abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 mei 2013 @ 20:37:17 #151
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126782120
er staat volgens mij een foutje in je post ?
Save Us From Fashion !
pi_126782675
foutje
pi_126782704

[ Bericht 100% gewijzigd door CesarMilan op 20-05-2013 20:47:49 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 20:59:18 #154
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126783366
de tape is op .... en alle winkels dicht , ik ga maar iets anders doen vanavond,
Valentijn101 , bedankt voor de link !
Save Us From Fashion !
pi_126819277
quote:
13s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:59 schreef tinoz het volgende:
de tape is op .... en alle winkels dicht , ik ga maar iets anders doen vanavond,
Valentijn101 , bedankt voor de link !
Graag gedaan.

Misschien ook handig om hier en daar een plattegrondje op te hangen met pijl "U bevind zich hier" hamstertje gaat de weg kwijt raken in zo n groot verblijf hihi

Kan niet wachten op het eindresultaat, blijf foto s posten aub :-)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:53:38 #156
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126825621
de linkerzijde is af, nu rechts nog

Rechts is af, alleen valt het me nu pas op dat rechts eigenlijk veel mooier dan links is :o

Hier hebben we alles klaar gemaakt voor te bespuiten met Plamuur spray. Ik ben benieuwd of na het spuiten, de structuur van de repen nog te zien is ....

[ Bericht 51% gewijzigd door tinoz op 23-05-2013 20:22:14 ]
Save Us From Fashion !
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:59:21 #157
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126914847
ik heb de waterslang weggewerkt met een een paar kleine verbindingstukjes, heb alleen een kleine rekenfout gemaakt maar ik vind het niet zo erg dat ik het wil verhelpen.

nu nog de gleuven voor de plastic voorkant in de voorwand te verwerken ...

ik ga het nu afwerken

Nu ziet het er iets beter uit ( vind ikzelf :@ )

Hier nog de laatste toevoegingen :

De gleuven moet ongeveer in de groene lijnen kopen

[ Bericht 29% gewijzigd door tinoz op 23-05-2013 22:21:25 ]
Save Us From Fashion !
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:44:15 #158
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126920198
Dus ik kwam dit tegen, en ik moest weer terug denken aan de tijd dat ikzelf met lollie stokkies bezig was . Toen ik in verval raakte ben ik er helemaal mee gestopt , ook omdat het niet zo praktisch was en niemand me wilde helpen..

Ik heb veel gebouwd maar het is nooit iets geworden , ik heb nog wel enkele foto's ergens op het web staan en die zal ik even zoeken. Ik weet nou niet of ik die oude dingen nog ga gebruiken, want ik was van plan mijn hele huis er mee vol te hangen toen ik nog op mijzelf kon wonen.

Waar ik nu mee bezig ben lijkt groot , maar ik had dus jaren geleden grotere plannen ... Het is overigens wel erg confronterend allemaal nu ik dat filmpie zie :+ :o

Gevonden ( weet niet of ik deze al eens op FOK heb gezet )

Save Us From Fashion !
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:07:08 #159
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126921490
nu ben ik even niet zeker ; in post #149 zei kik dat ik "styrofoom" gebruik, maar het is moet zo geschreven worden : STYROFOAM

Hier wat meer info :
quote:
STYROFOAM™ isolatieoplossingen zijn gebaseerd op blauw geëxtrudeerd polystyreen hardschuim. Deze stijve isolatieplaten hebben een hoge thermische weerstand en de juiste druksterkte om duurzame prestaties te leveren.

De door Dow geproduceerde blauwe geëxtrudeerde polystyreen (XPS) isolatieplaten ROOFMATE™, FLOORMATE™, WALLMATE™, STYROFOAM IB™ in type -A en -X zijn geproduceerd ZONDER ozonaantastende stoffen.

STYROFOAM producten zijn voorzien van CE markering
STYROFOAM producten zijn voor bouwtoepassingen beoordeeld en voorzien van een KOMO attest
STYROFOAM producten zijn bruikbaar in combinatie met de meest gangbare bouwmaterialen - klik hier voor overzicht (30KB PDF)
Save Us From Fashion !
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:07:00 #160
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126970203
Overigens, heb ik de site gevonden van dat bakje dat ik eerder had gepost ( of iemand anders dat weet ik niet meer precies )

click maar op het plaatje :

Save Us From Fashion !
pi_127350427
Ben nieuwsgierig naar de vorderingen in de bouw? Is er al vooruitgang?

[ Bericht 2% gewijzigd door valentijn101 op 03-06-2013 10:29:05 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:00:57 #162
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127451707
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:20 schreef valentijn101 het volgende:
Ben nieuwsgierig naar de vorderingen in de bouw? Is er al vooruitgang?
Kom net terug van vakantie dus nog geen vorderingen :o

Misschien heeft iemand nog leuke ideetjes ? Ik zou het leuk vinden om een bonsai te gebruiken , maar weet niet ofdat hamsters die laten staan en of welke giftig zijn , is best moeilijk uit te vogelen...
Save Us From Fashion !
pi_127453690
Mijn ervaring is dat hamsters aan Alles knagen. Ik denk dat een bonsai het niet gaat overleven.

Misschien kun je als alternatief een terracotta potje neerzetten en daar telkens een wilgentak (je) in zetten.
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:13:55 #164
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127473570
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:47 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn ervaring is dat hamsters aan Alles knagen. Ik denk dat een bonsai het niet gaat overleven.

Denk je, dat ze dat ook doen als ze veel ruimte hebben ?
Save Us From Fashion !
pi_127503829
Ja, knagen is iets onweerstaanbaars. Ook een goed gesprek of psych gaat niets oplossen hihi.
Maar iets wat eetbaar en vervangbaar is zou een oplossong kunnen zijn. Wilgentak die je vervangt, grasplantje, mooie paardenbloem, maiskolfje. Sommige dierenwinkels verkopen palmboompjes die gemaakt zijn van hooi of maisbladeren.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 00:34:13 #166
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127506389
Ben bij de Hornbach weeste kijken, maar daar hadden ze alleen van die simpele ficussen wat ze volgens mij niet eens bonsais mogen noemen... heb geen foto , zal zo wel ff zoeken..

Wel kwam ik dus deze tegen :

Maar die "waren voor buiten" volgens de winkelier... Hij zei ook dat een hamster niet aan een ficus zou knagen, of "dat ie dat instinctief niet zou doen" :o ..

Binnenkort maar weer eens naar de dieren winkel of iets ,

Bij de alberhein hadden ze overingens voor 25 ¤ laatst veel mooiere ficussen :{
Ook ff kijken op Ebay en Marktplaats :P
Save Us From Fashion !
  vrijdag 7 juni 2013 @ 00:50:37 #167
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127506793
Vergeten dat ik nog een paar foto's had van het begin van de ombakening .....

Ik overweeg overigens om silecone spray aan te schaffen om de hoek met het watervalleke goed waterdicht te houden .... ben ik ook nieuw mee ... :o

[ Bericht 18% gewijzigd door tinoz op 07-06-2013 18:42:37 ]
Save Us From Fashion !
pi_127526345
Volgens mij is een ficus giftig. Fruitbomen zijn geen probleem. Of een kruidenplantje misschien?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:49:00 #169
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127529540
Mijn bedoeling is om de hamster ( s ) een natuurlijke omgeving te bieden waar ze lekker hamster kunnen zijn... Dus bijvoorbeeld niet enkel 1 bonsai boompje ,maar ook mos , en andere kleine ( klim ) plantjes voor de zowel de opvulling als voer...

Ik ben inmiddels bij 2 dierenwinkels geweest, de Hornbach , Overvegt, De Evenaar, Life and garden, Intratuinen..., maar niemand die me kan vertellen welk soort boom geschikt is voor in de bak.

Iemand zei wel dat ik het gewoon moest vergeten, maar dat gaat er bij mij niet in :)

En wanneer ik dus eindelijk een boomsoort weet , moet ik er nog een bonsai van zien te vinden....

PS: in een ficus zou "wolfsmelk"zitten, wat inderdaad giftig is.. Verder is mij verteld dat de blaadjes ook erg giftig zijn... Nu dus de vraag of dat een hamster dat merkt voor ie helemaal vergiftigd is , óf dat ie na een paar goeie knabbels zich realiseert dat iets niet veilig om te eten is .... .
Save Us From Fashion !
pi_127533180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:13 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij is een ficus giftig. Fruitbomen zijn geen probleem. Of een kruidenplantje misschien?
De ficus is inderdaad giftig.

Ik heb bij het tuincentrum hier ook wel eens van die planten gezien die ook geschikt zijn voor konijnen/cavia's om aan te knagen daar werden ze ook specifiek voor verkocht. Had er toen met dierendag nog 1 mee genomen voor het konijn van m'n vriend waarna m'n schoonmoeder het min of meer afgepakt had van het konijn (die er dol op was!) omdat ze de plant te mooi vond om hem het konijn te gunnen...

Dit is em... de Chlorophytum Variegatum. Wellicht ook geschikt voor hamstertjes? Is wel een flinke plant voor een hamster dus als ie daar iets van af knaagt zul je dat niet echt meteen zien.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:39:50 #171
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127536274
Dankje voor je toevoeging !

Ook ik had deze plant gevonden in het tuinscentrum. Samen met wat peterselie was dit de enige plant die ze mij aan konden raden voor een hamster....

Ik vind het nogal karig om alleen deze planten erin te zetten, ik snap niet dat het allemaal zo gevaarlijk is omdat een hamster toch ook gewoon in het wild van alles tegen kan komen....

Ik heb overigens net 2 bonsai sites aangeschreven , waarvan 1 forum, ik hoop dat zij mij kunnen verder helpen om een geschikte bonsai te vinden, de plantjes die ik in gedachten had voor de versiering van de habitat , daar moet ik nog verder naar gaan zoeken ...
Save Us From Fashion !
pi_127538242
Ik heb nog een idee (misschien een stom idee hoor)
Maar wat vindt je van de overige kruiden (als plantjes) die ze in supermarkten verkopen? Ik kan me niet voorstellen dat ze giftig zijn voor hamsters omdat wij ze ook eten. Misschien is het niet helemaal lekker voor een hamster omdat sommige dingen wel wat sterk smaken b.v. dille. En misschien zijn niet alle kruiden makkelijke planten om te onderhouden. Of heb je al eens onderzoek gedaan naar (echte) planten die in terraria gebruikt worden? Die mogen om diezelfde reden ook niet giftig zijn. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je hamster er niet van aan de diarree raakt of zo.
edit: Ooops is al genoemd... spuit 11!

Of.... wat je vroeger had. Van die plantjes die op stronken gelijmd zijn. M'n moeder had er verschillende. Vaak waren het vetplantjes die er letterlijk op gelijmd waren. En die eens in de zoveel tijd besproeid moesten worden met water, als je dat vergat gingen ze dood en ging m'n moeder weer richting de bloemist met de stronk om er nieuwe plantjes op te laten lijmen. Dat soort planten zou je met zo'n staande stronk denk ik wel buiten het bereik van een hamster kunnen houden en toch heb je dan echte planten in je bak. Hamster zijn in tegenstelling tot ratjes toch niet zo'n goede klimmers?

of zoiets?

http://www.zooplus.nl/sho(...)anten/verdere/162614

[ Bericht 4% gewijzigd door CesarMilan op 07-06-2013 22:25:06 ]
pi_127541309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:16 schreef CesarMilan het volgende:
<knip>

Of.... wat je vroeger had. Van die plantjes die op stronken gelijmd zijn. M'n moeder had er verschillende. Vaak waren het vetplantjes die er letterlijk op gelijmd waren. En die eens in de zoveel tijd besproeid moesten worden met water, als je dat vergat gingen ze dood en ging m'n moeder weer richting de bloemist met de stronk om er nieuwe plantjes op te laten lijmen. Dat soort planten zou je met zo'n staande stronk denk ik wel buiten het bereik van een hamster kunnen houden en toch heb je dan echte planten in je bak. Hamster zijn in tegenstelling tot ratjes toch niet zo'n goede klimmers?

of zoiets?

http://www.zooplus.nl/sho(...)anten/verdere/162614
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tillandsia ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127541692
quote:
Jaaa! Ik zie er enkele soorten van bijstaan die wij vroeger ook hadden. Dan waren het toch geen vetplantjes... :P Sommige lijken er wel op!

[ Bericht 1% gewijzigd door CesarMilan op 07-06-2013 23:20:08 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:35:38 #175
151199 tinoz
Alter Reality
pi_127543045
Coool !! Dat gras ziet er erg leuk uit !! Ik ben benieuwd of ik er ook een klein veldje van kan maken .....

Toch best lange sprieten ... zou wel gaaf zijn met meer van dit soort plantjes !
Wel gaaf dat dit topic wel iets oplevert !

Ik vraag me wel af, dat wanneer ik een gedeelte van de bodem met potgrond bedek, en daar dat gras in zaai, ik niet beter over de grond wat gaas kan leggen zodat ze er niet in gaan graven ?

[ Bericht 8% gewijzigd door tinoz op 07-06-2013 23:53:07 ]
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')