

Een van mijn voedseltrauma's komt nog van een scoutingkamp. Met zijn allen op de familieschommel terwijl ik daarvoor verplicht lauwwarme tomatensap moest drinken. En ik maar gillen op die schommel dat ik eraf wilde omdat ik ziek was. Niemand luisterde... Sinds 3 jaar ofzo drink ik weer tomatensap, dagelijks zelfs.
Spoilers!
pi_109832080
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak. _O_
Met smaakje was het ook smerig.
  maandag 2 april 2012 @ 23:37:40 #279
242204 YskaFredriksson
pi_109832151
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lol, daar heb ik mijn naam Kabouter Theeweigeraar nog aan te danken _O- .

Een van mijn voedseltrauma's komt nog van een scoutingkamp. Met zijn allen op de familieschommel terwijl ik daarvoor verplicht lauwwarme tomatensap moest drinken. En ik maar gillen op die schommel dat ik eraf wilde omdat ik ziek was. Niemand luisterde... Sinds 3 jaar ofzo drink ik weer tomatensap, dagelijks zelfs.
Haha dat deden wij dan weer niet. Maar we hebben alleen bruin brood en stimuleren de kinderen verschillende belegsoorten te nemen. En op NPK wordt er voor de DWEK (6-11 jaar) gezamenlijk gekookt. Eten wat de pot schaft dus... De kinderen zijn altijd wel zo ongerig van een hele dag spelen n de buitenlucht dat er niet geklaagd wordt ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 2 april 2012 @ 23:39:31 #280
242204 YskaFredriksson
pi_109832223
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:35 schreef Tegan het volgende:

[..]

Met smaakje was het ook smerig.
Chemische aardbei! O zo smerig!
pi_109832399
En hier moesten wij ook alles proeven enzo. Hier was eten opzich al een probleem. Ik krijg nu nog geen boterham binnen voor 11:00. Cup a Soupje als ik me licht in mijn hoofd voel 's ochtends en verder alleen koffie. Vroeger dagelijke met een boterham aan tafel tot ik naar school moest. En dan mee naar school waar ik hem onderweg in de prullenbak gooide. Smerige herinneringen aan speeksel met brood dat minuten lang in mijn mond zat :r. Maar niet echt een trauma verder, ik snap dat wel van mama dat ik iets moest eten 's ochtends.

Verder heb ik ook jaarlijks kaas moeten proberen, terwijl ik dat nu jaren later nog niet lust. Groenten enzo aten we eigenlijk alles wel. Ik was ook een van de weinige kinderen die spruitjes lekker vond, want mama bakte die altijd op met wat knoflook en ui enzo :9.

Ik eet wel eigenlijk vrijwel alles nu (op kaas na dus).
pi_109832461
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben even oud, maar had sowieso een klootzak van een tandarts die kinderen van ouders die particulier verzekerd waren wel cadeautjes gaf en dat soort grapjes :)

Maar die ze op mijn tanden smeerden smaakte ook beter, in mijn herinnering moest dat ook wel iets van sinaasappelsmaak voorstellen :D
Neil LOVES Carrots!
  maandag 2 april 2012 @ 23:52:46 #283
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109832707
Nou, ik eet dus echt alles en heb van mijn leven nog nooit iets moeten eten of zelfs moeten proeven.

Er zijn kinderen die een opvoedkundige tik krijgen, er zijn kinderen die opvoedkundige rotschoppen kregen, er zijn kinderen die nooit met een vinger aangeraakt zijn.Bijna allemaal zullen ze zeggen dat ze een goede opvoeding gehad hebben. En baat hebben gehad bij die tik, schop, dan wel geweldsloze bestraffingen. Dat zegt mij dus helemaal niks. Er zit geen oorzakelijk verband tussen het een en het ander. Het enige wat voor mij telt is dat plaatje dat ik heb van een kind dat iets pertinent niet wil eten en een ouder die 'm dwingt.

En nee, ik zeg niet dat je 't dan patat moet geven of iets anders, maar die machtstrijd om eten, dat stuit me gewoon enorm tegen de borst. Bovendien geloof ik dat het ook alleen maar een machtstrijd kan worden als de ouders zich verlagen mee te doen met die strijd. En dus op hun manier hun zin doordrijven. En dat vind ik nog niet eens zo erg met bijvoorbeeld "je kamer opruimen", maar wel met eten. En ja, die ouders doen ook maar gewoon hun best en doen ook maar gewoon zoals zij denken dat het beste is. Maar soms is je best gewoon niet goed genoeg. Pijnlijk, maar waar.
pi_109832910
Ik lust nog steeds geen groenten uit blik, potjes of voorgesneden groenten. Of rare gerechten zoals (hollandse) macaroni of (hollandse) bami.

Nou ja, bietjes en haricot verts uit een potje gaan er nog net in, maar liever niet :')
Worry is a misuse of imagination
  maandag 2 april 2012 @ 23:58:22 #285
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109832912
Ik heb ook jarenlang dingen echt móeten eten die ik echt smerig vond en die vind ik nog steeds smerig.
Leren eten werkt bij mij duidelijk niet.

Over de tandarts gesproken ... ik weet nog dat ik op mijn 12e een beugel zou krijgen en ik iets van een minuut lang in een of ander vloeibaar spul moest bijten. Ik dacht dat ik ging stikken. :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109832986
O en mijn moeder gooide door alle groenten hele vettige gebakken/half gekookte paprika. Brrrr

Ik eet eigenlijk alles zolang het maar vers is/van goede kwaliteit
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:04:22 #287
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_109833128
Tuinbonen, varkens, lams, kalkoenvlees en wild. Qua geur en smaak om te kotsen :r

Rabarber :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
_O_
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:05:21 #288
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_109833165
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:58 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb ook jarenlang dingen echt móeten eten die ik echt smerig vond en die vind ik nog steeds smerig.
Leren eten werkt bij mij duidelijk niet.

Over de tandarts gesproken ... ik weet nog dat ik op mijn 12e een beugel zou krijgen en ik iets van een minuut lang in een of ander vloeibaar spul moest bijten. Ik dacht dat ik ging stikken. :{
Dat was niet het ergste. Ik kreeg kotsneigingen van die zooi en moest tegelijk kwijlen :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_109834220
Ik kreeg een keer kotsneigingen toen mijn moeder vroeger ooit eens boerenkool met pinda's erdoor had geserveerd. Echt om te kotsen :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2012 00:46:13 ]
pi_109838296
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 23:37 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Haha dat deden wij dan weer niet. Maar we hebben alleen bruin brood en stimuleren de kinderen verschillende belegsoorten te nemen. En op NPK wordt er voor de DWEK (6-11 jaar) gezamenlijk gekookt. Eten wat de pot schaft dus... De kinderen zijn altijd wel zo ongerig van een hele dag spelen n de buitenlucht dat er niet geklaagd wordt ;)
Wij hadden een welp die alleen witte bolletjes met hagelslag lustte, en gebakken aardappels met kipcorn met doperwten :') wel een doorzetter, want pas op dag 3 heeft hij met de rest mee gegeten :P
pi_109838492
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:52 schreef RobinOok het volgende:
Nou, ik eet dus echt alles en heb van mijn leven nog nooit iets moeten eten of zelfs moeten proeven.

Er zijn kinderen die een opvoedkundige tik krijgen, er zijn kinderen die opvoedkundige rotschoppen kregen, er zijn kinderen die nooit met een vinger aangeraakt zijn.Bijna allemaal zullen ze zeggen dat ze een goede opvoeding gehad hebben. En baat hebben gehad bij die tik, schop, dan wel geweldsloze bestraffingen. Dat zegt mij dus helemaal niks. Er zit geen oorzakelijk verband tussen het een en het ander. Het enige wat voor mij telt is dat plaatje dat ik heb van een kind dat iets pertinent niet wil eten en een ouder die 'm dwingt.

En nee, ik zeg niet dat je 't dan patat moet geven of iets anders, maar die machtstrijd om eten, dat stuit me gewoon enorm tegen de borst. Bovendien geloof ik dat het ook alleen maar een machtstrijd kan worden als de ouders zich verlagen mee te doen met die strijd. En dus op hun manier hun zin doordrijven. En dat vind ik nog niet eens zo erg met bijvoorbeeld "je kamer opruimen", maar wel met eten. En ja, die ouders doen ook maar gewoon hun best en doen ook maar gewoon zoals zij denken dat het beste is. Maar soms is je best gewoon niet goed genoeg. Pijnlijk, maar waar.
dat zal best. grotendeels ben ik het zelfs met je eens. en toch zou wat nuance ook wel passen hier! wel eens geprobeerd een baby met een mondtrauma vast voedsel te leren eten? daar komt toch echt een zekere mate van dwang aan te pas, in die zin dat je heel stug moet blijven aanbieden en niet toch maar een flesje geeft. hoe je dat dan dwingt, tsja, daar zit dan weer veel speling.

nuance dus. met aandacht voor de individuele situatie.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 09:30:10 #292
91830 MaximusTG
pi_109838689
Heb zelf nog geen kinderen, maar kan me voorstellen dat je bij kinderen die bv een bepaalde groente niet willen eten, je toch moet blijven volhouden. Maar dan niet de strijd op hun niveau voeren, maar erboven blijven staan en duidelijke grenzen stellen.
Geen groente, dan ook geen snoep. Of langzaam opbouwen. Hele kleine portie van die bepaalde groente en dan complimentjes geven als ze dat opeten. En zelf het goede voorbeeld geven natuurlijk.
pi_109838915
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:04 schreef Biogarde het volgende:
Tuinbonen, varkens, lams, kalkoenvlees en wild. Qua geur en smaak om te kotsen :r

Rabarber :r

[..]

_O_
Je noemt echt allemaal dingen die ik juist heeeerlijk vind! ;)

Wat betreft het opvoeden: ik geloof ook niet dat er één juiste manier is. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en daarbij is ieder kind anders. Ik ben er wel van overtuigd dat je af en toe even streng moet zijn, hoe je dat invult is een andere vraag.

Maar, ik vind wel dat het goed is als je een kind bijv. leert niet onnodig eten te verspillen of te gulzig zijn bord vol te scheppen als ie wat ie opschept ook op moet eten. En dat een kind eerst iets moet proberen voor ie roept 'lussiknie'. En dat ie sommige dingen een paar keer moet proberen, en dat een kind bij elke maaltijd minimaal 1 opscheplepel groente moet. Dat lijken me allemaal geen rare traumatiserende zaken, maar gewoon zaken die leerzaam zijn voor een kind.
// wandelende paradox //
pi_109838953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef MaximusTG het volgende:
Heb zelf nog geen kinderen, maar kan me voorstellen dat je bij kinderen die bv een bepaalde groente niet willen eten, je toch moet blijven volhouden. Maar dan niet de strijd op hun niveau voeren, maar erboven blijven staan en duidelijke grenzen stellen.
Geen groente, dan ook geen snoep. Of langzaam opbouwen. Hele kleine portie van die bepaalde groente en dan complimentjes geven als ze dat opeten. En zelf het goede voorbeeld geven natuurlijk.
Dat ook ja! Daar ben ik het helemaal mee eens, het moet wel opbouwend zijn en geen machtsstrijd en dit lijkt me een goede aanpak.
// wandelende paradox //
pi_109839034
Bij opa en oma geen schaaltje voor je toetje krijgen en dat moest je dus eten uit het bord waar net je aardappels, jus, groente en vlees in had gelegen -O- Ze lachten mij altijd uit als ik eerst dat bord ging afwassen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage dinsdag 3 april 2012 @ 09:51:11 #296
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109839239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Bij opa en oma geen schaaltje voor je toetje krijgen en dat moest je dus eten uit het bord waar net je aardappels, jus, groente en vlees in had gelegen -O- Ze lachten mij altijd uit als ik eerst dat bord ging afwassen.
Bij mijn vriend thuis doen ze het meestal ook in het bord, ik pak altijd een schaaltje :P
With four other people
And aliens
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:51:29 #297
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_109839247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Hier idem en ze doen het nog steeds zo. Was ook altijd mijn bord af of pak een schoon schaaltje. Owh en eerst se soep ook nog in hetzelfde bord hier :p
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 09:52:31 #298
91830 MaximusTG
pi_109839288
Lekker armoedig is dat ja. Alsof een schoon bord echt iets extra's kost. Alleen wat meer afwas. Maar dat maakt het allemaal wel wat beschaafder.
pi_109839438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:52 schreef MaximusTG het volgende:
Lekker armoedig is dat ja. Alsof een schoon bord echt iets extra's kost. Alleen wat meer afwas. Maar dat maakt het allemaal wel wat beschaafder.
Ik associeer de mooie dessertschaaltjes van mijn grootouders nu wel met 'chic en feestelijk' :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109839791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:52 schreef MaximusTG het volgende:
da's echt de veranderde tijdsgeest hoor. zo deden mijn opa en oma het ook. die hadden ook een voorkamer. daar mocht je echt alleen bij echte gelegenheden in. bomvol met allerlei mooie spulletjes die echt noooooooooooit gebruikt werden. een aantal van die meubeltjes staan nu bij mij thuis mishandeld te worden door mijn kinderspul met de zegen van oma O+
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 10:17:41 #301
91830 MaximusTG
pi_109839921
Volgens mij zijn dat uitingen van die ouderwetse Nederlandse calvinistische inslag.. Blij dat dat niet meer van deze tijd is :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')