quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!
Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.
Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgeywarmd en dan was het smikkelen....blegh!!
En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
Zo heb ik een sperziebonen trauma. Moe was er gek op, dus zette ze in de tuin, drie keer in de week bonen, gadverdamme, ik heb zeker 15 jaar lang geen sperzieboon meer gegeten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!
Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.
Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgewarmd en dan was het smikkelen....blegh!!
En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
Macaroni met smac?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb wel een soort van hekel aan blik/pot groenten, maardat is vooral omdat ik weet hoe lekker de verse versies uit eigen tuin smaken. Rode kool of bieten uit pot smaken echt heel anders dan uit 'de tuin'.
Dus dan is mijn jeugdtrauma teveel lekker eten gehad in mijn jeugd waardoor ik groenten uit blik minder waardeer.
Toet?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
Wát?!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoekquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Toet?
Echt te smerig voor woorden wat je vertelt.
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek
Toet is hier een ander woord voor plastic zakquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek
Spam spam spam spam spam spaaaam, lovely spaaaam!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Aaaah i jinxed it, vanavond risotto met smac
Hoezo?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Aaaah i jinxed it, vanavond risotto met smac
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Wellusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.
Juist wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.
Paprika.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti.Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door.
Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen.
Dat jeugdtrauma van de schoolmelk deel ik, gadverdamme zeg, jaar in jaar uit elke dag die gore witte troep drinken. De laatste keer dat ik ooit melk heb gedronken was op de laatste dag dat ik op de basisschool zat, toen heb ik het voor altijd afgezworen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...
Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt")
Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.
Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!
De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!
En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...
Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt")
Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.
Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!
De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!
En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar ik kom er niet van af.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Paprika.![]()
Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk.
Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?
Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |