Ik denk dat het niet zozeer om pakjes gaat, maar om goede ingredienten erbij, variatie, gezamenlijk eten, praten over eten, is het lekker, was het de vorige keer lekkerder, zal ik dit weer eens maken, proef dit eens, etc.. Dat wil niet zeggen dat ze niks moeten eten wat ze niet lekker vinden of dat ze niet hun rare voorkeuren kunnen hebben, het bijven kinderen natuurlijk. Maar proeven moet je ook leren en als ze veel verschillende dingen te proeven krijgen en de omgeving er ook naar is dat ze zich echt afvragen wat ze nou proeven, dan komt dat wel denk ik. Ik denk dat het dus aankomt op aandacht voor eten in het gezin. In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinneringquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:24 schreef yavanna het volgende:
Een volkstuintje met Rabarber welke helaas altijd bijzonder goed groeide zodat er, voor mijn gevoel, maanden Rabarber gegeten moest worden. Bordje leeg.
Heerlijk, spinazie met wat azijnquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:09 schreef fotostarter het volgende:
Spinazie in azijn? Lijkt me niks.
Door andijvie stampot gaat wel een scheutje azijn. Maar spinazie?
*Gruwel*quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow rabarber. Mijn oma maakte dat altijd uit eigen tuin. Uber, goeie jeugd herinnering
Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
In Frankrijk zie je dat bijna overal. Die weten dan ook echt wel hoe het niet moet smaken als ze voor het eerst koken.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Jep, hier ook.quote:Op zaterdag 24 september 2011 10:15 schreef foodlover het volgende:
Mijn ouders hadden altijd voor een weeshuis vol aan boontjes in de tuin, deze werden dan ingevroren en jaarrond werd er 1x per week boontjes gegeten. Heeft toen ik op mezelf ging wonen enkele jaren geduurd voordat ik ze weer lekker vond...
.
Bonen en rijst zijn voor een groot deel van de mensen hun basisvoedsel. Rijst voor koolhydraten, bonen voor het eiwit.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik snap niet waarom bruine bonen worden gecombineerd met aardappel of rijst. Voelt erg dubbelop voor mij.
Mijn ouders konden gelukkig goed koken. Niet Italiaans of Aziatisch, maar binnen hun genre smaakte bijna alles prima.
Op heel veel scholen is de warme lunch ook gewoon drie gangen, en eten een gespreksonderwerp. Dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 24 september 2011 05:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik woon in een nogal internationale omgeving, en herken Fransen heel vaak aan wat ze in hun boodschappenkarretje hebben: niet veel, maar wel allemaal mooie produkten. Vooral het vlees is altijd van extreem goede kwaliteit.
Oh god ja, verzorgingsles op schoolquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:33 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei koken)
(overigens doe ik binnen mijn kring mijn best: mijn moeder krijgt vandaag voor haar verjaardag n kookboek(eigenlijk valt het inmiddels wel mee hoor, mijn zusje is vegetariër dus ze is aan t experimenteren geslagen jaren terug))
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monterenquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:16 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb op beide middelbare scholen waar ik naartoe ben geweest nooit een pan gezien of een bord, en een vak 'verzorging' heb ik ook nooit gehad. Lijkt me ook niet de bedoeling om dat op school te gaan doen.
En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeitequote:Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren
Hoe oud bent u, mevrouw?quote:Op zondag 25 september 2011 00:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Op mijn (verder erg liberale) middelbare school kregen de meisjes in 4VWO een half jaar lang 1 uur verzorging, waarbij we gingen leren wassen, strijken, wat theorie over koken (het blijft VWO), ook anticonceptie en veilig vrijen kwamen aan bod. De jongens kregen in datzelfde uur techniek, waarbij ze stekkers van dingen mochten afslopen en opnieuw monteren
Ik heb aan dat verhaal over was scheiden wel iets gehad, en ik ben ook blij dat ik weet hoe mijn pil precies werkt, maar een vrome huisvrouw zal ik wel nooit worden...quote:Op zondag 25 september 2011 00:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En ben een een vrome vreugdevolle huisvrouw aan het worden of was het vergeefse moeite
22quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |