SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Kan je een #2 achter de TT zetten?quote:
smac met macaroniquote:Op woensdag 14 september 2011 15:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Smac in de macaroni? The fuck
Pakjesmacaroni is dan ook smerig.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:34 schreef hugsy33 het volgende:
mijn broertje (14) en zusje (17) vissen nog steeds alle 'dingetjes' uit hun eten.
Zelfs de inimini stukjes kruiden uit een pakje nasi of macaroni vissen ze ertussenuit omdat ze die vies vinden
Ik vond die vellen op vanillepudding juist lekker. De rest was weeïg namelijk.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:19 schreef n105 het volgende:
Gekookte pudding met vellen erop. O vreselijk!!
Amerikaans zeker?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:45 schreef RandomMoron het volgende:
spekkie voor je bekkie..een door mijn moeder verzonnen rijstschotel uit de oven met rijst, slagroom en spek. Ik word er elke keer weer misselijk van als ik er aan denk :S
dat klinkt ook echt als n vreselijk ranzige combinatiequote:Op woensdag 14 september 2011 21:45 schreef RandomMoron het volgende:
spekkie voor je bekkie..een door mijn moeder verzonnen rijstschotel uit de oven met rijst, slagroom en spek. Ik word er elke keer weer misselijk van als ik er aan denk :S
Serieus, mij mag je wakker maken voor een zacht gekookt vers eitje. Met een beetje zout in de dooier, ik vind dat echt zo lekker.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:14 schreef summer2bird het volgende:
Gekookte eieren in de ochtend werden zo gekookt dat letterlijk de helft van het ei nog doorzichtig was.
Dus gewoon ipv het ei onderdompelen in water, het ei half in water en half niet in water.
Door mijzelf gemaakte ( ik was 10 ofzo) aardbei ijsjes met munt.
Bah!
Sindsdien lust ik ook haast niks meer met munt behalve pepermuntjes
Ik deed eens boodschappen met een vriend van me, we liepen pratend door de winkel terwijl hij zijn spullen pakte.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:56 schreef golfer het volgende:
Enige echte jeugdtrauma heb ik overgehouden aan het wekelijks boodschappen doen van mijn stiefmoeder bij een supermarkt die De Kijkgrijp heette.
Destijds had je nog echte caissières die het bedrag van elke boodschap met de hand moesten inkloppen.
Mijn stiefmoeder had de vervelende gewoonte om bij thuiskomst de complete (lange) kassabon boodschap voor boodschap te controleren en zodra ze een aanslagfout ontdekte, al was het 1 cent, dat in het rood aan te strepen op de kassabon en dan mij, als kind terug naar de supermarkt te sturen om het verschil te laten verrekenen. Al ging het in totaal om 7 cent. Die moest en zou ze dan uitbetaald krijgen.
Ik heb het nu over begin jaren 60, maar het was dusdanig traumatisch dat ik het nog steeds weet.
Hij zei dat ie het van zijn moeder geleerd had en dat ie gewoon de prijs van de producten bij elkaar opteltquote:Op donderdag 15 september 2011 10:06 schreef Oceanonix het volgende:
wow, of het verschil was enorm of hij is gewoon enorm autistisch....?
Ik moet toch echt de bon nakijken om het te weten.
quote:Op donderdag 15 september 2011 11:16 schreef Staal het volgende:
Xlarge, bedankt, nu ben ik ook misselijk.
Mijn oma. Wat was dat goor zeg. Heb het nog jarenlang gewantrouwd als er tomatensoep geserveerd werd.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.
Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij primaquote:Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.
Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
Haha moeders die kinderen voor de gek houdenquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:23 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij prima
gisteren nog gehadquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes
Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaatquote:
Hmm.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaatVergif is ut
Niet kinderen ook maar met name kinderen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:15 schreef seasushi het volgende:
gebakken gepaneerd visje opdienen als schnitzel, want de kinderen lusten geen vis.
Spruitjes consequent kleine chinese kooltjes noemen omdat iedereen altijd roept dat spruitjes vies zijn, dus kinderen ook
doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.quote:
Zó herkenbaar! Hier was het ook vaak 'Husse met je neus ertussen', zoals mijn moeder het altijd noemde.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:24 schreef seasushi het volgende:
[..]
doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.
Meestal niet
Dus een kwak huzarensalade met daarnaast een frikandel lijkt jou wel lekker?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:
1. Huzarensalade + frikandel ?
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
Verhaaltje: Pa en ma zijn gescheiden, zodoende zat ik vroeger de ene week bij pa, de andere week bij ma. Ma kan prima koken, maar haar smacaroni daar heb ik toch wel een traumaatje aan overgehouden. Pa is niet echt een keukenprinsesje en interesseerde het allemaal niet, die pleurt een paar frikandellen in de frituur, en een kwak huzarensalade op je bord. Als je dat dag in dag uit te vreten krijgt is het echt niet meer lekker hoor... De eerste keer gaat wel, de tweede keer heb je al zoiets van "nee, alweer!?", maar daarna ga je je niet lekkerder voelen.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:
1. Huzarensalade + frikandel ?
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
Ah ja hutspot, dat vind ik nog steeds niet lekkerquote:Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Hutspot. Vroeger altijd met lever erbij, zo goor.
Ik eet hutspot pas sinds een paar jaar weer: zonder lever maar gewoon met een gehaktbal
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah ja hutspot, dat vind ik nog steeds niet lekkerZo'n weeig-zoete baby hap vind ik het.. bah
Alles koken, spekkies bakken, in de blender ermee en heerlijk smullenquote:Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
[..]
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.
dat is toch geen stamppotquote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Alles koken, spekkies bakken, in de blender ermee en heerlijk smullen
Grof of fijn gestampt veranderd niets aan de smaak van wortel-aardappelquote:Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
[..]
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.
vind ik ook niet smerig hoor. genoeg mensen die in een snackbar een patatje, huzarenslaatje en een frikandel bestellen.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:18 schreef MaximusTG het volgende:
@Freddeh, ah, vandaar, nee, dat komt je neus wel uit op een gegeven moment.
@Staal, nou, het zou niet mijn eerste keus zijn nee, maar als ik moest kiezen tussen de dingen in dit topic dan lijkt een kwak huzarensalade met een frikandel me niet meteen heel smerig..
Ik doelde met ''babyhapje'' op de smaak, niet de textuur. Ik vind wortel-aardappel een van de zoetste en braafste combinaties die er bestaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:09 schreef loecje het volgende:
dat niet nee, maar dan is het geen babyhapje meer
1. Zoon kokhalst van tofuquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:49 schreef DeZoektocht het volgende:
Haha moeders die kinderen voor de gek houden![]()
Olvarit fan?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Oh getver, dat maakte mijn huisgenote vroeger ook klaar, zo'n blik Suzi Wan. In een nieuwe (niet eerst afgewassen pan). Brr, wat een lucht kwam daar vanaf.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:16 schreef cora4034 het volgende:
Mij staat iets bij van , nasi uit een blik, brrrr.
Daarna heeft mijn moeder wel een cursus indonesisch koken gevolgd, waarschijnlijk op aandrang van man en kinderen, haha.
Ik las die post en kon maar niet op de naam komen. Suzi Wan inderdaad uit blik. Dat moest ik ook eten. Oh wat goor, het smaakte gewoon zuur.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh getver, dat maakte mijn huisgenote vroeger ook klaar, zo'n blik Suzi Wan. In een nieuwe (niet eerst afgewassen pan). Brr, wat een lucht kwam daar vanaf.
In de blender?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een aparte combinatiequote:Op donderdag 22 september 2011 19:15 schreef RobinOok het volgende:
Ik hou ook niet van hutspot. Zoete hap. Maar met pittige rendang is het nou juist wel weer lekker. Dat brengt het een beetje in balans.
Ik wist zelf ook de naam niet meer maar inderdaad, Suzi Wan. Groen etiket.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik las die post en kon maar niet op de naam komen. Suzi Wan inderdaad uit blik. Dat moest ik ook eten. Oh wat goor, het smaakte gewoon zuur..
Die behoren nog steeds tot m'n 'guilty pleasures'quote:Op vrijdag 23 september 2011 03:14 schreef cinnamon_M het volgende:
Oh, en dit is toch wel de grootste denk ik: die toetjes in hoge plastic bakjes, je had twee smaken: 'vanille' en 'chocolade'. Met een enorm neppe 'slagroom' erop. Mijn oma dacht dat we die lekker vonden, dus op een gegeven moment hadden we een hele koelkast vol.
Goedkoop vlees als in dumphandel, of als in de goedkope delen van varken, koe enzo?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:10 schreef hugsy33 het volgende:
Mijn vader kocht altijd het allergoedkoopste vlees wat uiteraard vaak niet te eten was en dus de helft werd weggegooit maar hij bleef het kopen omdat het zo goedkoop was
Jep, als ik zie wat men doorgaans eet, dan eten wij ongelofelijk goed.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Tis toch eigenlijk best triest hoe slecht er af en toe gekookt wordt in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Wat vinden jullie, zou het niet een goed idee zijn om wat meer aandacht te besteden aan gezond leven en koken op bv de middelbare school. Want ik weet nog dat wij (op het VWO), 1 jaar een soort combinatie maatschappijleer en verzorging hadden, waarvan vooral het laatste zo bedroevend slecht en van een laag niveau was dat ik er niet echt iets nieuws leerde.
Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei kokenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Tis toch eigenlijk best triest hoe slecht er af en toe gekookt wordt in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Wat vinden jullie, zou het niet een goed idee zijn om wat meer aandacht te besteden aan gezond leven en koken op bv de middelbare school. Want ik weet nog dat wij (op het VWO), 1 jaar een soort combinatie maatschappijleer en verzorging hadden, waarvan vooral het laatste zo bedroevend slecht en van een laag niveau was dat ik er niet echt iets nieuws leerde.
Mwah, misschien worden scholen al een beetje overbelast met het moeten oplossen van elk maatschappelijk probleem. Los van de vraag of het eigenlijk wel een probleem is, betekent het feit dat een school er is om te leren niet dat kinderen buiten schooltijd niets zouden kunnen leren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, maar ze dragen misschien wel de "ik kies bewust"-onzin over, zoals de overheid dat aanbiedt, en de kiloknaller die de overheid zo stimuleert, diezelfde overheid die boerenkaas probeert weg te pesten. De publieke omroep zendt wel reclames uit rond kinderprogramma's, die er vaak op gericht zijn om kinderen om dat eten te laten zeuren. Ook vraag ik me af welk leerdoel er gediend is met de aanwezigheid van een frisdrankautomaat op scholen of wat er verder aan voedingsmiddelen wordt aangeboden daar, daar heb ik geen zicht op.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:58 schreef MaximusTG het volgende:
Klopt, in een ideale wereld zouden kinderen dat soort dingen van hun ouders leren, of op zn minst wat basisvaardigheden in de keuken. En dan laten zien waar je (internet /boeken) meer kan leren.
Maar als de ouders het niet weten, dan kunnen ze het ook niet overdragen.
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef Staal het volgende:
De overheid faciliteert wel fruitweken. Basisscholen kunnen zich hier kennelijk voor opgeven.
Kinderen maken dan kennis met verschillende soorten fruit. Kooklessen zouden zeker leuk zijn, met name op de basisschool. Die kinderen kunnen veel meer dan je denkt. Maar als ouders hun kinderen niets anders voorzetten dan hamburgers, friet of Lasagne dan houdt het al snel op.
Dat laatste overdrijf ik niet. Ik ken zo al twee kinderen voor wie dat het standaard avondeten is en nog een ander meisje wat gewoon als avondmaal boterhammen met hagelslag krijgt. Die wist niet eens wat een radijsje was. Echt schandalig. Zelfs al moet je van weinig geld rondkomen dan nog liggen er bij AH iedere week 3 andere soorten groenten voor 50% van de prijs. Er is geen excuus om dan wel al die rotzooi te kopen.
En men kweekt ook van die zeikkinderen want "dat lus ik niet". Ze lusten ook niks. Ben alles behalve een perfecte ouder maar ik ben blij dat die rups van mij gewoon overal voor openstaat en ook alles een keer wil proeven om dan pas te oordelen. Die at op haar vijfde al slakken, gewoon om te proberen. En door haar te betrekken bij het snijden en koken wordt het eigenlijk alleen maar nog leuker en het is nog gezellig ook.
Geeft nog helemaal niks, als ze die smaakjes maar wel van jou meekrijgt. Sommige kinderen krijgen dat helemaal nooit mee van thuis. En vraag je ook af waarom jouw vrouw een moeilijke eter is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Ik denk dat het niet zozeer om pakjes gaat, maar om goede ingredienten erbij, variatie, gezamenlijk eten, praten over eten, is het lekker, was het de vorige keer lekkerder, zal ik dit weer eens maken, proef dit eens, etc.. Dat wil niet zeggen dat ze niks moeten eten wat ze niet lekker vinden of dat ze niet hun rare voorkeuren kunnen hebben, het bijven kinderen natuurlijk. Maar proeven moet je ook leren en als ze veel verschillende dingen te proeven krijgen en de omgeving er ook naar is dat ze zich echt afvragen wat ze nou proeven, dan komt dat wel denk ik. Ik denk dat het dus aankomt op aandacht voor eten in het gezin. In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinneringquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:24 schreef yavanna het volgende:
Een volkstuintje met Rabarber welke helaas altijd bijzonder goed groeide zodat er, voor mijn gevoel, maanden Rabarber gegeten moest worden. Bordje leeg.
Heerlijk, spinazie met wat azijnquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:09 schreef fotostarter het volgende:
Spinazie in azijn? Lijkt me niks.
Door andijvie stampot gaat wel een scheutje azijn. Maar spinazie?
*Gruwel*quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinnering
Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
Jep, hier ook.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:15 schreef foodlover het volgende:
Mijn ouders hadden altijd voor een weeshuis vol aan boontjes in de tuin, deze werden dan ingevroren en jaarrond werd er 1x per week boontjes gegeten. Heeft toen ik op mezelf ging wonen enkele jaren geduurd voordat ik ze weer lekker vond...
.
Bonen en rijst zijn voor een groot deel van de mensen hun basisvoedsel. Rijst voor koolhydraten, bonen voor het eiwit.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet waarom bruine bonen worden gecombineerd met aardappel of rijst. Voelt erg dubbelop voor mij.
Mijn ouders konden gelukkig goed koken. Niet Italiaans of Aziatisch, maar binnen hun genre smaakte bijna alles prima.
Op heel veel scholen is de warme lunch ook gewoon drie gangen, en eten een gespreksonderwerp. Dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 24 september 2011 05:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.
Oh god ja, verzorgingsles op schoolquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:33 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei koken)
(overigens doe ik binnen mijn kring mijn best: mijn moeder krijgt vandaag voor haar verjaardag n kookboek(eigenlijk valt het inmiddels wel mee hoor, mijn zusje is vegetariër dus ze is aan t experimenteren geslagen jaren terug))
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monterenquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:16 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb op beide middelbare scholen waar ik naartoe ben geweest nooit een pan gezien of een bord, en een vak 'verzorging' heb ik ook nooit gehad. Lijkt me ook niet de bedoeling om dat op school te gaan doen.
En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeitequote:Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren
Hoe oud bent u, mevrouw?quote:Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren
Ik heb aan dat verhaal over was scheiden wel iets gehad, en ik ben ook blij dat ik weet hoe mijn pil precies werkt, maar een vrome huisvrouw zal ik wel nooit worden...quote:Op zondag 25 september 2011 00:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeite
22quote:
quote:Op zondag 25 september 2011 01:17 schreef mootie het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje bang voor frikadellenVroeger hoorde ik altijd dat er koeieogen en -uiers in verwerkt waren
Geeft niks, het is toch ranzige meukquote:Op zondag 25 september 2011 01:17 schreef mootie het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje bang voor frikadellenVroeger hoorde ik altijd dat er koeieogen en -uiers in verwerkt waren
Frikandel is lekker door de saus. Verder is het vooral deeg en wat vlees.quote:Op zondag 25 september 2011 13:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geeft niks, het is toch ranzige meukik weet nog steeds hoe teleurgesteld ik was toen ik een keer een frikandel nam op een kinderfeestje in plaats van een kroket omdat ik hoorde dat het zo lekker was
Ik had er een zonder saus, en heb er sindsdien nooit meer een gegetenquote:Op zondag 25 september 2011 13:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Frikandel is lekker door de saus. Verder is het vooral deeg en wat vlees.
Probeer eens met majo, uitjes en kerriesaus (frikandel speciaal). Imo een goeie combi bij patatquote:Op zondag 25 september 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik had er een zonder saus, en heb er sindsdien nooit meer een gegeten
dan mis je toch echt ietsquote:Op zondag 25 september 2011 13:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik had er een zonder saus, en heb er sindsdien nooit meer een gegeten
Wat houdt je tegen?quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gelukkig niet. Ik denk trouwens dat het eerder de aard van het beestje was dan een gevolg van de oorlog. Ze heeft gewoon geen gevoel voor eten. Alleen voor koekjes. Ze zeurt in het verpleeghuis de hele dag om koekjes. Maar inmiddels kan ik een boek schrijven (of topic openen) over de gekkigheid die ze daar uithaalt, t is echt hilarisch bij vlagen.
Ik denk dat mensen die een beetje feeling met voedsel hebben, in een periode als de oorlog veel meer met minder kunnen, en meer van hun afval weten te maken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
" Kan merken dat jij de oorlog niet hebt meegemaakt "
Waarschijnlijk had ze van iemand gehoord dat 'ie cheesecake had gegeten..quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
...
ze wist nog genoeg vreemds te doen met de rest van haar eten. Cake met kaas bijvoorbeeld.
...
quote:Ze heeft een paar jaar last van chronische diarree gehad. Nu ze in het verpleeghuis woont heeft ze dat niet meer. Zou er een verband zijn?
tja als je nooit echte macaroni op hebt...quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb op zich niet zoveel problemen met smac, en het mag van mij ook wel door de macaroni, maar er moet minimaal groente bijOh en ze kon gewoon niet koken. En maar beweren 'dat iedereen zó dol is op haar macaroni'
quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!
Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.
Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgeywarmd en dan was het smikkelen....blegh!!
En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
Zo heb ik een sperziebonen trauma. Moe was er gek op, dus zette ze in de tuin, drie keer in de week bonen, gadverdamme, ik heb zeker 15 jaar lang geen sperzieboon meer gegeten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!
Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.
Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgewarmd en dan was het smikkelen....blegh!!
En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
Macaroni met smac?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb wel een soort van hekel aan blik/pot groenten, maardat is vooral omdat ik weet hoe lekker de verse versies uit eigen tuin smaken. Rode kool of bieten uit pot smaken echt heel anders dan uit 'de tuin'.
Dus dan is mijn jeugdtrauma teveel lekker eten gehad in mijn jeugd waardoor ik groenten uit blik minder waardeer.
Toet?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
Wát?!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoekquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Toet?
Echt te smerig voor woorden wat je vertelt.
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek
Toet is hier een ander woord voor plastic zakquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek
Spam spam spam spam spam spaaaam, lovely spaaaam!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Aaaah i jinxed it, vanavond risotto met smac
Hoezo?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Aaaah i jinxed it, vanavond risotto met smac
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Wellusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.
Juist wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.
Paprika.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti.Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door.
Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen.
Dat jeugdtrauma van de schoolmelk deel ik, gadverdamme zeg, jaar in jaar uit elke dag die gore witte troep drinken. De laatste keer dat ik ooit melk heb gedronken was op de laatste dag dat ik op de basisschool zat, toen heb ik het voor altijd afgezworen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...
Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt")
Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.
Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!
De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!
En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...
Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt")
Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.
Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!
De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!
En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar ik kom er niet van af.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Paprika.![]()
Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk.
Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?
Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
jawel hoor, er zijn nog altijd mensen die de term 'toet' gebruiken tegen hun kinderenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijndequote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
haha ik had dat ook met bier de eerste keer dat ik ervan moest kotsen (herinner de rest van de avond niet en zulks) toen heb ik toch minstens een week bier niet lekker gevondenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
Zou je wel verwachten he? In de praktijk is dat toch een stuk lastiger..
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijnde
Tsja, na zo'n 4 jaar vieze, warme, melk (Advies van een paar leraren: Neus dicht en drinken maar!) is melk voor mij gelijk aan vieze, zure, warme zooi.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?
Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
Voor mij geldt precies hetzelfde, elke keer met uitgaan ruik ik het weer en draait mijn maag zich bijna om haha. Gelukkig heb ik er verder geen aversie voor anijs door opgelopen, alleen de geur van sambuca in combinatie met de wetenschap dat het sambuca is hahaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.
Dat heb ik met frikandellen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
dat heeft niks met die buikgriep van doen, kruidnagel *is* gewoon smerigquote:Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmmquote:Op maandag 12 maart 2012 18:50 schreef Jannuk het volgende:
Ow ja, een vriendin die maizena door diepvriesspinazie deed... waarna ik heel verbaasd vroeg wat voor snot er op mn bord lag. Om het af te maken deed ze er vervolgens nog een kwak curryketchup overheen. Rrrrril.
ik kom uit de achterhoek... waar iedereen wel iemand kende die boer was, met de dochter van een melkboer in de klas...quote:Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
Had eind jaren 90 een collega die op een bepaald moment geen melk meer dronk omdat hij er achter gekomen was dat melk uit koeien kwam. Die was rond de 25quote:Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
Dit, maar dan met Pringles ipv kruidnagelsquote:Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
Ik heb n keer kebab met knoflooksaus gehad, de hele nacht boven de wc gehangen, en heb het nooit meer gegeten. Kan de geur nog niet verdragen, jaren laterquote:Op maandag 12 maart 2012 20:11 schreef seasushi het volgende:
[..]
Dit, maar dan met Pringles ipv kruidnagels
Ok, nou zit je ze te verzinnen!quote:Op maandag 12 maart 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had eind jaren 90 een collega die op een bepaald moment geen melk meer dronk omdat hij er achter gekomen was dat melk uit koeien kwam. Die was rond de 25
Spinazie vind ik nu ook heerlijk, even in de wok, of gewoon heel kort gekookt. Maar als ik maizena en curry in 1 kast zie staan, krijg ik wel de rillingen.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmm
Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staanquote:Op maandag 12 maart 2012 22:58 schreef Xanteh het volgende:
Kant en klare bami van de Lidl bij opa en oma op 2e kerstdag
Deze ken ik niet, maar je hebt ook van die hamlappen in blik die er megasmerig uitzien, maar als ze eenmaal warm zijn eigenlijk best goed te eten zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staan.
edit: deze: [ afbeelding ]
Dat moet haast wel vies zijn..
Zulke dingen durf ik niet te proevenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Ik vraag me nog altijd af hoe die blikken bami (of was het nasi) smaken die je wel eens in de supermarkt ziet staan.
Voor zover ik weet ligt de achterhoek ook in gelderland haha. Woon zelf ook in de achterhoek, in het uiterste oostenquote:Op maandag 12 maart 2012 19:49 schreef MaximusTG het volgende:
Oh, ja, ik uit Gelderland, ook een vrij boerige regio. Weet nog goed dat ze op een gegeven moment zo'n houten koe hadden met een rubberen uier met melk. Mocht je zelf melken.
Achterhoek = Gelderland, maar Gelderland != (per se) Achterhoek.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:33 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet ligt de achterhoek ook in gelderland haha. Woon zelf ook in de achterhoek, in het uiterste oosten
Brrr... Je mocht dat dan wel weggooien?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:59 schreef jerney het volgende:
Vleesik kreeg dat maar niet weg. Kauwen tot je een droge, grijze bal had en dan stapelen op de rand van je bord.
Mijn vader at dat vroeger, Suzi Wan heette dat toen en dat was echt goor. Echt met brokken Nasi erin.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Gelukkig welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Brrr... Je mocht dat dan wel weggooien?
En voor die tijd heette het Koen Visser.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn vader at dat vroeger, Suzi Wan heette dat toen en dat was echt goor. Echt met brokken Nasi erin.
Maar het grootste trauma heb ik wel overgehouden aan de macaroni van mijn ma. Met saus uit een zakje waar dan die gore stukjes gedroogde paprika inzat.En het er dan vakkundig uitvissen, je bestek op bord leggen als je klaar bent met de lepel over die stukjes heen.
En ma die dan zei: "ja, en nu ook nog ff die hap onder je lepel opeten!'.![]()
![]()
Ik eet nu nog steeds geen macaroni eigenlijk, puur vanwege de associatie met die gore saus.
Wij hadden een keer de bakplaat op tafel en toen was daar per ongeluk een maïskorrel op terecht gekomen, waar we pas achter kwamen toen er een stukje popcorn bij mijn vader op zijn bord vloog.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
Er schoot er bij mij net nog een binnen....
Maceroni met smac of gehakt, zakjessaus met de hierboven genoemde gedroogde stukjes paprika en mn grote vijand...
[ afbeelding ]
Brrrr![]()
En wat was het ooit hilarisch toen mn vader er een flinke scheut van die troep over zijn eten drapeerde en de slasaus zuur bleek te zijn![]()
Dat deed mijn moeder ook! Het gebeurde ook regelmatig dat mijn schaaltje yoghurt naast mijn bord werd gezet en dan mocht ik na elke hap prak een hap yoghurt. Meestal spoelde ik mijn eten eigenlijk met yoghurt weg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef kibo het volgende:
Net zolang aan tafel moeten blijven zitten tot je bord helemaal leeg was, ook al was het eten inmiddels koud en stijf![]()
En als het naar zijn zin echt te lang duurde kieperde die ouwe de yoghurt er gewoon overheen
Slasaus!quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Brrrr![]()
En wat was het ooit hilarisch toen mn vader er een flinke scheut van die troep over zijn eten drapeerde en de slasaus zuur bleek te zijn![]()
Heb t weleens op! Was niet top, wat droog etc, maar vond het geen straf toendertijd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Mensen die zo autistisch leven.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:30 schreef Jula123 het volgende:
Mijn moeder kan best goed koken, maar vroeger had ze daar niet zo'n zin in denk ik, logisch met 4 mensen aan tafel die alleen maar konden zeiken over wat er niet goed aan was.
Maar haar vaste leus was destijds 'ach kan (nog) best'. Bijvoorbeeld bij aangebrand eten, eten over de datum, keiharde gekookte -nog halfrauwe- aardappels, spinazie vol met zand, chili con carne met áchterlijk veel peper er in, enz.
Ik lustte vroeger ook bijna niks en wou alleen maar appelmoes (dat kon ze trouwens wel heel lekker maken, maar dat deed ze maar 2x per jaar).
Eigenlijk is het grootste trauma altijd eten precies om 17.45 uur. Geen minuut later. Geen uitzonderingen. Kon niet een keer wat later.
Andere tijden. Volgens de huidige inzichten op dit gebied is het verstandig dat de ouders bepalen wat er gegeten wordt en wanneer, en het kind bepaalt hoeveel. Destijds dwongen ouders veel meer de hoeveelheden af (beker melk moet leeg, bord moet leeg), uit angst dat het kind anders tekort zou komen. Dat gebeurde dus met de beste bedoelingen, maar natuurlijk met een totaal averechts effect.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap echt niet wat voor ouders dat zijn, die hun kinderen zo martelen.
Ten eerste kan dat best. Alles kan.quote:Op zondag 1 april 2012 00:11 schreef Merel1808 het volgende:
Ik moest aan tafel blijven zitten tot het op was, tot ik naar bed moest, en als het dan nog niet op was kreeg ik het gewoon weer als ontbijt. Bami is als ontbijt gewoon nog net een beetje viezer, dus toen at ik het wel op. Je kunt kinderen niet altijd hun zin geven lijkt me..
Ook in andere tijden waren er aardige, lieve, meelevende ouders.quote:
Nee! met een eitje erbij is het best lekkerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Laten we even vooropstellen dat mijn ouders niet naar, gemeen of kut zijn, dat ze meer van mij en m'n broer houden dan al het andere in de wereld, en dat mijn moeders bami heerlijk is.quote:Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ten eerste kan dat best. Alles kan.
Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?
Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.
Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.
Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
Ze kraakt niemand af, alleen de manier van doen. Heb zelf een zoontje van 4 welke ook niet altijd alles wilt eten.quote:Op zondag 1 april 2012 09:06 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Laten we even vooropstellen dat mijn ouders niet naar, gemeen of kut zijn, dat ze meer van mij en m'n broer houden dan al het andere in de wereld, en dat mijn moeders bami heerlijk is.
Verder denk ik niet dat ik nog iets tegen jou kan zeggen waardoor je niet weer mijn ouders af gaat lopen kraken, dus ik houd er mee op.
Dan kweek je volwassenen die alleen patat en gebakken aardappels lusten.quote:
Het was inderdaad gewoon warm, met ketjap en kroepoek erbij, met mes en vork, precies zoals de avond ervoor. Het is misschien ook maar 2 of 3 keer voorgekomen, maar toen heb ik wel geleerd dat ik mijn bord moest leegeten. Ik mocht al (in beperkte mate) zelf bepalen hoeveel ik kreeg, maar dat moest dan wel gewoon op, punt uit.quote:Op zondag 1 april 2012 09:53 schreef Tegan het volgende:
Als het 's ochtends weer werd opgewarmd dan is dat toch niet extreem vies?
Het hangt misschien een beetje van de achtergrond van de ouders af, maar het is natuurlijk ook een manier om kinderen voor te bereiden op het studentenleven.quote:Op zondag 1 april 2012 09:53 schreef Tegan het volgende:
Als het 's ochtends weer werd opgewarmd dan is dat toch niet extreem vies?
Het zijn geen hele nare gemene kutouders die dat doen. Het zijn bezorgde ouders die tot zulke nare acties kunnen overgaan.quote:Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?
Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.
Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.
Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
Zo danquote:Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom...?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:30 schreef Blistering het volgende:
Een boterham meekoken met de spruitjes![]()
![]()
Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?quote:Op maandag 2 april 2012 07:40 schreef Yellowcard het volgende:
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....
Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
Hoezo niet pedagogisch verantwoord? Je moeder had gewoon toe moeten geven dat het niet te vreten was en lekker een eitje moeten bakken en erom lachen.quote:Op maandag 2 april 2012 16:42 schreef littlepea het volgende:
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zetquote:Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
gelukkig is er een middenweg tussen de uitersten die jullie nu noemenquote:Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:
[..]
Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet)
Gadverdamme, het idee alleen al.quote:Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.quote:Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
WTF?quote:Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
Ewl, ik zie zo'n vieze dampende drab voor me (met of zonder vel).quote:Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.quote:Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:
[..]
Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet)
Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maarquote:Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
Mijn ouders vonden dat hele idee van fluoride onzin, dus ze logen tegen de tandarts dat ik fluoridepilletjes kreeg. Dus ik hoefde geen fluoridehapje (nooit gehadquote:Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef Tegan het volgende:
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak.quote:Op maandag 2 april 2012 19:53 schreef Gitank2 het volgende:
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.
Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.
Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Stop ze op scouting en laat ze mee gaan op kamp!quote:Op maandag 2 april 2012 20:52 schreef deerntie het volgende:
[..]
Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maar
Lol, daar heb ik mijn naam Kabouter Theeweigeraar nog aan te dankenquote:Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Stop ze op scouting en laat ze mee gaan op kamp!
Met smaakje was het ook smerig.quote:Op maandag 2 april 2012 21:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak.
Haha dat deden wij dan weer niet. Maar we hebben alleen bruin brood en stimuleren de kinderen verschillende belegsoorten te nemen. En op NPK wordt er voor de DWEK (6-11 jaar) gezamenlijk gekookt. Eten wat de pot schaft dus... De kinderen zijn altijd wel zo ongerig van een hele dag spelen n de buitenlucht dat er niet geklaagd wordtquote:Op maandag 2 april 2012 23:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lol, daar heb ik mijn naam Kabouter Theeweigeraar nog aan te danken.
Een van mijn voedseltrauma's komt nog van een scoutingkamp. Met zijn allen op de familieschommel terwijl ik daarvoor verplicht lauwwarme tomatensap moest drinken. En ik maar gillen op die schommel dat ik eraf wilde omdat ik ziek was. Niemand luisterde... Sinds 3 jaar ofzo drink ik weer tomatensap, dagelijks zelfs.
Chemische aardbei! O zo smerig!quote:
Ik ben even oud, maar had sowieso een klootzak van een tandarts die kinderen van ouders die particulier verzekerd waren wel cadeautjes gaf en dat soort grapjesquote:Op maandag 2 april 2012 21:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes
Dat was niet het ergste. Ik kreeg kotsneigingen van die zooi en moest tegelijk kwijlenquote:Op maandag 2 april 2012 23:58 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb ook jarenlang dingen echt móeten eten die ik echt smerig vond en die vind ik nog steeds smerig.
Leren eten werkt bij mij duidelijk niet.
Over de tandarts gesproken ... ik weet nog dat ik op mijn 12e een beugel zou krijgen en ik iets van een minuut lang in een of ander vloeibaar spul moest bijten. Ik dacht dat ik ging stikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |