Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd.quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspxquote:To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.
In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
quote:Release Date
November 11th, 2011.
Number of players: 1. Yes. 1. It will always be 1. That is all.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again :p.
Setting
- The game takes place primarily in Skyrim which is in the north of Tamriel, it is not known if we will be able to go to other regions.
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc.
- The game is set 200 years after the events of Oblivion.
- There are going to be five 'massive' cities in the game world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total.
- New skill 'Enchantment'
-New skill "Smithing"
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- NPCs are now more dynamic, and will interact with you more.
-Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat ~
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game.
- The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
--Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game.
- 3rd person view has been improved.
- The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
-The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
-With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
- Draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
De ''naked bushmen'' Perk is wel wat voor jou Ricko!quote:Op zondag 11 september 2011 18:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben benieuwd of je na lvl 50 ook nog perks kan halen (meestal ben ik voordat ik lvl 50 ben al afgehaaktnamelijk om een andere char te spelen)
quote:+10 sexterity when naked
quote:Op zondag 11 september 2011 18:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De ''naked bushmen'' Perk is wel wat voor jou Ricko!
[..]
quote:Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
Volgens mij moet dat goed komen, ze hebben nu meerdere artiesten en ze hebben zelf gezegd dat ze alles met 'de hand' gemaakt hebben.quote:Op zondag 11 september 2011 18:50 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil graag verschillende gebieden zien maar dan ook echt originele en geen copy/paste rommel
En dan krijg je dezelfde commotie als rond de 'Hot Coffee Mod'. Echt een geweldig idee ja.quote:Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik hoop dat er ook een neuk minigame in zit ofzo
Volgens mij hebben ze ook ergens gezegd dat dat een van de redenen daarvoor was.quote:Op zondag 11 september 2011 18:37 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat zou dan wel weer tof zijn, als je zo alles kon inspecteren. Zou wel leuk zijn voor 'detective' quests
Dar soort random maakt het wel vet natuurlijk.quote:Op zondag 11 september 2011 19:43 schreef larry_flynt het volgende:
he NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
Super vet!!
Je hebt gelijk iddquote:Op zondag 11 september 2011 20:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik denk dat de consoles het niet gaan trekken als je aankomt met je undead leger
Tenzij je een drukke stad inloopt.quote:Op zondag 11 september 2011 20:04 schreef speknek het volgende:
Ik bedoelde ook niet echt een leger (echt een RTS maken zou weer veel te veel resources kosten voor iets dat 99% van de spelers niet meemaakt), maar dat je in plaats van een vrouw die meevecht, er een aantal kunt hebben. Kan die engine van Bethesda prima aan.
Betere bomen ftwquote:Op zondag 11 september 2011 18:38 schreef Rezania het volgende:
With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
Kon wel, maar dan had je mods nodigquote:Op zondag 11 september 2011 20:08 schreef Desunoto het volgende:
In Oblivion vond ik het stom dat je maar één summon tegelijk kan hebben. Zo wordt een skeleton na level 10 of zoiets al volstrekt nutteloos. Maar tegen die tijd heb je waarschijnlijk al een stuk meer magicka en zou het tof zijn om er 3 of 4 tegelijk te kunnen oproepen. Dan heb je tenminste wat.
Ik gebruik een PC alleen om te FOK!ken en zo, ja. Ik wil dat het ook gewoon op de consoles kan.quote:Op zondag 11 september 2011 20:09 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Kon wel, maar dan had je mods nodig
PC aansluiten op een goede tv, xbox/ps controller erbij, done?quote:Op zondag 11 september 2011 20:10 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik gebruik een PC alleen om te FOK!ken en zo, ja. Ik wil dat het ook gewoon op de consoles kan.
The Witcher 2 vond ik daarin zeer goed uitgewerkt. Echt genoten van dat prachtige spel.quote:Op zondag 11 september 2011 20:09 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Betere bomen ftw. Ik heb de bomen/bossen altijd een belangrijk element gevonden voor de sfeer, mystiek en verwondering in rpg's.
Het punt is dus dat ik geen goede computer heb. Ik kan Unreal Tournament '99 draaien. Dat is het wel.quote:Op zondag 11 september 2011 20:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
PC aansluiten op een goede tv, xbox/ps controller erbij, done?
New Vegas was niet door Beth zelf ontwikkeltquote:Op zondag 11 september 2011 20:13 schreef RickoKun het volgende:
Dat radiant systeem he? Ik hoop niet dat dat repetitief wordt. Dat denk ik wel namelijk aangezien ze dan: "doe x bij Y als je Z doet"
Maar ach ik denk dat ik mij sws wel zal vermaken. Ik hoop wel dat ze alles nu goed polishen, new vegas stierf van de bugs, mét gamebreak bugs. Dat kan echt niet weer.
Je hebt weer gelijkquote:Op zondag 11 september 2011 20:14 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
New Vegas was niet door Beth zelf ontwikkelt
Een maat van me gaat me er mee helpen als 't goed is, toch thanks voor the offerquote:Op zondag 11 september 2011 20:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil je wel helpen Ricko eind oktober. PM me je budget dan ook rond die tijd of je kan dan altijd op tweakers/hardware.info kijken en gaan vergelijken.
Oke prima.quote:Op zondag 11 september 2011 20:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Een maat van me gaat me er mee helpen als 't goed is, toch thanks voor the offer![]()
![]()
Als ik gewoon 2 week niet ga feesten / uit ga, dan kan ik dan al die PC kopen
Maarja, natuurlijk wel gewoon uitgaan enzo
Beetje jammer inderdaad.quote:Op maandag 12 september 2011 18:39 schreef Sloggi het volgende:
Alsof we dat materiaal niet al 900 keer hebben gezien.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben diep in mijn ballen klaargekomen eindelijk wat pc beelden ja lekker hmmm stiefzusje wat doe je nu mmm ja mmmm pak maar vast jaaa lekker lekker trekke ja mmmmm ok
Pics van je stiefzusjequote:Op maandag 12 september 2011 19:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben diep in mijn ballen klaargekomen eindelijk wat pc beelden ja lekker hmmm stiefzusje wat doe je nu mmm ja mmmm pak maar vast jaaa lekker lekker trekke ja mmmmm ok
Ja man. Ik had gehoopt dat er gewoon pijlen uit de 2h sword zouden komen in plaats van dat je de pijl en boog apart moet equipen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:02 schreef Smoofie het volgende:
Niet echt super graphics.
Maar het is niet de PC versie. Wel jammer van de spells btw. Ik had gewoon gehoopt dat ik 2h sword kon hebben en dan gwn snel spell casten.
De moerassen van Morrowindquote:Op dinsdag 13 september 2011 01:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja man. Ik had gehoopt dat er gewoon pijlen uit de 2h sword zouden komen in plaats van dat je de pijl en boog apart moet equipen.
Maar je kan wel verschillende uitrustingen saven en zo snel wisselen tussen bijvoorbeeld spell casten en 2h wapens.
Wat ik een beetje mis zijn de moerassen. Zoals in de blackwood/marsh in oblivion. Heeft atijd wel een speciale atmosfeer. Gelukkig zijn er wel bossen en ander groen anders was het een koude kale boel geworden.
Absoluut. Zolang er maar variatie is. Heb je Fallout 3 ook gespeeld? Na een tijdje vond ik de kale groen- en bomenloze omgeving echt akelig.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:00 schreef Seam het volgende:
[..]
De moerassen van MorrowindJammer dat die er niet zijn, maar ik vind gebergte ook altijd erg sfeervol met sneeuw enz.
Oude beelden...quote:Op maandag 12 september 2011 18:27 schreef HAL9000S het volgende:
http://www.bethblog.com/i(...)es-of-skyrim-action/
Oh my gawd....
Ik vin dat watervalletje maar matig.quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Absoluut. Zolang er maar variatie is. Heb je Fallout 3 ook gespeeld? Na een tijdje vond ik de kale groen- en bomenloze omgeving echt akelig.
Bossen
[ afbeelding ]
Ik zou het hele spel maar achterwege laten dan , want iedereen weet dat watervallen zo'n groot belangrijk deel van het spel zijnquote:Op dinsdag 13 september 2011 07:34 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vin dat watervalletje maar matig.
Idd, kutspel, beetje gare watervalletjes maken. Zo hoeft het niet van mij.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:34 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vin dat watervalletje maar matig.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben diep in mijn ballen klaargekomen eindelijk wat pc beelden ja lekker hmmm stiefzusje wat doe je nu mmm ja mmmm pak maar vast jaaa lekker lekker trekke ja mmmmm ok
Ik vin de hele graphics die we tot nog toe gezien hebben niet heel erg indrukwekkend....quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:34 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vin dat watervalletje maar matig.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vin de hele graphics die we tot nog toe gezien hebben niet heel erg indrukwekkend....
quote:
Is allemaal consoletroep hequote:Op dinsdag 13 september 2011 15:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vin de hele graphics die we tot nog toe gezien hebben niet heel erg indrukwekkend....
Overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is haar
En ik hoef skyrim ook niet meer ziet er egt kk lelijk uit gadverdamme man, duke nukem forever ziet er nog beter uit bahbah bah mang
I know, ben dan ook erg benieuwd naar hoe het er op high end pc's uitziet.quote:
DX11 , dus wat hogere line of sight met vegetation line enz. Voor de rest betere resolutie, maar dat is het denk ik. EN natuurlijk AA en AF .quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
I know, ben dan ook erg benieuwd naar hoe het er op high end pc's uitziet.
Ik ga er voor het gemak van uit dat het minimaal hetzelfde of beter is als/dan Nehrim met alle opties aan op 1920x1200quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
I know, ben dan ook erg benieuwd naar hoe het er op high end pc's uitziet.
Bij mijn weten is er iig bij release géén DX11. En ook geen 64bit executable overigens.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
DX11 , dus wat hogere line of sight met vegetation line enz. Voor de rest betere resolutie, maar dat is het denk ik. EN natuurlijk AA en AF .
Voor de console zijn het prima graphics. Veel mooier dan Fallout bijvoorbeeld. Maar voor de PC verwacht ik toch écht meer dan dat.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:02 schreef Smoofie het volgende:
Niet echt super graphics.
Maar het is niet de PC versie. Wel jammer van de spells btw. Ik had gewoon gehoopt dat ik 2h sword kon hebben en dan gwn snel spell casten.
Sowieso koop ik het voor de PC zodat ik gewoon mods kan downen en dingen kan Customizen. Lich king armor van Warcraft bijv met Shadowmournequote:Op dinsdag 13 september 2011 17:30 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Voor de console zijn het prima graphics. Veel mooier dan Fallout bijvoorbeeld. Maar voor de PC verwacht ik toch écht meer dan dat.
Ik denk dat ik afwacht en pas wanneer ik zeker weet dat de PC veel betere graphics heeft hem voor de PC koop. Anders wordt het gewoon console hier.
Graphics zijn natuurlijk wel belangrijk. Maar ik snap niet zo waarom men het nog zoveel beter moet hebben dan op de consoles. De kwaliteit van de consoles voldoet prima.quote:
Als je een PC koop voor 1300,- en vervolgens ziet dat mensen met een console van 200,- dezelfde kwaliteit game krijgen voel je je best genaaid denk ik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:20 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Graphics zijn natuurlijk wel belangrijk. Maar ik snap niet zo waarom men het nog zoveel beter moet hebben dan op de consoles. De kwaliteit van de consoles voldoet prima.
Ik snap ook niet dat er na de 360 en PS3 nog nieuwe consoles moeten komen, de kwaliteit voldoet immers prima.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:20 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Graphics zijn natuurlijk wel belangrijk. Maar ik snap niet zo waarom men het nog zoveel beter moet hebben dan op de consoles. De kwaliteit van de consoles voldoet prima.
Ja dit dus, ik dacht, hey 20 minuten gameplay video LOLOLquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Wordt wel beetje moe dat ik dezelfde meuk van een maand geleden terug zie als "nieuw".
Ze mogen wel even met nieuw stuff komen.
Maar wel in 720P1!!1!1!! En dan ziet het er nog brak uitquote:Op woensdag 14 september 2011 13:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ja dit dus, ik dacht, hey 20 minuten gameplay video LOLOLHet is gewoon hetzelfde
Consoles hè.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar wel in 720P1!!1!1!! En dan ziet het er nog brak uit.
Los van de kwaliteit van consolegraphics vind ik de filmpjes ook gewoon niet denderend van kwaliteit.quote:
Mohhh in de tijd dat dr geen consoles waren stonden ze vooraan met morrowindquote:Op woensdag 14 september 2011 15:32 schreef ThamfBeast het volgende:
zeur zeur zeur.
Natuurlijk levert bethesda wat in op graphics. maar kijk naar de hoeveelheid detail en de grootsheid van het spel. Het is nu eenmaal bekend dat bethesda nooit de voorloper geweest is op het gebied van grafisch geweld, maar wel voorloper op het gebied van goed speelbare rpg's met eem mooi verhaal en (veel belangrijker dan graphics) goeie gameplay!
Dit is de meest debiele redering die ik hier ooit gelezen hebquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:33 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Als je een PC koop voor 1300,- en vervolgens ziet dat mensen met een console van 200,- dezelfde kwaliteit game krijgen voel je je best genaaid denk ik.
...... Morrowind??quote:Op woensdag 14 september 2011 15:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mohhh in de tijd dat dr geen consoles waren stonden ze vooraan met morrowind
Morrowind was destijds zeker wel high-end graphics en Oblivion is jaren één van de belangrijkste benchmark games geweest dus waar je het vandaan haalt is mij echt een raadsel...quote:Op woensdag 14 september 2011 16:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
...... Morrowind??
Is uitgebracht in hetzelfde jaar als: Battlefield 1942, GTA III, Tombraider: The Prophecy en Unreal Championship..
Lijkt me dan toch niet dat ze vooraan stonden. Zeker goeie game hoor, je zal mij nooit een elder scrolls horen bashen, maar ik blijf erbij dat ze altijd grafisch achtergelopen hebben.
Morrowind > GTA III & BF1942 grafisch élke dag..quote:Op woensdag 14 september 2011 16:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
...... Morrowind??
Is uitgebracht in hetzelfde jaar als: Battlefield 1942, GTA III, Tombraider: The Prophecy en Unreal Championship..
Lijkt me dan toch niet dat ze vooraan stonden. Zeker goeie game hoor, je zal mij nooit een elder scrolls horen bashen, maar ik blijf erbij dat ze altijd grafisch achtergelopen hebben.
GTA3 was echt geen grafisch hoogstandje. Lowres textures, en ook niet echt high-res models.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
...... Morrowind??
Is uitgebracht in hetzelfde jaar als: Battlefield 1942, GTA III, Tombraider: The Prophecy en Unreal Championship..
Lijkt me dan toch niet dat ze vooraan stonden. Zeker goeie game hoor, je zal mij nooit een elder scrolls horen bashen, maar ik blijf erbij dat ze altijd grafisch achtergelopen hebben.
Ik vind sowieso de computer superieur over de consoles vanwege mods. Ik zou een nieuwe desktop kopen als ik jou was en dan echt gelijk goed investeren, dan kan je wel een paar jaartjes vooruit.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef Ghostandor het volgende:
Over graphics gesproken, ik zit met een dilemma. Ik heb momenteel een relatief nieuwe laptop . Ik betwijfel of ik hiermee Skyrim in al zijn glorie zal kunnen spelen. Sterker nog, ik weet wel zeker van niet. Nu zat ik sowieso te denken om een nieuwe desktop pc aan te schaffen om te gamen (BF3 bijvoorbeeld).
Echter, gezien het feit dat Skyrim (en volgens mij BF3 ook) gewoon op de consoles uitkomen, is misschien het kopen van een console een betere (en goedkopere) optie voor mij.
Aan jullie de vraag: in vergelijk met bijvoorbeeld een 360 of een PS3, hoe zou mijn huidige laptop het doen? Als de verschillen nagenoeg verwaarloosbaar zijn, dan is het zinloos op een console aan te gaan schaffen namelijk. Dan rest de optie om een nieuwe desktop pc aan te schaffen. Graag jullie mening
Idd je kunt beter een goedkope pc kopen, want: mods, wat betere graphics door AA enzo, daarnaast (persoonlijk) is de besturing beter.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:28 schreef Ghostandor het volgende:
Over graphics gesproken, ik zit met een dilemma. Ik heb momenteel een relatief nieuwe laptop . Ik betwijfel of ik hiermee Skyrim in al zijn glorie zal kunnen spelen. Sterker nog, ik weet wel zeker van niet. Nu zat ik sowieso te denken om een nieuwe desktop pc aan te schaffen om te gamen (BF3 bijvoorbeeld).
Echter, gezien het feit dat Skyrim (en volgens mij BF3 ook) gewoon op de consoles uitkomen, is misschien het kopen van een console een betere (en goedkopere) optie voor mij.
Aan jullie de vraag: in vergelijk met bijvoorbeeld een 360 of een PS3, hoe zou mijn huidige laptop het doen? Als de verschillen nagenoeg verwaarloosbaar zijn, dan is het zinloos op een console aan te gaan schaffen namelijk. Dan rest de optie om een nieuwe desktop pc aan te schaffen. Graag jullie mening
Mods.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:41 schreef RickoKun het volgende:
Morrowind ziet er dmv mods er nog beter uit dan oblivion zo wat![]()
Jaaaa, die had ik ookquote:Op donderdag 15 september 2011 13:35 schreef vosss het volgende:
In de tijd van Morrowind had ik een Geforce Ti4200.
Wát een kaart was dat en wat waren de graphics goed!
Morrowind liep wel degelijk voor op de rest van die tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |