Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd.quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspxquote:To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.
In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
quote:Release Date
November 11th, 2011.
Number of players: 1. Yes. 1. It will always be 1. That is all.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again :p.
Setting
- The game takes place primarily in Skyrim which is in the north of Tamriel, it is not known if we will be able to go to other regions.
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc.
- The game is set 200 years after the events of Oblivion.
- There are going to be five 'massive' cities in the game world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total.
- New skill 'Enchantment'
-New skill "Smithing"
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- NPCs are now more dynamic, and will interact with you more.
-Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat ~
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game.
- The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
--Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game.
- 3rd person view has been improved.
- The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
-The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
-With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
- Draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
De ''naked bushmen'' Perk is wel wat voor jou Ricko!quote:Op zondag 11 september 2011 18:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben benieuwd of je na lvl 50 ook nog perks kan halen (meestal ben ik voordat ik lvl 50 ben al afgehaaktnamelijk om een andere char te spelen)
quote:+10 sexterity when naked
quote:Op zondag 11 september 2011 18:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De ''naked bushmen'' Perk is wel wat voor jou Ricko!
[..]
quote:Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
Volgens mij moet dat goed komen, ze hebben nu meerdere artiesten en ze hebben zelf gezegd dat ze alles met 'de hand' gemaakt hebben.quote:Op zondag 11 september 2011 18:50 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil graag verschillende gebieden zien maar dan ook echt originele en geen copy/paste rommel
En dan krijg je dezelfde commotie als rond de 'Hot Coffee Mod'. Echt een geweldig idee ja.quote:Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
Volgens mij hebben ze ook ergens gezegd dat dat een van de redenen daarvoor was.quote:Op zondag 11 september 2011 18:37 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat zou dan wel weer tof zijn, als je zo alles kon inspecteren. Zou wel leuk zijn voor 'detective' quests
Dar soort random maakt het wel vet natuurlijk.quote:Op zondag 11 september 2011 19:43 schreef larry_flynt het volgende:
he NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
Super vet!!
Je hebt gelijk iddquote:Op zondag 11 september 2011 20:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik denk dat de consoles het niet gaan trekken als je aankomt met je undead leger
Tenzij je een drukke stad inloopt.quote:Op zondag 11 september 2011 20:04 schreef speknek het volgende:
Ik bedoelde ook niet echt een leger (echt een RTS maken zou weer veel te veel resources kosten voor iets dat 99% van de spelers niet meemaakt), maar dat je in plaats van een vrouw die meevecht, er een aantal kunt hebben. Kan die engine van Bethesda prima aan.
Betere bomen ftwquote:Op zondag 11 september 2011 18:38 schreef Rezania het volgende:
With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
Kon wel, maar dan had je mods nodigquote:Op zondag 11 september 2011 20:08 schreef Desunoto het volgende:
In Oblivion vond ik het stom dat je maar één summon tegelijk kan hebben. Zo wordt een skeleton na level 10 of zoiets al volstrekt nutteloos. Maar tegen die tijd heb je waarschijnlijk al een stuk meer magicka en zou het tof zijn om er 3 of 4 tegelijk te kunnen oproepen. Dan heb je tenminste wat.
Ik gebruik een PC alleen om te FOK!ken en zo, ja. Ik wil dat het ook gewoon op de consoles kan.quote:Op zondag 11 september 2011 20:09 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Kon wel, maar dan had je mods nodig
PC aansluiten op een goede tv, xbox/ps controller erbij, done?quote:Op zondag 11 september 2011 20:10 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik gebruik een PC alleen om te FOK!ken en zo, ja. Ik wil dat het ook gewoon op de consoles kan.
The Witcher 2 vond ik daarin zeer goed uitgewerkt. Echt genoten van dat prachtige spel.quote:Op zondag 11 september 2011 20:09 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Betere bomen ftw. Ik heb de bomen/bossen altijd een belangrijk element gevonden voor de sfeer, mystiek en verwondering in rpg's.
Het punt is dus dat ik geen goede computer heb. Ik kan Unreal Tournament '99 draaien. Dat is het wel.quote:Op zondag 11 september 2011 20:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
PC aansluiten op een goede tv, xbox/ps controller erbij, done?
New Vegas was niet door Beth zelf ontwikkeltquote:Op zondag 11 september 2011 20:13 schreef RickoKun het volgende:
Dat radiant systeem he? Ik hoop niet dat dat repetitief wordt. Dat denk ik wel namelijk aangezien ze dan: "doe x bij Y als je Z doet"
Maar ach ik denk dat ik mij sws wel zal vermaken. Ik hoop wel dat ze alles nu goed polishen, new vegas stierf van de bugs, mét gamebreak bugs. Dat kan echt niet weer.
Je hebt weer gelijkquote:Op zondag 11 september 2011 20:14 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
New Vegas was niet door Beth zelf ontwikkelt
Een maat van me gaat me er mee helpen als 't goed is, toch thanks voor the offerquote:Op zondag 11 september 2011 20:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil je wel helpen Ricko eind oktober. PM me je budget dan ook rond die tijd of je kan dan altijd op tweakers/hardware.info kijken en gaan vergelijken.
Oke prima.quote:Op zondag 11 september 2011 20:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Een maat van me gaat me er mee helpen als 't goed is, toch thanks voor the offer![]()
![]()
Als ik gewoon 2 week niet ga feesten / uit ga, dan kan ik dan al die PC kopen
Maarja, natuurlijk wel gewoon uitgaan enzo
Beetje jammer inderdaad.quote:Op maandag 12 september 2011 18:39 schreef Sloggi het volgende:
Alsof we dat materiaal niet al 900 keer hebben gezien.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben diep in mijn ballen klaargekomen eindelijk wat pc beelden ja lekker hmmm stiefzusje wat doe je nu mmm ja mmmm pak maar vast jaaa lekker lekker trekke ja mmmmm ok
Pics van je stiefzusjequote:Op maandag 12 september 2011 19:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben diep in mijn ballen klaargekomen eindelijk wat pc beelden ja lekker hmmm stiefzusje wat doe je nu mmm ja mmmm pak maar vast jaaa lekker lekker trekke ja mmmmm ok
Ja man. Ik had gehoopt dat er gewoon pijlen uit de 2h sword zouden komen in plaats van dat je de pijl en boog apart moet equipen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:02 schreef Smoofie het volgende:
Niet echt super graphics.
Maar het is niet de PC versie. Wel jammer van de spells btw. Ik had gewoon gehoopt dat ik 2h sword kon hebben en dan gwn snel spell casten.
De moerassen van Morrowindquote:Op dinsdag 13 september 2011 01:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja man. Ik had gehoopt dat er gewoon pijlen uit de 2h sword zouden komen in plaats van dat je de pijl en boog apart moet equipen.
Maar je kan wel verschillende uitrustingen saven en zo snel wisselen tussen bijvoorbeeld spell casten en 2h wapens.
Wat ik een beetje mis zijn de moerassen. Zoals in de blackwood/marsh in oblivion. Heeft atijd wel een speciale atmosfeer. Gelukkig zijn er wel bossen en ander groen anders was het een koude kale boel geworden.
Absoluut. Zolang er maar variatie is. Heb je Fallout 3 ook gespeeld? Na een tijdje vond ik de kale groen- en bomenloze omgeving echt akelig.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:00 schreef Seam het volgende:
[..]
De moerassen van MorrowindJammer dat die er niet zijn, maar ik vind gebergte ook altijd erg sfeervol met sneeuw enz.
Oude beelden...quote:Op maandag 12 september 2011 18:27 schreef HAL9000S het volgende:
http://www.bethblog.com/i(...)es-of-skyrim-action/
Oh my gawd....
Ik vin dat watervalletje maar matig.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Absoluut. Zolang er maar variatie is. Heb je Fallout 3 ook gespeeld? Na een tijdje vond ik de kale groen- en bomenloze omgeving echt akelig.
Bossen
[ afbeelding ]
Ik zou het hele spel maar achterwege laten dan , want iedereen weet dat watervallen zo'n groot belangrijk deel van het spel zijnquote:Op dinsdag 13 september 2011 07:34 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vin dat watervalletje maar matig.
Idd, kutspel, beetje gare watervalletjes maken. Zo hoeft het niet van mij.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:34 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vin dat watervalletje maar matig.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben diep in mijn ballen klaargekomen eindelijk wat pc beelden ja lekker hmmm stiefzusje wat doe je nu mmm ja mmmm pak maar vast jaaa lekker lekker trekke ja mmmmm ok
Ik vin de hele graphics die we tot nog toe gezien hebben niet heel erg indrukwekkend....quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:34 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vin dat watervalletje maar matig.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vin de hele graphics die we tot nog toe gezien hebben niet heel erg indrukwekkend....
quote:
Is allemaal consoletroep hequote:Op dinsdag 13 september 2011 15:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vin de hele graphics die we tot nog toe gezien hebben niet heel erg indrukwekkend....
Overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is haar
En ik hoef skyrim ook niet meer ziet er egt kk lelijk uit gadverdamme man, duke nukem forever ziet er nog beter uit bahbah bah mang
I know, ben dan ook erg benieuwd naar hoe het er op high end pc's uitziet.quote:
DX11 , dus wat hogere line of sight met vegetation line enz. Voor de rest betere resolutie, maar dat is het denk ik. EN natuurlijk AA en AF .quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
I know, ben dan ook erg benieuwd naar hoe het er op high end pc's uitziet.
Ik ga er voor het gemak van uit dat het minimaal hetzelfde of beter is als/dan Nehrim met alle opties aan op 1920x1200quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
I know, ben dan ook erg benieuwd naar hoe het er op high end pc's uitziet.
Bij mijn weten is er iig bij release géén DX11. En ook geen 64bit executable overigens.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
DX11 , dus wat hogere line of sight met vegetation line enz. Voor de rest betere resolutie, maar dat is het denk ik. EN natuurlijk AA en AF .
Voor de console zijn het prima graphics. Veel mooier dan Fallout bijvoorbeeld. Maar voor de PC verwacht ik toch écht meer dan dat.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:02 schreef Smoofie het volgende:
Niet echt super graphics.
Maar het is niet de PC versie. Wel jammer van de spells btw. Ik had gewoon gehoopt dat ik 2h sword kon hebben en dan gwn snel spell casten.
Sowieso koop ik het voor de PC zodat ik gewoon mods kan downen en dingen kan Customizen. Lich king armor van Warcraft bijv met Shadowmournequote:Op dinsdag 13 september 2011 17:30 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Voor de console zijn het prima graphics. Veel mooier dan Fallout bijvoorbeeld. Maar voor de PC verwacht ik toch écht meer dan dat.
Ik denk dat ik afwacht en pas wanneer ik zeker weet dat de PC veel betere graphics heeft hem voor de PC koop. Anders wordt het gewoon console hier.
Graphics zijn natuurlijk wel belangrijk. Maar ik snap niet zo waarom men het nog zoveel beter moet hebben dan op de consoles. De kwaliteit van de consoles voldoet prima.quote:
Als je een PC koop voor 1300,- en vervolgens ziet dat mensen met een console van 200,- dezelfde kwaliteit game krijgen voel je je best genaaid denk ik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:20 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Graphics zijn natuurlijk wel belangrijk. Maar ik snap niet zo waarom men het nog zoveel beter moet hebben dan op de consoles. De kwaliteit van de consoles voldoet prima.
Ik snap ook niet dat er na de 360 en PS3 nog nieuwe consoles moeten komen, de kwaliteit voldoet immers prima.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:20 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Graphics zijn natuurlijk wel belangrijk. Maar ik snap niet zo waarom men het nog zoveel beter moet hebben dan op de consoles. De kwaliteit van de consoles voldoet prima.
Ja dit dus, ik dacht, hey 20 minuten gameplay video LOLOLquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Wordt wel beetje moe dat ik dezelfde meuk van een maand geleden terug zie als "nieuw".
Ze mogen wel even met nieuw stuff komen.
Maar wel in 720P1!!1!1!! En dan ziet het er nog brak uitquote:Op woensdag 14 september 2011 13:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ja dit dus, ik dacht, hey 20 minuten gameplay video LOLOLHet is gewoon hetzelfde
Consoles hè.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar wel in 720P1!!1!1!! En dan ziet het er nog brak uit.
Los van de kwaliteit van consolegraphics vind ik de filmpjes ook gewoon niet denderend van kwaliteit.quote:
Mohhh in de tijd dat dr geen consoles waren stonden ze vooraan met morrowindquote:Op woensdag 14 september 2011 15:32 schreef ThamfBeast het volgende:
zeur zeur zeur.
Natuurlijk levert bethesda wat in op graphics. maar kijk naar de hoeveelheid detail en de grootsheid van het spel. Het is nu eenmaal bekend dat bethesda nooit de voorloper geweest is op het gebied van grafisch geweld, maar wel voorloper op het gebied van goed speelbare rpg's met eem mooi verhaal en (veel belangrijker dan graphics) goeie gameplay!
Dit is de meest debiele redering die ik hier ooit gelezen hebquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:33 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Als je een PC koop voor 1300,- en vervolgens ziet dat mensen met een console van 200,- dezelfde kwaliteit game krijgen voel je je best genaaid denk ik.
...... Morrowind??quote:Op woensdag 14 september 2011 15:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mohhh in de tijd dat dr geen consoles waren stonden ze vooraan met morrowind
Morrowind was destijds zeker wel high-end graphics en Oblivion is jaren één van de belangrijkste benchmark games geweest dus waar je het vandaan haalt is mij echt een raadsel...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
...... Morrowind??
Is uitgebracht in hetzelfde jaar als: Battlefield 1942, GTA III, Tombraider: The Prophecy en Unreal Championship..
Lijkt me dan toch niet dat ze vooraan stonden. Zeker goeie game hoor, je zal mij nooit een elder scrolls horen bashen, maar ik blijf erbij dat ze altijd grafisch achtergelopen hebben.
Morrowind > GTA III & BF1942 grafisch élke dag..quote:Op woensdag 14 september 2011 16:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
...... Morrowind??
Is uitgebracht in hetzelfde jaar als: Battlefield 1942, GTA III, Tombraider: The Prophecy en Unreal Championship..
Lijkt me dan toch niet dat ze vooraan stonden. Zeker goeie game hoor, je zal mij nooit een elder scrolls horen bashen, maar ik blijf erbij dat ze altijd grafisch achtergelopen hebben.
GTA3 was echt geen grafisch hoogstandje. Lowres textures, en ook niet echt high-res models.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
...... Morrowind??
Is uitgebracht in hetzelfde jaar als: Battlefield 1942, GTA III, Tombraider: The Prophecy en Unreal Championship..
Lijkt me dan toch niet dat ze vooraan stonden. Zeker goeie game hoor, je zal mij nooit een elder scrolls horen bashen, maar ik blijf erbij dat ze altijd grafisch achtergelopen hebben.
Ik vind sowieso de computer superieur over de consoles vanwege mods. Ik zou een nieuwe desktop kopen als ik jou was en dan echt gelijk goed investeren, dan kan je wel een paar jaartjes vooruit.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef Ghostandor het volgende:
Over graphics gesproken, ik zit met een dilemma. Ik heb momenteel een relatief nieuwe laptop . Ik betwijfel of ik hiermee Skyrim in al zijn glorie zal kunnen spelen. Sterker nog, ik weet wel zeker van niet. Nu zat ik sowieso te denken om een nieuwe desktop pc aan te schaffen om te gamen (BF3 bijvoorbeeld).
Echter, gezien het feit dat Skyrim (en volgens mij BF3 ook) gewoon op de consoles uitkomen, is misschien het kopen van een console een betere (en goedkopere) optie voor mij.
Aan jullie de vraag: in vergelijk met bijvoorbeeld een 360 of een PS3, hoe zou mijn huidige laptop het doen? Als de verschillen nagenoeg verwaarloosbaar zijn, dan is het zinloos op een console aan te gaan schaffen namelijk. Dan rest de optie om een nieuwe desktop pc aan te schaffen. Graag jullie mening
Idd je kunt beter een goedkope pc kopen, want: mods, wat betere graphics door AA enzo, daarnaast (persoonlijk) is de besturing beter.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef Ghostandor het volgende:
Over graphics gesproken, ik zit met een dilemma. Ik heb momenteel een relatief nieuwe laptop . Ik betwijfel of ik hiermee Skyrim in al zijn glorie zal kunnen spelen. Sterker nog, ik weet wel zeker van niet. Nu zat ik sowieso te denken om een nieuwe desktop pc aan te schaffen om te gamen (BF3 bijvoorbeeld).
Echter, gezien het feit dat Skyrim (en volgens mij BF3 ook) gewoon op de consoles uitkomen, is misschien het kopen van een console een betere (en goedkopere) optie voor mij.
Aan jullie de vraag: in vergelijk met bijvoorbeeld een 360 of een PS3, hoe zou mijn huidige laptop het doen? Als de verschillen nagenoeg verwaarloosbaar zijn, dan is het zinloos op een console aan te gaan schaffen namelijk. Dan rest de optie om een nieuwe desktop pc aan te schaffen. Graag jullie mening
Mods.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:41 schreef RickoKun het volgende:
Morrowind ziet er dmv mods er nog beter uit dan oblivion zo wat![]()
Jaaaa, die had ik ookquote:Op donderdag 15 september 2011 13:35 schreef vosss het volgende:
In de tijd van Morrowind had ik een Geforce Ti4200.
Wát een kaart was dat en wat waren de graphics goed!
Morrowind liep wel degelijk voor op de rest van die tijd
Niet zo gek aangezien je na de Ti4200 alleen maar ATI's hebt gekochtquote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
Deze kaarten heb ik gehad sinds Morrowind:
• NVidia Geforce Ti4200 (gekocht speciaal voor Morrowind)
• ATi 9700
• ATi 9800 Pro
• ATi X1900XTX (gekocht speciaal voor Oblivion)
• ATi 4870
• ATi 5770
• ATi 6870
Geen enkele kaart was zo tof als die Ti4200. Wat een kaart was dat zeg. Ongekend voor die tijd!!
Och hebben we weer zo eenquote:Op donderdag 15 september 2011 14:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien je na de Ti4200 alleen maar ATI's hebt gekocht.
Ik ben het met je eens wat pc superioriteit betreft, zeker als het gaat om controls (maar dan vooral bij shooters). Ik heb ooit Fable op de Xbox gespeeld, en dat vond ik best lekker spelen. Voor een RPG is een console zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind sowieso de computer superieur over de consoles vanwege mods. Ik zou een nieuwe desktop kopen als ik jou was en dan echt gelijk goed investeren, dan kan je wel een paar jaartjes vooruit.
Edit: Ik vind ook de besturing op de computer beter dan op de console, maar dat verschilt per persoon.
Wat een totale onzin. Ik heb hier een dikke bak aan een hdtv hangen met 360 controller; én graphics én gemak. Fuck yea.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:01 schreef vault_tec het volgende:
Weer dat computer gezeur hier wat helemaal nergens op slaat. Penis lengte staat niet gelijk aan videokaart.
Owh en pc vs console. Je kan niet lekker relaxt achter je pc zitten op een bank wat je met je console wel kan.
Jij zit natuurlijk in de kelder, geen verrassing. Ik zou jou ook niet in de huiskamer hebben willen zitten.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:20 schreef speknek het volgende:
Uhhuh en een PC in je woonkamer, foreveralone.jpg.
quote:Op donderdag 15 september 2011 17:25 schreef speknek het volgende:
Daar zitten al mijn smatjes sinds hun kindertijd ook opgesloten, dus dat komt goed uit.
Het maakt echt ontzettend veel uit in wat voor doos de chips die aan je TV hangen zitten opgeborgenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:20 schreef speknek het volgende:
Uhhuh en een PC in je woonkamer, foreveralone.jpg.
Afhangend van wat je gaat spelen kán een console een stuk fijner zijn, maar voor iets als Skyrim zou ik het niet durven.. Wat ga je doen in het geval van game brekende bugs, bijvoorbeeld?quote:Ik zou uiteraard een console kopen. Niet dat de huidige consoles veel beter zijn dan je laptop, dus daar hoef je het niet voor te doen, maar je zult merken dat je met zo'n dedicated set meer aan het gamen gaat.
Thanks.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:29 schreef STING het volgende:
Guys, kunnen we weer terug ontopic?
Alvast bedankt.
Discussie over waarop men Skyrim gaat spelen en waarom is toch redelijk on-topic? =/quote:Op donderdag 15 september 2011 17:29 schreef STING het volgende:
Guys, kunnen we weer terug ontopic?
Alvast bedankt.
En verder is er toch niks zinnigs te melden over Skyrim en weten we zo onderhand wel wie er met welk ras gaat spelen en welke class etc etc.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:31 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Discussie over waarop men Skyrim gaat spelen en waarom is toch redelijk on-topic? =/
Maak dan een algemeen wat voor tyfus zooi zit er in mijn pc topic aan.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
Deze kaarten heb ik gehad sinds Morrowind:
• NVidia Geforce Ti4200 (gekocht speciaal voor Morrowind)
• ATi 9700
• ATi 9800 Pro
• ATi X1900XTX (gekocht speciaal voor Oblivion)
• ATi 4870
• ATi 5770
• ATi 6870
Geen enkele kaart was zo tof als die Ti4200. Wat een kaart was dat zeg. Ongekend voor die tijd!!
Maar een console gaat je óók ongeveer 250/300 euro kosten, dus als je voor dat geld je PC upgrade is het verschil toch niet zo gigantisch? Als je PC het echter niet meer waard is om up te graden word 't een pijnlijke aangelegenheid natuurlijk..quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Baalhaar het volgende:
Tsja.. stroggels.. dillema's hé! BF3 en Skyrim wil ik sowieso op de PC. BF3 vanwege graphics maar vooral vanwege de 64 man online multiplayer, Skyrim vanwege graphics en mods..
Maarja om dat te realiseren moet ik zo'n 300-400 euro in mijn PC stoppen aan upgrades en dan denk je er inderdaad over na om voor het (goedkopere) console alternatief te gaan..
Flikker dan gewoon de topic uit je active, mutsquote:Op donderdag 15 september 2011 18:24 schreef vault_tec het volgende:
Ja, dat is het dus. Mocht er iets zijn dan kan dat hier gepost worden. Topic komt steeds omhoog in mijn actieve topics lijst door posts als:
[..]
Maak dan een algemeen wat voor tyfus zooi zit er in mijn pc topic aan.
Nee, want ik ben benieuwd naar dit spel en niet naar wat jullie thuis aan computer onderdelen hebben staan.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Flikker dan gewoon de topic uit je active, muts
Idd, gewoon opflikkeren met die PC onzin.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:37 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Nee, want ik ben benieuwd naar dit spel en niet naar wat jullie thuis aan computer onderdelen hebben staan.
Waarom? Anders is het topic toch dood.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:45 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Idd, gewoon opflikkeren met die PC onzin.
Sorry ik lees nu dat mijn post niet helemaal duidelijk was. Ik bedoelde óf een upgrade van 300-400 euro uitvoeren óf alleen het spel voor de console kopen. Ik heb namelijk al een xbox360 staanquote:Op donderdag 15 september 2011 18:26 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Maar een console gaat je óók ongeveer 250/300 euro kosten, dus als je voor dat geld je PC upgrade is het verschil toch niet zo gigantisch? Als je PC het echter niet meer waard is om up te graden word 't een pijnlijke aangelegenheid natuurlijk..
Ik heb trouwens een 2ehands PC.. Daar was ik eigenlijk nogal huiverig voor, maargoed, er zat nog fabrieksgarantie op ed.. Ik kan iedereen aanraden ff op tweakers te kijken of er iets te koop staat!
en dat is erg omdat? Liever dat dan de hoop op nieuws en niks krijgen.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom? Anders is het topic toch dood.
Ik had de Ti 4800. Booya!quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
Deze kaarten heb ik gehad sinds Morrowind:
• NVidia Geforce Ti4200 (gekocht speciaal voor Morrowind)
• ATi 9700
• ATi 9800 Pro
• ATi X1900XTX (gekocht speciaal voor Oblivion)
• ATi 4870
• ATi 5770
• ATi 6870
Geen enkele kaart was zo tof als die Ti4200. Wat een kaart was dat zeg. Ongekend voor die tijd!!
Hoe bevalt die 6870? Denk erover om hem ook te kopen voor Skyrim..quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef vosss het volgende:
Deze kaarten heb ik gehad sinds Morrowind:
• NVidia Geforce Ti4200 (gekocht speciaal voor Morrowind)
• ATi 9700
• ATi 9800 Pro
• ATi X1900XTX (gekocht speciaal voor Oblivion)
• ATi 4870
• ATi 5770
• ATi 6870
Geen enkele kaart was zo tof als die Ti4200. Wat een kaart was dat zeg. Ongekend voor die tijd!!
Bevalt prima. Alles draait prima speelbaar op 1920x1200 met alles vol open.quote:Op donderdag 15 september 2011 23:41 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Hoe bevalt die 6870? Denk erover om hem ook te kopen voor Skyrim..
Zelfs met 2 GTX 560 Ti's in SLI, een i7-2600 en 8 GB RAM trek ik Ubersampling niet eens.quote:Op donderdag 15 september 2011 23:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Bevalt prima. Alles draait prima speelbaar op 1920x1200 met alles vol open.
Alleen bij de Witcher 2 speel ik zonder ubersampling, maargoed, dat is ook erg zwaar natuurlijk.
En ik geloof dat ik bij Metro2033 net niet alles vol open kan zetten, 1 of 2 opties net 1 tandje lager dan max.
Als je bekijkt hoe oud de rest is valt me dat reuze mee en verwacht ik Skyrim dan ook gewoon sjiek te kunnen draaien
Gamebrekende bugs heb je (zo goed als) niet op de xbox, want dat is de testconfiguratie van het QA team heh. En in het onwaarschijnlijke geval dat er bij de release zo'n bug ingebleven is (het blijft Bethesda natuurlijk), dan weet je zeker dat het topprioriteit heeft omdat die configuratie verreweg de grootste markt is.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:30 schreef Jeff89 het volgende:
Afhangend van wat je gaat spelen kán een console een stuk fijner zijn, maar voor iets als Skyrim zou ik het niet durven.. Wat ga je doen in het geval van game brekende bugs, bijvoorbeeld?
Dat vind ik ookquote:Op vrijdag 16 september 2011 01:15 schreef Smoofie het volgende:
Ze mogen wel 's de PC versie showen..
quote:Op donderdag 15 september 2011 23:53 schreef Seam het volgende:
Ja het nu al tijden om specs, val daarmee een ander topic lastig zeg. Zo wordt het wel erg onoverzichtelijk.
Dit. Iemand al nagedacht over welke klasse ?quote:Op donderdag 15 september 2011 23:53 schreef Seam het volgende:
Ja het nu al tijden om specs, val daarmee een ander topic lastig zeg. Zo wordt het wel erg onoverzichtelijk.
Voor console-gamers.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:51 schreef ems. het volgende:
Standaard custom assassin/thief met wat spells hier en daar voor de compleetheid. Zo'n standaard class kiezen is voor casuals
Als ze security hetzelfde hebben opgebouwd als in Oblivion is de skill van de player om sloten te kraken genoeg, en kan je op LVL 1 gewoon very hard locks openen, hihi. (niet dat ik dat erg vond..)quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:18 schreef Desunoto het volgende:
Ik wil gewoon alles kunnen behalve Blunt want dat is traag, lomp etc. Dus Marksman, Blade, Destruction en het nieuwe Enchantment worden sowieso major skills.
Al die andere dingen als Athletics, Acrobatics, Security, Block, Light/Heavy Armor, Merchantile etc. kan je toch gewoon makkelijk verbeteren totdat je er superieur in bent. Hoef je niet per se vanaf het begin goed te hebben.
Jonguh wees maar blij dat Skyrim geen multiplayer heeft anders neukte ik je in je reet met mijn vuurballen!quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:21 schreef vosss het volgende:
Ik heb in zowel Oblivion als Morrowind eik minimaal gebruik van magic gemaakt.
Alleen dat healen gebruik ik altijd wel, want dat scheelt een shitload aan potions mee moeten nemen.
Verder speel ik het altijd gewoon met een zwaard, want dat vind ik het tofste. Vuurballen schieten is voor homo's
Dat dus. Healen, paar vuurballen en ijsding, verder vooral pijl&boog of zwaard&schild.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:21 schreef vosss het volgende:
Ik heb in zowel Oblivion als Morrowind eik minimaal gebruik van magic gemaakt.
Alleen dat healen gebruik ik altijd wel, want dat scheelt een shitload aan potions mee moeten nemen.
Verder speel ik het altijd gewoon met een zwaard, want dat vind ik het tofste. Vuurballen schieten is voor homo's
Magic is heel handig voor op afstand je vijand alvast wat te beschadigen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:21 schreef vosss het volgende:
Ik heb in zowel Oblivion als Morrowind eik minimaal gebruik van magic gemaakt.
Alleen dat healen gebruik ik altijd wel, want dat scheelt een shitload aan potions mee moeten nemen.
Verder speel ik het altijd gewoon met een zwaard, want dat vind ik het tofste. Vuurballen schieten is voor homo's
Wat zou er dumbed down aan zijn dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:21 schreef STING het volgende:
Wordt Skyrim nu echt zo 'dumbed down', of valt dat volgens jullie wel mee?
The Witcher 2 heeft wel aardig systeem ik wist waar het was maar toch was het soms behoorlijk zoeken geblazenquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:14 schreef Sloggi het volgende:
Plus je kunt op je kompas precies zien waar je naartoe moet, net als bij Oblivion. Dat vond ik echt vreselijk.
Geen idee, dat zijn geluiden die ik zo af en toe hoor. Als die perceptie hier niet heerst, dan zie ik dat alleen maar als een goed tekenquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat zou er dumbed down aan zijn dan?
Er zijn wel wat dingen uit concept gehaald wat in Oblivion/Morrowind er wel wasquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:52 schreef STING het volgende:
[..]
Geen idee, dat zijn geluiden die ik zo af en toe hoor. Als die perceptie hier niet heerst, dan zie ik dat alleen maar als een goed teken
T ligt eraan hoe je t bekijkt, zoals ik zei, bij morrowind moest je zelf veel dingen uitzoeken en moest je wat nadenken alvorens je op je queeste ging.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:52 schreef STING het volgende:
[..]
Geen idee, dat zijn geluiden die ik zo af en toe hoor. Als die perceptie hier niet heerst, dan zie ik dat alleen maar als een goed teken
Dat is toch allang bekend? Als je iemand vermoord, direct of indirect, wordt hij/zij vervangen door een andere NPC die de quest(en) en/of dienst(en) over neemt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:49 schreef Desunoto het volgende:
Ergens hoop ik dat alle NPCs die echt belangrijk zijn zoals ook winkeliers of mensen die je een vaardigheid kunnen trainen/opdrachten kunnen geven, niet dood kunnen.
Nou kunnen er een heleboel in Oblivion ook niet dood, te zien aan dat speciale kroontje boven hun hoofden, maar toch een behoorlijk aantal wel.![]()
Was vandaag weer even Oblivion aan het spelen en moest naar een shrine toe want daar zou een gozer staan die een vaardigheid verder kon trainen, na level 70 of zoiets. Kom ik daar aan, ligt 'ie even verderop een beetje dood te wezen. Nu denk ik dat dat komt omdat ik er eerder langs ben gelopen en dat er toen iets van een Minotaur of ander wezen in de buurt spawnde en op hem afging. Of andersom. Hoe dan ook, hij is dood en ik kan de quest niet afmaken.![]()
Hopelijk vinden ze hier een oplossing voor in Skyrim...
Meer dumbing down dusquote:Op zaterdag 17 september 2011 01:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is toch allang bekend? Als je iemand vermoord, direct of indirect, wordt hij/zij vervangen door een andere NPC die de quest(en) en/of dienst(en) over neemt.
Hoezo dat nou weerquote:
Omdat het zo niet uitmaakt wat je doet, moord gerust de hele stad uit, morgen staan er weer nieuwe NPC's om je dezelfde quests te geven....quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:49 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer![]()
Dit lijkt me gewoon niet meer dan logisch in een spel waar NPC's gewoon hun eigen ding doen.
Volgens mij moet je 't meer zien van: Fightersguild gast geeft je 'n quest, en gaat daarna dood.. Maargoed, de Fighters Guild is gewoon op de hoogte van die quest, dus zijn baas/ondergeschikte/mede Guild lid snapt het gewoon als jij de quest afmaakt, en geeft daar ook de reward voor..quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat het zo niet uitmaakt wat je doet, moord gerust de hele stad uit, morgen staan er weer nieuwe NPC's om je dezelfde quests te geven....
Maar misschien ook frustrerend. Of ze moeten iets van een hintsysteem inbouwen in de trant welke richting je op moet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:50 schreef Seam het volgende:
Zou wel tof zijn als het kompas uit te schakelen zou zijn. Zou echt een meerwaarde hebben imo, maakt het spel veel avontuurlijk en belonend.
Oké, dan klinkt het wel heel erg, maar er zit vast een limiet aan.quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat het zo niet uitmaakt wat je doet, moord gerust de hele stad uit, morgen staan er weer nieuwe NPC's om je dezelfde quests te geven....
Dat zou inderdaad wel tof zijn, maar dan moet er wel duidelijk in je journal staan waar je heen moet en hoe, dus niet al te vaag.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:50 schreef Seam het volgende:
Zou wel tof zijn als het kompas uit te schakelen zou zijn. Zou echt een meerwaarde hebben imo, maakt het spel veel avontuurlijk en belonend.
Een redelijk gedetailleerde beschrijving (die dan ook zodanig in je journal komt te staan) zodat er idd nog iets te zoeken en te exploren valtquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:03 schreef Sloggi het volgende:
Geen hintsysteem, gewoon een questgiver die beschrijft hoe je ongeveer moet lopen. Of niet, dat kwam in Morrowind ook wel eens voor.
Hier zou ik de voorkeur aan geven.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een redelijk gedetailleerde beschrijving (die dan ook zodanig in je journal komt te staan) zodat er idd nog iets te zoeken en te exploren valt
Maar dit kan ik ook wel begrijpen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:08 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het zou inderdaad mooi zijn als je nu geen mod zou hoeven te gebruiken om compass e.d. uit te schakelen, maar ik kan begrijpen dat ze het er wel inlaten om het spel toegankelijk te maken.
Denk dat het spel niet zo goed zou verkopen als ze net als in Morrowind zouden zeggen: Je moet naar plaats x, zoek het zelf maar uit
Morrowind zonder uitbreidingen - en dus zonder quest journal - wat een hel was datquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een redelijk gedetailleerde beschrijving (die dan ook zodanig in je journal komt te staan) zodat er idd nog iets te zoeken en te exploren valt
Ik moet wel een quest journal hebben hoor, anders zou ik al die informatie niet kunnen onthouden.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Morrowind zonder uitbreidingen - en dus zonder quest journal - wat een hel was dat.
Juist dat laatste vond ik heerlijk, beetje rondzwerven en soms met puur geluk ergens uitkomen waar je een quest moet doenquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:08 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het zou inderdaad mooi zijn als je nu geen mod zou hoeven te gebruiken om compass e.d. uit te schakelen, maar ik kan begrijpen dat ze het er wel inlaten om het spel toegankelijk te maken.
Denk dat het spel niet zo goed zou verkopen als ze net als in Morrowind zouden zeggen: Je moet naar plaats x, zoek het zelf maar uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
Leuke filmpjes, maar combat ziet er inderdaad een beetje raar uit. Nou ja, ik geef toch de voorkeur aan magie.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:31 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuws
http://www.gametrailers.com/game/elder-scrolls-v-skyrim/14247
3 bovenste filmpjes.
Character customization
To the town gameplay e.d.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet nog wennen aan de menu's. Ze zijn er wat futuristisch uit en lijken niet erg te passen bij de Elder Scrolls-sfeer.
Ik geef sowieso de voorkeur aan first person viewquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Leuke filmpjes, maar combat ziet er inderdaad een beetje raar uit. Nou ja, ik geef toch de voorkeur aan magie.
Het is anders, maar ik vind het niet slechter. Het is niet dezelfde style en sfeer als het loot scherm van Oblivion, maar ik vind het nieuwe loot scherm toch bij het spel passen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat vonden julie van het loot schermpje? Ik moet er erg aanwennen.
Een pdf bestandje dus?quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Misschien krijgen we wel een keer een futuristische elder scrolls, zou me eerlijk gezegd best geinig lijken
Dunno? Als het maar praktisch werkt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat vonden julie van het loot schermpje? Ik moet er erg aanwennen.
Ja, daar kan ik me zo nu en dan ook wel in vinden, maar bij Morrowind gingen ze daar net iets te ver mee, zeker ook in combinatie met het oh-zo-geweldige quest journal in dat spel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Juist dat laatste vond ik heerlijk, beetje rondzwerven en soms met puur geluk ergens uitkomen waar je een quest moet doen
Ja, het ziet er erg "kil" uit vind ik, in ieder geval, de inventory screens enzo. Het skills screen vind ik dan wel weer echt heel vet!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet nog wennen aan de menu's. Ze zijn er wat futuristisch uit en lijken niet erg te passen bij de Elder Scrolls-sfeer.
Misschien komt dat nog.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:40 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik had wat meer leven verwacht in dat stadje maar dat ben ik. Of een pakezel die de brug op loopt of iemand staat te vissen.
Vond het een beetje dood.
Het zijn idd maar een paar huizen. Is haast geen dorp te noemen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het is ook maar een klein dorpje, van wat ik er zo van gezien had
Zou wel erg jammer zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:36 schreef Smoofie het volgende:
Het ziet eruit als een console port, helaas
Dat was inderdaad één van de hoogtepunten. Die quest.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:15 schreef Seam het volgende:
Overigens zou ik het erg vet vinden als er letterlijk elder scrolls in de quests voorkomen. Die teksten vind ik toch toch wel erg bijzonder, het stelen van de scroll in Oblivion vond ik ook een hoogtepunt.
En daarom: mods.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:40 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik had wat meer leven verwacht in dat stadje maar dat ben ik. Of een pakezel die de brug op loopt of iemand staat te vissen.
Vond het een beetje dood.
Increased spawn rate + more spawn modquote:
Er zijn zoveel mooie mods, dit is er één van.quote:
Twaalf maar? Als het erg uit de hand liep bij mij (wat vaak gebeurde) zat ik tegen de 250 aanquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Increased spawn rate + more spawn mod
Mijn mod manager zat altijd vol van de mods. Altijd wel een stuk of 12 mods + wat graphic mods.
Er waren mods die allemaal mini-mods combineerde. Met 12 mods bedoel ik geen 1-10MB mods, maar alleen de grote mods. Een wapen + armor erbij noem ik niet echt een mod.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:22 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Twaalf maar? Als het erg uit de hand liep bij mij (wat vaak gebeurde) zat ik tegen de 250 aan
Ik had toch wel enorm wat grote mods hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er waren mods die allemaal mini-mods combineerde. Met 12 mods bedoel ik geen 1-10MB mods, maar alleen de grote mods. Een wapen + armor erbij noem ik niet echt een mod.
HELEMAAL mee eens. Gewoon zoals new vegas een hardcore mode erin, hopsa, klaar!quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:50 schreef Seam het volgende:
Zou wel tof zijn als het kompas uit te schakelen zou zijn. Zou echt een meerwaarde hebben imo, maakt het spel veel avontuurlijk en belonend.
Wtf ik heb oblivion uitgespeeld maar ken die quest niet?quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:03 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat was inderdaad één van de hoogtepunten. Die quest.
Was de laatste quest van de thieves guild.quote:Op zondag 18 september 2011 01:54 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wtf ik heb oblivion uitgespeeld maar ken die quest niet?
Morrowind voor 80% uitgespeeld maar kan me niet herinneren dat ik daadwerkelijk elder scrolls ben tegengekomen.
Maw eerlijk gezegd ik snap niet wat de elder scrolls inhouden, maar blijkbaar de profetieen van morrowind en
Oblivion en de profetie over de dragonborn
Scans uit tijdschrift!quote:Op zondag 18 september 2011 12:56 schreef CantFazeMe het volgende:
http://gamingeverything.com/?p=9399
Nieuwe screenshots
Wat een trage aids sitequote:Op zondag 18 september 2011 12:56 schreef CantFazeMe het volgende:
http://gamingeverything.com/?p=9399
Nieuwe screenshots
quote:Op zondag 18 september 2011 14:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat een trage aids site![]()
Lekker helder ook, die caps.
Dan zijn het nog wel screenshots.quote:Op zondag 18 september 2011 14:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat een trage aids site![]()
Lekker helder ook, die caps.
True, die Orc ziet er wel phat uit.quote:Op zondag 18 september 2011 14:33 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dan zijn het nog wel screenshots.![]()
Nieuws is nieuws
Ik dacht dat men er wel achter kon komen maar dat ze daarna blind werden. Maar misschien heb ik het niet helemaal begrepen. Sowieso vaag dat er zo weinig over verteld werd.quote:Op zondag 18 september 2011 02:08 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Was de laatste quest van de thieves guild.
Je kon er alleen niet achter komen wat er in stond want dan werd je blind
Inderdaad, erg jammer.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:36 schreef Smoofie het volgende:
Het ziet eruit als een console port, helaas
Gast, t is gefilmd met de Xbox360 versie, wat denk je dan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:36 schreef Smoofie het volgende:
Het ziet eruit als een console port, helaas
Ik heb er nog steeds zin in.quote:Op zondag 18 september 2011 15:56 schreef Baalhaar het volgende:
Ik ga nu al een tijdje mee in dit topic.. Klopt het als ik zeg dat jullie een beetje teleurgesteld zijn over wat jullie tot nu toe hebben gezien van Skyrim?
Precies. Een dom geluidje en een hitmarker is voor mij niet genoeg. Ik wil ook gewoon ''zien'' aan de tegenstander dat hij een dreun ontvangt.quote:Op zondag 18 september 2011 16:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik heb er nog steeds zin in.
Het enige wat mij tegenvalt is de oblivion-esque combat die gewoon nagenoeg hetzelfde lijkt te zijn gebleven. Bijv. een marauder richt een pijl en boog op je, je slaat hem vollop in z'n gezicht met een two handed sword en hij blijft gewoon in dezelfde positie zijn pijl en boog op je mikkenDe enige aanwijzing dat je hem geraakt hebt is één of ander dom grunt geluidje. Dat soort matige gebreken in physics komen nogal playstation 1 op mij over.
In dead island hebben ze dat erg tof gedaan trouwens, skyrim mag wat mij betreft dat best overnemen.quote:Op zondag 18 september 2011 17:12 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Precies. Een dom geluidje en een hitmarker is voor mij niet genoeg. Ik wil ook gewoon ''zien'' aan de tegenstander dat hij een dreun ontvangt.
Ja precies! Ik ga hem zeker ook kopen trouwens. Maar eerst ff wachten tot die afgeprijsd isquote:Op zondag 18 september 2011 17:13 schreef ems. het volgende:
[..]
In dead island hebben ze dat erg tof gedaan trouwens, skyrim mag wat mij betreft dat best overnemen.
Bethesda zei dat alle versies er bijna hetzelfde uitzien omdat de x360 er zo "goed" uitziet.quote:Op zondag 18 september 2011 15:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gast, t is gefilmd met de Xbox360 versie, wat denk je dan?
Viel mij ook op.quote:Op zondag 18 september 2011 16:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik heb er nog steeds zin in.
Het enige wat mij tegenvalt is de oblivion-esque combat die gewoon nagenoeg hetzelfde lijkt te zijn gebleven. Bijv. een marauder richt een pijl en boog op je, je slaat hem vollop in z'n gezicht met een two handed sword en hij blijft gewoon in dezelfde positie zijn pijl en boog op je mikkenDe enige aanwijzing dat je hem geraakt hebt is één of ander dom grunt geluidje. Dat soort matige gebreken in physics komen nogal playstation 1 op mij over.
quote:If you don't know the Elder Scrolls, I might ask if you'd been living under a rock. But under a rock is the perfect place to sequester oneself for hours and hours to play through any Elder Scrolls game, so I will assume instead that you weren't born when the last chapter, The Elder Scrolls IV: Oblivion, hit stores - and you are now a formidable 5 and a half years old.
Todd Howard beweert in 1 van die interviews juist dat ze hem expres niet op de PC laten zien, om geen valse verwachtingen te wekken bij de console gamers.. Lijkt me dan niet dat de 360 versie het maximale potentieel haalt..quote:Op zondag 18 september 2011 17:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bethesda zei dat alle versies er bijna hetzelfde uitzien omdat de x360 er zo "goed" uitziet.
Een tijd geleden zei hij dat.quote:Elder Scrolls V: Skyrim looks so good on Xbox 360 (and presumably PS3) that the studio is aiming for minimal visual difference between console versions and the PC counterpart.
That's according to Bethesda game director Todd Howard, who admits that Skyrim on console does get a little bit of help from playing habit.
Oh dat vind ik doodeng. Op consoles ziet alles er idd bagger uit. Ik ga juist een nieuwe PC kopen voor mooie graphics, zou dan toch wat zonde zijn! Ja, ik weet dat graphics niet alles zijn, maar op deze pc kan ik dat spel hoogstens met alles op zijn laagste spelenquote:Op zondag 18 september 2011 17:29 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bethesda zei dat alle versies er bijna hetzelfde uitzien omdat de x360 er zo "goed" uitziet.
Als de grafische kwaliteit van de pc versie echt gelijk is aan die van de console versie, komen er vast wel mods om de grafische kwaliteit te verhogen. Maak je geen zorgen.quote:Op zondag 18 september 2011 19:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Oh dat vind ik doodeng. Op consoles ziet alles er idd bagger uit. Ik ga juist een nieuwe PC kopen voor mooie graphics, zou dan toch wat zonde zijn! Ja, ik weet dat graphics niet alles zijn, maar op deze pc kan ik dat spel hoogstens met alles op zijn laagste spelen
Alhoewel, als 't er zo uit ziet zoals t er nu uit ziet, kan deze ouwe PC Skyrim ook wel prima draaien, want oblivion lukt ook nog
Ja zoals bij New Vegas en F3. HD texture packs en ENBseries lightening effects en depth of field etc. Ook custom colour gradients blalba. Maar dat is ook niet alles, Bethesda moet het gewoon vanaf het begin er mooi uit laten zien, klaar. Meer polygons, DX11 effects als tesselation etc. Dat allemaal kun je niet zomaar ff custom erbij doen. Je kunt textures en kleuren veranderen en dan de ENBseries. Maar we kunnen de engine niet veranderenquote:Op zondag 18 september 2011 19:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als de grafische kwaliteit van de pc versie echt gelijk is aan die van de console versie, komen er vast wel mods om de grafische kwaliteit te verhogen. Maak je geen zorgen.
Ik snap niet waarom je genoegen zou moeten nemen met x360 graphics op de PC.quote:Op zondag 18 september 2011 21:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo loopt te bitchen hoor.
Zo'n grote spelwereld uberhaubt renderen is al een behoorlijke klus , laat staat dat dat vloeiend gebeurd.
Teleurgesteld als in graphics-wise: ja. Voor de rest lijkt het me op zijn minst een interessant spel te worden.quote:Op zondag 18 september 2011 15:56 schreef Baalhaar het volgende:
Ik ga nu al een tijdje mee in dit topic.. Klopt het als ik zeg dat jullie een beetje teleurgesteld zijn over wat jullie tot nu toe hebben gezien van Skyrim?
DX11 gaat sowieso niet gebeuren. Erg sneu imo...quote:Op zondag 18 september 2011 20:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja zoals bij New Vegas en F3. HD texture packs en ENBseries lightening effects en depth of field etc. Ook custom colour gradients blalba. Maar dat is ook niet alles, Bethesda moet het gewoon vanaf het begin er mooi uit laten zien, klaar. Meer polygons, DX11 effects als tesselation etc. Dat allemaal kun je niet zomaar ff custom erbij doen. Je kunt textures en kleuren veranderen en dan de ENBseries. Maar we kunnen de engine niet veranderen
Dit inderdaad.quote:Op zondag 18 september 2011 18:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Todd Howard beweert in 1 van die interviews juist dat ze hem expres niet op de PC laten zien, om geen valse verwachtingen te wekken bij de console gamers.. Lijkt me dan niet dat de 360 versie het maximale potentieel haalt..
http://gamingbolt.com/sky(...)e-mods-and-dlc-plansquote:The one game that is creating some buzz in the industry is without a doubt, Elder Scrolls V: Skyrim. Todd Howard has given away certain interesting tid bits about the game.
First of all he confirms the ‘obvious’ fact that Skyrim will look better on the PC:
“Yeah it does, obviously the PC version looks better. It has higher textures, it can run much higher resolution and has a lot more graphic features. We tend to show it on 360 so that it’s a good baseline for people to look at. So when they then see the PC version it’s going to go up. We’d rather do that than have people see the 360 later and it takes a step down. ”
So if there is any PC gamer out there who is still having doubts that the PC version will have performance similar to the consoles then the answer is a BIG no!
Sweet!quote:Op zondag 18 september 2011 22:28 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
[..]
http://gamingbolt.com/sky(...)e-mods-and-dlc-plans
Hopenlijk zijn het dan vooral add-ons die onderdeel van de Skyrim wereld zijn/worden. Geen externe locatie waar je een quest doet, een uniek item ophaalt en dat is het dan.quote:Op zondag 18 september 2011 23:29 schreef Onmisbaar het volgende:
Ik ben benieuwd naar dit spel! Ik wacht over twee maandjes de reviews even af en als die een beetje goed zijn schaf ik 'm direct aan. Ik vraag me af hoeveel uitbreidingen en DLC Skyrim gaat krijgen.
'quote:Op maandag 19 september 2011 00:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hopenlijk zijn het dan vooral add-ons die onderdeel van de Skyrim wereld zijn/worden. Geen externe locatie waar je een quest doet, een uniek item ophaalt en dat is het dan.
Als je kijkt naar Fallout 3 die had Operation: Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, en Mothership Zeta. Op Broken Steel na allemaal externe locaties. Dat vond ik erg jammer. Mothership Zeta bijvoorbeeld. Eén run en je komt er daarna nooit meer.
In Oblivion vond ik Knights of the Nine oa. daarom veel beter dan Shivering Isles, ook al was die laatste een veel grotere uitbreiding. Hell, ik vond Fighter's Stronghold bijna nog beter dan de SI.
Externe locaties is echter makkelijker voor Bethesda, minder risico op conflicten en dergelijke dus zullen ze daar wel voor gaan waarschijnlijk. Helaas voor mij.
Aan de ene kant zegt Howard dus dat het er overal hetzelfde uitziet maar hij houdt de pc-gamer wel nog een worst voor door te zeggen dat er misschien, ooit, en misschien ook niet nog eens DX11 support voor de game komtquote:Op zondag 18 september 2011 23:55 schreef Smoofie het volgende:
Mogen ze eerdags wel screens van de PC versie laten zien. En dat artikel wat jij had is erg tegenstrijdig met dit:
http://www.neoseeker.com/(...)rt-could-come-later/
Ligt het nou aan mij of is dat gewoon Edoras uit Lord of the rings.quote:Op zondag 18 september 2011 22:24 schreef 2dope het volgende:
Lijkt me duidelijk dat de PC-versie gfx-wise niet hetzelfde zal zijn als de consoleversie. Al was het alleen al om de (veel) hogere resolutie die bij de PC-versie mogelijk zal zijn.
[ afbeelding ]
wat een bazenscreenshot is dit toch
Lijkt er wel op.. Maar in principe is het natuurlijk best 'n logische setup van een Nederzetting ook: Kasteel op de heuvel, dorpje er omheen, en boerderijtjes wat lager gelegen..quote:Op maandag 19 september 2011 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of is dat gewoon Edoras uit Lord of the rings.
[ afbeelding ]
Ze hebben er 6 jaar aan gewerkt. Dan verwacht ik ook wat.quote:Op zondag 18 september 2011 21:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo loopt te bitchen hoor.
Zo'n grote spelwereld uberhaubt renderen is al een behoorlijke klus , laat staat dat dat vloeiend gebeurd.
Vind je? Ik vind van niet..quote:Op zondag 18 september 2011 22:24 schreef 2dope het volgende:
Lijkt me duidelijk dat de PC-versie gfx-wise niet hetzelfde zal zijn als de consoleversie. Al was het alleen al om de (veel) hogere resolutie die bij de PC-versie mogelijk zal zijn.
[ afbeelding ]
wat een bazenscreenshot is dit toch
100 man partyquote:Op maandag 19 september 2011 16:10 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Je kan ook mensen meenemen om te questen en dergelijke toch? Lekker met je party zo'n heuvel bestormen
Ik mis de levendigheid, maar goed... kan ook aan het verhaal op dat moment liggen.quote:Op zondag 18 september 2011 22:24 schreef 2dope het volgende:
Lijkt me duidelijk dat de PC-versie gfx-wise niet hetzelfde zal zijn als de consoleversie. Al was het alleen al om de (veel) hogere resolutie die bij de PC-versie mogelijk zal zijn.
[ afbeelding ]
wat een bazenscreenshot is dit toch
Edoras.jpgquote:Op maandag 19 september 2011 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of is dat gewoon Edoras uit Lord of the rings.
[ afbeelding ]
Ik hoop het niet, dat zou het spel verneuken imo. Gewoon een companion systeem zoals in Fallout New Vegas, maar met een betere AI, is goed genoeg imo.quote:Op maandag 19 september 2011 17:59 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Kun je multiplayer bij Skyrim?
Dat ziet er fugly uit tbh. Moet je de effect distance zien (bosjes enz, relief,rotsen) En dan de textures..zien er ook niet uit, moet je die huizen zienquote:Op zondag 18 september 2011 22:24 schreef 2dope het volgende:
Lijkt me duidelijk dat de PC-versie gfx-wise niet hetzelfde zal zijn als de consoleversie. Al was het alleen al om de (veel) hogere resolutie die bij de PC-versie mogelijk zal zijn.
[ afbeelding ]
wat een bazenscreenshot is dit toch
Er zit geen multiplayer bij. Dat is bij elk elder scrolls spel.quote:Op maandag 19 september 2011 18:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, dat zou het spel verneuken imo. Gewoon een party systeem zoals in Fallout New Vegas, maar met een betere AI, is goed genoeg imo.
Wat is een party systeem dan?quote:Op maandag 19 september 2011 18:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, dat zou het spel verneuken imo. Gewoon een party systeem zoals in Fallout New Vegas, maar met een betere AI, is goed genoeg imo.
Companions bedoelt ie.quote:Op maandag 19 september 2011 18:41 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Wat is een party systeem dan?
Ik bedoel companions.quote:Op maandag 19 september 2011 18:41 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Wat is een party systeem dan?
Verwacht alvast 30.000 mods van de bruid en haar "bruidsjurk"quote:Op maandag 19 september 2011 20:13 schreef AppleBite het volgende:
Je kan trouwen in Skyrim, ziek vet!
, misschien is dit oud nieuws haha, maar mij lijkt het wel grappig ^^
Jezus man wat een draak van een screenshot.quote:Op zondag 18 september 2011 22:24 schreef 2dope het volgende:
Lijkt me duidelijk dat de PC-versie gfx-wise niet hetzelfde zal zijn als de consoleversie. Al was het alleen al om de (veel) hogere resolutie die bij de PC-versie mogelijk zal zijn.
[ afbeelding ]
wat een bazenscreenshot is dit toch
quote:Op maandag 19 september 2011 22:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jezus man wat een draak van een screenshot.
Gewoon net zoals in Fallout New Vegas, dus gewoon een NPC die je volgt en die je kan commanderen. Maar dan natuurlijk wel een specifieke NPC, niet jan en alleman.quote:Op maandag 19 september 2011 22:22 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Co-op of hoe moet ik mij dit voorstellen?
En voor als je 't vraagt (quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon net zoals in Fallout New Vegas, dus gewoon een NPC die je volgt en die je kan commanderen. Maar dan natuurlijk wel een specifieke NPC, niet jan en alleman.
Eens, al heb ik mijn twijfels bij Rage.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Top 5 Most Anticipated Video Games Of Fall 2011
http://www.kickerzgamer.digs.it/
Als die screenshot garant staat voor de grafische kwaliteiten van dit spel is ondermaats nog een understatement. Echt ranzig gewoon.quote:
Vette spellen hebben vette graphics nodigquote:
Dat was niet mijn achterliggende gedachte, ik vind 'm qua atmosfeer juist wel vet ogen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:47 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als die screenshot garant staat voor de grafische kwaliteiten van dit spel is ondermaats nog een understatement. Echt ranzig gewoon.
Rage lijkt me gruwelijk alleen ben ik bang dat 't weer zo'n 1-keer-de-single-player-van-4-uurtjes-doorlopen-en-je-bent-er-wel-klaar-mee-game gaat worden. Geen spul waar ik de hoofdprijs voor ga neerleggen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:52 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Eens, al heb ik mijn twijfels bij Rage.
Zelda niet op je lijstje zettenquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Top 5 Most Anticipated Video Games Of Fall 2011
http://www.kickerzgamer.digs.it/
True.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vette spellen hebben vette graphics nodig
quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Top 5 Most Anticipated Video Games Of Fall 2011
http://www.kickerzgamer.digs.it/
quote:Other Honourable Mentions
Call of Duty: Modern Warfare 3 (Just kidding that is unless you are alright with spending $60 on the same game you bought 6 times already.)
nee, vind er geen fuck aan. Ziet er goed uit thoughquote:Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
[..]
![]()
Edit: ben ik trouwens de enige die Uncharted een kut spel vindt?
Is die ook voor de computer?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:09 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
[..]
![]()
Edit: ben ik trouwens de enige die Uncharted een kut spel vindt?
Volgens mij was het PS3 only.. Maar zou best kunnen dat ze het nieuwe deel vanwege een stijgende populariteit op PC uitbrengen(=meer geld).. maar denk het niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:08 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Is die ook voor de computer?
Ik zal zuigen aan het vochtige skyrimfallusjequote:Op donderdag 22 september 2011 13:38 schreef Seam het volgende:
Nog iets meer dan een maand en de de monden van de graphicshoeren zullen worden gesnoerd
Ik bedenk me net dat ik dan gewoon fucking herfst vakantie hebquote:Op donderdag 22 september 2011 13:38 schreef Seam het volgende:
Nog iets meer dan een maand en de de monden van de graphicshoeren zullen worden gesnoerd
hehehequote:Op donderdag 22 september 2011 14:03 schreef speknek het volgende:
Welnee, dat is pas het begin van "Ik krijg water refracture niet op high @ anisotropic 16x, ik heb een GTX526 met Directx 11 enabled, heb al in de ini file nv_mod_rsx op 1 gezet, wat doe ik mis?!"
quote:Op woensdag 21 september 2011 21:58 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Volgens mij was het PS3 only.. Maar zou best kunnen dat ze het nieuwe deel vanwege een stijgende populariteit op PC uitbrengen(=meer geld).. maar denk het niet.
EDIT: even opgezocht en helaas.. PS3 only
waarschijnlijk was het de collectors editionquote:Op donderdag 22 september 2011 20:12 schreef Draganta het volgende:
Mannen, even een vraag over Oblivion 5th Anniversary, als het mag hier. Ik dacht dat die in een metal case zat? Ik heb em net gehaald, en het zit in een billig classics hoesje, Voelt helemaal niet speciaal aan. Hoe zit dat?
Nee, ik heb hem ook (voor de Xbox) en het is inderdaad een gewoon plastic doosje...quote:Op donderdag 22 september 2011 21:53 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
waarschijnlijk was het de collectors edition
Zo laat pas?quote:Op donderdag 22 september 2011 15:30 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat ik dan gewoon fucking herfst vakantie heb
[..]
hehehe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |