Toch dus maar weer een vervolg openen. Voor de meeste mensen is het al wel duidelijk dat het over de Hamster Residece "Hamsterdam" gaat.
Zie hier :
CRE / een knaagdierbestendig bouwsel !Door wat stommiteiten komt het gereedschap dat ik heb besteld pas morgen binnen , wat ik ronduit kut vind omdat ik er al een week op zit te wachten. Ik heb een beging gemaakt aan de dakjes van 2 torentjes, en nu blijkt dat onmogelijk / moeilijk te doen zijn met het gereedschap dat ik nu in huis heb. Ik hoop dat het beter gaat met de hotknife of met dat ding dat een beetje op een uit de kluiten gewassen ladyshave lijkt.
Hier zie je de poging om uit een aantal rondes op elkaar , een toren te snijden :
![spitzzz.jpg]()
Het galddereige gedeelte met rimpels is met de zelfgemaakte Hot wire cutter gedaan en het andere gedeelte dat helemaal nergens op lijkt, heb ikmet het soldeer pistool en een messing draad gedaan omdat er toen geen winkels open waren en mijn snijdraad op was :
Hier overigens een foto van de eerste snede :
![torenbegin.jpg]()
Ik moet zeggen dat 4.50¤ voor een snijdraad echt veel is , vooral omdat die dingen nogal welleens willen knappen., wat zeg ik , ik heb inmiddes al 3 draden der doorheen gejaagd en heb nu de vierde hier klaar liggen.
Ik kon maar 1 andere zaak bedenken waar ze de draad ook zouden hebben maar daar zouden ze pas na 2 weken weer binnen komen .
misschien had ik de Deva eens kunnen proberen, maar die zijn over het algemeen ook rete duur.
Hier even een aantal foto's ; ik heb een kegel gekocht ( 2,50 ¤ ) om als puntdak te dienen, maar omdat ik graag een sprookjesachtig dak wil hebben wil ik het dak aan de onderkant wat "krom laten trekken" Dit moet ik dus met de hand voor elkaar krijgen, wat niet zo makkelijk is als het lijkt.
![torenmetdak1.jpg]()
![torenmetdak2.jpg]()
![torenmetdak3.jpg]()
![torenmetdak4.jpg]()
![torenmetdak5.jpg]()
Verder heb ik een extra "verdieping" gezaagd voor in het "kasteel gedeelte" en wil ik deze verbinden met een soort van wentel trap , hij hoeft niet helemaal rond maar omdat het een kasteelachtig iets is , zijn maestieuze treden wel leuk.
Hier mijn pogingen om het uit te tekenen :
![voorbeeldtrap.jpg]()
![voorbeeldtrap2.jpg]()
Nu kom ik dus weer op het probleem uit hoe ik die moet maken. Bij het bouwbedrijf waar ik al mijn floormate gehaald heb, hadden ze geen dunnere platen dan 2,4 Cm en na wat zoekwerk kwam ik wéér uit op de modelzaak.
Daar hadden ze dus wél dunnere platen en nog ruime keus ook. Uiteindelijk maar op de gok 2 plaatjes van verschillende diktes gekocht , voor ongeveer de zelfde prijs als de grotere platen die ik al gekocht had , deze zijn 120 Cm bij 60 Cm
De dunne plaatjes van de modelzaak zijn ongeveer 7 en 5 mm , maar de plaatjes zijn een stuk kleiner : 60 Cm bij 33 Cm
Zie hier de verschillende diktes :
![plaatjes.jpg]()
Ik zit nog te denken hoe ik daar dus genoeg treden uit moet halen.... .
Het zou helemaal geweldig zijn als iemand me kan helpen aan een adresje

Ik heb overigens nog een probleem !!
Ik heb al eerder de floormate bespoten met steenkleur spuitbussen. Dat ging gewoon goed , en heb wel eens vaker meegemaakt dat piepschuim sommige spuitbussen niet aan kon ; het piepschuim ging smelten.
![molting.jpg]()
Nu bleek dus dat de plamuur in tegenstelling tot de steen - kleur - spray wél bijt. Ik heb hier een aantal foto's staan, eentje van een een onbewerkt stukkie floormate met groeven erin wat ik met plamuurspray bespoten heb. Een stukje floormate welke reeds bespoten was met steen- kleur-spray ( het lichte gedeelte is de floormate over de gewone steen - kleur- spray, het donkere enkel de steen-kleur-spray ), en nog eentje van een effen stukje floormate waar ik strepen over gespoten heb en wat meer Plamuur spray heb gebruikt om te zien wat er gebeurd als je de plamuur spray wat dikker aanbrengt...
![gootje.jpg]()
Ik weet het ; het is niet bepaald slim om dat nu te gaan testen nu alles eigenlijk al af is
![bijtend.jpg]()
[ Bericht 1% gewijzigd door tinoz op 06-12-2013 14:49:22 ]