abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93257838


quote:
De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.

Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.

Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.

Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.

Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.

Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd

Vorig deel: Elder Scrolls V: Skyrim #2 - Waar we niet kunnen wachten tot 11/11/11

quote:
To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.

In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspx

_O_

[ Bericht 2% gewijzigd door vosss op 24-02-2011 16:22:52 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93257853
Nog maar 30 minuten *O*
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_93257857
Nog een half uurtje O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:30:29 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93257861
:7
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_93257868
Als ze maar meer laten zien dan in die trailer van BF3, geen geflikker bullshit.
pi_93257877
Vosss, je zet toch wel de beelden in de OP zodra ze er zijn he? :+
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_93257879
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:31:26 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93257898
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:30 schreef HyperViper het volgende:
Als ze maar meer laten zien dan in die trailer van BF3, geen geflikker bullshit.
agreed
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_93257913
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vosss, je zet toch wel de beelden in de OP zodra ze er zijn he? :+
Jahoor.

Ik hoop wel dat ik ze meteen kan zien, want ik verwacht een flinke drukte zegmaar :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:31:54 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93257923
quote:
ik krijg een beetje oblivion trailer gedachte ;(
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_93258027
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef wise het volgende:

[..]

ik krijg een beetje oblivion trailer gedachte ;(
Ik hoop wel dat het een vette trailer/beelden zijn want anders wordt dat orgasme ook een kutorgasme zeg. Ik ben namelijk al op de point of no return zegmaar, dus klaarkomen doe ik toch wel. Ik hoop dat het een goed orgasme gaat worden en niet dat het er over een klein half uurtje zielig uit sijpelt zegmaar :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93258207
quote:
You’ve seen the game’s teaser trailer, read all about the title in our cover story, and pored over the few Skyrim pictures that have been released. Can you survive the suspense as Bethesda counts down to the first public look at The Elder Scrolls V: Skyrim?
Ik trek het niet meer :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93258321
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik trek het niet meer :X
Zwak hoor :6
Ik houd het nog wel uit, maar het begint al wel te kriebelen :D
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:41:59 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93258474
18 min remaining :D
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:46:22 #15
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_93258718
Krijg slechts een zwart scherm nu op http://www.elderscrolls.com/ :{
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_93258779
OMG ZE ZIJN HEM KLAAR AAN HET ZETTEN!!!!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:48:01 #17
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93258805
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:46 schreef Samael het volgende:
Krijg slechts een zwart scherm nu op http://www.elderscrolls.com/ :{
The webpage cannot be found
HTTP 404
Most likely causes:
•There might be a typing error in the address.
•If you clicked on a link, it may be out of date.

What you can try:
Retype the address.

Go back to the previous page.

Go to and look for the information you want.

More information


:')
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  Moderator / Redactie FP donderdag 24 februari 2011 @ 15:48:12 #18
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_93258829
M'n ballen tintelen, m'n piemel wordt hard, boh! Gief die beelden!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:49:03 #19
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93258888
*/ /** * add the akqa_micro/lib dir and backend dir to the system_include path */ set_include_path(get_include_path() . PATH_SEPARATOR . 'application/micro/lib'. PATH_SEPARATOR. 'application/backend'); /** * include common files */ require_once 'Common/Helper/Autoloader.php'; require_once 'Common/Helper/Functions.php'; /** * include the settings */ require_once 'Common/Config/Settings.php'; /** * lets put the routes here */ $routes = array( '/' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View' ), '/(?P[\w-]+)?' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View', 'data'=> 'post' ), '/change/country' => array( 'controller' => 'Controller_Page_Country' ) ); Akqa_Request::define($routes, false); /** * determine which page to show * if it is a simple get request with no query string execute '/' for get * if if the query string exists, execute '/query_string' for get * if it is a post, execute '/' for post and set the data to post * if the query string contains 'change_country', determine if the country should be changed */ $url = '/'; $method = 'get'; $data = array(); if(isset($_GET['country'])){ $url .= $_GET['country']; }elseif(isset($_POST['month']) && isset($_POST['day']) && isset($_POST['year'])){ $method = 'post'; $data = $_POST; }elseif(isset($_GET['change_country'])){ $url .= 'change/country'; } Akqa_Request::url($url, $method, $data);

wat :')
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_93259022
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef wise het volgende:
*/ /** * add the akqa_micro/lib dir and backend dir to the system_include path */ set_include_path(get_include_path() . PATH_SEPARATOR . 'application/micro/lib'. PATH_SEPARATOR. 'application/backend'); /** * include common files */ require_once 'Common/Helper/Autoloader.php'; require_once 'Common/Helper/Functions.php'; /** * include the settings */ require_once 'Common/Config/Settings.php'; /** * lets put the routes here */ $routes = array( '/' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View' ), '/(?P[\w-]+)?' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View', 'data'=> 'post' ), '/change/country' => array( 'controller' => 'Controller_Page_Country' ) ); Akqa_Request::define($routes, false); /** * determine which page to show * if it is a simple get request with no query string execute '/' for get * if if the query string exists, execute '/query_string' for get * if it is a post, execute '/' for post and set the data to post * if the query string contains 'change_country', determine if the country should be changed */ $url = '/'; $method = 'get'; $data = array(); if(isset($_GET['country'])){ $url .= $_GET['country']; }elseif(isset($_POST['month']) && isset($_POST['day']) && isset($_POST['year'])){ $method = 'post'; $data = $_POST; }elseif(isset($_GET['change_country'])){ $url .= 'change/country'; } Akqa_Request::url($url, $method, $data);

wat :')
Wahaha, da's best een flinke fuckup, dat ze de php broncode zo laten rondslingeren :')
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_93259030
Lol, die servers trekken het nu al niet meer :D

:'(!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93259101
Nu maar hopen dat mijn internet niet net zoals gisteravond ineens tergend langzaam is, waardoor niks het meer doet :')

Ben overigens benieuwd of er een pre-order bonus bij zal zitten.
Zo ja, dan pre order ik het spel!
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:58:13 #23
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93259380
1min50 en heb weer zwart beeld :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:59:22 #24
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93259437
30 secondsĦĦĦĦĦĦĦĦĦ
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_93259438
OMG IK HOU HET NIET MEEEEEEERRRR!!!!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')