Wat bedoel je daar mee ?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:14 schreef Lutte het volgende:
Sowieso even meelezen voor Fabian-de-Cavia
Das mijn caviaquote:
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bangquote:
Ok. Ik dacht dat het wel veilig genoeg zou zijn, daar mensenbabies ook nogal eens de neiging hebben hun tanden er in te zetten..quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Lutte het volgende:
[..]
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bang
Vooral natuurlijke producten gebruiken dus, hout enzo, en in de dierenwinkel heb je dingen als knaagdierenkrantenpapier enzo.
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef tinoz het volgende:
En is steen niet iets ?
Ik heb voor mijn Mozaiek project dus de hele boel moeten voegen. Toen ik klaar was heb ik het overgebleven voegsel in het water gezet, in de illusie dat het dan wel zou losweken.
Mijn pa heeft het er met grof geweld nog uit weten te krijgen : hard als steen.
Maar ik heb ook hier helemaal geen ervaring mee
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef tinoz het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?
Nee, je moet er voor zorgen dat alles absoluut gifvrij is ...of je moet snel door je knaagdieren heen willen gaan maar dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef tinoz het volgende:
Dus , als ik voegsel gebruik , moet ik het zo egaal mogelijk houden,en er zeker van zijn dat het niet giftig is , of dram ik nu een beetje door ?
zover is het nog lang niet hoor !quote:Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef annelotje het volgende:
Wel foto's plaatsen he als je wat gemaakt hebt
Rusjes knagen ook niet aan kunststof. Althans, de 4 die ik heb versleten. En nummer 5 knaagt ook niet aan zijn bak. Wel aan al het hout in de kooi.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig.Bij zoiets als een cavia zal het knaaggedrag wat minder zijn maar dieren als b.v. gerbils en helemaal degoes's zijn eigenlijk niet goed te houden in een plastic kooi...het kan goed gaan (uitzonderingen heb je altijd) maar je kunt toevallig ook een dier hebben wat binnen een dag de vrijheid zoekt....desnoods dwars door de wand heen. Bij hamster is het verschillend. Ik heb roborovki's gehad die het prima deden in kunststof kooien hun hele leven lang maar ook Syrische hamsters die constant besloten om een extra uitgang te maken, ik heb wat onderbakken versleten aan die Syrtjes.
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?quote:Op woensdag 7 september 2011 04:21 schreef Dottey het volgende:
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)
van mij wel, dat kan knoert hard wordenquote:Op woensdag 7 september 2011 10:57 schreef tinoz het volgende:
[..]
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?
Cellenbetonblokken zijn heel zacht, daar knagen die beestjes zo doorheen. En de stof die daarbij vrijkomt is op de lange duur mogelijk schadelijk voor je longen.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:16 schreef annelotje het volgende:
ik heb even voor je op dat gerbilforum gesnuffeld. Wat ze daar als tips geven:
klei (van Das bijvoorbeeld) glasvezelmatten, cellenbetonblokken, cement of tegellijm om iets af te werken, papier maché en natuurlijk gewoon hout maar daar zal wel aan geknaagd gaan worden.
Je zou bijvoorbeeld een geraamte kunnen maken met gaas. Dan papier maché eroverheen en om het dan helemaal stevig te maken cement of tegellijm eroverheen.
Oh en ze hebben het ook nog over gips. Dat is niet giftig. Maar ja ook niet heel stevig natuurlijk.
Okay !!quote:Op woensdag 7 september 2011 13:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
Tsja, die beestjes overleven in de antuur ook, daar zijn ook steentjes.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.
Nee nog niet !quote:
Dit dus. In de aquariumwerled en terrariumwereld wordt wel gewerkt met tegellijm/voegsel. Wat je ook kunt doen is een paar lagen epoxyhars (keihard) gemengd met zand, Hier komen ze niet doorheen, zeker niet als er ook nog wel knaagbaar spul aanwezig is, dat moet sowieso ivm tanden.quote:Op woensdag 7 september 2011 04:21 schreef Dottey het volgende:
Ik weet dat er voor een stel muizen (heftige knagers) ook ooit een soort terrarium gemaakt is.
Basis: Pur schuim.
Lekker purren op een plaat of wandje.
Daar uitzagen en snijden wat je niet wilt. Zo kan je holletjes, trappetjes overhangende rotspartijen maken.
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)
Niet te veel doordraven voor een kleine knagersimpele wipwap en klimrek is ook al leuk. Als er genoeg te doen en te eten is dan slopen ze niet
^^ have fun ^^
Wat een domme verkoper; autoplamuur is vaak ook dergelijke hars. Het kan epoxy of polyesterhars zijn. Polyester is niet hard genoeg, dus doe er maar genoeg kwartszand in, anders knagen ze het alsog snel kapot.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:43 schreef tinoz het volgende:
zooo, weer wat verder weer ..
Heel die kamer ligt nu vol met stroken floormate !
Anyway, dus ik kwam toevallig langs een dierenwinkel waar ik vroeg of epoxyhars eigenlijk wel de juiste keus was.
Bleek dus niet zo te zijn ; de verkoper raadde mij "Auto Plamuur" aan ? Ik heb daarna een potje van 6¤ gekocht om te testen. Alhoelwel er op het potje stond dat het spul gevaarlijk was voor water dieren en het niet in een aquarium mag worden gebruikt zei de verkoper dat zij dat altijd gedaan hebben ?
Is er inmiddels al iemand die hier ervaring mee heeft ? morgen ga ik het de plamuur testen op de floormate !
Dat dus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit dus. In de aquariumwerled en terrariumwereld wordt wel gewerkt met tegellijm/voegsel. Wat je ook kunt doen is een paar lagen epoxyhars (keihard) gemengd met zand, Hier komen ze niet doorheen, zeker niet als er ook nog wel knaagbaar spul aanwezig is, dat moet sowieso ivm tanden.
heb probleempje met mijn nieuwe computer ; SD kaartje leest ie niet, en de camera pakt m ook niet ... heb niet zoveel zin in dat geklungel met mijn oude laptop en dan weer mailen enz..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:51 schreef Chewbalhaar het volgende:
Resultaat hier even posten natuurlijk.
goede vraag.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:31 schreef tinoz het volgende:
Had niet eens overdacht of Action Epoxy hars zou hebben...
Wat weet je er verder over ? Het is goedkoop, maar is het in spuitvorm, 2 componenten etc. ?
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef tinoz het volgende:
Hier even een fotoowtje. Hij is met de telefoon genomen, maar ja
[ afbeelding ]
Edit:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Klei kan prima, en ook dat dunne hout. (weet niet meer hoe heet heet, volgensmij MDF)
Zolang je maar geen triplex gebruikt, want daar zit giftige lijm in
Verder kan je het dan lakken, of verven (met verf die ze gebruiken op de kleuterschool) Want ook daar zitten weer geen giftige stoffen in
Al gaan ze niet zoooo snel dood hoor, die beesten
Haha cool project dit, ben benieuwd naar de updates!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:16 schreef tinoz het volgende:
ik vind pringle busjes, wc rolletjes etc. erg provoseriesik heb al wat ( hangende ) brugjes gemaakt van kettinkjes met ijsstokjes. nu wil ik nog wat ideetjes opdoen over hoe ik het best trapjes kan maken, waar ik er waarschijnlijk veel van nodig heb om alle plateaus met elkaar kan verbinden
Niet echt veel meer vooruitgang te zien, maar het gaat wel vooruit hoorquote:
Dat mos ken ik volgens mij nog van modelbouw; zag er het zelfde uit maar ik dacht dat het niet natuurlijk was ...quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:59 schreef Dottey het volgende:
renierenmos ofzoheet at geloof ik.
je kunt dat erop spraylijmen, maar of ze er nou 100% vanaf blijven dat weet ik niet.
welke wil je dan gaan gebruiken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:30 schreef tinoz het volgende:
http://www.google.nl/url?(...)rzdF3HtsC7UuorREQT1w
dat zijn al een paar plantjes
welke stagiaire?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:11 schreef tinoz het volgende:
gister heb ik met de stagiaire weer een beetje verder gedaan
maar we hadden eerst van boven naar beneden gewerkt en nu andersom. Dat ging dus niet goed en we moeten alles over doen.
Ik neem de tijd , omdat het geen haast heeft en ik niet tegen stress kan...
Misschien heeft iemand nog een leuk idee ter inspiratie ?
ah zo!quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:48 schreef tinoz het volgende:
ow , ik woon in een soort van woonvorm.
Het eerste gedeelte wel.... totdat je er weer uit gaat halen. Haal je het op bepaalde plaatsen alleen weg of alle 2cm regels?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:05 schreef tinoz het volgende:
Ik zal het idee nog eens uitleggen
we hebben de muren, ik heb daar ( meer mijn vader ) plexiglas tegenaan geschroefd, zodat de muur niet gaat schimmelen of dat er problemen komen bij het verwijderen van alles wanneer ik weg zou moeten.
Ik heb een techniek gekozen, waar ik al bekend mee was : namelijk werken met repen, die ik dan bewerk zodat het lijkt of het een horizontale rij bakstenen is.
De repen , die ik eerder gepost heb, zijn precies 5Cm dik en niet langer dan 120 geloof ik. Ik heb ze met dubbelzijdig tape aan de plexiglas geplakt met 2 CM tussen iedere reep.
In de ruimte tussen de tape, heb ik eigenlijk precies hetzelfde gedaan , alleen dan in repen van 2 Cm.
De bedoeling is dat ik nadat alle repen van 5Cm klaar zijn en juist hangen en niet meer loslaten, ik er tijdelijk overal repen van 2Cm tussen doe en ze met plamuur spray overspuit .
Nog vóór dat de repen gedroogd zijn, wil ik de dunnere repen er weer uit halen ; net op tijd dat het plamuur niet druipt en dat de repen nog niet aan elkaar geplakt zijn.
De bedoeling verder , is dat ik met de ruimtes tussen de dikkere repen veel kan doen. Ik wil graag verschillende groottes van plateaus in de opengebleven kieren plaatsen, en op die manier kan ik dan ook nog altijd verandering aan brengen,...
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is ?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:11 schreef Dottey het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte wel.... totdat je er weer uit gaat halen. Haal je het op bepaalde plaatsen alleen weg of alle 2cm regels?
zit je dan niet met gekke kwetsbare plekken als je de 2cm regels verwijderd en niet overal een passend plateau plaatst?
ik ben erg benieuwd naar je project als het klaar is!
Nou leuk! Maar ik dacht dat je al een tijd geleden goed was begonnen met die repen plaatsen.. wat ging er mis dan? Niet goed de afstanden ingeschat? Kan je de repen nog wel gebuiken of moeten die ook opnieuw?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:14 schreef tinoz het volgende:
het wordt een beetje puzzelen, voorop staat dat alle plateua's moeten komen waar ik ze hebben wil. de ruimte tussen verschillende plateua's vul ik dan weer op met opmaat gezaagde repen van 2Cm en net zo lang als nodig , wanneer niet lang genoeg , gewoon een tweede reep...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan dus ook goed gewicht dragen van je plankjes / plateaus
bron:http://www.bison.nl/nl-nl(...)gen-over-montagekit/
hoop dat je er wat aan hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Nou er zit veel verschil tussen de stevigheid van de repen. Ik heb gewoon voor bepaalde repen MINDER tape gebruik dan voor andere. Nu zijn de meeste repen die ik eerder had vastgeplakt er stevig , en zijn alleen de repen die ik met kleine stukjes tape heb vast geplakt aan het loslaten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:42 schreef Dottey het volgende:
Oke.. ik kon dus niet slapen voor ik het antwoord had gelezen![]()
Maar als het nu al los laat! met wat ga je het dan vastzetten? montagekit voor de 5cm? en voor de 2cm gewoon ertussen drukken? (die moet je ook weer los krijgen natuurlijk..)
Het is toch de bedoeling dat het goed blijft zitten.. dan is tape niet genoeg. Dat dacht ik eigenlijk al gelijk toen ik las dat je er ook nog eens plateau's tussen gaat proppen... dus het moet wel gewicht kunnen houden!
succes ermee.. ben benieuwd naar de oplossing.
ik persoonlijk, denk dat je het met tape niet zo gaat redden.. Het moet toch langdurig meegaan en niet naar beneden storten als een hamster over een plateau gaat?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:55 schreef tinoz het volgende:
[..]
Nou er zit veel verschil tussen de stevigheid van de repen. Ik heb gewoon voor bepaalde repen MINDER tape gebruik dan voor andere. Nu zijn de meeste repen die ik eerder had vastgeplakt er stevig , en zijn alleen de repen die ik met kleine stukjes tape heb vast geplakt aan het loslaten.
De conclusie is dus NIET zuinig zijn met tape.
Ik heb ook een tijdje gedacht om betere tape van de Hornbach te gebruiken.
De rollen die ik nu heb zijn van de hema en nog geen 3 euro voor 5 meter .
De tape van de Hornbach, is ook 5 meter maar kost bijan een tientje per rol.
Als ik er van overtuigd was dat die tape van de hema niet goed genoeg was had ik het geld er wel voor over gehad , maar ik denk dat met wat meer tape alles wel goed komt !
Nou ben benieuwd naar foto's als je repen allemaal zitten. Succes!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:52 schreef tinoz het volgende:
ik ga de plateua's natuurlijk ondersteunen. verder weegt floormate bekant niets, dus ik ga er vanuit dat er neits naar beneden komt vallen en al helemaal niet , wanneer de repen allemaal tegen elkaar geklemd zitten ..
Ik heb tot nu toe met het bouwen rekening gehouden met dwerghamsters, en die kunnen niet echt ringen, muizen daarentegen , die wel denk ik, en dan zou ik alles moeten veranderen , misschien dat een dwerghamster er zelfs op één of andere manier uit kan komen, maar zover ben ik nog nietquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Zo cool! Alleen snap ik niet dat je dat hele hok voor 1 hamster maakt.
Heb je kleurmuizen al eens overwogen?
ik herken het wel een beetje. Ik heb enorm last van depressief gevoel gehad en ergens meebezig zijn kan je hoofd enorm afleiden. Als ik mij niet tof voel ga ik tuinieren of iets prullen en prutsen, Dan leid ik mijzelf af en word ik rustig van binnen. Goede therapie dusquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef tinoz het volgende:
Misschien gaan we vanmiddag nog even verder ....
Ik heb gister de hele dag aan die toren gedacht !![]()
Tis echt raar , de meeste mensen weten hier wel dat ik aan schizofrenie leid, maar ik heb ook vaak last van depressies. Ik kan me dan echt héél ellendig voelen, maar als ik dan aan zoiets als dit denk , dan maakt het me blij .
Dat werkt zelfs beter dan medicijnen
Nu weet je ondertussen ook wel dat 6-packs niet helpenquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:12 schreef tinoz het volgende:
Ik wilde eigenlijk vandaag al beginnen aan die toren, maar wilde eerst de laatste repen nog afmaken. Toen stuite ik op een probleempje ,ik moest de kabel voor het watervalletje aansluiten , weg werken en verlengen. Daar had ik een steentje voor nodig , dus ben ik naar mijn ouders gegaan. Moest even helpen met instellen van de telefoon en even TV gekeken naar de Koningin .
Toen ik op mijn oude kamer was kwam ik allemaal dingen van vroeger tegen en ik kreeg een slecht gevoel over men verleden, heb nog wel een beker mee genomen, omdat ik die gewonnen had in mijn betere jaren vóór mijn pubertijd en dat de eerste keer was dat ik iets groots won, dat was de grootste verrassing ooit. Toen ik door mijn CD's van vroeger bladerde , kwamen oude herinneringen weer terug, ik raakte weer helemaal deprie.
Ik was daarmee meteen te laat thuis om aan de toren te werken of de iets.
Heb maar snel een sixspack gehaald, hoop dat ik zo weer mijn verleden weet te vergeten...
kroonsteentje.. zeg dat danquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:19 schreef tinoz het volgende:
Het was een steentje voor een netsnoer mee te verlengen, hij moet de waterval voorzien van stroom, en ik moet hem een stuk omleiden, omdat ik hem anders niet makkelijk aan en uit kan zetten.
Dat was lang zoeken ! Ik heb vast niet de goede naam gebruikt, mijn vader zei dat het inderdaad gewoon "steentje"was, maar kon zo snel niets vinden met die zoek term..
Hoe dan ook , dit is een vergelijkbaar steentje :
[ afbeelding ]
Ik heb overigens met mn slimme kop al een aantal repen over het stopcontact heen geplaktdus die moeten er eerst af.
Ik heb overigens dus nu de paddenstoelen al met mijn vader geplant .
Owja
De waterval komt in de hoek. Het pompje dat ik heb gekocht , kan tot 1 meter omhoog pompen en zo hoog ga ik het ook proberen. Het water moet via verschillende plateua's naar het pompje terug lopen ..
Wat meer het probleem is ( is misschien beter voor R&P ) is dat het nu beter gaat met me ; ik heb maanden iedere avond me ellendig gevoeld, ik ben toen vaak maar gaan stappen , want na een paar pintjes, vergeet ik dat allemaal.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:28 schreef Dottey het volgende:
Nu weet je ondertussen ook wel dat 6-packs niet helpen
Blijf goed op het positieve focussen: Je hebt iets leuks terug gevonden (beker die je gewonnen had), je ouders even fijn geholpen, je weet dat je veel progress gemaakt hebt en nu op een fijne plek woont waar je vooruit kunt! En dat je de laatste repen al in zicht hebt! want dat lijkt me een leuke klus om te starten, maar zoveel van hetzelfde maken lijkt me niet heel lang leuk en ben je blij als je aan de volgende klus kan starten!
Heb je nu het steentje wel of niet gevonden? Wat voor steentje had je nodig voor je waterval!? Weet je al waar je die waterval wilt gaan plaatsen?
dikke kus! Kop op! Lekker aan de knutsel![]()
1. Veel mensen worstelen met probleempjes van vroeger. Dat je werkt aan jezelf maakt je al mooi! Laat ze maar lekker denken, vaak zijn de mensen die er niet toe doen of niet belangrijk zijn in je leven een oordeel klaar hebben.. . Het is niet aan hen om te oordelen ^^.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:53 schreef tinoz het volgende:
[..]
Wat meer het probleem is ( is misschien beter voor R&P ) is dat het nu beter gaat met me ; ik heb maanden iedere avond me ellendig gevoeld, ik ben toen vaak maar gaan stappen , want na een paar pintjes, vergeet ik dat allemaal.
Wat nog is , zijn eigenlijk 3 dingen :
1) ik kan mijn verleden niet makkelijk achter me laten, en baal om de fouten die ik gemaakt heb, en heb het gevoel dat mensen me daarop zullen beoordelen op een slechte dag
2) mijn grote doel : een idealistisch netwerk opzetten, loopt kei traag. sommige projecten heb ik 3 keer over moeten laten doen ( ook telkens door andere programmeurs ), en het is nog niet af. Ook nu zit ik weer te wachten op een programmeur die "privé dingen" heeft en dus na een aantal weken nog niet eens begonnen is aan het project dat hij heeft aangenomen.
3) het lijkt erop dat ik een soort van "writersblock" heb ofzo.... Ik werk aan de leuke dingen van de website ; de manier hoe het moet werken heb ik helemaal uitgeschreven met wat hulp, en ik ben dus met wat grafische dingetjes bezig ( DIG / filmpje bewerken ) Maar het schrijven van de artikeltjes wil al lang niet meer. Sterker nog , ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tekst gemaakt heb !
PS: bedankt voor de kus en de positieve energie !![]()
Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik kan je wel al vertellen dat het de bedoeling is dat het moet "zigzaggen" van plateau naar plateau tot het beneden weer in het bakje met het pompje komt !quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:14 schreef Dottey het volgende:
Heb je al iets aan de waterval kunnen doen? Denken waar je die gaat plaatsen enzo?
Leuk.. ga je dat er een beetje infreezen/gutsen in die platen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:57 schreef tinoz het volgende:
[..]
Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik kan je wel al vertellen dat het de bedoeling is dat het moet "zigzaggen" van plateau naar plateau tot het beneden weer in het bakje met het pompje komt !
Dat ziet er ook wel makkelijk uit , maar waarom zou ik die digen kopen als ik van dat floormate materiaal dat ik heb ook bouwsteentjes kan maken ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
en met van die setjes waar je zelf bouwsteentjes mee kan maken?
http://www.goedkoopstespe(...)-brix-huis-bouwenset
Zie dit toevallig.. Maar dat dat nog bestaat! Dat heb ik echt bijna 20 jaar geleden een keer voor sinterklaas gehad. Wel leuk, maar de mal die erbij zit was (toen iig) maar voor een klein aantal steentjes. En ze moeten best lang drogen. Dus dat was een beetje jammer. Duurde veel te lang :p.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
en met van die setjes waar je zelf bouwsteentjes mee kan maken?
http://www.goedkoopstespe(...)-brix-huis-bouwenset
Okay ! Nu ik bijna niet meer stap en bijna niet drink lijkt alles weer even wat beter te gaan : zie hier de kleine langzame vooruitgang :quote:Op pic/1706975/1/50#101671035]woensdag 7 september 2011 13:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
Gaaf! Creatief zeg, goed bezig!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:50 schreef tinoz het volgende:
[..]
Okay ! Nu ik bijna niet meer stap en bijna niet drink lijkt alles weer even wat beter te gaan : zie hier de kleine langzame vooruitgang : [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is voor het wegwerken van de elektrische toestanden.
[ afbeelding ]
Hier kan je met een beetje moeite het waterpompje zien, ik ga zo een reep over het stopcontact en stekker doen, en dan maar hopen dat de repen precies goed aansluiten
Edit : ik heb de hoogtes van de andere repen aangehouden maar ik kom tóch net niet uit :/ weet nou niet wat ik ga doen , de onderkant is meer werk te veranderen dan de bovenkant denk ik. de repen aanpassen dat ze toch passen is geen echte optie denk ik ...![]()
Die stekker hoeft er toch niet uit als ik hem met dat knopje kan uitzetten ?quote:Op zondag 19 mei 2013 13:32 schreef Resistor het volgende:
En een stekker 'vast' in de wandcontactdoos ben ik niet zo'n liefhebber van, in geval van problemen moet je de stekker er wel uit kunnen halen.
* tinoz gebruikt styrofoom en spuit der daarna plamuurspray overheen; dat zou zo hard moeten worden als steen !quote:Op zondag 19 mei 2013 13:32 schreef Resistor het volgende:
Voor steviger materiaal zou ik op zoek gaan naar modelbouw baksteentjes 2 aparte linkjes. Zijn wel duur, maar zeker knaagbestendiger dan hout, piepschuim, papier-maché en dergelijke.
Graag gedaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:59 schreef tinoz het volgende:
de tape is op .... en alle winkels dicht , ik ga maar iets anders doen vanavond,
Valentijn101 , bedankt voor de link !
quote:STYROFOAM™ isolatieoplossingen zijn gebaseerd op blauw geëxtrudeerd polystyreen hardschuim. Deze stijve isolatieplaten hebben een hoge thermische weerstand en de juiste druksterkte om duurzame prestaties te leveren.
De door Dow geproduceerde blauwe geëxtrudeerde polystyreen (XPS) isolatieplaten ROOFMATE™, FLOORMATE™, WALLMATE™, STYROFOAM IB™ in type -A en -X zijn geproduceerd ZONDER ozonaantastende stoffen.
STYROFOAM producten zijn voorzien van CE markering
STYROFOAM producten zijn voor bouwtoepassingen beoordeeld en voorzien van een KOMO attest
STYROFOAM producten zijn bruikbaar in combinatie met de meest gangbare bouwmaterialen - klik hier voor overzicht (30KB PDF)
Kom net terug van vakantie dus nog geen vorderingenquote:Op maandag 3 juni 2013 10:20 schreef valentijn101 het volgende:
Ben nieuwsgierig naar de vorderingen in de bouw? Is er al vooruitgang?
Denk je, dat ze dat ook doen als ze veel ruimte hebben ?quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:47 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn ervaring is dat hamsters aan Alles knagen. Ik denk dat een bonsai het niet gaat overleven.
De ficus is inderdaad giftig.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:13 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij is een ficus giftig. Fruitbomen zijn geen probleem. Of een kruidenplantje misschien?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tillandsiaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:16 schreef CesarMilan het volgende:
<knip>
Of.... wat je vroeger had. Van die plantjes die op stronken gelijmd zijn. M'n moeder had er verschillende. Vaak waren het vetplantjes die er letterlijk op gelijmd waren. En die eens in de zoveel tijd besproeid moesten worden met water, als je dat vergat gingen ze dood en ging m'n moeder weer richting de bloemist met de stronk om er nieuwe plantjes op te laten lijmen. Dat soort planten zou je met zo'n staande stronk denk ik wel buiten het bereik van een hamster kunnen houden en toch heb je dan echte planten in je bak. Hamster zijn in tegenstelling tot ratjes toch niet zo'n goede klimmers?
of zoiets?
http://www.zooplus.nl/sho(...)anten/verdere/162614
Jaaa! Ik zie er enkele soorten van bijstaan die wij vroeger ook hadden. Dan waren het toch geen vetplantjes...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:02 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tillandsia
daarvoor wil ik wel een apart zandbakje maken, maar het zou niet zo handig zijn als de hamster al dat gras om zou gaan woelenquote:
De habitat van een hamster bevat bepaalde planten waarvan zij "weten" welke ze niet moeten eten. Daar heeft de evolutie voor gezorgd. Ga je ineens wildvreemde planten toevoegen uit hele andere werelddelen, dan zullen ze er gewoon van vreten met alle gevolgen van dien. Bovendien is de kans dat een hamster een giftige plant tegenkomt in de natuur veel kleiner dan in gevangenschap. Tenminste, dat is hoe ik denk dat het in elkaar zit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:39 schreef tinoz het volgende:
Ik vind het nogal karig om alleen deze planten erin te zetten, ik snap niet dat het allemaal zo gevaarlijk is omdat een hamster toch ook gewoon in het wild van alles tegen kan komen....
quote:Lijst van veilige takken en bomen waar konijnen aan mogen knagen (in alfabetische volgorde)
appeltakken
bamboe
berken -vooral jong schot
beuken, zowel haagbeuk als beukenhaag
braam -doornloze struiken
eik
els
framboos
kersen
krul -en kronkelhazelaar -onbespoten takken
perentakken
wilg (krulwilg, knotwilg, treurwilg, enz)
Bij het geven van takken is het aan te raden ze eerst te wassen ivm vogelpoep.
Begin eerst met een klein takje!
Bron: www.konijnenforum.nl
Het blijven eigenwijze diertjes. ;-)quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:32 schreef tinoz het volgende:
[..]
daarvoor wil ik wel een apart zandbakje maken, maar het zou niet zo handig zijn als de hamster al dat gras om zou gaan woelen
knaagdieren knagen aan allesquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:27 schreef tinoz het volgende:
deze is nep , maar dat vind de hamster vast niet erg ?
[ link | afbeelding ]
Waarschijnlijk zijn er veel meer .... !
Toch wel apart dat sommige mensen enthousiast zijn over het idee achter de habitat en dat andere nogal defensief / assertief reagerenquote:Man man, bonsai is een hoby appart. Het gaat niet samen in een hamsterbak. Bespaar je het geld en de moeite. Is zoals een bonsai in een terrarium, bdie beesten snappen niet dat je die bomen niet kapot moogt doen. Gouden tip: spendeer je bonsai geld in iets leuks voor je hamster en koop met de overschot een plastieke bonsai voor in het kot.
volgens mij is het een Belgquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef CesarMilan het volgende:
Hihi Nederlands schrijven is ook een vak apart voor sommigen.
Heb je al gekeken naar de mogelijkheid een achterwand te maken zoals ze dat in de aquariumwereld ook doen? Dat kun je dan helemaal naar de eigen smaak modelleren.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:57 schreef tinoz het volgende:
[..]
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?
De achterwand is al gedaan , kijk maar eens verder terug in dit topic !quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je al gekeken naar de mogelijkheid een achterwand te maken zoals ze dat in de aquariumwereld ook doen? Dat kun je dan helemaal naar de eigen smaak modelleren.
Ik had niet verder gelezen dan pagina 1, oepsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:16 schreef tinoz het volgende:
[..]
De achterwand is al gedaan , kijk maar eens verder terug in dit topic !
Beetje epoxy erover en het staat voor eeuwigquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:29 schreef Dottey het volgende:
zo.... ik heb eens lekker bijgelezen![]()
riet knabbelen ze wel zo op.....
Ja hoor,quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:14 schreef tinoz het volgende:
Heb je een foto van die Flat ?
Ik ga zo ie zo voor hamsters, en alles is ook op dat formaat gemaakt
Wat is voor materiaal? Ziet eruit alsof dat binnen een minuut compleet kapot wordt geknaagd *en beland binnen in de hamster zijn maag*quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:25 schreef tinoz het volgende:
De bonsai staat ff op een bijspoor... Ik heb een beginnetje gemaakt aan de toren , kijk maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het leek mij overigens leuk om een rieten dakje bovenop de toren te zetten, met een soort van plateautje eronder zodat de hamster een mooi uitzicht heeft . Ik had bij een dierenzaak zoiets gezien alleen was dat net te groot ; de toren wordt niet meer dan 13 Cm doorsnee, en het huisje met rietendak is toch echt groter. Misschien is het mogelijk om het rieten dak los te maken , en dat op de toren te zetten ?
Ik kon zo snel geen instructie filmpje of website vinden waar ik kan zien hoe zo een rieten dakje gemaakt kan worden ...
lees anders eens terug , ik bewerk alles met "plamuur spray"quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wat is voor materiaal? Ziet eruit alsof dat binnen een minuut compleet kapot wordt geknaagd *en beland binnen in de hamster zijn maag*
Hihi, je weet maar nooit hoe slim dat beestje is.quote:Op zondag 3 november 2013 00:13 schreef tinoz het volgende:
het basin is nu driehoekig, dus dat wordt een beetje moeilijk! wat had je in gedachte dan ? dat de hamster m zelf kan ophalen of iets ?
Een vlot is vergezocht, maar een kasteel nietquote:Op zondag 3 november 2013 15:35 schreef tinoz het volgende:
Ik ga inderdaad iets maken zodat ze eruit kunnen, anders zouwen ze verdrinken natuurlijk. Maar een vlotje is een beetje vergezocht ? Het zijn natuurlijk geen kleine mensen![]()
een eilandje gaat het ook niet worden denk ik, vooral omdat hamsters niet van water houden en 99 van de 100 keer naar de zijkanten zullen zwemmen ipv van het midden.
He basin is overigens ongeveer 8 Cm diep, als dat allemaal wel lukt met het pompie....ik wil in het gedeelte rechts wat 35 Cm breed is een kleine tweede laag maken, met een torentje waarlangs ze naar boven kunnen klimmen. Dat gaat wel moeilijk worden , want hoe kleiner het torentje is , hoe moeilijker het is om het torentje uit te hollen zonder het materiaal te breken. Ik zat te denken aan laag op laag , zoals die andere toren..
Hamsters zullen ook geen gebruik maken van dat zwembad dat je aan het maken bentquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:15 schreef tinoz het volgende:
plaatje ?
Ik dacht zelf aan een trapje in het midden en / of een klauter stukje in het torentje![]()
De hamsters zullen geen gebruik maken van een vlotje ! Sorry , maar een klauter kasteel is toch wel praktisch? Vooral als ie overal in en en uit kan lopen dacht ik zo
Heb dus een trap naar boven, en dan een basin, waar ik aan de binnenkant een soort van klimreepjes lijm, zodat ie er uit kan mocht ie er toch invallen. Mij gaat het meer om het kleine stroompje water en watervalletjes dan het basin, dat is immers ook niet mogelijk, daar is deze habitat te klein voor omdat het veel ruimte vergt als je het langzaam laat op / aflopen...quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Samzz het volgende:
Zoals dit. De 'oever' af laten lopen naar beneden, naarmate je verder het water in gaat, wordt het water dieper. Mocht hamstertje in het water vallen, dan kan hamstertje er zelf uit lopen.
Er zit een pomp in , die moet het water 1 meter omhoog pompen. Ik denk dat ik hem tijdens de schoonmaak even uit moet zetten of het terug stromend water op moet vangen terwijl ik het ververs ?quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:27 schreef valentijn101 het volgende:
Valt me net in. Hoe moet je dat bassin schoon houden? Kun je het leegpompen? Eruit pakken lijkt me niet zo makkelijk.
solitair betekent JUIST dat ze alleen leven. Van wikipedia:quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:16 schreef tinoz het volgende:
Shit , ik lees net dat ik al tijden verkeerd post! ik dacht dat "solitair"betekende dat het beesie liever alleen was , betekend dus het omgekeerde![]()
Dus ze leven op de steppen en savane ,daar groeit niet veel denk ik .....
bronquote:De meeste hamsters zijn solitaire dieren. Syrische hamsters en Chinese dwerghamsters zijn solitair, dus ook in gevangenschap moeten ze absoluut alleen in een kooi gehouden worden. Meerdere dieren in één kooi leidt tot conflicten met ernstige gevolgen, namelijk de dood van één van beide hamsters. Roborovskidwerghamsters zijn wel groepsdieren en kunnen ook in gevangenschap met meerdere bij elkaar gehouden worden. Toch zijn niet alle Roborovskihamsters gesteld op gezelschap en kan het voorkomen dat ook bij deze soort de hamsters afzonderlijk gehouden moeten worden. Russische dwerghamsters en Campbelli dwerghamsters zitten qua gedrag tussen de solitaire en groepsgebonden hamsters in. Soms verdragen ze gezelschap, soms niet. Voor de veiligheid is het aangewezen ze daarom apart te houden. Verschillende soorten kunnen onderling niet samenleven en zullen elkaar proberen uit te moorden.
quote:Een Russische dwerghamster is, net als alle andere soorten dwerghamsters (behalve de Chinese dwerghamster), niet solitair.[3] In gevangenschap (in een kleine ruimte) gaat het houden van twee dieren van hetzelfde geslacht of een groep echter vaak mis en is daarom af te raden. Het koppelgewijs fokken gaat heel erg goed.
Ja, er zijn dieren die in groepen kunnen leven. Ik reageer slechts op jouw opmerking dat je dacht dat solitair iets anders betekende.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:12 schreef tinoz het volgende:
Vreemd, ik dacht het toch echt goed gelezen te hebben !!
Dit staat ook op wiki :
Leefwijze
[..]
Dan staat er dus een fout op wiki ?quote:Op woensdag 6 november 2013 14:33 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ja, er zijn dieren die in groepen kunnen leven. Ik reageer slechts op jouw opmerking dat je dacht dat solitair iets anders betekende.
Even voor de duidelijkheid: Solitair = alleen
daarom heet dat kaartspelletje ook zo, omdat je het kunt spelen zonder anderen!
bronquote:Je hebt dwerghamsters die het leuk vinden om koppelgewijs of samen in een groep te leven. En je hebt (dwerg)hamsters die alleen willen leven. Dit wordt met de woorden sociaal en solitair aangeduid. Solitair betekent dat een hamster niet in het gezelschap van anderen wil leven. Het woord komt van het Latijnse woord solus. Dat betekent 'alleen'. Sociaal betekent het tegenover gestelde. Sociaal betekent dat een hamster koppelgewijs of groepsgewijs kan leven.
Ik zie dus pas net, dat ik hier nog helemaal geen foto van dat trapje gepost heb !!quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:19 schreef tinoz het volgende:
[..]
Heb dus een trap naar boven, en dan een basin, waar ik aan de binnenkant een soort van klimreepjes lijm, zodat ie er uit kan mocht ie er toch invallen. Mij gaat het meer om het kleine stroompje water en watervalletjes dan het basin, dat is immers ook niet mogelijk, daar is deze habitat te klein voor omdat het veel ruimte vergt als je het langzaam laat op / aflopen...
Daar zeggen ze eigenlijk hetzelfde als in het andere stukje hoor.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:12 schreef tinoz het volgende:
Vreemd, ik dacht het toch echt goed gelezen te hebben !!
Dit staat ook op wiki :
Leefwijze
[..]
heb mijzelf geen deadline gesteld ... ik weet het ook niet te schatten , ik denk zeker niet dat ik het voor 2014 af heb.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:11 schreef valentijn101 het volgende:
Gaat de goede kant op. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoe lang gaat het nog duren voor het af is?
Lees het nog eens goed door dan svp ?quote:Op woensdag 6 november 2013 18:19 schreef owl. het volgende:
[..]
Daar zeggen ze eigenlijk hetzelfde als in het andere stukje hoor.
Het gaat hier over alle hamsters, maar alleen de Chinese dwerghamster van de dwerghamsters wordt genoemd als absoluut solitair.quote:De meeste hamsters zijn solitaire dieren. Syrische hamsters en Chinese dwerghamsters zijn solitair, dus ook in gevangenschap moeten ze absoluut alleen in een kooi gehouden worden.
Roborovski's zijn van de dwerghamsters het meest sociaal, maar alsnog gaat het niet altijd goed om er meer dan eentje bij elkaar te houden.quote:Meerdere dieren in één kooi leidt tot conflicten met ernstige gevolgen, namelijk de dood van één van beide hamsters. Roborovskidwerghamsters zijn wel groepsdieren en kunnen ook in gevangenschap met meerdere bij elkaar gehouden worden. Toch zijn niet alle Roborovskihamsters gesteld op gezelschap en kan het voorkomen dat ook bij deze soort de hamsters afzonderlijk gehouden moeten worden.
En hier dus de Russische en Campbelli die genoemd worden als tussen sociaal en solitair in, het verschilt per individuele hamster of het wel of niet lukt. Voor de zekerheid kun je ze dus het beste solitair houden.quote:Russische dwerghamsters en Campbelli dwerghamsters zitten qua gedrag tussen de solitaire en groepsgebonden hamsters in. Soms verdragen ze gezelschap, soms niet. Voor de veiligheid is het aangewezen ze daarom apart te houden. Verschillende soorten kunnen onderling niet samenleven en zullen elkaar proberen uit te moorden.
Komt overeen met de bron van net waarin alleen de Chinese dwerghamster als absoluut solitair genoemd werd, Rusjes (en de Campbelli) kunnen soms namelijk prima in gezelschap leven (vooral in koppels) maar voor de zekerheid kan je ze beter apart houden. Maar ze zijn dus niet echt solitair te noemen daardoor. Onder de 'andere soorten dwerghamster' valt ook nog de Roborovski die juist het meest sociaal is van de dwerghamsters.quote:Een Russische dwerghamster is, net als alle andere soorten dwerghamsters (behalve de Chinese dwerghamster), niet solitair.[3]
Wat ze hier dus ook zeggen over de Russische dwerghamster, omdat het wel kán om hem met andere Rusjes te laten leven is hij niet solitair. Het wordt alleen absoluut niet aangeraden.quote:In gevangenschap (in een kleine ruimte) gaat het houden van twee dieren van hetzelfde geslacht of een groep echter vaak mis en is daarom af te raden. Het koppelgewijs fokken gaat heel erg goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De prijzen veranderen natuurlijk dus houd er even rekening mee dat deze post gemaakt is op 7 november 2013
Heb overigens van gebruikers gelezen dat ze lang niet alle verschillende modellen gebruiken, dus dat telt ook nog een mee...Save Us From Fashion !![]()
ik wil in een dus een soort van kasteelachtig bouwsel in de Habitat plaatsen, en de onderkant wil ik open maken door er een soort van boogies der in te maken... Ik zit nog een beetje te tobben over de stijl![]()
Dit zijn de "archen" die je vaak in Katholieke kerken ziet :
Die is me te moeilijk natuurlijk maar dit zijn een aantal mogelijkheden :
Save Us From Fashion !![]()
Wow, dat gaat mooi worden. (en veel werk zijn) dan heb je echt een hotknife nodig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.![]()
nee, ik heb voor de bogen géén hotknife nodig, en eigenlijk ook niet voor de toren, de bogen ga ik wel doen met de hot wire cutter die ik nu heb, of ik de holtes uit de ringen van de torens ga smelten met de hotknife of met de hot wire cutter die ik nu heb , weet ik nog niet .... maar alles op zn tijd natuurlijkquote:Op maandag 11 november 2013 23:35 schreef valentijn101 het volgende:
Wow, dat gaat mooi worden. (en veel werk zijn) dan heb je echt een hotknife nodig.
Over die vraag nog over dat hamster wel of niet bij elkaar kunnen leven,
waarom neem je geen ratjes? Die kunnen ook in grote groepen leven, en je kan ze zelfs zindelijk maken!Twiddel![]()
heb ooit ratten gehad , vind gewoon dwergjes zo leuk dat ik niets anders wil, verder zou ik eekhoorntjes leuk vinden, als ik de tijd en de ruimte had om ze comfortabel te houden en kon tam maken .... Maar dat is een stap verder dan hamsters meen ikSave Us From Fashion !![]()
Witbuikegeltjes zijn ook schattig
OT: Die "en ogive" archen lijken me wel iets voor jouw project.[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]![]()
Witbuikegeltjes zijn vast er schattig, maar mijn besluit staat vooralsnog vast.
Ik vind ook de “en ogive” de mooiste van het stel, maar het zijn eigenlijk allemaal meer deuren dan pilaren.
Omdat ik graag het bouwsel dat ik in de habitat ga plaatsen niet als een dicht blok wil hebben , is het idee om in ieder geval het onderste gedeelte open te maken door er overal gaten in te maken in die “en ogive” style, en die op elkaar aan laten aansluiten zodat de overgangen wat meer weghebben van pilaren.
Moeilijk is het om dit dus precies goed te doen ; ik moet alles uitmeten , dan overbrengen op het materiaal, de openingen verdelen over 2/3 lagen floormate en dan alles netjes uitsmelten/ zagen zonder dat er verschil in de afzonderlijke doorgangen komt ….Save Us From Fashion !![]()
http://www.hartvannederla(...)een-ideaal-huisdier/quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:39 schreef LittleBrownie het volgende:
Witbuikegeltjes zijn ook schattigSave Us From Fashion !![]()
I knowquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:56 schreef tinoz het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)een-ideaal-huisdier/[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]![]()
Wist je dat je vanaf 2014 officieel geen (Siberische) hamsters meer mag houden?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:14 schreef tinoz het volgende:
heb ooit ratten gehad , vind gewoon dwergjes zo leuk dat ik niets anders wil, verder zou ik eekhoorntjes leuk vinden, als ik de tijd en de ruimte had om ze comfortabel te houden en kon tam maken .... Maar dat is een stap verder dan hamsters meen ik![]()
Ja dat gedoe met die positie lijst .... ik wil geen overhaaste aankoop doen , het beesie is het belangrijkst en als hij erin gaat voor alles klaar is, kan er vanalles fout gaan , ik zit inderdaad wel een tijdje te denken om eerst een "gewone" kooi te kopen en hem daar zolang in te houden voor de Résidence af isSave Us From Fashion !![]()
Wat bedoel je dan ?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:24 schreef Lollertrolle het volgende:
Dit gaat eigenlijk best te ver.Save Us From Fashion !![]()
Woow heel het topic doorgelezen, wat een groot ding!!
Ik had volgens mij ooit ergens gelezen dat hamsters niet goed tegen water kunnen omdat ze dan verkouden worden als er een beetje tocht is
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
Ze kunnen wel tegen water maar niet tegen vocht. (zoals veel dieren)If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.![]()
waarschijnlijk verwar je hamsters met deze :quote:Op woensdag 13 november 2013 16:56 schreef bobbernaut het volgende:
Woow heel het topic doorgelezen, wat een groot ding!!
Ik had volgens mij ooit ergens gelezen dat hamsters niet goed tegen water kunnen omdat ze dan verkouden worden als er een beetje tocht is![]()
![]()
Ahh, een mogwaiopletten met de juiste voertijden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.![]()
TS, wat als hammiehamster plast in de waterval? Zuiveringssysteem etc?Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
ok ! Komen ze !!quote:
Hij is nog ruw zeg maar, ik ga nog wat kleine details aanbrengen, en heb ergens al een raampje getekend en wat boogjes waar ik die nog wil aanbrengen !
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door tinoz op 14-11-2013 18:56:18 ]Save Us From Fashion !![]()
water verdampt na verloop van tijd , dus aanzuiveren moet zo ie zo , ik neem aan dat een hamster niet standaard iedere keer in het water zal gaan zeiken, lijkt mij niet zo voor de hand liggen , verder denk ik dat op die paar liter die in het basin gaat, dat plasje niet zoveel verschil zal maken ?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:42 schreef bobbernaut het volgende:
TS, wat als hammiehamster plast in de waterval? Zuiveringssysteem etc?
bohh elke keer een klein beetje wordt toch veel!quote:Op donderdag 14 november 2013 18:46 schreef tinoz het volgende:
[..]
water verdampt na verloop van tijd , dus aanzuiveren moet zo ie zo , ik neem aan dat een hamster niet standaard iedere keer in het water zal gaan zeiken, lijkt mij niet zo voor de hand liggen , verder denk ik dat op die paar liter die in het basin gaat, dat plasje niet zoveel verschil zal maken ?
Mooie updates btw!Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Leuk dat je de updates leuk vindquote:![]()
Ik ga nu ff dat basin wéér bijkitten, hoorde van iemand toevallig dat als je dat netjes wil doen , je het met tape moet aanbrengen... maar aangezien je er toch niets van ziet in de Residence ist niet erg , dus nog maar weer een dikke laag erover ! ( zit overigens een klein dug scheurtje in omdat ik m met 1 hand oppakte )
Heb je trouwens nog tips / suggesties over hoe het allemaal nog leuker te maken ? de boogjes onder zijn als voorbeeld om een idee te geven van hoe ik het ongeveer wil. Ik moet er wel bij zeggen, dat er wellicht later een bodembedekking komt, waardoor de onderkant van het kasteel bouwsel wellicht onder deze bedekking komt, wat betekend dat ik de bogen inderdaad wat hoger moet maken !
Ze zijn eigenlijk maar nét groot genoeg voor een dwerghamster, maar ze passen weer wél precies in 1 laag ( die zijn 5 Cm )
Als ik grotere, vooral hogere boogjes zou aanbrengen dan moet ik de tweede dunne laag gaan wegsnijden. wat wat moeilijker is , maar ik zit met name met de "oging" van deze aanpassing .
Ik kan wel de lagen eerst precies goed leggen en daarna deze vast zetten door tandenstokers tijdelijk tussen de lagen te steken en dan te gaan snijden, zo houd ik alles passend en krijg ik geen probleem met de aansluiting .
Je kan ook de achterkant zien van het kasteel speel ding. Ik zit nog te denken de loze ruimte daarvan beter te benutten door nog een extra verdieping toe te voegen, en eventueel een trapje van de een naar de ander en het grotere gedeelte aan de rechterkant ( dat meer vierkant is ) wil ik misschien openhouden en aansluiten op een van de verdiepingen met een soort van trap met een bocht erin .. kost allemaal ruimte maar zou theoretisch wel kunnen .
Je kan ook zien dat ik ergens een raampie heb opgetekend , dat is ongeveer de passende grootte lijkt mij zo , probleem echter , omdat het zo klein is , dat het veel gepriegel gaat worden om het mooi één te laten worden met de rest van het bouwsel. Ik wil eigenlijk namelijk perse de rand van het raam netjes afwerken zoals je dat vaak bij kastelen ziet. Dat wil ik ook doen bij de bogen beneden.
wat het probleem nou is ? Hoe kleiner de details, hoe moeilijker het wordt ze te maken, ik denk dat dat het probleem niet is , maar wanneer ik dus de nodige tijd heb gespendeerd aan die details , ben ik bang dat wanneer de plamuurspray erover komt , er niets meer van te zien is.....
Misschien ga ik het eerst ff uitproberen op een oefen stukkie , dan weet ik het zeker
PS : ik zit er ook over te denken ipv rieten dakjes, dakjes te maken van ijsstokkies ... ik heb nog ijstokkies liggen van gesloopte bouwsels, vraag me af hoe en of ik de achtergebleven keiharde gedroogde houtlijm der af kan halen ...![]()
Ben inmiddels met de dikste toren bezig , de tuit van de silicone was kapot gegaan , nu heb ik de tuit van de lijm tube helemaal uitgewassen en leeg gepruld en ga die gebruiken voor het kitten ...
[ Bericht 2% gewijzigd door tinoz op 16-11-2013 00:25:12 ]Save Us From Fashion !![]()
Begin aan de bovenkant van de toren :
Zoals je misschien al kon bedenken komt er een soort van kamer boven op de toren, die net wat breder is dan de rest. Ik heb op een foto de ondersteuning van deze kamer erbij gehouden en op de andere foto is goed te zien dat ik om de centimeter een streepje heb gezet. Het is de bedoeling om om de 2 centimeter een boogje te maken zoals je al op het oefenstukje kan zien dat ik er op een foto bij houd. ...
ik weet niet hoe je die ondersteuning noemt , maar ik heb ze net afgetekend op de bovenste laag van de toren, het is de bedoeling dus , dat daarbovenop een soort van kamer komt met daarop dan weer een dakje ....
zie hier :
ook hier weer : suggesties zijn welkom , vooral over het dakje
[ Bericht 22% gewijzigd door tinoz op 16-11-2013 00:25:31 ]Save Us From Fashion !![]()
Ga je het kasteel tegen de achterwand aanplaatsen?
En zo ja, heb je er ook aangedacht hoe je dat dan schoon gaat maken? Oud zaagsel enz eruit halen.![]()
ja ik ga dat allemaal overdenken, of ik alles ga plakken of met bijv prikkers aan mekaar ga maken zodat alles weer goed los kan alst nodig is ....Save Us From Fashion !![]()
Hier weer een kleine update :
Ik heb de boogjes aangebracht in de torens en de onderkant van het kasteelachtige ding. De details laat ik voorlopig even achterwegen , en ik kan ook niet veel verder aangezien de snijdraad geknapt is.
Het is ook nog even kijken hoezeer de plamuur spray de details bedekt, misschien heeft het helemaal geen zin om details te maken
Ideetjes anders dan vlotjes en eilandjes zijn nog steeds welkom !!![]()
ja daar zat ik ook al aan te denken !!quote:maar dat ziet er volgens mij niet leuk uit tussen de twee die je hierboven ziet , bovendien moet ik rekening houden met val diepte. Ik heb een derde toren ,die met die vier uitsteeksels, daar kan wel een hangbrug tussen of iets als een boog brugje als het allemaal past.
Goed idee !
Hier een voorbeeldje :
[ Bericht 8% gewijzigd door tinoz op 24-11-2013 01:31:59 ]Save Us From Fashion !![]()
Wat wel vervelend is, is dat er geen dunne Floormate te vinden is ( ik kan het niet vinden iig ) ik wil namelijk een trapje maken, maar wanneer je dat doet met floormate van 2/3cm dik, krijg je te geen mooi resultaat omdat de treden te dik zijn ...
dan zou je alle treden per stuk moeten bijsnijden, wat zeer moeilijk is zonder de juiste apparatuur ..
Dit is volgens mij geen floormate , maar wel lekker dun :
http://www.modelbrouwers.(...)duct&product_id=1887
ik denk dat het wel erg aan de dunne kant is , bovendien, het is niet blauwe ? zou het gewoone piepschuim zijn maar dan super dun ?
Dit filmpje even doorspoelen naar het einde, dan zie je dat die gast wél een dunne plaat heeft gevonden , dus ze zijn er wel !!
[ Bericht 19% gewijzigd door tinoz op 25-11-2013 09:32:00 ]Save Us From Fashion !![]()
Zo ! Weer ff een kleine update ! Mijn vader en ik hebben samen de cutter in het bovenstaande filmpje nagemaakt ! Ik zal kijken of ik er vandaag nog een foto van op internet kan zetten ! Ik weet niet zeker of ik nog voldoende materiaal heb om torens van te snijden ,maar dat ga ik zo eens bekijken ! Nu eerst weer Arrow & Homeland kijken !!
Ik weet trouwens nog niet wat voor stroom ik erop ga zetten... Misschien een ouwe telefoonadapter ? Ik heb daar geen verstand van ! Ik neem aan dat de adapter van de hot wire cutter set die ik gekocht heb , ook op de zelfgemaakte hot wire cutter past , of dat klopt vertel ik zodra als ik het geprobeerd heb !
[ Bericht 19% gewijzigd door tinoz op 25-11-2013 23:47:17 ]Save Us From Fashion !![]()
Toch maar deze gekocht !!
die is 12,7mm , alleen hoop ik dat het geen problemen geeft met plamuren aangezien het een ander soort materiaal is . Ik heb welleens eerder met gewone piepschuim gewerkt en toen bleek dat te smelten bij bepaalde spuitbus kleuren.....
tis maar 7 ¤ dus dat is het probleem niet ....Save Us From Fashion !![]()
Het ruwe begin van de torenspits ! Ik heb eigenlijk iets stoms gedaan , maar denk dat het materiaal wat ik teveel genomen heb, misschien voor de andere toren gebruiken.
Ik heb de cilinder die ik gezaagd heb ( die uit verschillende platte rondjes bestaat ) iets ruimer genomen om het dak dan mooi over de bovenste " kamer " overlapt .
Natuurlijk had ik beter de rondjes steeds minder groot moeten maken , Dan zou het ook makkelijker zijn geweest om vanuit daar het torenspitsdakje bij te "snijden", die speciale hot wire cutters zijn nog niet binnen, dus ik moet wachten of improviseren...
Ff een foto :
[ Bericht 10% gewijzigd door tinoz op 27-11-2013 20:54:15 (Kleine toevoeging !) ]Save Us From Fashion !![]()
Het begint er wel op te lijken
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]![]()
Thanks !!! Nog suggesties ?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:47 schreef LittleBrownie het volgende:
Het begint er wel op te lijken
Ik heb met mijn stomme kop gisteren pas de spray uitgeprobeerd op de floormate. En jahoor , de plamuurspray bijt in het polystyreen. Ik heb 2 proefstukjes gedaan, waaronder een klein egaal plaatje en een plaatje met groeven.
Op beide platen bijt de plamuur spray ,maar bij het plaatje met de groeven lijkt het erop dat de spray niet eens alles dekt ; er blijven allemaal blauwe stukjes over.
Nu dacht ik dat op te kunnen lossen door eerst een deklaag aan te brengen , en daarna pas met plamuur te spuiten , ook zou het kunnen om vrede te nemen met de kleine deeltjes die niet gedekt worden door de spray , en die gewoon over te spuiten met een steunkleur spuitbus ....
Misschien weet iemand een oplossing ?
[ Bericht 20% gewijzigd door tinoz op 29-11-2013 15:02:54 ]Save Us From Fashion !![]()
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]![]()
Jammer dat er niet bijstaat of het aanbrengen van een laag de foam verhinderd te smelten ....quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:32 schreef LittleBrownie het volgende:
http://www.ebay.com/gds/H(...)0000000069259/g.htmlSave Us From Fashion !![]()
Dat niet iddquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:09 schreef tinoz het volgende:
[..]
Jammer dat er niet bijstaat of het aanbrengen van een laag de foam verhinderd te smelten ....[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]![]()
Nou mensen hier dan de sluitingspost ! Ik heb net de transformator op het zelfgemaakte ding aangesloten en hij doet het wel , maar zoals ik al verwachte stond de draad niet strak genoeg , en naarmate ik de draad harder door de foam trok , ging hij nog los en brak ie uiteindelijk zelfs...
Ik ga het niet nog eens proberen, morgen eens kijken of we iets kunnen doen aan de spanning van de draad , want op de draad na , deed ie het eigenlijk best goed !!
Ik hoop dat ik niet erg fout gesneden heb, want dan ben ik weer heel wat materiaal kwijt !
Ik vond het erg leuk dit projectje bij te houden op FOK en ga binnenkort wel een vervolg topic openen
Als je van model bouw houdt , kijk dan ook even hier CRE / games workshop voor hamster ?
Daar zie je een paar voorbeelden wat de professionals kunnen maken .
Ooit zou ik weleens zoiets willen maken maar dan speciaal voor hamsters ! Zit er de komende tijd niet in , en ik zou niet weten waar te beginnen, het is duidelijk heel wat andere koek dan het gepruts waarmee ik nu bezig ben, maar ja , iedereen mag dromen hebben he![]()
Tot de volgende topic !!
Saluta ,
Tinoz
PS : om het af te leren , nog een foto van de poging om torenspisdakje te maken :
![]()
Save Us From Fashion !
Forum Opties Forumhop: Hop naar: