abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109764559
zelf opgeschept of niet maakt ook uit. ik herinner mijn broertje nog die zn bord helemaal volschepte, dan 3 happen nam en de rest wilde gooien. :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 april 2012 @ 15:25:15 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109765315
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ten eerste kan dat best. Alles kan.

Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?

Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.

Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.

Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
Zo dan _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109765379
Je reinste verkrachting Hara! Je reinste verkrachting!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109792838
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....

Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
pi_109793475
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:30 schreef Blistering het volgende:
Een boterham meekoken met de spruitjes :'( :r :r
Waarom...?
pi_109806909
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:40 schreef Yellowcard het volgende:
Mijn moeder deed elke ochtend melk in de magnetron. Dan ontstond er zo'n vel op....kreeg het niet naar binnen zo vies. Als ik het wel op had, dan had ik moeite om het binnen te houden....

Tot vandaag de dag lust ik nogsteeds geen melk.
Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 2 april 2012 @ 16:42:41 #257
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_109809482
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
pi_109813307
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:42 schreef littlepea het volgende:
Mijn moeder had een keer iets gekocht wat wij 'vis uit een zakje' noemden; het was diepvriesvis met een soort sausje in een zakje. Mijn drie broertjes en ik vonden het zó vies dat we het niet op wilden eten (terwijl we normaal niet echt moeilijke eters waren), maar van mijn moeder moesten we alles op eten.
Toen mijn vader een paar uur later terugkwam van zijn werk en ook nog moest eten pleurde hij zijn vis meteen in de prullenbak en ging friet halen omdat het zo smerig was. Toen zijn wij echt zo boos op mijn moeder geweest omdat wij het wel moesten eten! (al kon zij er natuurlijk ook niet veel aan doen, was gewoon niet heel pedagogisch van mijn pa.)
Hoezo niet pedagogisch verantwoord? Je moeder had gewoon toe moeten geven dat het niet te vreten was en lekker een eitje moeten bakken en erom lachen.
pi_109813979
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom deed ze dat, voor pap ofzo?
Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
pi_109815574
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 01:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ten eerste kan dat best. Alles kan.

Ten tweede is zonder eten naar bed gaan ook al "erg" genoeg en vind ik dat als ouder al machtsvertoon genoeg om je zin door te drijven. Je kunt dat kind de dag erna ook gewoon een boterham geven ipv het vieze, koude bami te laten vreten. Dan is er echt niks verloren aan macht/aanzien/weetikveel. Als ouder kun je je kind alles laten vreten, dat weten we ondertussen wel uit de media. De vraag is, waarom zou een ouder dat willen?

Ik denk dus niet uit liefde. En ook niet voor bestwil. Ik denk dat het gewoon hele, nare, gemene kutouders zijn die zoiets doen. En ik ben blij dat de mijne in ieder geval altijd compassie hadden en hun macht niet zo extreem lieten gelden.

Genoeg regels in huis. En ik mocht echt niet alles, ook niet als al, werkelijk àl mijn vriendinnetjes wel iets mochten. Maar een kind dwingen iets te eten, dat gaat naar mijn gevoel tegen een soort van grondrecht in, integriteit van je eigen lichaam. Hoe jong je ook bent, als je iets niet in je mond wilt stoppen, dan moet je daar niet op deze manier toe gedwongen worden.

Helemaal omdat ik niet geloof dat het erg belangrijk is, dat zo'n kind d'r beker melk opdrinkt. Of godbetert een bord gore bami eet.
Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet :{ )
pi_109815643
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:

[..]

Zeg je dat nog steeds als je kind enkel een broodje chocopasta/frikandel, patat, witte rijst, of doperwtjes met worteltjes wil eten? En dan ook werkelijk niets anders wil proeven....? Ik heb zo'n kind meegemaakt, het was niet een kwestie van niet lusten, maar gewoon koppigheid/niet willen. Op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee, als je iedere dag, dag in dag uit rekening moet houden met dat ene kind. Gelukkig ben ik er nu vanaf (die relatie ging over) maar soms weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet. (dat het kind ook werkelijk niets anders wou eten is puur te wijten aan de opvoeding van de ouders hoor... tis toch niet gezond als je je kids 4 dagen per week patat voor zet :{ )
gelukkig is er een middenweg tussen de uitersten die jullie nu noemen :)
en elk kind is anders! je weet niet wat achter zit wanneer een kind niet wil.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109816425
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Volgens haar was koude melk op een lege maag niet goed....dus kregen we lauwe melk met vel
Gadverdamme, het idee alleen al. :r

Het is sowieso nergens op gebaseerd allemaal, de obsessie met melk niet en je moeders theorie over koude melk op een lege maag al helemaal niet.
  maandag 2 april 2012 @ 19:39:05 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109816731
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:37 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109817388
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn moeder flikte het Yoghurt op te warmen zonder het te vertellen, want dan was de kou er van af, kreeg je warme yoghurt bij de musli. En dan boos worden als je het smerig vond.
WTF? :') Arme jongen. O+
pi_109817570
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.

Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.

Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Neil LOVES Carrots!
pi_109817734
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ewl, ik zie zo'n vieze dampende drab voor me (met of zonder vel).
Neil LOVES Carrots!
pi_109817959
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
pi_109818026
Die fluoride spoelde ik er zo gauw mogelijk weer af, bah, wat smerig was dat. :') Prima gebit verder. :D
  maandag 2 april 2012 @ 20:32:53 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109819951
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:16 schreef deerntie het volgende:

[..]

Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
pi_109821351
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat lijkt me een ander uiterste. Lijkt me niet dat kinderen zelf die broodjes chocopasta/frikandel en patat aanschaffen en opeten. Of wel? Dat geven die ouders 'm. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee, die hebben zelf die situatie gecreeerd.
Klopt, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Alleen als je er vanaf wilt, kun je hemel en aarde bewegen, maar eten.. ho maar :N
pi_109824596
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef Tegan het volgende:
Ja die fluoride van de tandarts was echt smerig ja.
Mijn ouders vonden dat hele idee van fluoride onzin, dus ze logen tegen de tandarts dat ik fluoridepilletjes kreeg. Dus ik hoefde geen fluoridehapje (nooit gehad ;))

Wat betreft dat dwingen te eten... ik moest ook net zo lang aan tafel zitten tot ik het ophad, al was de rest al twee uur van tafel (moet toegeven dat ik het wel een paar keer in de prullenbak heb gemikt of door de wc gespoeld ;)). En een paar keer, toen ik het zelfs toen nog niet at, dreigde mijn vader dat ik het de volgende ochtend moest eten. Volgens mij uiteindelijk maar 1 keer gebeurd. Maar ik heb daar geen trauma over. Ik vond het toen niet leuk natuurlijk, maar nu ben ik blij dat ik opgevoed ben met alles proeven en opeten wat je opschept.

Wij schepten overigens zelf op vanaf een bep leeftijd en vanaf dat moment gold de regel "wat je opschept eet je op". En alles wat me vies leek moest ik proeven iig, en van met name groenten die ik niet lekker vond minimaal 1 opscheplepel. Ik vind het een goede manier van opvoeden!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  maandag 2 april 2012 @ 21:37:15 #272
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109824766
@ fluoride: dat was bij mij op school ineens een of ander projectje... iedere maandag met zn allen in de klas 1 minuut spoelen met een fluorideoplossing :r
En het heeft niet geholpen want door alle antibiotica en ventolin die ik vroeger heb gehad is mijn gebit een grote ramp :X
pi_109824844
Ja, verplicht een hap gebakken lever. Tot nu toe nooit een hertest gedaan.
pi_109825031
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 19:53 schreef Gitank2 het volgende:
Geen eten, maar wel vies: de tandarts en de fluoridebehandeling met bakjes met een soort slijm erin.
Deze werden in je mond gestopt en dan moest je er in bijten.
Pure horror: bijna overgeven, half stikken en huilen..
Daarna gaven ze me een variant waarbij het met een soort borsteltje op mijn tanden werd aangebracht, dat vond ik dan weer wel oke.

Verder heb ik nooit beschuit met muisjes gelust, maar wel een keer geprobeerd: ik vond het net grind.
Gestampte muisjes vond ik daarentegen wel lekker.

Verder geen trauma's, maar wel ooit iets gegeten waarna ik ziek werd.
Dan kon ik het betreffende eten voor een lange tijd niet meer lusten, wat waarschijnlijk ook wel biologisch te verklaren is (het onbewust voor gif/gevaar aanzien).
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 26 en toen ik nog een klein jongetje was hadden we die flurorideshizzle al in cola- of sinaasappelsmaak. _O_
  maandag 2 april 2012 @ 22:17:11 #275
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_109827830
Na jarenlang gezeik over het eten vonden mijn ouders het een goed idee om mijn broers en zussen 1 keer per week te trakteren op "boterhammen met tevredenheid". Dit betekende een keer per week geen vlees, kaas, jam etc. alleen een boterham met boter. De boodschap zonk na een aantal jaar pas in, maar zit nog steeds in mijn geheugen gegrift.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')