quote:
Leuk dat je de updates leuk vind
Ik ga nu ff dat basin wéér bijkitten, hoorde van iemand toevallig dat als je dat netjes wil doen , je het met tape moet aanbrengen... maar aangezien je er toch niets van ziet in de Residence ist niet erg , dus nog maar weer een dikke laag erover ! ( zit overigens een klein dug scheurtje in omdat ik m met 1 hand oppakte )
Heb je trouwens nog tips / suggesties over hoe het allemaal nog leuker te maken ? de boogjes onder zijn als voorbeeld om een idee te geven van hoe ik het ongeveer wil. Ik moet er wel bij zeggen, dat er wellicht later een bodembedekking komt, waardoor de onderkant van het kasteel bouwsel wellicht onder deze bedekking komt, wat betekend dat ik de bogen inderdaad wat hoger moet maken !
Ze zijn eigenlijk maar nét groot genoeg voor een dwerghamster, maar ze passen weer wél precies in 1 laag ( die zijn 5 Cm )
Als ik grotere, vooral hogere boogjes zou aanbrengen dan moet ik de tweede dunne laag gaan wegsnijden. wat wat moeilijker is , maar ik zit met name met de "oging" van deze aanpassing .
Ik kan wel de lagen eerst precies goed leggen en daarna deze vast zetten door tandenstokers tijdelijk tussen de lagen te steken en dan te gaan snijden, zo houd ik alles passend en krijg ik geen probleem met de aansluiting .
Je kan ook de achterkant zien van het kasteel speel ding. Ik zit nog te denken de loze ruimte daarvan beter te benutten door nog een extra verdieping toe te voegen, en eventueel een trapje van de een naar de ander en het grotere gedeelte aan de rechterkant ( dat meer vierkant is ) wil ik misschien openhouden en aansluiten op een van de verdiepingen met een soort van trap met een bocht erin .. kost allemaal ruimte maar zou theoretisch wel kunnen .
Je kan ook zien dat ik ergens een raampie heb opgetekend , dat is ongeveer de passende grootte lijkt mij zo , probleem echter , omdat het zo klein is , dat het veel gepriegel gaat worden om het mooi één te laten worden met de rest van het bouwsel. Ik wil eigenlijk namelijk perse de rand van het raam netjes afwerken zoals je dat vaak bij kastelen ziet. Dat wil ik ook doen bij de bogen beneden.
wat het probleem nou is ? Hoe kleiner de details, hoe moeilijker het wordt ze te maken, ik denk dat dat het probleem niet is , maar wanneer ik dus de nodige tijd heb gespendeerd aan die details , ben ik bang dat wanneer de plamuurspray erover komt , er niets meer van te zien is.....
Misschien ga ik het eerst ff uitproberen op een oefen stukkie , dan weet ik het zeker

PS : ik zit er ook over te denken ipv
rieten dakjes, dakjes te maken van ijsstokkies ... ik heb nog ijstokkies liggen van gesloopte bouwsels, vraag me af hoe en of ik de achtergebleven keiharde gedroogde houtlijm der af kan halen ...
Ben inmiddels met de dikste toren bezig , de tuit van de silicone was kapot gegaan , nu heb ik de tuit van de lijm tube helemaal uitgewassen en leeg gepruld en ga die gebruiken voor het kitten ...
[ Bericht 2% gewijzigd door tinoz op 16-11-2013 00:25:12 ]