abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2012 @ 19:54:11 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109022925
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
Had eind jaren 90 een collega die op een bepaald moment geen melk meer dronk omdat hij er achter gekomen was dat melk uit koeien kwam. Die was rond de 25
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:57:26 #202
91830 MaximusTG
pi_109023087
Whaha! Biefstuk had ie zeker minder problemen mee :P?
pi_109023900
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
Dit, maar dan met Pringles ipv kruidnagels
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_109024165
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:11 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dit, maar dan met Pringles ipv kruidnagels
Ik heb n keer kebab met knoflooksaus gehad, de hele nacht boven de wc gehangen, en heb het nooit meer gegeten. Kan de geur nog niet verdragen, jaren later :{

Toch jammer, want daarvoor at ik het met veel plezier.
  maandag 12 maart 2012 @ 21:27:04 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109028287
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had eind jaren 90 een collega die op een bepaald moment geen melk meer dronk omdat hij er achter gekomen was dat melk uit koeien kwam. Die was rond de 25
Ok, nou zit je ze te verzinnen!
Spoilers!
pi_109034147
Kant en klare bami van de Lidl bij opa en oma op 2e kerstdag :X
pi_109042039
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmm
Spinazie vind ik nu ook heerlijk, even in de wok, of gewoon heel kort gekookt. Maar als ik maizena en curry in 1 kast zie staan, krijg ik wel de rillingen.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 10:58:23 #208
91830 MaximusTG
pi_109042753
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:58 schreef Xanteh het volgende:
Kant en klare bami van de Lidl bij opa en oma op 2e kerstdag :X
Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staan :D.

edit: deze:

Dat moet haast wel vies zijn..
pi_109043267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staan :D.

edit: deze: [ afbeelding ]

Deze ken ik niet, maar je hebt ook van die hamlappen in blik die er megasmerig uitzien, maar als ze eenmaal warm zijn eigenlijk best goed te eten zijn :P
pi_109043460
quote:

[..]

Zulke dingen durf ik niet te proeven :X
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:30:41 #211
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_109043648
Een boterham meekoken met de spruitjes :'( :r :r
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_109048566
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:49 schreef MaximusTG het volgende:
Oh, ja, ik uit Gelderland, ook een vrij boerige regio. Weet nog goed dat ze op een gegeven moment zo'n houten koe hadden met een rubberen uier met melk. Mocht je zelf melken :+.
Voor zover ik weet ligt de achterhoek ook in gelderland haha. Woon zelf ook in de achterhoek, in het uiterste oosten :)
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 14:34:26 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109048599
Zo'n houten koe met uiers hebben ze toch op elke kinderboerderij door het hele land?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:36:16 #214
91830 MaximusTG
pi_109048659
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:33 schreef nijenhuisjeroen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ligt de achterhoek ook in gelderland haha. Woon zelf ook in de achterhoek, in het uiterste oosten :)
Achterhoek = Gelderland, maar Gelderland != (per se) Achterhoek. :)

@Bosbeetle:
Dat zou goed kunnen, ik kom niet zo vaak bij kinderboerderijen ;).
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:59:49 #215
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109049403
Vlees ;( ik kreeg dat maar niet weg. Kauwen tot je een droge, grijze bal had en dan stapelen op de rand van je bord. :{
pi_109049457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:59 schreef jerney het volgende:
Vlees ;( ik kreeg dat maar niet weg. Kauwen tot je een droge, grijze bal had en dan stapelen op de rand van je bord. :{
Brrr... Je mocht dat dan wel weggooien? :{
pi_109050378
quote:

[..]

Mijn vader at dat vroeger, Suzi Wan heette dat toen en dat was echt goor. Echt met brokken Nasi erin. :r

Maar het grootste trauma heb ik wel overgehouden aan de macaroni van mijn ma. Met saus uit een zakje waar dan die gore stukjes gedroogde paprika inzat. ;( En het er dan vakkundig uitvissen, je bestek op bord leggen als je klaar bent met de lepel over die stukjes heen.
En ma die dan zei: "ja, en nu ook nog ff die hap onder je lepel opeten!'. :r :r :r

Ik eet nu nog steeds geen macaroni eigenlijk, puur vanwege de associatie met die gore saus. ;(
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:35:18 #218
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_109050455
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:01 schreef Selestha het volgende:

[..]

Brrr... Je mocht dat dan wel weggooien? :{
Gelukkig wel :D
Werd nergens toe gedwongen, gelukkig. Had ook niet veel zin, want ik vond het niet erg om heel de avond aan tafel te blijven zitten of zonder eten naar bed te gaan.
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:26:20 #219
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109084764
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:32 schreef Kluts het volgende:

[..]

Mijn vader at dat vroeger, Suzi Wan heette dat toen en dat was echt goor. Echt met brokken Nasi erin. :r

Maar het grootste trauma heb ik wel overgehouden aan de macaroni van mijn ma. Met saus uit een zakje waar dan die gore stukjes gedroogde paprika inzat. ;( En het er dan vakkundig uitvissen, je bestek op bord leggen als je klaar bent met de lepel over die stukjes heen.
En ma die dan zei: "ja, en nu ook nog ff die hap onder je lepel opeten!'. :r :r :r

Ik eet nu nog steeds geen macaroni eigenlijk, puur vanwege de associatie met die gore saus. ;(
En voor die tijd heette het Koen Visser. :r

Vanwege een imago probleem werd het toendertijd omgedoopt naar Suzi Wan.
pi_109098166
Er schoot er bij mij net nog een binnen....

Maceroni met smac of gehakt, zakjessaus met de hierboven genoemde gedroogde stukjes paprika en mn grote vijand...

Brrrr :X
En wat was het ooit hilarisch toen mn vader er een flinke scheut van die troep over zijn eten drapeerde en de slasaus zuur bleek te zijn :D
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:26:18 #221
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109100125
Net zolang aan tafel moeten blijven zitten tot je bord helemaal leeg was, ook al was het eten inmiddels koud en stijf :r

En als het naar zijn zin echt te lang duurde kieperde die ouwe de yoghurt er gewoon overheen _O-
pi_109100724
Mijn zus weigerde vaak aardappels te eten.

Als m'n vader dan vroeg of ze er jus over wilde hield ze net zolang der mond dicht tot hij het erover goot, en dan zei ze Ja nou hoef ik het niet meer! :')
pi_109104617
quote:
18s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
Er schoot er bij mij net nog een binnen....

Maceroni met smac of gehakt, zakjessaus met de hierboven genoemde gedroogde stukjes paprika en mn grote vijand...
[ afbeelding ]

En wat was het ooit hilarisch toen mn vader er een flinke scheut van die troep over zijn eten drapeerde en de slasaus zuur bleek te zijn :D
Wij hadden een keer de bakplaat op tafel en toen was daar per ongeluk een maïskorrel op terecht gekomen, waar we pas achter kwamen toen er een stukje popcorn bij mijn vader op zijn bord vloog. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_109105023
:D
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:06:12 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109105907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef kibo het volgende:
Net zolang aan tafel moeten blijven zitten tot je bord helemaal leeg was, ook al was het eten inmiddels koud en stijf :r

En als het naar zijn zin echt te lang duurde kieperde die ouwe de yoghurt er gewoon overheen _O-
Dat deed mijn moeder ook! Het gebeurde ook regelmatig dat mijn schaaltje yoghurt naast mijn bord werd gezet en dan mocht ik na elke hap prak een hap yoghurt. Meestal spoelde ik mijn eten eigenlijk met yoghurt weg.

Als mijn ouders aan het afwassen waren zat ik vrijwel altijd nog aan tafel. Een keer was de kat 's avonds niet weg te slaan bij de planten in de vensterbank naast de tafel en er allemaal in aan het graven. Ik was op het lumineuze idee gekomen om mijn draadjesvlees in de planten te verstoppen :D.
Spoilers!
pi_109107904
Balkenbrij! :r :r :r :r :r
en bloedleverworst/baklever :r :r :r
brrr.. moest het vroeger eten van m'n ma terwijl ik het echt niet lustte.. ze heeft het geweten, voelde me niet goed, dus op bed -> half uurtje later bed+muur (bovenste bed van stapelbed) ondergekotst! heb t nooit meer hoeven eten, maar nu nog.. de geur alleen al doet me kokhalzen blegh
en ook: elke dag gekookte aardappels/vlees/groente.. nu ik op mezelf woon nog nooooit gekookte aardappelen/vlees/groente gekookt, meer rijst/pasta/ovenschotels
  ESF Reporter woensdag 14 maart 2012 @ 22:02:20 #227
87554 Cee
Welluk?
pi_109109253
quote:
18s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:44 schreef douche-eendje het volgende:

[ afbeelding ]

Slasaus! *O* en :X
M'n zusje en ik deden overal slasaus op. Maar steevast bij gekookte aardappelen, anders lustte ik ze niet. Verder bij bloemkool, vlees, rode kool, spinazie. Hup, slasaus erbij. Bij voorkeur nog een beetje appelmoes, mengen en mjam mjam mjam.

Destijds de gewoonste zaak van de wereld. Nu ik eraan terug denk komen drie letters in me op:
W, T en F.
  donderdag 15 maart 2012 @ 06:00:34 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_109118614
quote:

[..]

Heb t weleens op! Was niet top, wat droog etc, maar vond het geen straf toendertijd. :o
pi_109639881
Eet tegenwoordig alles wel zon beetje.
Maar de eerste keer een hap rauwe witlof... brrrrrr. Enige wat ik later deed was de stukjes appel er tussen uit zoeken :/
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:03:31 #230
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_109703689

[ Bericht 100% gewijzigd door kibo op 30-03-2012 19:04:22 ]
pi_109729995
Mijn moeder kan best goed koken, maar vroeger had ze daar niet zo'n zin in denk ik, logisch met 4 mensen aan tafel die alleen maar konden zeiken over wat er niet goed aan was.

Maar haar vaste leus was destijds 'ach kan (nog) best'. Bijvoorbeeld bij aangebrand eten, eten over de datum, keiharde gekookte -nog halfrauwe- aardappels, spinazie vol met zand, chili con carne met áchterlijk veel peper er in, enz.
Ik lustte vroeger ook bijna niks en wou alleen maar appelmoes (dat kon ze trouwens wel heel lekker maken, maar dat deed ze maar 2x per jaar).

Eigenlijk is het grootste trauma altijd eten precies om 17.45 uur. Geen minuut later. Geen uitzonderingen. Kon niet een keer wat later.
pi_109730661
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:30 schreef Jula123 het volgende:
Mijn moeder kan best goed koken, maar vroeger had ze daar niet zo'n zin in denk ik, logisch met 4 mensen aan tafel die alleen maar konden zeiken over wat er niet goed aan was.

Maar haar vaste leus was destijds 'ach kan (nog) best'. Bijvoorbeeld bij aangebrand eten, eten over de datum, keiharde gekookte -nog halfrauwe- aardappels, spinazie vol met zand, chili con carne met áchterlijk veel peper er in, enz.
Ik lustte vroeger ook bijna niks en wou alleen maar appelmoes (dat kon ze trouwens wel heel lekker maken, maar dat deed ze maar 2x per jaar).

Eigenlijk is het grootste trauma altijd eten precies om 17.45 uur. Geen minuut later. Geen uitzonderingen. Kon niet een keer wat later.
Mensen die zo autistisch leven. :')

Sowieso erg vroeg, zeker in de zomer.
pi_109733320
Mijn vader is ook zo'n autist. Wil precies om 18.00 eten en geen seconde later.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_109736561
Van dat overgare vlees, wat in een grijze droge bal verandert als je het kauwt :')
Doodgekookte groenten, want dat prakt zo lekker. Altijd en eeuwig braadworst met af en toe zo'n keihard ondefinieerbaar stukje erin.
Salade, bestaande uit van die slappe groene bladsla met als dressing een flinke kwak mayo en (godzijdank) wat bieslook.
Eén zo'n klein potje erwtjes voor 4 personen. Terwijl diepvrieserwtjes zoveel lekkerder zijn :{

Balkenbrij, bloedworst en spekjes + witbrood met spekvet & suiker, daar heb ik dan wel weer goede herinneringen aan :9
  Manager PR/Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 23:20:04 #235
269689 crew  Viv
pi_109746665
Op de basisschool ging ik altijd tussen de middag naar huis om te lunchen, en daar stond dan een beker melk klaar die leeg moest voordat ik terug naar school mocht. Ik vond het zó vies, en hoe langer ik treuzelde, hoe lauwer en viezer het werd. :'( Of ik nu moest kokhalzen of te laat terug dreigde te komen op school, dat maakte weinig indruk op mijn moeder. Gevolg is dat ik nu op mijn 28ste nog altijd niet aan een glas melk kan denken zonder kokhalsneigingen te krijgen. ;(
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:48:30 #236
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109747581
Ik snap echt niet wat voor ouders dat zijn, die hun kinderen zo martelen.
pi_109748486
Ik moest aan tafel blijven zitten tot het op was, tot ik naar bed moest, en als het dan nog niet op was kreeg ik het gewoon weer als ontbijt. Bami is als ontbijt gewoon nog net een beetje viezer, dus toen at ik het wel op. Je kunt kinderen niet altijd hun zin geven lijkt me..
  Manager PR/Moderator zondag 1 april 2012 @ 00:58:01 #238
269689 crew  Viv
pi_109750183
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 23:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap echt niet wat voor ouders dat zijn, die hun kinderen zo martelen.
Andere tijden. Volgens de huidige inzichten op dit gebied is het verstandig dat de ouders bepalen wat er gegeten wordt en wanneer, en het kind bepaalt hoeveel. Destijds dwongen ouders veel meer de hoeveelheden af (beker melk moet leeg, bord moet leeg), uit angst dat het kind anders tekort zou komen. Dat gebeurde dus met de beste bedoelingen, maar natuurlijk met een totaal averechts effect.
  zondag 1 april 2012 @ 01:15:50 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109750820
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:11 schreef Merel1808 het volgende:
Ik moest aan tafel blijven zitten tot het op was, tot ik naar bed moest, en als het dan nog niet op was kreeg ik het gewoon weer als ontbijt. Bami is als ontbijt gewoon nog net een beetje viezer, dus toen at ik het wel op. Je kunt kinderen niet altijd hun zin geven lijkt me..
Ten eerste kan dat best. Alles kan.

Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?

Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.

Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.

Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
  zondag 1 april 2012 @ 01:22:36 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109751027
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Andere tijden.
Ook in andere tijden waren er aardige, lieve, meelevende ouders.
pi_109751539
quote:

[..]

Nee! met een eitje erbij is het best lekker
pi_109754744
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?

Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.

Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.

Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
Laten we even vooropstellen dat mijn ouders niet naar, gemeen of kut zijn, dat ze meer van mij en m'n broer houden dan al het andere in de wereld, en dat mijn moeders bami heerlijk is.

Verder denk ik niet dat ik nog iets tegen jou kan zeggen waardoor je niet weer mijn ouders af gaat lopen kraken, dus ik houd er mee op.
pi_109754835
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 09:06 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Laten we even vooropstellen dat mijn ouders niet naar, gemeen of kut zijn, dat ze meer van mij en m'n broer houden dan al het andere in de wereld, en dat mijn moeders bami heerlijk is.

Verder denk ik niet dat ik nog iets tegen jou kan zeggen waardoor je niet weer mijn ouders af gaat lopen kraken, dus ik houd er mee op.
Ze kraakt niemand af, alleen de manier van doen. Heb zelf een zoontje van 4 welke ook niet altijd alles wilt eten.
Maar die laat ik zijn avondeten ook niet de volgende morgen alsnog opeten.
Ze heeft gewoon een punt waar ik het mee eens ben :)
Iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeding, ook jouw ouders, en daar is niet iedereen het mee eens ;)
Geen stress meid.
pi_109755001
Mgihghig, van voedseltrauma's naar verkrachting *O* (Want eik is eten IN je lichaam stoppen een soort penetratie he, en ongewenste penetratie IS verkrachting!) door ouders *O* in 4 posts... MHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI fok!

Ik denk dat met name die melktrauma's wel afgeschoven kunnen worden op "andere tijden" want toen heerste nog het onwankelbare geloof in melk en hoe het kanker, aids en uitvallende tanden zou voorkomen :Y.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109755059
quote:

[..]

Dan kweek je volwassenen die alleen patat en gebakken aardappels lusten.

s ochtends het eten van de volgende dag eten gaat ook redelijk ver, dat zijn hele strenge ouders, maar ook die dachten in het belang van het kind te handelen met hun strengheid.
pi_109755237
Als het 's ochtends weer werd opgewarmd dan is dat toch niet extreem vies?
pi_109755430
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 09:53 schreef Tegan het volgende:
Het was inderdaad gewoon warm, met ketjap en kroepoek erbij, met mes en vork, precies zoals de avond ervoor. Het is misschien ook maar 2 of 3 keer voorgekomen, maar toen heb ik wel geleerd dat ik mijn bord moest leegeten. Ik mocht al (in beperkte mate) zelf bepalen hoeveel ik kreeg, maar dat moest dan wel gewoon op, punt uit.
Ik vind niet dat dat mijn ouders 'nare, gemene kutouders' maakt, al vond ik dat toen op dat moment misschien wel.
  zondag 1 april 2012 @ 12:27:59 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109758502
Dat ze van je hielden twijfel ik eigenlijk niet eens aan. Dat maakt het des te vreemder, in mijn ogen. Wat ouders hun kinderen aandoen in naam der liehieeefde.

Maar ik zie dus duidelijk een verschil in bijvoorbeeld "niet buiten mogen spelen voordat je je kamer opruimt" of "niet van tafel mogen en ook de volgende dag niet voordat je iets waar je van walgt in je mond stopt en doorslikt".

Ik ben ook nog nooit een jeugdtrauma-topic tegengekomen waarin mensen vertellen hoe erg het was dat ze vroeger hun speelgoed moesten opruimen en hun ouders hun daartoe dwongen.
pi_109762012
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 09:53 schreef Tegan het volgende:
Het hangt misschien een beetje van de achtergrond van de ouders af, maar het is natuurlijk ook een manier om kinderen voor te bereiden op het studentenleven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 1 april 2012 @ 14:34:12 #250
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109763132
quote:

[..]

Het zijn geen hele nare gemene kutouders die dat doen. Het zijn bezorgde ouders die tot zulke nare acties kunnen overgaan.

Als je een baby krijgt wordt je meteen al gek gemaakt. Maak je wel voldoende moedermelk aan of faal je? Groeit het wel goed? Om de zoveel weken naar het consultatiebureau dat niets meer om het lijf heeft dan een vleeskeuring of je baby wel gezond is geen kromme beentje heeft noem maar op.

Dan de medemoeders: "die van mij zegt al papa" "Oh, die van jou nog niet?" :{ . "Die van mij kan al lopen" "Oh, die van jou nog niet?" Hmm. :{.
Dan nog de bladen en al helemaal niet te vergeten alle Nutriciareclame etc.

Die trend zorgt naar mijn idee voor een heleboel onnodige onzekerheid en zijn ouders als de dood dat kinderen onvoldoende voeding binnen krijgen en gaan daarom over tot dat soort acties. Dat het niet goed of aardig is dat is een ander verhaal.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109764559
zelf opgeschept of niet maakt ook uit. ik herinner mijn broertje nog die zn bord helemaal volschepte, dan 3 happen nam en de rest wilde gooien. :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 april 2012 @ 15:25:15 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109765315
quote:

[..]

Zo dan _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109765379
Je reinste verkrachting Hara! Je reinste verkrachting!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109792838
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....

Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
pi_109793475
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:30 schreef Blistering het volgende:
Een boterham meekoken met de spruitjes :'( :r :r
Waarom...?
pi_109806909
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:40 schreef Yellowcard het volgende:
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....

Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?
  maandag 2 april 2012 @ 16:42:41 #257
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_109809482
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
pi_109813307
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:42 schreef littlepea het volgende:
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
Hoezo niet pedagogisch verantwoord? Je moeder had gewoon toe moeten geven dat het niet te vreten was en lekker een eitje moeten bakken en erom lachen.
pi_109813979
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?
Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
pi_109815574
quote:

[..]

Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet :{ )
pi_109815643
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:

[..]

Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet :{ )
gelukkig is er een middenweg tussen de uitersten die jullie nu noemen :)
en elk kind is anders! je weet niet wat achter zit wanneer een kind niet wil.
pi_109816425
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
Gadverdamme, het idee alleen al. :r

Het is sowieso nergens op gebaseerd allemaal, de obsessie met melk niet en je moeders theorie over koude melk op een lege maag al helemaal niet.
  maandag 2 april 2012 @ 19:39:05 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109816731
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109817388
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
WTF? :') Arme jongen. O+
pi_109817570
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.

Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.

Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Neil LOVES Carrots!
pi_109817734
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ewl, ik zie zo'n vieze dampende drab voor me (met of zonder vel).
Neil LOVES Carrots!
pi_109817959
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
pi_109818026
Die fluoride spoelde ik er zo gauw mogelijk weer af, bah, wat smerig was dat. :') Prima gebit verder. :D
  maandag 2 april 2012 @ 20:32:53 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109819951
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:

[..]

Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
pi_109821351
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maar :N
pi_109824596
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef Tegan het volgende:
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
Mijn ouders vonden dat hele idee van fluoride onzin, dus ze logen tegen de tandarts dat ik fluoridepilletjes kreeg. Dus ik hoefde geen fluoridehapje (nooit gehad ;))

Wat betreft dat dwingen te eten... ik moest ook net zo lang aan tafel zitten tot ik het ophad, al was de rest al twee uur van tafel (moet toegeven dat ik het wel een paar keer in de prullenbak heb gemikt of door de wc gespoeld ;)). En een paar keer, toen ik het zelfs toen nog niet at, dreigde mijn vader dat ik het de volgende ochtend moest eten. Volgens mij uiteindelijk maar 1 keer gebeurd. Maar ik heb daar geen trauma over. Ik vond het toen niet leuk natuurlijk, maar nu ben ik blij dat ik opgevoed ben met alles proeven en opeten wat je opschept.

Wij schepten overigens zelf op vanaf een bep leeftijd en vanaf dat moment gold de regel "wat je opschept eet je op". En alles wat me vies leek moest ik proeven iig, en van met name groenten die ik niet lekker vond minimaal 1 opscheplepel. Ik vind het een goede manier van opvoeden!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  maandag 2 april 2012 @ 21:37:15 #272
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109824766
@ fluoride: dat was bij mij op school ineens een of ander projectje... iedere maandag met zn allen in de klas 1 minuut spoelen met een fluorideoplossing :r
En het heeft niet geholpen want door alle antibiotica en ventolin die ik vroeger heb gehad is mijn gebit een grote ramp :X
pi_109824844
Ja, verplicht een hap gebakken lever. Tot nu toe nooit een hertest gedaan.
pi_109825031
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 19:53 schreef Gitank2 het volgende:
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.

Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.

Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak. _O_
  maandag 2 april 2012 @ 22:17:11 #275
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_109827830
Na jarenlang gezeik over het eten vonden mijn ouders het een goed idee om mijn broers en zussen 1 keer per week te trakteren op "boterhammen met tevredenheid". Dit betekende een keer per week geen vlees, kaas, jam etc. alleen een boterham met boter. De boodschap zonk na een aantal jaar pas in, maar zit nog steeds in mijn geheugen gegrift.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 2 april 2012 @ 23:21:33 #276
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109831519
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:52 schreef deerntie het volgende:

[..]

Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maar :N
Stop ze op scouting en laat ze mee gaan op kamp! ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 2 april 2012 @ 23:33:01 #277
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109831979
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Stop ze op scouting en laat ze mee gaan op kamp! ;)
Lol, daar heb ik mijn naam Kabouter Theeweigeraar nog aan te danken _O- .

Een van mijn voedseltrauma's komt nog van een scoutingkamp. Met zijn allen op de familieschommel terwijl ik daarvoor verplicht lauwwarme tomatensap moest drinken. En ik maar gillen op die schommel dat ik eraf wilde omdat ik ziek was. Niemand luisterde... Sinds 3 jaar ofzo drink ik weer tomatensap, dagelijks zelfs.
Spoilers!
pi_109832080
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak. _O_
Met smaakje was het ook smerig.
  maandag 2 april 2012 @ 23:37:40 #279
242204 YskaFredriksson
pi_109832151
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lol, daar heb ik mijn naam Kabouter Theeweigeraar nog aan te danken _O- .

Een van mijn voedseltrauma's komt nog van een scoutingkamp. Met zijn allen op de familieschommel terwijl ik daarvoor verplicht lauwwarme tomatensap moest drinken. En ik maar gillen op die schommel dat ik eraf wilde omdat ik ziek was. Niemand luisterde... Sinds 3 jaar ofzo drink ik weer tomatensap, dagelijks zelfs.
Haha dat deden wij dan weer niet. Maar we hebben alleen bruin brood en stimuleren de kinderen verschillende belegsoorten te nemen. En op NPK wordt er voor de DWEK (6-11 jaar) gezamenlijk gekookt. Eten wat de pot schaft dus... De kinderen zijn altijd wel zo ongerig van een hele dag spelen n de buitenlucht dat er niet geklaagd wordt ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 2 april 2012 @ 23:39:31 #280
242204 YskaFredriksson
pi_109832223
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:35 schreef Tegan het volgende:

[..]

Met smaakje was het ook smerig.
Chemische aardbei! O zo smerig!
pi_109832399
En hier moesten wij ook alles proeven enzo. Hier was eten opzich al een probleem. Ik krijg nu nog geen boterham binnen voor 11:00. Cup a Soupje als ik me licht in mijn hoofd voel 's ochtends en verder alleen koffie. Vroeger dagelijke met een boterham aan tafel tot ik naar school moest. En dan mee naar school waar ik hem onderweg in de prullenbak gooide. Smerige herinneringen aan speeksel met brood dat minuten lang in mijn mond zat :r. Maar niet echt een trauma verder, ik snap dat wel van mama dat ik iets moest eten 's ochtends.

Verder heb ik ook jaarlijks kaas moeten proberen, terwijl ik dat nu jaren later nog niet lust. Groenten enzo aten we eigenlijk alles wel. Ik was ook een van de weinige kinderen die spruitjes lekker vond, want mama bakte die altijd op met wat knoflook en ui enzo :9.

Ik eet wel eigenlijk vrijwel alles nu (op kaas na dus).
pi_109832461
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben even oud, maar had sowieso een klootzak van een tandarts die kinderen van ouders die particulier verzekerd waren wel cadeautjes gaf en dat soort grapjes :)

Maar die ze op mijn tanden smeerden smaakte ook beter, in mijn herinnering moest dat ook wel iets van sinaasappelsmaak voorstellen :D
Neil LOVES Carrots!
  maandag 2 april 2012 @ 23:52:46 #283
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109832707
Nou, ik eet dus echt alles en heb van mijn leven nog nooit iets moeten eten of zelfs moeten proeven.

Er zijn kinderen die een opvoedkundige tik krijgen, er zijn kinderen die opvoedkundige rotschoppen kregen, er zijn kinderen die nooit met een vinger aangeraakt zijn.Bijna allemaal zullen ze zeggen dat ze een goede opvoeding gehad hebben. En baat hebben gehad bij die tik, schop, dan wel geweldsloze bestraffingen. Dat zegt mij dus helemaal niks. Er zit geen oorzakelijk verband tussen het een en het ander. Het enige wat voor mij telt is dat plaatje dat ik heb van een kind dat iets pertinent niet wil eten en een ouder die 'm dwingt.

En nee, ik zeg niet dat je 't dan patat moet geven of iets anders, maar die machtstrijd om eten, dat stuit me gewoon enorm tegen de borst. Bovendien geloof ik dat het ook alleen maar een machtstrijd kan worden als de ouders zich verlagen mee te doen met die strijd. En dus op hun manier hun zin doordrijven. En dat vind ik nog niet eens zo erg met bijvoorbeeld "je kamer opruimen", maar wel met eten. En ja, die ouders doen ook maar gewoon hun best en doen ook maar gewoon zoals zij denken dat het beste is. Maar soms is je best gewoon niet goed genoeg. Pijnlijk, maar waar.
pi_109832910
Ik lust nog steeds geen groenten uit blik, potjes of voorgesneden groenten. Of rare gerechten zoals (hollandse) macaroni of (hollandse) bami.

Nou ja, bietjes en haricot verts uit een potje gaan er nog net in, maar liever niet :')
Worry is a misuse of imagination
  maandag 2 april 2012 @ 23:58:22 #285
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109832912
Ik heb ook jarenlang dingen echt móeten eten die ik echt smerig vond en die vind ik nog steeds smerig.
Leren eten werkt bij mij duidelijk niet.

Over de tandarts gesproken ... ik weet nog dat ik op mijn 12e een beugel zou krijgen en ik iets van een minuut lang in een of ander vloeibaar spul moest bijten. Ik dacht dat ik ging stikken. :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109832986
O en mijn moeder gooide door alle groenten hele vettige gebakken/half gekookte paprika. Brrrr

Ik eet eigenlijk alles zolang het maar vers is/van goede kwaliteit
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:04:22 #287
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_109833128
Tuinbonen, varkens, lams, kalkoenvlees en wild. Qua geur en smaak om te kotsen :r

Rabarber :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes :r
_O_
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:05:21 #288
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_109833165
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:58 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb ook jarenlang dingen echt móeten eten die ik echt smerig vond en die vind ik nog steeds smerig.
Leren eten werkt bij mij duidelijk niet.

Over de tandarts gesproken ... ik weet nog dat ik op mijn 12e een beugel zou krijgen en ik iets van een minuut lang in een of ander vloeibaar spul moest bijten. Ik dacht dat ik ging stikken. :{
Dat was niet het ergste. Ik kreeg kotsneigingen van die zooi en moest tegelijk kwijlen :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_109834220
Ik kreeg een keer kotsneigingen toen mijn moeder vroeger ooit eens boerenkool met pinda's erdoor had geserveerd. Echt om te kotsen :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2012 00:46:13 ]
pi_109838296
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 23:37 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Haha dat deden wij dan weer niet. Maar we hebben alleen bruin brood en stimuleren de kinderen verschillende belegsoorten te nemen. En op NPK wordt er voor de DWEK (6-11 jaar) gezamenlijk gekookt. Eten wat de pot schaft dus... De kinderen zijn altijd wel zo ongerig van een hele dag spelen n de buitenlucht dat er niet geklaagd wordt ;)
Wij hadden een welp die alleen witte bolletjes met hagelslag lustte, en gebakken aardappels met kipcorn met doperwten :') wel een doorzetter, want pas op dag 3 heeft hij met de rest mee gegeten :P
pi_109838492
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:52 schreef RobinOok het volgende:
Nou, ik eet dus echt alles en heb van mijn leven nog nooit iets moeten eten of zelfs moeten proeven.

Er zijn kinderen die een opvoedkundige tik krijgen, er zijn kinderen die opvoedkundige rotschoppen kregen, er zijn kinderen die nooit met een vinger aangeraakt zijn.Bijna allemaal zullen ze zeggen dat ze een goede opvoeding gehad hebben. En baat hebben gehad bij die tik, schop, dan wel geweldsloze bestraffingen. Dat zegt mij dus helemaal niks. Er zit geen oorzakelijk verband tussen het een en het ander. Het enige wat voor mij telt is dat plaatje dat ik heb van een kind dat iets pertinent niet wil eten en een ouder die 'm dwingt.

En nee, ik zeg niet dat je 't dan patat moet geven of iets anders, maar die machtstrijd om eten, dat stuit me gewoon enorm tegen de borst. Bovendien geloof ik dat het ook alleen maar een machtstrijd kan worden als de ouders zich verlagen mee te doen met die strijd. En dus op hun manier hun zin doordrijven. En dat vind ik nog niet eens zo erg met bijvoorbeeld "je kamer opruimen", maar wel met eten. En ja, die ouders doen ook maar gewoon hun best en doen ook maar gewoon zoals zij denken dat het beste is. Maar soms is je best gewoon niet goed genoeg. Pijnlijk, maar waar.
dat zal best. grotendeels ben ik het zelfs met je eens. en toch zou wat nuance ook wel passen hier! wel eens geprobeerd een baby met een mondtrauma vast voedsel te leren eten? daar komt toch echt een zekere mate van dwang aan te pas, in die zin dat je heel stug moet blijven aanbieden en niet toch maar een flesje geeft. hoe je dat dan dwingt, tsja, daar zit dan weer veel speling.

nuance dus. met aandacht voor de individuele situatie.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 09:30:10 #292
91830 MaximusTG
pi_109838689
Heb zelf nog geen kinderen, maar kan me voorstellen dat je bij kinderen die bv een bepaalde groente niet willen eten, je toch moet blijven volhouden. Maar dan niet de strijd op hun niveau voeren, maar erboven blijven staan en duidelijke grenzen stellen.
Geen groente, dan ook geen snoep. Of langzaam opbouwen. Hele kleine portie van die bepaalde groente en dan complimentjes geven als ze dat opeten. En zelf het goede voorbeeld geven natuurlijk.
pi_109838915
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:04 schreef Biogarde het volgende:
Tuinbonen, varkens, lams, kalkoenvlees en wild. Qua geur en smaak om te kotsen :r

Rabarber :r

[..]

_O_
Je noemt echt allemaal dingen die ik juist heeeerlijk vind! ;)

Wat betreft het opvoeden: ik geloof ook niet dat er één juiste manier is. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en daarbij is ieder kind anders. Ik ben er wel van overtuigd dat je af en toe even streng moet zijn, hoe je dat invult is een andere vraag.

Maar, ik vind wel dat het goed is als je een kind bijv. leert niet onnodig eten te verspillen of te gulzig zijn bord vol te scheppen als ie wat ie opschept ook op moet eten. En dat een kind eerst iets moet proberen voor ie roept 'lussiknie'. En dat ie sommige dingen een paar keer moet proberen, en dat een kind bij elke maaltijd minimaal 1 opscheplepel groente moet. Dat lijken me allemaal geen rare traumatiserende zaken, maar gewoon zaken die leerzaam zijn voor een kind.
// wandelende paradox //
pi_109838953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef MaximusTG het volgende:
Heb zelf nog geen kinderen, maar kan me voorstellen dat je bij kinderen die bv een bepaalde groente niet willen eten, je toch moet blijven volhouden. Maar dan niet de strijd op hun niveau voeren, maar erboven blijven staan en duidelijke grenzen stellen.
Geen groente, dan ook geen snoep. Of langzaam opbouwen. Hele kleine portie van die bepaalde groente en dan complimentjes geven als ze dat opeten. En zelf het goede voorbeeld geven natuurlijk.
Dat ook ja! Daar ben ik het helemaal mee eens, het moet wel opbouwend zijn en geen machtsstrijd en dit lijkt me een goede aanpak.
// wandelende paradox //
pi_109839034
Bij opa en oma geen schaaltje voor je toetje krijgen en dat moest je dus eten uit het bord waar net je aardappels, jus, groente en vlees in had gelegen -O- Ze lachten mij altijd uit als ik eerst dat bord ging afwassen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage dinsdag 3 april 2012 @ 09:51:11 #296
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109839239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Bij opa en oma geen schaaltje voor je toetje krijgen en dat moest je dus eten uit het bord waar net je aardappels, jus, groente en vlees in had gelegen -O- Ze lachten mij altijd uit als ik eerst dat bord ging afwassen.
Bij mijn vriend thuis doen ze het meestal ook in het bord, ik pak altijd een schaaltje :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:51:29 #297
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_109839247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Hier idem en ze doen het nog steeds zo. Was ook altijd mijn bord af of pak een schoon schaaltje. Owh en eerst se soep ook nog in hetzelfde bord hier :p
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 09:52:31 #298
91830 MaximusTG
pi_109839288
Lekker armoedig is dat ja. Alsof een schoon bord echt iets extra's kost. Alleen wat meer afwas. Maar dat maakt het allemaal wel wat beschaafder.
pi_109839438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:52 schreef MaximusTG het volgende:
Lekker armoedig is dat ja. Alsof een schoon bord echt iets extra's kost. Alleen wat meer afwas. Maar dat maakt het allemaal wel wat beschaafder.
Ik associeer de mooie dessertschaaltjes van mijn grootouders nu wel met 'chic en feestelijk' :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109839791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:52 schreef MaximusTG het volgende:
da's echt de veranderde tijdsgeest hoor. zo deden mijn opa en oma het ook. die hadden ook een voorkamer. daar mocht je echt alleen bij echte gelegenheden in. bomvol met allerlei mooie spulletjes die echt noooooooooooit gebruikt werden. een aantal van die meubeltjes staan nu bij mij thuis mishandeld te worden door mijn kinderspul met de zegen van oma O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')