Ik denk dat ik maar afzie van het rietendakje .... Ik heb een website gevonden met allemaal daken, wel stom eigenlijk van mij. want het maakt mij niet veel uit , Ik blijf toch wel bij het kegelvormig torendak met spits.
Zie hier :
http://www.joostdevree.nl/shtmls/dakvormen.shtml#torendakWe hebben al een hoop dakpannetjes gemaakt van de ronde uiteinden van ijsstokkies, nu nog ergens op aan brengen
Ik zit te twijfelen om de torenspitsen uit te snijden van floormate of gewoon een kartonnen / papieren torentje maken en dan daar de dakpannetjes op....
Ook de top wordt een probleem , ik zou zoiets als ze in het land van Laaf gebruikt hebben doen , maar hoe ?
Hier een paar plaatjes van hoe in de Efteling de dakpunten er vaak uit zien .. : :
![lavenbouwtekening.jpg]()
![behoeddetorentjes.jpg]()
![dakhoedjes.jpg]()
![laafstad.jpg]()
![puntdakEfteling.jpg]()
![lavenlaar.jpg]()
ik vind dat brugeetje ofzo erg leuk zoiets ligt nog bij ons in de garage, was 2 meter lang en er konden van binnen hamsters door, maar hij pastte niet in de garage dus isie doorgezaag d
![lavenlaar2.jpg]()
Hij had aan beide kanten een soort van raampies en golvde ook een beetje in het midden ...
Ik vind niet alle daken even mooi , maar het gaat om het idee van het "hoedje" dat kan ik namelijk mooi gebruiken om het af te werken als de werkruimte te klein wordt voor de losse " dakpannetjes "
[ Bericht 3% gewijzigd door tinoz op 23-11-2013 17:27:36 ]