abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102305300
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:

[..]

QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Ik denk dat het niet zozeer om pakjes gaat, maar om goede ingredienten erbij, variatie, gezamenlijk eten, praten over eten, is het lekker, was het de vorige keer lekkerder, zal ik dit weer eens maken, proef dit eens, etc.. Dat wil niet zeggen dat ze niks moeten eten wat ze niet lekker vinden of dat ze niet hun rare voorkeuren kunnen hebben, het bijven kinderen natuurlijk. Maar proeven moet je ook leren en als ze veel verschillende dingen te proeven krijgen en de omgeving er ook naar is dat ze zich echt afvragen wat ze nou proeven, dan komt dat wel denk ik. Ik denk dat het dus aankomt op aandacht voor eten in het gezin. In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:24:41 #102
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102305976
Een volkstuintje met Rabarber welke helaas altijd bijzonder goed groeide zodat er, voor mijn gevoel, maanden Rabarber gegeten moest worden. Bordje leeg. :r
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102306314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:24 schreef yavanna het volgende:
Een volkstuintje met Rabarber welke helaas altijd bijzonder goed groeide zodat er, voor mijn gevoel, maanden Rabarber gegeten moest worden. Bordje leeg. :r
Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinnering _O_
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:53:16 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102306893
Ooit eens bij een ex-vriendje thuis: spinazie gekookt in azijn. *gruwel* :X
Flinke tijd later aten we daar weer eens spinazie en er ging een lampje branden, maar ik wist niet meer precies waarom... ;(

Macaroni met smac en kaas eten we hier zeker 2 keer in de maand. :@ Zo makkelijk en ik vind het best prima te eten af en toe. :@
pi_102307393
Spinazie in azijn? Lijkt me niks.
Door andijvie stampot gaat wel een scheutje azijn. Maar spinazie? ;(
pi_102307471
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:09 schreef fotostarter het volgende:
Spinazie in azijn? Lijkt me niks.
Door andijvie stampot gaat wel een scheutje azijn. Maar spinazie? ;(
Heerlijk, spinazie met wat azijn 8-)
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:59:40 #107
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102311922
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinnering _O_
*Gruwel*

Mijn broer hield er ook zo van. Hij schepte er dan ook een groot genoegen in om zijn rabarber smakelijk op te eten, triomfantelijk kijkende hoe ik het mijne met zeer grote tegenzin op at.

Heden ten dage ontwijk ik nog altijd rabarber. Lang leve het zelf boodschappen doen/koken. ;).
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:34:35 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102313678
Spinazie is heerlijk, mits niet gehakt of a la creme uit de diepvries maar gewoon blaadjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 05:55:34 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102325042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.
Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.
  zaterdag 24 september 2011 @ 05:58:19 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102325046
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
:D Hier geven ze ook de voorkeur aan een pot appelmoes, ipv heerlijk grove, zelfgekookte. Gaat wel over.... Ze gaan in eerste instantie gewoon voor de 'makkelijker' smaak, dus vaak zoeter en eenvoudiger. Gewoon volhouden....
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:15:05 #111
296595 foodlover
live and learn
pi_102326311
Mijn ouders hadden altijd voor een weeshuis vol aan boontjes in de tuin, deze werden dan ingevroren en jaarrond werd er 1x per week boontjes gegeten. Heeft toen ik op mezelf ging wonen enkele jaren geduurd voordat ik ze weer lekker vond...

Om 't ouderlijk huis niet helemaal af te vallen: Mams doet altijd een in roomboter aangefruit gesnipperd uitje bij de boontjes, vind ik ook lekker.
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:41:15 #112
45206 Pietverdriet
pi_102326613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 10:15 schreef foodlover het volgende:
Mijn ouders hadden altijd voor een weeshuis vol aan boontjes in de tuin, deze werden dan ingevroren en jaarrond werd er 1x per week boontjes gegeten. Heeft toen ik op mezelf ging wonen enkele jaren geduurd voordat ik ze weer lekker vond...
.
Jep, hier ook.
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:55:57 #113
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102326812
Ik beleef hier dagelijks nog jeugdtrauma. Mijn vader doet elke week de boodschappen, en er komt altijd standaard mee: Andijvie, sperziebonen, witlof en snijbonen. Soms aangevuld met broccoli, of bloemkool. Altijd met gekookt aardappels.

In de weekenden kook ik sowieso, en dan kook ik áltijd pasta, bami, nasi, rijst met curry, soep. Alles behalve een 'prakje'. Weet ook zeker dat als ik op mezelf ga, ik zelden nog gekookte aardappels en gekookte groente klaar ga maken :N

Wat er trouwens vroeger altijd op zaterdag werd gegeten was 'Bruine bonen bamipakket'. Een mengsel van een kant en klaar bamipakket, een blik bruine bonen en gehakt. En dan met aardappels of rijst. Gek genoeg zou ik daar wel weer eens zin in hebben.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_102327294
Ik snap niet waarom bruine bonen worden gecombineerd met aardappel of rijst. Voelt erg dubbelop voor mij.

Mijn ouders konden gelukkig goed koken. Niet Italiaans of Aziatisch, maar binnen hun genre smaakte bijna alles prima.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:25:02 #115
45206 Pietverdriet
pi_102327368
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet waarom bruine bonen worden gecombineerd met aardappel of rijst. Voelt erg dubbelop voor mij.

Mijn ouders konden gelukkig goed koken. Niet Italiaans of Aziatisch, maar binnen hun genre smaakte bijna alles prima.
Bonen en rijst zijn voor een groot deel van de mensen hun basisvoedsel. Rijst voor koolhydraten, bonen voor het eiwit.
pi_102327578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 05:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.
Op heel veel scholen is de warme lunch ook gewoon drie gangen, en eten een gespreksonderwerp. Dan krijg je dat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102329967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:33 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei koken :'( )

(overigens doe ik binnen mijn kring mijn best: mijn moeder krijgt vandaag voor haar verjaardag n kookboek :P (eigenlijk valt het inmiddels wel mee hoor, mijn zusje is vegetariër dus ze is aan t experimenteren geslagen jaren terug))
Oh god ja, verzorgingsles op school ;( We gingen wel een hele keer in twee jaar tijd koken: groentesoep. Met een boullionblokje en een zakje soepgroenten. Moest er volgens het recept zout in :') Niet gedaan. Wel wat extra peper. Was ie te flauw en te pittig. Heb er een zes voor gekregen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:35:59 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102330115
Ik deed zorg en welzijn, wel op het vmbo. Daar kreeg ik elke donderdagochtend 4 lesuren kookles. Iedereen werd dan verdeeld onder de grootkeuken, waarin je maaltijden in het groot kookten, of op de kleinkeuken, waar je dezelfde recepten, maar dan voor 2 personen leerde te koken. Was best nuttig.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_102339677
Ik heb op beide middelbare scholen waar ik naartoe ben geweest nooit een pan gezien of een bord, en een vak 'verzorging' heb ik ook nooit gehad. Lijkt me ook niet de bedoeling om dat op school te gaan doen. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:08:37 #120
296595 foodlover
live and learn
pi_102342906
Nog eentje dan: Mijn ouders aten (en eten) altijd het allergoedkoopste bruinbrood van Aldi of Lidl (50 ct ofzo) en presteerden het dan ook nog dit 2 dagen in de broodtrommel te bewaren (kauwgom)...

Je snapt dat in mijn tijd thuis zowel de broodrooster en het tosti-ijzer overuren maakten, of ik maakte "eierboterhammen" (geklust ei, scheutje melk, zout en daar het brood doorheen halen, bakken en kaas tussen laten smelten).
pi_102349511
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:16 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb op beide middelbare scholen waar ik naartoe ben geweest nooit een pan gezien of een bord, en een vak 'verzorging' heb ik ook nooit gehad. Lijkt me ook niet de bedoeling om dat op school te gaan doen. :D
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren :')
pi_102349620
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren :')
En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeite }:|
pi_102349645
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Hoe oud bent u, mevrouw? :D ;)
pi_102349807
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 00:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeite }:|
Ik heb aan dat verhaal over was scheiden wel iets gehad, en ik ben ook blij dat ik weet hoe mijn pil precies werkt, maar een vrome huisvrouw zal ik wel nooit worden...

quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe oud bent u, mevrouw? :D ;)
22 :')
pi_102349983
Ik verbaas me trouwens wel over al die mensen hier die dat vieze SMAC-blikvoer hebben moeten eten, mijn moeder was echt geen keukenprinses ofzo (niet dat ze slecht kon koken ofzo) maar zulke troep kwam er bij ons echt niet in hoor. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door heiden6 op 25-09-2011 01:13:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')