SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Kan je een #2 achter de TT zetten?quote:
smac met macaroniquote:Op woensdag 14 september 2011 15:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Smac in de macaroni? The fuck
Pakjesmacaroni is dan ook smerig.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:34 schreef hugsy33 het volgende:
mijn broertje (14) en zusje (17) vissen nog steeds alle 'dingetjes' uit hun eten.
Zelfs de inimini stukjes kruiden uit een pakje nasi of macaroni vissen ze ertussenuit omdat ze die vies vinden
Ik vond die vellen op vanillepudding juist lekker. De rest was weeïg namelijk.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:19 schreef n105 het volgende:
Gekookte pudding met vellen erop. O vreselijk!!
Amerikaans zeker?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:45 schreef RandomMoron het volgende:
spekkie voor je bekkie..een door mijn moeder verzonnen rijstschotel uit de oven met rijst, slagroom en spek. Ik word er elke keer weer misselijk van als ik er aan denk :S
dat klinkt ook echt als n vreselijk ranzige combinatiequote:Op woensdag 14 september 2011 21:45 schreef RandomMoron het volgende:
spekkie voor je bekkie..een door mijn moeder verzonnen rijstschotel uit de oven met rijst, slagroom en spek. Ik word er elke keer weer misselijk van als ik er aan denk :S
Serieus, mij mag je wakker maken voor een zacht gekookt vers eitje. Met een beetje zout in de dooier, ik vind dat echt zo lekker.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:14 schreef summer2bird het volgende:
Gekookte eieren in de ochtend werden zo gekookt dat letterlijk de helft van het ei nog doorzichtig was.
Dus gewoon ipv het ei onderdompelen in water, het ei half in water en half niet in water.
Door mijzelf gemaakte ( ik was 10 ofzo) aardbei ijsjes met munt.
Bah!
Sindsdien lust ik ook haast niks meer met munt behalve pepermuntjes
Ik deed eens boodschappen met een vriend van me, we liepen pratend door de winkel terwijl hij zijn spullen pakte.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:56 schreef golfer het volgende:
Enige echte jeugdtrauma heb ik overgehouden aan het wekelijks boodschappen doen van mijn stiefmoeder bij een supermarkt die De Kijkgrijp heette.
Destijds had je nog echte caissières die het bedrag van elke boodschap met de hand moesten inkloppen.
Mijn stiefmoeder had de vervelende gewoonte om bij thuiskomst de complete (lange) kassabon boodschap voor boodschap te controleren en zodra ze een aanslagfout ontdekte, al was het 1 cent, dat in het rood aan te strepen op de kassabon en dan mij, als kind terug naar de supermarkt te sturen om het verschil te laten verrekenen. Al ging het in totaal om 7 cent. Die moest en zou ze dan uitbetaald krijgen.
Ik heb het nu over begin jaren 60, maar het was dusdanig traumatisch dat ik het nog steeds weet.
Hij zei dat ie het van zijn moeder geleerd had en dat ie gewoon de prijs van de producten bij elkaar opteltquote:Op donderdag 15 september 2011 10:06 schreef Oceanonix het volgende:
wow, of het verschil was enorm of hij is gewoon enorm autistisch....?
Ik moet toch echt de bon nakijken om het te weten.
quote:Op donderdag 15 september 2011 11:16 schreef Staal het volgende:
Xlarge, bedankt, nu ben ik ook misselijk.
Mijn oma. Wat was dat goor zeg. Heb het nog jarenlang gewantrouwd als er tomatensoep geserveerd werd.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.
Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij primaquote:Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Cee het volgende:
Ik deed altijd ketchup in m'n soep. Want ik hield van tomatensoep. En zo zijn er nog tig andere culinaire wandaden die ik heb begaan (en die m'n ouders toelieten) waardoor heden ten dage mijn smaakpapillen zowaar zijn verlamd en m'n kookniveau beneden peil is.
Of zijn er meer mensen die ketchup in de soep deden?
Haha moeders die kinderen voor de gek houdenquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:23 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Mijn broertje lust geen groentesoep, dus mijn moeder roert altijd een lepel ketchup door zijn kommetje groentesoep, dan lijkt het tomatensoep en dat vindt hij prima
gisteren nog gehadquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nootmuskaat op bloemkool en boontjes
Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaatquote:
Hmm.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zo ranzig he. Kan het nog steeds niet echt waarderen. Verder geen dingen die ik niet lekker vind, maar nootmuskaatVergif is ut
Niet kinderen ook maar met name kinderen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:15 schreef seasushi het volgende:
gebakken gepaneerd visje opdienen als schnitzel, want de kinderen lusten geen vis.
Spruitjes consequent kleine chinese kooltjes noemen omdat iedereen altijd roept dat spruitjes vies zijn, dus kinderen ook
doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.quote:
Zó herkenbaar! Hier was het ook vaak 'Husse met je neus ertussen', zoals mijn moeder het altijd noemde.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:24 schreef seasushi het volgende:
[..]
doet me denken aan husse met je neus ertussen. ook wel prutje genoemd. Dat was altijd maar afwachten of het eetbaar was en/of het er ook nog een beetje uit zag.
Meestal niet
Dus een kwak huzarensalade met daarnaast een frikandel lijkt jou wel lekker?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:
1. Huzarensalade + frikandel ?
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
Verhaaltje: Pa en ma zijn gescheiden, zodoende zat ik vroeger de ene week bij pa, de andere week bij ma. Ma kan prima koken, maar haar smacaroni daar heb ik toch wel een traumaatje aan overgehouden. Pa is niet echt een keukenprinsesje en interesseerde het allemaal niet, die pleurt een paar frikandellen in de frituur, en een kwak huzarensalade op je bord. Als je dat dag in dag uit te vreten krijgt is het echt niet meer lekker hoor... De eerste keer gaat wel, de tweede keer heb je al zoiets van "nee, alweer!?", maar daarna ga je je niet lekkerder voelen.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef MaximusTG het volgende:
1. Huzarensalade + frikandel ?
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zo vies kan dat toch niet zijn, of ben ik nu te optimistisch?
Ah ja hutspot, dat vind ik nog steeds niet lekkerquote:Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Hutspot. Vroeger altijd met lever erbij, zo goor.
Ik eet hutspot pas sinds een paar jaar weer: zonder lever maar gewoon met een gehaktbal
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah ja hutspot, dat vind ik nog steeds niet lekkerZo'n weeig-zoete baby hap vind ik het.. bah
Alles koken, spekkies bakken, in de blender ermee en heerlijk smullenquote:Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
[..]
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.
dat is toch geen stamppotquote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Alles koken, spekkies bakken, in de blender ermee en heerlijk smullen
Grof of fijn gestampt veranderd niets aan de smaak van wortel-aardappelquote:Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef loecje het volgende:
[..]
ligt er ook maar net aan hoe je het maakt. je hoeft het niet helemaal fijn te stampen.
vind ik ook niet smerig hoor. genoeg mensen die in een snackbar een patatje, huzarenslaatje en een frikandel bestellen.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:18 schreef MaximusTG het volgende:
@Freddeh, ah, vandaar, nee, dat komt je neus wel uit op een gegeven moment.
@Staal, nou, het zou niet mijn eerste keus zijn nee, maar als ik moest kiezen tussen de dingen in dit topic dan lijkt een kwak huzarensalade met een frikandel me niet meteen heel smerig..
Ik doelde met ''babyhapje'' op de smaak, niet de textuur. Ik vind wortel-aardappel een van de zoetste en braafste combinaties die er bestaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:09 schreef loecje het volgende:
dat niet nee, maar dan is het geen babyhapje meer
1. Zoon kokhalst van tofuquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:49 schreef DeZoektocht het volgende:
Haha moeders die kinderen voor de gek houden![]()
Olvarit fan?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Oh getver, dat maakte mijn huisgenote vroeger ook klaar, zo'n blik Suzi Wan. In een nieuwe (niet eerst afgewassen pan). Brr, wat een lucht kwam daar vanaf.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:16 schreef cora4034 het volgende:
Mij staat iets bij van , nasi uit een blik, brrrr.
Daarna heeft mijn moeder wel een cursus indonesisch koken gevolgd, waarschijnlijk op aandrang van man en kinderen, haha.
Ik las die post en kon maar niet op de naam komen. Suzi Wan inderdaad uit blik. Dat moest ik ook eten. Oh wat goor, het smaakte gewoon zuur.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh getver, dat maakte mijn huisgenote vroeger ook klaar, zo'n blik Suzi Wan. In een nieuwe (niet eerst afgewassen pan). Brr, wat een lucht kwam daar vanaf.
In de blender?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een aparte combinatiequote:Op donderdag 22 september 2011 19:15 schreef RobinOok het volgende:
Ik hou ook niet van hutspot. Zoete hap. Maar met pittige rendang is het nou juist wel weer lekker. Dat brengt het een beetje in balans.
Ik wist zelf ook de naam niet meer maar inderdaad, Suzi Wan. Groen etiket.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik las die post en kon maar niet op de naam komen. Suzi Wan inderdaad uit blik. Dat moest ik ook eten. Oh wat goor, het smaakte gewoon zuur..
Die behoren nog steeds tot m'n 'guilty pleasures'quote:Op vrijdag 23 september 2011 03:14 schreef cinnamon_M het volgende:
Oh, en dit is toch wel de grootste denk ik: die toetjes in hoge plastic bakjes, je had twee smaken: 'vanille' en 'chocolade'. Met een enorm neppe 'slagroom' erop. Mijn oma dacht dat we die lekker vonden, dus op een gegeven moment hadden we een hele koelkast vol.
Goedkoop vlees als in dumphandel, of als in de goedkope delen van varken, koe enzo?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:10 schreef hugsy33 het volgende:
Mijn vader kocht altijd het allergoedkoopste vlees wat uiteraard vaak niet te eten was en dus de helft werd weggegooit maar hij bleef het kopen omdat het zo goedkoop was
Jep, als ik zie wat men doorgaans eet, dan eten wij ongelofelijk goed.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Tis toch eigenlijk best triest hoe slecht er af en toe gekookt wordt in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Wat vinden jullie, zou het niet een goed idee zijn om wat meer aandacht te besteden aan gezond leven en koken op bv de middelbare school. Want ik weet nog dat wij (op het VWO), 1 jaar een soort combinatie maatschappijleer en verzorging hadden, waarvan vooral het laatste zo bedroevend slecht en van een laag niveau was dat ik er niet echt iets nieuws leerde.
Helemaal waar, het lijkt me absoluut geen slecht idee als er op school iets van kookles oid wordt gegeven (wij hebben daar geloof ik ooit 1 les in gehad op de middelbare, daar leerden we thee met een waterkoker maken en een ei kokenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Tis toch eigenlijk best triest hoe slecht er af en toe gekookt wordt in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Wat vinden jullie, zou het niet een goed idee zijn om wat meer aandacht te besteden aan gezond leven en koken op bv de middelbare school. Want ik weet nog dat wij (op het VWO), 1 jaar een soort combinatie maatschappijleer en verzorging hadden, waarvan vooral het laatste zo bedroevend slecht en van een laag niveau was dat ik er niet echt iets nieuws leerde.
Mwah, misschien worden scholen al een beetje overbelast met het moeten oplossen van elk maatschappelijk probleem. Los van de vraag of het eigenlijk wel een probleem is, betekent het feit dat een school er is om te leren niet dat kinderen buiten schooltijd niets zouden kunnen leren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, maar ze dragen misschien wel de "ik kies bewust"-onzin over, zoals de overheid dat aanbiedt, en de kiloknaller die de overheid zo stimuleert, diezelfde overheid die boerenkaas probeert weg te pesten. De publieke omroep zendt wel reclames uit rond kinderprogramma's, die er vaak op gericht zijn om kinderen om dat eten te laten zeuren. Ook vraag ik me af welk leerdoel er gediend is met de aanwezigheid van een frisdrankautomaat op scholen of wat er verder aan voedingsmiddelen wordt aangeboden daar, daar heb ik geen zicht op.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:58 schreef MaximusTG het volgende:
Klopt, in een ideale wereld zouden kinderen dat soort dingen van hun ouders leren, of op zn minst wat basisvaardigheden in de keuken. En dan laten zien waar je (internet /boeken) meer kan leren.
Maar als de ouders het niet weten, dan kunnen ze het ook niet overdragen.
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:19 schreef Staal het volgende:
De overheid faciliteert wel fruitweken. Basisscholen kunnen zich hier kennelijk voor opgeven.
Kinderen maken dan kennis met verschillende soorten fruit. Kooklessen zouden zeker leuk zijn, met name op de basisschool. Die kinderen kunnen veel meer dan je denkt. Maar als ouders hun kinderen niets anders voorzetten dan hamburgers, friet of Lasagne dan houdt het al snel op.
Dat laatste overdrijf ik niet. Ik ken zo al twee kinderen voor wie dat het standaard avondeten is en nog een ander meisje wat gewoon als avondmaal boterhammen met hagelslag krijgt. Die wist niet eens wat een radijsje was. Echt schandalig. Zelfs al moet je van weinig geld rondkomen dan nog liggen er bij AH iedere week 3 andere soorten groenten voor 50% van de prijs. Er is geen excuus om dan wel al die rotzooi te kopen.
En men kweekt ook van die zeikkinderen want "dat lus ik niet". Ze lusten ook niks. Ben alles behalve een perfecte ouder maar ik ben blij dat die rups van mij gewoon overal voor openstaat en ook alles een keer wil proeven om dan pas te oordelen. Die at op haar vijfde al slakken, gewoon om te proberen. En door haar te betrekken bij het snijden en koken wordt het eigenlijk alleen maar nog leuker en het is nog gezellig ook.
Geeft nog helemaal niks, als ze die smaakjes maar wel van jou meekrijgt. Sommige kinderen krijgen dat helemaal nooit mee van thuis. En vraag je ook af waarom jouw vrouw een moeilijke eter is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
QFT , ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook een voorstander voor normaal en gezond koken, het liefst zonder pakjes en zakjes, dit laatste gaat niet altijd op wegens tijdverlies.
Maar mede door mijn vrouw, die een moeilijke eter is, ben ik bang ook zo'n :"lust-ik-niet" kind te creeren.
Gelukkig ben ik wel van enige invloed, zodat die kleine niet helemaal de verkeerde kant qua eten opgaat.
Maar ze verkiest bv een pasta met een saus van een blikje tomatenpuree/water/augurken, boven mijn bolognesesaus die geheel vers wordt gemaakt, met zelfgekeekte kruiden en pepers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |