abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:39:53 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108044980
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!

Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.

Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgeywarmd en dan was het smikkelen....blegh!!

En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
:D :X
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:59:20 #152
365574 Leoniearienne
Student - 21jr - Amsterdam
pi_108047178
Oh ik heb echt een ei-trauma. ik vind gekookte eieren echt zo vreselijk vies (terwijl ik ze vroeger wel graag at), maar op een gegeven moment sloeg het om.

En toen had mijn vader eens asperges gemaakt. En dat vond ik al niet lekker. Toch maar de asperges geproefd maar brrrr echt niet lekker. Bij de asperges had hij een eiersaus gemaakt (alleen het geel) en wat blijkbaar gesneden eieren (alleen het wit) waren, maar ik, ui-liefhebber, dacht aaaah dat lust ik en nam een grote hap van wat ik dacht dat het ui was. Maar het was ei. BRRRR dit is echt een ernstig trauma.
http://Gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.com/
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:32:12 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108048113
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:57 schreef Quispi het volgende:
Mijn jeugdtrauma: oliebollen!!!

Op oudjaarsdag maakte mijn oma 's ochtends bij ons thuis een grote emmer beslag en stond vervolgens tot ver in de middag oliebollen te bakken. Lekker, nou nee... Bleke stuiterballen waren het. De oliebollen werden verdeeld in plastic zakken en ingevroren in een grote diepvrieskist.

Vervolgens kwam er iedere zondag een zakje uit de kist, de ballen werden in de magnetron opgewarmd en dan was het smikkelen....blegh!!

En het ergste is dat wij dus tot in de zomer oliebollen aten.
Ik heb dan ook al jaren geen oliebol meer aangeraakt
Zo heb ik een sperziebonen trauma. Moe was er gek op, dus zette ze in de tuin, drie keer in de week bonen, gadverdamme, ik heb zeker 15 jaar lang geen sperzieboon meer gegeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 16:44:15 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108048601
Ik heb wel een soort van hekel aan blik/pot groenten, maardat is vooral omdat ik weet hoe lekker de verse versies uit eigen tuin smaken. Rode kool of bieten uit pot smaken echt heel anders dan uit 'de tuin'.

Dus dan is mijn jeugdtrauma teveel lekker eten gehad in mijn jeugd waardoor ik groenten uit blik minder waardeer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:45:39 #155
45206 Pietverdriet
pi_108048663
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb wel een soort van hekel aan blik/pot groenten, maardat is vooral omdat ik weet hoe lekker de verse versies uit eigen tuin smaken. Rode kool of bieten uit pot smaken echt heel anders dan uit 'de tuin'.

Dus dan is mijn jeugdtrauma teveel lekker eten gehad in mijn jeugd waardoor ik groenten uit blik minder waardeer.
Macaroni met smac?
pi_108080361
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
pi_108080448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Kippensoep bij oma die even je toet boende met de vaatdoek. Sindsdien altijd gegeten voor ik naar oma ging.
Toet? :')

Echt te smerig voor woorden wat je vertelt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:23:22 #158
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108080714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Wát?! :D

Whahaha! :D _O-
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108080722
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Toet? :')

Echt te smerig voor woorden wat je vertelt.
"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek :')
pi_108081026
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Toet" is een ander woord voor "gezicht". Jij denkt waarschijnlijk aan "tuutje", en het is te hopen dat oma die niet al te hard heeft afgeboend met een vaatdoek :')
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt. :D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:04:09 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_108088313
Wel.
pi_108088445
Aaaah i jinxed it, vanavond risotto met smac -O-
pi_108089112
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Toet is hier een ander woord voor plastic zak :D
pi_108089826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Spam spam spam spam spam spaaaam, lovely spaaaam!
pi_108093184
Toet O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_108099571
Groen stipjesbrood.
Dat mijn moeder dan die stukjes schimmel wegsneed.
"Want de rest van het brood was immers nog goed."
:'( :'( :'(
pi_108099757
WTF echt? :D Oorlog meegemaakt? :')
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:16:31 #168
45206 Pietverdriet
pi_108099925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:07 schreef hugsy33 het volgende:
Hoezo?
Hou je niet van Italiaans eten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:17:09 #169
45206 Pietverdriet
pi_108099953
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt. :D
Wellus
pi_108099967
Mijn oma zei toet die was in 1903 geboren.
pi_108103577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 22:13 schreef Isegrim het volgende:
WTF echt? :D Oorlog meegemaakt? :')
Nee, als ik het dan niet gewoon op at dan kreeg ik oorlog. ;(
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:07:48 #172
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108895798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Juist wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108900439
Een moeder die altijd gezond wilde koken, maar vooral zo goedkoop mogelijk.
- zo'n goedkoop zakje sate kopen, openknippen en met saus en al in een pannetje water mikken, had ze meteen satesaus voor iedereen.
- salade? Kropsla in milimeterstukjes met een dressing van water en yoghurt
- macaroni met smac en tomatenpuree
- jus was bakvet met een scheut water
- alles was droog
- door gerechten waar room in moest, ging geen room, maar een scheut koffiemelk

Pas toen ik voor mijzelf ging koken vond ik rijst en aardappelen lekker. Want met een goede jus en/of een lekkere groentecombi, was het eten helemaal niet droog. Dan kom je er trouwens achter dat goedkoop koken geen schraal koken hoeft te zijn.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_108901680
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...

Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt") :)

Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.

Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!

De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!

En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
pi_108904631
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti. :r Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door. :r Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen. :'(
pi_108906115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti. :r Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door. :r Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen. :'(
Paprika. _O_

Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk. :9~
pi_108906169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:

Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt") :)

Verder een schooltrauma:

Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!

De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...

Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Dat jeugdtrauma van de schoolmelk deel ik, gadverdamme zeg, jaar in jaar uit elke dag die gore witte troep drinken. De laatste keer dat ik ooit melk heb gedronken was op de laatste dag dat ik op de basisschool zat, toen heb ik het voor altijd afgezworen. :r
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:03:23 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108906240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:

Verder een schooltrauma:

Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?

Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108906507
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Paprika. _O_

Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk. :9~
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar ik kom er niet van af. :'(
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 15:20:10 #180
91830 MaximusTG
pi_108906778
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?

Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')