Wat bedoel je daar mee ?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:14 schreef Lutte het volgende:
Sowieso even meelezen voor Fabian-de-Cavia
Das mijn caviaquote:
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bangquote:
Ok. Ik dacht dat het wel veilig genoeg zou zijn, daar mensenbabies ook nogal eens de neiging hebben hun tanden er in te zetten..quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Lutte het volgende:
[..]
Lego is plastic en knaagdieren knagen.. Niet zo'n goed plan ben ik bang
Vooral natuurlijke producten gebruiken dus, hout enzo, en in de dierenwinkel heb je dingen als knaagdierenkrantenpapier enzo.
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef tinoz het volgende:
En is steen niet iets ?
Ik heb voor mijn Mozaiek project dus de hele boel moeten voegen. Toen ik klaar was heb ik het overgebleven voegsel in het water gezet, in de illusie dat het dan wel zou losweken.
Mijn pa heeft het er met grof geweld nog uit weten te krijgen : hard als steen.
Maar ik heb ook hier helemaal geen ervaring mee
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef tinoz het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? ze eten in de natuur toch ook geen steen / zand enz?
Nee, je moet er voor zorgen dat alles absoluut gifvrij is ...of je moet snel door je knaagdieren heen willen gaan maar dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef tinoz het volgende:
Dus , als ik voegsel gebruik , moet ik het zo egaal mogelijk houden,en er zeker van zijn dat het niet giftig is , of dram ik nu een beetje door ?
zover is het nog lang niet hoor !quote:Op woensdag 7 september 2011 08:51 schreef annelotje het volgende:
Wel foto's plaatsen he als je wat gemaakt hebt
Rusjes knagen ook niet aan kunststof. Althans, de 4 die ik heb versleten. En nummer 5 knaagt ook niet aan zijn bak. Wel aan al het hout in de kooi.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Als velen de kans hebben ergens aan te knagen knagen ze, in de natuur vreten ze ook niet aan plastic en toch gaan ze dwars door kunststof onderbakken heen en er hoeft maar een onregelmatigheidje te zitten of een randje en ze beginnen eraan....ik heb vaak genoeg gekeken naar kooien met een mooi rond gat erin en geen knager meer aanwezig.Bij zoiets als een cavia zal het knaaggedrag wat minder zijn maar dieren als b.v. gerbils en helemaal degoes's zijn eigenlijk niet goed te houden in een plastic kooi...het kan goed gaan (uitzonderingen heb je altijd) maar je kunt toevallig ook een dier hebben wat binnen een dag de vrijheid zoekt....desnoods dwars door de wand heen. Bij hamster is het verschillend. Ik heb roborovki's gehad die het prima deden in kunststof kooien hun hele leven lang maar ook Syrische hamsters die constant besloten om een extra uitgang te maken, ik heb wat onderbakken versleten aan die Syrtjes.
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?quote:Op woensdag 7 september 2011 04:21 schreef Dottey het volgende:
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)
van mij wel, dat kan knoert hard wordenquote:Op woensdag 7 september 2011 10:57 schreef tinoz het volgende:
[..]
maar dan kan het ook met maziek voegsel ?
Cellenbetonblokken zijn heel zacht, daar knagen die beestjes zo doorheen. En de stof die daarbij vrijkomt is op de lange duur mogelijk schadelijk voor je longen.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:16 schreef annelotje het volgende:
ik heb even voor je op dat gerbilforum gesnuffeld. Wat ze daar als tips geven:
klei (van Das bijvoorbeeld) glasvezelmatten, cellenbetonblokken, cement of tegellijm om iets af te werken, papier maché en natuurlijk gewoon hout maar daar zal wel aan geknaagd gaan worden.
Je zou bijvoorbeeld een geraamte kunnen maken met gaas. Dan papier maché eroverheen en om het dan helemaal stevig te maken cement of tegellijm eroverheen.
Oh en ze hebben het ook nog over gips. Dat is niet giftig. Maar ja ook niet heel stevig natuurlijk.
Okay !!quote:Op woensdag 7 september 2011 13:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
Tsja, die beestjes overleven in de antuur ook, daar zijn ook steentjes.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen, knagers heten niet voor niets knagers en als ze kleine stukjes van zoiets binnenkrijgen in hun verteringsstelsel zal dat absoluut niet goed zijn voor het beestje, dan liever dik hout of metaal.
Nee nog niet !quote:
Dit dus. In de aquariumwerled en terrariumwereld wordt wel gewerkt met tegellijm/voegsel. Wat je ook kunt doen is een paar lagen epoxyhars (keihard) gemengd met zand, Hier komen ze niet doorheen, zeker niet als er ook nog wel knaagbaar spul aanwezig is, dat moet sowieso ivm tanden.quote:Op woensdag 7 september 2011 04:21 schreef Dottey het volgende:
Ik weet dat er voor een stel muizen (heftige knagers) ook ooit een soort terrarium gemaakt is.
Basis: Pur schuim.
Lekker purren op een plaat of wandje.
Daar uitzagen en snijden wat je niet wilt. Zo kan je holletjes, trappetjes overhangende rotspartijen maken.
Vervolgens een laagJE cement der overheen knallen
Dat kan je eventueel nog overschilderen met verf (verf met vogelzand is nice geeft structuur, wel veel roeren tijdens het verven)
Niet te veel doordraven voor een kleine knagersimpele wipwap en klimrek is ook al leuk. Als er genoeg te doen en te eten is dan slopen ze niet
^^ have fun ^^
Wat een domme verkoper; autoplamuur is vaak ook dergelijke hars. Het kan epoxy of polyesterhars zijn. Polyester is niet hard genoeg, dus doe er maar genoeg kwartszand in, anders knagen ze het alsog snel kapot.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:43 schreef tinoz het volgende:
zooo, weer wat verder weer ..
Heel die kamer ligt nu vol met stroken floormate !
Anyway, dus ik kwam toevallig langs een dierenwinkel waar ik vroeg of epoxyhars eigenlijk wel de juiste keus was.
Bleek dus niet zo te zijn ; de verkoper raadde mij "Auto Plamuur" aan ? Ik heb daarna een potje van 6¤ gekocht om te testen. Alhoelwel er op het potje stond dat het spul gevaarlijk was voor water dieren en het niet in een aquarium mag worden gebruikt zei de verkoper dat zij dat altijd gedaan hebben ?
Is er inmiddels al iemand die hier ervaring mee heeft ? morgen ga ik het de plamuur testen op de floormate !
Dat dus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit dus. In de aquariumwerled en terrariumwereld wordt wel gewerkt met tegellijm/voegsel. Wat je ook kunt doen is een paar lagen epoxyhars (keihard) gemengd met zand, Hier komen ze niet doorheen, zeker niet als er ook nog wel knaagbaar spul aanwezig is, dat moet sowieso ivm tanden.
heb probleempje met mijn nieuwe computer ; SD kaartje leest ie niet, en de camera pakt m ook niet ... heb niet zoveel zin in dat geklungel met mijn oude laptop en dan weer mailen enz..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:51 schreef Chewbalhaar het volgende:
Resultaat hier even posten natuurlijk.
goede vraag.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:31 schreef tinoz het volgende:
Had niet eens overdacht of Action Epoxy hars zou hebben...
Wat weet je er verder over ? Het is goedkoop, maar is het in spuitvorm, 2 componenten etc. ?
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef tinoz het volgende:
Hier even een fotoowtje. Hij is met de telefoon genomen, maar ja
[ afbeelding ]
Edit:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Klei kan prima, en ook dat dunne hout. (weet niet meer hoe heet heet, volgensmij MDF)
Zolang je maar geen triplex gebruikt, want daar zit giftige lijm in
Verder kan je het dan lakken, of verven (met verf die ze gebruiken op de kleuterschool) Want ook daar zitten weer geen giftige stoffen in
Al gaan ze niet zoooo snel dood hoor, die beesten
Haha cool project dit, ben benieuwd naar de updates!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:16 schreef tinoz het volgende:
ik vind pringle busjes, wc rolletjes etc. erg provoseriesik heb al wat ( hangende ) brugjes gemaakt van kettinkjes met ijsstokjes. nu wil ik nog wat ideetjes opdoen over hoe ik het best trapjes kan maken, waar ik er waarschijnlijk veel van nodig heb om alle plateaus met elkaar kan verbinden
Niet echt veel meer vooruitgang te zien, maar het gaat wel vooruit hoorquote:
Dat mos ken ik volgens mij nog van modelbouw; zag er het zelfde uit maar ik dacht dat het niet natuurlijk was ...quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:59 schreef Dottey het volgende:
renierenmos ofzoheet at geloof ik.
je kunt dat erop spraylijmen, maar of ze er nou 100% vanaf blijven dat weet ik niet.
welke wil je dan gaan gebruiken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:30 schreef tinoz het volgende:
http://www.google.nl/url?(...)rzdF3HtsC7UuorREQT1w
dat zijn al een paar plantjes
welke stagiaire?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:11 schreef tinoz het volgende:
gister heb ik met de stagiaire weer een beetje verder gedaan
maar we hadden eerst van boven naar beneden gewerkt en nu andersom. Dat ging dus niet goed en we moeten alles over doen.
Ik neem de tijd , omdat het geen haast heeft en ik niet tegen stress kan...
Misschien heeft iemand nog een leuk idee ter inspiratie ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |